Connect with us

Hír

16 csapatos rájátszás a vészterv az idei évre

Ugyan az utóbbi fordulók rendben le tudtak menni a koronavírusjárvány közepette, az NFL még aggódik amiatt, hogy a pandémia miatt nem tudja az összes alapszakaszmeccset megrendezni, főleg hogy már nem lesznek bye weekjei a csapatoknak. Erre az eshetőségre találtak ki egy vésztervet, ami egy 16 csapatos rájátszást jelentene, írja Chris Mortensen.

A jelenlegi terv, tehát a 256 meccses alapszakasz 17 forduló alatt – esetleg 18, ha szükséges -, továbbra is áll, de ha esetleg mégsem sikerülne ezt tartani, akkor kell egy B terv, egy vészforgatókönyv, az NFL Versenybizottsága pedig ezt találta ki. Ezek szerint az AFC-ből és az NFC-ből is 8-8 csapat jutna be a rájátszásba, a négy csoportgyőztes és négy wild card csapat. Ebben az esetben az első kiemeltnek nem jutna pihenőhét, ráadásul a kiemeléseket sem a hagyományos módon állapítanák meg, hanem simán a mérleg (győzelmi százalék) alapján, tehát például az NFC East bajnoka nem a negyedik kiemelést kapná meg, hanem feltehetőleg a nyolcadikat. Természetesen egy ilyen változtatáshoz a csapatok hozzájárulása is szükséges, itt viszont még nem tart a projekt.

1982-ben volt már példa egyébként kibővített rájátszásra, akkor a játékosok 57 napos sztrájkja miatt. Abban az évben csak kilenc alapszakaszfordulót rendeztek, és 16 csapatos playoffra került sor.

22 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
22 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Kopi3.14
Kopi3.14
2020-11-03 08:54

Ennek az AFC North is örülne szerintem, három jó helyen bejutó csapattal.

ahanem
ahanem
Reply to  Kopi3.14
2020-11-03 12:47

ez a browns nem jobb, mint a raiders vagy a colts

d zoli
d zoli
Reply to  ahanem
2020-11-03 20:38

Nem. Viszont rosszabb.

ducksfan
ducksfan
2020-11-03 09:23

Szerintem alapból is 8-8 csapatnak kellene bejutnia.
Az első fordulóban a csoportgyőztesek mindenképpen otthon játszanának, utána pedig a mérleg alapján dőlne el.

Fetyke
Fetyke
Reply to  ducksfan
2020-11-03 10:08

Szerintem is. Előtte legyen mindenkinek egy pihenőhete és elég 2 előszezon mérkőzés is. Így beleférne még a 17 meccses alapszakasz is.

Rynald
Rynald
Reply to  ducksfan
2020-11-03 17:39

Csak még súlytalanabb lenne az alapszakasz. Nem olyan rég az AFC-ben simán előfordult, hogy a 6. helyezett, azaz az utolsó bejutó is totál középszerű csapat volt, ehhez képest ez a mostani 7 csapat is sokkal kényelmesebb bejutási lehetőség. Jelen állás szerint igy is az NFC-ben 1, az AFC-ben pedig 2 pozitiv mérlegű csapat nincs csak playoff helyen (úgy hogy előbbiben még egy negativ mérlegű is van). Arról nem is beszélve, hogy ha nincs pihenő hét, akkor a kiemelésekért való küzdelem is sokkal unalmasabb. Szóval nem kellene tovább csökkenteni az alapszakasz súlyát extra bővítéssel

ducksfan
ducksfan
Reply to  Rynald
2020-11-04 08:00

Az idén az NFC East győztese is vélhetően súlytalannak fog számítani, akkor ők se menjenek, mert totál középszerűek? Engem speciel nem zavarna, ha csak a mérleg számítana és a csoportgyőztes sem lenne automatikus PO résztvevő, csak akkor jobban kiegyenlített sorsolás kellene (vagy mondjuk csoportgyőzelem plusz egy W vagy valami).

