Connect with us

Minden ami NFL

Az Évtized Játékai – Giants

A nyárra egy újfajta játékot találtunk ki, ami valószínűleg a szezonkezdetig ki fog tartani reményeink szerint. Ennek a játéknak pedig az lesz a lényege, hogy megpróbáljuk minden csapatnál megtalálni az elmúlt évtized legjobb játékát.

A játék úgy fog kinézni, hogy az elmúlt évtizedből minden csapathoz kerestem 7  playt. Ezeket a playeket az alapján választottam ki, hogy mennyire voltak emlékezetesek, mennyire befolyásolták egy adott csapat szezonját, és mennyire történtek fontos pillanatokban. Értelemszerűen a playoff meccseken történt playek valamilyen szinten előnyt élveznek, de nem csak onnan válogattam.

Ebből a 7 playből lehet szavazni kettőre, amiről úgy gondolod, hogy szerinted e kettő közül érdemelné meg valamelyik az évtized játéka címet (azért kettőre lehet szavazni, mert az egy kevés a három meg sok. Illetve így kicsit többet kell gondolkodni).

Egy fontos információ még, hogy az NFL az évtizedet naptárilag számolja, tehát a 2009-es playoff meccsekkel kezdődik (amik ugye már 2010-ben lettek lejátszva) és egészen a 2019-es alapszakasz végéig tart. Az elejét átvettem tőlük, de úgy gondoltam a ’19-es playoff meccseket is beraktam ebbe a játékba (ki tudja lesz-e még ilyen). Szóval olyan játékok fognak jönni, amelyek a 2009-es playofftól kezdődően az idei Super Bowlig bezárólag estek meg.

Ezen a héten az NFC East csapatai érkeznek, ma pedig a Giants kerül sorra.

Szavazni a Giants playeire péntek este 19.00-ig lehet, ekkor fogom lezárni a szavazást. Eredményhirdetés majd hétfőn lesz, mikor már a csoport többi tagjánál is eldőlt melyik play nyert. Természetesen nem csak az adott csapat szurkolója szavazhat, sőt az lenne a legjobb, ha mindenki más is szavazna hiszen nem csak egy szurkolótábor számára lehet emlékezetes egy-egy play. Ha pedig úgy érzed szeretnéd megindokolni, mire adtál szavazatot és miért, vagy hogy szerinted mi maradt ki, akkor nyugodtan megteheted kommentben. Valahol az is a célja ennek a játéknak, hogy beszéljünk arról, mik is történtek az elmúlt évtizedben.

#1 Victor Cruz labdazsonglőr TD-je – 2011 week 5

Az NFL elkapók már számos lehetetlen helyzetből szereztek TD-t. Cruz úgy döntött valami újat próbál ki. Miután felütötték előle a labdát, egy kézzel zsonglőrködve szelídítette meg, majd futott be a célterületre.

View post on imgur.com

#2 Cruz 99 yardos TD – 2011 week 16

Ebben az évben nagyot ment a salsakirály, és úgy döntött karácsony alkalmából megajándékozza a szurkolókat (meg a városi riválist) egy 99 yardos TD-vel.

View post on imgur.com

#3 Manning Hail Mary a Packers ellen – 2011 divisional round

Mindjárt vége a félidőnek, és olyan helyzetben vagy, hogy nem éri meg mezőnygólt rúgni, de azért valamit csinálni kéne? Semmi gond, próbáljunk meg egy Hail Maryt, mit veszíthetünk? Gondolta Eli Manning, és a félidő végén feldobta a labdát, amit aztán Hakeem Nicks el is kapott az end zone-ban. Ezzel pedig gyakorlatilag megadta a kegyelemdöfést a Packersnek.

View post on imgur.com

#4 Manningham sideline catch – 2011 Super Bowl

Nincs Giants-Pats Super Bowl egy utolsó pillanatos lehetetlen elkapás nélkül. Ugyan Manningham elkapása nem volt akkora, mint Tyree-é 2007-ben, de hasonlóan fontos pillanatban érkezett. Ha ez az elkapás nincs, akkor valószínűleg elveszíti a döntőt a Giants.

