Connect with us

Összefoglaló

Így csak a Lions kaphat ki

Milyen kár! Most komolyan, mekkora lett volna már, ha a Lions 1-7-es kezdés után 9-7-et produkálva versenyben lett volna a rájátszásért. Megvolt rá minden esély, a mérkőzést le is fújták, győzött a csapat, minden happy, aztán mégsem. Így csak a Lions tud kikapni.

 

Először is kezdjük a legfontosabbal, hogy nem kell bírózni. Lehet persze, volt pár Packersnek kedvező ítélet az első félidőben, csak a Green Bay rúgóegységének a szerencsétlenkedése miatt nem kapott belőle pontot a Lions. De mikor nincs? Green Bayben minden bizonnyal volt olyan szituáció, amikor nem fújtak be büntetést a Packersnek, pedig szabálytalankodtak a Lions játékosai. Van ilyen és nem csak a Lions meccsein, de az összes többi mérkőzésein is. Lehet háborogni, személy szerint elég rosszul aludtam el, de hát ez van. Mondhatnám, hogy hol volt az facemask, miért nem fújtak holdigont az utolsó és utolsó előtti játéknál? De lenne értelme? Szerintem nem volt facemask, az amerikaiak véleménye is megoszlott róla, de valós időben be lehetett fújni. Ezt el kell fogadni. Ez sokkal kevésbé kellemetlenebb, mint a Seahawks elleni Lions vereség, amikor a bírók nem ismerték a szabályokat. A másik pedig az, hogy ezt a Lionsnek így is meg kellett volna nyernie.

 

lions fake

 

Mindig azt szoktam mondani, hogy egy csapatnak olyan jól kell játszania, hogy akkor is nyerjen, ha az esetleges bírói ítéletek nem neki kedveznek. A facemask nem a Lionsnek kedvezett, de Rodgersnek akkor is egy 60 yardos Hail Maryt kellett dobnia, amit azért lássuk be, nem egy lehetetlen dolog levédekezni. És most nézzük meg a fenti képet és gondolkozzunk el rajta, hogy mi a fenét csináltak a Lions védők, mi volt a koncepció? Lejárt az óra! Féltek a lateral passzoktól? Mert azt nem lehet kivédekezni Hail Mary formációból? Just Lions things.

lions fail2

 

Itt a második kép. A kékkel bekarikázott jómadarak vajon miért bóklásznak a pálya szélén? Ismétlem, az óra már lejárt, itt csak Hail Mary jöhetett szóba. Féltek egy 60 yardos Rodgers futástól? Ez egyszerűen nevetséges. Miért nem volt beküldve Megatron és Ebron? Miért az elkapókat és nem a labdákat nézték a védők? Ez egy túlgondolt és végtelenül elrontott koncepció volt a védőkoordinátor részéről. A Packers pedig kihasználta.

 

Tehát, ha az a kérdés, hogy miért kapott ki a Lions, az azért van, mert ők a Lions. Jobban játszottak, mint a Packers, az első félidő után 20-0-ra mentek, ezt a meccset rég el kellett volna dönteni. Láttuk a Packerst a Panthers ellen, láttuk a Lions ellen, hiába javult fel a védelem, törekedni kellett volna a Lionsnak a pontszerzésre. És igen, szerencséje volt a Packersnek.

 

 

Tavaly rengetegszer megkaptam kommentben, hogy a Lions csak szerencsével tud nyerni. Nem mintha vigasztalna most a dolog, a Green Bay első TD-je az valami nevetséges volt (bár nyilván minden szurkoló máshogy ítéli meg). Starks fumble, a labda begurul az end zone-ba és turnover vagy touchback helyett Cobb rávetődik és TD. Így csak a Lions képes TD-t kapni. Peppers fumble-je ugyanakkor már nagy játék volt és Adams, aki egész meccsen droppolt, végre villant és lehúzta Rodgers amúgy remek labdáját a második Packers TD-nél.

