Connect with us

Érdekességek

Fizesd meg a futód és mondj búcsút a bajnoki címnek

Egy korábbi cikkben hosszasan fejtegettem, hogy a rossz GM egyik ismérve a futók agyonfizetése. Egyszerűen a mai passzorientált ligában már nincs szükség elit futóra a bajnoki címhez, pláne nem top fizetésért – egy középszerű is megteszi 2-3 millióért.

 

 

 

A fenti ábra (via Reddit) azokat a játékosokat és alapfizetésüket mutatja, akik vezették futott yardokban az adott bajnokcsapatot. Egyikük sem korszakos tehetség, top játékosnak is csak Ray Rice-ot lehetne nevezni, de ő sem kereste betegre magát (az ábra az alapfizetést mutatja, az aláírási bónuszt és az egyéb garantáltakat nem, így a játékosok cap hitje ennél természetesen nagyobb volt – nem mintha számítana, a bérek ezzel együtt sem közelítik meg a top fizetéséket).

 

Az egyetlen anomáliát a Seahawks jelenti, ahol 2013-ban Marshawn Lynch 7,5 millió dolláros fizetéssel rendelkezett, de a Super Bowlon nem teljesített jól (15 futása volt 39 yardért, abból is 18 egyetlen futásból jött össze), így még az elkapó Percy Harvin is több yarddal zárt. A döntő megnyeréséhez tehát még neki sem sok köze volt.

 

Ezt nem ártana észben tartani annak a csapatnak, amelyik például Derrick Henrynek akarna 10+ milliót adni.

28 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
28 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
bjeela
bjeela
2020-02-06 09:18

Sajnos egyetértünk, pedig ez nem fair a futókkal, mert a belüket kidolgozzák és jobbára ők viszik a vásárra a bőrüket. Őket ütközik le hatalmas sebességgel fejre, lábra, bordára, karra, kézre mért sisak és válltöméses ütések formájában. Konkrétan rommá verik őket.

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2020-02-06 12:59

Viszont ehhez a poszthoz kell a legkevesebb ész…

Dongatto
Dongatto
Reply to  Fetyke
2020-02-06 15:14

Azèrt Kamara vagy McCaffrey nem egy agyatlan RB.
Passzjàtèkokban is sokat hasznàljàk őket. Ha valakik ők megèrdemelnèk a nagyobb dohànyt.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Dongatto
2020-02-06 16:32

Most az átlagról beszélünk. Üde kivételek mindig akadnak.
Mint ahogy nem is minden futó kopik el nagyon gyorsan, akadnak akik sokáig tudnak magas szinten játszani, de nem Gore vagy AP az általános az NFL-ben ezen a poszton.
És ha emberileg nézem, akkor persze megérdemlik a nagy dohányt, de szakmailag nézve nem. Talán McCaffrey nehezen lehetne pótolható, de Kamarát már simán lehet draftolt játékossal helyettesíteni.

atis123Juve
atis123Juve
Reply to  Fetyke
2020-02-06 16:33

Azért Kamara is meg McCaffrey is tud elkapni is. Szóval az megint hozzátesz. De ez is alakul át. Ahogy kikopnak az egydimenziós futó játékosok, és egyre nagyobb lesz a választék belőlük, a top futók-elkapók is egyre kevesebbet szakíthatnak majd.

Fetyke
Fetyke
Reply to  atis123Juve
2020-02-06 16:39

Ma már lassan alapelvárás egy futótól, hogy tudjon elkapni és lehessen rá építeni a passzjátékban is. Tehát az most már nem plusz, hogy tud elkapni is egy futó. Ráadásul Kamara teljesítménye azért összességében kicsit visszaesett az elmúlt szezonra.

Dongatto
Dongatto
Reply to  Fetyke
2020-02-06 16:59

Ingrammal tökèltesen kiegèszìtettèk egymàst. Murrayvel ezt nem nagyon èreztem.

