Connect with us

Prémium cikkek

Amikor Nick Foles lelépte Tom Bradyt – Super Bowl LII

Ha a Patriots játszik a Super Bowlon, az garantáltan izgalmas lesz. Így volt ez az 52. Super Bowlon is a Philadelphia Eagles ellen, ahol az utolsó másodpercekig izgulhattak a csapatok szurkolói, hisz a Falcons elleni csoda óta tudjuk, hogy Tom Bradyéknek minden lehetséges. Végül azonban a jobb csapat és a jobb coaching nyert.

 

[ppp_patron_only level=”3″ silent=”no”]

Két sima út a döntőig

 

Nem mondatnánk, hogy sokat kellett izgulnia a két csapatnak az alapszakaszban. Igaz, egyikük szezonja sem kezdődött tökéletesen, hisz az akkor még bombaformában játszó Chiefs az első (@Patriots) és második fordulóban (vs Eagles) mindkét gárdát legyőzte.

 

A Philly heverte ki gyorsabban a sallert: legközelebb már csak decemberben kapott ki, akkor is Seattle-ben, illetve az utolsó héten a Cowboys elleni teljesen tét nélküli meccsen egy combos 0-6-ra. A Patriots azonban kicsit lassan rázódott bele a szezonba, az újonc Watsonnal felálló Texans is majdnem megverte a bajnokot, a Panthers pedig abszolválta is a feladatot, így négy hét után 2-2-vel álltak csak (a Saintst győzték le még a második héten). Ez után már csak egy meglepetés Dolphins elleni vereség csúszott be a 14. héten, vagyis mindkét csapat 13-3-as mérleggel fejezte be az alapszakaszt. Ez egyúttal azt is jelentette, hogy mindkét franchise első kiemelt lett a konferenciájában.

 

A rájátszásban már picit azért meg kellett izzadniuk. Az Eagles rögtön az első meccsén szenvedett a Falcons ellen és csak az utolsó drive-ban sikerült megnyerniük (kivédekezniük) a meccset. Igaz, ekkor már Carson Wenzt csak a lelátóról segíthette a csapatot, de Foles lassan belejött a dologba, a Vikingst pedig már félelmetesen simán sikerült legyőzni. A Patriots ellenben lazán kezdett, simán szétkapta a Titanst, azonban a Jaguars ellen nagyon nyögvenyelős volt, és nem is biztos, hogy a jobb csapat jutott a döntőbe.

 

Történelmi

 

Soha nem nyert még az a csapat Super Bowlt, melynek az irányítója a legtöbb yardot passzolta az alapszakaszban, illetve ebben az évezredben még nem nyert Super Bowlt az adott év MVP-je. Tavaly mindkettő Tom Brady volt. Ennek ellenére nem sokan gondolták, hogy az Eagles és pláne Nick Foles megfoghatja a legendát.

 


Tom Brady MVP-hez méltóan játszott, 505 passzolt yardja rekord (ahogy a 10 ezer PO-ban szerzett yardja is az), mellé még dobott három TD-t is, ennél többet nem nagyon tehet egy irányító. Persze voltak hibái, pont úgy, ahogy az 500+ yardot benyelő védelemnek és a négy pontot is elszórakozó speciális egységnek. Azonban a hibák benne voltak a meccsben, az Eagles is hibázott (szerencsétlen INT, kihagyott extra pont és sikertelen kétpontos kísérlet), de talán ők egy picivel jobban akarták a diadalt.

