Connect with us

Minden ami NFL

Ok nélkül haragszik Bellre a Steelers – mégis mit vártak?

Le’Veon Bell nem jelent meg határidőre a Steelersnél, már nem is szerepel a csapat hivatalos depth chartján. A csapattársai dühösek, a rajongók már egy marék szotyiért is elcserélnék, pedig a liga legjobb futója nem csinált semmi rosszat. A szándékai és a célja már lassan két éve egyértelműek, a Steelers pedig nem volt hajlandó kompromisszumot kötni, ugyanakkor elvárta, hogy legyen jó fiú. Nem lett és most mindenki ezen csodálkozik.

 

 

Bell világéletében futó volt: soha nem akart és nem is próbálkozott mással. A középiskolában három évig volt kezdő, utolsó szezonjában 1333 yardot és 21 TD-t futott mindössze 200 kísérletből a Groveport Madison színeiben. Ennek ellenére az egyetemek nem tolongtak érte, mindössze kétcsillagos tehetségnek volt elkönyvelve 2010-ben, mint az ország 211. legjobb futója. Végül a Michigan State-hez került, ahol harmadik évére lett csak kezdő, ugyanakkor egy év is elég volt neki a bizonyításra:

 

[quote]13 mérkőzés alatt 1793 yardot futott 12 TD-vel kiegészítve, és úgy volt az NCAA egyik legjobb futója, hogy a zseniális elkapókvalitásait nem is használták ki. [/quote]

 

A kiugró éve után úgy döntött, jelentkezik a 2013-as draftra. A scoutok odáig voltak érte, bár a csapatok ekkoriban épp semmibe nem nézték a futókat, az első körben egyetlen RB nevét sem mondták be (vagyis végül is de, a hatalmas nagy bust Tavon Austin már technikailag futónak számít, még ha annak idején elkapóként is draftolták). Igaz, így sem Bell, hanem Giovani Bernard volt az első futó, aki elkelt a drafton, Bellt csak utána választotta ki a Steelers.

 

Az NFL legjobbja

 

Bell már újoncként félelmetes volt, pedig kisebb sérülések is hátráltatták: 1200+ total yard, nyolc TD mindössze 13 mérkőzésen. Második szezonjában végre teljesen egészséges volt, ami rögtön egy All-Pro címet ért neki: 1361 futott, 854 elkapott yard, 11 total TD – simán hozta az elit futó és egy top második számú elkapó számait.

 

 

A 2015-ös szezonja már nem volt olyan fényes, sőt a mai napig beárnyékolja a karrierjét. LeGarrette Blount társasága nem tett jót neki, elkapták őket marihuánával, ami négy mérkőzéses eltiltást jelentett Bellnek. A fiatal futónak ugyanakkor sikerült fellebbeznie, a büntetését három mérkőzésre redukálták, ráadásul élete formájában tért vissza: 4,9-es átlaggal rohangált, a TD-k és az elkapások is jöttek, majd megsérült a térde. A szezonja hat lejátszott mérkőzés után véget ért, ami hihetetlenül rosszul jött neki:

 

[quote]a szezon után nagyon sokan egy drogos, ráadásul sérülékeny játékosnak könyvelték el.[/quote]

 

Ezt az álláspontot tetézte azzal, hogy kihagyott egy random drogtesztet decemberben, ami miatt a liga ismét eltiltotta négy mérkőzésre (amiből fellebbezés után három lett). A problémái ellenére azonban a pályán továbbra is megállíthatatlan volt: 12 meccsen lépett pályára, mérkőzésenként 157 yardot szerzett és kilenc TD-t pakolt fel a táblára. Nemhogy egy elit futó és egy második számú elkapó számait hozta, de még egy WR3-at vagy egy közepes TE-t is pótolni lehetett volna vele. Ráadásul megdöntötte a Steelers franchise rekordját is, amikor 236 yardot futott a Bills elleni alapszakaszmeccsen.

 

A rájátszásban sem lehetett rá panasz, a Dolphins ellen például 167 yardot és két TD-t futott. Mindezt újonc szerződése utolsó évében, vagyis mindent megtett azért, hogy megkapja a neki kijáró szerződést. Ehhez képest a Steelers semmit nem tett meg azért, hogy akár csak egy kicsit is a kedvében járjon.

 

Bell tisztességes volt, a Steelers nem

 

Az újonc lét átka, hogy ha valaki kiemelkedően jó, akkor legalább három évig kell elit szinten játszania bagóért, mielőtt tényleg a teljesítményének megfelelő szerződést kapna. Bell a 2015-ös szezon után kaphatott volna először új szerződést, de a sérülések és az eltiltások nem kezdett el emiatt hepciáskodni:

 

[quote]beállt a sorba és egy rossz szó nélkül tette a dolgát.[/quote]

 

Igaz, az újabb eltiltása miatt nem is lett volna sok értelme holdoutolnia, a pályán ugyanakkor bizonyított. Bell tehát abszolút jogosan várhatta el, hogy a négy év elit teljesítmény után, a korábbi problémái ellenére megkapja a hosszú távú szerződését. Végtére is közel 4000 futott és 2000 elkapott yardot szerzett négy szezon alatt, mindezt évi egy millió dollárért, ami nyilván nonszensz.