View post on imgur.com

#5 Odell Bechkam egykezes TD – 2014 week 12

Beckhamnek szóltak, hogy csak akkor lehet belőle Giants elkapó, ha összehoz egy lehetetlen elkapást. Szóval megcsinálta a saját játékát, mikor gyakorlatilag két ujjal kapta el a labdát, miközben még vissza is húzták.

View post on imgur.com

#6 Beckham GW TD a Ravens ellen – 2016 week 6

Az elkapó nem kezdett jól a 2016-os szezonban, de a Ravens ellen visszatért a régi formájához, és karrierje egyik legjobb meccsét játszotta. Az egészet pedig végül azzal pecsételte meg, hogy az utolsó pillanatokban egy 66 yardos TD-t szerzett, amivel megnyerte a meccset.

View post on imgur.com

#7 Landon Collins pick6 a Rams ellen – 2016 week 7

Egy pick6 mindig látványos, de néha egy védőnek nagyon meg kell küzdenie azért a 6 pontért. Collins papíron csak 44 yardot futott vissza, de ezalatt fel-alá végigrohant a pályán, mert a Rams támadói nem igazán akarták hagyni őt pontot szerezni. De végül ő volt az ügyesebb.

View post on imgur.com

Szavazás:

36 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
36 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Wyatt
Wyatt
2020-07-23 10:18

ez is szomorú győztest hoz majd :d

Jarred
Jarred
Reply to  Wyatt
2020-07-23 11:58

Hát nem úgy néz ki, hogy az fog nyerni. Feltéve, hogy ugyanarra gondolunk.

Wyatt
Wyatt
Reply to  Jarred
2020-07-23 12:09

igen, mindig előbb a saját véleményemet írom le, aztán nézem csak a megoldást, újra meglepődtem :)

Jarred
Jarred
Reply to  Wyatt
2020-07-23 12:09

Én mondjuk annyira nem. Egy Giants szurkolónak nyilván az a legemlékezetesebb (meg ugye a Patriotsosoknak is), de a semlegeseknek ez nem olyan nagy emlék.

Wyatt
Wyatt
Reply to  Jarred
2020-07-23 12:09

van olyan, hogy semleges? azt hittem, csak Pats-szurker és Patset nem szerető van itthon :D

Jarred
Jarred
Reply to  Wyatt
2020-07-23 12:31

Mára már árnyalódott kicsit ez a kép. A következő években meg valószínűleg teljesen más lesz az emberek hozzáállása ehhez.

Wyatt
Wyatt
Reply to  Jarred
2020-07-23 12:37

ez egyértelmű

bjeela
bjeela
Reply to  Jarred
2020-07-23 13:30

Jajj, nem kellene ez a rinya, hogy majd most jön a hét szűk esztendő. Azért még ott van BB és Kraft…

Jarred
Jarred
Reply to  bjeela
2020-07-23 15:25

Nem úgy volt, hogy most a Bears dinasztia jön? Akkor nem mindegy?

bjeela
bjeela
Reply to  Jarred
2020-07-23 15:36

Nanana! Legyünk már észnél! Azért egy konferenciadöntő az smafu? Ejnye, de igényesek lettünk. Jó, hogy nem már gyűrűkre vágyódsz itten… Az most 12 évig a mienk, de azért nem kellene egy tisztes helytállásért a PO-ban itten sopánkodni.

Jarred
Jarred
Reply to  bjeela
2020-07-23 16:29

Inkább félreállunk, és hagyunk más csapatnak is esélyt arra, hogy a Bears megalázhassa őket. Egyszer nekünk elég volt.

bjeela
bjeela
Reply to  Jarred
2020-07-23 19:08

Példamutató önfeláldozás, bámulatos szerénység.

bjeela
bjeela
Reply to  Wyatt
2020-07-23 13:30

És mi belgák?

pritek
pritek
2020-07-23 11:31

Nehéz ám itt is választani…főleg, hogy az egyiket ha akarnád se tudnád elfelejteni.

Más:Azért a Packersnek a SB győzelem mellett kijutott az óriás szopásokból is rendesen az évtizedben a rájátszásokban. Konkrétan ez a Giants meccs is tök hihetetlen volt.