 

Összességében, a Sajtfejűek két dolognak örülhetnek. Az egyik, az a győzelem, bár a játékuk legalább annyira kilátástalan volt, mint ahogy az utóbbi hetekben megszokhattuk. Viszont ez a comeback – hail mary győzelem elképesztő löketet adhat a csapatnak. Ha van, aminek át kell szakítania a gátat, hát ez az. Aaron Rodgers élete legjobb meccsének és élményének titulálta a találkozót, ha ezután sem indul be a Packers, akkor lehet temetni a szezont. Mert az, amit eddig láttunk, hogy a védelmek (bármelyik!) sima emberezéssel kiveszik az elkapókat (Cobb valami iszonyat homály), akik mellesleg megállás nélkül droppolnak (többek között Adams), a futás, mint olyan nem létezik (67 futott yard, abból 27-et Rodgers, Lacy 5 futásból 4 yard), valamint a támadófal is lassan teljesen kidől (David Bakhtiari, Corey Linsley), édes kevés lesz a továbbiakban. Viszont a Hail Maryt lehúzó Richard Rodgers minden elismerést megérdemel, csapata legjobb támadója volt.

 

packers

 

Ami a Lionst illeti, egyszerű a képlet: menni kell tovább. Stafford jól játszik (220 yard, 2 TD), Tate jól játszik, Megatron jól játszik, a védelem az utolsó két játékban mutatott ostobaságait leszámítva jól játszik, erre lehet építeni. Az új támadókoordinátor ígéretes, véleményem szerint nem csak időleges megoldást jelent. Teryl Austin védőkoordinátornak jó, remélhetőleg jövőre még marad és ha már itt tartunk, tőlem Jim Caldwell is maradhat, mert ha máshoz nem is ért, legalább hagyja a többieket dolgozni. Remélem, ha már így alakult a mérkőzés, a 8-8 még meglesz, igazság szerint magasról szarok én a draft pozícióra, egy összeszokott és koncepcióval rendelkező csapat sokkal többet ér, mint egy top5-ös pick, akit vagy sikerül rendesen használni, vagy nem. Ne omoljon össze a csapat, szolgálják ki a szurkolókat és miden rendben lesz.

 

33 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
33 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Kopi3.14
Kopi3.14
2015-12-04 13:58

Azt olvastam, lateral passzos kísérlettel számoltak. mondjuk értelmét pont annak nem láttam, miért kellett volna. Ami az igazán vicces az elkapás pillanata, mintha a Lions védelem szorgos hangyák serege módjára emelné fel a TE-t, hogy elkaphassa, s véletlen se essen le rosszul a földre. miért nem tudott senki eléjük helyezkedni? Annyira túldobni hatvan yardról nem lehet, hogy esélyük ne legyen, de még pályán elkapja bárki, a parás futás/lateral/stb. játékok pedig levédekezik maradnak. Akár 10 yardon belül is.

Kérdés: ha ilyenkor lett volna egy DPI, az mit jelent? Még egy szabad játék egy yardról?

combat
combat
Reply to  Kopi3.14
2015-12-04 14:06

Igen, de a DPI bemondásához, nem csak az akadályozás kell hanem az is, hogy a védő ne a labdát nézze eközben. Egy ilyen esetben erre nem sok esély van hisz igyekszik mindenki a labdát nézni. :)

renningan
renningan
Reply to  combat
2015-12-04 14:14

Az volt a baj, hogy a védők az elkapókat nézték… mint fentebb írtam, ez rohadt nagy Fail volt :D De go Lions, így edződik az igaz szurkoló :D pedig rohadjanak meg, már olyan edzett vagyok, hogy ihaj :D

combat
combat
Reply to  renningan
2015-12-04 14:30

Elhiszem. :)

Egyébként a labdát nézték szerintem, csak kissé túlfutottak a kelleténél, mintha azt védekeznék, hogy nehogy kimenjen a labda. Illetve brutálisan nem ment senki R.Rodgersre… Eszméletlen azért. Ha nem megy el a labda csak 5yardon belülre akkor is TD mert csak ő kaphatta volna el.

(Egyébként erről is én tehetek, múlt héten tradeltem el. Bocsi.)

renningan
renningan
Reply to  combat
2015-12-04 19:37

:DD van ilyen. Muszáj pozitívan hozzáállni. Ha idén szopunk és nem csak magunk miatt, akkor hátha jövőre valahogy egyenlítik a számlát :)

combat
combat
Reply to  renningan
2015-12-04 14:36

Ja, egyébként jó cikk. Mondjuk még bele vettem volna az OPI-DPI kérdést az első negyedből (nem meccs befolyásoló, de ez megint egy elég benézett hívásnak tűnik nekem…)

A cikk végét imádom! Szerintem is inkább csapatösszhang mint egy bizonytalan egyetemi sztárocska! :)

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  combat
2015-12-04 14:56

Lehet rosszul tudom, de akkor is PI, ha bár a labdát nézni, de meg sem próbálja elkapni, csak a másik akadályozása a célja.

combat
combat
Reply to  Kopi3.14
2015-12-04 15:20

Ha jól emlékszem vannak olyan meg nem engedett mozdulatok amik mindenképpen annak minősülnek, kivéve ha véletlennek minősítik, abban az esetben nem lehet PI.

renningan
renningan
Reply to  Kopi3.14
2015-12-04 14:13

Azt hiszem, de ennek utána kellene járni.

