Connect with us

Minden ami NFL

Ritka az olyan csere, ahol csak győztesek vannak

A Cowboys egy első körös picket adott a Raidersnek Amari Cooperért. A lépés elsőre talán furcsának tűnhet, pedig ez a csere olyan, mintha a nagykönyvben lenne megírva. Egyszerűen mindenki csak nyert.

 

 

Az emberek többségében van egy beidegződés, hogy a draftpickek sokat érnek, hogy például egy top újonc irányítóért három első kört is oda kell adni, aztán csodálkoznak (köztük én a legjobban), amikor Brandin Cooksért két csapat is első kört adott. Azonban be kell látni, hogy az új kollektív szerződéssel, fizetési sapkával és fixált újoncszerződésekkel sokat változott a mentalitás, ma már talán a top3 picken kívül nincs a pickeknek olyan különösen nagy értéke. Ennek sok oka van, és el kell fogadni, hogy egy Jacoby Brissett ára már egy második körnél kezdődik, egy Amari Cooperhez hasonló tehetségesebb elkapó pedig egy első kört ért.

 

A Raiders ezt nem utasíthatta vissza

 

Azon nagyon sokat lehetne vitatkozni, hogy Jon Gruden jó vagy rossz edző. Egyelőre nem jönnek be a húzásai, de nem véletlenül kapott ő 10 éves szerződést: az első 2-3 év az építkezésről szól és ezen a Raidersen van mit átépíteni.

 

Alapvetően nem is a játékosok kvalitásaival vannak problémák, hanem az öltözői hozzáállással. Gruden sem hülye: tudja, hogy Mack egy top játékos, de ha ő nem tud vele együtt dolgozni vagy nem látja benne azt a mentalitást, amit ő a siker kulcsának tart, akkor fölösleges őt agyonfizetve megtartani. A Patriots is elengedte Chandler Jonest és Super Bowlt nyert utána a statisztikák alapján top1 védelemmel. Ez abszolút rendben van.

 

 

Amari Cooperrel sem az a baj, hogy nem tehetséges. A kvalitásokon túl azonban fontos az, hogy egy játékos konzisztens legyen, mentálisan kiegyensúlyozott, az öltözőben, ha nem is vezér, de ne is legyen métely, illetve az sem árt, ha szereti a focit. Ha Gruden őt nem tudja motiválni, nem tudja kihozni belőle a maximumot (sok játékos van, akinek egy váltással indul be igazán a karrierje), akkor el kell őt engedni.

 

[quote]Fontos azonban kiemelni, hogy a Raiders nem azért cseréli el Coopert, mert tankol, és szeretne minél magasabb helyen húzni![/quote]

 

Ez egy nagyon európai felfogás, amit el kell felejteni. A Raiders nem azért cseréli el Coopert, hogy gyengítsen magán, hanem azért, hogy összességében erősítsen. Nincs egyetlen olyan retardált GM vagy HC-sem, aki megválna egy olyan játékosától, amelyik mindent egybevéve (fizetés, mentalitás, egészségügyi állapot stb.) effektíve hasznos. Ellenben ostobaság meg- és fenntartani egy autót, ha tudod, hogy évente csak egyszer használod, és akkor is csak két háztömbnyit mész vele.

 

Cooper egyszerűen nem játszott jól az elmúlt időben, nem felelt meg az új edző elképzeléseinek és elvárásainak, ilyen kor pedig hiába a potenciál. Épp ezért egy a csapat számára kvázi értéktelen, de amúgy önmagában értékkel bíró játékos értékesítése semmiképpen sem lehet negatív (persze van, aki szerint Mack és Cooper többet ér, mint száz Gruden, de az edző a saját szempontjából racionálisan járt el).

 

Az elkapóért kapott első kör hihetetlenül nagyon jó ár, már csak azért is, mert a Cowboys minden bizonnyal közelebb lesz a top10-hez mint a PO-helyekhez. Igaz, hogy az idei class nem lesz erős a skillplayerekből, de a Raidersnek már három első körös pickje is van, amikben az a legjobb, hogy lehet őket fialtatni, hiányposztból pedig bőven akad. Grudennek pedig ez kell és a lehető legtöbbet hozták ki az utóbbi években szenvedő Cooperből.

 

Értékelés: A+

 

Kockázatos, de nagyot szólhat

 

A Cowboys legnagyobb problémája Romo visszavonulása óta a passzjáték. Dallasban van a liga talán leggyengébb elkapószekciója, a WR volt a csapat messze legnagyobb hiányposztja. Cooper persze nem tökéletes, de több tehetség van benne, mint az összes többi, rosteren lévő elkapóban és még mindig csak 24 éves. A Raiders nem véletlenül adott érte 1/4-es picket 2015-ben, elfogadható ár érte az 1. kör.

