Connect with us

Minden ami NFL

Bell nem hülye, inkább zseni

Én általában a többséggel ellentétben a játékosok pártját fogom a csapatokkal szemben a vitára okot adó szituációkban. Így volt ez például tavaly Bosa esetében és így van ez most is Le’Veon Bell ügyében is. Ezért szimpatizálok a legtöbb esetben Mike Florioval és a ProFootballTalk oldallal, akik hasonló nézeteket vallanak, ők is a játékosok oldalán állnak. Az alábbi cikkhez is ők adták az alapot, tőlük merítettem az ihletet, miszerint Bell egyáltalán nem hülye, hogy nem írja alá mindenféle kérdezés és ellenállás nélkül a franchise tenderét, hanem ellenáll és holdoutol. A Steelers viszont valamit nagyon rosszul és ellenszenvesen csinál.

[ppp_patron_only level=”4″ silent=”no”]

 

Miután a hosszú távú megállapodásra lejárt a határidő kicsit több, mint egy hónapja, a Steelers folyamatosan kapzsinak és ésszerűtlennek akarja beállítani Bellt. Kezdődött azzal, hogy kiszivárogtattak részleteket az általuk ajánlott szerződéssel kapcsolatban, de természetesen csak olyan részeket, amik azt mutatják, milyen jó ajánlatot is tettek le az asztalra, miközben elég sok fontos dolgot kihagytak a nyilatkozatukból. Aztán több alkalommal finoman beszóltak Bellnek, hogy ugyan írja már alá azt a tendert és jelenjen meg az edzésen, különben megfegyelmezik és baj lesz. A legújabb húzásuk pedig az volt, hogy megszellőztették, hogy Bell ügynöke már elfogadott egy szerződést a csapattal, azonban Bell az utolsó pillanatban visszamondta azt. Ezt természetesen Bell ügynöke teljes mértékben tagadta.

 

 

A Steelers próbálja a maga oldalára fordítani a szurkolókat és ez egyébként sikerült is, legalábbis a hazai és külföldi kommenteket elnézve. A legtöbben a csapat oldalán állnak és nem is értik, hogy Bell hogy képzeli, hogy egy ekkora gigantikus szerződést nem ír alá és nem jelenik meg az edzésen és minek “hisztizik” ennyit. Egyesek odáig merészkednek, hogy ilyeneket írnak Facebookon: “Ilyenkor törném el az ilyen bell félék gerincét és adományoznám el az összes pénzét hogy rájöjjön milyen jó élete lehetne ha nem lenne egy buta kapzsi fasszopó”. Na azért álljon meg a fáklyás menet…

 

Ahogy a csapat számára, úgy a játékos számára is üzlet ez az egész. Legalább részben, személye válogatja, kinek mennyire. A csapatok hatalmas erőfölényben vannak a legtöbb esetben. A draftról, az újoncok szerződéséről és azok újratárgyalásáról is jó kis vitatémát lehetne összerakni, de az inkább Donald kapcsán lenne érdekes, így azt hagyjuk meg most egy másik alkalomra. Bell esetében a franchise tag az érdekes. A játékosnak lejár a szerződése, végre saját maga dönthetné el, hogy melyik csapatban szeretne játszani és ő maga alkudhat ki egy szerinte megfelelő fizetést és szerződéses feltételeket.

 

Ehelyett a csapatnak megvan az a joga, hogy ne engedje ki a játékosát a piacra és kvázi erővel magánál tartsa őt. A csapat oldaláról persze ez tök jó dolog, a játékoséról viszont nem igazán fair, még ha egy csomó pénzt is kap adott esetben. A csapatnak megvan ez a joga, azonban a játékosnak is megvan az a joga, hogy holdoutoljon és ne jelenjen meg a csapat edzésein, neki jelenleg minden egyes edzés önkéntes alapon működik. A csapat is a játékos akarata ellenére cselekszik, ahogy a játékos is a csapat akarata ellen. Ezért nem értem ezt a kettős mércét, hogy ha a csapat részéről teljesen rendben van a franchise tag használata, akkor a játékos oldaláról miért nincs rendben az ellenállás.