 

Különösen Nick Foles, aki bár az alapszakasz végén borzalmas volt, a pihenőhét elegendő volt ahhoz, hogy rászabják az offense-t, felépítsék az önbizalmát és semmivel, egyetlen yardnyival nem nyújtott kevesebbet, mint amire Wentz képes lett volna. A döntőn kijött belőle a 110 százalék, mert azt a 373 yardot és három TD-t ő dobta meg, nem screenekből és öt yardos passzokból, hanem saját erőből és meglátásokból. Persze ehhez nyilván kellett Doug Pederson zsenialitása, a liga legjobb támadófala, ami mellett 6,1 yardot átlagolt futásonként a csapat és még sok más is,

[quote]de 33-32-es Patriots vezetésnél ő csinálta meg negyedik kísérletre a first downt, ő dobta meg a győztes TD-t, ő volt az, aki nem omlott össze a nyomás alatt. Nem véletlenül ő lett a mérkőzés MVP-je.[/quote]

 

Mindent egybevetve kiváló mérkőzést játszott egymással a két csapat, és a végén csak odatette magát az Eagles defense a strip-sackkel (ez volt a meccs egyetlen sackje egyébként). Azonban nem vagy nem csak erről lesz emlékezetes a mérkőzés, hanem Tom Brady elejtett first downjáról és Nick Foles negyedik kísérletes TD-elkapásáról. Ugyanaz a játék, de azért lássuk be: negyedik kísérletre, a Super Bowlon, az ellenfél red zone-jában ilyet csak a legnagyobb hősök mernek meghúzni:

 

 

Ez egy zseniális játék és egy zseniális elkapás volt, vitathatatlanul szabályos. Azonban nem lehet elmenni a mellett, hogy volt legalább egy, de inkább két olyan Eagles TD, ami nem biztos, hogy minden esetben szabályos volt (meg lehetett őket adni, de láttunk már olyat, hogy hasonlót nem adtak meg). Végül pedig említsük meg azt, hogy Malcolm Butler egy percet nem töltött a pályán, pedig Gilmore-on kívül mindenkit csúnyán megégettek CB-poszton, ennél rosszabb ő sem lehetett volna. Az ő Super Bowlja ért véget a legcsúnyábban.

 

[/ppp_patron_only]

27 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
27 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Hurrá Torpedó
Hurrá Torpedó
2018-05-09 22:02

Azert a cimvalasztas elegge bulvarosra sikeredett.
A lelepes szo az elegge sima gyozelmet jelent, es nehezen huzhato ra pont a masik iranyitora ugy, hogy az eleg kiveteles teljesitmenyt nyujt, 500 yard felett passzol 3 TD-vel es INT nelkul.
Tehat szerintem a cim nem jo. Irhattal volna Brady helyett Patriotst, Patriots defenset, onmagat, barmit, csak TB-t nem. (Tartom egyebkent, hogy a NE onmagat verte meg, ilyen tamadoszamokkal statisztikailag lehetetlen kikapni.)

makosteszta
makosteszta
Reply to  Hurrá Torpedó
2018-05-10 08:54

A cím valóban nem túl szerencsés, Foles max a NE védelmét lépte le.

A zárójeles megjegyzéssel viszont nagyon nem értek egyet, a lehetetlen az, ha egy csapat kvázi védelem nélkül nyer. Ezt pl a New Orleans remekül demonstrálta az elmúlt években, ha a jó támadó statok elegendők lennének a nyeréshez, a Saints kb minden évben SB-t nyert volna.

acsdav2
acsdav2
2018-05-09 22:33

Elképesztő, hogy máris történelemként beszélünk erről a döntőről. :)
Én azért kicsit megcáfolnám a cikket, néhány dologban. :)
1. Szerintem a Pats-nek ez a döntő ajándék volt. Az alapszakaszban is volt pár szerencsés győzelem. Én a Steelerst jobb csapatnak éreztem az AFC-ben, még Shazier kiesése után is. Az egymás elleni meccsen Brown is kiesett, ennek ellenére csak Jesse James ügyetlenségén múlott, hogy nem a Kohászok örülhettek. Ha csak 2.kiemelés lett volna, ami szerintem a reális lett volna, nem hiszem, hogy a Jags-Steelers duó meg lett volna a PO-ban.
2. A mai napig nem értem, miért tartották underdognak az Eaglest. Egyértelmű volt, hogy melyik csapat áll jobb erőkből. Persze a rutin és a TB-BB duó jól hangzik, de nem éreztem reálisnak a Pats esélyesnek ki kiáltását. Foles a Vikings védelmet is darabokra szedte. Majd pont a borzasztó Pats D ellen ne ment volna?