 

 

 

Cooper idén 700 ezer dollárjába kerül a Dallasnak, jövőre pedig 13 milliós bónusszal játszik (ami mondjuk elég sok). A Cowboysnak tehát van 1,5 szezonja, hogy megnézze, érdemes-e hosszú távon a fiatal elkapóba invesztálnia és még azt is megteheti, hogy 2019 után franchise taget tegyen a játékosra. Ez kifejezetten számottevő szabadság, arról nem is beszélve, hogy jövőre nem lesz tele a draft elit elkapóval, vagyis

 

[quote] aCowboys úgy töltötte be a legnagyobb hiányposztját a legjobb pickjével, hogy arra nem lett volna lehetősége a drafton.[/quote]

 

Ráadásul Coopernek kifejezetten jót tehet a környezetváltás: Dallasban sztárolni fogják, messiásként érkezik és a Cowboys öltözői kultúrája amúgy is olyan, ami semmilyen módon nem próbálja meg korlátozni az egyéniségeket. Jelen állás szerint továbbá szakmailag is jól járt, hisz a Raidersnél erősebb, PO-ra is némiképp esélyes csapatba jutott. Persze lehet belőle egy új Dez Bryant, aki nem tud elszakadni, nem kapja el a labdát és az öltözőt is bosszantja, de az utóbbi évek első körös elkapóit elnézve még mindig Cooper a kisebb kockázat.

 

Értékelés: A-

44 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
44 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
katonadani
2018-10-23 21:03

nem értek egyet több mindennel. Pl a pickek értékével sem, de ebbe most nincs kedvem belemenni már.

Nekem az érveléssel ott van bajom, hogy ha Cooper rossz játékos, akkor a Cowboysnak nem éri meg az első kört és a jövő évi 14 milliót (kivágni nyilván nem fogják, hiszen nem azért adtak neki első kört. Cooper meg nem hiszem h elfogadna egy évi 7-8 milliós szerződést mondjuk hosszabb távra.)

Szóval ha Cooper rossz játékos, akkor a Cowboysnak nem érte meg (én ezen az állásponton vagyok). Viszont ha Cooper jó játékos, akkor a “nem tankolunk” érvelés nem állja meg a helyét, hiszen akkor egy jó játékost adott el a Raiders. Ettől még a fizetést meg mindent egybevetve a Raiders nálam sima nyertese a trade-nek, csak ezt a tankolást nem értem miért kellett belevenni a sztoriba.

És de, a Raiders abban az értelemben tankol, hogy rosszabb helyzetbe hozza magát az idei évben, hogy aztán a következő években jobb legyen. Abban az értelemben persze nem tankol, hogy direkt ki akarnak kapni vagy így mennének fel a pályára, ez rendben van, a játékosok nem mehetnek fel így a pályára, senki nem akar kikapni. Viszont azzal hogy eladják a játékosaikat, rosszabb helyzetbe hozzák magukat és nem törekszenek teljes gőzzel a győzelemre. Amivel nincs is baj, a franchise szempontjából logikus hozzáállás, hogy elment a szezon, akkor koncentrálunk kicsit a következő évekre és próbájuk a jövő évi és azutáni csapatot erősíteni – Grudennél főleg érthető 10 éves szerződéssel és vegasi költözéssel. A Raiders tök jól csinálja ezt, a Cooper cserével mindenképpen jól jártak ilyen áron. De ne tagadjuk, hogy ez egyfajta tankolás, vagy szebben fogalmazva újjáépítés. Hiszen nem segítenek azon, hogy idén jobbak legyenek, hanem arra fókuszálnak, hogy jövőre jobbak legyenek. Amivel még egyszer mondom, szerintem semmi baj nincsen, csak ez a vehemens “nincs olyan hogy tankolás” érvelés nem állja meg a helyét.

katonadani
Reply to  katonadani
2018-10-23 21:10

ja, és a Cowboys részéről azért sem értem, mert ha azt hiszik, hogy contenderek lesznek Cooperrel, akkor azért tévedésben vannak, így meg egy top10-15 picket eladni nem túl jó biznisz egy fél évig olcsó, utána elég drága, az utóbbi másfél évben kifejezetten gyengén teljesítő elkapóért.
Cooperben van potenciál, lehetséges hogy kihozza magából Dallasban, de azért erre kisebb esélyt látok, mint arra, hogy csak egy átlagos elkapó lesz a továbbiakban. Akiért pickben és pénzben is túl sokat fizet a Cowboys.

renningan
renningan
Reply to  katonadani
2018-10-23 21:40

Ezzel egyet tudok érteni. De a Dallas nyilván azt gondolja, hogy ők most win now módban vannak és akkor már csináljuk, vagy Garrett előadta, hogy ő már bizony ki tudja hozni belőle a maximumot. Minden esetre részemről ez így kevésbé kockázatos, mint egy nem túl combos újoncba fektetni, vagy egy 2. kör Parkerért.