 

Ezzel szemben a Steelers egy franchise taget tett rá. 12 millió dollár járt így neki, ami nyilván nem rossz, de összességében nem is olyan jó. Ráadásul a csapat végtelenül inkorrekt módon elkezdett félinformációkat szivárogtatni a Bellnek ajánlott, de visszautasított szerződésről, megpróbálva ezzel rossz színben feltüntetni a játékost. Mert azért tisztázzuk: nem feltétlenül te vagy a jó fiú, ha Bellt messze a legjobban kereső futóvá tennéd, de mindezt olyan szerződéskonstrukcióban, ami borzalmasan előnytelen a futó számára.

 

Szép dolog kitartani az elvek mellett, de másra ráerőltetni nem kellene

 

Bell mindennek ellenére megjelent a Steelersnél az utolsó pillanatban, kezdett is az első héten. A játékára továbbra sem lehetett panasz, ismételten megtett mindent azért a pályán, hogy az igényeinek megfelelő szerződést kapjon. A Steelers azonban továbbra sem volt hajlandó egy fikarcnyi kompromisszumra sem.

 

 

A Steelers az egyik legpatinásabb franchise az NFL-ben, régi és tiszteletreméltó elvekkel és hagyományokkal. A Pittsburgh például senkinek nem hajlandó magas garantált tartalmakat adni az új szerződésében, Antonio Brown is csak 19 millió dollárnyi teljesen garantáltat kapott. Az is érthető, ha nem akartak a papíron balhés, sérülékeny és nagyon sérülésveszélyes poszton játszó Bellnek rengeteg garantáltat adni. A futó azonban 2018-ban már második éve nyílt lapokkal játszott és többször is kijelentette (az ügynöke kiszivárogtatta), hogy neki a magas garantált fontosabb, mint a magas alapfizetés.

 

A Steelers azonban sorozatban második évben megcsinálta ugyanazt: először franchise taget adott neki, majd megpróbált aláíratni vele egy előnytelen szerződést, majd elkezdett a csapatot jó színben feltüntető, illetve Bellt pénzsóvárnak beállító részleteket szivárogtatni a visszautasított kontraktusból. A szezon kezdetén pedig az egész csapat kollektíve elküldte Bellt a fenébe, hogy hát hogy képzeli, hogy mindezek után nem jelenik meg időben a csapatnál.

 

[quote]A Steelers mire számított? Vajon milyen alapon gondolták úgy, hogy ha megcsinálják kottára ugyanazt, ami korábban nem működött, az most majd működni fog? [/quote]

 

A Pittsburghieket leszámítva nem volt olyan NFL-iránt akár csak minimálisan érdeklődő ember, aki elhitte, hogy Bell majd megjelenik az edzőtáborban, beáll a sorba és szépen teszi a dolgát a második tag alatt. A szezon elejének kihagyására talán nem számított mindenki, de már eddig is érezni lehetett, hogy túlságosan el van mérgesedve a viszony ahhoz, hogy ebből bármiféle megegyezés vagy hosszú távú, gyümölcsöző kapcsolat legyen.

 

A Steelers pofára esett

 

Aki jó játékos, az jó játékos, bármennyire is triviális ez. Allen Robinson egy jó év után megkapta a 14 millió dolláros évi fizetését, Sammy Watkinsnak még ennyi sem kellett a 16 millióhoz, Khalil Mack pedig úgy lett minden idők legjobban kereső védője, hogy a Raiders defense borzalmas volt tavaly. Bellnek nagyon kell a Steelers rendszere és a kiváló támadófal ahhoz, hogy űrszámokat hozzon, de ettől függetlenül ő még egy piszok értékes játékos, akinek óriási piaca van – pláne Todd Gurley és David Johnson szerződése után (DJ ráadásul egy súlyos sérülés után kapott 30 millió dollár garantáltat!).

 

A Steelers azt hitte, hogy idén majd jól kisajtol mindent Bellből, aztán mehet Isten hírévél (nem olyan meglepő ez, sokan csinálják, hogy az utolsó szezonjába lévő futójának extra terhelést adnak, aztán keresnek helyette olcsóbb alternatívát, lást például DeMarco Murray). Végtére is miért ne: ki dobna el 14 millió dollárt azzal, hogy kiüljön egy szezont? Pedig már ott tartunk, hogy

 

[quote]ezt simán bevállalhatja egy játékos.[/quote]

 

 

Olyan ütemben nő a pénzügyi sapka, hogy Bell könnyedén kiülheti az első 10 meccset. Igaz, elveszít ezzel 8,5 millió dollárt, de még így is keres 6 milliót, jövőre pedig úgy kereshet magának új csapatot, hogy 27 éves és mindössze 6-8 mérkőzés van a lábában (persze ha a karrierje végét jelentő sérülést szenved, akkor hiányozna az a 8,5 millió, de így nem lehet gondolkodni).