 

Bell nem hülye, hogy nem írja alá rögtön a franchise taget. Sőt, inkább zseniális, amit csinál. A Steelers nem tudott neki olyan szerződést ajánlani, ami megfelelő volt számára. Így be kell érnie a franchise taggel, ami persze rengeteget fizet, de csak egy évre és fogalma sincs, mi lesz később. Az majdnem biztos, hogy jövőre a Steelers nem rakja rá a taget ismét, hiszen az már több, mint $14 milliót jelentene és biztos, hogy nem akarnak végigmenni ugyanezen a procedúrán, amin idén, hiszen szemmel láthatóan halálra idegesítette őket ez az egész szituáció és nem tudták, mit kezdjenek vele.

 

Bell taktikája jelenleg a következő: ha a Steelers akarata ellenére “fogva tartja” és nem adja meg neki azt, amire vágyik, amennyit szerinte ér és amit akár meg is kaphatna a piacon (legalábbis szerinte), akkor nem fog jófiút játszani és beállni a sorba. Bell példát statuál és a nagyon ritka példák egyike lesz, aki nem hódol be vakon a csapatoknak, akik a szabályokat hozzák a saját tetszésük szerint (persze van beleszólása a játékosok szakszövetkezetének, de a major sportok közül az NFLPA a leggyengébb, nagyon nehezen tudják érvényesíteni az akaratukat).

 

 

Bell ehelyett úgy gondolkodik, hogy – amennyiben a Steelers nem vonja vissza a franchise taget, ami azért elég meglepő lenne – neki bőven elég az alapszakasz előtti utolsó percekben (pár nappal a kickoff előtt) megjelennie a csapatnál és így is megkapja majd a 12,1 millió dollárját az utolsó centig mindössze 4 hónapnyi munkáért, majd év végén kimegy a szabadügynök-piacra mindenféle korlát nélkül és szabadon tárgyalhat bárkivel, akivel csak szeretne, amire eddigi karrierje során lehetősége sem volt.

 

És ha Bell tényleg visszautasította az ajánlatot, amit az ügynöke már elfogadott, akkor hagyjuk meg annak is a lehetőségét, hogy a várakozásokkal ellentétben nem jelenik meg majd az első hét előtt az edzőtáborban és tovább bosszantja a Steelerst, még ha ezzel pénzt is veszít.

 

[/ppp_patron_only]

30 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
30 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Dobo Zoltan
Dobo Zoltan
2017-08-19 13:14

Mi a véleményed: ez korrekt viselkedés a csapat maradék 52 tagjával szemben? Az edzői stábbal szemben? A néhány millió Steelers szurkolóval szemben? A srác kihagyja az összes edzést, pre-season meccset, nem gyakorolja a játékokat. Az Öreg ötezerszer lett megütve, ötven csontját törték, de kiteszi a lelkét, hogy SB döntő után vonuljon vissza. A Bell-gyerek meg szarik mindenki fejére, aztán a Divízió döntőben majd 6 ponttal szopnak ki a Patstől, mert két nem eléggé begyakorolt játékot csesznek el, akkor meg vállat von, hiszen ő “csak” a pénzéért küzdött.

katonadani
Reply to  Dobo Zoltan
2017-08-19 13:30

miért kéne neki a többi 52 ember, a stáb és főképp a szurkolók érdekeit a sajátjai elé helyeznie? Mi van, ha nem akar Pittsburghben játszani? Miért kéne behódolnia a csapatnak, ha ő ezt nem akarja?

Dobo Zoltan
Dobo Zoltan
Reply to  katonadani
2017-08-19 13:37

Kuhn László leírt néhány nagyon fontos dolgot. Véleményem szerint elszabadulna a pokol, amennyiben minden lejáró szerződésű játékos ezt csinálná. A komoly sikerekhez kell a csapattagok elkötelezettsége is. Valószínűleg a hasonló helyzetek kezelése a Patriots sikerének egyik legfontosabb összetevője. Egyébként meg Steelers szurkolóként szerinted a Csapa vagy egy játékos mellé kellene állnom?(mondjuk személy szerint nem vagyok Steelers szurkoló, de nagyon kedvelem őket)

katonadani
Reply to  Dobo Zoltan
2017-08-19 13:48

a lejáró szerződéssel nincsen baj, hiszen akkor nincs “akarata ellenére” a csapathoz kötve valaki. A franchise taggel viszont lehet, hiszen itt előfordul, hogy nem feltétlen akar maradni a játékos, inkább elmenne, de nem teheti meg.
Az meg, ha a csapat rá is tesz egy lapáttal és rossz színben akarja feltüntetni, nem segít, még kevésbé lesz kedve a játékosnak maradni és minden beleadni.