Igazából Cooper pont addig marad, ameddig Garett. Ha jövőre is bukó, akkor megy mindenki és akkor lehet az elejéről építkezni.

renningan
renningan
Reply to  katonadani
2018-10-23 21:33

Nézd meg a Billst: kiárusítottak, tankoltak, újjáépítettek, mégis mindent megtettek a PO-ért és sikerült is nekik. Senki nem ad el olyan játékost, akiről tudja, hogy hosszú távon hasznos lenne a csapatának. Glennt és a többieket azért cserélték el, mert úgy gondolták, van helyettük ugyanolyan jó vagy jobb, de olcsóbb megoldás. A Bills nem azért nagytakarított, hogy 1/1-esek legyenek, pedig nagyon kellett egy új QB. Nem azért tankoltak, hogy gyengítsék magukat: ha Dareus All Pro szinten nyomja, ha Glenn lett volna a jövő HoF LT-je, akkor nem cserélik el. De drágák voltak és volt helyettük pótlás. Túlmisztifikálod a draftot és az első körök értékét, mintha mindenki eret vágna csak azért, hogy legyen egy Bosája, vagy tököm tudja, melyik újonc. Tőlem úgy hívod, ahogy akarod, de senki nem gyengíti magát. A tankolás, ha van ilyen, az mindig fölöslegessé vagy fenntarthatatlanná váló játékosok értékesítését jelenti. Ennyi.

katonadani
Reply to  renningan
2018-10-23 21:46

“a Raiders nem azért csinálja, hogy idén minél rosszabb legyen és véletlenül 1/1-re húzzon”
Nem azért csinálja, hogy magasabban húzzon. Azért csinálja, hogy hosszútávon jobb legyen neki (ezáltal rövid távon rosszabb lesz nekik, de nem ez a fontos számukra).

Tökre egyetértünk, hogy a hosszú távon rossz/drága/felesleges/fenntarthatatlan játékosokat adják el, de ők rövid távon tudnának még segíteni. Éppen ez a “tankolás” része, hogy nem az idei évet figyelik, hanem már a jövő évit. Nem az a fontos, hogy idén minél jobbak legyenek, hanem hogy majd jövőre jobbak legyenek. Ehhez pedig az kell, hogy idén gyengítsenek magukon. És ezek tök logikus lépések.

“A tankolás, ha van ilyen, az mindig fölöslegessé vagy fenntarthatatlanná váló játékosok értékesítését jelenti. Ennyi.”

Igen, így van, nagyjából ezt mondom én is. Azzal a kiegészítéssel, hogy a jövőre való fókuszálás a jelen rovására megy. Épp ezért “tankolás”. Csak azt nem értem hogy miért baj ha ezt tankolásnak nevezzük és miért ellenkezel ez ellen a szó ellen ilyen vehemensen, mikor valójában te is azt mondod, hogy ezt csinálják.

(abban is egyetértünk, hogy olyan értelemben nincs tankolás, hogy direkt ki akarnak kapni a játékosok. Csak szerintem nem ez a tankolás kifejezés értelme)

Pizsama
Pizsama
Reply to  katonadani
2018-10-24 00:46

Nekem inkább az a bajom ezzel a Gruden-féle “új HC rendet rak” hozzáállással és az ilyesfajta játékos-kiárusítással, hogy mégis milyen üzenetet közvetít ez a megmaradt játékosok felé?!

Szezon elején benyögni hogy “Bocs srácok, ez nem az az év, majd jövőre?”
Te életed formájában vagy, kiteszed a lelked minden meccsen, mégse megy a szekér, gyűlnek a vereségek, és erre ráadásként a vezetőedző szépen elcseréli a legjobb játékosokat mellőled, mondván kell a draftcetli a jövőépitéshez.

És vajon az mikor jön el? Hány év múlva lesz SB-contender a csapat? 2 vagy 3? És te része vagy a tervnek? Vagy jövőre már te is túl sokba fogsz kerülni? Mi van ha addigra lesérülsz? Kinek fogsz kelleni már akkor ha az új HC mégis lapátra tesz? Vesztegesd a legjobb éveid és az egészséged egy épp épülőfélben levő csapatra? Vagy inkább el innen, draftcetliért, bárhova, csak el innen minél előbb?

De nem magával a játékosok elcserélésével vagy a csapat-újjáépítés koncepciójával van gondom. Az a rendszer része, elfogadom. Hanem ahogy Gruden csinálja, az furcsa és nehezen elfogadható nekem.

katonadani
Reply to  Pizsama
2018-10-24 07:17

ugyebár Gruden ezt nem mondta előre. Nekem az egyik legnagyobb bajom vele pontosan az, hogy folyamatosan “hazudik”. Mindig mást mond, mint amit csinál és nem fair módon cselekszik a játékosaival szemben.
És pont ez történik, amit mondasz, a játékosok állítólag eléggé ki is vannak rá akadva emiatt. Itt egy report erről:

According to the Athletic’s Vic Tafur, a number of Raiders veterans have questioned coach Jon Gruden’s “accountability” in the wake of the Khalil Mack and Amari Cooper trades.