 

Az új szerződése vélhetően egy három éves, 48 millió dollár körüli kontraktus lesz (ami pont a kollektív szerződés lejártakor érne véget), amiből legalább 35 millió dollár garantált. Vagy ki tudja, lehet hogy ennél is többet kapna egy gyengébb csapattól. A karrierje szempontjából lehet, hogy nem jár jól, pénzügyileg viszont szinte semmit nem veszítene ezzel a sztrájkkal. 5-10 évvel ezelőtt igen, ma már simán belefér (bár Bell valószínűleg csak 2-3 mérkőzést fog kihagyni).

 

 

Azt hinni, hogy Bell bármivel is tartozik a Steelersnek – vagy úgy általában bármelyik játékos bármelyik csapatnak –, és emiatt most haragudni rá, végtelenül naiv és téves elképzelés. A Steelers is küldött már el rosszul teljesítő legendát, vágott ki bebustolódott fiatalt, ez kőkemény üzlet, minden csapat csak addig tart meg egy adott játékost, ameddig több hasznot látnak belőle, mint amennyit ráfordítanak.

 

Valamilyen szinten persze tiszteletre méltó és becsülendő, hogy a csapat a végletekig kitart az elvei mellett és nem hajlandó meghajolni egyik játékosának akarata előtt sem. Viszont annyira rugalmasnak illene lenni, hogy az elvek melletti kitartás ne menjen a csapat rovására. A Bill Belichick képes volt megválni a legnagyobb sztárjaitól is (Jamie Collins, Logan Mankins, Chandler Jones és a többiek), ha úgy ítélte meg, hogy ezzel a franchise érdekeit szolgálja. A Chargers hajlandó volt engedni Joey Bosának az újonc szerződésével. A Raiders minden további nélkül elcserélt egy Khalil Macket, mert Gruden szerint ez volt a legjobb a csapatnak.

 

Persze lehet tévedni és lehet rossz döntést hozni, a Steelers viszont állítólag nem gondolkodik alternatívákban, nem akarja elcserélni Bellt. Inkább megtart egy játékra nem jelentkező játékost, aki körül óriási a médiafelhajtás, akire már fújnak a csapattársak, rontja a morált és az öltözői hangulatot, és aki ha vissza is tér, akkor sem biztos, hogy nem önkímélő üzemmódban fog játszani.

 

Bell értéke – hacsak nem sérül meg – nem fog csökkenni, ahogy David Johnson értéke sem csökkent a sérülése után, neki nem sok veszíteni valója van. Itt a Steelersnek kell lépni: ha értékesnek gondolja Bellt, akkor engedni kellett volna neki, ha pedig pótolhatónak, akkor el kell engedni. Egy viszont biztos:

 

[quote]Bell a kezdetektől fogva egyenes és nyílt volt, világos elképzelésekkel is igényekkel. Nem kötelessége alávetnie magát senki kényének-kedvének vagy akaratának, a franchise tag pedig nem egy közös megegyezésen alapuló megállapodás, pusztán a csapat akaratának ráerőszakolása az adott játékosra, még ha elvileg méltányos összegért. Azt azonban, hogy mi a méltányos, minden játékos maga dönti el és senkinek nincs joga haragudni Bellre azért, mert nem hajlandó elfogadni másodszor is valamit, amit egyáltalán nem akar.[/quote]

 

Le’Veon Bellről a Triple Coverage-ben is volt szó, ide kattintva hallgathatjátok meg.

42 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
42 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Vova
Vova
2018-09-12 15:30

Nem haragszik a Steelers, csak Bell hazudott, amikor azt mondta, hogy ugyanaz lesz ami tavaly, vagyis hogy az első hét előtt megjelenik, ezt mondta a falembereknek is, ezért kapták fel a vizet, amúgy nem értem, minek kell befeketíteni a csapatot, 5 évre 70 millát ajánlottak 33 millió garantált összeggel, ez nagyobb garantált rész mint amit AB kapott, úgyhogy a kompromisszum az megvolt, csak Bell még ezt is keveselte, ennyi.

renningan
renningan
Reply to  Vova
2018-09-12 16:11

Én olyan nyilatkozatra is emlékszek, hogy Bell azt mondta, inkább viszavonul, semmint hogy tag alatt játsszon, és nem rémlik, hogy azt mondta, hogy ő majd tuti pályán lesz az első héten.

Másrészt az 5 évre 70 millió 33 millió garantált egy lófasz szerződés, pláne, hogy abból csak 10 millió volt teljesen garantált. Gurley 45 milla garantáltat kapott, 21 teljes garantálttal négy évre, DJ 30 millió teljesen garantáltat egy három év, 39 milliós szerződésben. Az 5 év, 70, 33, 10 gyakorlatilag nevetséges és lehet utálni Bellt, pláne a Steelers szurkolóknak, de minek fogadna el egy ilyet, amikor ennél sokkal jobbat is kaphat.

Persze, ha minden áron a Steelersnél akart volna maradni, akkor oké. De ő nem akart, és már nagyon régen elmondta, hogy neki pénz kell. Kit érdekel, hogy ki hol szolgált és mennyit keres, Bellnek nem kell senkihez sem alkalmazkodnia és senkinek nem tartozik semmivel. Nyilván nem kötelező így viselkedni, de ettől ő még nem csinál semmi rosszat,

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  renningan
2018-09-12 17:29

Olyat olvastam én is, hogy az első hétre ígérte, hogy jön, illetve, hogy nem lesz olyan cirkusz, mint tavaly.