A poén az, hogy a lateralt lazán ki lehet védekezni Hail Mary felállásból. Ez kurva nagy fail volt a DC részéről. Egyszerűen túl lett gondolva.

combat
combat
Reply to  renningan
2015-12-04 14:19

…”If the interference is behind the defensive goal line, it is first down for the offensive team on the defense’s one-yard line, or, if the previous spot was inside the two-yard line, halfway between the previous spot and the goal line.”

Szóval abban a szituban 1 yardról jönnek és mivel védőszabálytalansággal nem érhet véget a játék ezért megkapják a kísérlet jogát, ha jól értelmezem.

katonadani
Reply to  Kopi3.14
2015-12-04 14:34

igen úgy lett volna

nfl_lover
nfl_lover
Reply to  Kopi3.14
2015-12-06 00:17

[imgcomment image[/img]

A pálya közepének a szélén levő két teljesen felesleges Lions védőnek vajon milyen szerepet szánhattak?

katonadani
Reply to  nfl_lover
2015-12-06 11:43

lateralra számítottak, valami hülye gondolat folytán

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  nfl_lover
2015-12-07 10:04

Azt én sem értem. pláne, hogy mindegy lett volna, hogy ötven yardnál, vagy ötnél állítják meg a Packerst.

Attila
Attila
2015-12-04 14:04

“Így csak a Lions tud kikapni.”
Meg a Cleveland :D

Jenter
Jenter
Reply to  Attila
2015-12-04 14:30

nekem is ez jutott eszembe :D

katonadani
Reply to  Attila
2015-12-04 14:33

nyilván referencia volt a hétfői történésekre :)

katonadani
2015-12-04 14:37

szerintem hülyeség bírózni ebben az esetben. Real time, annyit láthatott a spori, hogy hozzáért a facemaskhez, Rodgers pedig ettől kifordult. Nincs az a bíró, aki erre nem dob be zászlót. Nekünk ott van ezer kameraállás és lassítás, sokkal egyszerűbb dolgunk van, mint nekik.
Ezért lehet érdemes lenne megfontolni Bill Belichick javaslatát, hogy minden visszanézhető legyen.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  katonadani
2015-12-04 14:58

Ráadásul jelen esetben nem is okozott volna időveszteséget sem, mert úgyis megáll a zászló miatt az óra.

nfl_lover
nfl_lover
Reply to  katonadani
2015-12-06 00:16

Nem csak erről az esetről van szó, és ami még szomorúbb, nem csak erről a meccsről. Gusztustalanul a GB-nek fújnak nagyon, nagyon sok esetben. Gondolom, Rodgers miatt, vagy csak GB, vagy mittomén. De hányinger kerülget.

Meg attól is, amilyen szinten vakon vannak a sporik úgy általában, egész szezonban.

AwesomeOne
AwesomeOne
2015-12-04 14:38

Nem oszt, nem szoroz, de “csak” 17-0 volt a szünetben, nem 20. Amúgy én is sajnáltam a Lions, mert a kezükben volt a siker, és akkor már a rájátszás is 0-5-ről. Szomorú, de túl későn ébredtek. Jövőre ha maradnak ezen az úton, akkor lesz keresnivalójuk, ez idén mission impossible volt.

renningan
renningan
Reply to  AwesomeOne
2015-12-04 19:38

Azért érdekes lett volna, még ha nem is reális :)

Chester
Chester
2015-12-04 16:33

Oriasi comeback volt, de elmehetnek a picsaba, hogy a birok miatt tudtak csak behuzni a meccset.

katonadani
2015-12-04 16:38

egy képpel egyébként sose akarjunk bizonyítani semmit, mert általában félrevezető. Most néztem vissza gamepassen HD-ban, én is ki tudok venni egy ilyen kockát, ebből lehet arra következtetni, hogy valóban facemask volt (ebben az esetben tényleg nem elégítette ki a facemask szabálytalanság esetét, de egyébként benyúlt a rács mögé és a rácshoz is hozzáért a védő). Live-ban meg egyébként akkora facemasknek tűnt, mint a ház első kameraállásra. Aztán nekünk volt még plusz 1000 kameraállás, lassítás, satöbbi, ami a bíróknak nincs ebben az esetben (nem visszanézhető).