“When what you say and what you do are two different things, there is a problem,” one player told Tafur. Gruden allegedly told the players Cooper would not be traded, and then he was flipped to the Cowboys after the bye. Cooper was pulled off the practice field with no explanation. Gruden didn’t tell the players why, and also talked to the media about the trade before addressing the team, as the rest of the squad learned of the deal via their phones. “Of course I’m concerned about the locker room,” veteran TE Lee Smith said. Another player added, “I think many of us realize we won’t be here next year. We are just waiting to see if we will be here next week.” The Gruden tenure is off to a roaring start.

Pizsama
Pizsama
Reply to  katonadani
2018-10-24 07:34

És már az internet is poénkodik rajta:comment image

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  katonadani
2018-10-24 15:08

Azért egy újjáépítéshez kell valami alap is. Na Gruden ezt bassza szét akkor, amikor a szezont már a kickoff előtt elengedi, amikor Macket meg sem hallgatja, nem is beszél vele, amikor a maradék működő egységeket hajítja a kukába. A csapat két éve nem volt reménytelen, Carr és Cooper is megmutatta a bennük rejlő potenciált. Gruden eddig csak több lyukat gyártott, mint amennyit be fog tudni tömni az értük kapott pickekkel. Ráadásul marketing szempontból sem túl jó ötlet egy költözésre széthullott csapattal menni, mert az újjáépítés nem igazán vevő vonzó. És meg kéne nyerni a várost is magának, miközben a jégkorong csapat azonnal sikeres lett.

katonadani
Reply to  Kopi3.14
2018-10-24 15:27

valószínűleg pont a vegasi költözésre lesz összerakva valami a mostani “szétverésből”

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  katonadani
2018-10-24 16:00

Kiből, miből? Másfél évük van rá. A védelem nulla, a támadók oldalán van egy mentálisan szétszedett Carr, egy jelenleg darabjaiban leledző, lesérült fal, de nincs tartósan használható RB, TE, WR. A szezon elején igazolt kickert most rúgták ki. Jelenleg +3 a pick mérlegük, plusz majd a kompenzációs pickek. És egy olyan csapatról beszélünk, amelyik két éve még csak finomhangolást igényelt volna egy sikeres PO menethez, nem újjáépítést!

Debreceni József
Debreceni József
2018-10-23 21:04

Mindkét csapat nyert az üzlettel, de a Boyz túl nagy árat fizetett. Ha a jelenlegi, aktuális értékét nézzük Coopernek, sehol nem ér első kört. Annó amikor draftolták lehet hogy ért, első szezonja után lehet hogy ért, ha jövőre hoz egy 1200+ yard/15+ TD-s szezont lehet hogy érni fog egy első kört, de most, ebben a percben egy negyedik kör is sok érte. Ha veszel egy youngtimer Ferrarit az aktuális értékét fizeted ki és nem az újkori árát vagy a teljes restaurálás utánit lehetséges eladási árat, nemde?
Amikor először írtatok erről azt mondtam hogy win-win de jobban átgondolva a Cowboys nagyot rizikózik, szinte csak bukhat ezen.

katonadani
2018-10-23 21:17

egyébként AJ Brown és NKeal Harry több helyen top15-20 prospect WR poszton. Én még nem ástam bele magam eléggé meg messze is van még, csak mondom, hogy egyáltalán nem biztos, hogy nem oldhatták volna meg drafton a posztot (vagy ugye vihették volna Calvin Ridleyt tavaly, de ez nyilván irreleváns most, csak azt nem értettem, hogy akkor miért nem mérték fel eléggé a WR needet)

renningan
renningan
Reply to  katonadani
2018-10-23 21:38

Amiért a Saints is 3. kört adott Teddyért, mikor simán elvihették volna FA-ról. Talán azt hitték, hogy jó lesz Hurnst vagy a többiek. Simán benézték.

katonadani
Reply to  renningan
2018-10-23 21:38

igen, ezt mondtam én is, hogy irreleváns. Ezért volt az egész zárójelben és a fontosabb mondanivaló nem zárójelben :D

renningan
renningan
Reply to  katonadani
2018-10-23 21:41

Azt írtad, hogy nem érted. Elmagyaráztam :D

Az újoncokhoz nem értek, én mindenütt azt olvastam, hogy szar lesz minden.

Bryan
Bryan
2018-10-23 21:20

Nem sikerült kicsit hurráoptimistára ennek a tradenek az értékelése? De legalábbis kicsit túlzás win-win -nek beállìtani.

Az egyik oldal megszabadult egy alulteljesítő és jövőre nagyon drága ballaszttól, a másik oldal meg meg igazából rulettezni is elmehetett volna, kb annyira belőhető Cooper jövőbeli teljesítménye.

AwesomeOne
AwesomeOne
Reply to  Bryan
2018-10-23 22:03

Plusz valahogy nem látom magam előtt azt, hogy majd pont Dak-al javul fel, miközben a hétvégén is sokszor a 2-3 yardos passzok is gondot okoznak neki.

AwesomeOne
AwesomeOne
2018-10-23 22:01

“Ritka az olyan csere, ahol csak győztesek vannak” … és ez sem az.

