Connect with us

Összefoglaló

Rodgers ellen a minden sem elég

A hatodik MNF-ról előzetesen azt gondoltam, hogy a hétvége legrosszabb meccse lesz, hiszen a Packers fogadta a sérülésekkel teletűzdelt 49erst. Nos, tévedtem. Ez a mérkőzés az idei év legjobb MNF meccse volt.

San Francisco 49ers at Green Bay Packers 30 – 33

Mikor az ESPN kiválasztotta ezt a meccset, úgy gondolták, egy Garoppolo-Rodgers összecsapás sok izgalmat fog tartogatni. De Garoppolo kiesett, és az ESPN-nél verhették a fejüket a falba, mert egy Beathard-Rodgers párharc már közel sem ígérkezett olyan izgalmasnak. Mégis az lett.

Beathard állt elébe a kihívásnak, és többször is áthatolt a Packers védelmén. Két nagyon szép TD passzt is kiosztott, és futásokkal is többször first downt szerzett a csapatának. De nem csak levegőben volt erős a 49ers, hanem földön is. A Mostert-Breida páros 150 yardot tett be a közösbe, és bő 45 percen keresztül ott ütötték a Packers védelmét, ahol csak nem szégyellték.

A védelem is folyamatosan tette a dolgát a vendégeknél. Ugyan labdát nem szereztek, de több alkalommal is eredményesen állították meg a Packers támadósorát. Konkrétan 13 alkalomból 9-szer megfogták a Packers 3rd down kísérletét. Amit egy Rodgers ellen tenni lehetett, azt ők megtették.

Csakhogy a meccs végére Aaron Rodgers ismételten god mode-ba kapcsolt, és ha egyszer ezt a cheat code-ot beírják, akkor ott az ellenfélnek nincs esélye. Hiába állította meg őt számtalan alkalommal a 49ers védelme, amikor igazán kellett, akkor rendre megoldotta a nehéz helyzeteket. A második és harmadik számú elkapója nélkül passzolt 425 yardot és 2 TD-t, valamint a meccs végén levezette élete egyik legszebb GW drive-ját. Igaz, ehhez kellett egy kis segítség a társaktól is.

A 49ers offense három és fél negyeden keresztül azt csinált a Packers védelmével, amit akart. De az utolsó 5-6 percre felébredt a hazai védelem, és folyamatosan megállították Beathardöt. A legfontosabb momentumot pedig 1 perccel a meccs vége előtt érték el.

Rodgers a 2 minute warning pillanátában egy 16 yardos TD passzal egyenlített, de a 49ersnek megvolt mind a három időkérése, és hála a speciális egység bénázásának, még félpályáról is jöhetett az ellenfél. A meccs képe alapján én biztosra vettem, hogy meglesz a mezőnygól, de villant a Packers védelme. Kevin King ellopta Beathard passzát, megadva ezzel a lehetőséget Rodgersnek a GW drive-ra. (Ez az INT volt egyébként az egyetlen hibája Beathardnek. Szomorú, de néha az egy hiba is sok.)

Az utolsó drive-ban pedig érkezett az igazi dráma. A 49ers ugyanis először kivédekezte ezt a támadást, mikor 3&soknák sackelték Rodgerst. Csakhogy repült egy zászló Shermanre, illegal contact miatt, ami automatikus first downt eredményezett. Ezután pedig már nem lehetett megállítani Rodgerst. Egy perc alatt időkérés nélkül levezetett egy 81 yardos drive-ot, és megadta az esélyt Mason Crosbynak, hogy megnyerje a meccset.

Crosby múlt héten borzalmasan rúgott, gyakorlatilag minden rúgása mellément. Ezen a meccsen azonban nem hibázott. Mind a 4 mezőnygólját berúgta, köztük az utolsó, mindent eldöntő 27 yardosat is.

A Packers ezzel 33-30-ra megnyerte a mérkőzést, ugyanakkor a meccs rámutatott arra, hogy a csapatnak milyen hiányosságai vannak. A védelem három és fél negyeden keresztül azt sem tudta hol a labda. Nyelték a yardokat, és a pontokat is. Az offense teljesítményén sem mutat jól az a 4/13 3rd down mutató, ahogy az sem, hogy 3 időkérést is el kellett égetniük, mert lejárt volna a támadóóra. Főleg az utóbbi szokatlan hazai pályán. A lényeg persze a győzelem, de azért nem lehetnek minden részletére büszkék ennek a meccsnek.