Szerintem a Patriots nagyon más helyzet, hiszen ott ha valaki nem akar ott játszani, akkor elküldik mindenféle nehézség nélkül. De persze igaz, hogy kell a csapattagok elkötelezettsége, de ehhez a csapatnak is hozzá kell járulnia és megteremtenie egy olyan közeget, amiben elkötelezett a játékos. Ehhez saját példámon keresztül is hozzá tudok szólni, hiszen a munkahelyemen nagyon rossz volt az elkötelezettség, de a munkáltató tett ez ellen egy lépést és bevezette a home office-t, ami után máris jobban állok, állunk az egészhez.

Steelers szurkolóként sem tetszene valószínűleg, ha így bánnánk egy az egyik legnagyobb sztárunkkal, még ha az sem tetszene, hogy az egyik legnagyobb sztárunk nem akar igazán a csapattal játszani. Mindenképp két oldalú az érme, csak zavar, hogy a döntő többség ki van akadva Bellre és elmondja fűnek-fának, miközben a csapat szent és sérthetetlen

Laszlo Kuhn
Laszlo Kuhn
Reply to  katonadani
2017-08-19 13:57

Kicsit fentebb hozzászóltam, hogy szerintem a Steelersnek nem lehet érdeke besározni Bell-t. Egyrészt ez belőlem és mindenki másból is ellenreakciókat váltana ki, másrészt amikor úgy dönt, hogy visszatér, akkor már sokan ellene fordulnak, ami biztosan nem jó a csapatnak és a merchandise-nak sem.
Amúgy az a döntő többség letérdelne Bell lába elé, ha a vezetésével gyűrűt nyerne a csapat. Azok is akik most Conner mezben feszítenek :)

Vova
Vova
Reply to  katonadani
2017-08-19 15:19

1. Tavasszal lenyilatkozta, hogy mindenképpen maradni akar;
2. Ultimate TEAM Sport. Igen, a csapat érdekeit a sajátja elé kell helyeznie, azért mert csapatsport. Ő van a csapatért, nem a csapat őérte. Period.

katonadani
Reply to  Vova
2017-08-19 15:56

1) Nyilván nem fogja azt nyilatkozni, hogy nem akar maradni, még ha inkább távozna is.
2) Ez nem így működik szerintem. A játékosnak nem kell minden esetben úgy tennie, ahogy a csapat fütyül. Ha a csapat nem kezeli őt tisztességgel, akkor neki miért kéne? Ha szerződés alatt van meg minden, akkor még azt mondom oké (és rookie szerződésnél még ezen is lehet vitázni), ne nagyon pattogjon, de ezzel az elvvel egyáltalán nem értek egyet, hogy a csapat érdekeit az övé elé kell helyeznie minden esetben.

katonadani
Reply to  Dobo Zoltan
2017-08-19 14:12

ja, egyébként Joey Bosának sem okozott hatalmas problémát tavaly, hogy kihagyta az edzéseket, mégis elég nagyot pusztított :D