Bell így viselkedik, pont. Nekem az a furcsa, hogy számodra mennyire mocskos a csapat, mert így viselkedik, míg Bell meg mennyire szent. Kettős mérce.

DrBaji Mihály
DrBaji Mihály
Reply to  Kopi3.14
2018-09-12 19:31

És amikor Harrison a Pats-be mert szerződni, ugyanezt csinálták vele is: itt egy kis szivárogtatás, egy twitter bejegyzés, stb. Meskó jól leírta már a Vasas magatartását: ha minden működik, Hawaii, dizsi, napsütés, ha nem, akkor te vagy az utolsó szemét gazember

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  DrBaji Mihály
2018-09-13 14:32

Furcsa mód, csapattól semmi ilyet nem olvastam, a játékosoktól inkább. Az meg nem a csapatot minősíti, mit mond a játékos, hanem a játékost.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  DrBaji Mihály
2018-09-13 14:32

Jó, és? Ezzel mit akarsz mondani?

renningan
renningan
Reply to  Kopi3.14
2018-09-12 19:50

Hol mondtam, hogy mocskos a csapat? Pláne én, aki szerint Bosa egy gyökér volt, hogy pampogott a Chargersnél :D

Én csak azt mondtam, hogy a Steelers hülye volt és most csodálkozik rajta. Illetve nem azt mondom, hogy a csapatot utálni kell, hanem hogy Bellt nem kell, mert nem csinált semmi rosszat. Nagy különbség :)

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  renningan
2018-09-13 14:33

Gyakorlatilag az egész írás ezt mondja, hogy mit merészel művelni a csapat… Következetes, ahogy Bell is. IJ mindenki.

renningan
renningan
Reply to  Kopi3.14
2018-09-14 21:22

Nem igaz :D a csapat azt tesz, amit akar, csak most pofára estek :) az egyetlen dolog, ami szerintem nem volt szép, az a szivárogtatás és bellt sározó kommunikáció. minden más rendben van

Vova
Vova
Reply to  renningan
2018-09-12 21:22

A 10 millió az aláírási bónusz volt, másrészt azt is mondta Bell, hogy a Steelers-től akar visszavonulni, harmadrészt a csapat minden szerződést alacsony garantált tartalommal köt meg, legyen szó akár AB-ről, DeCastro-ról, Heyward-ról vagy Tuitt-ról, nem fognak kivételezni Bell-el, legyen akármekkora sztár. Néhány éve, amikor az elkapók fizetése elszállt, és AB nem kapott a teljesítményéhez méltó fizetést, akkor nem állt be durcizni, hanem kivárta a sorát, sőt, még ti is írtatok róla, hogy a Steelers a következő évi fizujából aláírási bónuszt csinált, ezzel kvázi egy évre megemelték a fizetését, mert jó fejek. AB is azt mondta: Classy organization. Pedig ő csak 19 millió garantáltat kapott 5 évre. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nem hülye a Steelers, hogy másra számítottak, csak nem fognak becsicskulni, ha egy játékos hold out-ól.

renningan
renningan
Reply to  Vova
2018-09-13 10:44

Te a cikket amúgy olvastad? :)

Mert leírtam azt, amit mondtál :) Legalábbis az első fél mondatot leszámítva :)

A 10 millió aláírási bónuszon kívül pedig nem volt más teljesen garantált. Brown pedig tényleg innen akart visszavonulni, Bell viszont nem. Ennek ellenére rátette a Steelers a taget, amikor tudta, hogy úgy sem adnak neki olyat, amilyet akar.

Vova
Vova
Reply to  renningan
2018-09-13 16:20

A Steelers nem csinál olyat, hogy “ráteszik a taget, pedig úgysem adnak neki olyat, amit akar”, mert egyszerűen ők nem így intézik a szerződéseket. Most komolyan arról megy a vita, hogy a Steelers egy rossz franchise? Te nem Ravens fan vagy véletlenül? :) Bell gyerekkora óta Steelers-fan, legalább is ezt nyilatkozta, amikor draftolták, és innen akart visszavonulni. Azt a Rapaport-os tweetet én is olvastam, hogy csak 10 millió a teljesen garantált tartalom, csak Bell ügynöke ezt nem erősítette meg, úgyhogy nem tudhatjuk biztosan az összeget.

renningan
renningan
Reply to  Vova
2018-09-14 21:28

Én nem mondtam, hogy a Steelers egy rossz franchise, ezért ismét megkérdezem, hogy olvastad-e a cikkem? :) (kommentelők írtak ilyet én nem) Én csak azt mondtam, hogy hülyeség volt Bellre taget rakni úgy, hogy a csapat “nem akar becsicskulni”, mert Bell kvázi leszögezte, hogy ő egy olyan játékos, akiért csicskulni kell. Illetve a szivárogtatás nem volt szép, de ezt leszámítva nálam abszolút rendben van a Steelers.

Nekem speciel egyáltalán nem szimpatikus amúgy Bell, ha esetleg kérdeznéd :D olyan mint Suh volt például, már ami az anyagi aspektusát illeti a karrierjenék. Meg még mondhatnék jó pár ilyen játékost. Suh elmondta, leszar mindenkit, neki pénz kell, sok és garantált. Most lehetett volna rá haragudni, vagy fújhattak volna rá a Lionsösök, hogy nem adott kedvezményt, de fölösleges. Semmi rosszat nem csinált.