A 49ersre nem igazán lehet panaszom. Az esélytelenek nyugalmával érkeztek, de nem lengettek fehér zászlót. Becsülettel küzdöttek, és mindent megtettek azért, hogy győztesen hagyhassák el a pályát. Csakhogy Rodgers ellen sokszor még a minden sem elég.

37 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
37 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
csak ezt ne
csak ezt ne
2018-10-16 08:42

Nagy meccs volt. Azért pontosabb lenne a Rodgers és a bírók ellen semmi nem elég cím. Ez most komoly hazai pálya volt, nemcsak a minimum hosszabbítást érő sack elvétele miatt, több kritikus szituban éreztem úgy, hogy picit támogatták a Green Bayt. Persze Rodgers zseniális volt, élt az eséllyel.

A 49ers az első félidőben meglepte a Green Bayt, és ha nincsenek a TO-k nagyon komoly előnyt kiharcolhatott volna. A védelem is jól harcolt, sokszor elvették AR-től a kifordulásokat, kemény pass rush is volt. Támadó oldalon a végig tökös hívások pont a végén, a legrosszabbkor, váltottak át konzervatívba, így kapott a Packers esélyt. És nem szabad a Packersnek esélyt adni. Azért megsüvegelendő a San Francisco teljesítménye míg GB-é kicsit aggasztó lehet a híveknek.

Sima vereségek idegenben (akárcsak a Patsnek) és kínkeserves hazai győzelmek. Most ugye a Rams és a Patriots következik idegenben, nem kell mondani, hogy – főleg a védelemtől – több kell. Mondhatjuk, sokkal több is lehet kevés. De Rodgers sokszor, és ma hajnalban is megmutatta, hogy őt sem lehet soha leírni.

ZsindelyLord
ZsindelyLord
Reply to  csak ezt ne
2018-10-16 10:24

Azért azok után hogy több meccsen is döntő szituációban semmi zászlókat dobáltak a zebrák a Green Bayre (Clay Matthews esetei) szerintem így ennyi belefért nekik.

acsdav2
acsdav2
Reply to  ZsindelyLord
2018-10-16 11:06

Milyen több meccs? Egyedül a Vikings ellen volt rossz ítélet. A Redskins elleni teljesen jogos volt. Nem is reklamált Matthews rögtön tudta, hogy hibázott.

Fetyke
Fetyke
Reply to  acsdav2
2018-10-16 11:07

Milyen rossz ítélet? Hol láttál te olyat? :D

Zoltán Kövecses
Zoltán Kövecses
Reply to  Fetyke
2018-10-16 16:02

cinikus vagy… :/

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  acsdav2
2018-10-16 12:28

Redskins ellen sem értette az ítéletet, főleg annak tükrében, hogy ugyanazon a meccsen két Redskins játékos zuhant teljes testsúllyal ARodra, és ott elmaradt a sárga zászló.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Gáspár Bollók
2018-10-16 13:32

A 2 redskins szabálytalanságot nem láttam, de Matthews sack-je az új szabályok szerint egyértelműen szabálytalan. Az nem lehet vita tárgya. Az más kérdés, hogy korábban rosszul ítéltek-e a bírók.

ZsindelyLord
ZsindelyLord
Reply to  acsdav2
2018-10-16 17:29

acsdav2 nagyon durván állj le a szerekről…

acsdav2
acsdav2
Reply to  ZsindelyLord
2018-10-16 21:07

Gondolom az ilyen kommenteddel azt hiszed, hogy akkor biztos neked van igazad: :) Nekem van véleményem különbségem más Packers drukkerrel, de mégis meg tudjuk kulturáltan beszélni, az ilyen stílusú hozzászólások nélkül.

