Connect with us

Hír

Robey-Coleman nem is tagadja: az bizony DPI volt

Nyilvánvalóan mindenki a Saints-Rams meccs egyik döntő pillanatáról beszél, a bírói hibáról, amikor nem dobtak be sárga zászlót a Rams cornerbackjére, Nickell Robey-Colemanre, mikor bőven a labda előtt ért oda Tommylee Lewisra és akadályozta meg az elkapásban, ráadásul még a sisakját is eltalálta, így extrán lehetett volna büntetni. Egyértelmű szabálytalanság volt, még a vétkes játékos sem próbálta tagadni.

https://twitter.com/edwinxross/status/1087135608764534784

Ó igen, az pass interference volt. Hamar értem oda, le voltam maradva és meg akartam akadályozni egy touchdownt. Tudom, hogy hamarabb értem oda, mint a labda. Láttam, hogy felemeli a kezét, én pedig megütöttem.

Részben ezen ment el a mérkőzés a Saints számára, nem is viselték jól Paytonék az esetet – érthető módon. Csalást nyilván értelmetlen kiáltani, egyszerűen bírói hibáról, tévedésről van szó (volt a túloldalra is nagy több nagy tévedésük). Egyértelmű hiba volt, ráadásul látványos is egy nem kis téttel bíró mérkőzésen történt – és akkor még szépen fogalmaztam.

Érdekes lesz a holtszezonban figyelni, hogy terveznek-e váloztatni a visszanézés szabályain az NFL-ben, mert ez az eset egyértelműen ezért kiált. Még akkor is, ha ezt borzasztóan nehéz is lesz kivitelezni, hiszen egy alapjaiban véve szubjektív szabályról van szó a pass interference esetében. Valami megoldás viszont kétségtelenül kell, ugyanis ez így jelen állapotában nem működik jól.

 

 

44 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
44 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Arnold Patsenegger
Arnold Patsenegger
2019-01-21 06:51

Idén überszarok a bírók…. A hétvégi két meccs nagyon jól bemutatta,hogy milyen is volt ez az év ami a zebrákat illeti.

Breki a béka
Breki a béka
2019-01-21 07:06

“Láttam, hogy felemeli a kezét, én pedig megütöttem.”
Jó,biztos csak mi nem láttuk még a kézemelés kezdetét Se.

Fanyul23
Fanyul23
2019-01-21 08:11

Szerintem Kassai volt zebra alcaban. Egyeb magyarazatot nem talalok erre.

Hurrá Torpedó
Hurrá Torpedó
2019-01-21 08:34

azt nem értem, hogy ha valami necces, akkor miért nem dobnak inkább zászlót. aztán összefut 5 zebra tanakodni, és ennek eredményeképpen a zászlót vissza lehet vonni. fordítva nem lehet…

saintsfan
saintsfan
2019-01-21 08:36

A mulasztás is lehet szándékos. Sokszor olyan holding-okra dobálnak, hogy még a szuperlassítás is alig találja meg. Tudomásul kell venni, hogy a sporik ki tudják egyenlíteni az erőviszonyokat és meg tudják hosszabbítani a meccseket – ha akarják.

buddha
buddha
2019-01-21 09:03

Nem tudom felfogni hogy lehet az hogy a játékosoknak csak dobálják a csekkeket ha egy komolyabb dolgot követnek el a bírok meg akkorákat hibázhatnak mint az ég mégse történik semmilyen szankció ellenük. Felfoghatatlan.

Fetyke
Fetyke
Reply to  buddha
2019-01-21 10:11

A kapufát sem büntetheted meg, ha kipattan róla a labda nem befelé (lásd Chicago). :) A bíró ugyanúgy a a pálya tartozéka…
Másrészt azért nem igaz, hogy nem történik vele semmi, idén már vettek ki (értsd tiltottak el) bírót tévedések miatt. Ha minden bírót minden hiba után elővennének, akkor nem maradna zebra a pályán.

buddha
buddha
Reply to  Fetyke
2019-01-21 10:38

Nem is minden hibára gondolok de ebben a szezonban bőven voltak olyan vak dolgok amik hihetetlen inkompetenciára utal.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2019-01-21 11:22

Azért te abban ne legyél annyira biztos, mert hogy Chicagoban azt a kapufát már rég lecserélték, arra nyugodtan kapkodhatod befele a ciánkálit nagykanállal. ;) Ennyit arról., hogy a kapufát nem lehet büntetni…

Bujdy Bujdy
Bujdy Bujdy
Reply to  buddha
2019-01-21 13:15

A bírók szankcionálása (sok más sporthoz hasonlóan) nem nyilvános. Simán lehet, hogy kapnak meccsbüntit (ki kell hagyni meccseket, jelentéktelenebb meccsre sorolják át őket), pénzbírságot, de előbbiről csak úgy értesülsz, ha böngészed az összes meccs jegyzőkönyvét, utóbbiról meg kb. sehogy.