Bell sem csinált semmi rosszat. A Steelers sem csinált amúgy semmi rosszat. De tudva levő volt, hogy nem fognak engedni a másiknak, most pedig csak szivatják egymást, mert elég szar lehet majd a hangulat, ha Bell az én hadseregben voltam, te nem, és mégis játszok után esetleg visszatér.

Vova
Vova
Reply to  renningan
2018-09-15 07:34

Én olvastam a cikket, pont azért az jött le, hogy nem nagyon kedveled a Steelers-t. Az meg pont nem volt tudva lévő, hogy nem fognak megeggyezni, mert közelebb voltak az álláspontok, mint tavaly (legalább is a riportok szerint).

Matyika29
Matyika29
2018-09-12 15:38

Valahogy nem bírom, ha az egyik oldalt rossznak, a másikat földre szállt angyalnak állítják be.
Azért valahogy nehéz olyat sajnálni, aki franchise taggel is keres tizensok milliót… és most ne jöjjetek a rövid a pályafutás szöveggel. Ha valaki most adna 400 millió forintot, azzal azért ellennénk 50-60 évig, nem?
Mindkettő oldalnak megvan ebben a felelőssége, és biztos jó lenne 3-4 év alatt hülyére keresnie magát, de azért lehet okosan is csinálni… lásd Gronk.
Mindegy, ezekben a fizetéses huza-vonákban nem fogom senki pártját. Mindenki ködösít, mindenki sáros benne.

Nyílméregbéka
Nyílméregbéka
Reply to  Matyika29
2018-09-12 16:34

Márpedig itt egyértelműen a csapat a “rossz”. A frenchise tag nem arra van amire most a Steelers használja. Egyértelműen ki akarnak tolni Bellel, aki már tavaly is elmondta mit szeretne. Ha nem tudják megadni nek akkor engedjém el, úgy tisztességes.

Szilárd Süveges
Szilárd Süveges
Reply to  Nyílméregbéka
2018-09-12 16:53

Mire valo a frenchise tag? Szerintem egy jatekosnak egy elore meghatarozott teljesen garantalt osszeg egy szezonra, ami n alkalommal adhato a jatekosnak utana nem. Evente csak egy jatekosnak adhato. Ha mondjuk ABnek es LBnek egyszerre jarna le a szerzodes akkor nyilvan csak az egyik szivta volna meg az 1 eves “olcsobb” szerzodessel.
Szerintem kar ezt tulmusztifikalni. A Steelers el a lehetosegeivel. Ez meltanyos vagy fair? Nyilvan nem. Es naiv/bolond a Steelers ha azt hiszi ezutan Bell majd maradni fog. De ne is maradjon dolgozzon ott ahol a szamara legjobb felteteleket biztositottnak latja. Emiatt tilos haragudni. Persze szomorkodni lehet ha szurkolokent valaki azt szeretne hogy a jatekosok ingyen-jol-amigacsapatnakszuksegevanra jatszanak.

Kacsa
Kacsa
Reply to  Szilárd Süveges
2018-09-12 17:09

A franchise tag arra valo h idot nyerj ameg targyalsz a jatekossal es probalod megggyozni h maradjon nalad. Ez mar tavaly eldolt h ebben az esetben ez nem fog mukodni, mostmar csak probaltak belole a legtobb kisajtolni.

katonadani
Reply to  Szilárd Süveges
2018-09-12 17:10

a franchise tag az NFL szabályai szerint eredetileg arra való, hogy időt nyerjenek a felek, amíg kialakítanak egy hosszútávú szerződést.

Matyika29
Matyika29
Reply to  katonadani
2018-09-12 17:54

És mennyi Bellnek a franchise tag idénre?
Amúgy nyilván akkor szívás, ha megsérülsz. De én azért nem sajnálom őket, mert ezek rohadt jó pénzek. Főleg, ha az van, Cousins esetében, mikor újra meg újra ráteszik.
Szóval én úgy látom, hogy kicsit rossz és kicsit jó…

Kacsa
Kacsa
2018-09-12 15:47

Kivancsi leszek 2021-ben hogyan alakitjak at ezt a taget, gyanitom ebben a formaban nem marad.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Kacsa
2018-09-12 22:34

Mondjuk szerintem ez egyszerű lenne. Egymás után két évben nem kaphat tag-et egy játékos. És akkor el lehetne törölni a maximum 3-as szabályt, úgy is gyakorlatilag értelmetlen lenne.