Szerintem egy pozitív mérlegű csapat joggal remélhesse, hogy az a teljesítmény PO-ba juttatja őket. A kiemelésért szerintem lenne küzdelem, mert egy dome vagy déli csapatnak nem mindegy, hogy mennek a hidegbe, vagy otthon játszanak.
Ha kicsit ez csökkentené az alapszakasz súlyát, akkor esetleg az is lehetne, hogy sérült játékosokat nem drótoznának össze egy-egy meccsre, hanem pihentetnék, hogy a PO-ban pályára léphessenek.
Amúgy szerintem nem csökkene az alapszakasz súlya: 17 meccses alapszakasznál 1 meccs dönthet arról, hogy PO vagy sem. És az meg nem fair, hogy ebben az esetben a tie breakerek döntenek, mert nem azonosak a sorsolások (úgy értem, nem minden csapat játszik ugyanazokkal a csapatokkal).

d zoli
d zoli
Reply to  ducksfan
2020-11-03 19:24

No. Inkább legyen csak 30 csapat. 6 db 5-ös divízióval a 2 konferenciában. 17 meccses alapszakasz 2 bye weekkel és 12 csapatos rájátszás. Kevesebb helyre oszlik el a tehetség. Kevesebb tankoló/ diszfunkcionális szutyok. Kevesebb/ forduló, de jobb meccsek.

ducksfan
ducksfan
Reply to  d zoli
2020-11-04 07:55

Ha pedig csak 16 vagy 24 csapat lenne, még kevesebb helyre oszlana el a tehetség. A jelenleg szutyok csapatoknak is voltak remek éveik/évtizedeik illetve a most remeklő csapatoknak is voltak pocsék éveik/évtizedeik. A jó csapatok sem biztos, hogy jó meccseket játszanak (amúgy mi számít “jónak”: izgalmas meccs? sokpontos meccs? védőfoci?)

RvBalazs
RvBalazs
2020-11-03 11:47

Nagyon adnám ezt a rájátszást.
Ahogy lent is irta ducksfan.

Fetyke
Fetyke
Reply to  RvBalazs
2020-11-03 11:57

Reménykedsz, hogy hátha beférünk még 8.-ként a PO-ba? :D
Egyébként szerintem ahogy eddig lehozta nagyon jól a szezont az NFL technikailag, ez után is le fog menni nagyjából probléma mentesen, legfeljebb tényleg egy darab plusz hetet kell beiktatni.

RvBalazs
RvBalazs
Reply to  Fetyke
2020-11-03 12:07

nem a virus miatt. Amúgy jönne jól ennyi PO meccs :-)
Fetyke barátom… nem tudom én már, hogy mi lesz ebben a szezonban.
Persze, lehet még 11:5 a mérlegünk(matematikailag), de… ahogy te is irtad tegnap, sokszor megbeszéltük.
Kingért a 6. kört sajnálom. Azt be kellett volna húznunk.
A maradék meccsek: 2 DET, 2 CHI. lesz nemsokára egy DAL, CAR, JAX hármas, ezen kivül maradt egy NO és egy TB.
Őszintén egyik se nyerhetetlen.
Az már másik kérdés, hogy nekünk nyerhető-e.
Cleveland játéka nagyon tetszett a hétvégén. Most néztem még elemézseket róla, brutál szépen blokkolt ő is, Irv Smith is.

