Connect with us

Hír

Nem mostanában lesz londoni Super Bowl

Az amerikai futball terjeszkedése évről évre növekszik, ami még több pénzt hoz az NFL kasszájába. Ezért van egyre több meccs az Egyesült Államokon kívül, ezért vetődik fel évről évre a londoni franchise ötlete – ahogy a londoni Super Bowlé is.

 

 

Roger Goodell szerint utóbbi nagyon távol áll a valóságtól, noha nem egyszer vetődött már fel a gondolat a felsőbb vezetőségben.

 

Nagyon sokan, nagyon sokszor beszéltek már erről, de a tulajdonosok ragaszkodnak ahhoz, hogy a Super Bowlt azt a “mi” szurkolóinknak rendezzék. Amíg nincs londoni franchise, addig ez sem nagyon fog bekövetkezni.

– mondta Goodell.

 

Az NFL komisszárja továbbra sem hajlandó elvetetni a tengeren túli franchise ötletét, hiába járna megannyi buktatóval. Ezzel ő is tisztában van, de évek múlva reménykedik benne, hogy mégis sikerülhet összehozni.

 

Biztos vagyok benne, hogy a szurkolói bázis meglenne egy londoni csapatnak, ezt a megannyi London Game során már tapasztaltuk. Az anyagi háttere meglenne, ahogy az elkötelezettség is, már csak politikai támogatásra lenne szükség, de arra is van lehetőségünk. Az egyetlen, amit nem tudunk sehogy sem tudunk egyelőre megteremteni, hogy az a nyolc csapat, aki idegenbe utazna, ne szenvedjen hátrányt azokhoz képest, akiknek nem kell ekkora távolságot megtennie. E mellett még a playoff az, ami logikai bukfenceket rakhat elénk, amit nem tudsz a szezon elején megszervezni, mint egy alapszakasz menetrendet. Például ha a Seahawksnak kellene rájátszás meccsen Londonban játszania, az nem túl szerencsés. Amíg nem találunk ezekre megoldást, addig nem lesz semmi hasonló terv, de hiszek benne, hogy megvan az elkötelettség ahhoz, hogy egyszer létrejöjjön.

 

Talán majd ha feltalálják a teleportálást, akkor összejöhet…

11 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
11 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
acsdav2
acsdav2
2018-10-28 11:04

Szerintem a legfőbb kérdés az, hogy költöztetnek vagy új franchise-ot alapítanak. Úgy gondolom, hogy csak utóbbira kerülhetne sor és a fő probléma itt merül fel, hogy miként bontják meg a csoportokat és a lebonyolítást.

Fetyke
Fetyke
Reply to  acsdav2
2018-10-28 11:44

Valóban! A jelenlegi lebonyolítás megbontása nem könnyű, mert annyira jól lett kitalálva a rendszer. Nyilván ez a kérdés összefügg a több alapszakasz meccset kellene játszani kérdéssel is. Ráadásul nem is egy, hanem több franchise-t kellene ehhez egyszerre alapítani, ami megint komoly kérdéseket és problémákat vetne föl.
És akkor azt a kérdést még nem is érintettük, hogy az európai és különösen az angol szurkolói mentalitás egészen más az amerikaitól. Szerintem ez is egy olyan nem elhanyagolható szempont, amit nagyon meg kellene fontolni.
Szóval szerintem a mi életünkben erre nem igen kerül sor valóban. De én azt gondolom, hogy ez nem is baj. Ez a foci az amerikaiak nemzeti sportja, és maradjon is meg annak.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2018-10-28 12:18

Egyetértek! Én nem keverném össze az USA-t, Európával. Itt Európában szerintem az lenne működő képes, ha a nemzetek mérkőznének meg egymással. Itthon is a Hungarian Bowl és a csehek elleni meccs telt házat hozott, igaz ez csak 5200 nézőt jelent, de azt mutatja van érdeklődés az emberek részéről. Ha összejönne egy több nemzetes torna és már azt sikerülne elérni, hogy válogatott játékosként pénzt lehet vele keresni (kvázi meg lehet élni), akkor még jobban megdobná a sport eddig is szép fejlődését.

Belicsik Béla
Belicsik Béla
Reply to  acsdav2
2018-10-28 12:34

A gond az,hogy egy nemzeti csapathoz is kell honnan meríteni.
Szóval ilyen tekintetben az erős klubbok megkerülhetetlenek.
Mondjuk én egy össz-európai ligát látnék szívesen keleti és nyugati csoportal,úgy hogy a két bajnok csatlakozna az nfl rájátszásba az SB elött,vagy az abszolút bajnok játszana egy meccset az SB győztes nfl csapattal.

kitalaltnev
kitalaltnev
Reply to  Belicsik Béla
2018-10-28 13:37

Ez a becsatlakozós ötleted az NFL PO-ba, bizton megmarad saját víziódnak. ?

acsdav2
acsdav2
Reply to  Belicsik Béla
2018-10-28 16:14

1.Hát szerintem már most van honnan meríteni. Legalábbis én úgy vagyok vele, hogy a válogatott meccsek bőven nézhető színvonalúak. A lényeg pedig ez lenne, hogy elég szórakoztató és sok nézőt vonzó színvonalú legyen.
2. Egy Európai Ligának csak tavasszal lenne értelme. Nem lenne jó párhuzamosan rendezni az NFL-lel. A becsatlakozásnak én se látom értelmét, mert nagyon messze van és lesz Európa, hogy szoros meccset játsszon.

Naliviel
Naliviel
Reply to  Belicsik Béla
2018-10-28 19:10

NFL PO? Az 1/1 csapat ellen is nagyobb verést kapna az európai csapat, mint a 62-7-es Saints-Colts volt pár éve.

Fetyke
Fetyke
Reply to  acsdav2
2018-10-28 13:14

Egyetértek! Mindenben! :)

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Fetyke
2018-10-29 13:21

A Jags költözne, plusz nyugi, van még három nap, addig Chucky eltradeli a Raiders Moszkvába!

Sekler
Sekler
2018-10-28 18:09

Egy európai franchise nem megoldás szerintem se .Kellene mondjuk 8 két csoportba , a győztesek megmérkőznek a két 6. kiemeltel a két NFL főcsoportból , amolyan pre-wc kör , hogy legyen tétje is… ez elméletbe mondjuk h működhetne.

Gyakorlatba viszon semmi esélyt nem látok . Az európai csapatok nem tudnának 100ezres tömegeket vonzani de még felét se , ne is beszélve az infrastruktúrárol .
A másik nagy akadály , hogy nincs honnan meríteni , azaz nincs egyetemi foci ami az Nfl-t évről évre kiszolgálja .
Ha komolyan gondolja valaki az EFL-t akkor ezzel kellene kezdeni. Majd 10-15 év múlva lehetne erópai franchisekről álmodozni. És akkor még nem beszéltünk edző , bíró stb képzésről.

120 év lemaradást lehetetlen behozni , az amcsi foci nem az európai kultúra része , nem tud tömegeket mozgatni jelenleg és a jövőben sem fog szerintem.

ducksfan
ducksfan
2018-10-29 21:24

Szerintem az, hogy 3-4 meccset idehoznak nagy “jófejség” az NFL részéről. Ráadásul a Jax-en kívül a többi csapat vetésforgóban jön, szóval mindenki láthatja a kedvenc csapatát. Akkor lenne esélye egy londoni (vagy párizsi, berlini, madridi) csapatnak, ha az NFL is átállna területi Kelet-Nyugat ligákra, mert akkor a keleti partok csapatoknak csak kicsit kellene többet utazni, mint most.

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

11
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x