Connect with us

Érdekességek

Larry Fitzgeraldnak több tackle-je van, mint elejtett labdája

Vannak az NFL-ben teljesen őrült statisztikák, ez a sport sajátossága. Sok közülük nem igazán jó semmire, de néha azért találni gyöngyszemet, amelyek tényleg jól reprezentálják például valaki, jelen esetben Larry Fitzgerald nagyságát.

Nagyítóval kell keresni azt az NFL-szimpatizánst, aki szerint a Cardinals elkapója nem Hall of Fame kaliber, hogy nincs helye a legnagyobbak között. Bár szinte soha nem volt jó irányítója, 1378 elkapása és 17 083 elkapott yardja a 2. legtöbb valaha (csak Jerry Rice előzi meg), míg 120 TD-je a hatodik helyre elég az örökranglistán. Ráadásul mindezt úgy érte el, hogy mindössze 29 elejtett labdája volt.

A 29 drop 17 év alatt jött össze, tehát szezononként nem jön ki a kettes átlag, illetve az elkapható labdák mindössze két százalékát nem tudta csak megszelídíteni (és hány olyan elkapása volt, ami egy átlagos elkapónak elkaphatatlannak számított volna). Sőt, konkrétan gyakrabban kénytelen szerelni, mint egy drop miatt bosszankodni, karrierje során ugyanis több tackle-je van elkapóként (40), mint elejtett passza. Legenda.

 

53 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
53 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
camillo 7777
2020-08-09 08:00

És még ezek mellett nem a pénzre hajt, marad szeretett csapatánál. Pedig minden csapat tárt karokkal fogadna egy legendát.

acsdav2
acsdav2
Reply to  camillo 7777
2020-08-09 13:02

Ez azért nem igaz! :D A neki járó pénzt az utóbbi időben mindig korrekt módon elkéri. Illetve szerintem az se kérdéses, hogy egyetlen csapatnál se keresne ennyit, mint Arizonaban. Viszont az vitathatatlanul rendkívül tiszteletre méltó, hogy 2 éve nem hagyta el a süllyedő hajót (ahogy TB tette), hanem kitartott a csapat mellett.

d zoli
d zoli
Reply to  acsdav2
2020-08-09 15:17

Van némi különbség a között, hogy valakit meg akarnak tartani vagy ki akarnak baszni. Az általad említett elhagyós esetben mondjuk 3 éven keresztül.

Nem mindig a sztár döntése, hogy végig maradhat vagy elküldik gyűrű túrára. Most pl Harrison ugrott be. Ez az Arizona FO érdeme is. Van egy olyan gyanúm, hogy ha így fejlődik a csapat akkor jövőre még lesz PO Larryvel.

acsdav2
acsdav2
Reply to  d zoli
2020-08-09 19:45

“akkor jövőre még lesz PO Larryvel.”

Őszintén remélem, hogy valami szép sikerrel tud visszavonul pár év múlva, mert nagyon megsüvegelendő, hogy 36 évesen is hajlandó volt részt venni egy rebulidben.

d zoli
d zoli
Reply to  acsdav2
2020-08-09 22:13

Pluszbónusz, hogy még bírja is. Az sem rigófütty.

d zoli
d zoli
Reply to  acsdav2
2020-08-09 15:17

Van némi különbség a között, hogy valakit meg akarnak tartani vagy ki akarnak baszni. Az általad említett elhagyós esetben mondjuk 3 éven keresztül.

Nem mindig a sztár döntése, hogy végig maradhat vagy elküldik gyűrű túrára. Most pl Harrison ugrott be. Ez az Arizona FO érdeme is. Van egy olyan gyanúm, hogy ha így fejlődik a csapat akkor jövőre még lesz PO Larryvel.

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2020-08-09 18:47

Azért rohadtul nem mindegy, ki van az öltözőben és ki ad értékrend tekintetében irányt a többieknek(nem mellesleg még mindig felháborítóan biztos a keze). Szvsz ez ér a legtöbbet és épeszű tulaj ezért vastagon fizet… ;)

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2020-08-09 19:31

Na de bjeelám, ezt ki vitatta? :)

