Connect with us

Hír

Osemelének műtétre van szüksége, a Jets viszont pályára küldené

A héten tele vagyunk támadófalember vs csapat vitákkal. Előbb ott volt Russell Okung, akinek csökkentették a fizetését, amíg NFI listán volt, majd Cordy Glennt siettette vissza a Bengals agyrázkódásból – és tiltotta el egy meccsre ezzel kapcsolatban -, most pedig a Jets guardja, Kelechi Osemele körül forr a levegő.

Adam Lefkoe arról számol be, hogy Osemelének két doktor is azt mondta, hogy műtétre van szüksége a vállával kapcsolatban. A Jets viszont el akarta tolni ezt a műtétet, ráadásul üres és helytelen MRI felvételeket küldött a doktoroknak. Ian Rapoport azzal egészíti ki a sztorit, hogy az orvosi vélemények alapján nem szabadna még csak edzenie sem Osemelének, és a tünetek alapján a műtétet javasolják. Ráadásul eddig is úgy tudott csak játszani idén, ha a csapat extrém erős fájdalomcsillapítót adott neki minden meccs előtt. És még ezek ellenére is óriási fájdalmai voltak játék közben, ezt pedig nem tudja tovább folytatni.

A vita egyébként részben arról is szól az Athletic szerint, hogy ha Osemelét megműtik és IR-re kerül, akkor a Jetsnek mindenképp ki kell fizetnie az idei évre szóló fizetését, még akkor is, ha a sérülése még az előző csapatnál történt – ez a helyzet egyébként. Ha a Jets kivágja, akkor Osemele benyújthat papírokat végkielégítés miatt, amikkel megkapná a pénzét (mivel veterán játékos, az első hét után vágnák ki, és még karrierje során nem kért végkielégítést). Ellenben ha a Jets megbünteti Osemelét “csapatra káros magatartás” miatt, akkor erre már nem lesz jogosult a játékos. A Jets pedig pontosan ezt tervezi, ha nem jelentkezik edzésre a guard.

22 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
22 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ewzywv
ewzywv
2019-10-19 10:06

hát valahol (meg)értem a jets magatartását, de összességében felháborító egy sérült játékost belehajszolni vagy egy még súlyosabb sérülésbe, vagy abba hogy az egészégügyi érdekei miatt ne menjen edzeni és megbüntethessék

László
László
2019-10-19 10:30

Etikátlan csűrhe és még ők jönnek ezzel a “csapatra káros magatartás” dumával. Én már keresnék is egy jó ügyvédet a játékos helyében.

camillo 7777
2019-10-19 10:38

NFL-nek független orvosokkal kellene kivizsgálni és ha a csapat etikátlan, komoly büntetéssel kell sújtani.

László
László
Reply to  camillo 7777
2019-10-19 11:26

Ez minden ilyen vitás esetben korrekt megoldás lenne.

Fetyke
Fetyke
Reply to  camillo 7777
2019-10-19 11:40

Ezt már többször megvitattuk. Amerikában semmi sincs ingyen, így nyilván az orvosi vizsgálat sem. Mitől lenne független szerinted az az orvos, aki kivizsgálná az ilyen eseteket, miközben az NFL-től, azaz a csapatoktól kapja hozzá a fizetését?

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2019-10-19 11:48

sőt, az orvosi vizsgálat kifejezetten drága
azt viszont nem tudom, hogy ezek a privát klinikák fizetnek a csapatnak, vagy fordítva, de szerintem a felvetés arról szól, hogy csapatoktól független orvosi stáb kellene az NFL-nek, akik ilyenkor tudnak dönteni

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2019-10-19 11:57

De az NFL önmagában nem független, hanem pont a csapatok érdekeit képviselni hivatott tömörülés…

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2019-10-19 12:07

a csapatokkal szerződésben álló klinikák pedig függetlenek az NFL-től, szerintem te most elbeszélsz mellettünk, de lehet hogy nincs igazam

De ettől még mindig nincs egy olyan orvosi stáb akik az NFL-től függnek, nem pedig a csapatoktól egyenként, amiről én próbáltam beszélni, mivelhogy ilyen esetekben nekik kéne dönteni, bár az NFL-nek ez csak eggyel kevesebb tennivaló így

ettől is függetlenül az NFLPA-nak tennie kéne valamit ezzel, ha már úgy is mindjárt lejárt a kurrens CBA

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2019-10-19 12:45

Valóban úgy tűnik, hogy elbeszélünk egymás mellett. Megpróbálom máshogy megkérdezni:
A csak a csapatok érdekeit képviselő NFL miért kötne szerződést olyan klinikákkal vagy orvosokkal, és áldozna rá a saját (azaz a csapatok) pénzéből, akik nem csak a csapatok szempontjait vennék figyelembe a döntéseik meghozatalakor, hanem a játékosok, azaz a páciens érdekeit is?

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2019-10-19 12:55

Az én buta, profitorientált felfogásom szerint a bevételt a játékosok hozzák, nem pedig a csapatok. Ha ezek a játékosok a sérülések miatt (és itt gondolok a jól bejáratott veterán nevekre leginkább) idő előtt visszavonulnak (nem is kell messze menni ilyen eseteket kutatván), az bizony kevesebb pénz fog hozni a konyhára, mint az az összeg, amit egy ellenőrző, viszonylag független orvosi stáb fenntartására menne el.

Nyilván, ha nem hosszú távra tervezel, akkor nem kell ez, de én nem látom azt, hogy az NFL 3 éven belül csődbe menne, így talán néha illene megfontolni, hogy milyen értelmes intézkedésekkel lehet még több pénzt kiügyeskedni viszonylag olcsó beruházásokkal.