Szilárd Süveges
Szilárd Süveges
Reply to  Fetyke
2018-09-13 08:34

en meg a tag-et picit inkorrektnek tartom ami egyedul a jatek jogot eppen birtoklo csapatot segiti de a piaci versenyt rontja mert plusz elonyben reszeitis a csapatot. Biztos en vagyok a tajekozatlan, de nem tudom hogy egy szerzodes kotes miert tart fel evig vagy egy szezon erejeig. szerintem indokolatlan ez az extra segitseg mert ha a csapat valakivel meg akar egyezni akkor meg tud/fog. Ha meg nem mert mondjuk a jatekos egyertelmuen eldonti hogy en nem akarok veletek ujra szerzodni soha az eletben akkor meg szivatasbol ranyomom 3szor a tag-et.
Igen lehetne a 3as szabalyt torolni vagy mondjuk csak a piac nyitasatol szamitva 2-3-4 honapra csokkenteni. Most komolyan ha valaki ennyi ido alatt plusz az elozo szezonok alatt nem tudott kompromisszumra jutni az a csapat szerintem kerdesesen vegzi jol a munkajat.

Bryan
Bryan
2018-09-12 18:37

Ha Bell-nek fenntartja a szerző a jogot, hogy a saját érdekeit nézze csak és ez OK, akkor pont ugyanez a Steelers részéről miért aljas szemétség és bigottság?

Többnyire hitvita az NFL bérezés, de azért szerintem nem kéne úgy beállítani, mintha Bell a világ mártírja lenne…

katonadani
Reply to  Bryan
2018-09-12 19:03

itt szerintem azzal van a probléma inkább, hogy a nagy többség Bellre van kiakadva, miközben mindkét fél a saját érdekét nézi.

renningan
renningan
Reply to  Bryan
2018-09-12 19:47

Szerintem nincs itt arról szó, hogy szemétség, amit a Steelers csinál. Csak hülyeség és szerintem képmutató, hogy ugyanazért sározzák Bellt, amit ők csinálnak.

Bell meg nem mártít, nem is mondta senki, hogy áldozat. Csinálja, amit kell, ezért nem kell utálni.

DrBaji Mihály
DrBaji Mihály
2018-09-12 19:24

Teljesen korrekt írás! Úgy látszik, nemcsak BB tud g. lenni, ha úgy kívánja az érdek…

bjeela
bjeela
2018-09-12 19:50

Egy futó átlag karrierje 7-9 év. Ebből 3 év fillérekért szívás, miközben ekkor kell csúcsra járatnod magad, hogy kiharcolj egy zsíros szerződést. Azaz nagyjából a karrierje felét-harmadát zsebpénzért játssza, miközben kidolgozza a belét és rizikózza, hogy eközben kényszerűségből belemegy olyan akciókba is, amikben egy életre megsérül. vagyis fillérekért rizikózza a karrierjét. Aztán letelik a három év és a csapat, tudván, hogy a csávó egy gigasztár, de a karrierjéből közel a fele már eltelt bemond egy középszar szerződést, majd miután tudja, hogy a játékosa ennél sokkal többet ér, megszívatja a játékost és egy tisztességes szerződéshez viszonyítva nem túl nagy összegért ráhajít egy Tag-et. Majd ezt a mókát eljátssza egy év múlva ismét. A játékosnak a karrierjéből így már alig a harmada van vissza, kiszolgáltatottá válik, egyre nehezebben kaphat majd egy nagy szerződést. Akkor ki is a gané, aki szopatja a másikat?

Matyika29
Matyika29
Reply to  bjeela
2018-09-12 20:04

Előző évben 12.12 milliót, ebben az évben 14.86 milliót keresne “szegény'” Bell. Ez azért nem a “nem túl nagy összeg” kategóriája. Értem én, hogy nem hossztávú meg kereshetne többet, de azért nem ejtek könnyet érte.
Tudod, hogy minden héttel 1 milliót bukik??!! Más egy életen át dolgozik ezért…
Mind a kettő gané..

bjeela
bjeela
Reply to  Matyika29
2018-09-12 20:23

Fussunk neki mégecccer: a csávó jelenleg az NFL egyik legértékesebb támadójátékosa. Ehhez képest az a 12,12 és 14,86 milla zizi, és alapvetően nem ez az összeg a vérgáz, hanem az, hogy közben tudják, hogy a játékos karrieridejének zömét megússzák relatív fillérekért, semmi rizikót nem vállalva. Itt egyedül a játékos vállal rizikót, a csapat semmit. Megveszi a csávót egy évre és ha túléli, akkor szüret, kötünk vele egy újabb egy évet. Ha azt megússza, akkor megint egy évet. Na, ez a ganéság és ezért nem egyenlőek a feltételek ebben a partnerkapcsolatban.

BoomOrBust
BoomOrBust
Reply to  bjeela
2018-09-12 21:14

1. Azért sem igaz ha ne adj isten az első meccsen megsérül akkor az egy 15 milliós bukta a csapatnak.
2. Bell 2 év alatt megkereste DJ garantált tartalmát szóval azért tényleg nem járt rosszul
3. Azért azt adjuk meg a Steelersnek hogy nekik van a legtöbb adatuk ahhoz, hogy megállapítsa egy játékos értékét. Brown is a legjobban fizetett elkapó lett, mert megérdemelte, igaz ehhez tartósan jól kell játszania

bjeela
bjeela
Reply to  BoomOrBust
2018-09-13 11:28

1, Ha megsérül az a csapatnak arra az idényre, vagy pár meccsre, amennyi még hátra van bukta, aztán helló, míg a játékosnak esetleg a karrier végét jelenti. Egy hosszabb szerződésnél már ez másként néz ki.
2, Bell ezalatt rizikót vállalt, a csapata meg nem. Aránytalanság.
3, Azért adjuk meg a többi NFL csapatnak, hogy felmérje, nekik mennyit ér meg Bell. Temérdek játékos kapott jobb ajánlatot, mint amennyit a korábbi csapatuk kínált.

