Connect with us

Hír

BREAKING: Valószínűleg megváltoztatják a Washington Redskins nevét!

A Washington Redskins ma közleményt adott ki, melyben az áll, hogy az utóbbi hetekben már voltak beszélgetések házon belül és a ligával közösen a csapat nevének megváltoztatásáról, most pedig hivatalosan is alaposan átvizsgálják az ügyet. Ian Rapoport azt is kiemeli, hogy “valószínűleg” ez névváltoztatást fog eredményezni, a Washington Post pedig addig merészkedik, hogy “várhatóan” ez meg fog történni, akár még a 2020-as szezon előtt.

Így reagál tehát a csapat arra, hogy tegnap a Pepsi közleményben kérte a csapatot a névváltásra, és így tett a FedEx is, amely a csapat stadionjának névadó szponzora. A Nike is kiáll a dolog mellett és minden Redskins-terméket levett a webshopjából. Nemrég pedig a főváros politikusai jelentették ki, hogy addig nem térhet vissza a csapat a városba, amíg Redskins lesz a neve – most a franchise Maryland államban, Landoverben játszik, a központja pedig Virginia államban, Ashburnben van, de szeretne új stadiont DC-ben.

Dan Snyder, a Redskins tulajdonos pár éve egyébként azt mondta, hogy SOHA nem fogja megváltoztatni a csapat nevét. A soha most nagyon közelinek tűnik.

92 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
92 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ThySoul
ThySoul
2020-07-03 19:27

Valaki el tudja mondani/összefoglalni mi a baj a csapat nevével?

Snagal
Snagal
Reply to  ThySoul
2020-07-03 19:28

gondolom az, hogy az őslakos amerikaiakra a “betolakodó” telepesek aggatták a “rézbőrű” nevet, így a történelmi háttere miatt támadható.
Na meg minden bőrszínre való utalás rasszista… kivéve ha azt mondod valakire, hogy fehér :)

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Snagal
2020-07-03 21:34

Kivéve, ha albínó, mert akkor sértő!

Sestertius
Sestertius
Reply to  ThySoul
2020-07-03 19:28

Minta nálunk lenne mondjuk “Miskolc Cigók” néven csapat.. vagy legyen Füstösképűek

ThySoul
ThySoul
Reply to  Sestertius
2020-07-03 19:54

Gondoltam hogy valami ilyen, csak eddig sosem hallottam hogy ez téma :D

mdkyb
mdkyb
Reply to  ThySoul
2020-07-03 20:10

Jó ideje az, csak akiket zavart, azoknak sose volt elegendő lobbiereje bármit is elérni az ügyben. Wikipédián van egy jó hosszú angol szócikk erről “Washington Redskins name controversy” címke alatt.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Sestertius
2020-07-03 21:33

Szerintem ez nem jó analógia, mert a fehérek nem szívesen játszanának a Miskolci Cigókban. A baj az lenne, ha a Redskins egy indián csapat lenne, ahol nagyrészt indiánok játszanak (bocs, észak-amerikai őslakosok) és a többiek ezért csúfolnák őket. A csapatban tudtommal egy indián sincs és az ott játszó fehérek és feketék büszkén vallják Redskinnek magukat. Egyszóval, szerintem a Redskins egyáltalán nem lealacsonyító vagy csúfnév ebben az esetben.

Sestertius
Sestertius
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-07-04 11:32

De, USAban az.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Sestertius
2020-07-04 17:59

A kontextust nézd. Nem arról van szó, hogy az utcán megalázó szándékkal rézbőrűznek le egy őslakost. A Redskinsben egyetlen egy sincs belőlük. Aki meg ott van, bármilyen színű, az meg büszke a névre…
Habár abban az országban, ahol olyan szintű a PC, hogy a hóembert is snowpersonnek illik hívni, minden előfordulhat. Aztán csodálkoznak, hogy az emberek Trumpot választják meg.

Sestertius
Sestertius
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-07-04 19:42

Ezen nincs mi kontextusban nézni… valakik elneveznek egy másik csoportot (mondjuk a románokat szőröstalpúaknak) gúnyból, és abban a csapatban egyetlen román sincs, és ők büszkék arra,hogy ez a csapat neve.. attól meg a maradék x millió románnak valószínűleg nem fog tetszeni… és igen rossz az analógia, mert nem mi jöttünk a románok földjére, irtottuk ki a 90%kukat, nem raktuk őket rezervátumokba, kényszerítettük őket paktumok aláírására, amiket aztán mi nem tartottunk be…
Alapvetően rohadtul nem értek ezzel egyet ami most az USAban megy (szoborrongálások, egy sunyi bűnöző szenté avatása stb..) de ez a redskins dolog már elég régóta érik.. és elég jogos is

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Sestertius
2020-07-04 19:50

Nem tudom, lehet, hogy túl sok Karl May könyvet olvastam gyerekkoromban és mivel nála a rézbőrű inkább pozitív jelző volt, mint negatív, ez maradhatott meg bennem tudat alatt :) Ideje továbbképeznem magam.
Engem egyébként sokkal jobban zavar valakinek a nyílt utcán való megölése (ha bűnöző, ha nem), de kinek a pap, kinek a papné.

