Connect with us

Hír

Peyton Manning, Calvin Johnson, Charles Woodson a legújabb Hall of Famerek közt

Nem csak az év legjobbjait díjazták az éjjeli NFL Honors gálán, hanem kiderült az is, hogy kik kerülnek be idén a Halhatatlanok közé, azaz a Pro Football Hall of Fame-be. Öt modern éra játékos, egy senior játékos, egy edző és egy közreműködő lett az éjszaka folyamán Hall of Famer: Peyton Manning, Charles Woodson, Calvin Johnson, John Lynch, Alan Faneca, Tom Flores, Drew Pearson és Bill Nunn – az első három úriember egyből bekerült, amint erre lehetősége volt, tehát first ballot Hall of Famer lett.

Peyton Manninget azt hiszem senkinek sem kell bemutatni. A korábbi 1/1-es irányító 14-szer lett Pro Bowler, hétszer első csapatos All-Pro, ötször MVP, kétszer Super Bowl-győztes. Egy szezonban dobott 55 TD-je máig rekord, de a top 5-ben van a győzelmek, a passzolt yardok, a passzolt TD-k, a sikeres passzok örökranglistáján is. A szavazóknak mindössze 13 másodpercre volt szükségük ahhoz, hogy eldöntsék, kiérdemelte-e a Hall of Fame tagságot.

Charles Woodson Heisman-győztesként érkezett a ligába és egyből az Év Újonc Védője is lett, majd olyan karriert tudhatott magáénak, mint nagyon kevesen az NFL történetében. Kilencszer lett Pro Bowler, háromszor első csapatos All-Pro (és még egyszer második csapatos), 2009-ben az Év Védője elismerést is megkapta, egy évvel később pedig Super Bowlt is nyert. A kiváló defensive back karrierje során 65 interceptiont szerzett (5. legtöbb valaha), 13 védő TD-t pakolt fel a táblára (valaha volt legtöbb) és a három játékos egyike, aki két különböző csapatban (Packers, Raiders) is legalább 25 interceptiont szerzett.

Calvin Johnson esete már nem volt annyira egyértelmű, mint Manningé és Woodsoné, róla vitáztak a legtöbbet a voksolók. Ennek oka, hogy a még mindig csak 35 éves Johnson ugyan karrierje során a legdominánsabb elkapó volt a ligában, nem tartott elég hosszú ideig a pályafutása, viszonylag hamar, 9 év után szögre akasztotta a sisakot. A Megatron becenévre hallgató játékos a Lionsszel egyetlen egyszer sem tudott nyerni a rájátszásban, de egyénileg többször a csúcsra ért, hiszen hatszor lett Pro Bowler, háromszor All-Pro, kétszer szerezte a legtöbb elkapott yardot a ligában, 2012-ben pedig rekordot is döntött 1964 elkapott yarddal. Karrierje során egyértelműen a liga legjobb és leglevédekezhetetlenebb WR-e volt.

John Lynchet most a 49ers general manageri székében láthatjuk, azonban illusztris karrierje volt játékosként is. A kilencszeres Pro Bowler, kétszeres All-Pro safety fontos tagja volt a Super Bowlt nyerő Buccaneersnek, ami az évezred egyik legjobb védelme volt. 15 szezont húzott le az NFL-ben, a Buccaneers mellett a Broncos Ring of Honorjába is bekerült. Pályafutása során átlépte az 1000 szereléses határt, emellett 26 interception, 16 kierőszakolt fumble és 13 sack került a neve mellé.

Alan Faneca már hatodjára volt döntős a Hall of Fame szavazáson, és idén végre sikerült bejutnia. Az első körös guard kilencszer lett Pro Bowler, hatszor első csapatos All-Pro, nyert egy Super Bowlt a Steelersszel és a 2000-es évek álomcsapatába is beválasztották.

Drew Pearson már 33 éve vonult vissza, de végre eljött az ő ideje is, Senior jelöltként beválasztották a Hall of Fame-be. Az elkapó draftolatlanként került a ligába és 11 évet töltött a Cowboys színeiben, ahol háromszoros Pro Bowler, háromszoros All-Pro és Super Bowl-győztes is lett, amellett bekerült a ’70-es évek álomcsapatába is.