Márton Farkas
Márton Farkas
Reply to  bjeela
2018-09-12 23:29

értem én hogy hosszu távu biztonság kell egy játékosnak. De könyörgöm két év alatt keresne igy 26 m et. Két év alatt… egyszerüen a jatekosok elszálltak maguktol… Sztem ma már egy kisebb csapat taktika szeruen szándékosan irreálisan tulfizeti egy jo kis játékosát pláne ha nincs sok. Miért? mert majd a nagyobb sztárok hisztizni fognak ha ö annyit keres akkor mivel én jobb vagyok többet kérek… Persze lehet kifejezni a megbecsülést, de ha valaki egy szerzödésre odafirkantotta az aláirását akkor kutya kötelessége betartani. Illetve ha nem tetszik, oke ülje ki és 0 dollar. Aztan ha lejar a szerzodés köt másikat. Persze sport meg minden és én is szeretem csak amikor az ember ilyeneket olvas ekkora összegeket, közben meg a nagybetüs életben mások életet kockáztatnak és lehet annyit se keresnek egész évben vagy több évben mint pl most Bell 1 meccsel akkor egy picit idegesito.
Amugy a klubb jol csinálja hogy nem hagyja diktálni a játékost, ritka erény manapság, viszont a helyzetet ugyis meg lehetett volna oldani hogy: Bellnek ajánlottunk egy szerzodésd, de mivel ö más kontukciot szeretett volna, ami viszont ellenkezik a mi filozofiánkal, ezert nem tudunk megegyezni ezert taget rakunk rá és keressük az egyébb lehetöségeket…. nincs sárdobálás nincs semmi. Nem egyeznek az érdekek, de erre ott van egy évnyi 14 milla amit ha megnézünk és a többiekével összehasonlitjul és lebontjuk 1 évre mindjárt nem olyan rossz fájdalomdij

bjeela
bjeela
Reply to  Márton Farkas
2018-09-13 11:24

Elszálltak maguktól a játékosok? Ember, a csapattulajdonosok évente sok tíz-, sőt, sok százmilliót kaszálnak ezen az üzleten, mindezt évtizedeken át. Hol van ez attól, hogy a top játékos(nem sok van belőlük) évente kaszál 14-20 millát és ezt futóként legfeljebb 5-6 évig tudja csúcs szinten produkálni? A játékosnak csak ez a 7-9 éve van, hogy megszedje magát, utána a kutyának sem kell és nem is keres általában a közelében sem annak, amit a karrierje alatt. Ez már megint egy aránytalanság és megint a tulajdonos számára kedvező. Ami a nagybetűs életet illeti: egy átlag ember nagy vonalakban az első snapnél meghalna attól, amit egy top futó elvisel és az átlag embert levernék az első másodpercben, mint vak a poharat, úgy, hogy sosem épül fel. Hogy a bánatba méred össze őket? Bocsáss meg, de ez a párhuzam a részedről vérgáz. A csapatod nem egyéb lehetőségeket keres, hanem szívatja a játékosát és olcsó pénzért – legalábbis annál mindenképp kevesebbért, mint amit Bell ki tudna magának hasítani más csapatoknál – dolgoztatja, magyarul kihasználja, miközben nem engedi el jobb pénzért játszani Bellt. Megteheti, mert ma ez a lehetőség még adott a számára, de a játékos is megteheti, hogy ezt a szopatást nem tűri. Ennyi történt és ebben a játékban a nem a játékos kezdte a szívatást. És még egyszer: a rizikót itt nem a Steelers vállalja, hanem egyedül Bell és itt ez a geciség. Próbáld nem a rajongó oldaláról nézni egyszer az életben, hanem a játékoséból és rögvest megérted. ;)

Márton Farkas
Márton Farkas
Reply to  bjeela
2018-09-13 23:52

okes ez a te véleményed, elfogadom. Viszont a nagybetüs élethez. Persze hogy nem birnának egy snappet sem és senki nem kédöjelezi meg hogy elképesztö sportemberek elképeszto fizikummal. Egyszeruen arra utaltam hogy átlag emberként mikor azt olvassa az ember hogy nekem nem elég x milla hanem több kell mert pl egy másik játékos többet kapott az nevettséges. Mert ha megforditjuk a helyzetet mondjuk Bell se biztos hogy érdemi munkát tudna végezni pl egy bányában, vagy kimenteni valaki egy égö házbol csak épp fizetéslnek a miliomod részéböl. És itt most persze nem ez a lényeg nem is ezett hoztam fel a példát, csupán számomra a sport hatalmas árnyoldala (pedig szeretem) hogy sportolok harcolnak a mégtöbb fizetésért miközben egy évivel is talan életük végéig kényelmesen ellenének de szegények hogy le vannak huzva… jah és persze az is igaz hogy van 7 évük a csucson max ami nem sok de ezalatt a hét év alatt annyit keresnek (még a nevesincs játékosok is álatában) hogy életük végéig kényelmesen élnek és akkor sponzor stb, nem is emlitettem. Egyszeruen ezert idegesit az ilyen pénzvita nem másért. de ez van ezt kell szeretni