ZsindelyLord
ZsindelyLord
Reply to  acsdav2
2018-10-18 13:57

Én alapból kulturáltan kezdtem, de ha már többen bizonyítjuk, hogy nincs igazad, akkor el kéne gondolkozni.
Akkor abban nagyon egyetértünk, hogy Tzimisce az a tipikus Peccbandwagon szurkoló.

acsdav2
acsdav2
Reply to  ZsindelyLord
2018-10-18 17:47

1.Hát amit én írtam, hogy jogos-e vagy a bíró szemszögéből érthető-e az ítélet az egy vélemény, amit elfogadok, hogy nem értetek egyet vele.
2.De amit te írsz, hogy döntő szituáció volt mindkét Roughing the Passer büntetés az nem igaz. Mert a Redskins ellen 28-17-es hátrányban történt a büntetés, ami a védelmet sújtotta, a támadókat nem befolyásolta és még csak pontot se sikerült szereznie Rodgerséknek, pedig volt még egy negyed hátra.
3.Abban egyetértünk. Bár ha Bandwagon drukker, akkor most a Chiefs és a Rams vonatán ülne :D

ZsindelyLord
ZsindelyLord
Reply to  acsdav2
2018-10-18 18:24

Nem azt mondtam, hogy mind a kettő döntő szituáció volt, csak példálóztam az értelmetlen zászló dobásokra, de abban meg neked van igazad, hogy félre értelmezhetően fogalmaztam.
MÁSRÉSZT!!!
Patriots Bandwagon mindig is volt, van és lesz…

ClayMatthews52
Reply to  acsdav2
2018-10-16 12:44

szerintem nézd vissza még egyszer, a haját tépte, és utána még nyilatkozott is, hogy nem érti

acsdav2
acsdav2
Reply to  ClayMatthews52
2018-10-16 13:31

Hát vagy nem ugyanarról beszélünk vagy neked kell megnézni még egyszer. Még fel se kelt de már mutatta, hogy “hopsz ez nem volt szándékos légyszi ne dobjátok be a sárgát.” Nekem az a magába roskadás is azt mutatja, hogy elismeri a hibát. A új szabályok szerint ez volt a tökéletes iskola példája roughing the passernek.

https://www.youtube.com/watch?v=LOPVaJKalF8

ClayMatthews52
Reply to  acsdav2
2018-10-16 14:45

ugyanerről beszélünk, ő is erről beszélt meccs után, mondta h egyből legurult róla, próbált nem teljes testsúllyal rámenni (amikor földre érnek, szinte oldalt van, értem, hogy a jelen szabályok szerint ez valszeg szabálytalan, sztem határeset legjobb esetben is, hiába a hülye szabály), a feltett kézzel jelzi, hogy nem volt ez teljes testsúly szerinte, egyből legördült, a kifakadás és magába roskadás pont az ítélet ellen szól, hogy nem érti, hogy ennél kevésbé hogy tud tackle-t végrehajtani.

acsdav2
acsdav2
Reply to  ClayMatthews52
2018-10-16 21:03

1.Úgy javítanám magam, hogy első ránézésre és a bírók szemszögéből ez egyértelműen tűnhetett. A visszajátszások alapján amit mondasz az tökéletesen igaz, csak ugye a bírónak nincs több lehetősége megnézni. Én a gurulós focinál nem értettem, hogy minek vitatkoznak, hogy valami büntető volt-e, piros lap, les stb. Minek kockázzák ki, minek nézik meg több kameraállásból, ha úgyis csak a bíró szemszöge számít.
2. Az eredeti vitára visszatérve szerintem az túlzás, hogy több meccsen is ezen ment el a győzelem. A Vikings meccsre ez teljesen egyértelműen igaz, de azért 14 pontos vereségnél nem érzem jogosnak.És véleményem szerint azok a Packers drukkerek csak áltatják magukat akik szerint amúgy meg lett volna vagy meg lehetett volna a meccs, ha nincs az a büntetés. Még csak pontot sem sikerült feltenni az utolsó negyedben.
3. Szerintem is totál hülyeség amit írt a bírókról Tzimisce, bár minden Packers meccset nem látok,de a mostanira se mondanám a bírók miatt nyert a Packers.

ClayMatthews52
Reply to  acsdav2
2018-10-16 22:25

a Redskins ellen szerintem sem a bírókon múlt (bár ott is voltak nagyon fura döntések fontos momentumokban), az a dropokon ment el. Én úgy érzem, hogy az elmúlt tíz évet nézve több olyan zászló volt, ami a meccset a Packers számára negatívan befolyásolta, emellett az is igaz, hogy Rodgerst szeretik védeni a bírók, így ezirányban is érkeznek fejcsóválást okozó ítéletek, bár szerintem a mérleg két serpenyője nincs egyensúlyban…

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  csak ezt ne
2018-10-16 10:29