Laszlo Kuhn
Laszlo Kuhn
2017-08-19 13:16

Az olyan hozzászólások, mint a cikkben is idézett, inkább a hozzászólót minősítik, mint az általános vélekedést. Én mindkét felet szeretem, persze nyilván a csapat az aki mellett döntenék ha kellene, de az igazi a kettő együtt.
Egy picit megvilágítanám más szempontból az esetet: Bell aláírja a messze legmagasabb RB fizetést jelentő szerzősét egy évre és elkezdi az edzést, ezzel is mutatva, hogy rá lehet számítani és mivel jövőre szabadügynök, talán pozitív a csapatok számára is, hogy egy olyan RB-t szerezhetnek 4-5 évre, aki figyelembe veszi a csapat érdekeit is. Teszi mindezt azért is, mert a Steelers most ha akarna se adhatna a szabályok szerint hosszútávú szerződést a játékosnak. Ezt majd a szezon után.
Bell játéka az NFL egyik csodája, de nagy kérdés, hogy melyik franchise fog neki évi 8-10 millió dolláros garantáltat, mondjuk 4-5 évre. Mert bizony hiába az offense lelke, idén is lehet látni, hogy egészen elképesztő újoncok jönnek ki az egyetemről és játszanak sokkal kevesebb pénzért, úgy hogy nincs hosszú orvosi kartonjuk adott esetben vagy mariskáért való eltiltásuk.
A Tuitt cikkben is jól leírtátok, nincsenek nagy garantált tartalmak Pittsburgh-ben, még olyan posztokon se, ahol igazán elit teljesítményű játékosok vannak: lásd Brown vagy Heyward.
Nagyon nehéz az ügy, de szerintem a játékos helyzetét nem segíti a hosszú holdout. Ha persze jól sikerül az év a Steelers és Bell számára, akkor bejöhet a számítása, de ha itt bukta lesz, akkor Bell nem csak Pittsburgh-ben nem maradhat, de más csapatok sem fogják akkora pénzekkel várni, amekkorát ő szeretne. Pláne a garantált tartalom.

katonadani
Reply to  Laszlo Kuhn
2017-08-19 13:36

a Steelers pl csinálhatná azt, hogy ad egy ugyanilyen szerződést és hozzácsap mittudomén, egy millió bónuszt főcsoportdöntőért meg még egyet SB-ért. Nyilván nem tudom ez Bellnek tetszene-e, de az biztos nem tetszik neki, ahogy a Steelers most bánik vele, hogy próbálják lejáratni. Nekem se lenne sok kedvem ezután fejet hajtani és behódolni és csak úgy továbbmenni, mintha nem történt volna semmi. Szerintem ezzel a kommunikációval a Steelers csak rontott a helyzeten és még inkább arra ösztönözte Bellt, hogy kösse az ebet a karóhoz és ellenszegüljön és őszintén meg is tudom érteni.

Abban én sem vagyok biztos, hogy megkapna ennyit hosszú távon sok garantálttal a piacon. Lehet, hogy nem. De az is lehet, hogy igen, vagy számára kedvezőbb feltételekkel. Ezt viszont nem tudja meg jelenleg, hiszen nem is tárgyalhat senkivel, így pedig hiheti azt, hogy megkapná, amit akar.

Laszlo Kuhn
Laszlo Kuhn
Reply to  katonadani
2017-08-19 13:52

Nekem az egész helyzet szörnyen furcsa. Ugye azt írod (másokkal együtt), hogy a csapat próbál nyomást generálni Bell-re, például azzal, hogy szivárogtat a szerződésről vagy arról, hogy az utolsó pillanatban nem írta alá. Nos azért ezek nekem nem tűnnek túl erős fegyvernek. A játékosok üzenetei már sokkal inkább. De most gondoljunk bele, miért jó a sarazás a Steelers-nek? Egyre többen fordulnak Bell ellen (tűnik úgy a cikk alapján is), de Bell az alapszakasz kezdete előtt visszatér és nagy boldog pittsburghi család lesz? Ki fog ezek után mondjuk 26-os mezt venni? Gondolom senki, mert totál bizonytalan a jövő és Bell egy “szar” alak, mert a saját érdekeit nézi. Ez így nem lehet jó a frencsinek, ezzel csak károkat okoz mindenki magának.
Innen már lehetetlen win-win szituációt kihozni, de ha szépen körbenyalogatják egymást a felek és hétfőn Bell edzésre jelentkezik és mondjuk a csapat egy SB ösztönzőt is odadob neki, akkor még lehet itt pozitív vég.
De valami oka kell, hogy legyen, amiért ez nem kerül szóba. Ha mi tudjuk, akkor ők pláne, hogy lenne itt megoldás. Ugyanakkor valakinek lépni kell és bár minden tiszteletem a játékosoké, akik a testi épségüket teszik kockára, itt azért Bell-en lenne a sor, hiszen a 12,1 millió már a zsebben, csak alá kell írni és azonnal a liga legjobban fizetett RB-je lenne. (Arról már nem is beszélve, hogy mennyit szaladgálhatna a stílusával a Jets vagy a Sea OL mögött)
Ha most nem, mint cikkíró, hanem a Steelers FO helyébe képzelnéd magad, mit csinálnál? (Amikor egyébként Tuitt, Cockrell, Shazier szerződések is várnak rád)

