Connect with us

Összefoglaló

Inchek háborúja – a Birodalom örökösei

Nyugtalanságot kiváltó hangüzenet járta be a Galaktikus Footballközösség bolygóit. A halottnak hitt uralkodó Belichick nagyúr bejelentette, hogy elkészült az új titkos fegyvere, az M.A.C-10 csillagromboló, mely egész bolygókat képes egyetlen sugárral romba dönteni.

Az új csillagrombolót az uralkodó a Lázadás legnagyobb központjába, a szeles Buffalo rendszerbe küldte. A lázadók még időben felkészültek a támadásra, amit azonban nem tudtak, hogy az M.A.C-10 csupán egy blöff volt az uralkodó részéről, és titokban két kisebb csillagromboló is a rendszerbe érkezett, melyek a védtelenül hagyott bázist vették célba, és a teljes lázadás felszámolását tűzték ki célul…

New England Patriots @ Buffalo Bills 14 – 10

Hatalmas szélvihar fogadta a csapatokat a meccsen, ami alapjaiban határozta meg a mérkőzést. Legalábbis Patriots oldalról mindenképp, a vendégek ugyanis úgy döntöttek, ebben a szélben nincs értelme passzolni, és egész meccsen futottak. Ha 1&10 volt, akkor futás jött, ha 2&8, akkor futás jött, ha 3&13 akkor is futás jött. Nem volt olyan helyzet, ahol ne futással próbálkozott volna a vendég gárda. Az első félidőben konkrétan 23-szor futottak, és mindössze egyszer próbálkozott meg Mac Jones egy passzal – az utóbbi 30 évben nem volt erre példa a ligában.

Az esetek többségében ez a konzervatív felfogás nem sok eredmény szokott hozni, de a Patriotsnak nagy előnyt jelentett, hogy a meccs legelején Damien Harris megtalálta a rést a Bills védők között, és 64 yardos TD-t szerzett. Mivel széllel szemben támadott a Patriots, ezért Belichick nem mert extrapontot rúgatni, inkább nekiment a kétpontosnak. Nem meglepő módon futóplay érkezett, amiből Brandon Bolden könnyedén begyalogolt a célterületre.

8-0 után a Patriots könnyedén játszhatta a saját konzervatív játékát, a védelem ugyanis folyamatosan megfogta a Bills támadásait, és ha nem történik nagy hiba, akkor könnyedén ki tudják húzni ezzel az eredménnyel a végéig. Viszont érkezett egy hiba a speciális egységtől. A Bills puntjánál N’Keal Harry a sisakjával beleért a labdába, a szabad labdát pedig a hazaiak szerezték meg a Patriots 14 yardosán. Innen Allen azonnal büntetett, és Gabriel Davis elkapásával TD-t szerzett. A Bills azonban extrát rúgott, így a Patriots továbbra is vezetett.

Fun fact: Ez lett volna N’Keal Harry első visszahordása a profik közt, pedig az egyetemen jó returnernek számított, 9 punt visszahordásból 152 yardot és egy TD-t szerzett utolsó évében az Arizona State-en. Belichick most rakta be először ilyen helyzetbe, hátha ki tud hozni valamit a rossz körülmények ellenére, de balul sült el a dolog. 

Az első félidő során a New England még szerzett egy mezőnygólt (ebben a drive-ban dobta Jones az egyetlen passzát), így 11-7 lett az állás a nagyszünetben. A félidőről visszatérve a Patriots mindent ott folytatott, ahol korábban abbahagyta: futás-futás-futás. Ez a felfogás többnyire puntokat ért, de mivel a Bills sem tudott semmit csinálni, így a Patriots 4 pontos előny birtokában nyugodtan futhatott.

A Patriotsszal ellentétben a Bills igyekezett kiegyensúlyozni a támadásait, és nagyjából ugyanannyi passzt hívtak, mint futást. A szél azonban Allen dolgát is megnehezítette, csupán a passzainak fele ért célba. A futójáték semennyire nem működött (az irányító volt a csapat legjobb futója is), így pedig az előrehaladás többször is megakadt.