bjeela
bjeela
Reply to  Sestertius
2020-07-04 21:44

Őőőőő… nem gúnyból nevezték el, csak egyszerűen a vörösre festett képű emberkéket egyszerűbb volt így nevezni, mint megtanulni a nyelvüket. A név meg rajtuk ragadt, mint szamáron a fül. Ahogy pl. minket is Hungarynak nevez a fél világ, holott mi magyarok vagyunk. Temérdek félreértésből, trehányságból, ostobaságból, vagy akár tahóságból, néha igen, gúnyból létrehozott, majd megkövesedett kifejezés uralja a közbeszédet. Te is fel tudsz sorolni vagy kismilliót és nem kell az északi sark irányába elmenni, hogy mindenkit eszkimónak nevezzen a köznyelv – holott van ott vagy rengeteg nép saját nyelvvel, eltérő kultúrával – itt is találunk bőven példákat. Továbbra is az a lényeg, hogy itt egy “rézbőrű” edzőt tiszteltek a népek felettébb és a tiszteletük kifejezéseként elnevezték a csapatot redskinsnek. Persze, hogy surmóságról árulkodik az egész, de hát kevés focistát lehetne elindítani IQ bajnokságon. Ők így fejezték ki magukat és a tiszteletüket a “rézbőrű” edzőjük iránt. Tőlük ennyi tellett. De ők legalább kedvelték, megbecsülték, szerették, tisztelték ezt a fickót és nem akarták rezervátumba zárni, mint a kor zöme. Természetesen illő lenne ezt kissé finomítani a kor igényeinek, társadalmi elvárásainak, kulturális áthangoltságának, divatjának megfelelően, de nehogymár olyanok kezdjenek itt zsarolni, akik eddig olyan magasról leszarták a Redskins jelentését, ahová kevés ember szárnyalhat, most meg eljátsszák az erkölcs bajnokait, sőt, még zsarolni kezdik a tulajt, akivel amúgy qrvára semmi bajuk nem volt évtizedeken át, sőt, tolták a valaga alá a pénzüket, mert rohadtul megérte nekik. A felheccelt agyhalott tömegektől meg konkrétan hullik a hajam…

Sestertius
Sestertius
Reply to  bjeela
2020-07-04 22:29

Ezzel amúgy maximálisan egyetértek.. hányás, hogy eddig semmi bajuk nem volt vele, most meg hirtelen vállalhatatlan lett…

De ettől függetlenül abszolut megértem az öslakosokat, hogy háborognak e miatt..

bjeela
bjeela
Reply to  Sestertius
2020-07-04 22:48

Érdekes statisztikát mutatott a Dani, miszerint az őslakosok 49%-ának nem tetszik ez a név. Ebből logikusan következik, hogy 51%-uknak meg különösebb baja nincs ezzel. ;) De fogalmazzunk úgy, hogy ez ügyben legalábbis megosztottak. Az stimmel, hogy vannak szervezeteik, akik már régóta tiltakoznak ellene, de vannak, akik meg konkrétan leszarták az egészet. Mint nálunk a cigány szervezetek… ;) Politikai, és egyéb érdekek mentén jártatják a szájukat és ez ott sincs másként. Persze távolról minden másnak tűnik és könnyebb felületes véleményt alkotni. A finomítást még csakcsak értem, de ezt a zsarolásos hecckampányt a “feketejogvédők” farvizén felúszva a bizniszért rohadtul nem.

bjeela
bjeela
Reply to  Sestertius
2020-07-04 23:08

Van az az összeg, hogy telibeszarják a legjobb barátjukkal kötött dílt is(merthogy évtizedeken át semmi bajuk nem volt a Redskins kifejezéssel és a tulajával, sőt, kamionnal tolták bele a pénzüket, mert qrvára megérte nekik), mert most ez a biznisz…

BennieBoy
BennieBoy
2020-07-03 19:36

Hejj-hejj… Felkészül a Browns, ha a latinok lesznek a következő áldozati csoport :D Majd biztos megint sikerül rendőri túlkapás során eltenni láb alól egy szerencsétlen Juan-t, aki makulátlan előéletű és pusztán a fehér felsőbbrendűség és a többségi társadalom sztereotípiájának áldozatává válik. Addig szórakozzunk jól ezen a híren, amíg még lehet, és nem kötelező támogatni..

Hurrá Torpedó
Hurrá Torpedó
Reply to  BennieBoy
2020-07-03 20:10

Azzal nincs gond mert egy Brown nevű ember alapította a csapatot. Ha ezt mondjuk William Redskin alapította volna azzal sem lenne baj.
Ahogy Magyarországon is vannak pl Czigány vezetéknevű emberek, és nekik sem kellett nevet változtatni a polkorrektség miatt.

BennieBoy
BennieBoy
Reply to  Hurrá Torpedó
2020-07-03 21:25

Ott, ahol a rabszolgákat felszabadító Lincoln szobrát is ledöntik, ez a tény (_TÉNY_) semmit nem fog számítani…

slowmotion80
slowmotion80
2020-07-03 19:54

Soha nem változtatja meg, amíg az üzleti érdekek nem diktálják úgy. Meglepetés! Ja nem.