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  acsdav2
2018-05-10 08:43

Szerintem a Steelers semmivel nem volt jobb csapat, mint a Pats, az egymás elleni szoros meccs egy egyszeri kifutott ritka jó teljesítmény volt, Big Ben tényleg nagyszerűen játszott azon a meccsen, (majd figyeljük meg mi lesz idén), de különösen az Eagles ellen, teljesen reménytelennek tartottam volna őket. Emlékszem a 2016-os meccsükre is, rémisztő verést kaptak akkor is. A pennsylvaniai rangadók történelmileg sem a Steelers dominanciáról szóltak, de a mostani keretekkel, szakmai stábokkal szerintem áldás volt a Steelersnek, hogy kihagyták ezt a magasságot. Jó volt ez így, sokkal nehezebben menne az idény előtti szokásos szájkarate.

acsdav2
acsdav2
Reply to  csak ezt ne
2018-05-10 09:05

Azért azt megjegyzem, hogy azt a “nagy verést” 2016-ban a Landry Jones vezette Stelelersnek osztották ki. Szerintem képes lesz Big Ben idén is jól játszani, de ez majd elválik. Esélytelen biztos nem lett volna a csapat elvégre a Jags D-nek tettek fel 42 pontot. Nem hiszem, hogy nem tudtak volna a Pats-hez hasonló pont mennyiséget felrakni, amivel meccsben maradtak volna.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  acsdav2
2018-05-10 11:36

Nem jól emlékszel. Big Ben volt az irányító és nem idézőjeles a nagy verés, 34-3, az bizony egy kiadós ruha volt.

A mi lett volna ha, egy terméketlen vitához vezethet csak. maradjunk annyiban, nem tudjuk. Majd ha egyszer kiérdemli a Steelers, akkor ott lesz. Én nem várom persze, de biztos lesz ilyen is. Ha egy jobb HC lenne, ez már évek óta legalább egyszer bekövetkezett volna ennyi tehetséggel a keretben. De már megint a mi lett volna ha mezejére léptem.

acsdav2
acsdav2
Reply to  csak ezt ne
2018-05-10 12:01

Félreértettem. Azt hittem a Pats elleni meccsre gondoltál a nagy verés alatt. Abban teljesed igazad van. Ott nagyon gyengék voltak. Én nem tudom megítélni mennyire Tominon múlik a dolog. Sok helyen olvastam, hogy nem nagyon tud váltani meccs közben és BB simán lematcheli.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  acsdav2
2018-05-10 12:14

Nem vagyok kibékülve Tomlinnal. A szakmai részeken is lehet bőven vitatkozni, de pszichikai felkészítésben, a csapategység megteremtésében, a fókusz kialakításában a megnyilvánulásai, nem tudok mást mondani, rendszeresen gyatrák, olykor egyenesen ostobák. A Jax elleni 2. meccs tavaly, mind szakmai, mind az utóbbi szempontból kimagasló példa erre. (Mondják, hogy az O koordinátor volt rossz. Na ne. Aki már volt vezető, az tudja, hogy ez nem komoly. Ott a 2012-es példa, amikor Harbough elküldte a jó barátját ebből a pozícióból, mert ezt látta jónak, és meg is lett az eredménye.)

kitalaltnev
kitalaltnev
2018-05-09 22:37

A nagydöntők top 10-es listáján előkelő helyen szerepel nálam az 52., a Pats veresége ellenére is. Tartom egyébként ?, h. az Eaglest tavaly a PO-ban nem lehetett megállítani.

BoomOrBust
BoomOrBust
2018-05-09 23:13

Az baj ha a vitathatatlanul szabályossal én vitatkoznék? :)

Bujdy Bujdy
Bujdy Bujdy
Reply to  BoomOrBust
2018-05-10 09:29

Az a baj, hogy felvetődik ez a kérdés. Mármint én örülök, hogy az SB-n pár “vitatható” ítélet úgy dőlt el, ahogy.
Annak nem örülök, hogy az alapszakaszban azok az ítéletek fordítva történtek.