RvBalazs
RvBalazs
2020-02-06 10:04

Ezért cserélném el még most Cook-t a Vikings helyében. Van mélység amúgy is a csapatnál

reszelo.aladar
reszelo.aladar
2020-02-06 10:55

Ezek pont olyan csapatok, akik nem egy top futóra építettek, hanem csapatban cipelték a labdát. Sokkal könnyebb több tulajdonságra több játékost tartani és az adott szituációra beküldeni valakit, mint találni egy ultimate szupersztrát aki egyszemélyben tud mindent. Az ilyen futó kiesése/gyenge szezonbeli játéka általában viszi magával a csapatot is (Gurley/Rams, Freeman/Falcons), míg a fizetése pedig sokszorosa a többfutós felállásoknak. Ráadásul nagyobb a sérülés kockázata, illetve simán ki lehet venni valakit a játékból. Még csak a roster spot sem előny, mert egyik csapantál sincs 3-4 futónál több/kevesebb a keretben. Mondjuk ez a rájátszás nem döntötte el a kérdést, mert láttunk jó példát az egyfutós (Titans/Henry) illetve a többfutós (49ers) felállásokra is, de érzetre a 49ers futócsapat kompaktabbnak tűnt. Akát SB-t is nyerhettek volna.
A passzorinetált liga szerintem durva közhely, ebben a playoffban pont olyan csapatok jutottak messze, akik az átlagnál jobb futójátékkal rendelkeztek. A legjobb 4 közül csak a Chiefs tolt igazán durva passzjátékot (igaz ők bajnokok is lettek, de ez statisztikailag mellékes), a TItans, 49ers, Packers (még ők is) inkább a földön mutatott idén sokat.
Ez nem meglepő, mivel ahogy a passzvédekezés felé tolódnak a védelmek, úgy egyre atletikusabb védők jönnek be, cserébe egy fizikális futó ellen gyengék és meg is van a mismatch.

renningan
renningan
Reply to  reszelo.aladar
2020-02-06 11:24

De ez a lényeg, nem? Hogy top futóra nem kell költeni, mert a Super Bowl győztes csapatok az elmúlt 11 évben (kivéve a Seahawks) nem az elit futó miatt jutottak be és nem miatta nyertek.

Fetyke
Fetyke
Reply to  renningan
2020-02-06 13:13

A legnagyobb kakukktojás a sorban nem is a Sehawks, hanem a 2012-es Ravens!

atis123Juve
atis123Juve
Reply to  reszelo.aladar
2020-02-06 16:03

Azért azt is látni kell, hogy akkor futsz sokat ha vezetsz. A 49ers meg alig volt hátrányban. Az is igaz, hogy ők rendre haladtaka a futással, szóval nagy valószínűség szerint hátrányban is sokat futottak, de a liga attól még passzorientált. A Niners meg a Ravens kivételes sémákat futtat, és ez valószínűleg nem lesz tendencia. Ennél egyszerűbb összerakni egy jól blokkoló falat.

Pizsama
Pizsama
Reply to  reszelo.aladar
2020-02-06 20:31

Azt kell megérteni hogy jobb esetben egy futó akkor kap nagy fizetést ha az újonc szerződése alatt jól teljesít. Viszont ez azt is jelenti hogy 4 év elég intenzív játéknak volt kitéve. Semmi se garantálja hogy egy futó úgy fogja bírni 4 év után is mint Peterson vagy Lynch. Nézd meg Gurley térdét tavaly, és egyértelmű hogy nem érte meg a nagy pénzt. Szerettem Gurley játékát, de be kell látni az idő nem kegyes az első számú futókhoz. Ergo nem éri meg újonc szerződés után nagy lóvét kicsengetni értük. Én is örültem hogy a Rams megtartotta Gurley, egészen a 2018-as szezon közepéig. Utána már kevésbé…

pritek
pritek
2020-02-06 11:02

Ennyi erovel iranyito sem kell. Az adatokat ossze vissza szedtem ossze, tehat nem mindenhol pontosak de:
Mahomes 645000
Brady 4M
Foles 4M
Brady 9M vagy 1M (teljesen elvesztem az atalakitasban)
Manning ot meg se neztem, mert tuti kilog a sorbol, de ha a Lynch logikadat kovetjuk, o se sok yardot tett hozza a gyozelemhez.
Brady 2M
RW3 619000
Tovabb nem neztem, de emlekeim szerint Flektor es Rodgers is ujonc szerzodessel nyert, igaz Brees es Eli mar akkor is sokat kerestek.