katonadani
Reply to  Laszlo Kuhn
2017-08-19 14:06

a Steelersnek azért éri meg, mert ők jó színben maradnak alapvetően a legtöbb szurkoló szemében és Bell lesz a ludas abban, hogy miért nincs megoldva a szituáció. Plusz a szurkolói nyomás is Bellre helyeződik, hogy bizony legyen már olyan kedves és vonszolja le magát edzésre (csak ennél sokkal rosszabb hangnemben)

Az FO helyébe nehéz belelátni, mert nem tudni pontosan mit akar Bell. Le akar lépni igazából? Nem akar hosszú távon maradni, mert Big Ben visszavonulása is a levegőben lóg? Csak a pénz érdekli? Pénzügyileg az FO helyében természetesen nem szívesen fizetnék ki évi 13-14 milliót mondjuk 3-4 évre és sokat garantálva, de mivel nem tudom Bell valód igényeit így nehéz is olyat mondanom, amiről tudom, hogy megfelelne neki. De az biztos nem segít a csapat és a játékos kapcsolatán és nem segíti az alkupozíciójukat, ahogy viselkednek vele jelenleg.

Laszlo Kuhn
Laszlo Kuhn
Reply to  katonadani
2017-08-19 14:13

Speciel mint Steelers szurkoló én nem tartom pozitív dolognak, ha besároznak egy játékost, de őszintén szólva szerintem más szurkolókra sem hat ez pozitívan. Inkább Bell megítélése negatív a helyzet miatt, a holdout miatt, de nem a nyilatkozatok kapcsán. (én így látom, de lehet rosszul persze) Mondjuk alapvetően nem tudom eldönteni ezeknek a cikkeknek mennyi a valóságtartalma, mert annyi marhaságot leírnak kint, csak hogy megteljen az újság, hogy nem szoktam ezekkel foglalkozni.
Az persze igaz, hogy Bell fejébe nem látunk bele. Ha nem akar maradni, szintén nem látom ezt jó politikának, hiszen ki akar egy sérülékeny, néha megbotló és holdoutoló játékost a csapatába.
De ettől még én elismerem, lehet teljesen rosszul látom…csak remélem egyszer végre azt olvasom, hogy Bell együtt edz a csapattal, mert ha BB tényleg visszavonul, akkor sokáig az utolsó lehetőség lehet az SB run-ra. (Lehet Bell egész pályafutásában is!)

Kopi3.14
Kopi3.14
2017-08-19 13:38

Viszont Bell még innen eshet pofára.
A csapat visszavonja a taget az utolsó nap reggelén, vagy kiülteti vele az egész szezont, egyetlen meccsre sem nevezve. Ha közben a többi futóval is hasonló számokat hoznak, akkor Bell pofára esik a piacon.
És azért láttuk már, mással is tud eredményes lenni a csapat.

katonadani
Reply to  Kopi3.14
2017-08-19 13:41

sérülés vagy eltiltás nélkül meglepne, ha Bell értéke csökkenne, akár egy kihagyott szezon után is. Ezt azért mondom, mert mindenki tudja, mire képes, hogy mennyire kiemelkedik a ligából a stílusával és képességeivel, ezt nem felejtik el egy kihagyott évvel, sőt, talán még jobban meg akarják majd szerezni.