A 3. negyedben mindkét csapat elért egy-egy mezőnygólt, így a különbség az utolsó játékrészre továbbra is 4 pont volt, viszont a Patriots védelem már kezdett fáradni, és Allen passzaiban több veszély volt, mint Harris és Stevenson futásaiban. A Bills el is jutott az ellenfél vörös zónájába, ott azonban megtorpant a támadás, miután Allent Matt Judon sackelte. Itt pedig McDermott egy érdekes döntést hozott. 4&goalra (ami 15 yard volt) 33 yardos mezőnygólt rúgatott.

Alapvetően érhető lenne a döntés, de a körülményeket figyelembe véve már kicsit problémás. 10 perc volt hátra, így csak akkor van értelme rúgni, ha biztos benne, hogy még egyszer eljutnak idáig. Ez a meccs addigi képe alapján egyáltalán nem volt biztos. A Patriots, ha elkap egy jó szériát, akkor le is tudja futtatni az órát. Másrészről, ekkor a Bills széllel szemben támadott. Az első negyedben a Patriots hasonló helyzetben az extrapont helyett (ami nagyjából ugyanakkora távolság volt mint a Bills kísérlete) inkább kétpontosra ment, pedig Folk egy biztos lábú rúgónak számít. McDermott azonban bízott abban, hogy Bass nagy ellenszélben is be tudja rúgni, de tévedett. Bass kihagyta, a Patriotsot pedig pár first down választotta el a győzelemtől.

Azonban egy first down sem jött, ugyanis valamiért most hirtelen kétszer is passzoltatták Jonest. Egész idáig egy passzkísérlete volt, most azonban kapott kettőt is. Az egyik sikeres lett, de nem jött belőle elég yard, így puntolni kellett, és a Bills vezethetett még egy utolsó drive-ot.

Ha Bass belőtte volna a mezőnygólt, akkor könnyű helyzete lett volna a Billsnek, így viszont mindenképpen TD-t kellett volna szerezni. Ahogyan az előző drive-ban, úgy Allen most is könnyedén eljutott a vörös zónába, ott azonban a Patriots nem engedett többet, és a 4. kísérletre megdobott passzát Myles Bryant leütötte. A maradék időt a vendégek lefuttatták, és véget ért ez a szürreális mérkőzés.

A Patriots egy szokatlan és kockázatos gameplannel érkezett Buffalóba. Jones összesen háromszor engedett el passzt (19 yardért), és mellé 46-szor futottak. Ami azonban ennél is meglepőbb, hogy viszonylag jól működtek ezek a futások. Értelemszerűen voltak negatív yardos próbálkozások, de Harris, Stevenson és Bolden így is összehozott 200 yardot. Pedig legkésőbb a 3. drive után már mindenki tudta a stadionban, hogy felesleges figyelni a passzra, csak a futót kell nézni. A Patriots azonban 6 falemberes felállásokkal mindig tudott lyukat nyitni a futóknak, így hiába tudta mindenki mi fog történni, nem tudtak tenni ellene semmit.

Ez a konzervatív felfogás offense oldalon könnyen visszaüthetett volna, ha a Bills kerül előnybe, de ez soha nem történt meg. A Patriots védelem egész meccsen meg tudta állítani Allent, és ha nincs egy nagy hiba a speciális egységtől, akkor lehet TD-t sem kapnak. Nagyon kockázatos volt ez a stratégia Belichicktől, de bízott a futójátékban és a védelemben. Végső soron pedig neki lett igaza.

56 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
56 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
wolandrule
wolandrule
2021-12-07 07:52

Pete Carroll elmorzsolt könnycsepje vagyok. New England Rugby Team.
(Harry-t el kéne már felejteni, hatalmas bust.)

wolandrule
wolandrule
Reply to  wolandrule
2021-12-07 07:53

2&5 után 2 qb sneak, csodáltos volt. :D

ThySoul
ThySoul
2021-12-07 07:56

Minden patses kiszophat
Köszönöm

bjeela
bjeela
Reply to  ThySoul
2021-12-07 08:45

A legmesszebbmenőkig egyetértek, amennyiben csinos hölgyekről van szó. A többit megtarthatod.

wolandrule
wolandrule
Reply to  ThySoul
2021-12-07 08:14

Szép gondolat, legalább őszinte. :)
Hasonlóan éreznék fordítva.

d zoli
d zoli
Reply to  ThySoul
2021-12-07 08:11

Hát. Love is love. Még akkor is ha egy stadion ffi wc jében történik. :)

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  d zoli
2021-12-07 10:51

Hádde nem is játszott.