Ez egyrészt azért gáz, mert inkonzisztens lett a szezon, másrészt azért, mert az alapszakasz ítéletei szerintem szarok voltak… ;)

tmbb
tmbb
Reply to  Bujdy Bujdy
2018-05-10 15:15

pedig az alapszakaszban alkalmazták helyesen a szabályt.

sgtGiggsy
Reply to  tmbb
2018-05-10 20:34

Ha Ertz TD-jére mondod, akkor nem, nem az alapszakaszban alkalmazták jól. Labda elkap, biztosít, két lépés, harmadikkal ugrás. Ha ez incomplete passz akármilyen logika alapján…
A másik TD valóban véleményes volt.

BoomOrBust
BoomOrBust
Reply to  Bujdy Bujdy
2018-05-10 22:11

Én elsősorban a Foles TD-re gondoltam, mert arra írta renningan, hogy vitathatatlan.
Az Ertz és a Clemens nálam nem kérdéses (az Ertz jó, Clemens nem).

wolandrule
wolandrule
2018-05-10 06:59

Lelépte, :D

katonadani
2018-05-10 07:16

követelem a versenykiírás győztesének :D

csak ezt ne
csak ezt ne
2018-05-10 08:24

Jó cikk, rossz cím. Lelépte volna, csakugyan? Nem. A BB által meggyengített, amúgy sem túl acélos védelmet, azt lelépte, és így nagy nehezen behúzta az Eagles a meccset, egy szerencsés időben jött fumble segítséggel. Tudjuk mi történt volna, ha az a villanás nincs, most akkor TB zsenialitásáról szólna ez a cikk is, jó eséllyel.

Nem gondolnám, hogy a Pats érdemtelenül jutott volna a döntőbe, ezt éppen maga a döntő mutatta meg, szerintem a Jax, vagy a Steelers egy igen alapos veréstől menekült meg így. Az az igazság, hogy az Eagles nagyon megérdemelte már ezt a SB-t, én jó szívvel fogok rá visszagondolni, nagy meccs is volt, emlékezetes menetelés végére tett egy felkiáltó jelet. A Butler ügy, mint a legtöbb Pats szurkolónak, mindig egy kis keserű szájízt ad az emléknek, különösen, ha ez bizonyul TB utolsó SB fellépésének, de ezzel már együtt kell élnünk.

Mr Foherty
Mr Foherty
Reply to  csak ezt ne
2018-05-10 12:18

Hogy érted azt, hogy BB által meggyengített védelem???

picksix
picksix
Reply to  Mr Foherty
2018-05-10 13:45

Nyilván a NE vereségének BB a kerékkötője :D
Emellett mondjuk a “szerencsés időben jött fumble” is érdekes. Ennek is meg volt az oka, a vége felé közeledve sokkal jobban odaértek Bradyre, pont fordítva, mint az Atlanta ellen. Bravúr lett volna fordítani, egyenlíteni esetleg a hosszabbításban nyerni a Patsnek.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  picksix
2018-05-10 15:53

Igen ezúttal sajnos pont ő volt az. (Mármint nem a vereségé, mert annak nem kell kerékkötő, hanem mondjuk a védelem összeállításáé.) Persze, hogy ő a legnagyobb edző, ez nem is kétséges, de ez most nem volt rendben.

Nem, mint a cikk is írja az az egy sack volt az egész meccsen. Ha ott hamarabb szabadul, akkor nem látom be miért ne jött volna össze a 4. TD is, mint előtte háromszor zsinórban. Én nem láttam semmi javulást vagy nagy ötletet az Eagles D részéről sem. Éppen, hogy a 2. félidőre még jobban elfogytak, mint már említettem minden támadás sorozatot TD-al fejezett be a 2. félidőben Pats addig.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  Mr Foherty
2018-05-10 15:46

Ezt szerintem ne tegyük fel megint a rezsóra. Minden idők legszarabb SB védelmét sikerült összerakni erre az estére. Miközben beöltözve ott állt a snapek 98%-t addig pályán töltő CB. Ami szemlátomást nem csak az érintett játékosnak fájt, de az egész védelmet megzavarta. A félidőben sem sikerült ezen változtatni. Úgy, hogy a második félidőben egy megállítása volt a védelemnek, de az is már mezőnygól távolságon belül. Amit BB mindig hangoztat, hogy az év végén vagyunk a legjobbak, az konkrétan nem jött így össze, pont úgy nézett ki a védelem, mint az első héten, de lehet picit rosszabbul. Hát így értettem.