Hát én meg azt mondanám, hogy végre egy semleges bírói tevékenység volt. Sherman szabálytalankodott, jogos volt a sárga (ahogy a meccsen többször dobtak jogos sárgát a GB-re is, teljesen fölösleges szabálytalanásgokra (pl. az egyik 60 yard fölötti visszahordást fújták emiatt vissza), ugyanakkor több, mint kérdéses volt, amikor az endzoneban a védő úgy tolta ki a GB játékost a passz alól, hogy vissza sem nézett (de ez is elfogadható volt, mert kicsit rövid volt a passz). Ha mindig így fújnának a bírók a GB ellen, mint most a SF ellen, akkor aláírnám az egész idényre.

Tzimisce25
Tzimisce25
Reply to  csak ezt ne
2018-10-16 10:35

Packersnek mindig fújnak, csak míg a Patriotsot nem jogosan basztatják a bírózással, mert összességében semlegesre jön ki, addig a Packerst tolják, mint a biciklit. Ez van, erre kell felkészülni.
Azért hozzátenném, hogy Matthews sackjeit bedobni RtP-nek nevetséges volt, de az inkább a kivétel, mint a szabály.

ClayMatthews52
Reply to  Tzimisce25
2018-10-16 11:01

a Packersnek is ugyanúgy minimum semlegesre jönnek ki, ha csak az utóbbi pár évre gondolunk, jópár győzelem ment el bírói döntéseken.

Fetyke
Fetyke
Reply to  ClayMatthews52
2018-10-16 11:06

Elképzelésem sincs, hogy mire gondolhatsz. :)

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  Tzimisce25
2018-10-16 12:31

Ez így erős túlzás. Szívesen látnám azt a rengeteg esetet. Hány Packers meccset is láttál végig?

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  Tzimisce25
2018-10-16 15:25

Vicces, amit írsz.

ZsindelyLord
ZsindelyLord
Reply to  Tzimisce25
2018-10-16 17:32

Itt mindenki elfogult ahogy látom, szóval én is leszek az…
Packerst hányszor nyomták a sporik? Józanodj egy kicsit és utána gondold ezt végig…mert ahogy nézem előttem is szóvá tette már ezt neked, hogy nagy tévhitben élsz.

acsdav2
acsdav2
2018-10-16 11:07

Hát ez a 49ers védelem nagyon leolvadt a végére. Értem én, hogy Rodgers jó volt, de az, hogy minden elkapásnál a WR kitud futni a pályáról az nagyon nagy hiba a védelem részéről. Pedig tudták, hogy nem maradt időkérésük.

Fetyke
Fetyke
2018-10-16 11:15

Jó meccs volt, pedig 17-7-nél már elkezdtem gondolkodni a szunyán.
Az viszont számomra teljesen érthetetlen, hogy a végén a 49ers miért nem hívott másodikra futó játékot, amivel lepörgethették volna az órát annyira, hogy a GB egy labdavesztés után se tudjon érdemben visszatámadni? Hülye játékhívás volt akkor passzt hívni, aminek általában az NFL-ben meg is szokott lenni a következménye. Most is jött a szokásos visszanyal a fagyai hatás.
Egyébként sem értem, hogy egy kiélezett mérkőzésen hogy lehet mind a 3 időkérést bent hagyni? Egy ilyen meccs az ilyen apróságokon múlik. Az edzői stáb ezekben a helyzetekben nagyon rosszul teljesített a Frisco részéről.

Jarred
Jarred
Reply to  Fetyke
2018-10-16 11:50

Az a másodikra pass szerintem teljesen jó döntés volt, és az eredménye miatt olyan is lett, mintha futójáték lett volna. (Beatherd előrevetődik 1 yardért). Szerintem azzal nem volt baj. Utána rosszul lett megdobva a labda, az volt az igazi gond.
A 3 időkéréssel pedig még sokat értek volna. A sacknél azonnal időt kértek, és lett volna 45 mp két időkéréssel megpróbálni újra a GW drive-ot. Csakhát ugye a Sherman szabálytalanság elrontotta ezt a tervet.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Jarred
2018-10-16 12:07