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  ThySoul
2021-12-07 07:57

comment image

thePecc
thePecc
Reply to  ThySoul
2021-12-07 08:56

Szeretnék mindenkit megkérni,hogy csak likeoljátok ezt a hsz-t és ne dislikoljátok. Estig szeretném ha lenne itt 100like, győzzük meg Thysoul barátunkat hogy a szeretet él… Boldog karácsonyt mindenkinek.❤️

wolandrule
wolandrule
Reply to  thePecc
2021-12-07 09:03

Nálad működött az érzékenyítés. :)
Teljesen érthető az indulat, ez bele kell férjen.

Laca86
Laca86
2021-12-07 07:21

A pofám szakad le, olyan pofátlan ez a BB.

d zoli
d zoli
Reply to  Laca86
2021-12-07 08:07

Piszkos Fred. Neki mindig bejön a kavarás :)

bjeela
bjeela
Reply to  d zoli
2021-12-07 08:52

Már amennyiben málnaszőrről van szó…
“Idehallgasson Kapitány. Esz itten valami naty gazsák, amit megint maga kiforralt. Maga mindig íty kezdi fordítva. És nem lehet tudni, mit kavargat.” Mongya ő:

“Láthatod fijam, hoty málnaszőrt.”

bjeela
bjeela
2021-12-07 07:36

BB az óriás kelgyó. Titokban megbúvik a rejtőszíneivel, aztán ha a közelébe érnek, egy pillanat alatt elkapja és kegyetlenül megfojcsajaz áldozattyát. 11, de akár 12 győzelmet is összehozhatnak ebben a szezonban, miközben mindenki sajnálkozott, ha ők kerültek szóba(én is). Emléxemmég, miket mondtunk: szórja a pénzt, kapkod, átgondolatlan, szétesett, nem látni, mit akar ezekkel a fickókkal, nem rossz a csapat, de a jótól nagyon messze van, okos ez a Mac Jones, de ez kevés lesz az NFL-ben, etc, etc. Most meg 9-4-el vezeti a csoportot. Ahogy szokta. BB egy utolsó szarházi.

tmbb
tmbb
Reply to  bjeela
2021-12-07 07:49

…. és még igazi férge sincs!

bjeela
bjeela
Reply to  tmbb
2021-12-07 08:43

Várjuk ki a végét…

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  tmbb
2021-12-07 07:52

comment image

Z D
Z D
Reply to  bjeela
2021-12-10 13:56

Gondoltam, végre megnézem az új irányítót, de nem sikerült…

bjeela
bjeela
Reply to  Z D
2021-12-10 15:59

Penig ott vót, ő vót a labdaszedő. Amint labdához jutott máris odaadta másnak. Pont, mint 1923-ban. Nagyon jól tette a dógát.

katonadani
2021-12-07 05:39

(remélem ezután a meccs után azért már érthető, miért is fontos trait a karerő. Mac Jonest konkrétan nem merték passzoltatni szembeszélben, egy rövidet sem mertek rábízni)

d zoli
d zoli
Reply to  katonadani
2021-12-07 07:00

(lyally)
1 ha jól emlékszem az álláspontunk az volt, hogy a fej többet számít mint a muszkli.
2 egy évben 272 meccs van. Ez abból 1 volt. És 43 éves rekordot állították be. Formaingadozás ennél azé gyakrabban van.

3 ágyúkarú josh Allen fizikuma közelebb van Mac johnséhoz mint mondjuk Mark andrewséhoz vagy akár a már visszavonult Shannon sharpéhoz aki 50+ éves tight end.

katonadani
Reply to  d zoli
2021-12-07 07:16

1) az eredeti álláspont ha jól emlékszem az volt h a karerőt nézni teljesen felesleges és hülyeség, mert nem számít egy irányítónál. Aztán hosszas beszélgetés után sikerült ezen finomítani.
2) Ez a legextrémebb eset volt nyilván. Ennél vannak kevésbé extrém esetek, amikor kijön a karerő hiánya / megléte / különbsége. De itt nagyon látványos volt ennek a hozadéka.
3) a fizikumot, mint pl aputest és hasonlók miért hozod fel sokadjára? nem korrelál azzal h kinek milyen erős a karja

