Connect with us

Hír

Elway mégsem akkora király?

John Elwayt a jobb GM-ek között tartják számon az NFL-ben. Ő volt az, aki áthozta Manninget Denverbe, majd egy Super Bowl-vereség után 2 év alatt a liga egyik legjobban támadó csapatából a liga egyik legjobb védelemmel bíró együttesét varázsolta, és bezsebelte az 50. Super Bowlon a Lombardit. Ezt a képet azonban eléggé árnyalja az, hogy nagyon sok draft pickje nagyon mellé megy, elsősorban a támadóoldalon.

Elway első, 2011-es draftja óta a Denver 9-szer választott támadójátékost az első három körben, amely már önmagában sem túl sok. Ez még önmagában védhető lenne, számos GM szeret erős védelmet és mellé közepes támadósort építeni. Elway támadó pickjei azonban borzalmasak:

  • Összesen egy elsőköröst hozott ebben az időszakban, Paxton Lynchet. Lynch egyelőre nem tudta kijátszani a kezdőből a 2015-ben hetedik körös pickkel elhozott – és nem túl jól játszó – Siemiant. Bár még korai leírni, de ha így folytatja, Lynch is csatlakozhat az elsőkörös irányító bustok nem túl fényes csoportjába.
  • Elway második körösei sem sikerültek túl jól: az Orlando Franklin, Brock Osweiler, Montee Ball, Cody Latimer, Ty Sambrailo névsor tagjai közül jelenleg egyik sem kezdő, többüknek már csapata sincs.
  • Harmadik körös játékosoktól már nem feltétlenül várjuk, hogy kezdők legyenek, de Michael Schofield és Jeff Heuerman sem tekinthető minőségi játékosnak. Egyedül Ronnie Hillman vált be többé-kevésbé Elway harmadik-körös választottjai közül.

Az eddigiek fényében tehát Elway nem igazán jeleskedett a megfelelő támadók draftolásában. Emiatt különösen érdekes lesz figyelni az idei draft-classuk teljesítményét, mivel idén nyolc választásukból hattal támadót hoztak. A denver rosterén az ideieket (leginkább az első körös Bolles-t) leszámítva nincsen olyan kezdő, akit Elway draftolt volna, a legtöbbjüket FA-igazolásként hozták el más csapatoktól. Kis mértékben enyhíti a dolgokat, hogy Elway betalált a draftolatlan  CJ. Andersonnal, így legalább használható futót tudott szerezni a csapatnak.

Bár Elway alatt a Denver nem volt rossz csapat, ha nem sikerül egy működőképes támadósort összehozni, akkor a csapat aligha menetelhet úgy el a Super Bowlig, ahogy arra egy ilyen erős védelem hivatott volna.

14 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
14 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Ramon
Ramon
2017-08-21 18:57

Sajnos a cikk írójával egyet kell értsek. Én imádom a Broncost mondhatni az életem része, de nem jó irányba megy szerintem a Manning utáni csapat alakítás. A védelem jó mondjuk top5-ös, a támadók meg top5 hátulról. Szerintem a vezetőedző sem olyan kvalitású mint volt Gary Kubiak. Én nem engedem volna el Brockot sem, mindent tudott a betanult sémákból, variációkból, ez szerintem óriási előny, a mostani QB-ktől meg nem vagyok elájulva. A tavalyi szezonban is szerintem abban bíztak hogy a védelem majd tartsa magát, és hoz pontokat is, csak nem hoztak pontokat, vagy nem annyit mint Manning utolsó évében, amikor SB-t nyertek. Félek tőle egy közép csapat lesz ebben az évben és remélem a rájátszásért legalább végig partiban lesz, nem mondjuk a 10. fordulóban már nem lesz miért izgulni.
Denver Forever….

Szenvedő Ige Alak
Szenvedő Ige Alak
Reply to  Ramon
2017-08-21 19:14

A cikkben szereplő névsorral vitatkozni nem lehet. Iszonyat hulladék játékosokat hoztak el a draftról O oldalon. De ezt csak utólag lehet látni. Sajnos a SB win utáni visszaesés automatikus – kivéve Pats –, de nekünk egy kicsit korábban jött el a leszállóág. Pedig a védelem megérdemelné, hogy folyamatosan play off helyekér küzdjünk, és döntőkért. De ilyen a foci. Nagy a konkurencia. Itt mindenki győztes akar lenni. Az új vezetést még nem írnám le. Akár jó is elsűlhet. Azért, hogy most itt tartunk, sok minden belejátszik. Teljesen lehetetlen helyzet voltKubes első éve és Manning utolsó éve. Kubes nem kezdhette el a saját csapatát formálni. Egy év még Manninggel. Rémes O-val SB győzelem. Majd a nevelt irányító lalépett, a legenda visszavonult, és itt maradtunk QB nélkül. Hoztak egy kényszerelsőkörös egy olyan drafton, ahol sok év leggyengébb QB kínálata volt. Erre megbetegszik Kubes és az egy év csúszással elkezdett építkezést most ismét előlről lehet kezdeni. Én azért megvárnék egy három éves nyugodt periódust, ami folyamatos építkezéssel telik. Denverben nem elég középcsapatnak lenni hosszú távon. Bízz bennük. Ha nem is ez lesz a kedvenc idényünk.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Szenvedő Ige Alak
2017-08-21 22:36

Hosszú távon elképzelhetőnek tartod, hogy a Siemian-Lynch páros egyik tagja lesz a franchise QB?

