Connect with us

Minden ami NFL

FK! Franchise draft ’18

Tavaly nagy sikere volt a franchise draft nevű játékunknak, úgyhogy most újra összeültünk és elhoztuk a második évadot! Ráadásul bővült is a draftoló szerkesztők sora, hiszen a Bowl.hu-val történt egyesülésnek köszönhetően még több vállalkozó kedvű general managerünk volt. 

 

Az alapkoncepció idén is az volt, mint tavaly. Egy teljes kezdő támadósort és egy teljes kezdő védősort draftolunk az elkövetkező 5 évre. A draftsorrendet véletlenszerűen generáltuk és az igazságosság kedvéért snake módszerrel választottunk, azaz a páros körökben visszafelé haladtunk, cserélni pedig nem lehetett.

 

[quote]Ebben a cikkben bemutatjuk a teljes draftot és a kereteket, illetve hozunk pár statisztikát, érdekességet is a választásokról, az elkövetkező napokban pedig minden szerkesztő leírja majd külön cikkben, hogy mi alapján és hogyan draftolt, milyen csapatépítési filozófiája volt, ennek lezárultával pedig szavazhattok majd, hogy szerintetek melyik lett a legjobb csapat! És persze mi is elmondjuk majd, hogy szerintünk ki végezte a legjobb munkát.[/quote]

A draft

A teljes draftot és a kereteket megtaláljátok google spreadsheet formátumban EZEN A LINKEN, de azért be is illesztjük ide, hátha így jobban tetszik:

1-12. kör. A kép kattintásra nagyobb lesz.

13-22. kör. A kép kattintásra nagyobb lesz.

A keretek

Tehát még egyszer: a teljes draftot és a kereteket megtaláljátok google spreadsheet formátumban EZEN A LINKEN.

Átlagéletkorok:

  • kronikk: 26,7 (offense: 26,3; defense: 27,1)
  • katonadani: 25,5 (offense: 25,6; defense: 25,4)
  • Leonidasz007: 26,6 (offense: 26,5; defense: 26,8)
  • g495sr: 27,0 (offense: 27,1; defense: 26,8)
  • alatriste: 26,1 (offense: 26,9; defense: 25,4)
  • chester: 22,8 (offense: 23,3; defense: 22,4)
  • KGYM: 25,9 (offense: 25,6; defense: 26,2)
  • gabokocka: 27,5 (offense: 27,4; defense: 27,5)
  • renningan: 26,7 (offense: 26,7; defense: 26,8)
  • balentin: 24,5 (offense: 24,8, defense: 24,1)
  • somoskovig: 26,1 (offense: 26,4; defense: 25,7)

Legidősebb csapat: gabokocka

Legidősebb offense: gabokocka

Legidősebb defense: gabokocka

Legfiatalabb csapat: chester

Legfiatalabb offense: chester

Legfiatalabb defense: chester

Jól látható módon chester csapata a legfiatalabb és gabokockáé a legöregebb, igazából a közelükbe sem lehetett férkőzni, amiből azt lehet leszűrni, hogy nekik kicsit szélsőségesebb stratégiájuk volt, mint a többieknek.

Átlagfizetések:

  • kronikk: $7 325 319 (offense: $6 792 299; defense: $7 858 340)
  • katonadani: $7 471 794 (offense: $7 430 878; defense: $7 512 710)
  • Leonidasz007: $7 803 065 (offense: $7 692 037; defense: $7 914 092)
  • g495sr: $8 896 395 (offense: $10 005 198; defense: $7 787 592)
  • alatriste: $8 270 788 (offense: $9 072 006; defense: $7 469 571)
  • chester: $4 289 208 (offense: $5 627 464; defense: $2 950 951)
  • KGYM: $5 550 277 (offense: $4 611 747; defense: $6 488 808)
  • gabokocka: $9 580 212 (offense: $10 707 618; defense: $8 452 806)
  • renningan: $8 485 421 (offense: $8 083 611; defense: $8 887 232)
  • balentin: $4 472 054 (offense: $5 533 346; defense: $3 410 763)
  • somoskovig: $7 579 578 (offense: $10 006 950; defense: $5 152 206)

Legdrágább csapat: gabokocka

Legdrágább offense: gabokocka

Legdrágább defense: renningan

Legolcsóbb csapat: chester

Legolcsóbb offense: KGYM

Legolcsóbb defense: chester

Rengeteg következtetést és megállapítást lehetne levonni a fenti adatokból (főleg ha pozíciókra is lebontanánk), az összesre nem is vállalkozunk most, csak egy dolgot emelnénk ki. Négy csapat lépte át az 51 főre vonatkozó fizetési keretet a 22 játékosával (gabokocka, g495sr, renningan és alatriste), és mindössze hárman lennének képesek arra, hogy feltöltsék a teljes keretet a  legolcsóbb játékosokkal, akik fejenként nagyjából 600-700 ezer dollárt keresnek évente (chester 2,8 milliót, KGYM 1,9 milliót, balentin 2,7 milliót tudna adni átlagban a fennmaradó helyekre). Ez természetesen annak köszönhető, hogy hármójuk csapata a legfiatalabb is, tehát tele vannak újoncszerződéses játékosokkal.