De idén már rúgtak is ki bírót.

(amúgy az megérne egy cikket, hogy vajon mennyit feccöl az NFL a bírók képzésébe, mert az sem nyilvános…)

bjeela
bjeela
2019-01-21 09:10

New Orleansban a bíró szobrot fog kapni, az tuti. Azt mindenkinek a fantáziájára bízom, mit fognak a szoborral művelni a szurkolók… ;)

Vicgeordie
Vicgeordie
2019-01-21 09:38

ez óriási hiba volt, de azért csalást emlegetni tényleg túlzás lenne

comment image

pritek
pritek
Reply to  Vicgeordie
2019-01-21 10:01

A facemask az ok, de az ora olyan tajekoztato jellegu mint a sarga vonal, a vedo meg ugorhatott volna a fejere is.

rightinthenuts91
rightinthenuts91
Reply to  Vicgeordie
2019-01-21 10:07

Ilyen “apróságok” ugyanúgy voltak a másik oldalon is.
1 és 0 között van még 9 tized másodperc BTW

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  rightinthenuts91
2019-01-21 10:23

persze, ez amúgy is csak 1-2 példa. annyi a lényeg, hogy nem akartak ezek a vakegerek senkit sem segíteni, csak simán ennyire kretének a bírók az idén. ez persze nem vigasztal senkit NO-ban, de ez a helyzet

rightinthenuts91
rightinthenuts91
Reply to  Vicgeordie
2019-01-21 10:33

Ebben egyetértek. (mint Saints fan) :(

Pizsama
Pizsama
Reply to  rightinthenuts91
2019-01-21 12:13

Még én is egyetértek, pedig Rams drukker vagyok.
Sajnálom nagyon a Saints-et és főleg Brees-t. Nem ilyenen kellett volna múlnia. De kezeljük már a helyén a dolgot, és a személyes érintettségen és az indulatokon túl lássuk be, hogy igen, egy orbitális bírói tévedés történt, ami kihatással volt sajnos a meccs végeredményére. De ettől még nem csalás.

Szerintem ebben a szezonban is minden egyes meccsen volt legalább egy bírói hiba. Egy be nem fújt DPI, egy elnézett offensive holding, vagy egy tök értelmetlen roughing the passer ítélet. Sajnos eljutott oda az NFL, hogy mindennaposak a bírói tévedések a meccseken.

Na most ezzel vagy együtt tudsz élni, és elfogadod hogy bizony néha a te csapatod lesz a szenvedő fél. Vagy hagyd a picsába, és ne nézz soha többé NFL-t, mert bele fogsz őrülni. Mert megnyugodhat mindenki, volt már korábban is súlyos bírói tévedés a Saints kárára, és lesz is még. Ahogy a másik 31 csapat kárára is lesznek ilyenek. Kurva idegesítő, de az van!

kingpeti
kingpeti
Reply to  Vicgeordie
2019-01-21 10:21

comment image

Ez nem hiba, hanem CSALÁS!!! Ilyen hibát nem lehet véletlenül csinálni.
Nézd csak meg milyen szögekből látták-nézték végig azok a gerinctelen
férgek. Segítek egy kicsit…comment image

kingpeti
kingpeti
Reply to  kingpeti
2019-01-21 10:22

Ha véletlenül nem látnád tisztán!!! comment image

keyser soze
keyser soze
Reply to  kingpeti
2019-01-21 12:00

Én láttam a Steeelers elleni meccsüket , ott annyira nyíltan a Szenteknek fújtak, hogy én is csalásra gyanakodtam. De ez van.

rightinthenuts91
rightinthenuts91
2019-01-21 09:39

https://twitter.com/twitter/statuses/1087184558414540800

Az NFL-ben is elkezdődött a Bird Box challenge :D

Egyébként ha még később is ért volna oda, amikor már emeli a kezét, azért is simán szokott repülni a zászló, elkapóval szembeni “unnecessary roughness” miatt.