Hurrá Torpedó
Hurrá Torpedó
2020-07-03 19:54

Javaslom a Washington Antiracists nevet felvenni. Ez teljesen polkorrekt lenne. Esetleg Washington Puppies mert a kiskutyákat mindenki szereti.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Hurrá Torpedó
2020-07-03 21:25

…meg a p.nát is, de hát az mégse lehet egy csapat neve.:)

bjeela
bjeela
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-07-03 21:25

Mé, ha a Renaultnak lehet egy p.na a logója…

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  bjeela
2020-07-03 21:34

Az ő csotrogányaikon már a p.na sem segít :(

conspiracy theory
conspiracy theory
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-07-03 22:09

Nekem biztosan ők lennének a kedvenc csapatomat, ha Washington Pacalpörkölt lenne a nevük, mert az jó, és úgyis csak a normális emberek szeretik.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  conspiracy theory
2020-07-03 22:33

“A pacalhoz gyomor kell!” – ismeretlen szerző

László
László
2020-07-03 20:10

Washington Trumps

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  László
2020-07-03 20:29

Washington Kokero’s

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Bélabá a csótány
2020-07-03 21:34

Elderflower Collectors

conspiracy theory
conspiracy theory
Reply to  László
2020-07-03 21:48

Washington “Grab ’em by the pussy”

Fetyke
Fetyke
Reply to  László
2020-07-03 23:15

Washington Rainbow. Állat mezeket lehetne nekik tervezni…

baglacko
baglacko
2020-07-03 20:27

Az egésszel az az egyetlen probléma, hogy az indiánokat kellene megkérdezni ez ügyben. Őket zavarja ez a dolog? Zavarta az elmúlt évtizedekben? Mert ha nem, akkor ez a radikális antifasiszta PC-szekta mi a fenéért használ fel egy csapatot a saját, önmaga számára sem tisztázott céljai eléréséhez? A hideg futkos a hátamon ezektől a dolgoktól. Azt se tudják mit csinálnak. A 68-as generáció tagjai, akik kiharcolták a szólásszabadságot (ami véleményem szerint nagyszerű dolog lenne, ha működne), az ő gyermekeik a zászlóvivői most ennek az agyatlan radikális pusztító bandának. Téboly!

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  baglacko
2020-07-03 20:37

A hatvanas évek óta tiltakoznak ellene állítólag kisebb-nagyobb intenzitással különböző indián szervezetek. Nagy nyilvánosságot csak 7-8 éve kapott a vita, nem feltétlen az ő hibájukból…

Fetyke
Fetyke
Reply to  baglacko
2020-07-03 23:15

“…az indiánokat kellene megkérdezni ez ügyben.”
Az indiánok ma is rezervátumokban tengődnek és senki nem kíváncsi a véleményükre.

d zoli
d zoli
Reply to  baglacko
2020-07-04 08:19

Az indiánok mondták. Erre az volt a reakció, hogy kabbe. Szerintem amilyen sarkos a véleményed annyira nem néztél utána. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Washington_Redskins_name_controversy

baglacko
baglacko
Reply to  d zoli
2020-07-04 12:17

Na így már más, ezt valóban nem olvastam. Köszönöm. Az viszont mennyire nevetséges és képmutató, ha a valódi sértettek kedvéért nem változtatták meg a nevet, aztán idejön egy ilyen multi mint a FedEx meg a PepsiCo és ha ők fenyegetőznek (sőt ez már tiszta zsarolás) akkor megváltoztatják. Ebből az következik, hogy csak a pénz a fontos….megint….!

d zoli
d zoli
Reply to  baglacko
2020-07-04 13:27

Jó hogy ezt megbeszéltünk. Akkor a második: miből gondolod, hogy a pénz ezeknek a mozgalmaknak a felkarolásában van? Nem olyan rég volt az a 2017 amikor a tv ratingek és a bevételek is elindultak lefelé a térdelés miatt. Akkor Trump ( ha olvasod akkor ő egy szegény áldozat napjában háromszor) izomból lenyomta a témát. Kaepet kirakták. 2 év business is booming. Most meg hopp, megint megy
valami. Tehát miből gondolod, hogy aki most megszólal az nem kockázatot vállal?

bjeela
bjeela
Reply to  d zoli
2020-07-04 13:39

Talán csak nem azért, mert kiderült, hogy a fekete öntudat sikerének örvén könnyebb célt érni nekik is, mint bármikor korábban? ;) És igen, ma divat a diszkrimináció bármilyen formája ellen felháborodni – me too mozgalmak, melegjogi mozgalmak, feketék jogai, etc, etc… – és jobbára támogatást kapnak ezek a felhorgadások. És többségében igazuk is van. Még a redskins esetében is, bár én ezt inkább a korszellemhez való kiigazításnak gondolom, mert abban túl sok sértést nem érzek, ha valakit tiszteletből megörökítenek. Mindössze azzal van a gond, hogy most ebből bizniszt csinálnak a cégek, miközben… lásd Nike…

d zoli
d zoli
Reply to  bjeela
2020-07-04 21:18

Érdekes. 2 komment a bizniszre. Két félreértés. Pedig elég egyértelmű voltam. Tehát
mégegyszer: miből gondoljátok pl ti ketten, hogy ez kurvára megéri a fedexnek meg a nikenak? Amikor az ellenkezőjére láttatok példát 3 éve.

baglacko
baglacko
Reply to  d zoli
2020-07-04 22:29

Mert eléggé felgerjedt ez a dolog, így ők lehetnek azok akik “becsicskítják” ezeket a csúnya rasszista bácsikat és mindenki imádni fogja őket, hogy ők tettek rendet, ők kényszerítették ki a névváltoztatást. Hősök lesznek, mindenki imádni fogja őket, több eladott cucc, nagyobb pénz…

bjeela
bjeela
Reply to  baglacko
2020-07-04 22:29

Lejecccerűsítve így.