Tom Flores volt eddig a négy olyan edző egyike, aki kétszer is Super Bowlt nyert, de nem választották be a Hall of Fame-be. Ezt mostantól nem mondhatja el magáról a Raiders korábbi HC-ja, aki az első kisebbségi SB-győztes főedző lett a történelemben. Mike Ditka mellett ő az egyetlen ember az NFL történetében, aki játékosként, segédedzőként és főedzőként is magasba emelhette a Lombardi trófeát.

Bill Nunn sportújságíróként kezdte karrierjét, majd olyan fontos tagja lett a Steelers szervezetének, hogy most, 7 évvel halála után beválasztották a Hall of Fame-be. Óriási szerepe volt a Steelers ’70-es évekbeli dinasztiájának felépítésében, ugyanis ő scoutolta és draftolta a hat év alatt négyszeres Super Bowl-győztes csapat gerincét.

27 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
27 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Sestertius
Sestertius
2021-02-07 09:35

Megatronnal abszolut nem értek egyet.. főleg nem a first ballottal…
Idén MLB ben pl senkit sem választottak be.. itt is simán lehetne, hogy csak 2-3 ember kerüljön be

Raist
Raist
Reply to  Sestertius
2021-02-07 09:48

Én meg ezzel egyetértek, hogy nem értesz egyet :D Én is úgy gondolom hogy persze dominált, persze imádtam, de 2-3 év után lehetett volna inkább ezt meglépni. Nem a játékos miatt vagy a képességei miatt, hanem mert szerintem ennek rossz üzenete van.

Sestertius
Sestertius
Reply to  Raist
2021-02-07 12:55

Pontosan! Fitzgerald helye firs ballotként sztem nem kérdés, Megatron persze dominánsabb volt, de gyakorlatilag feleannyit volt a ligában.. nem mondom x év múlva beválasztják, ok semmi probléma..
De szerintem a firts ballot pont a Polamalu, P Manning, R. Lewis féle ászoknak van fenntartva (Gronk, Brady stb.) De pl Kuechly nálam nem lenne 1st ballot (szintén a rövidke karrier miatt)

chester
chester
Reply to  Sestertius
2021-02-07 13:28

Classtol fugg, ebbe szvsz belefert hogy first ballot legyen Megatron. Azert lehuzott 9 szezont a ligaban, amit nem gondolnek kevesnek egy fb hof-hez. Raadasul a rookie evet leszamitva vegig a tier 1 wide receiverek kozott emlegettek, kozte egy maig NFL rekord idennyel.

Kuechlyvel sem feltetlen ertek egyet, o is 8 szezont lehuzott, kozte DPOY dijjal, 7 even at folyamatosan valamelyik all-pro team tagja, es benne volt az all decade teamben is. Ez egy karrierdij, nem karrierhossz dij. Aki ilyen keves ido alatt is ekkora nyomott hagyott a futballtortenelemben, miert ne lehetne first ballot hof?

Sestertius
Sestertius
Reply to  chester
2021-02-07 17:08

Mert teljesen más 15-18 éven keresztül all pro szinten játszani mint 8-9 ig.. ennyi.. pont 2x annyi :)

Nem azt vitatom, hogy a HoF megérdemelt e.. csak azt, hogy a FB HoF azért más kávézó az én értékrendem szerint..
Khalil Mack is volt DPOY.. de ha most szögre akasztaná a sisakot, ugyanúgy nem gondolnám, hogy FBHoF nek kéne lennie

chester
chester
Reply to  Sestertius
2021-02-07 17:08

Ertettem hogy a first ballottal volt kifogasod, de pont az emlitett ket embernel nem gondolnam ezt problemanak. Kuechly nem tudom milyen classban lesz, de ebbol sztem nem volt eretnekseg Megatront bevalogatni.

Macket en sem mondanam first ballotnak ha ma visszavonulna, de Kuechly egy olyan szinten volt a tarsai felett Wagnerrel es Willisszel egyetemben az evtizedben, mintha Donaldot hasonlitanamk a tobbi iDL-hez.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  chester
2021-02-08 04:03

Viszont Wagner egy csomó híres operát írt, Willis pedig egyenesen a világot mentette meg az Armageddon című filmben! Kuechly semmi ilyet nem tud felmutatni.

ahanem
ahanem
Reply to  Megawatt Szvetozár
2021-02-08 17:28

Donald meg elég mellszobrot tart az aranypénzhegyek alján, minek neki még egy

pritek
pritek
Reply to  ahanem
2021-02-08 20:56

Az a Dagobert. nem Donald.

