Connect with us

Hír

Rasszista múltja miatt egy nap után távozik a Jaguars sportteljesítményért felelős igazgatója

A Jaguars csütörtökön nevezte ki sportteljesítményért felelős igazgatónak az Iowa egyetem korábbi erőnléti edzőjét, Chris Doyle-t, aki egy nappal később be is adta felmondását. Történt ez azután, hogy a Fritz Pollard Alliance (a NFL sokszínűségéért kiálló, edzőkből, játékosmegfigyelőkből és front office tagokból álló szervezet) erősen kritizálta Doyle-t a rasszista viselkedéséért, illetve a Jaguarst ennek elősegítéséért.

Doyle-t az Iowa egyetemen azzal vádolták, hogy rasszista kijelentéseket tett és szívatta a játékosait (elsősorban a feketéket), ezért vesztette el a munkáját. A kinevezés miatt elég sok kritika érte a Jaguarst és az újonc főedző Urban Meyert, aki nagyon gyorsan megtapasztalhatta a különbséget az egyetem és az NFL közt. Azonnal a beat writerek kereszttűzébe került, akik azt vetették fel, hogy ez mennyire hat majd negatívan a szabadügynökök Jacksonville-be csábítására, illetve hogy alaposan átvilágította-e Doyle-t a kinevezés előtt. Meyer erre nagyjából annyit válaszolt, hogy 20 éve ismeri az edzőt, ami megint csak előtérbe helyezte az NFL-ben régóta problémát jelentő “baráti kinevezés” rendszerét.

Doyle felmondása után tett közleményében azt írta Meyer, hogy nem mérték fel eléggé, hogy milyen következményekkel járna a kinevezése.

43 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
43 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Fetyke
Fetyke
2021-02-13 12:55

Kezdetnek nem rossz…

kismedvee
kismedvee
2021-02-13 14:09

az 1/1-es már alig várja,hogy jaguár lehessen :D

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  kismedvee
2021-02-13 14:56

Előre látom a balhét,hogy idén négernek öltözik Trevor farsangkor :D

kismedvee
kismedvee
Reply to  Bélabá a csótány
2021-02-13 17:18

:D :D :D :D :D :D :D :D :D

ClayMatthews52
2021-02-13 16:19

szerintem Tibi rasszista, azonnal vonultassák már vissza!

Gergely Nagy
Gergely Nagy
2021-02-13 17:40

Hát nem volt túl bölcs, de tökös sem Meyer.

acsdav2
acsdav2
2021-02-13 19:30

Azért azt ne várja senki, hogy a HC vagy a GM egy ilyen pozícióba való interjúztatáskor aztán nagyon sok energiát fektet a legjobb jelölt kiválasztásában. Van még 30 pozíció ami fontosabb ennél :)

Fetyke
Fetyke
Reply to  acsdav2
2021-02-13 23:41

Végül is Meyer elmondta a kiválasztási kritériumot: 20 éve ismeri.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2021-02-14 09:27

Ennyi. :) Nem is értem mit várnak az emberek. Foglalkozzon egy ilyen pozícióval napokat, miközben van 30 fontosabb? :)

katonadani
Reply to  acsdav2
2021-02-14 09:45

tehát rendben van az, hogy a régi haveromat nevezem ki valamilyen beosztottamnak, függetlenül attól, hogy szakmailag és emberileg megfelel-e a munkára?

acsdav2
acsdav2
Reply to  katonadani
2021-02-14 09:59

1.Ha te vagy a főnök, akkor ez a te üzleted, a te döntésed. Ha tudod, hogy az a pozíció kb. nem oszt nem szoroz a bevétel teremtés szempontjából, akkor megértem, hogy havert ültetsz be oda. Ha meg rosszul mérted fel a terepet a pozíció jelentőségét illetően akkor meg úgy is koppanni fogsz. :)
2. Én nem várom, hogy keresztre feszítsék ezért Meyert, de akár egy jó kiindulási alap lesz arra, hogy ha nem jött be, mint HC, akkor ilyen okok is húzódhatnak mögötte.
3. Itt egyébként nem Meyer a megdöbbentő, hanem a Jaugars FO, mert mégis csak ők a munkaadók. Nem Meyernek kellett volna rágoogleznia, hogy mit is csinált ez a faszi korábban. Ő leadta a rendelést, hogy őt akarja és ő is jönne, a Jaguars FO cseszett utána nézni bárminek is.