bjeela
bjeela
Reply to  d zoli
2020-07-04 22:29

Mert tényszerűen és dollárra kiszámolva is qrvára megérte anno a Nike-nek, hogy felvállalta Kaep-et. És ugyanúgy megéri a Fedexnek is. És mindenki másnak is. Ugyanis most épp egy “legyenmindenkiegyenlő” hullám söpör végig az USA-n és a világon, amit segítenek a mindenféle egyéb hecckampányok, amikkel dugig tele a net és a közösségi média. Szerinted miért ugrottak rá ennyire? Talán hülyék? Kommunikációs, marketinges, gazdasági szakemberek legjobbjait veszik meg ezek a gigacégek, akik mind azt ugatják nekik statisztikákkal alátámasztva, hogy most jobb belemenni, mint távolról nézni. Ezek a cégek nem a maguk ellenségei. Egyikük sem akar túl nagy rizikót vállalni. Csak akkor ugranak bele egy ilyenbe, ha minden szakértő azt mondja, hogy hajrá. Szerinted eddig miért kussoltak, mint szar a fűben? ;)

baglacko
baglacko
Reply to  d zoli
2020-07-04 14:20

Ezt nem csak én gondolom. a Nike elég egyértelműen kinyilvánította, hogy pénzmegvonás lesz a vége. Különben mi másért bojkottálná a Washington mezeladását?
Ez egy politikai ügy. Legalább is azt csináltak belőle. Mi köze van ehhez egy sportszergyártónak? Ő azért van, hogy sporteszközöket gyártson. Nagyon egyszerű beleállni az ilyen dolgokba egy kurva nagy pipa jel mögül.
Miért nem a Távol-Keleten akarnak emberjogi harcot vívni, ahol pár dollárért dolgoztatnak 8-10 éves gyerekeket 16-18 órában?

katonadani
Reply to  baglacko
2020-07-04 08:19

The National Congress of American Indians, which has been pushing for the change for years, has issued a statement acknowledging the development.

“We are encouraged by the Washington NFL team’s announcement that it will conduct a ‘thorough review’ of the team’s name and mascot,” NCAI president Fawn Sharp. “This moment has been 87 years in the making, and we have reached this moment thanks to decades of tireless efforts by tribal leaders, advocates, citizens, and partners to educate America about the origins and meaning of the R-word. NCAI looks forward to immediately commencing discussions with the league and team about how they will change the team’s name and mascot, and a prompt timetable for doing so. Indian Country deserves nothing less. The time to change is now.”

katonadani
Reply to  baglacko
2020-07-04 08:53

a 2020 study at UC Berkeley found that a 49% of Native Americans found the name offensive, rising to 67% of those who said they regularly participated in native or tribal culture.

bjeela
bjeela
Reply to  katonadani
2020-07-04 13:33

Értem, tehát 51% nem találta sértőnek. Ergo legalábbis megosztott a megítélése a dolognak. Na ne tréfáljunk már…

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
2020-07-03 20:27

Kinek van meg az ide illő South Park-os mottó?:”D

ThySoul
ThySoul
Reply to  Bélabá a csótány
2020-07-03 21:34

Ezek megölték kennyt?

Gergely Nagy
Gergely Nagy
2020-07-03 21:08

Legyen Washington Greenskins xd

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Gergely Nagy
2020-07-03 21:25

Az UFÓk tiltakoznának!

conspiracy theory
conspiracy theory
2020-07-03 21:54

Ha én csak nőkkel vagyok hajlandó szexelni – és ott is megválogatom, hogy kivel, kivéve, ha be vagyok ba*va -, az már nemi alapú diszkrimináció részemről?

bjeela
bjeela
Reply to  conspiracy theory
2020-07-03 22:09

Rohadtul elavult szexuális beállítottságod van és ez igenis sértő másokra nézve. Otthon a négy fal között semmi baj vele, de máshol ezt erősen titkold.

conspiracy theory
conspiracy theory
Reply to  bjeela
2020-07-03 22:09

Már várom azt az időszakot, amikor impotens leszek, és újra emelt fővel kimerészkedhetek az utcára

bjeela
bjeela
Reply to  conspiracy theory
2020-07-04 00:17

Honnan ismersz?

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  conspiracy theory
2020-07-03 22:24

Van ugye az a precedens értékű bírósági ítélet az USÁ-ban, hogy törvénysértő (diszkrimináció) valakit légi utaskísérőnek azért nem felvenni, mert “kövér” (kivétel, ha annyira az, hogy nem tud mozogni a gépen). Szerintem nincs messze a következő, szintén precedens értékű ítélet, hogy törvénysértő (diszkrimináció) nem lefeküdni egy nővel (vagy férfival) csak azért, mert kövér (ronda, stb.). Az, hogy milyen nemű legyen, majd az azt követő ítélet tárgya lesz.

conspiracy theory
conspiracy theory
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-07-03 22:33

Próbálom dekódolni: akkor igyak többet?

bjeela
bjeela
Reply to  conspiracy theory
2020-07-03 23:08

Abból még nem volt baj. Izééééé…

Fetyke
Fetyke
Reply to  conspiracy theory
2020-07-03 23:15

Vagy menj el szerzetesnek…

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2020-07-03 23:22

Megőrültél? Pedofilt akarsz csinálni belőle?