bjeela
bjeela
Reply to  Márton Farkas
2018-09-17 14:22

Mit csináljon, nem Bell tehet róla, hogy nem egy tűzeset oltására, vagy egy bányatárna kitermelésére gerjed a publikum, hanem ezekre a labdával játszó ürgékre. Megjegyzem szerintem is igazságtalanság és aránytalanság, de amíg ilyen degenerált az ember és már évezredek óta a hülyeségre fogékony, mint pl. Rómában a gladiátor küzdelmekre, addig nincs mit tenni. Bell meg csak annyit tesz, hogy igyekszik legtöbbet kihozni ebből az idióta rajongásból és ebben meg igaza van. Mert ha más dagadtra keresi magát ebből a rajongásból, akkor nehogy már őt “kisemmizzék” koszos évi 12-14 millával, ha kereshetne többet is.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Matyika29
2018-09-12 22:41

Biztos, hogy bukik minden héten egy milliót Bell?
Egy éves szerződés kontra hosszú távú nagy pénzzel. Lehet (sőt szinte biztos), hogy sokkal jobban jár, ha most kiüli az évet a padon és jövőre simán megkapja a mostani heti egy milliót is egy hosszú távú szerződésben. Ha Bell szemszögéből üzletként tekintünk erre az egészre, akkor tekintsük ezt egy rövid távú befektetésnek a jövőbeni nagyobb nyereség reményében. :) Persze, mint minden befektetésnek, ennek is vannak kockázatai.

petipajti
petipajti
2018-09-12 21:37

azért ez elég egyoldalú írás, pedig mindkét fél vastagon benne van. végülis bell tényleg nyílt és egyértelmű volt, amikor azt mondta hogy rb1 ÉS wr2 fizetést akar egyszerre. mindezt úgy, hogy komoly sérülése és több balhéja volt, ráadásul a személyisége sem a legtökéletesebb (alázat, szerénység, tisztelet). nem csodálom, hogy a steelers nem akart 17-18 millát adni neki évente, teljesen egyetértek ezzel.
ettől függetlenül közeledhettek volna az álláspontok és valahol félúton lehetett volna egyezség, itt viszont mi elvesztjük a fonalat, hogy ténylegesen meddig jutottak a tárgyalások és ki mennyit, illetve mennyit nem engedett.
a redskins cousins sagában is értettem mindkét felet, abból szerintem cousins nyert többet, bár a washington is egészen jól oltott tüzet. gurley és dj esetében a csapatok nem akartak ilyen hercehurcát, inkább fizettek picit többet. na de nem rb1+wr2-t. ráadásul mindkét játékos fiatalabb, emberibb és talán a sérülésmúltjuk is bíztatóbb, mint bellé. akárhonnan nézem ez nekem 50-50.

Kacsa
Kacsa
Reply to  petipajti
2018-09-13 17:19

Leszamitva h Bell utolso eveben a Steelers mar tudta h mennyit akar es h nem fogja neki megadni. Eltradelhettek volna mint a Raiders most Macket. Ehelyett magukhoz lancoltak tavaly es most ujra ez volt a terv.

csak ezt ne
csak ezt ne
2018-09-13 00:29

A saját logikája szerint hibátlan érvelés a cikkben kifejtett. Az az alapállítása mondjuk persze kilóg ebből, hogy a Steelers haragszik. Mert nem haragszik. Taktikázik, kavar a klub vezetőségének egy része, annak érdekében, hogy ezt a balhét teljesen Bell vigye el. Mert persze balhé van. Ugyanis a szurkoló számára ez nem üzlet, és nem is kell neki semmit tudomásul vennie, ahogy gyakran itt-ott felszólítják erre.

Csakhogy ennél a monopóliumnál ami az NFL, még tudják, hogy ki fizeti a zenét és hosszabb távon nem lehet eltekinteni a szurkolók igényeitől, érzelmeitől. Volt olyan liga amelyik megfeledkezett erről és hatalmasat bukott. Úgyhogy teljesen megértem a Steelers rajongókat, hogyha nekik Bell attitűdje nem tetszik, magam részéről boldog vagyok, hogy vannak olyan játékosok, akik ezt sportnak is tekintik és hajlandók áldozatot hozni a csapatukért. Megértem persze Bell attitűdjét is, de tisztelni, pláne szeretni nem tudom, és nem is érzem kötelességemnek ezt.

Doppelspeiche 154
Doppelspeiche 154
2018-09-13 10:16

A franchise tag azert van, h azzal kizärolagos jogot szerezzenek arra, h a jatekossal szerzödeshosszabbitäsrol egyezkedjenek. Magyarul, ha nem lenne franchise tag, akkor bärkivel szerzödest köthetne, de persze vissza is igazolhatna, läsd Hightower esete tavaly. A franchise tag nem arra van, h 5+1 meg 5+2 eves szerzödesek legyenek. Ha egy csapat nem akar a jatekossal szerzödest kötni, akkor nem kene franchise taget räraknia.

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

42
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x