A Raiders toál A+++ ezzel az üzlettel, de hogy a Dallas erre hogy kap “A-” az nekem érthetetlen, még a magyarázattal együtt is. Dak egy nagyon nem jó irányító (és akkor még finom voltam), és egy No1 WR sem fog ezen változtatni… és Cooper még csak nem is ez a szint, méghozzá messze nem. Az első két éve tényleg jó volt, de azóta teljes lejtmenet, pedig Carr azért egy jóval jobb QB ha passzolásról van szó, mint Prescott aki max egy passzolni tudó RB.

Ha egy 3. körért jött volna, akkor azt mondom, hogy oké, legalább próbálkoznak. De egy top 10-15-ös pick-ért?!?!? Mert bár ezzel a trad-el a Dallas azt akarja elhitetni, hogy win-now van náluk, de ez hatalmas blöff. Közelebb vannak a top10-es draft-hoz mint a PO-hoz. (Ha pedig ennyire erősíteni akarnak, akkor inkább TE-et kellett volna szerezni valahonnan.) Ráadásul arról szólnak a hírek, hogy egyből új contract-ot is akar Cooper, ami meg még jobban rontaná az üzlet megítélését.

Raiders: A++++++
Dallas: WTF

katonadani
Reply to  AwesomeOne
2018-10-23 22:04

+++

acsdav2
acsdav2
Reply to  AwesomeOne
2018-10-23 22:24

Hibátlan levezetés!

acsdav2
acsdav2
2018-10-23 22:14

1.Engem az érdekelne, hogy ha a pályán mutatott teljesítmény mellett (helyett) a játékos személyisége, hozzáállása is fontos, akkor, hogy lehet az, hogy Mack akiről eddig semmi rosszat nem mondtak és mindenhol csak dicsérik, vele nem tud együtt dolgozni,de egy Bryant, akit egy borzasztó csapattársnak tartanak és bármikor eltilthatják ő érte még hajlandó cserélni is?
2. Engem nagyon érdekel majd, hogyan építi fel a draft stratégiát Gruden. Mert a játékosok személyiségét és hozzáállását, a vele szemben való alázatosságot nagyon nehéz felmérni. Pedig neki ez a legfontosabb. Most így első blikkre azt mondanám, hogy Kolton Millert is ezért választotta, merthogy a tehetsége nem indokolta az biztos.

katonadani
Reply to  acsdav2
2018-10-23 22:17

“érdekes”, hogy mindig trade előtt derülnek ki ilyen dolgok a nagyvilág felé. mintha direkt csinálnák :O
Amúgy most Carról jöttek ilyen infók, szóval…

acsdav2
acsdav2
Reply to  katonadani
2018-10-23 22:19

Na igen. Én szinte biztosra veszem, hogy ő is menni fog. Neki mi lehet az értéke?

Belicsik Béla
Belicsik Béla
Reply to  acsdav2
2018-10-23 23:47
Debreceni József
Debreceni József
Reply to  Belicsik Béla
2018-10-24 05:45

Carrnak eltört a kisujja (dobókéz), kificamodott a hüvelykujja (dobókéz), MCL húzódás a térdében és egy bokaficam. Ja és 16*ütötték meg, csoda ha játszani fog. Én a helyében bárhova, akármennyiért elmennék?

renningan
renningan
Reply to  acsdav2
2018-10-25 00:15

Mackkel az volt a baj, hogy pénzt akart, ami vagy nem volt meg Grudennek vagy nem akarta oda adni. A Patriotsnál bevett szokás, hogy eladják a túl sokat akaró játékosokat, nincs ezzel baj. Nem mintha Mack túl sokat akarna úgy önmagához vagy a nagy átlaghoz képest, de vannak olyan főedzők, akik jobban szeretik, ha a legnagyobb sztárok is kedvezményesen játszanak :D van, aki jól csinálja, van aki nem :D

acsdav2
acsdav2
Reply to  renningan
2018-10-25 00:49

1.A fontosnak ítélt pozíciókat BB is megfizeti. McCourty,Gilmore,Gronk is korrekt szerződést kapott. A pass-rusht annyira nem tartotta fontosnak, ezért engedte el Chandler Jonest.
2. Valószínűleg Gruden is így áll a dologhoz és nem tartja prémium pozíciónak. Alkudozásról nem is lehetett hallani, csak azt, hogy nem beszélnek egymással. Ezért gondolom, hogy ezt előre eldöntötte.

