Connect with us

Érdekességek

Így értékelték az amerikai szakértők a csapatok draftját

René Bugner minden évben összeállít egy szuper táblázatot, amiben több neves amerikai szakértő draftértékelését szedi össze minden csapathoz, ezeket átlagolja, amiből kijön egy sorrend, hogy melyik franchise mennyire draftolt jól az adott évben, legalábbis a szakértők szerint. Ezt láthatjátok alább (a kép kattintásra nagyítható).

18 szakértő értékelése szerint a Jetsé és a Ravensé volt az idei legjobb draft holtversenyben, a top5-be pedig még az Eagles, a Chiefs és a Lions került be. A legrosszabb börzét a Patriots tudhatja magáénak, de nem sikerült jól a szakértők átlaga szerint a Rams, a Dolphins, a Bears és a 49ers draftja sem.

Sokan mondják, hogy a draftot azonnal értékelni hülyeség, csak pár évvel később van értelme, hiszen akkor tudjuk meg, mi lett valójában a játékosokból, ki milyen prospectet választott ki valójában. Ez részben lehet igaz is, azonban a folyamatot most lehet jól értékelni, ami szerint a csapatok draftoltak, és ha volt értelme a börze előtt a játékosok pozitív-negatív tulajdonságainak felmérésének, a prospectek értékelésének, megismerésének, akkor ezt azonnal a draft lezárultával nem dobhatjuk ki a kukába és tekinthetjük semmisnek és értelmetlennek.

16 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
16 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
csak ezt ne
csak ezt ne
2022-05-02 06:24

Van értelme persze, időtöltés. Nem dobhatjuk a kukába…, legalábbis nem kötelező, ha nem akarod, akár nézegetheted, de relevanciája azért konvergál a 0-hoz. A miénk most nagyon gyenge, de ha kiderül, hogy egyik vagy másik véletlenül meghatározó játékos lesz, akkor az egész értékelés valójában kuka. És nem azért mert nem értenek hozzá, hanem ez egy nagyon sokváltozós egyenlet, aminek nincs megoldó képlete.

Azt pedig az alábbi hozzászólás mutatja (és ez évről-évre előfordul), hogy ugyanannak a draft teljesítményének értékélése A-tól F-ig terjedhet, ugyancsak bizonyítja, hogy mennyire szubjektív ez. De jó játék, amíg nincs igazi foci.

atis123Juve
atis123Juve
2022-05-02 06:37

Hát az NFL.com értékelése elég érdekes. C+ a legrosszabb, tele A-val. Az ESPN-nél meg szinte minden B.

Ge®i
Ge®i
Reply to  atis123Juve
2022-05-02 18:47

Ez minden évben így van, ezért rakja össze a csóka 18 értékelésből, az már egy elég jó átlagot fog hozni… Lesz egy-két véresszájú, meg egy-két vajszívű is. A többi meg átlag +/- 1 vagy max másfél érték.

Farubcek
Farubcek
2022-05-02 06:15

Egészen kitűnő újságírói hitelességre vall, amikor egy csapatnak A- -tól F-ig terjedően szóródnak az osztályzatai.

Hogy ennek a végén az átlagolt pontszám egy gyenge közepesre jön ki, az megint fogalmam sincs, mit jelent.

Tök igazad van Dani, hogy van értelme értékelni a draftot, de kvalitatív megközelítésben elsősorban. Ennek, hogy csinálunk egy kvantitatív táblázatot, mintha itt pontszámok meg bármilyen sikerességi mérőszámok lennének, majd a végén mondunk valamit, kevés a valós értéke.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Farubcek
2022-05-02 07:55

Egyébként a vicc az, hogy a draftunk megítélése tényleg lehet ennyire szélsőséges. :)
Régi alapszabály ugye, hogy csoportriválissal nem cserélsz (mert nem akarod segíteni), vagy csak ha nagyon le tudod húzni. Aki ezt még mindig komolyan veszi, annál nyilván ez komoly negatívumként jelenik meg. Viszont ha azt nézi valaki, hogy cserébe +1 játékost szereztünk a második körben (az első 4 kört nézve további egyel többet), akkor meg ezt simán lehet jónak is megítélni.
És akkor magukat a választásokat és a választott játékosokat még nem is elemeztük…