Divíziók és csapatok:

A legtöbb játékost az NFC North divízióból draftoltuk, 38-at, ezzel némileg összefüggő módon a Vikings keretéből szemezgettünk leginkább, 15 játékos került kiválasztásra. A legkevésbé népszerű az AFC East lett, és a Miami mindössze egy játékost adott a kiválasztott 242 közé, de elmondhatjuk, hogy nem volt olyan csapat, ahonnan senki se került volna a listára. Mivel 5 évre előre kellett gondolkodnunk, így nem meglepő, hogy az elmúlt években rendre elöl draftoló csapatok (Browns, Jaguars) is szép számú játékossal képviseltetik magukat.

Homerkedés:

  • kronikk: 5 Colts-játékos (TY Hilton, Marlon Mack, Jack Doyle, Ryan Kelly, Braden Smith)
  • katonadani: 4 Eagles-játékos (Carson Wentz, Zach Ertz, Brandon Graham, Sidney Jones)
  • Leonidasz007: 3 Broncos-játékos (Matt Paradis, Ron Leary, Chris Harris)
  • g495sr: 2 Giants-játékos (Nate Solder, Landon Collins)
  • alatriste: 2 Packers-játékos (Corey Linsley, HaHa Clinton-Dix)
  • chester: 2 Packers-játékos (David Bakhtiari, Jaire Alexander)
  • KGYM: 2 Vikings-játékos (Anthony Barr, Harrison Smith)
  • gabokocka: 5 Panthers-játékos (Cam Newton, Trai Turner, Luke Kuechly, Shaq Thompson, James Bradberry)
  • renningan: 2 Lions-játékos (Golden Tate, Ricky Wagner)
  • balentin: 1 Cowboys-játékos (Zack Martin)
  • somoskovig: 1 Ravens-játékos (Ronnie Stanley)

Átlagban 2,6 “hazai” játékost választottunk, bár nem mindenkinél lehetne leszűrni a homerkedés fokát, sok esetben épp az adott szerkesztő előtt ment ki kedvence.

 

[quote]A következő napok a hírek mellett tehát erről a franchise draftról fognak szólni nálunk itt az FK!-n, már olvashatjátok is egy kicsit mélyebb statisztikai elemzésünk a draft alakulásáról, aztán pedig jön minden egyes szerkesztő és elmondja, hogy ő hogyan látja a világot, hogyan érdemes szerinte felépíteni egy csapatot. Aztán ha ez megtörtént, mi is szavazunk egymás teljesítményéről és Ti is ítéletet mondhattok majd felettünk (várhatóan kedden)[/quote]

32 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
32 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
katonadani
2018-06-20 07:21

Én kifejezetten meglepődtem, hogy Deshaun Watsont senki nem vitte ki, nálam ő az egyik legnagyobb kimaradó.
Vagy például Mike Daniels, de majdnem őt vittem Tuitt helyett.

Nálatok kik a legnagyobb kimaradók?

Leonidasz007
Leonidasz007
Reply to  katonadani
2018-06-20 09:10

Tebow. Én ha nem elérheto wilson akkor Watsont v Mahomest akartam volna.

petipajti
petipajti
Reply to  katonadani
2018-06-20 09:23

jordan howard

petipajti
petipajti
2018-06-20 09:16

katonadanielle hunter… ? ez vmi easter egg, hogy végignézte-e vki a kereteket?

katonadani
Reply to  petipajti
2018-06-20 09:37

Baszki attettem kulon excelbe hogy mindenki lassa es csak olvasoiban, es kicsereltem az osszes Danit katonadanira ?
Hazaerek javitom.

petipajti
petipajti
2018-06-20 09:17

afc eastből összesen kevesebb játékos, mint csak a vikingsből…

KGYM
KGYM
2018-06-20 09:36

“Átlagban 2,6 “hazai” játékost választottunk, bár nem mindenkinél lehetne leszűrni a homerkedés fokát, sok esetben épp az adott szerkesztő előtt ment ki kedvence.”