Viktor Gál
Viktor Gál
2019-01-21 09:44

Remélem, soha többet nem engedik NFL-meccs közelibe őket, végleg el kellene tiltani a bíráskodástól, mert alkalmatlanok. New Orleanst pedig saját érdekükben kerüljék

piiii
piiii
2019-01-21 09:51

Miért nem lehet ezekre piros zászlót bedobni? Akkor egy óriási bírói hiba esetén lenne a csapatoknak lehetőségük változtatni, és az ilyen teljesen egyértelmű szituációkat korrigálni.
Mindenkinek jó lenne, mert a bírói karnak se jó, hogy kutyázzák őket most hetekig, tök jogosan. Mindenesetre hihetetlen, hogy van 5 bíró és egyik sem veszi ezt észre…

Fetyke
Fetyke
Reply to  piiii
2019-01-21 10:27

Az utolsó két percben eleve nem lehet!

pritek
pritek
Reply to  piiii
2019-01-21 15:29

Na ez az egyik tiz forintos kerdes szerintem. Ha mindenkepp max 2+1 piros zacsi jar akkor miert nem mindegy mire dobjak be? Ezt fel nem tudom fogni.

pritek
pritek
2019-01-21 10:00

Ha masert nem is azert tuti kibasszak oket, mert az NFLnek el kellett ismernie egy biroi hibat. Roger cukra tuti az egekben van.

kingpetti
kingpetti
Reply to  pritek
2019-01-21 10:15

Dehogy van. Ráhúzzák ezekre a faszokra (háttérben megkapják a maguk kis lóvéját) és minden megy tovább. Elismerik és semmi nem változik. LA-nak van super bowl résztvevője, mindegy milyen áron.

Pizsama
Pizsama
Reply to  kingpetti
2019-01-21 12:07

Ne már! Ezt te sem gondolhatod komolyan.
Nem a bírók nem állították meg a Rams-t 20-23-nál.
Nem a bírók dobtak INT-et az OT első drive-jában.
Nem a bírók rúgták be 57 yardról a győztes FG-t.
Viszont a bíró dobta fel a pénzérmét az OT előtti coin toss-nál, amit a Saints nyert: CSALÁS!
Legyünk már egy kicsit racionálisak, és ne szőjjünk összeesküvés-elméleteket egy sima, buta, sorsdöntő bírói hibából…

Sekler
Sekler
Reply to  Pizsama
2019-01-21 12:56

A sima meg a sorsdöntő szerintem kizárja egymást.
Ha ilyen egyértelmű szabálytalanságot nem fújnak ott nagy a baj , mert kb a legfelső sorból is azonnal látszot , hogy ez egy ordas nagy DPI.
99% h ezen ment el a Szentek SB részvétele és erre az sem mentség sőt röhejes h azelőtt a javukra is tévedtek.
Hogy utánna tökön lőtték magukat irreleváns , mert nagy valószínüséggel nem is kellett volna hosszabítást játszani ha befúják ezt a xart.
Nem állítom h csaltak , de ez már nem is hiba inkább bűn amin igenis fel lehet háborodni ,de nagyon.

katonadani
Reply to  Sekler
2019-01-21 13:04

szerintem releváns, de semmiképp sem röhejes, hogy előtte az ő javukra tévedtek.

Ha Goffon befújják a facemasket, akkor nem negyedik kísérlet és field goal, hanem első és goal az egy yardosról és jó eséllyel TD a vége a Rams drivejának, és akkor ott vagyunk, hogy nem tuti megnyeri a Saints, ha befújják a DPI-t, hanem egyenlíthetnek és ugyanúgy jöhet a hosszabbítás – ha meg tudják csinálni a TD-t.

Sekler
Sekler
Reply to  katonadani
2019-01-21 13:23

A röhejes alatt azt értem ,ha valaki elfogadhatónak tart egy rossz döntést mert lásd előtte a másik irányba volt a hibás ítélet.
A facemaskra is mehetett volna simán a zászló , de ott még benne van h nem vették észre , na de a DPI ordított . Vagy kompenzálni akartak vagy valami más de szerintem tutti h látta valamelyik bíró.

Pizsama
Pizsama
Reply to  Sekler
2019-01-21 13:48

A “simát” úgy értettem, hogy nem szándékos bírói csalás!
De fordítsuk meg a dolgot. A be nem fújt facemask elfogadható mert nyert a Rams? Aligha!
Ha a be nem fújt DPI a meccs elején történik, és utána nyer a Saints akkor nem ugyanakkora bírói hiba, mint így hogy a meccs végén történt és ezen múlt a meccs végkimenetele? De, ugyanakkora bírói hiba! Max. kisebb ráhatása van a meccsre. De attól még fizikailag és szabályügyileg ugyanolyan hiba.
Nyilvánvalóan beleszólt a meccs végeredményébe a be nem fújt DPI, de nem csak azon múlt a meccs végkimenetele!