Mr Foherty
Mr Foherty
Reply to  csak ezt ne
2018-05-11 17:52

Csak, hogy ezt is helyretegyük: nem a secondary-n ment el a védekezés, hanem a DL és LB soron. Az első negyedben volt, hogy Jeffery megégette Rowe-ot, de később már ilyen nem volt. Ezért nem lett volna sok értelme egy legyengült Butlert kipróbálni. Elég szoros meccs volt, egy percig nem volt “elment a hajó” helyzet, hogy minden mindegy alapon lehessen próbálgatni dolgokat.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  Mr Foherty
2018-05-12 14:15

Ugyan már. Ez nem így megy. Ez a teljesítmény a védelem részéről en bloc értékelhetetlen volt. Mindegyik védelmi sortól, és nem SB, és nem Patriots, hanem bármely NFL csapat, bármely mérkőzése szinten. Konkrétan rémisztő volt minden eleme a védekezésnek.

Vicces az is, amit a próbálgatásról írsz. Tényleg nagy próbálgatás lett volna visszaállni az egész évben megszokott csapatra, a nyilvánvalóan balul elsült, besült próbálgatás helyett.

Szerintem ebben lehetetlen meggyőzni, nagyon megalapozott és határozott véleményem, hogy BB egoja ezúttal diadalmaskodott a csapatérdek felett sajnos. Ha Butler valami komoly fegyelmi vétséget követett volna akkor tiltsa el, ez a beöltöztetem, hadd álljon ott, és akkor se engedem be, ha elmehet ezen a meccs, ez szín tiszta hübrisz volt. Pont.

Mr Foherty
Mr Foherty
Reply to  csak ezt ne
2018-05-14 10:58

Ezt sokan sok helyen elmondták már: semmi fegyelmi vétség vagy ego vagy példastatuálás nem volt mögötte, egyszerűen beteg volt és épp annyira szedte össze magát, hogy vésztartaléknak jó legyen. És persze rémes volt a védelem, de képzeld mennyire rossz lett volna, ha még az épkézláb játékosokat is kiveszik belőle (Gilmore és Rowe voltak a tűrhető szint). Sose tudjuk meg, hogy egy egészséges Butlerrel mi lett volna másképp, de az, hogy BB ezt direkt csinálta volna, elég nagy marhaságnak tűnik.

akdestroyer
akdestroyer
Reply to  Mr Foherty
2018-05-10 17:47

Arra hogy a patriots way ezúttal fordítva sült el.
BB jegelte Butlert valami piszlicsálé dolog miatt az SBn, mert az erősebb kutya baszik, és amúgyis Patriots way, és ebbe az arroganciába beledöglött az egész secondary.

Mr Foherty
Mr Foherty
Reply to  akdestroyer
2018-05-11 17:46

Úgy érted az, hogy előtte két hétig beteg volt és sem fizikailag, sem taktikailag nem tudott felkészülni az piszlicsáré dolog? Ezt mindkét fél megerősítette a maga módján. Épp annyira szedte össze magát a srác, hogy beöltözhetett, mert szükség esetén még így is jobb CB teljesítményt nyújtott volna, mint mondjuk Gillislee. Ennyi. Nem kell túlgondolni hülyeségekkel.

bjeela
bjeela
2018-05-10 09:14

Talán értem Renningan címét, amivel arra akart utalni – és a cikk tartalma is ezt erősíti -, hogy Foles ezen a meccsen tökösebb, magabiztosabb volt, mint Brady, még ha csak hajszálnyival is.

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

27
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x