Ertem a mondanivalot, de a szamok nem sokat mutatnak es teljesen az alapokkal sem ertek egyet (meg kotozkodok is kicsit) . Azok a csapatok sem teljesitenek feltetlenul rosszul akik megfizetnek egy futot. Ennek mar tuti nem fogok utana nezni, de emlekeim szerint a Falconsban Freeman mar nagy loveval jatszott, Gurley is ott volt a SBban tavaly. Most hogy pont azt a meccset nem nyertek meg, szerintem nem oszt, nem szoroz. Azzal viszont teljesen egyet ertek, hogy egy jo edzo ki tudja valtani az egy db sztar futot, tobb iparossal. De ha valakinek lenne ket elit draftja egymas utan, QBval es korabban nem uszott el a sapkaval, az annyiert igazolhatna futot amennyiert akar, akkor is jo lenne.

renningan
renningan
Reply to  pritek
2020-02-06 11:38

Btw az is igaz, hogy sokkal könnyebb Super Bowlt nyerni egy újonc szerződésű irányítóval, mint egy top fizetésűvel, ebben sincs hiba.

Amúgy Brady top fizetéssel játszott végig, még ha a struktúra más is volt, ami a futók esetében nem mondható el, ők minden garantálttal együtt is közelebb voltaka veteránminimumhoz, mint a top fizetéshez :D Amúgy Manning 18 milliót kapott, Rodgers is már új szerződéssel volt, ahogy Brees és Eli is, Flacco pedig természetesen nem, ő pont utána kapott. (Foles meg egy 100 éven belül még egyszer meg nem történő csoda :D )

Freeman tényleg nagy szerződéssel jutott SB-be, ahogy Gurley is, de ők is inkább a kivételek. Egyszerűen – szerintem – a sikeres csapatok koncepciójába nem fér bele a sztárfutó, nem fér bele a meccsenkénti 30 labdacipelés, nem férnek bele a rá költött milliók. A futójátéknak egy kiegészítő, szituációs elemnek kell lennie, mert egyszerűen nincs annyira jó futójáték, amit ne lehetne valahogy megállítani. Vagy mondjuk inkább úgy, hogy egy jó irányítóra felhúzott top passzjátékot sokkal kisebb eséllyel állítanak meg, mint egy top futót az elit futójátékkal. És mivel egy futónak sokkal kisebb hozzááadott értéke van, így adja magát, hogy aki arra épít, könnyebben kerül a vesztes oldalra.

p. p.
p. p.
Reply to  renningan
2020-02-06 12:29

“A futójátéknak egy kiegészítő, szituációs elemnek kell lennie, mert egyszerűen nincs annyira jó futójáték, amit ne lehetne valahogy megállítani”

A konfdöntős Packers valahol felsír.

Amúgy egyetértek, nem kell stárfutó bajnokcsapatba, ellenben egy top fal. Amúgyis a közhely szerint jó fal mögött bárki futhat.

RvBalazs
RvBalazs
Reply to  p. p.
2020-02-06 15:21

pont erről szól a dolog.
Fizesd meg a falat, aki mögött egy másodéves is hozza a számokat és akkor még a passzjáték is mehet.
Fal nélkül a futó nem tesz hozzá annyit, amennyibe kerül.
Fallal meg minimális a különbség a TOP futó és a jó (4. 5. körös) futó közt

Fetyke
Fetyke
Reply to  RvBalazs
2020-02-06 16:32

És akinek nincs fala, az mit csináljon?

atis123Juve
atis123Juve
Reply to  Fetyke
2020-02-06 16:33

Találjon ki egy jó sémát, ahol mindenki blokkol.