wolandrule
wolandrule
2021-02-14 08:07

“azzal vádolták”, az igen. Teljesen megőrültek odakint.

acsdav2
acsdav2
Reply to  wolandrule
2021-02-14 10:04

Ha ki is rúgták emiatt akkor talán több volt, mint vád.

reszelo.aladar
reszelo.aladar
2021-02-14 08:48

Lassan eljutunk odáig, hogy egy bármilyen állásinterjún a szakmai kérdések mellett meg fogják vizsgálni az illető közösségi oldalakon tett megnyilvánulásait és lesz ezentúl egy igazolóbizottság, aki gyerekkorától kezdve gyűjt adatokat esetleges kisebbségeket érintő “anomáliák” után kutatva.
Elég lesz 1 negatív vélemény is.
Ez lesz majd a BLM és az LMBTQ saját metooja.

katonadani
Reply to  reszelo.aladar
2021-02-14 09:27

ez már most is így van egyébként a legtöbb cégnél :D meg azért lássuk be nem is hülyeség, hogy nem csak és kizárólag szakmai alapon választasz embert az állásra, hanem h milyen ember, hogyan illik majd a többi munkavállaló közé stb.

acsdav2
acsdav2
Reply to  katonadani
2021-02-14 10:10

És az akkor rossz ember lesz aki nem kedveli a színes bőrűeket és ezt komment formájában is kifejti a világhálón, mert volt egy tapasztalata, hogy akik eljöttek a csapathoz játszani/edzősködni azok egész nap bulizó, másnap ágyban döglő, fb-ozó, lusta emberek voltak?

katonadani
Reply to  acsdav2
2021-02-14 10:31

egy ilyen embert mondjuk nem raknék be egy 70%ban színesbőrű közösségbe

acsdav2
acsdav2
Reply to  katonadani
2021-02-14 10:56

Én éppenséggel a saját példámra gondoltam itt Magyarországon :)

Murphy Steve
Murphy Steve
2021-02-14 09:15

A pályákat be kéne vetni gyapottal, hogy a niggerek jobban otthon érezzék magukat.

katonadani
2021-02-14 09:33

mindig elámulok, hogy az ilyen férgeket védik a legjobban a kommentek közt…

Fontos_Vidra
Fontos_Vidra
Reply to  katonadani
2021-02-14 09:59

a nyílt zsidózás nem zavar titeket a kommentek között?

katonadani
Reply to  Fontos_Vidra
2021-02-14 09:59

elég sok komment zavar :D

Fontos_Vidra
Fontos_Vidra
Reply to  katonadani
2021-02-14 10:01

szerintem óriási különbség van aközött hogy valaki gyűlölködve zsidózik vagy elvakultan védi az ilyen embereket

katonadani
Reply to  Fontos_Vidra
2021-02-14 10:28

nem erre gondoltam konkrétan

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  Fontos_Vidra
2021-02-14 23:54

Csípi az orrod?:”D

acsdav2
acsdav2
Reply to  katonadani
2021-02-14 10:01

Nem te mondtad, hogy jogos volt Hill felmentése? 🤔

katonadani
Reply to  acsdav2
2021-02-14 10:31

nem emlékszem ilyesmire

acsdav2
acsdav2
Reply to  katonadani
2021-02-14 10:59

CTE?