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  conspiracy theory
2020-07-04 18:19

Ja. A jelek szerint józanul nem vagy elég PC, ezért muszáj innod!
comment image

RA7
RA7
2020-07-03 21:59

Washington Kapernick

bjeela
bjeela
2020-07-03 22:09

Van egy kis bajom ezzel a sztorival. Vannak ezek a névadások, mint a feketelábúak, a varjak, a kommancsok(jelentése ellenség), kis kígyók, vadak, szökevények, etc, etc. Ezeket őslakos indián törzsek adták a másik törzsnek. Ahogy aztán lettek a niggerek, sárgák, etc, etc… Egy kor kulturális lenyomatai. Akut divatok a szóhasználatban. Nevezhetjük fejlődésnek is, hogy ma másként viszonyulunk ezekhez a megnevezésekhez. Azonban a lényeg a Redskins esetében hogy “A nevet George Preston Marshall választotta a csapat edzője, William Henry Dietz iránti tiszteletből, aki indián(sziú) származású volt.” Mégegyszer: tiszteletből. Nem a megnevezés a probléma, mert az koronként, társadalmi elvárásonként, divatonként, etc, etc más és más. A lényeg a névválasztásban a tisztelet volt. Azt az indián származású embert tisztelték és meg akarták örökíteni őt és a népét ezzel a névválasztással. Lehet, hogy a szóhasználat sértő – főleg a mai kor emberének -, de az indok nem. Sőt. Aki ezt nem érti, az seggfej és qrvára ne ugasson bele abba, hogy ki mit és miért választ névként. De azt megértem, ha finomítani akarnak rajta. Csak akkor kezdjen mindenki a saját portáján sepregetni. Úgyismint cigánypecsenye, cigányútra megy az étel, spúr sváb, etc, etc és akkor a káromkodásokba már ne is kezdjünk bele…

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  bjeela
2020-07-03 22:09

Pont ezt írtam én is. Ha a “rézbőrű” ebben a kontextusban sértő lenne, akkor senki nem lenne hajlandó játszani a csapatban.
Vagy esetleg azért tiltakoznak az őslakosok, hogy róluk ilyen szarul játszó csapatot ne nevezzenek el? Akkor igazuk van! :)

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  bjeela
2020-07-04 11:09

értem mit mondasz, de ha lefordítjuk ezt a mai viszonyokra, egyből nem olyan egyértelmű a dolog. pl akarok csinálni itthon egy csapatot, amit Budapesti Buziknak akarok elnevezni, mert a csapat OC-ja egy meleg srác, akit én nagyon tisztelek. Valami azt súgja, hogy nem lesz kitörő a lelkesedés a homoszexuális közösség részéről az én maximális respektációmért, pedig tiszteletből adtam a nevet…

bjeela
bjeela
Reply to  Vicgeordie
2020-07-04 12:55

Őőőőőőő, izééééé, khm… nem tudom, mennyire vagy otthonos a meleg társadalomban, de ezek tudomásom szerint rendszeresen buzizzák egymást, csak más nem buzizhatja őket. Pont mint a niggerek niggerezik egymást, de más nem niggerezheti őket, vagy a zsidók… és most haggyuk is ezt a gondolatmenetet tovaszaladni. Értem, hogy mi a gond a szóhasználattal, ezért is mondtam, hogy lehet, hogy megérett egy kis fazonigazításra, szóhasználatbeli korrekcióra, de ettől még a lényeg, hogy egy indián ficere iránti tiszteletből adták a nevet és nem gúnyolódásként. És akkor ezzel nem volt olyan nagy gond, csak a lelkes utókor megváltozott érzékenysége érzi sértőnek. Ahogy most szorgalmasan döntögetik a szobrokat, amiről szintén megvan a véleményem.

d zoli
d zoli
Reply to  bjeela
2020-07-04 11:15

Én pl offenzívnek tartanám ha egy csapat neve mondjuk Bucuresti Bozgors vagy Bratislava Mongols lenne. Esetleg leszarnám, hogy mennyire része egy bármilyen kultúrának. Vagy mennyire szánják tiszteletnek.

bjeela
bjeela
Reply to  d zoli
2020-07-04 12:49

Itt az ideje, hogy a titánok, a bengáli tigrisek, a vikingek – most gondoljunk bele abba a sértő tülökábrázolásba… -, a medvék, a cowboyok – főleg a meleg cowboyok… -, a 49-esek, a hazafiak – ugyan miért csak Bostonban lehetnének hazafiak? felháborító diszkrimináció -, a főnökök – na, megint ezek az őslakók… -, a szentek – na ez aztán mindennek a teteje! Pont New Orleansban, a bűn városában figurázzák ki a szenteket! Gúnyolódunk, gúnyolódunk?! -, és a vasgyáriak is kérjék ki maguknak ezt a gyalázatos sértést, hogy velük minősítgetik a szaros csapatukat.

Danika
Danika
2020-07-03 22:33

Reggel már írtam, hogy költözenek el a francba. Az ország beljese felé ezt a nevet valszeg leszarják. Nem támogat a Fedex? Ott a UPS. Beint a Nike? Az Adidas köszöni szépen. Miért ezek a hülye nevek és szobrok a legfontosabbak ott? Ha ennyire ráérnek, jöhetnek hozzánk szőlőt szüretelni ezek a jómadarak.

ducksfan
ducksfan
Reply to  Danika
2020-07-04 09:09

Amikor a Nike és a FedEx megkötötte a szerződést, akkor nem ez volt a csapat neve? De. Csak azóta változott kicsit a világ. Mondjuk én azt olvastam, hogy a Redskins az indián kultúra iránti tisztelet miatt lett Redskins. Ha ez igaz, akkor azok, akik ez ellen vannak, azok az indián kultúra iránti tisztelet ellen vannak? Pfuj…

Tibor Cseh
Tibor Cseh
2020-07-04 00:26

A FedEx CEO-ja is a kisebbséghez tartozik.A fényképe alapján feketeláb lehet.
Smith became a member and eventually the president of the Delta Kappa Epsilon (DKE) fraternity and the Skull and Bones secret society.