Ha meg leveszik róla a taget azzal csak jól jár, mert egy szezonnal hamarabb jöhet az áhított “szabadság” és mehet tárgyalni, akivel akar.

renningan
renningan
2017-08-19 16:29

Én csak akkor értenék egyet ezzel az egésszel, ha a Steelers 8 milliót ajánlott volna neki éves szinten. De nem ezt tette, hanem baromira a legjobban fizetett futóvá akarta tenni, aki 1,5 szer annyit keres, mint a mögötte lévő következő játékos. Az, hogy Bell azt hiszi magáról, hogy ő ennél értékesebb, hát, az az ő hülyesége, és még véletlenül sem zseniális.

Az a franchise pedig, aki ad neki 14 milliót, amikor nem volt eddig egy normális, sérülés mentes szezonja, illetve a következő füvezése miatt majd egy szezonra el fogják tiltani, az egy végtelenül retardált klub lesz. Illetve ne felejtsük, hogy Bell önmagában egy rakás szart nem ér. Ha elmenne most például évi 14 millió dollárért a Jetsbe, akkor mi lenne? Egyrészt nem lenne 1000 yardja sem, mert Peterson sem tud futni egy legalább közepesen szar fal nélkül. Állhatna a fal a mögött, míg össze nem törik, a Jets pedig továbbra is top5-ben választana.

Odáig lehet lenni Bell játékától, de már többször írtam, csinálja meg ugyanezt a Lions támadófala mögött. A liga egyik top3-as egysége mögött egy közepes szar futó is tud 1000 yardot hozni (lásd McFadden Dallasban). Inkább veszek Bell pénzéből akkor egy jó tackle-t és egy jobb guardot, mert akkor még az irányítóm is életben marad, aztán valamilyen 3-4. körös futó csak produkál valamit.

Ahogy azt sem szabad elfelejteni, hogy Bell mondjuk 8-10 csapatnak érhet meg 12 milliót. Azoknak a csapatoknak, amik alapvetően PO és SB esélyesek, de kellene egy elit playmaker, hogy elérjék a céljukat. Egy szar csapatot Bell nem tudna jobbá tenni. Önmagában Suh sem tette jobbá a Dolphinst, Von Miller elit, 19 milliós játéka is kevés volt tavaly a Broncosnak (és jó eséllyel idén is az lesz), illetve hiába ajnározzák Donaldot, a Rams akkor is egy szar csapat lett volna, ha 20 milliót keres.

Én megértem és elfogadom, hogy egy játékos szeretne kurva sok pénzt keresni, és meg is érdemli, mert a foci után jó eséllyel elég kellemetlen élete lesz összetört koponyával és testtel. Ugyanakkor ez nem kosárlabda és nem is baseball, ahol egy jó játékossal már Super Bowlba lehetne jutni. Itt 53 játékosnak kell pénzt adni, nyerni viszont mindenki szeretne, és általában mindezt azok teszik meg, akik nem vágnak ki egy valag pénzt az ablakon egyetlen, önmagában jó, de csapat szinten összességében nem túlzottan jelentékeny játékosra.

FitzMagic
FitzMagic
2017-08-19 21:07

Nem hiszem, hogy ez zseniális lenne. Bell nem ér többet, mint amennyit ajánlottak neki, ezzel úgy tűnik mindenki nagyjából egyetért. A probléma a garantált tartalom. Hangoztatjátok, hogy ez Bellnek is üzlet, a saját érdekeit kell néznie. Teljesen igazatok van, de ez a csapatra is vonatkozik. Márpedig Bell akármilyen elképesztően játszott is (nagyban a Steelersnek köszönhetően), de azokon a meccseken, amik igazán számítanak, használhatatlan. Mert nincs a pályán, sérült. Ahogy a biztosítók sem adnak ugyanúgy biztosítást extrémsport balesetekre, ahol jelentősen nagyobb a kockázat, úgy a csapatok sem adnak nagy garantált tartalmú hosszútávú szerződéseket üvegcsontú játékosoknak, hiszen ezek a szerződések kb egy biztosítással érnek föl. Ha Bell jövőre összeszed egy career ending sérülést, akkor a Steelers nem kapzsi és gonosz volt, csupán helyén kezelte a helyzetet. Bell pedig ebben az esetben pont a megérdemelt összeget kapná, hiszen mindössze egy értékelhető szezont tudott nyújtani a csapatnak. Igen, ez szomorú, mert önhibáján kívül történne, de ez van.