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  katonadani
2021-12-07 11:15

Nagyon beleélted magad. Ez egy mérhető skill, nyilván jó, ha van, egyáltalán nem baj, csak valójában a 10. legfontosabb. Ebben teljesen biztos vagyok, hogy túlhangsúlyozzák, mert mérhető, az egyéb (fontosabb) skilleket meg nagyon nehéz megítélni. Ez van. Nem akarom spoilerezni neked a jövőt, de ez a Jones nevű srác jódarabig a kezdőnk lesz, és sikeres lesz. És majd fejlesztik a karerejét amennyire kell, de egy buta bika karú irányítóba nehezebb agyat növeszteni. Vagy egy nem nyertes alkatba mindent elsöprő ģyőzni akarást plántálni. Mert mondjuk pár éve Ryan a mérhető dolgokban a legjobb volt, csak sajnos lett. Mindig.

katonadani
Reply to  csak ezt ne
2021-12-07 12:23

a karerő sem egy mérhető skill egyébként. nincs rá kimutatás, adat, statisztika. Nem ez a legfontosabb, ahogy itt is és korábban máshol is mondtam már. De egyáltalán nem elhanyagolható. Ami a legfontosabb vele, hogy jóval nagyobb hibázási lehetőséget enged meg. Ha gyenge a karod, akkor mindent tökéletesen kell csinálnod, nem maradhatsz le egy hangyányival sem a dobásról, parádés anticipationödnek kell lennie, tűpontosnak kell lenned stb stb. Ami persze lehetséges, csak jóval nehezebb.

d zoli
d zoli
Reply to  katonadani
2021-12-07 07:56

Ja a karerő olyan mint autón a hifi az humoros túlzás volt.

Nekem rémlik olyan is, hogy nem csak erős karral lehet lapozni a playbookot. :)

Ha a karerő nem a fizikumtól függ akkor szorgalom és technika lesz. Ami fej.

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  katonadani
2021-12-07 07:38

“a fizikumot, mint pl aputest és hasonlók miért hozod fel sokadjára? nem korrelál azzal h kinek milyen erős a karja”
comment image

tmbb
tmbb
Reply to  katonadani
2021-12-07 06:28

a cél szentesíti az eszközt, a lényeg a W!
a többi csak irodalmi munkásság…….

katonadani
Reply to  tmbb
2021-12-07 08:43

kivagyok ettől h győzelem esetén semmi sem lehet rossz és fordítva :D
de majd ha legközelebb lesz egy meccs, ahol mondjuk Mac Jones szuper, de mégis kikap a Patriots, akkor emlékeztessetek már h egy jó szót ne szóljak a csapatról :D

tmbb
tmbb
Reply to  katonadani
2021-12-07 08:52

rendben! (egyébként ebben a szezonban is volt már ilyen)

Zsolt75
Zsolt75
Reply to  tmbb
2021-12-07 12:09

Legalább kettő….

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  katonadani
2021-12-07 06:31

Ja igen tényleg a karerő eldöntötte a dolgot, mert próbáltak passzolni. Tényleg nagy sikerrel. Ha nincs az a szerencsétlen ST játék, maradnak 3 max. 6 ponton. Úgyhogy valójában nem volt faktor még ebben az extrém szituban sem. Ez, hogy megpróbáltuk az army stílust ez a mi döntésünk volt, nem jelenti azt, hogy mondjuk Jones képtelen lett volna passzolni. Nem kényszerültünk rá, de biztos lehetsz benne, hogyha átveszik a vezetést, akkor változtatunk volna. A szerencsés hosszú TD lényegében megnyerte a meccset, karerő ide vagy oda. Majd a hazai pályán hidd el nem ezt játsszuk majd.

katonadani
Reply to  csak ezt ne
2021-12-07 06:44

nem mondta senki h eldöntötte a dolgot vagy bármi ilyesmi :D nem tudom miért kell többet belelátni egy szimpla megállapításba, mint ami

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  katonadani
2021-12-07 07:05

Esetleg mert provokatív, ugye megmondtam jellegű, és ráadásul pont akkor amikor nem is ül. Tudod honnan lehet tudni, hogy volt B terv is? Amikor BB nagy megrökönyödésemre időt kért 2.14-nél. Ezt semmi nem indokolta csak az, hogyha TD-t érnek el, akkor legyen időnk visszatámadni. Aligha csupa futással.