Sekler
Sekler
Reply to  Pizsama
2019-01-21 16:04

De ugyanakkora hiba , ha a meccs elején történik csak épp nem az dönti el ki jut a SB ba mert még van idő lereagálni .
A facemaskra mondhatom a Ginn elleni DPI t ami után ugye el kellett puntolni mert arra se dobtak semmit.
De ez az ominózus DPI annyi idővel az órán és abban a pozicióban szerintem elvette a Szentektől h rendes játékidőben megnyerjék a mérkőzést.

Mindegy is , ezen már semmi nem változtat , de nagyon is meg tudom érteni a szurkolóikat h emmiatt dühösek.

Dobanor
Dobanor
Reply to  katonadani
2019-01-21 14:48

Állás 20-17 vezet a Saints.
HA befújják a facemasket és td akkor 17+7=24.
HA befújják a Dpi-t, akkor jó eséllyel td a vége és így 27-24, és akkor ott tartunk, hogy tuti megnyeri a Saints.
Igen, és HA korábban befújnak egy másik egyértelmű Dpi-t a Saints javára, LEHET már korábban vége a mérkőzésnek.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  pritek
2019-01-21 11:57

Mennyi ilyen hiba volt a szezonban, amik szintén döntőek voltak? Melyik bírói csapat kapta a SB-t?
Valamit kéne kezdeni a bírókkal, hogy könnyebben tudjanak megítélni helyzeteket. én elgondolkodnék egy-egy meccsre több bíró pályára küldésében is, ugyanis itt tényleg minden apró mozdulatnak szerepe van és nincs annyi szemük, amennyi mindenre figyelni kéne.
Az idén bevezetett leereszti a sisakot, hogy azzal ütközzön szabálytalanság is teljesen idióta módon lett fújva-nem fújva.

kingpeti
kingpeti
2019-01-21 10:08

Gondoljatok bele. Pici kis New Orleans vs Giga LA. Ahol most hirtelen két csapat lett és egyikre sem kíváncsi senki sem. Természetes, hogy bele kell nyúlni, egy super bowl részvétellel. Ez tiszta csalás volt, jöhettek itt a facemask meg a többi ferdítéssel. Volt két helmet to helmet, meg ez a nyilvánvaló csalás!!! Saints szurkolóként a szívem szakadt meg. Dühítő, idegesítő és lehangoló ez az egész. Szégyen, hogy már itt is látszik, hogy az egész világ egy irányított szar. Mindenhol az érdekek vannak és ha kell átgázolnak karriereken, életeken. Lehet ezzel minden idők egyik legjobb irányítóját is kivéreztették ezzel. Ezek nem tisztelnek semmit, nem tudják milyen munka, lemondás, fegyelem, tisztelet, stb. van emögött – és jön néhány ilyen szarházi (háttérből irányítva az nfl által) és tönkretesz mindent. És a legnagyobb baj, hogy efelé megy a világ és mindannyian bábok vagyunk. Mi meg nem tehetünk mást, sírunk és bosszankodunk. Velem ezek után az is megesik, hogy nem fogom nézni a super bowlt, mert nem érdekel ezek után. Pedig 15 éve folyamatosan követem, eljutottam élőben is meccsre és imádtam ezt a sportágat. Sportolóként (30 éve) pedig át tudom élni az egészet és lehet ezért érint meg sokkal jobban, mint mást (Saints) szurkolót. Sajnálom és megszakad a szívem még mindig. Utálom az igazságtalanságot és tehetetlenséget, de sajnos mindenhol ebbe ütközöm és kurvára elegem van belőle már… :( :(

Bujdy Bujdy
Bujdy Bujdy
Reply to  kingpeti
2019-01-21 13:24

Azért ha 15 éve nézed és Saints drukker vagy, akkor van emléked egy másik főcsoport döntőről, ahol a Vikings vereségében szerepet játszott, hogy a bírók nem dobtak zászlót több, Favre elleni szabálytalanságra.

Mondhatnánk, hogy “Csak akkor kellett a sztori, hogy a Katrina után New Orleans talpra áll, stb. stb.”

Ezek mondataid kb. 1:1 illenek arra a meccsre is, csak éppen a másik oldal szájából:

“Dühítő, idegesítő és lehangoló ez az egész. Szégyen, hogy már itt is látszik, hogy az egész világ egy irányított szar. Mindenhol az érdekek vannak és ha kell átgázolnak karriereken, életeken. Lehet ezzel minden idők egyik legjobb irányítóját is kivéreztették ezzel. Ezek nem tisztelnek semmit, nem tudják milyen munka, lemondás, fegyelem, tisztelet, stb. van emögött – és jön néhány ilyen szarházi (háttérből irányítva az nfl által) és tönkretesz mindent. És a legnagyobb baj, hogy efelé megy a világ és mindannyian bábok vagyunk. Mi meg nem tehetünk mást, sírunk és bosszankodunk.”