Fetyke
Fetyke
2018-10-23 23:00

A Raiders részéről szerintem is rendben van az értékelés.
De a Dallas oldaláról nem! Csak a lényeg marad ki folyamatosan. Mégpedig az, hogy nem biztos, hogy Dez-el volt a baj (akkor amíg Romo irányított hogyhogy elit szintet tudott hozni?), és nem valószínű, hogy a mostani elkapósor is annyira gyenge. Hanem, hogy van egy passzolni nem tudó, jó indulattal közepes irányítója a csapatnak. Ahogy AwesomeOne már mondta, Prescott sokkal inkább egy passzolni is tudó futó, mint irányító, aki ellen a védekezés olyan egyszerű, mint az 1*1 (lásd most Redskins). Ezen a Vikings halálpárosa (Thielen-Diggs) sem sokat segítene,
És pontosan ez itt a lényeg! Garett-ék 2 évvel ezelőtt meghozták a franchise talán valaha volt legkatasztrofálisabb döntését (bár nem ismerem a Dallas történetét), ezt most már ők is látják, és próbálják is menteni a saját hátsójukat amennyire csak lehet. De mivel az alapproblémát, hogy mekkora baromság volt Romo-t Prescottra cserélni, nem ismerhetik be, orvosolni meg pláne nem tudják, így marad a kétségbeesett kapkodás, és a Cooper féle cserélgetés, amivel csak majd még jobban mélyítik a csapat válságát a jövőben.
És azzal sem értek egyet, hogy a draft helyek ne érnének sokat. Nagyon is fontos a csapatot folyamatosan frissíteni a draftról. De azonnal kezdőként bevethető játékosokat többnyire csak az első két napon (1-3 kör) lehet találni, utána azért van benne bőven szerencse is. Akinek innen kiesnek választási lehetőségei, annak szinte biztosan lukak keletkeznek vagy maradnak a rosterén, amit az FA piacról kell betömni, ha van lehetőség és anyagi keret.

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  Fetyke
2018-10-24 11:28

Azért annyit megjegyeznék hogy Romo többet volt sérült mint használható állapotban, erre meg nem lehetett építeni mert rögtön összecsuklottak Romo nélkül mint kocsma előtt a biciglik. Romo összehasonlíthatatlanul jobb irányító mint Prescott, de ott és akkor van QB nincs QB kérdés volt asztalon, és egy állandóan sérült öreg (de elit) irányítót engedtek el.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Fanyul23
2018-10-24 13:57

A sérülés mindig benne van a játékban. Ennyi erővel Dak is megsérülhet bármikor és akkor már megint nincs QB. Tény, hogy Romo az utolsó két szezonjában lesérült. De kérdem én, ha Rodgers vasárnap lesérül kirúgnád?
Prescott még jövőre is újoncszerződés alatt játszhat csak, és azért backup-nak ő bőven tökéletes lett volna/lenne egy újabb sérülés esetére (lehet, hogy talán még tanult is volna Romo-tól). Tehát nem igaz, hogy van QB nincs QB kérdés lett volna az asztalon 2 éve Dallasban. Egyszerűen csak elhitték, hogy megvan a tökéletes Romo utód, aki még ráadásul futni is tud, és nem vették figyelembe, hogy az a kiváló újoncszezon nem kis részben köszönhető az előző évi szenvedés miatti kedvező sorsolásnak. Vagyis nagyon benyalták a szitut. Persze így utólag mondhatjuk, hogy könnyű okosnak lenni, de azért kapják ők a milliós fizut (dollárban!) és nem én, hogy ezt már előre átlássák. Nem mellékesen az akkor már eléggé szenvedő Vikings elleni meccsen pontosan látszott, hogy Prescott nem jó irányító, ha megfelelő védelem a megfelelő taktikával áll fel vele szemben.

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  Fetyke
2018-10-24 14:07

Rodgers nem jó példa mert sokkal fiatalabb, nyílvánha ő megsérül senki nem küldi el egyelőre, de ha tendenciózusan megsérül akkor el kell gondolkodni a váltáson. Dak jól szállt be akkor, tényleg úgy nézett kis hogy lehet belőle valami plusz nagyon nehéz lett volna leültetni a padra akkor amikor jól nyomta az egész szezont. Romo gondolom padozni nem akart, inkább visszavonult.
Véleményem szerint akkor és ott védhető döntést hoztak a Dallasnál, az más kérdés hogy később sajnos mégiscsak bebizonyosodni látszik hogy Prescott nem túl jó irányító.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Fanyul23
2018-10-24 14:53

Azért a sokkal fiatalabb megfogalmazás erős túlzás. ARod most 34 éves, Romo pedig 38, azaz 2 évvel ezelőtt 36 volt. Nem látom ezt akkora különbségnek, és Rodgers pontosan jó példa, mert nem egyszer sérült le ő is, még sincs alternatívája, és senki nem gondolkodna a kivágásán.
Prescott számai tényleg jól néztek ki. Csak éppen nem találkozott jó védelmekkel (pont mint egy évvel korábban Newton), illetve amikor igen, akkor meg is fogták rendesen. Nézd vissza az általam javasolt Vikings elleni meccset, ott már pontosan látszott, hogy Dak nem jó irányító, hanem csak a csapat jó körülötte.
És ha már a Vikingsnál tartunk, akkor Keenum tavaly szintén hasonló számokat hozott, mint Prescott az első évében. Mégsem ült fel a vezetőség és az edzői stáb a hype-ra, simán elengedték és hoztak helyette egy valóban stabilan jó irányítót a piacról. Mert az edzések erre (is) valók, hogy a stáb felmérje, kiben mi van.