Jarred
Jarred
Reply to  pritek
2020-07-23 11:58

Azon a meccsen semmi nem jött össze nekik. Az elkapók mindent elejtettek, a Giants meg mindent elkapott. Van ilyen. De persze én is jobban örültem volna, ha a Packersszel játszunk döntőt.

bjeela
bjeela
Reply to  Jarred
2020-07-23 13:30

Mér, mitől lett volna jobb kikapni ARodéktól?

Jarred
Jarred
Reply to  bjeela
2020-07-23 15:00

Hát nem kaptunk volna ki tőlük!
Egyébként meg ha választani kellene, hogy ki győzzön le, egy 9-7-es csapat, amit a Redskins oda-vissza vert (Rex Grossmannal!) vagy egy 15-1-gyes csapat, ahol az irányító élete formájában játszik…
Utóbbi nyilván kevésbé fájó.

bjeela
bjeela
Reply to  Jarred
2020-07-23 16:00

Őőőőőőő… de. ;)

Annak a Csomagolós bandának egy érthetetlen kisiklása volt az a divíziókör. Úgy elverték őket, mint jég a határt, mint ahogy kávéscsészealj szemekkel néztük most a Ravens érthetetlen összeomlását a Titans ellen. Amúgy akkor a legnagyobb ellenfél inkább a 49ers lett volna, de ők meg hosszabbításban lecsúsztak a döntőről.

Viszont az a gond, hogy akárkitől is kap ki az ember, az mindig fáj. Nekem még mindig sajog a bal vállam, ha a Colts elleni döntőre gondolok, pedig ott a második negyed közepétől sanszunk sem volt.(ha már Rex Grossmann)

Jarred
Jarred
Reply to  bjeela
2020-07-23 16:29

Hát egy fokkal könnyebb elviselnem, ha egy jó csapattól kapunk ki. Pl az Eagles elleni vereség nem fájt annyira.

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  Jarred
2020-07-23 17:37

Erdekes fogalmaid lehetnek a jo csapatrol…

Jarred
Jarred
Reply to  Fanyul23
2020-07-23 18:06

Egy jó csapattól elvárok egy legalább 10 győzelmes alapszakaszt. A Giants mint csapat az alapszakaszban nem volt jó (Eli valóban elithez közeli szinten játszott, de maga a csapat nem). Ha a Cowboys nem bénázza el a meccsei felét (szokásához híven), akkor nem sikerült volna bejutni a rájátszásba.
De bejutottak, ott pedig egy másik arcukat mutatták. Nem vonom el tőlük azt az érdemet, hogy zsinórban 3 nagycsapatot is elvertek, mert azokon a meccseken tényleg jól játszotta. De az alapszakaszban nem, és ezért van kettős érzésem a megítélésükkel kapcsolatban.

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  Jarred
2020-07-23 18:06

Ha nem benazza el a cowboys, ha a packers jut be tuti nem kaptok ki, ha nincs a giantsnek mindig szerencseje…tudjuk
Mondjuk jogos valahol, hiszen rossz csapatnak van szerencseje ahogy a mondas tartja. Ohhhhhh wait..

Jarred
Jarred
Reply to  Fanyul23
2020-07-23 18:12

Nem mondom, hogy megvertük volna a Packerst, mert ezt soha nem tudjuk meg.
A Cowboysnak volt egy kis előnye veletek szemben, de jöttek a bénázások (Cardinals ellen saját rúgó fagyasztása), ezzel meghagyta nektek az esélyt. Éltetek vele, ezt nem vitatom el, ha az ellenfél nem képes megnyerni a könnyű meccseit, akkor azt ki kell használni. Csak ha megnézzük milyen másik csapatok voltak akkor az NFC-ben, akkor a rájátszás előtt nem a Giantset mondtam volna a legesélyesebbnek. Hogy mégis ők jutottak oda az nagy teljesítmény volt, de nem mondhatod, hogy teljesen biztos voltál abban, hogy megveritek pl a Packerst 49erst idegenben. Szerintem majdnem mindenki utóbbiak győzelmét várta.