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2020-08-09 20:55

Mondjuk esetleg te? Kétségbe vonod, hogy tárt karokkal fogadnának egy ekkora legendát és nehezményezed, hogy elkéri a lét, illetve jelzed, hogy nem kapna máshol ennyit. Egy ilyen kaliberű játékost, aki már csak a nevével megtölt egy fél stadiont igenis megfizetnek, ha elszerződik akárhová. Az sem mellékes, hogy milyen pozitív hatást vált ki egy ekkora legenda egy új csapatnál. Most nem sorolnám a neveket, akik fellendítettek egy csapatot csak a személyiségükkel, mert te is képes lennél fél napon át írni, akkor meg minek az én klaviatúrám kopjon. ;) Abban igazad van, ahogy Fetykének is, hogy vénül már, fogai hullanak, de azért nem ráncigálnám ennek az oroszlánnak még a bajszát, mert ha bedühödik… Láttad az elkapási statját, hogy még most is milyen kegyetlenül biztos a keze és az istennek sem ejti el a labdát?

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2020-08-10 14:16

Na álljunk meg egy szóra! :) Azt írtam, hogy korrekt módon elkéri a pénzt. Nem ad kedvezményt, de a csapatot se húzza le. Nálam ezt jelenti a korrekt. Azt gondolom, hogy egy SB-ba igyekvő csapat nem adna neki ennyit. Arról nem hallottam, hogy egy rebuild alatt álló csapat vajon adna-e neki többet. Most már egyébként ez nem is aktuális hisz amióta egy évekre ír alá Larry minden GM tudja, hogy vagy Arizona vagy visszavonulás.

pritek
pritek
Reply to  camillo 7777
2020-08-10 01:20

Azert a 17. szezonjara kerhetett volna 10+ nal kevesebb penzt, de az arat mindig megkerte. Mondjuk en minden pillanatban azon voltam, hogy tessek kifizetni amit ker, aztan haladjunk tovabb. Larry nem csak a palyan legenda, hanem az oltozoben es maganeletben is. A csapatvezetest elve megnyuznak, ha elengednek, vagy ne adj isten vita miatt tavozna.

Bálint Unger
Bálint Unger
2020-08-09 10:32

Mit meg nem adnék érte, ha Rodgersnek ilyen célpontja lenne…zseni a csóka.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Bálint Unger
2020-08-09 11:03

Azért Adams jobb a mostani Larrynél. :)

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2020-08-09 11:14

Őőőőőőő… nem. Számold azt is, hogy ki dobál nekik, és mindjárt minimum kiegyenlítődik(de inkább Larry javára mozdul el) az amúgy is minimális eltérés köztük. ;) És akkor az öltözői hangulatot már ne is számoljuk…

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2020-08-09 11:32

A Packs rosterén található többi WR-nek is ugyanaz az ember dobál, még sem kellenének még labdaszedőnek sem. Thomas teljesítményéből sem von le semmit az, hogy ki dobál neki…
Az elmúlt két szezonban nagy lett a különbség közöttük (érthető módon Larry öregszik), így már nincsenek egy szinten. Főleg azért, mert Davante nálam jelenleg a top5 elkapók közé tartozik, Fitzgerald pedig már kezd kiöregedni akár tetszik, akár nem.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2020-08-09 11:36

néddamármeg a 2019-es statjukat, alig van köztük difi. Amúgy meg persze, hogy öregszik, de mint a jó bor… ;)

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2020-08-09 11:46

Hát ha nem veszed figyelembe azt a tényt, hogy Adams sérülés miatt csak 12 meccsett (sem) játszott tavaly (azt sem mind egészségesen), akkor valóban. :) Ha már ezt is bekalkulálod, akkor majd 50%-os a teljesítményük közötti eltérés. :D

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2020-08-09 12:30

Hát, ha nem veszed figyelembe, hogy a vén szarost már csak feleannyit használják, mint korábban, akkor igazad van, de ha figyelembe veszed, akkor hamar kiderül, hogy a hatékonysága alig romlott és minimális az eltérés köztük. ;)

Larry:
tgt: 109; ebből 804yard; y/r: 10,7; catch 68,8% y/tgt: 7,4 TD:4
Adams:
tgt: 127 ebből 997 yard; y/r: 12,1; catch: 65,4% y/tgt: 7,9 TD:5

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2020-08-09 13:02

És nem gondolod, hogy azért van kevesebbet használva, mert már megöregedett? Ez az összehasonlításod olyan, mintha azt mondanád, hogy a 39 éves James Harrison olyan jó, mint a 25 éves Mack, mert ugyanolyan hatékonyan generál nyomást és nem veszed figyelembe, hogy az öreg fele annyi snapet tölt a pályán.

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2020-08-09 18:39

Teitten ne tromfolj, bőven elég nekem a Fetykét kordában tartani!!!