Nem ez szerintem BB régi álma volt, egy időutazásra, a 60-as évekbe, pure erőfoci. Mert OK széllel szembe nem megy, de a szélbe azért elengedhettek volna pár playactiont. És nem, végig csak a futás ment. Nem mondom, hogy nem tetszett. Főleg így, hogy nyertünk, mert kikapni ugyanezzel a tervvel elég nagy égés lett volna. Szerencsénk is volt, nem vitás, de tökös volt. Nagyon várom a visszavágót.

katonadani
Reply to  csak ezt ne
2021-12-07 07:24

mi az h nem ül? :D ennél látványosabban nem lehet megmutatni, hogy miért fontos a karerő. (továbbra sem a legfontosabb tulajdonság, de kellő)

Az egyik QB, akiről úgy gondoljuk, hogy nincs jó karereje, nem passzol a meccsen egyáltalán, mert nem merik rábízni még az egyértelmű passzhelyzeteket sem, amikor labdabirtokláson belüli a különbség… Innen lehet tudni, hogy nem bízott a passzolásban Belichick (és McDaniels). Nyilván okos volt a futásra építeni, ez volt a jó taktika, így kellett nekimenni a meccsnek, ez teljesen rendben is van. De amikor feladod a labdabirtoklást és inkább futsz majd puntolsz ahelyett, hogy megpróbálnál valamit passzolni, akkor látod, hogy nem bíznak abban, hogy bármi is sikerülne.
(Amúgy széllel a háta mögött is hátrány a karerő hiánya, mert nem olyan tight a spirál, nem megy át a szélen, hanem sokkal jobban felkapja azt, így pontatlanabb lesz.)

A másik meg megdob olyan dobásokat, amiket kb hárman tudnak megdobni az egész ligában (lásd Diggs oldalvonal). Abban a csapatban, amelyik nem tud futni, így muszáj passzolni egy ilyen lehetetlen meccsen is. Persze a győzelem nem jött össze, de nem is ilyen fekete-fehér a dolog, hogy aki nyert, ott jó volt minden, amelyik meg vesztett, ott minden szar volt és nem is ért semmit.

Hurrá Torpedó
Hurrá Torpedó
Reply to  katonadani
2021-12-07 06:02

De nyilván ha azért 15 yardra el tudja hajigálni, akkor az szembeszélben is elmegy 8.5 yardig ugyanolyan erővel dobva, tehát olyan gameplan kell hogy 8.5 yardon várja az elkapó a lasztit.
A baj a széllel inkább az, hogy nem egyenes vonalú egyenletes mozgással fúj. Egyszer 42-vel, egyszer 78-as széllökés lesz, egyszer erre fúj, egyszer megkavarodik, és irányt vált, főleg mondjuk egy stadionban. Szóval rohadtul kiszámíthatatlan. És ezt nem lehet karerővel kompenzálni.

(Egyébként volt olyan NFL meccs, ahol egyetlen passzkísérlet sem volt valamelyik csapat részéről?)

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  Hurrá Torpedó
2021-12-07 06:36

A Super Bowl érában nem. 1950-ben volt egy Browns-Eagles 13-7, ahol passz nélkül nyert a Cleveland

Tamasi Antal
Tamasi Antal
Reply to  Hurrá Torpedó
2021-12-07 06:22

Feliratban láttam, 2, 4, 5 és 5 volt a legkevesebb, talán a 70-es évektől.