Tizenkettes
Tizenkettes
2020-07-04 01:43

Néhány nap múlva jön az ötletelés, hogy a Kansas City Chiefs neve sem annyira jó. A Ravensszel majd az lesz a baj, hogy a holló ugye fekete, tehát ezzel máris utaltak a feketékre. Hogy Poe műve miatt meg hogy szavazás is volt, az ugye kit érdekel… A Jacksonville, a Cincinnati, a Detroit, a Chicago meg a Carolina pedig egyenesen egy-egy vadállatot választott jelképül…
Ez az egész egy komolytalan marhaságnak indult valami volt ezzel a “nem tisztelik eléggé a kisebbséget, kihasználják őket, nem biztosítanak számukra jogokat” stb. stb. Ez egy rendkívül hálás téma. Az emberiség történetében mindig is jelen volt, hogy vannak ezek meg azok. Az ókorban is diszkrimináltak a görögök és a rómaiak is. A középkorban vallási alapon történtek érdekes dolgok… Az újkorban megjelentek a faji alapú különbségtételek, évtizedek óta (jelenleg is) téma a nők megkülönböztetése, a szexuális beállítottság alapján történő állítólagos – mert én még senkiről sem hallottam, akit azért nem vettek volna fel valahová vagy rúgtak volna ki bárhonnan, mert nem heteroszexuális… – megkülönböztetés stb. stb.
Ezzel a mozgalommal az a gond, hogy milliók állnak a kigonolók mellé még nagyobbat mondva – most már egyre többen üzleti érdekeket is néznek -, és ahelyett, hogy megpróbálnák megfékezni, egyre csak hergelik azt a tömeget, amely nem fog leállni. 2020-ban egyszerre elkezdték újraértelmezni a dolgokat, fogalmakat, és egyesek “rájöttek” arra, hogy “hoppá, ez sértő” vagy inkább alkalmas arra, hogy egyesek azt sértőnek találják… Most ez kb. olyan, mint egy foci vb döntője, ami alkalmas lehet arra, hogy a vesztes fél államában hatalmas rendbontások történjenek. Ilyen lehet egy film, egy festmény, ez zeneszám. Pont azt használják ki sokan, hogy bármire rá lehet mondani, hogy valamire alkalmas lehet.
Előbb vagy utóbb eljutunk a történelem legelső alkotmányáig, az amerikaiig. Majd kitalálja valaki, hogy tkp. az sem jó, mert azt fehérek kreálták (pl. az a Jefferson, akinek a Rushmore hegyi szobra is lehet, hogy veszélyben van)… Lincoln, a talán legnagyobb amerikai elnök szerepének, történelmi jelentőségének újraértelmezését most éppen nem történészprofesszorok végzik, hanem ennek a mozgalomnak az önjelölt megmondóemberei.
Elnézést az elkalandozásért, de egyre nevetségesebb, egyben dühítőbb ez az egész jelenség.

ducksfan
ducksfan
Reply to  Tizenkettes
2020-07-04 09:04

Sokban egyetértek: szerintem is “túl” van tolva ez a hiperérzékenység, lassan szexuális zaklatás lesz, ha egy nőnek megdícséred a frizuráját vagy elhívod randira; antiszemita vagy, ha a német csapatnak szurkolsz, rasszista, ha nem szereted a hip-hop-ot; kommunista, ha oroszol tanulsz, meg még sok minden, amiről nem is tudsz. Ha most bárki bármit mond, tuti lesznek olyanok, akár több tízezren is a neten, akik megsértődnek, mert csak (leginkább mert nem értenek veled egyet). Lassan eljutunk oda, hogy a barátainkon kívül nem lehet semmit, de semmit sem mondani, mert megsértesz valakit és retorziók érhetnek. És ha ez így lesz, akkor a tudományos fejlődés is megáll, mert ott bizony ki kell mondani dolgokat és nevükön nevezni.
Amivel nem értek egyet, hogy azok a témák, amik most felszínre kerültek (rasszizmus ill. Redskins) már évtizedek óta felmerült, csak eddig senkit nem érdekelt komolyan.

ahanem
ahanem
Reply to  ducksfan
2020-07-07 21:33

“(leginkább mert nem értenek veled egyet)”

nevezz elitistának, ha szeretnél, de általában nem a legvilágosabb emberek ezek

pritek
pritek
2020-07-04 12:17

Megvaltozik a csapat neve, csomo ceg es maganember kozlemenyeket ad ki, hogy micsoda siker, fejlodes, ez az igy tovabb minden teren. A bejelentest tobb szaz/ezer indian rezignaltan veszi tudomasul a rezervatumaik nyomorusagos karton hazaiban, majd masnap mennek dolgozni mikozben csak remelik, hogy nem az o lanyukat fogja megeroszakolni valaki.
Ket hettel kesobb pedig a rendorseg lelo egy 12 eves neger gyereket graffitizes kozben, mert rossz mozdulatot tesz a letartoztatasakor.
A Washington PCs, pedig keszul tovabb a szezonra, behuz egy valag lovet az uj mez eladasokbol, kap nemi kedvezmenyt innen-onnan az uj stadionra.