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2020-08-09 13:16

Azért ehhez hozzá tenném, hogy Adams az egyetlen értékelhető elkapó a cspatban évek óta, akire nem csak hogy a legjobb cornereket állítják rá, de sokszor még azt a luxust is megengedik a védelmek, hogy duplázzák. Mert kell is. Fitzgerald már nem kap ekkora figyelmet a védők részéről…

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2020-08-09 18:39

Akkorisigazamvanéskész! beszarokhogynemtuggyaabbahagyniésmégigazaisvan

pritek
pritek
Reply to  Fetyke
2020-08-10 01:08

Hat mondjuk Fitz elol sem vettek el tul sok rivaldafenyt a tobbiek tavaly. Kirk amikor egeszseges volt valamennyit. De ratettel ket embert Fitzre egy kritikus szituacioban es mar jott is a specialis egyseg. Ettol meg egyet ertek veled, csak mondom.

Ferenc Lopós
Ferenc Lopós
Reply to  Fetyke
2020-08-09 15:00

Vajon Larrynek miért nem voltak meccseket kihagyó sérülései?

Leon78
Leon78
Reply to  Fetyke
2020-08-09 13:09

Azért számomra elég nagy merészségnek tűnik Adams-et összehasonlítani Larry-vel.:) Összehasonlítani maximum olyan kaliberekkel érdemes, mint például Megatron.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Leon78
2020-08-09 13:09

Sikerült érthetően elolvasni Fetye kommentjét?

Leon78
Leon78
Reply to  acsdav2
2020-08-09 18:47

Örülök, hogy a lényegre tudtál fókuszálni. :)

acsdav2
acsdav2
Reply to  Leon78
2020-08-09 20:03

Ha már neked nem sikerült örülök, hogy ezzel örömet tudtam szerezni neked. Azt már sikerült megérteni, hogy a jelenlegi lehetséges teljesítményükről van szó (ami a korkülönbség miatt nyilvánvalóan Adamsnek kedvez) és nem másról?

Fetyke
Fetyke
2020-08-09 11:42

“Bár szinte soha nem volt jó irányítója…”
Ez egy téves városi legenda.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2020-08-09 12:42

Szegény Warner már közelében sem volt annak a képességnek és teljesítménynek, mint amit korábban tudott, ahogy CPalmer sem, bár neki legalább összejött egy karriercsúcs Fitzgeralddal. A többit meg inkább ne emlegessük…

snookerista
snookerista
Reply to  bjeela
2020-08-09 13:09

Azért Warner csak elvitte SB-ig a csapatot és ott épp kikaptak. Sőt sztem azon a meccsen jobbak voltak mint a Steelers de nem jöttek ki jól a dolgok

acsdav2
acsdav2
Reply to  snookerista
2020-08-09 13:09

Azt nem nagyon lehet elvitatni, hogy az a SB valószínűleg Warneren ment el. 1&goal-nál túl 10-7-es hátrányban túl nagy hiba volt a pick 6.

snookerista
snookerista
Reply to  acsdav2
2020-08-09 13:09

Igen rajta ment el ( bár ha nincs a pick6 sztem nálam jobb mint Big Ben azon a meccsen) de szezonba jól játszott, seahawks elleni meccset sztem ő nyerte meg a csapatnak plusz azért Larrynek is tűpontos labdákat oda tett.
Palmer is jó volt, kár hogy pont akkor sérült meg mikor a legjobb eredményt elérhették volna.

acsdav2
acsdav2
Reply to  snookerista
2020-08-09 13:23

Jó kérdés, hogy 14-ben mire lehettek volna képesek vele. Én azért azt gondolom, hogy SB részvétel akkor se lett volna, mert a Packers/Seahawks duó nagyon komplex volt és Palmer egy évvel később sajnos nagyon visszaesett a rájátszásra.

pritek
pritek
Reply to  acsdav2
2020-08-10 01:00

Hat azert azt nem mondanam, hogy kijelentheto teljesen, hogy rajta ment el. Azert Harrison (aki emlekeim szerint az aktualis DPOY volt) nagyon bepalizta az INTnel, teljesen magatol direkt rossz helyre allt fel. Raadasul egy goal line INT nem kene automatikusan pick6 legyen. Az egesz tamadosor bealudt Fitzen kivul siman szerelni kellett volna max hatvan yardon. Illetve Warner eljuttatta mindezek utan a csapatot oda, hogy ket perc volt es vezettek. Volt asszem egy harmadik down ahol Dockett centikre volt attol, hogy sackelje Bent a Steelers 1-2 yardosanal kb 20 yardra a LoStol. Ha az ott megvan, vege. De ott jott Ben es Holmes es osszeraktak egy dobbenetes driveot. Persze Warner hibazott, de Whiz is angol kisasszonykent allt neki a meccsnek es csak a masodik felidoben vette elo a playbookot. En egyaltalan nem tudom okolni pl a meccsert, nemhogy kifejezetten megnevezni ot a hibasnak.