Ne feledjünk, Favre lehetett volna az első QB, aki két csapattal nyer SB-t. És, mint utólag kiderült, nem véletlenül estek rá a lábára annyiszor, lásd Bounty gate.

Szóval amit akkor a sors/bírók/Allah/gyíkemberek adott, azt most elvette!

acsdav2
acsdav2
Reply to  kingpeti
2019-01-21 22:32

1. Értem én a csalódottságot, de ilyeneket inkább ne írj, mert zagyvaság az egész.
2. Tegyük fel, hogy ténylegesen a Ramst akarják SB-ba juttatni. Akkor annak nem az lenne a módja, hogy az elhibázható, kétes dolgokat is nekik fújjuk (lásd a facemask) és minél előbb lezárjuk a meccset?
3. Talán Saints szurkolóként emlékszel az alapszakaszbeli meccsükre. Na, amit a Fake FG kísérletnél műveltek a Saints, az sokkal inkább volt érezhető csalásnak, mert visszanézésnél, nem lehet azt mondani, hogy benne van az emberi hiba.

Fetyke
Fetyke
2019-01-21 10:26

Egyértelműen DPI volt nem vitás! Hatalmasat hibáztak a bírók, nem vitás! Ezen (is) ment el a Saints mérkőzése nem vitás!
De megjegyezném, hogy tavaly a Miracle-n kísértetiesen hasonló helyzetben meg pont a Saints ellen nem dobtak be zászlót. Igaz, annak végül szerencsére nem lett akkora jelentősége, és ezért mára már rajtam kívül a kutya sem emlékszik rá. :)
Szóval ezzel csak azt akarom mondani, hogy kár megint bírózni, meg miegymás, mert tök igazat adok Chesternek, hogy egyszer a javadra tévednek a sporik, máskor meg ellened. Minden ilyen sportágban benne van ugyanez, nincs tökéletes rendszer, és abban sem vagyok biztos, hogy egy ilyen kontakt, fizikai sportban lehetne ilyet alkotni. Sajnos ezt tudomásul kell venni…

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2019-01-21 10:41

Teljesen igazat adok, Fetyke, itt maximum azért lehet kissé jobban kiakadni, mert ennél nyilvánvalóbbat keveset lát az ember és mellesleg tényleg ezen dőlt el, hogy a Saints nem nyer a rendes játékidőben. (Amit utána műveltek, főleg Brees, az kritikán aluli) Itt annak a felvetése tűnik jogosnak, hogy ilyen esetekben is legyen lehetősége challenge-t dobni a HC-nak.

bjeela
bjeela
2019-01-21 11:50

“Újrajátszás?

Legalábbis a pályán. A ProFootballTalk ugyanis előtúrta
az NFL-szabálykönyv legmélyebb bugyraiból a 17-es szabály második
cikkelyének első bekezdését, ami szerint az NFL-komisszár, vagyis jelen
esetben Roger Goodell dönthet úgy kiemelten unfair eset tapasztalásakor,
ami kihatással volt a végeredményre is, hogy az adott pillanattól
újrajátszatja a mérkőzést.

Bár Robey-Coleman is beismerte a szándékos
szabálytalanságot, aligha dönt majd úgy Goodell, hogy a két csapat
menjen vissza a pályára 1:49 másodperces óraállásnál, hogy lejátssza a
maradék 109 másodpercet. Dönthetne egyébként a teljes újrajátszásról is,
de ez még valószínűtlenebb.”

/index.hu/

acsdav2
acsdav2
2019-01-21 22:14

Megkérdezném a most csalást kiáltókat, hogy a 9.fordulóban vívott meccsükön, amikor a Fake FG-nál nem adták jogtalanul a Ramsnek a first downt, akkor vajon miért nem akarták favorizálni a Ramst? Pedig ott nem is lehet emberi hibáról beszélni, mert visszanézés alapján hozták meg az ítéletet.

tündérzsazsa
tündérzsazsa
2019-01-22 02:15

Egyértelmű bírói hiba. Nem is kérdés, de számomra az a furcsa, hogy Payton mestert miért nem kritizálja senki? Szerintem ő a fő ludas a vereségben. 3 futójátékkal, de min 2vel elmegy a timeout a Ramsnek, sőt lehet meg is van a first down, lepörög az óra és berúgják a FGt. Bíró ide, bíró oda, megverték magukat.

44
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x