Staten Island
Staten Island
2020-07-04 12:24

Kicsit utána olvasva a történetnek, tényleg elég szerencsétlen névválasztás, mert az indiánok soha nem hivatkoztak így magukra, ez az elnevezés a fehérektől származik. Értem, hogy a szándék a tisztelet kifejezése volt (és pont ez az amit a mai PC-kultúra nem vizsgál egy kifejezés kapcsán, a szándék), de már akkor sem ezt a nevet kellett volna adni. Az már más kérdés, hogy a gerjedő közhangulatnak köszönhetően micsoda hisztériát csapnak belőle. A város politikusai kijelentik, hogy addig nem térhet vissza a város csapata, amíg meg nem változtatják a nevét? Ez konkrétan zsarolás, ultimátummal egybekötve, teljesen diktatórikusan a politikai osztály részéről, mindez a demokrácia fellegvárában. A másik bicskanyitogató dolog, hogy a Pepsi meg a Nike keménykedik. Amíg pénzt csinálnak, népszerűséget építenek, addig virítson ott a logójuk mindenhol és legyen egy meccs három és fél órás, hogy minden egyes játékmegszakításnál a csapból is ők folyjanak, de amint felgerjed valami a tömegkultúrában (aminek hatására pénzt és népszerűséget veszíthetnek), azonnal felszólítják (!) az általunk támogatott független egyesületet, hogy változtassa meg az identitását, miközben egy másik meg bojkottot hirdet a termékeire. Mindenzt úgy, hogy ezeknek a cégeknek eddig nem volt bajuk a csapat nevével, a Nikenak eddig nem jelentett problémát Redskins névvel ellátott termékeket árulni és abból pénzt csinálni. Most meg hirtelen bojkott, mert most ez gerjed. Undorító az egész sztori.

bjeela
bjeela
Reply to  Staten Island
2020-07-04 12:55

Rohadt egy képmutató fotelokoskodás ez minden oldalról nézve, amit zömében egybites IQ-jú hergelhető faszkalapok gerjesztenek. Amúgy meg a névválasztást illetően azért kedves őslakosaink is elnevezték a másik törzset olyan kifejezésekkel, hogy netuddmeg… és végül az erősebb koitálja az ebet elv alapján az rögzült be a köztudatba!

Tizenkettes
Tizenkettes
Reply to  Staten Island
2020-07-04 14:54

Ezek az óriáscégek nem a Washington REDSKINS csapatával kötöttek annak idején szerződést? Akkor nem volt ebből probléma? Az ún. clausula rebus sic stantibus nem gondolnám, hogy itt komolyan vehető. Bár ezek szerint mégis. Hogy is mondta Danny De Vito az Ikrekben? “Pénz beszél, kutyaszar táncol.”

Wide open
Wide open
2020-07-04 14:14

Erről az egészről nekem a Community c. sorozat egyik része jutott eszembe, amikor megpróbálnak olyan mascotot csinálni a régi helyett amely semmilyen szempontból sem minősülhet rasszistának. A végeredmény persze magáért beszél.
https://www.youtube.com/watch?v=8H4KWz1qMSw&t

katonadani
2020-07-04 14:54

“The dictionary defines the term “redskins” as a racial slur”

Nekem az ilyen dolgok – amikről eddig nem tudtam, de most mindezek hatására informálódom -, amik felnyitják a szemem. És a BLM mozgalom kapcsán is elég sok ilyen volt.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  katonadani
2020-07-04 18:19

A wiki szerint a Cheesehead ugyanúgy az, a pacskersz szurkerei valahogy mégsem panaszkodnak, sőt, saját maguk reklámozzák.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ethnic_slurs

Mike Ainsel
Mike Ainsel
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-07-04 18:19

Szerintem ez nagyon nem ugyanaz

Mike Ainsel
Mike Ainsel
Reply to  Mike Ainsel
2020-07-04 18:32

plusz ha az adott csoportot nem zavarja, akkor legyen, de itt azért már elég régóta panaszkodnak az őslakosok

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Mike Ainsel
2020-07-04 18:39

A hollandokat miért szabad gyalázni? A wiki szerint a sajtfejű rájuk (is) vonatkozik.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Mike Ainsel
2020-07-04 18:39

A hollandokat miért szabad gyalázni? A wiki szerint a sajtfejű rájuk (is) vonatkozik.

Geiz
Geiz
2020-07-04 17:45

Felkészül az NFL a Chicago Blackhawks-al, és az MLB a Cleveland Indians-szal….

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Geiz
2020-07-04 17:59

Nem gond, meg is van, csak rokonértelmű szavakat kell használni: Chicago Helicopters és Cleveland People from Mumbai.

ClayMatthews52
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-07-06 00:19

Cleveland Show Bobs and Vagene

Raist
Raist
Reply to  Geiz
2020-07-04 18:12

comment image A Cleveland Indians nem felkészül, az már konkrét, ugyanis majdnem egy napja kiadták közleményben:

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  Geiz
2020-07-04 22:14

A Bears kiesett?