Raist
Raist
Reply to  katonadani
2021-02-14 10:07

Dani, ebben mi a meglepő? Ilyen világot élünk sajnos.

katonadani
Reply to  Raist
2021-02-14 10:47

valahogy még mindig meg tud lepni, pedig tudom hogy ilyen világ van

balintbaba
balintbaba
Reply to  katonadani
2021-02-14 10:41

Nem védem, de őt is megilleti az ártatlanság vélelme. Az egész sztori vele kapcsolatban még nyár elején kezdődött, ami láss csodát, egybe esik a George Floyd halálával kezdődő nagy tüntetéssorozattal. Abban a felfokozott állapotban elég volt pár vád, és már repült is az ember a munkahelyéről, az Iowa sem kockáztathatta azt meg, hogy a BLM kellős közepén nem küldi el Doyle-t. Doyle tagadta, pár játékos pedig rasszista vádakat hozott fel a BLM kellős közepén, most ennyiből tényleg meg lehet ítélni egy embert? Szerintem nem.

katonadani
Reply to  balintbaba
2021-02-14 10:44

ha elolvasod, miket írtak/mondtak róla a korábbi játékosai, szerintem igen.

balintbaba
balintbaba
Reply to  katonadani
2021-02-14 16:46

13 játékos jogi útra is terelte az egész iwoai ügyet, de ennek a végéről még nem tudunk semmit. Itt nekem csak az a problémám, hogy az egyik fél állít valamit és a másik is. Ki tudja mennyire voltak elfogultak a játékosok. A vádak kemények, ezeket igazolni is kellene. Nekem ezzel az egésszel annyi a problémám, hogy előhúzzuk a rasszista kártyát és egyből az egyik félnek adunk igazat. :)

Tizenkettes
Tizenkettes
2021-02-14 13:13

Egész egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy Amerikában, ahol mindenféle rassz képviselteti magát, egy olyan sportágban, ahol alapvetően a nem fehérek vannak többségben (csak az NFL-t nézve szerintem egy kézen meg lehet számolni, hogy a csapatok secondary részlegében hány fehér van), a rasszizmus jelen lenne. Úgy értem, mindenkinek az az érdeke, hogy azokra, akik a csapat sikerességét biztosítják, senki ne tegyen lekicsinylő, becsmérlő, sértő kifejezést, a velük való bánásmódja alapján ne lehessen arra következtetni, hogy őket “másnak” tekinti. És én úgy gondolom, eddig nem is nagyon volt ilyen. Mint a viccben, amikor a nő fizet, majd azt mondja neki az eladó: “Elnézést, hölgyem, de ez a pénz hamis!”. Mire a nő: “Hamis? Akkor engem megerőszakoltak!”
Szóval nekem az a problémám, hogy ennek a mozgalomnak a hatására egy csomó olyan valaki, aki esetleg addig elfogadta, hogy az edzője azért rakta ki a csapatból, mert nem volt elég jó, nem dolgozott keményen vagy béna volt, most egyszerre csak elkezd visszaemlékezni, és a kudarcait képzelt vagy nem bizonyítható dolgokra vezeti vissza. Példa. A New England “kiképzőbázisán” van egy híres-hírhedt domb, amit Belichick imád, mert általa lemérheti a játékosok erőnlétét. A játékosok utálják, nem kell mondani, miért. Amennyiben Belichick egy edzésen többször is felküldi a játékosokat a dombra, majd később a keretszűkítésnél kidobál néhány feketét, mert nem volt megfelelő az erőállípota, majd arra is azt mondják, hogy Belichick rasszista? Mert a végén még ez lesz. Meyer a ténykedése során csak és kizárólag a feketéket szívatta? Kizárólag rájuk tett sértő, lekicsinylő kifejezéseket? Egyáltalán: milyen kifejezések voltak ezek? Mert lassan már ott tartunk, hogy ha valakinek azt mondják, hogy úgy mozog, mint egy lajhár, akkor onnan simán át lehet kötni arra, hogy a lajhár egy állat, azaz X leállítozta Y-t. Következtetés: X rasszista, sőt embernek sem tekinti Y-t.
Nem gondolom, hogy Meyer egy szent, csak nem kellene teret adni egy olyan mozgalomnak, ami lényegében feltételezéseken, primitív ösztönökön, összeesküvés-elméleteken, szóbeszédeken, belemagyarázásokon alapul, ami ráadásul olyan veszélyessé vált, hogy az amerikai történelem kőbe vésett alaptételeit is támadja, kezdve a fehérek szerkesztette alkotmánytól a rabszolgafelszabadító Lincolnig mindent. Egy Lincolnnak hálás fekete köszönetnyilvánítását ábrázoló szoborról kihozták, hogy tkp. az alávetettséget szimbolizálja. Aki látta A tanu (szigorúan rövid u-val!) c. filmet, emlékezhet rá, hogy a bonyoldalom úgy kezdődik, hogy a miniszter megesketi Pelikánt, hogy nem mondja el senkinek, hogy elszalasztott egy kapitális harcsát. Hogy abból mit ki nem hoztak a végére (hogy Dániel tkp. ellenséges békaemberekkel próbált kommunikálni). Röhögtünk rajta, csak éppen véresen komoly volt, mert akkoriban ez ment.
Ez az egész az NFL szakmaiságára is rá fogja nyomni a bélyegét idővel, mert a végén mindenkinek a tetteit az fogja vezérelni, hogy bár tudja, hogy a kijelentései, eszközei, módszerei stb. mögött semmiféle rasszista hajlam nem húzódik meg, de azon fog gondolkodni, hogy ebbe mégis bele lehet-e magyarázni a rasszizmust. “Kiraknék a keretből egy fekete falembert, mert szar. Vagy rakjam ki a nem annyira szar fehéret? Hát, lehet, hogy a fehéret rakom ki, hogy ne legyen belőle akkora baj.” A fehér orvos félrediagnosztizál – mindenféle hátsó szándék nélkül – egy feketét, ebből is baj lehet (idehaza is volt ilyen, hogy nekitámadtak a fehér orvosnak, hogy szándékosan diagnosztizálta félre a kisebbségi pácienst). Felelteti a fehér tanár a fekete gyereket. Utólag mondhatja azt a gyerek, hogy a tanár tudta róla, hogy nem készült, és bár feleltethette volna a fehéret is, pont őt választotta. És akkor a tanárnak annyi. Nem akarnám sorolni.
Értem “katonadani” problémáját, de itt és az egyre több ilyen jellegű ügynél azért nem arról van szó, hogy egyértelmű bizonyítékok vannak X vagy Y ellen. Az, hogy valaki a vádak miatt lemond egy pozícióról, egyrészt nem beismerése a tetteinek, mint sokan gondolják, csak egy olyan gondolat húzódik meg mögötte, hogy esélytelen az illető arra, hogy ebben a helyzetben bebizonyítsa az igazát. Persze akik ezt a dolgot görgetik, ezeket a lemondásokat beismerésnek tekintik. Ráadásul milyen érdekes: a megvádoltnak kell bizonyítania, hogy a vádak (amik feltételezéseken alapulnak zömmel) hülyeségek.