ahanem
ahanem
Reply to  pritek
2021-02-08 20:56

azt nem mondtam, hogy az arany is az övé

ahanem
ahanem
Reply to  Sestertius
2021-02-07 17:17

“Mert teljesen más 15-18 éven keresztül all pro szinten játszani ”

ez mondjuk eddig talán 2 embernek sikerült

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  ahanem
2021-02-08 04:03

Szerintem annyi ideig játszani sem soknak, nem hogy allpro szinten.

ahanem
ahanem
Reply to  Megawatt Szvetozár
2021-02-08 09:53

nemhát, de sokaknak a hof annyit jelent, hogy akkor a csávónak 30 évig játszania kellett, az mindegy is, milyen szinten

Fitzgeraldnak egyébként két jó szezonnal van többje, mint Megatronnak, a többi az nem hof-worthy

pritek
pritek
Reply to  ahanem
2021-02-08 19:10

Ha az alap statokat nézed, lehet. De nem olyan könnyű azokkal az irányítokkal statisztikai lapon is jól látható teljesítményt letenni az asztalra, ettől még az egyéni teljesítménye, jóval többször volt HoF.

ahanem
ahanem
Reply to  pritek
2021-02-08 19:26

7-8-900 yard 10 yard/elkapásos átlaggal azért nem kiemelkedő, irányítótól függetlenül, ezek WR3 számok

pritek
pritek
Reply to  ahanem
2021-02-08 20:56

Ja. Egy 4500 yardot passzoló támadósorban. Ha nem Fitz lett volna, akkor 5-600 yard se lett volna. Időnként egyetlen elkapóként, fogalmatlan irányítókkal, futójáték nélkül húzott le nagyon sok évet. Ha láttad volna ezeket a meccseket és szezonokat, akkor tudnád mire gondolok amikor azt mondom, hogy a statok nem mindíg tükrözik a szintet amin konzisztensen játszott.

ahanem
ahanem
Reply to  pritek
2021-02-08 20:57

ezért hoztam fel az elkapásonkénti átlagokat, na meg aztán nem mintha Megatron mellett olyan hipi-szupi futójáték lett volna mondjuk
de biztos miatta nem nyertek mondjuk playoff meccset se

félreértés ne essék, imádom Larryt, meg szerintem is HoF (akár elsőre is), de ha ő az, akkor Megatron is

ja, a szavazókat se nagyon szokták érdekelni a körülmények

pritek
pritek
Reply to  ahanem
2021-02-08 20:57

Vágom. Én is csak arra akartam rámutatni, hogy Fitz sokkal volt, mint amit a számok tükröznek.
Ha a pályája csúcsán nem ligautolsó gyerekek dobáltak volna neki, most nem lenne kérdés hogy Rice yard rekordját is megdöntené e.

ahanem
ahanem
Reply to  Sestertius
2021-02-07 17:15

9 teljes szezon

nézz utána kérlek, hogy az átlagos játékos hány szezont él meg a ligában, vagy hogy mennyi a legkevesebb, amivel be lehetett kerülni a HoFba (még el is tekinthetünk attól, hogy anno 14 vagy még kevesebb meccs volt a máig menő 16, majd 17 meccses alapszakaszhoz képest)

rowi
rowi
2021-02-07 13:01

manning és woodson ofkóz. calvin elsőre azért kissé meglepő. faneca ott van fél évtizede, most odafért. lynch is évek óta vár, ő is oké.

ahanem
ahanem
Reply to  rowi
2021-02-07 17:13

kifejtenéd, hogy megatron miért meglepő?

RvBalazs
RvBalazs
2021-02-07 14:18

Jared Allen :-( nagyon hiányzik nekem

Fetyke
Fetyke
Reply to  RvBalazs
2021-02-07 17:24

Nekem is…

bjeela
bjeela
2021-02-07 14:27

Nemmegmontam, hogy a Megatron HoF lesz?

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  bjeela
2021-02-08 04:10

Emlékszem, én is azt mondtam! [kihúzza magát] :)

slowmotion80
slowmotion80
2021-02-07 15:17

Pearson végre bent van, ez mindent überel. már nagyon tartoztak neki a mellszoborral.

ahanem
ahanem
2021-02-07 17:13

mEgAtRoN nEm JátSzOtT ElEgEt AhHoZ hOgY hOf LeGyEn

27
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x