Én erre megalkottam a faszkorbács-indexet, ami méri azt, ki mennyi kedvencemet vitte ki előttem, de mindenki túl magasan volt :(

renningan
renningan
2018-06-20 10:47

Szerintetek katonadani hányszor sorsolta ki véletlenül a draftsorrendet, mielőtt elég magasan legyen, hogy biztosan kivihesse Wentzet? :D

katonadani
Reply to  renningan
2018-06-20 11:11

ott volt a B tervem, ami szintén jól nézett ki (majd meglátjátok a saját csapatos cikkemnél), de nem mondom h nem örültem h az elejére jöttem ki ELSŐ sorsolásra :)

renningan
renningan
Reply to  katonadani
2018-06-20 12:38

Tudjuk mi, hogy elsőre jött ki ;) kicsit sem örültél ám gyanúsan ártatlanul, hogy hát jé, tök véletlenül 1/2 lettem :D

Leonidasz007
Leonidasz007
Reply to  renningan
2018-06-20 12:02

Pedig még ha 11.-nek jön akkor se kellett volna aggodnia h bentmarad-e.

katonadani
Reply to  Leonidasz007
2018-06-20 12:04

meglepne :)

Debreceni József
Debreceni József
2018-06-20 11:05

Hiányzók illetve akiket nem értek miért lettek egy 5 e´ves dinastyban kiválasztva, posztok szerint:
QB
– Aaron Rodgers: egyetértek azzal hogy jelenleg nincs nála jobb. jelenleg. 2013 óta minden szezonban volt valamilyen sérülése, kivéve a 2015-öst. Minimum rizikós pick.
– Josh Rosen?! Nekem is ö a legjobb qb prospect, de könyörgöm, egy snapet nem töltött a pályán az NFL-ben. Nagyon rizikós pick.
– Andrew Luck: két évig nem dobott egy labdát sem, ki tudja milyen formában tér vissza. Minimum rizikós.
-Marcus Mariota/Matt Ryan? ok már nagyon neccesek. Rivers nálam elöbb kiment volna, Trubisky, esetleg Winston alternatívák.
Hol van Deshaun Watson????Minimum top3-asnak kellene lennie:P
RB
-Sony Michel: egy snapet nem töltött még az NFL-ben, ráadásul egy olyan franchiseba került ami nem a workhorse rb-iröl híres hanem hogy 3-4 futú között osztják meg a snapeket.
-Kareem Hunt: iszonyat éve volt, legalábbis a szezon elsö felében. hogy lesz-e ilyen konzisztens még 5 évig, abban én már nem lennék olyan biztos.
Akiket inkább vittem volna: Davonta Freeman, J-Train, Jordan Howard,
WR: itt aztán napestig lehetne filózni hogy érdemes-e olyat hßuzni aki még 1 percet sem töltött el az NFL-ben a pályán, Szerintem nagyon nem. Én úgy tapasztalom hogy ha nem robban be azonnal mert kivételes tehetség (pl Beckham) akkor kell 2-3 év mire egyáltalán kiderül tud-e valamit nyújtani. Épp ezért nálam sokkal elörébb van egy Agholor, Paul Richardson, Mike Williams, Sterling Shepard…, mint egy rookie.
TE
-Samules: öt esetleg nem, azonban papírvékony a jó TE-k listája, kérdés kire cserélném el. Mondjuk Kyle Rudolphra?
O-Line
-nem értek hozzá, fogalmam sincs ki a jó és ki nem :D

A defense majd kicsit késöbb :)

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  Debreceni József
2018-06-20 11:14

Hja, az ötlet bombajó hogy közös dinasty draftot csináljatok, föleg most a holtszezonban. Grat!

katonadani
Reply to  Debreceni József
2018-06-20 11:16

Rivers szerintem tuti nem bír 5 évet még (meg amúgy sem vittem volna), QB rizikókkal egyetértek, nálam Wentz-Wilson volt a két opció ha korán húzok és Garoppolo-Watson, ha későn.

Futóknál nagyon fontos h fiatal legyen hiszen 5 évet nem sokan bírnak. Hunt nálam elég sima pick volt (miután kiment a top5), Cook volt mellette B opció. Howard nálam esélytelen volt mert nem tud elkapni, Freeman a listámon volt Hunt-Cook duó után, Ajayi térde meg bármikor felmondhatja a szolgálatot (meg amúgy sem gondolom olyan jónak mint Hunt pl)

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  katonadani
2018-06-20 12:12

Riversnek van 8(!!) gyereke, kell a pénz :D Még tolókocsiban is nyomni fogja. Howard nálam annak ellenére hogy nem tud elkapni, stabilan Hunt elött van, söt, Ajayi is, de azt elismerem hogy Huntban van a legtöbb potenciál, már csak ki kéne használni, ami az elmúlt szezon második felében nem nagyon ment. Nem tudnék hirtelen egy olyan játekost sem mondani most akinek ennyire drasztikusan visszaesett a teljesítménye az elmúlt szezon második felére. Remélem hogy rámcáfol mert tehetséges illetve rá is építenek majd.