Fetyke
Fetyke
Reply to  RvBalazs
2020-11-03 12:41

Számomra is meglepően összeszedett volt vasárnap az OL. Tulajdonképpen egy elváltás (amiből sack lett) kivételével jól lehozták a meccset. Talán Ezra is belerázódik. Kiderült az is, hogy tudunk mi rövidebb passzjátékokat is játszani, ha az időjárás erre rákényszerít bennünket. Kár, hogy a hátralévő mérkőzéseink nagy része dome-ban lesz…
Tapasztalatszerzés szempontjából én is örülnék egy PO-nak. De erre nagyon kevés esélyt látok. Nem matematikailag, mert az még megvan, hanem a védelmet nem érzem rá elégnek. Támadó oldalon, ha van Cook akkor még csak elkaristolunk valahogy, de a védelem ritka gyenge. Persze nagyon tartalékos az egység, de e miatt is, elég reménytelennek látom az idei szezonra ezt a csapatrészt. Persze a sérülések is bármikor bármit megváltoztathatnak (lásd most a Lionst).
Igazából a 4 csoportmeccsett lenne fontos megnyerni, aztán meg kell nézni, hogy mire lehet az elég. Csak hát két hét múlva MNF Chicagoban…

ahanem
ahanem
2020-11-03 12:41

akkor ezért kezdtek el játszani a fiúk
már csak a chiefst kéne megverni, meg az aints-buccs párost oda meg vissza

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2020-11-03 12:47

Üdv a klubban!
Egyébként azt hiszem ti ilyenkor szoktátok elkezdeni a szezont…

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-11-03 12:47

Decemberben kell igazán jól fodballozni.

Zoard
Zoard
2020-11-03 18:28

Ti értitek ebből hogy akkor mi lesz helyzet ha lesznek csapatok, akik nem tudják lejátszani az összes alapszakasz meccsüket?
Akkor hogy számolnak? Figyelembe sem veszik a kevesebb mérkőzésszámot? Csaak az számít hogy kinek van több győzelme, stb…
Vegyük a következő példát: mi lesz akkor, ha nem saját érintettségből, hanem az ellenfél miatt nincs meccs. A halasztott időpontban sem történik meg.
Ebből nem derül ki hogy akkor pl. ilyen esetben simán jóváírják a vétlen csapatnak a győzelmet?
Vagy akkor mi van ha az elhalasztott meccset azért nem tudják lejátszani mert mindkét csapatban előfordul a meccs előtt közvetlenül pozitív teszt és emiatt szélesebb körű karantén kellene..
Döntetlen lesz az eredmény?

reszelo.aladar
reszelo.aladar
Reply to  Zoard
2020-11-03 18:39

Győzelem százalékot számolnak és pont úgy rangsorolnak, mint akkor, amikor valaki a bye week miatt kevesebbet játszott. Egy elmaradt meccs esély a győzelemre, de a vereségre is. Eszerint egy 10-5-ös csapat mint egy 10-6-os.

katonadani
Reply to  Zoard
2020-11-03 18:54

győzelem arány számít, tehát ha 14 meccsed volt és 7et nyertél 7 vereség mellett, akkor 50%

reszelo.aladar
reszelo.aladar
2020-11-03 18:33

Azért ne feledjük, hogy sokan a végén már csak tankolnak és elengedik a szezont. Ha viszont még 1 helyet adnak, akkor már sokkal inkább megéri hajtani.
A rossz csapat persze ettől nem lesz egycsapásra hirtelen jó, de 1-2 underdog győzelem mindig születik és igenis van sztori értéke utolsó kiemeltként SB-t játszani.
Komoly elméleleti vitákat lehet folytatni arról, hogy egy adott alapszasz mezőny mekkora része jusson rájátszásba:
– NBA: 30/16
– NHL: 31/16
– NFL: 32/14
– MLB: 30/10
Mindegyik mellett lehet érvelni és mint a példa mutatja, mindegyiknek van értelme. Ezek közül az NFL az egyetlen, ahol minden 1 meccsen dől el. Ettől az, ami és ezért is szeretjük.

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  reszelo.aladar
2020-11-03 20:24

mondjuk idén az MLB-ben is többen jutottak be és elég nagy sikere volt ennek a formátumnak, lehet elgondolkodnak ők is a több csapaton

ahanem
ahanem
Reply to  Vicgeordie
2020-11-03 20:38

ahhoz viszont nekik vissza kéne venni az alapszakasz meccsszámából

22
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x