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  Jarred
2020-07-23 18:12

Akkor ezt a reszt felreertettem:
“Hát nem kaptunk volna ki tőlük!”

Az hogy ki mit vart igy visszatekintve balga dolog boncolgatni, a verhetetlen 2007es pats ellen nem letezik giants szurkolo aki komolyan hitte hogy gyozhetunk, annal edesebb.

Jarred
Jarred
Reply to  Fanyul23
2020-07-23 18:12

Ja, az csak egy ironikus megjegyzés volt bjeela kommentjére.

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  Jarred
2020-07-23 18:22

Az ironia megnemertese mindig elszomorit, plane ha nekem nem jon at.
Sorry.

dunga
dunga
Reply to  Jarred
2020-07-23 18:12

A Dallast például oda-vissza vertük. Akkor miért nekik kellett volna PO-ba jutniuk?

Jarred
Jarred
Reply to  dunga
2020-07-23 18:12

Nem azt mondom, hogy nekik kellett volna bejutniuk (ha így tűnt a fogalmazásomból, akkor sorry) mert ők sem feltétlenül érdemelték meg. Csak azt mondom ezzel, hogy nagyon rezgett a léc a playoffba jutás tekintetében, míg mondjuk egy Packers-49ers-Saints hármasnál ez nem volt kérdés. Ezért jobb csapatnak gondoltam őket, és jobban is örültem volna, ha ellenük játszunk, és esetleg tőlük kapunk ki.

dunga
dunga
Reply to  Jarred
2020-07-23 18:24

Igen, a szezon első felében tényleg nem működött sok minden, de a végére aztán összeállt az egész (főleg a D), és ugye nem szeptemberben kell hasítani. A wild card meccsen az Atlanta ellen már tökéletes meccset játszottunk, szóval azután én már jó esélyeket láttam a Lambeau-n is :)

Jarred
Jarred
Reply to  dunga
2020-07-23 18:32

Én azért nem voltam abban olyan biztos, de akkor éppen más csapatra figyeltem. De a lényeg, hogy azért is fájt nekem az a vereség, mert sokáig reménytelennek tűnt a Giants (szezon első fele), míg egy Packers végigdominálta az egész ligát. Persze, hogy kevésbé fáj, ha ők vernek meg minket. De pl szerintem ezzel mondjuk egy Packers szurkoló is így van. Ha akkor mondjuk egy bombaformában lévő Saints veri meg őket, akkor azt könnyebben befogadja. De ugye ettől is szép ez a sport, hogy sokszor a kiscsapat okozza a legnagyobb meglepetést (és a Packershöz képest a Giants akkor az volt)

Gergely Nagy
Gergely Nagy
Reply to  Jarred
2020-07-23 18:05

Lol a pecc még az alapszakaszban is kikapott a Dzsájenctől komolyan meglepődtél, hogy elpicsázták Bradajékat még egyszer? Főleg, hogy az előző években Szancsi küldte haza őket a playoffból. Eli szuper szezont hozott majdnem 5k yard és meccsenként csak egy int-et átlagolt az alapszakaszban. (ugye ez Eli-hez képest jó stat :D

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  Gergely Nagy
2020-07-23 18:06

Plusz a D asszem overall top 10 volt ami talan elitnek nevezheto.
Kulon poen a redskins oda vissza zako emlegetese mikor a pats a dinasztia csucsain rendszeresen szopott a delfinektol.

camillo 7777
2020-07-23 11:36

A sisakos elkapás meg 2007ben volt, nem? 🙂

Jarred
Jarred
Reply to  camillo 7777
2020-07-23 11:58

Igen. (Így szerencsére nem kellett beraknom ide. Egy bőven elég)

bjeela
bjeela
Reply to  Jarred
2020-07-23 13:30

Az a Manninghamnek kiosztott passz eszeveszetten zseniális volt Elitől. Lehet, hogy nem volt konzisztens a játéka, de néha olyanokat csinált, hogy olyan nincs.

Savagex21_jet
Savagex21_jet
2020-07-25 01:46

Amikor az NFL történelmének legnagyszerűbb elkapását hozod fel a többi helyzet ellen egyértelmű mi lesz a vége.

36
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x