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-02-06 22:49

szóljon az elnöknek, hogy az övék fontosabb, mint Mehikó határán

renningan
renningan
Reply to  p. p.
2020-02-06 20:18

Pont ez a lenyeg. Nem futo kell, hanem rendszer es szemelyzet. De akkor ezek szerint nem fejeztem ki mafam egyertelmuen :D

Fetyke
Fetyke
Reply to  renningan
2020-02-06 13:27

Csak a történelmi hűség kedvéért a 2012-es Ravens elit futóval (Rice) nyerte meg az SB-t, akit ráadásul pont előtte tömtek ki top fizetéssel…
Ezzel együtt is a cikk alapállításával, hogy nem kell az elit futót megfizetni egyetértek. Amit ebben a hsz-ben indoklásként mondtál azzal már nem. A futójáték nem szükséges rossz. Olcsó demagógia, hogy neked aztán nem is kell messzire menned, hogy meglásd, hova vezet a futójáték nélküli támadósor…
Ezzel az erővel akkor tényleg nincs értelme az irányítókat sem megfizetni, hiszen a bajnokságot a védelmek nyerik.
Valójában az igazság az, hogy elit és megfizetett futóval kevesen jutottak fel a csúcsra, de elit vagy nagyon jó futójátékkal már azért többen (lásd tavalyi Pats). Szóval nem olyan rossz és ördögtől való a jó futójáték, mint ahogyan azt beállítjátok, mert bár lehet, hogy közvetlen az SB-t nem lehet vele megnyerni, na de oda el is kell azért jutni.

atis123Juve
atis123Juve
Reply to  Fetyke
2020-02-06 16:03

Ezt reningen is tudja. Inkább az a helyzet, ami szintén nem nagy ujdonság, hogy jó séma kell lásd Niners és Ravens, vagy jó fal mint tavaly a Pats és Rams. Nem a futóra kell a nagy lóvét költeni. Ezt láthattuk tavaly és idén is.

pritek
pritek
Reply to  renningan
2020-02-06 14:14

Scuzi, a te szabalyodat hasznaltam, csak base :) Rodgersre meg mar rosszul emlekeztem.
Amugy senkit nem kene megfizetni, ha ezek a verszivo jatekosok a jatek oromeert jatszananak es nem a tulajdonosok veren es verejteken akarnanak meggazdagodni.
Tartom, hogy az alap tezissel, miszerint hot felesleges egy sztarfutot megfizetni egyetertek, de azert a futojatekra mar nem mondanam, hogy kiegeszito elemnek kene lennie. A niners megnyerte volna a szezont, ha meg egy negyeden keresztul ragaszkodik hozza. Csak hogy a legutobbi peldat emlitsem.
Azert a vegeredmeny ellenere a Titans sem jart oruletesen messze a dontotol. Szerintem az oranak nagyon fontos szerepe van ebben. Mivel a futojatek nem allitja meg, ezert elveszi azt a lehetoseget, hogy nagy hatranyban hasznald, ellenben ugye a passzal. Igy azt lehet mondani, hogy futojatekra alapozva, nehezebb folyamatosan nyerni. Egy modja van, ha folyamatosan diktalod a tempot, vagy legalabbis lotavolsagban tartod magad annyira, hogy a vegen minimalis passzjatekkal be tudd huzni a meccset. Vagy persze lehet vilagvero vedelmed is, de akkor meg tok mindegy kik tamadnak. Viszont a kutya ott van elasva szerintem, hogy a futojatekot nem innovativ edzok hasznaljak tulnyomo reszben mint Shany hanem joval fantaziatlanabbak.

Fetyke
Fetyke
2020-02-06 12:43

Lamar és a Ravens szurkolók nem örülnek ennek a cikknek…

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-02-06 22:42

mondjuk nekik nem a futó posztra megy el a futó fizetés… :D

Charlie Firpo
Charlie Firpo
2020-02-06 22:24

Hülyeség. Fizesd meg a jó futódat. főleg a zseni futódat.

ahanem
ahanem
2020-02-06 22:49

meg futót jóval könnyebb draftolni mint falembert, mert a futó már a college 2-3. évében is NFL-ready lesz, a falember meg 3 évet szenved az NFL-ben és még mindig nem biztos hogy megveti a lábát a pass rusherrel szemben

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

28
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x