Szenvedő Ige Alak
Szenvedő Ige Alak
Reply to  acsdav2
2017-08-21 22:38

A mai döntés után egyre kevésbé. Inkább nem

acsdav2
acsdav2
Reply to  Szenvedő Ige Alak
2017-08-22 18:00

Ebben az esetben mikor történhet meg a csapat részéről a váltás egy új irányítóért? Egy pocsék szezon után, akár már a 18-as drafton?

Szenvedő Ige Alak
Szenvedő Ige Alak
Reply to  acsdav2
2017-08-22 20:40

Nem tudhatom, nem vagyok az FO tagja. Várjuk meg ezt a szezont, sok függ tőle, mi, hogyan alakul az idényben. Új edző van, örökölt irányítókkal és Mr Irrelevanttal. Szoktak választani maguknak ilyen szituációban saját embert, ha épp keressük, ki legyen a franchise arca típusú játék folyik. Harc után okos a katona.

MouSkétás
MouSkétás
2017-08-21 21:13

Ez azért érdekes még – számomra legalábbis -, mert Elway QB volt, tehát ha az offense minden tagjához nem is, de az irányítók kiszúrásához értenie kéne. Szerintem. Mellesleg voltak az FA-piacon idén is olyan QB-k, akikre érdemes lett volna lecsapni (Cutler, Foles, RG3, Kaep), nem értem tehát, miért bízik még mindig a jelenlegi srácokban. Ami az idei szezont illeti, ha továbbra is hullanak az emberek a védelemből, nem sok jóra számíthatnak, kérdés, hogy egy korai (6-15) pick mennyire veszélyeztetné Elway állását, bár a SB-win biztosan mellette szól majd, mikor a sorsáról döntenek.

Everlast77
Everlast77
2017-08-21 23:29

Így 1,5 év távlatából az Osweiler trade más megvilágításba kerül. Oké, hogy Houstonban szénné égett, de azért Denverben mégsem mutatott olyan rosszul. Vajon miért kellett elengedni, már azon kívül, hogy qrva nagy pénzt kért? Én nem figyelem annyira a Denvert, pláne a draftját sem, de mi lett a Brocki pick(ek)ből? És akkor mindjárt oda lehet kanyarodni az itteni mai cikkhez is, hogy talán elképzelhető, Elway mégsem mindenható. Jobb lett volna Brockot mégis megtartani? Kérdezem a hozzáértőktől?

katonadani
Reply to  Everlast77
2017-08-22 06:08

OSweilert nem cserélték, hanem egyszerűen lejárt a szerződése, így FA volt, aztán nem fizették meg eléggé (16 milliót ajánlottak évente ha jól rémlik és 18 lett a Texansnál, de Osweiler sem akart maradni igazán. Szerintem nem volt rossz döntés egyáltalán, hogy nem adtak meg neki ennyit

Everlast77
Everlast77
Reply to  katonadani
2017-08-22 07:24

Igen, szóval nem is trade volt, csak hagyták elmenni. Azt írod szerinted nem volt rossz döntés, hogy nem fizettek neki ennyit. Már gondolom a 18 milliót. Na de 16-ért meg megérte volna? Mert én nem érzek hatalmas különbséget a két összeg között. A kezdő irányítóknak a mai ligában meg ennyi az ára és még egy kicsi. Azt el tudom képzelni, ha nem is akart maradni igazán, akkor valószínűleg a Denver sem akarta igazán marasztalni, és ezért nem tudtak megegyezni. Persze utólag okos az ember, de azt hiszem az lassan kijelenthető, hogy így mindenki nagyon rosszul járt. Jó a csapat majd csak túllendül ezen, de azért ott is öregszik az elit védelem.

katonadani
Reply to  Everlast77
2017-08-22 07:38

16-ot se ért volna. Nyilván utólagos okos az ember, de így utólag jól jártak, hogy nem adták meg neki a nagy pénzt.

Everlast77
Everlast77
Reply to  katonadani
2017-08-22 10:53

Nem értek egyet azzal, hogy jól jártak :) Osweiler megmutatta pár mérkőzésen, hogy el tudja menedzselni a Denver támadósorát. Nézd meg most, mi van náluk QB fronton. A Texans égés számomra nem releváns ebben a helyzetben. Pláne, hogy a szezon után azért jöttek olyan hangok is, hogy BOB nem is akarta Osit, kvázi a nyakára tették. Ha van valaki, aki az ilyet nem tudja tolerálni, akkor az ő. Szerintem ennek láttuk az eredményét tavaly Osweiler kapcsán. A Texans még így is rájátszásba jutott, Osi 14 meccsen kezdett. A Denver hol volt?

katonadani
Reply to  Everlast77
2017-08-22 11:52

a Broncos ugyanannyi meccset nyert, mint a Texans, jobb pontkülönbséggel (+36 vs -49), több szerzett ponttal (333 vs 279). Egy sokkal nehezebb csoportban.

Osweiler a Broncosban sem volt jobb, mint a Texansban, csak teljesen mások voltak az elvárások, ezért hatalmas égésnek tűnt a Texansban, míg a Broncosban a potenciált emelték ki inkább, hiszen akkor kvázi senkiként elmenedzselgetett. A Texansban is elmenedzselgetett, talán egy kicsit több hibával, csak mindenki kiröhögte a 18 milliós éves fizuja miatt, hiszen ahhoz messze nem játszott elég jól. Más volt a rendszer, talán többet is vártak tőle már a Texansnál, mint előtte a Broncosban.

Everlast77
Everlast77
Reply to  katonadani
2017-08-22 12:27

Na igen a csoporttal kapcsolatban viszont teljesen igazad van, és az biztos, hogy a Texans többet várt el tőle.

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

14
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x