László
László
Reply to  ahanem
2019-10-19 12:55

Arról már nem is beszélve, hogy az ilyen eseteknek egészen biztosan negatív a megítélésük a szurkolók körében és ez egészen biztosan nem jó az NFL-nek sem.

Fetyke
Fetyke
Reply to  László
2019-10-19 13:14

Paradox módon nem feltétlenül.
Az NFL pont az a sport, amelyet kemény, férfiasnak és a legkockázatosabbnak tartanak a sérülések szempontjából. És ez bizony marketingértékkel is bír.
Hiszen pont az az egyik visszatérő kritika, hogy az utóbbi években sorra hoztak olyan döntéseket, amik ugyan csökkentik a kontaktból eredő sérülések kockázatát (főleg az irányítókét), de cserébe egyre puhábbá válik a játék, és ez már közel sem az, ami 1-2 évtizede volt (egyébként valóban nem).

László
László
Reply to  Fetyke
2019-10-19 13:38

Látszik hogy én nem amerikai vagyok, mert szerintem nem éri meg rövid távon szándékosan kockáctatni a játékos egészségét, mert ez hosszú távon nagyobb veszteséget okozhat. Ráadásul ebben az esetben nem is érzem indokoltnak. A Jets esélyei egy értékelhető szezonra nagyon minimálisak, nem hiszem hogy Osemele jelenléte megfordítaná a szezonjukat vagy a hiánya nagyobb gödörbe sodorná őket.

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2019-10-19 13:14

Túl emberközpontú a gondolkodásod. :)
Sztárok jönnek, sztárok mennek de a csapatok és a tulajok maradnak.
Az átláthatatlan fegyelmi döntések miatt hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy Goodell teljhatalmú úr, és azt csinál amit akar az NFL-ben. De ez nagyon nem így van! Az NFL és annak vezetősége a tulajdonosoktól függnek, azok közös álláspontját kell, hogy képviseljék, a tulajdonosi tanácskozásokon meghozott döntéseket kell végrehajtaniuk. Az NFL ebben a történetben nem a kutya, hanem a farok, amit a csapatok csóválnak. Nyilván tehet javaslatokat és készíthet döntést támogató tanulmányokat, de a végső szó akkor is a csapatoké és a tulajoké, ezt jó ha szem előtt tartjuk.
Márpedig amíg a csapatok fogyóeszközként, ráadásul könnyen pótolható fogyóeszközként tekintenek a játékosokra, addig az NFL sem tud másként tekinteni rájuk….

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2019-10-19 13:46

Ettől függetlenül ez még mindig egy üzlet, de ha elszaporodnak az ilyen esetek, az majd segít nekik belátni, hogy ez bizony már számosítható, mert azt látni fogják, hogy kevesebb Brissett mez fogy, mint Luck mez fogyna.

Ja persze azért azt ne felejtsük el, hogy a tulajok jó része 130 éves kor felett van, ott már nehezebb változásra bírni az embert. Ezzel mondjuk kritizálom Goodell munkásságának a hiányát is, de ezt meg a vak is látja.

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2019-10-19 16:30

Ha a pénz rákényszeríti őket, akkor természetesen gyorsan változtatnak az addigi álláspontjukon…

László
László
Reply to  Fetyke
2019-10-19 11:48

Fizesse felesben az orvost az NFL és a Játékos Szakszervezet. :)

Fetyke
Fetyke
Reply to  László
2019-10-19 11:49

És ki gyakorolja a munkáltatói jogokat? Az NFL vagy a Játékos Szakszervezet? :)
És honnan lenne erre pénze a szakszervezetnek? :)

László
László
Reply to  Fetyke
2019-10-19 12:07

A Játékos Szakszervezetben is biztos van valamiféle tagsági díj. Különben miből fizetnék az ügyvédeket akik képviselni szokták őket?

Fetyke
Fetyke
Reply to  László
2019-10-19 12:38

Nyilván van, de nem hiszem, hogy a szakszervezet költségvetésében rendelkezésere állna évi több millió dollár ilyen célra. Persze tagdíj emeléssel ezt is elő lehet teremteni, már csak az kérdés, hogy a játékosok szeretnének, tudnak e erre áldozni. És itt most ne a nagy pénzt kereső, több millió dolláros fizetéssel rendelkező játékosokra gondolj, hanem az évi 1 millió alatt vagy körül kereső kiegészítőkre, akik egyébként minden csapatnál többséget alkotnak. Hidd el nem olyan egyszerű ez.

camillo 7777
Reply to  Fetyke
2019-10-19 15:20

Fetyke az NFL a csapatok érdekét képviseli. Akkor ebben az esetben a Jets érdeke ,hogy elsumákolják a pénz kifizetést a jétékosnak és 31 csapat érdeke ,hogy nem.
A bírókat kifizeti? Nem az NFL? Az nem csapat független közösség? Ott is az összes csaptot képviselik , de egy-egy csapat érdekét figyelmen kívül hadják.
Vagy a Jerry Jones és Godel ellentét ahol független nyomozok vizsgálták Zeke ügyét? Az mennyire függ a csapatoktól. Jones elég pipa volt.

ducksfan
ducksfan
2019-10-19 12:23

Mivel ez az utóbbi időben már a sokadik olyan cikk, amiben a csapat szarik a játékosa egészségére, qrva anyjukat az ilyen csapatoknak. Remélem az új CBA helyre teszi őket (bár valószínűleg nem).

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

22
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x