ClayMatthews52
Reply to  Tizenkettes
2021-02-14 16:47

tévedsz, mostmár azért sértő állatos hasonlatot alkalmazni, mert az sértő az állatra nézve
https://24.hu/elet-stilus/2021/02/01/peta-allatnev-jelzo-lealacsonyito/

Tibor Cseh
Tibor Cseh
Reply to  Tizenkettes
2021-02-14 17:17

Így van.A mainstream média bárkit kinyír(karaktergyilkosság),aki nem szimpatikus neki,vagy nem az ő szájuk íze szerint beszél.Nem is beszélve arról,ha szembemegy velük.De már nem tart sokáig.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Tizenkettes
2021-02-14 20:45

“Egész egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy Amerikában, ahol mindenféle rassz képviselteti magát, egy olyan sportágban, ahol alapvetően a nem fehérek vannak többségben (csak az NFL-t nézve szerintem egy kézen meg lehet számolni, hogy a csapatok secondary részlegében hány fehér van), a rasszizmus jelen lenne.”

Nem csak ez. De vegyük hozzá a színes bőrű sport legendákat Rice, Jordan, Lebron Sanders, Taylor, Brown és még rengeteg. Hogy lehetne az, hogy a legtöbben gyerekként színes bőrű sportlegendákon nőnek fel 40 éve akiket imádnak, rajonganak értük de közben rasszisták lennének felnőtt korukra?

Győri Gábor
Győri Gábor
2021-02-15 16:56

Mi volt a konkrét vád? Mert az hogy rasszista megjegyzést tett, vagy szivatta a srácokat az nem elég! minden edző szívatja a játékosokat!

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

43
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x