Tehát a Steelers valószínűleg felkínált egy reális és korrekt szerződést, Bell viszont nem fogadta el. Ez az ő részéről is érthető, mert ugyanúgy tisztában van a sérülékenységével. Ha szabadügynök lenne, akkor bizonyára lenne olyan csapat, aki kockáztatna, adna neki egy szerződést magas garantált tartalommal, aztán imádkoznának, hogy néhányszor megélje a rájátszást. Azaz túlfizetnék. És szerintem pont ezért fair dolog a Franchise Tag, hiszen ezzel minden csapat választhat egy játékost, akivel az értékének megfelelő szerződésről tárgyalhat vagy megtarthatja elit áron egy évre. Ne minősítsük már unfairnek azt, ha valakinek az értékének megfelelő szerződést kínálják. És nem, nem annyi a játékos értéke, amennyit maximálisan hajlandóak fizetni érte, az máshol igaz, ez olyan mint az auction fantasy draft, a szabadügynököket csúnyán túlfizetik.

Ezen logika mentén a Steelersnek annyi a “hibája”, hogy reális fizetést szánnak Bellnek. Ez semmiképp sem unfair. Bell pedig ezen a korrekt dolgon durcizik és hozza nehezebb helyzetbe a csapatot mondván: Fizessetek többet, mint amit érek, ha azt szeretnétek, hogy edzésre járjak”. A dologban az a zavaró, hogy Bell nagyon jó, nem tehet arról, hogy sérülékeny, így az ember sokkal inkább együtt érző, mintha szimplán tehetségtelenebb lenne. Teljesen megértem Bellt is, de ettől még nem lesz igaza.

Ha hazugságokkal próbálják lejáratni, az persze elég csúnya dolog, de az előzőeken nem változtat.

katonadani
Reply to  FitzMagic
2017-08-19 21:21

azzal szerintem nincs semmi baj, hogy a Steelers X dolgot ajánlott, Bell meg Y dolgot akar (most ez lehet éves fizu, garantált tartalom vagy csak 3 éves szerződés vagy bármi). Nekem azzal van leginkább bajom, hogy a franchise tag egy olyan intézmény, amivel egy csapat magához köti a játékosát potenciálisan annak akarata ellenére. (Lehetséges, hogy Bell nem akar Pittsburghben játszani). És még ez is viszonylag rendben van mert joga van erre, csak azt akkor ne kritizálják, főleg ne nyíltan, hogy Bell is eszközöli a jogait és nem jelenik meg előre. Élő szerződése nincs, hiszen nem írt alá semmit, egyszerűen nem mehet máshoz tárgyalni sem.
Nekem alapvetően a kettős mércével van bajom. Hogy az emberek túlnyomó többségének szemében (szerintem 90%-kal keveset mondok) Bell a faszkalap, gyökér, retardált, hülyegyerek, aki hogy merészel nem megjelenni az edzésen. Nekem ezzel a narratívával van bajom legfőképpen. Meg azzal ahogy a Steelers ezt kezeli jelenleg.
Mert ha nem tudnak megegyezni ez van, akkor majd keres másik csapatot magának, aki megadja, amit kér. Vagy nem adja meg senki és akkor meg majd eldönti mit akar. Csak szerintem rossz dolog megbélyegezni most Bellt emiatt az egész miatt.

FitzMagic
FitzMagic
Reply to  katonadani
2017-08-19 23:25

Majdnem mindennel egyetértek, kivéve hogy a tag igazságtalan a játékossal szemben. És én emiatt gondolom úgy, hogy Bell csak egy vélt igazságtalanságra reágálva árt a csapatának. Ráadásul azért ott is van némi különbség, hogy a Steelers nyilván jól jár a taggel, ezért ártanak Bellnek, viszont az alapján, amit írtál, egy hónapja eldőlt, hogy nem lesz hosszútávú szerződés, így Bell úgy árt azóta a csapatnak, hogy ezzel neki semmivel sem lesz jobb. Esetleg annyival, hogy addig sem sérül meg, de az is nagy rizikó, hogy két nappal az első éles meccs előtt néz le edzésre vagy még később. Ha pedig a szezon egy részét vagy egészét is kihagyja, az azt gondolom, hogy valószínűleg mindkét félnek rossz lenne.