katonadani
Reply to  Debreceni József
2018-06-20 12:17

túl van fújva ez a Hunt visszaesés szerintem. Az év első 5-6 meccse tényleg elképesztően kiemelkedő volt, az tudva levő volt h nem lehet tartani. De a bye utáni 6 meccséből is 2 nagyon jó ra sikeredett (140 és 200 yard), meg volt pár rosszabb meccse persze. Top 10 running backbe mindenképp befér ha köv 5 évet nézünk.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  katonadani
2018-06-20 12:25

Ahogy indult a szezonja, simán lenyomta volna az egész bagázst, de ha csak a második felét nézem a szezonnak, akkor a top10 vége kb. Eh, igazából benne van a top10-ben, tény.

katonadani
Reply to  Debreceni József
2018-06-20 12:27

kiment előtte 6 futó, a 7-8. helyen meg egyenlő volt nekem Cookkal, nehezen döntöttem

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  katonadani
2018-06-20 12:29

Ott már én is inkább Huntot vittem volna, az ACL egy futónál sokkal nagyobb rizikó szerintem mint egy QB-nál, föleg ha 5 évre tervezünk.

Repatarurgyán
Repatarurgyán
2018-06-20 12:43

Luck XD

Debreceni József
Debreceni József
2018-06-21 15:02

Mi alapján döntitek majd el ki teljesített jobban? PFF?

katonadani
Reply to  Debreceni József
2018-06-21 15:10

a tavalyi draft első évét PFF alapján “mértük”, de az inkább csak kis érdekesség volt, mintsem nagy elemzés, hogy melyik is a legjobb egy év után.

Szerintem ez objektíven nem mérhető, szóval nem hiszem hogy tudunk egyértelmű eredményt kihozni 5 év múlva és őszintén, nem is tudom még mi lenne a jó módszer a “győztes” eldöntésére. Egyébként jövőre már eszünkbe jutott több kiegészítés is, pl cserék bevonása, amivel a sérült játékosok “nullázását” lehetne kiküszöbölni.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  katonadani
2018-06-21 15:24

Mondjuk X (2-5) számú játékost cserélhetsz minden szezon után? Ahány embert cserélhetsz, annyi körös draft. Akinek meg elit csapata van és nem kell ember, elpasszolhatja. Az értékelésre viszont ki kéne valamit találni hogy egy valamennyire racionális konklúziót a végén le tudjatok, tudjunk vonni?

katonadani
Reply to  Debreceni József
2018-06-21 15:34

nem is feltétlen egyes évek után (bár ez is lehet), de draftkor húznánk pár cserét (22 sok lenne, vagy minden posztra is sok lenne, de mondjuk 5öt mondjuk vagy hasonló)

Értékelésre ötlet? mert nincs semmi univerzális dolog erre.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  katonadani
2018-06-21 16:35

Az értékelésnél necces lesz teljesen objektívnek lenni, tény. Én így csinálnám: minden évben , minden játékost valamilyen fantasy líga pontozási szabályok (nfl.com, ESPN, whateva) alapján osztályoznék, mennyi pontot ért el, az ötödik év végén meg összeadni a pontokat, aki a legtöbb pontot érte el, az nyert. Kivéve az o-line, ott a PFF rangsorolásra kellene valamilyen osztályozást kitalálni ami harmonizál a fantasy pontozással. Mittudomén, ha top10 jatekos volt, kap játszott meccsenként 5 pontot. Top20: 4 pont. Top30: 3 pont, és így tovább. Ha esetleg csinál a PFF fordulónként rangsort, akkor minden forduló után ezt eljátszani. Akik kiesik a top50-ből, az nulla pont. A másik alternatíva lehetne olyan mint a defense pontozás: ha nem engednek se nyomást, se sacket a qb-ra, 10(8?/5?) pont. Minden egyes nyomás róluk – 1 pont, minden egyes sack – 3. Akár ez is beválhatna.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  Debreceni József
2018-06-21 20:01

Bár jobban belegondolva a fantasy pontozás ellen pont az szól hogy a legjobb játékosok a védelemben inkább kevés pontot termelnek. Egy Peterson, Bouye, de akár az off-ball lb-k is gyengén szerepelnének, míg egy run stuffer vagy tackle machine sokkal több pontot termelne. Talán mégis inkább az kellene hogy megegyeztek egy év végén valaki által felállított sorrendbe (akár pff, akár más), és arra a sorrendre találtok ki egy pontozási rendszert.

32
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x