bjeela
bjeela
Reply to  snookerista
2020-08-09 18:56

Az a röhej, hogy azon a PO sorozaton végig gigaelit módon teljesített Kurt, de sajna a végén jött a baki… Mint Favre-nak a Saints ellen.

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2020-08-09 13:09

Warner esetében a képesség meg volt és a játék is szuper volt 2008-ban.Palmer meg abszolút elit kategóriát képviselt.

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2020-08-09 18:47

Kurt ott nagyjából olyan volt, mint Favre a Vikesben: simán benne volt egy gyűrű, de aztán a végén csak elcseszte(lásd Favre a Saints ellen a végén azt az INT-t). Azt senki sem vitatta, hogy zseni volt, de már messze volt attól, amit Ramsben produkált, még akkor is, ha 2008-ban és még 2009-ben is a PO-ban eszméletlen dolgokat művelt. Bár ilyenkor mindig felmerül, hogy az elkapó tette inkább naggyá… ;)

Carsonnak meg volt egy 2015-ös szezonja, amire büszke lehet, aztán felejtős és rohadtul nem volt elit. Pláne az a 2015-ös PO-ban nyújtott produkció volt roppant kínos és kellemetlen…

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2020-08-09 19:31

Palmer alapszakaszt tekintve elit volt, de azt nem vitatom, hogy nagyon csúnyán összeomlott a PO-ra.

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2020-08-09 20:44

Őőőőőőő… nem. Alapszakaszban sem volt elit. Volt két kiemelkedő szezonja a karrierje során és ennyi. A többi olyan rondán kazánszürke, hogy én kérek elnézést. Imádta az INT-ket, és nem véletlen az sem, hogy az egész karrierje alatt mindössze három PO-s szezonja volt, és még azon is sikerült abszolválnia 1 győzelemre 3 vereséget. Azért nem ez az elit QB ismérve… És hát a rétingje sem volt valami veretes és akkor még finom voltam.
https://www.pro-football-reference.com/players/P/PalmCa00.htm

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2020-08-10 14:33

Ahogy látom pritekkel megyeztettek abban, hogy Palmer mennyire is volt jó Arizonaban, :) Mi megegyezhetünk abban, hogy bár a karrierje hosszához képest kevés ideig volt jó QB-ja, azért járhatott volna rosszabbul egy Billsben vagy Brownsban :)

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2020-08-10 14:56

Nagy kaland, ha Fitz nálunk kezdett volna, akkor a csávót elássuk két szezon után egy kikötői gödörbe. Amilyen karriergyilkos offensünk volt mindigis… Illetve izéééééééé, most már hál istennek nem, mert itt van nekünk MVP Trub!
Huhhbazmegesztmajdnemelcsesztem

pritek
pritek
Reply to  bjeela
2020-08-10 01:08

Ha elit nem is volt, de kozelebb volt hozza mint sem. Az elso Cardsos szezonjaban amint osszeallt Arians rendszere hengerelt a csapat a vezetesevel. Kepes volt az ember 4 inttel a hata mogott gyozelmet szerezni a Hawks otthonaban egy nem mindennapi dobassal. Zsenialisan tudta a hibakat lerazni magarol es tiszta lappal kezdeni minden driveot. Ketszer is kiesett a szezonra es mindketszer ott volt a lababan a bugi. 2015ben meg a dobokezen serult volt az ujja, illetve a vedelem olyan csunyan cserben hagyta, hogy sikitani tudtam volna. A korabbi karrierjet csak hanyaveti modon kovettem es bar mar akkor rohadtul szerettem volna ha megszerezzuk amikor meg a Bengalsnal ment a bohockodas, de azert nem mondanam, hogy kulonos ismeroje voltam. Viszont a Cardsnal kozel elit teljesitmenyt hozott. (Cardinals iranyitohoz kepest legalabbis biztosan :) )

bjeela
bjeela
Reply to  pritek
2020-08-10 08:40

“Cardinals iranyitohoz kepest legalabbis biztosan” Na, ebben tökéletesen egyetértünk. ;)