combat
combat
Reply to  katonadani
2015-12-05 10:44

A szabálykönyv azt mondja a facemask kapcsán, hogy “grasp and control”. Külön kiemeli, hogy amennyiben egy játékos elkapja a másik rácsát azonnal el kell engednie, Tehát ameddig nem történik a megfogáson kívül olyan tevékenység amivel kontrolálja azt akkor az még nem facemask.
Tehát igazad van egy képkockáról nem lehet semmit megállapítani, hiszen egy mozdulatot is kellene látnunk.
Egyébként továbbra is igaz hogy élőben 10-10 bedobta volna. Viszont nem lehet azt mondani, hogy jó hívás volt. Rossz volt. Ennyi. Ez is azt mutatja, hogy a visszanézhető- nem visszanézhető kategória nem jó. Van a bírói csapatban egy replay assistant és egy video operator ezek a személyek lehetnének olyanok, akik folyamatosan nézik vissza a sárgazászlós szituációkat és ha vitathatót, vagy egyértelmű tévedést látnak, akkor azt jelzik a Refereenek aki hivatalból visszanézhet bármit, és megoldódna a gond.

pepin26
pepin26
2015-12-04 21:54

A tippjátékban úgy látszik, erre a meccsre senki nem fog pontot kapni, mert a Packers nem győzött 4 pontnál többel, de a Lions sem legfeljebb 3 ponttal kapott ki:D

katonadani
Reply to  pepin26
2015-12-04 22:11

renningan azt üzeni, hogy a Packers a helyes, elírta. A forduló többi meccse még ma kikerül

pepin26
pepin26
Reply to  katonadani
2015-12-04 22:21

Bocsi, de ez nem teljesen korrekt. Én speciel a második lehetőséget el sem olvasva választottam azt, hogy a Packers nem fog 4 pontnál többel győzni. Vagy akkor legközelebb ne legyen ilyen, hogy hány pont lesz a különbség, hanem csak a győztesre kelljen tippelni…

renningan
renningan
Reply to  pepin26
2015-12-04 23:03

Hali :)

Nem számoltam meg minden hasonló kérdést, de eddig legalább 10 ilyen típusú kérdést tettem fel.

Minden esetben az esélyesebb csapat x vagy pont, az esélytelenebb x-1 pontról indult.

Abban igazad van, hogy ez nem teljesen oké, és ha ez az első ilyen kérdés lett volna, akkor tényleg nem adnék érte pontot. Viszont, mivel az utóbbi legalább 6 hétben mindig volt minimum egy ilyen kérdés, mindig ugyanolyan koncepcióval.

Én is ember vagyok és sajnos megesik, hogy hibázok. Nagyon sajnálom, hogyha kellemetlenséget okoztam, tényleg. Szerdán fogom javítani, addig még meggondolom. Holnap akartam is tenni egy tippjáték tájékoztatót, ha másoknak is van ezzel problémája, lehet valami köztes pontot kiosztok, csak mert mikulás van :D és az én saram

pepin26
pepin26
Reply to  renningan
2015-12-05 09:16

Meg nem bántottál, csak azt nehezményezem, hogy 2 rossz válasz közül miért pont az egyik lesz kinevezve jónak. Mellesleg a másik több pontot is érne. Javaslom, hogy vagy senki ne, vagy mindenki kapja meg a tippért járó pontot;)
Amúgy meg a Packers a hibás az egészért: ha az extra pont kísérletet nem térdelik le, nincs miről vitázni:DDD Én meg még őrültem is neki: milyen rendes srácok, így nem 4-nél többel győztek, jött a tippem:)

renningan
renningan
Reply to  pepin26
2015-12-05 16:39

Valszeg az lesz, ha lesz egy köztes pontszám és csókolom :D

Chester
Chester
Reply to  renningan
2015-12-05 09:47

Mondjuk szerintem most semmi nincs elrontva. Az volt a kerdesben, hogy tobb mint negy ponttal, igy a lions a helyes valasz, a tippmix sem fizetett ha -4-es spreadre fogadtal. :) mondom ezt ugy, hogy a packersre tippeltem.

Chester
Chester
Reply to  renningan
2015-12-05 09:50

Vagy a jovoben, ha ilyen kerdes van, akkor irj 3.5 vagy 4.5-ot, es abba nem lehet belekotni :)

33
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x