Gábor Gulyás
Gábor Gulyás
2021-12-07 08:43

Mivel széllel szemben támadott a Pats az első negyedben, gondolom hátszéllel is játszottak (hacsak nem negyedenként változott a széljárás:) ) és akkor sem passzoltak, nem hinném, hogy a karerő miatt.Ahogy előttem is írták, összevissza fújt, mondjuk akkor sem értem, hogy pár yardos passzokkal miért nem próbálkoztak, ahol keveset van a levegőben a labda. Amúgy is ilyen játékot játszanak az esetek nagy részében, kicsit érthetetlen ez a csak futás. De ahogy Toretto mondaná ebben az esetben, mindegy, hogy csak futással nyersz, vagy passzal, ha nyersz, nyersz :)

wolandrule
wolandrule
2021-12-07 08:00

2008-ban volt egy Uefa-kupa elődöntő, amikor a Rangers a két meccsen, plusz a hosszabbítás, tehát 210 perc alatt nem rúgott kapura és bejutott a döntőbe. :)
Az volt hasonlóan epic.

bjeela
bjeela
Reply to  wolandrule
2021-12-07 09:15

Nanana, itten volt azér kapura löket, csak nem passz formájában.

wolandrule
wolandrule
Reply to  bjeela
2021-12-07 09:16

Ha nincs a kezedben, legyen a lábadban.

bjeela
bjeela
Reply to  wolandrule
2021-12-07 09:18

Ez az apósom kedvenc mondása, de húsz éve nem értem, mire gondol…

wolandrule
wolandrule
Reply to  bjeela
2021-12-07 09:37

Eredetileg úgy van, ha nincs a fejedben, legyen a lábadban. Én csak poénból írtam ezt, a kevés passzra utalva, ha apósod így használja, fogalmam sincs mire gondol. :)

DrBaji Mihály
DrBaji Mihály
2021-12-07 09:12

Just win baby!

Everlast77
Everlast77
2021-12-07 19:03

Mivel a beharangozónál volt egy vicces Allen promó, itt egy másik:

https://www.youtube.com/watch?v=_90k6jN1-Go

pritek
pritek
2021-12-07 16:20

Az egyik kedvenc mondasom volt Arianstol a: nem az az erdekes tudjak e mit fogunk csinalni, hanem az, hogy meg tudjak e allitani.

Gábor Gulyás
Gábor Gulyás
2021-12-07 12:06
DrBaji Mihály
DrBaji Mihály
2021-12-07 09:33

comment image

bjeela
bjeela
2021-12-07 09:46

Amúgy Daninak igaza van. Mármint karerőileg.
Csak azt nem értem, hogy mitől lett gyengébb a karja MJ-nek, ha az egyetemen simán hajigált különösebb megerőltetés nélkül 40-45 yardos passzokat? Jó, nem egy Mahomes, vagy Allen, de nem is kripli.
https://www.youtube.com/watch?v=UcoQaUwKqJA

katonadani
Reply to  bjeela
2021-12-07 09:58

egyetemen sem volt erős karja. ha beleállnak a QBk rendesen, akkor bármelyik NFL-szintű eldob 40-45 yardra, szép ívesen, lassan. A karerő nem itt mutatkozik meg.

katonadani
Reply to  bjeela
2021-12-07 10:00

Itt egy vidi ahol Mo Sanu próbál minél messzebb dobni. Látszik h még Brees meg Eli és el tudta dobni a labdát 55-57 yardra meccskörülmények közt is.
https://www.youtube.com/watch?v=gUzSRcYdaBM

Caselele
Caselele
2021-12-08 04:55

https://instagram.com/stories/ghettogronk/2723776132318861711?utm_source=ig_story_item_share&utm_medium=share_sheet
A sötét nagyúr üzeni mindenkinek aki szereti: stats are for losers 🤷‍♂️ the final score is for winners

Everlast77
Everlast77
2021-12-07 20:02

Thy Soul támogató, és ez azt jelenti, hogy bármit megengedhet magának itt? Mert ez a hangnem azért ezen az oldalon nem megszokott! Csak kérdezem?

Staten Island
Staten Island
Reply to  Everlast77
2021-12-08 01:03

Bármit? Egyáltalán nem ez itt a legnagyobb probléma.

Caselele
Caselele
Reply to  Everlast77
2021-12-08 04:53

Szerintem csak érteni kell a viccet, még ha a stílus nem is tetszik.

Bali
Bali
2021-12-09 10:00

Hát lehet, hogy BB időnként irritáló tud lenni, de ezen a meccsen McDermott magasan felülmúlta (alulmúlta). Ritkán látni ilyen unszimpatikus, pökhendi vezetoedzoi hozzáállást.

56
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x