A 2015-ös szezon valóban nagyon rendben volt, akkor elit volt az alapszakaszban Palmer. És jobbára ezzel ki is fújt a produkciója. Már a PO-ban olyan ritkaszar volt, hogy jujjj. Palmer idejében az O rangsora:
2013 pontokban 16. yardokban 12.
2014 pontokban 24. yardokban 24.(itt csak hat meccsen játszott)
2015 pontokban 2. yardokban 1.(Na, ez volt az elit, kalapot le!)
2016 pontokban 6. yardokban 9. (Ezt már nem dicsérném…)
2017 pontokban 25. yardokban 22.

pritek
pritek
Reply to  bjeela
2020-08-10 10:19

Ne haragudj, de szerintem te sem vagy abban a helyzetben, hogy a 2016os teljesitmenyt ne dicserd :)
2017ben sem volt sok koze a vegso teljesitmenyhez, a maga 7 lejatszott merkozesevel.
Illetve 13ban erdemes lebontott statisztikakat is nezni a hetedik het utan, mert onnantol, hogy osszeallt mindenkinek a fejeben BA rendszere eg es fold volt a statisztika es ugy repesztett a csapat egy 7-2es zarast, hogy a tamadosor hasitott.
Illetve a forma mindezeket ugy hozta ossze, hogy a fal elotte osszesen egy evig volt jo es kb meg fel evet atlag feletti, a tobbi esetben meg meeeh. Persze-persze Manning utcarol osszeszedett emberekkel is elit tudott lenni, de o azert az elitnel egy magasabb kategoria volt.

bjeela
bjeela
Reply to  pritek
2020-08-10 14:41

Éééééén? MVP Trubbal? Nóóóórmáááális? Csak abban a helyzetben vagyok!
Aztat én sosemnem állítottam, hogy Carson egy fakezű szar lett volna, bár inkább az a véleményem, hogy egy elfuserált Favre hasonmás akart lenni temérdek eladott lasztival. Amúgy BA szinte csak ilyen QB-kat nevelt… Hajigájjad édes fijam, ne törőggyé semmivel, azt majcsak lessz valahogy.

Ami azt a 7-2-es rohadt nagy rohanást illeti az megvan, hogy az első három győzelem konkrétan két 4-12-es és egy 2-14-es csapat ellen jött össze és a hét győzelemből öt negatív mérlegű csapat leverését jelentette? Félreértés ne essék, Carson egy ügyes fiú volt, de nem elit. Csak a poén kedvéért megnéztem a QB ratingeket a Pro football reference-n és nem igazán vidító Carsonra nézvést:
2013: 52,6 amivel 22. lett
2014: 63,7 amivel 11. lett
2015: 77,1 amivel 1. lett. Kalapot le, 5* az üzenőfüzetbe! Aztán jött a PO és…
2016: 54,5 amivel 18. lett
2017: 52,5 amivel 20. lett

Akárhogy is nézem az a helyzet, hogy Carsonnak volt egy kiemelkedően zseniális alapszakasza 2015-ben, ahol minden klapolt, de már a PO-ban az első meccsen beégett és azóta csak keresgélte önmagát. Szegénykém bármennyire is szeretném fényezni, de sajnos nem volt elit.

pritek
pritek
Reply to  bjeela
2020-08-10 20:22

15-1-es Packers is a vilagtalan Chiefstol kapott ki. Akarom mondani a 4-12-es csapatokat is meg kell verni.

bjeela
bjeela
Reply to  pritek
2020-08-11 08:38

Természetesen igazad van, ezt senki sem vitatja, de ettől még azok a csapatok aktuálisan nem voltak a legjobbak.

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2020-08-09 13:16

Azért sok elkapó örült volna ilyen irányítóknak. Sőt ismerek olyan csapatot is, ahol a szurkolók is nagyon értékeltek volna ilyen QB-at. :)

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2020-08-09 18:39

Fogalmam sincs, kire gondolsz…

Ferenc Lopós
Ferenc Lopós
2020-08-09 15:15

Tíz éve Larry, Kurt Warner és Ken Whisenhunt miatt lettem Cardinals fan.

pritek
pritek
Reply to  Ferenc Lopós
2020-08-10 01:25

Es Anquan!

d zoli
d zoli
2020-08-09 18:39

“Best hands in the business”

53
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x