magyar_newton
magyar_newton
Reply to  Farubcek
2022-05-02 08:15

Nem feltétlenül az újságírói hitelesség nincs meg, hanem más az egyiknek és más a másiknak a nézőpontja, amit nem tud elmondani ha egy egyszerű A-tól F-ig terjedő skálán kell értékelnie. A Vikings például valószínűleg azért kapott ilyen nagy szórást, mert maguk a pickek egész jók lettek, de közben meg gyakorlatilag minden idők legpocsékabb első körös hátra trade-jét csinálták. Lényegében egy korai második körös picknyivel kértek kevesebbet, mint szokásos. Aki úgy közelíti meg, hogy mindegy a trade, azt nézem, hogy mit csináltak a maradékkal, annál egy jó draft jön ki, aki pedig úgy, hogy az a trade egy elbukott második kör, azaz úgy számolok, hogy egy második kört kidobtak az ablakon, akkor máris nagyon rossz lehet a draft, mert a legrosszabb pick is jobb, mint senkit nem húzni.
Azért kérdeznek meg 15-20 ezzel foglalkozót, hogy ezek a különbségek kiegyenlítsék egymást. Az idő egyébként általában igazolni szokta ezeket a draft utáni értékeléseket. Nem egyik vagy másik média értékelését – az sokszor megy félre -, de az összesnek az átlaga elég jól szokott vizsgázni utólag is.
Ezzel együtt ez nem több, mint egy kis színes a draft utánra. Annak is csinálják, hát ne is lássunk bele többet. :)

Fetyke
Fetyke
Reply to  magyar_newton
2022-05-02 10:08

“…közben meg gyakorlatilag minden idők legpocsékabb első körös hátra trade-jét csinálták.”

És még ráadásul ennek a megítélése sem egységes. Vannak olyan value chartok, ahol a Vikings nyerte a cserét. Tehát még ebben is nagy a szórás.

Farubcek
Farubcek
Reply to  magyar_newton
2022-05-02 08:29

Japp, szerintem az utolsó mondatodban van a lényeg (még ha te inkább úgy is érted, hogy felesleges ennyire szétszedni a módszertant, én pedig úgy, hogy ennek a táblázatnak a fél perc érdekes szórakozáson túl az égvilágon semmi relevanciája).

atis123Juve
atis123Juve
Reply to  Farubcek
2022-05-02 06:21

Vannak játékos preferenciák, plusz hogy ki hogy értékeli egy franchise helyzetét.

Farubcek
Farubcek
Reply to  atis123Juve
2022-05-02 06:27

Abszolút, ezt tök jól ki lehet fejteni érdekes cikkekben (kvalitatív elemzés), ezt csinálták az FK!-s srácok is, imádom.

Na de ezt pontszámmá konvertálni (?), átlagolni, majd ez alapján következtetést levonni (kvantitatív elemzés) semmi értelme nincs. Most akkor mit tudtam meg, azt, hogy a csapatom (Vikes) átlag alatt draftolt? De hát 15/18 szaki szerint meg átlag felett. Hogy is van ez?

Talán úgy, hogy semmi relevanciája nincs szubjektív véleményeket kvázi objektívnek tűnő pontszámként kezelni majd átlagolni…

atis123Juve
atis123Juve
Reply to  Farubcek
2022-05-02 06:33

Olvasd végig az elemzéseket, hogy mi alapján értékelték, és hogy mennyire tudsz vele azonosulni. Az alapján már a sajtod is elkészítheted. Meg a nagy átlag ugye, azért már elég jól közelít átlagban.

Balazs Simon
Balazs Simon
2022-05-02 16:54

a cikk utolsó mondatához. Miért nem lehet azonnal kidobni a kukába?
Ez az egész kb a médiatartalmakat gyártóknak érdekes a csapatokat gondolom kb. nem erdekli.
Ez olyan mint mikor vásárolsz hosszú távra egy részvényt, de már vásárláskor megírja a média (a jövőbeli ár tudta nélkül), hogy rossz vagy jó befektetés volt-e.

Zotya
Zotya
2022-05-02 10:19

Tudom, hogy messzemenő következtetéseket nem szabad levonni ebből, de azért jó látni, hogy végre valamiben a Jets van az 1. helyen :)
Ráadásul 2-nél több tizedesjegyig számolva kiderül, hogy nincs is holtverseny, hanem a Ravens-t is előzzük ;)
(4,0833 vs. 4,0777)

atis123Juve
atis123Juve
Reply to  Zotya
2022-05-02 11:08

:D. Igen ez szép munka volt. Ráadásul Saleh-ben lehet bízni, hogy kihozza ezekból a játékosokból az állatot.

atis123Juve
atis123Juve
2022-05-02 11:09

Ha jól láttam ez a ti értékeléseknek is nagyjából megfelel.

camillo 7777
2022-05-02 09:52

Lehet nem sok minden jön be ebből a listából, de én szeretem nézegetni az értékeléseket.

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

16
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x