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  Fetyke
2018-10-24 15:12

Szerintem látnoknak kellett volna lenniük. Életszerűtlen hogy azt a QB-t lecseréljék a sérülékeny idősödő irányítóra aki éppen rájátszásba vitte a csapatot.
Egy meccsek alapján nem ítélünk, mondta volt katonadani is nemrég egy kommentben Rosennel kapcsolatban, nem hiszem hogy az általad idecitáld meccs alapján levették volna a keresztvízet róla. Az szép dolog hogy te már akkor is láttad hogy Dak kutyaütő lesz, de nagyon nagyon kevesen lehettek azonos véleményen anno.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Fanyul23
2018-10-24 15:53

Szerintem meg az volt életszerűtlen, hogy egy újonc, tapasztalatlan irányítóval mentek neki a rájátszásnak, mikor ott volt az a sérülékeny, idősödő irányító, akit Romo-nak hívnak. Mindig mindenki elmondja, hogy egy dolog az alapszakasz és egészen más dolog a rájátszás. El is bukták Prescotton mindjárt az első meccset, vele együtt a rájátszást és a bajnoki címet is.
Rendben! De ezek után miért nem lehetett korrigálni? Miért nem lehetett leülni Romo-val, elnézést kérni tőle és megkérni, hogy játsszon még? Látod számomra ez az igazán megmagyarázhatatlan dolog! Na meg az, hogy egy ilyen kapitális baki után Jones hogy a fenébe nem vágta még ki Garett-et? Én már az után a PO meccs után másnap megköszöntem volna neki a “közreműködést”.

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  Fetyke
2018-10-24 16:00

Nem tudhatjuk. Logikus levezetés amit írsz, de tegyük fel ez megvalósul és Romo visszakapja a karmesteri pálcát majd a következő idényben (vagy holtideényben) újra rásérül a hátára vagy egyéb más bajos dolgaira akkor hogyan kommentáltad volna az eseményeket? Engedd meg hogy feltételezzem, hogy a világ hülyéi lennének Jones-ék hogy az aranytojást tojó csirkét leültették a rozsdás Romoért..
Írtad már fentebb hogy utólag okos az ember, meg azt is hogy nekik az a dolguk hogy okosabbak legyenek nálad meg kb mindenkinél aki itt írogat. Többségében valid érveid vannak, remélem nem tűnik úgy hogy nem értek például azzal egyet hogy Prescott “jól passzoló RB”, csak azzal nem értek egyet hogy a Dallas minden idők legnagyobb baklövését követte el ezzel a cserével, mert ez egyszerűen nem igaz ha megvizsgáljuk az adott körülményeket.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Fanyul23
2018-10-24 16:42

A második bekezdést kicsit árnyalnám. Először is nem minden idők, csak a franchise legnagyobb baklövésének tartom, és azt is hozzátettem, hogy azért a Dallas régmúltjával nem vagyok tisztában. De mivel a Dallas nem egy Browns, ezért ami itt a legrosszabb döntés, az máshol azért bőven középmezőny lenne. És Dak sem annyira rossz irányító, mint amilyennek itt a hsz-eimből kitűnik, de egy erős közepesnél nem tűnik jobbnak. Romo viszont nálam nagyjából Ryan szintű elit irányító volt. Azaz a 32 csapat nagyjából 20 irányítóját le lehet(ett) volna rá cserélni gond nélkül. Csak a maradék 10-12, és köztük Romo-t nem lett volna szabad.
Annyit elismerek, hogy 2 évvel ezelőtt még magam is idősnek gondoltam a 35 körüli vagy a fölötti irányítókat. De elnézve, hogy ez a senior korosztály hogyan játszik azóta is, ez bizony nagy tévedés volt.
Az első bekezdés pedig logikusan van valóban felépítve. Valóban ez is előállhatott volna. Mégis azt gondolom, hogy azt utólag könnyebb lett volna kimagyarázni, és ami még fontosabb, kijavítható hiba lett volna, mint ami most van. Mert ha Romo újra lesérül vagy esetleg rosszul játszik, akkor mi történik. Beteszem helyére a padról az addig is sokat tanult és fejlődött Prescottot. De Romo-t most már nem tudod visszatenni a csapatba. Az a hajó annak a szezonnak a végével elment. És ami a legrosszabb, hogy Dak ahhoz valóban túl jó, hogy szívfájdalom nélkül megszabadulj tőle (főleg ilyen előzmények után), ahhoz viszont meg már nem elég jó, hogy tartósan bajnok vagy PO esélyes csapatot építhess rá.