Fetyke
Fetyke
2020-07-05 13:37

Jut eszembe!
A csapat nevéből a Redskins a kevésbé rasszista jelenleg. A rabszolgatartó Washington nevéhez való ragaszkodás ma már kevésbé megindokolható…

ClayMatthews52
2020-07-06 01:06

comment image?_nc_cat=109&_nc_sid=2d5d41&_nc_oc=AQkUmrSFh_njwdAqgqDw2sDdB4YsQgF_Q6wb7v3oWxXPV_1wR2gJFZ6yJuGv5jgff1Y&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&_nc_tp=7&oh=62d475bc8b8c6b72d40c9194309d0d90&oe=5F26E018

reszelo.aladar
reszelo.aladar
2020-07-06 22:39

Nehéz téma ez. Kezdve a legtávolabbi pontból, ami maga a politikailag korrektség. A szólás szabadsága ott kezd el csorbát szenvedni, amikor bármilyen okból meg kell azokat válogatni. Először csak a nyelvtan rendezi a szavakat mondatokká. A mondatokat gondolatokká. De arról nem volt szó, hogy bizonyos szavak helyett más szavakat kelljen használni
Azért alkottunk szavakat, hogy megkülönböztessünk dolgokat másoktól. Ez nem különbözik emberek csoportjaitól sem. Csakhogy van itt egy ijesztő trend. Az, hogy ami tegnap még elfogadott volt, az ma már necces, holnap pedig sértő lesz, legyen az bármi.
Mi ez, valami termék-életciklus, hogy ez még jó, de az már lejárt az nem használható többet? Mert a nigger szó az sértő, de a fekete nem? Pedig ugyan azokra az emberekre gondolunk. Ha a fekete meg a fehér még rendben van, akkor mi a baj a sárgával? És főleg a rézbőűekkel? A fekete szót meddig lehet még négerekre (magyarul ezt a szót használjuk a sötét bőrű emberekre) használni és mikor találja ki majd valamelyik jogvédő, hogy ácsi már ez is sérti őket?
Ha eleget érzékenyítünk egy társadalmat, akkor egyszercsak mindenben meg lehet találni a sértőt. Mert az érzékenyítés nem szól másról, minthogy megtanuljunk fennakadni és kiakadni minden olyan apróságon, amire normál keretek között nem tennénk.

Elindult egy lavina, amin köztudottan nincs fék, megállni pedig csak a völgyben fog, addig pedig minden lerombol. A legszemtebb, hogy amit elsodort azzal is nőtt az ereje és még könnyebben sodor el mást is.
A multi cégek pedig úgy döntöttek (vagy inkább ugyanazok a globális PR és bármi tanácsadók), hogy jobb beállni a lavinába lesz ami lesz, mert nagyon könnyen válhatnak ők is áldozatokká. Ott tartunk, hogy a régi komcsi mondást felhasználva (aki nincs velünk, az ellenünk van) egymás sarkát tetaposva próbálnak beállni a sorba és rávenni mindenkit, hogy vagy maxi PC vagy és feladod ha kell minden identitásod (az pont a névvel kezdődik), vagy akkor te egyben, csomagban vagy mindaz, ami ellen aktuálisan küzdeni kell.
Nemrég még csak jobbos konzervatív véleményeket tiltottak le algoritmusok, valamilyen gumiszabályra hivatkozva. Utána amerikai egyetemek tiltottak ki expolicite nekik nem tetsző gondolkodókat a véleményük miatt. A múlt hetek szobordöntögetéssel teltek és végre megtudtuk, hogy kizárólag a fekete életek számítanak, aki bővítené a kört minden ember irányába (nem erről szólnak az egyetemes emberi jogok?), azt elevenen kell a máglyáraküldés előtt megnyúzni. A térdelés után hamar jött a cipőcsókolgatás, ami kb előre vetíti, hogy pusztán fehérnek lenni maga a rasszizmus. Mit kéne még gyorsan a szabadság nevében betiltani? A fekete ruhák viselését más bőrszín számára? A fekete szó kiejését már bőrszín számára? Esetleg tiltsuk be magát a sportot, mert sértő a vesztesre nézve? Esetleg tiltsuk be a mozgást, mert sértő a mozgássérültekre nézve. Esetleg az érzékelést, mert sértő a vakokra süketekre, stb. Tiltsuk be a pénzt, mert sértő azokra nézve, akiknek nincs annyi, amennyit csak el tudnak képzelni. Utolsó előttinek betiltsuk a tudást is, mert sértő a butákra nézve. Majd legvégül tiltsuk be az embert, csak valaki még kapcsolja le a villanyt.
Gyorsan írjuk le mielőtt tilos nem lesz. Az USA-ban a feketék aránya 13-15%. De jelenleg többségi jogokat/pozitív diszriminációt követelnek. Az NFL-ben a feketék aránya bőven meghaladja a 60%-ot, de még itt sem elég az egyenjogúság, amíg van olyan poszt, ahol nincsenek többen. Persze azt a kérdést nem lehet feltenni, hogy mi lett volna ha azok a vén rasszista fehér disznók és a még rasszistább felmenőik nem alakítják olyanná a világot, ahol van pl profi sport és a sikeresebbje annyi pénz kereshet, hogy soha semelyik laszármazottja sem szenved hiányt.
De vissza az eredeti kérdéshez. Az NFC East utolsójának nincs könnyű dolga és nem szabad kapkodnia. Washington városáról van elnevezve, de nem ott lakik. Ráadásul a névadó is egy vén rabszolgatartó rasszista disznó volt, ezt a tényt pedig nem kompenzálhatják azok a tények, hogy egy országot alapított meg, annak első vezetője volt és elindított egy nem létező nemzetet a nemzetté és a globális csúcshatalomá válás útján. A Redskins nevet pedig hiába kapta egy indián felmenőkkel rendelkező HC utáni tiszteletből, ennek a szónak is lejárt a szavatossága. Szóval kár lenne addig újra brandingelni milliádokért, ha utána kiderülne, hogy a városnév is lecsó.
De addig is javasolnám a “NFL franchise from the DC area formerly known as Washington Redskins”

ahanem
ahanem
2020-07-07 19:41

mi lesz az FSUval?

92
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x