Egyébként nem igazán vagyok otthon az szerződésekkel és időszakokkal kapcsolatos szabályokban, javítsatok ki, ha hülyeséget mondtam.

Matyika29
Matyika29
2017-08-19 21:10

Végigolvasva kommenteket, nyilván mindenhol van/lehet igazság, mert nem tudjuk, mi zajlott le a klub és Bell között tárgyalás címszó alatt.
Részben megértem Bellt, mert most még kaphat egy 4-5 éves szerződést. 27 évesen már nehezen.
Viszont a klub nem akar 5 évre egy minden szempontból rizikós játékost, főleg mert valószínű hogy többet lesz sérült, mint nem. Ha szívünkre tesszük a kezünket… ki fogadna arra, hogy Bell 5 év múlva még a ligában lesz? Akármilyen zseni is a csávó, egy klub sem fizet neki 15 millát 5 évre. 1-2 évre talán, de 5 évre???
Főleg mert ahol jó a fal, ott egy gyengébb futó is hoz egy vállalható átlagot, ahol nem, ott 3 év alatt tönkreteszik Bell üvegtestét.
Az én véleményem: a klub tudja, hogy nem tudják hosszú távon megtartani ( Bell igényei miatt), ezért megy a sározás, hogy később legyen mivel takarózni, mikor “elengedik”.
Bell, mint írtam, jó eséllyel most kérhet utoljára egy hosszú és zsíros szerződést.
A tagről meg annyit: amennyire szar, hogy egy év alatt ki tudja mi történik a játékossal, azért ezek nagyon jó és nagyon garantált összegek. Gondoljatok már bele!! Ha Bell megsérül az első meccsen, akkor is kap 12 millió dollárt!!

katonadani
Reply to  Matyika29
2017-08-19 21:24

nem tudom Bell mit akar, de én a helyében egy 3 éves szerződést szeretnék csak. Akkor 28 évesen még kaphatok egy újabb 3 éveset a piacon. Meg az 5 éves szerződések nekem mindig ellenszenvesek, mert a csapatnak a 4-5. év mindig opció, a játékos viszont nem léphet ki belőle. Erről is akarok írni egyébként egyet, hogy én biztos csak 3 éves szerződéseket írnék alá a játékosok helyében. Ha lesérülök vagy szar vagyok akkor 3 év után úgyis kivágnak, akkor már legalább én is dönthessek úgy, hogy nem maradok.

(ha aláír egy 5 éves szerződést akkor is kap ennyit az elején, mert aláírási bónusz meg első éves fizetés meg tökömtudja. Még ha megsérül az első meccsen akkor is)

Matyika29
Matyika29
Reply to  katonadani
2017-08-19 22:17

A vesémbe látsz. :D
Én imádom Bell játékát… ahogy kivár, mozog… de ehet, ihat akármit, 80% hogy 3 évnél több nincs benne.
A realitás egy 3 éves 8-10 milliós szerződés. Ezen felül már garantált összeg nélkül adnám.
Ez a klub oldala.
Bell azért akar 5 éves – nyilván nagyobb részt garantált – szerződést, mert mint írtam, nagy az esély, hogy ilyen szinten nagy eséllyel nem megy 5 évig.
Ez Bell oldala.

Matyika29
Matyika29
2017-08-20 11:37

Most olvastam a Freeman szerződéséről szóló cikket… 5 évre, évente úgy 8 misi és még így is túl van fizetve. És ő nem fog lesérülni.
Egy kérdés: a franchise tagnél hogy számolják ki a pénzt? Mert azt hittem valami átlagot vesznek…

katonadani
Reply to  Matyika29
2017-08-20 22:35

többéves átlagokat vesznek, így például AP szerződése is beleszámítódott

30
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x