Nem ugyanarról beszélünk! :) A 49ers utolsó támadásánál elsőre csináltak egy sikeres passzt 7 yardért, és másodikra, rövid szituációnál ismét passzt hívtak, amit Perry leütött és ezzel megállt az óra. Ha e helyett akkor futnak, lepörgethették volna nagyjából 35 másodpercig az órát, időt kérhettek volna és átbeszélhették volna a dolgokat. A GB 46-án voltak ekkor, 3 időkéréssel, alig 15 yardra egy szinte biztos és egyben győzelmet jelentő FG-től. E helyett bőven hagytak időt Rodgersnek visszatámadni.
A védekezésnél pedig Aaron futása után már látszott, hogy a 49ers-nek nem lesz ebből GW drive a rendes játékidőben. 19 másodperc volt vissza, amit le kellett volna pörgetni valahogy. Ismét csak időt kellett volna kérni, és rendezni a védelmet, hogy ne engedjenek az oldalvonal mellé semmilyen játékot. Esetleg lehetett volna egy blitzet is hívni, mert egy sack is elég lett volna. Szerintem ez így megint csak nagy luxus és hiba volt az edzői stáb részéről.
Tipikus példa arra, hogy hogyan lehet 2 perc alatt lerombolni az 58 percig jól felépített munkát.

Jarred
Jarred
Reply to  Fetyke
2018-10-16 12:34

Óh, igazad van, kevertem az előző drive-al. Én mondjuk továbbra is azt tartom, hogy jó hívás volt a passz, mert alapvetően középre ment volna rövid távon. Szerencsétlenül jöttek ki belőle, hogy sikerült Perrynek leütnie. A 49ers győzelemre játszott, és ezért kockáztatni kellett. Nekik igazán nem volt mit veszíteni. (oké a meccset, de így is erőn felül teljesítettek).

Noel
Noel
2018-10-16 17:10

Láttok arra esélyt hogy az offseasonben Beatherdért valaki egy magas draft picket adjon? (2.-3. kör)

Fetyke
Fetyke
Reply to  Noel
2018-10-16 17:16

Én nem!
Te kire gondolnál?

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2018-10-16 22:33

Az az érdekes, hogy 3-3 lejátszott meccs után szinte tökéletesen ugyanolyan statisztikája van Beathardnek és Jimmy G-nek. Ha azt nézem, hogy 2.kör volt Garropolo akkor Beathard is érhet közel ennyit.

ClayMatthews52
Reply to  acsdav2
2018-10-17 11:29

nincs mögötte a Pats hype

Andras Daroczy
Andras Daroczy
2018-10-17 09:40

Azért én emlékszek arra a Cowboys-Packers meccsre ahol egy szabálos elkapást elvettek és a Packers nyert.

ClayMatthews52
Reply to  Andras Daroczy
2018-10-17 11:28

Dez elkapta!

Tamás Varga
Tamás Varga
Reply to  Andras Daroczy
2018-10-18 23:41

…hát ha lehet elfogultan emlékezni, akkor én is megtenném: az úgynevezett “failed Mary” játék, 2012 szeptemberében: https://www.youtube.com/watch?v=cnGa6ycrYYM; a hátrányban lévő Seahawks irányítója, R. Wilson nyolc másodperccel a 4. negyed vége előtt feldobja az endzone-ba, az ott álldogáló egyetlen elkapója, G.Tate két kézzel kilöki a Packers védőjét a labda alól, de úgy, hogy az beleáll a földbe. Offensive pass interference, gondolná az egyszeri szurkoló, mehetünk zuhanyozni, de a bírói kar nem áll meg itt, a hulló labdát – mivel Tate mással van elfoglalva – elkapja, majd behúzza a Packers safety M.Jennings. A gravitáció viszont őrá is nagy hatással van, és lefelé estében a közben észbe kapó Tate belekapaszkodik a labdába, együtt esnek a talajra, majd birkózni kezdenek. Gondolom a végkifejlet már világos, TD Seahawks, na azóta nem bírom a rágózó mestert, 12. ember, persze, meg még plusz a csíkosba öltözöttek.

Andras Daroczy
Andras Daroczy
Reply to  Tamás Varga
2018-10-19 17:11

Hát ez tényleg durva volt, erre az estre furcsa mód nem emlékszem, és nem is tudom miért nem csináltak botrányt belőle.
A leggbozasztóbb az egészben, hogy a bírónak lehetősége lett volna helyrehozni a hibát, de ő inkább kiállt a helytelen ítéletet hozó kollégái melett.
Ha rajtam múlna, többet nem bíráskodhatna.

37
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x