Everlast77
Everlast77
Reply to  Fetyke
2018-10-24 16:09

Romonak folyamatosan kiújuló hátsérülése IS volt, Prescott meg jól játszott. A 32 csapatból szerintem minimum 20 ugyanezt húzta volna meg. Hát nem jött be………

Fetyke
Fetyke
Reply to  Everlast77
2018-10-24 16:25

Mondjuk az 10-ből 8 NFL játékosnak van. :)

Viktor Gál
Viktor Gál
2018-10-23 23:40

1. Amennyiben eddig a Dallas nem volt tökön szúrva az FA-piacon a sapka végett, akkor most eresztettek egy golyót a saját heréjükbe. Coopert , akár jól játszik, akár szarul, meg kell fizetni, különben ment az 1. kör a levesbe. ja, hogy lesz majd pénz, ha Lawrence-t elengedik. Majd megkérdezik Jerry papát: -Te, Jonny baby, honnan lehetne leakasztani egy olcsó és jó passrushert?, -Hát a draftról 1. körért., -Hát egy jó CB-t?, -Hát azt is onnan., – És elfogadható WR-t vagy TE-t?, -Azt is, de csak az első körben., -És van nekünk 1. körünk?
2. Legenda, hogy értéktelenedik az 1. kör értéke. Akkor az hogy lehet, hogy idén 3 QB-ért tradeltek fel, de a világ összes kincséért sem mondtak le a saját első körükről? Csak az ilyen idióta húzások végett tűnik úgy.
3. A Raiders igenis tankol, csak sokkal kifizetőtőbb és könnyebb igy , mint padoztatni vagy rossz játékra rávenni a játékosokat (ami szerintem nem is menne, mégis sportemberekről van szó). Chucky sokat volt a Browns oldalvonala mellett, megtetszett neki Sashi taktikája. Az más kérdés, hogy a Browns igy sem lett contender, de Grudennek van akkora egója, hogy ezt a Cleveland rossz draft-húzásainak tudja be, és saját magát ennél ügyesebbnek lássa.
4. Azt csiripelték bennfentesek, hogy a Boyz Garcont nézte ki a 49ers-ből 4. körért. Szerintem ő is dobott volna a reménytelen támadójátékukon, és összehasonlithatatlanul olcsóbban.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Viktor Gál
2018-10-24 12:38

Nehéz ezt objektíven megítélni, de szerintem is értéktelenednek a draftcetlik. Legalábbis mondjuk a 15. picktől kezdve én úgy saccolnám. Mert kb. 8-10 blue chip játékos van, akik annyira egyértelműen domináltak az egyetemen, hogy nagyon nagy valószínűséggel fognak beválni. Onnantól kezdve viszont úgy érzem, hogy a játékosok tehetségének felmérését erősen torzítja az ügynöki munka, az egyetemi szisztéma, csapattársak, combine eredmények. És még ha a tehetség jól is lett felmérve akkor is nagyon sok tényező befolyásolja, hogy az NFL-ben jó tud-e lenni. Mivel a jó csapatok ekkora húznak szerintem sokkal nyugodtabban cserélik el az 1/25-öt egy bevált játékosért akinek nagy fizut kell adni, minthogy húzzanak valakit, aki erősen kérdéses, hogy beválik-e. Persze ha beválik akkor jó dolog, mer 4 évig olcsón játszik, de igazából ezt a kockázatot lehet vele elkerülni.

Viktor Gál
Viktor Gál
Reply to  acsdav2
2018-10-24 21:23

Adom, hogy az 1/20 és 2/20 között kiválasztottaknál minimális a különbség, de a Dallas ettől messze volt, és bőven kivihetett volna egy blue chip-et.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Viktor Gál
2018-10-24 22:29

A Redskins ellen nagyon szépet hajráztak. Ha nincs a kirívóan szigorú büntetés a FG-nál, akkor szerintem a hosszabbítást behúzták volna, mert az utolsó percekre a Redskins teljesen elkönyvelte már a győzelmet. Tudom nincsen ha, de akkor most ők vezetnék a csoportot és az már legalább 1/21-es pick.

csak ezt ne
csak ezt ne
2018-10-24 10:18

Szerintem az, hogy a Raidersnél ez most egy ámokfutás vagy csapatépítés azt megtudjuk majd pár év múlva. Ha valamit megtanultam az életben az az, hogy létező struktúrákat felszámolni, lerombolni egyszerű, újat, ráadásul jobbat kialakítani, már nem annyira. Ez itt az NFL-ben is egy kockázatos lépés. Úgyhogy a Raiders cseréje minimum bizonytalan.

A Dallas sokkal hamarabb ki fog derülni. Szétnéztek a piacon, mivel a csoport a vártnál gyengébb és van esélyük a PO-ra. Bárki bármit mond, ez simán igaz. Úgy látszik az év elején ezt még nem így látták. Cooper nagyon kétséges értékű játékos az ő szempontjukból, ez is biztos. Hiányposztra igazoltak minden esetre, ezt sem tagadhatja senki. Ha a maximális célkitűzés idén a PO, és ott egy meccs, akkor ez még meg is valósulhat, több nyilván nem nagyon.

Ha már nagyon mondani kell valamit, akkor inkább mindkét fél kockázatos és drága lépést tett. Ebben persze benne van, hogy Grudenbe vetett hitem teljes mértékben elveszett, nem is csak a lépései, hanem annak Dani által részletezett módja miatt. Hiteltelen figura lett a szememben.

44
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x