Connect with us

Hír

Hosszabbított Mike Tomlinnal a Steelers

Mike Tomlinnak sosem volt még negatív szezonja főedzőként, a Steeleersnél pedig szeretnék, ha a csapatuk továbbra is megütné ezt a magas padlót, ezért három évvel, egészen a 2027-es szezon végéig meghosszabbították a HC szerződését – jelentette be a csapat.

Az 52 éves Tomlin mindössze a harmadik főedzője a franchise-nak az 1970-es AFL-NFL egyesülés óta, ami egészen hihetetlen tény. 2007-ben vette át az irányítást, szóval ha kitölti ezt a szerződését, akkor 21 éven át vezeti majd a csapatot. Előtte egyébként Bill Cowher volt 15-, Chuck Noll pedig 23 éven át a Steelers vezetőedzője.

Tomlinnak 173-100-2-es mérlege van a csapat élén, hétszer nyerte meg az AFC Northot és egyszer a Lombardi-trófeát is elhódította. A nulla negatív mérleg érmének a másik oldala viszont az, hogy 2017 óta egyetlen meccset sem nyert a rájátszásban, ami miatt elég sok Steelers-szurkoló elégedetlen vele, mert többet remélnek a csapatuktól, mint a folyamatos átlagnál jobb, de sosem kiemelkedő évek.

20 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
20 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Csakeztne
Csakeztne
2024-06-11 07:49

Ez nem nyerő, hanem pozitív mérleg filózófia. Inkább csodaszámbaa megy tényleg, hogy egy nehéz csoportban irányító nélkül, folyamatosan a szürke elejében vannak. De a SB az nagyon messze volt és van. Szerintem sok nagyon sok Stellers szurkoló unja ezt a pozitív mérleg, szar csapat felállást. Egyre több az üres szék a stadionban. Udvarias taps sem jár ezért szerintem. Egy félreértés jelenleg a Steelers.Mintha nem tudnák, nem értenek, mi az elvárás egy legendás csapattal szemben. Ez így kevés, és megérzésem szerint egyre kevesebb lesz.

Hurrá Torpedó
Hurrá Torpedó
Reply to  Csakeztne
2024-06-11 08:11

Jójó értem, de ez a langyos posvány az edző hibája lenne?
Szarból senki nem tud várat építeni, vagyis de, Tomlinnak 8-10 győzelem magasra sikerül. Hiányoznak minőségi kulcsjátékosok, anélkül nem lehet jobbat. De a játékosokat meg nem ő igazolja.

Kopi3.14
Reply to  Hurrá Torpedó
2024-06-11 09:48

Amikor ott voltak a minőségi kulcsjátékosok, akkor is elbuktak. Egyébként a tehetségtelen keret összerakása kinek a feladata, kinek van beleszólása?
Dolgozon egy elemzésen, amihez az összes meccs jegyzőkönyvét át akarom túrni amíg vissza tudok menni, hogy lehessen valamit mondani Tomlin teljesítményéről, annak alakulásáról, valamint arról, mik voltak a konzekvens hibái a csapatnak, amit Tomlin nem tudott rendesen címezni, és megoldani éveken keresztül. (Pl. top csapatok megverése, kivéve Pats, de rendre nagyon kínos vereség és reménytelen játék a gyenge csapatok ellen)

Csakeztne
Csakeztne
Reply to  Hurrá Torpedó
2024-06-11 09:48

Persze, fel sem merült, hogy ezegy személy hibája lenne, sőt úgy gondolom Tomlin felelőssége a kisebb.

Kopi3.14
Reply to  Csakeztne
2024-06-11 09:41

Izé, maximum az utóbbi négy szezon mondható, hogy irányító nélkül, előtte meg HOF teljesítményt kapott folyamatosan. És amikor ligaelit offense volt a 3B prime idején, azzal sem tudott semmit kezdeni.

Hurrá Torpedó
Hurrá Torpedó
Reply to  Kopi3.14
2024-06-11 12:32

Ahhoz hogy PO-ban is rendre sikeres legyél, ahhoz azért mák is kell. Nekik kevesebb jutott (mint mondjuk a Pats-nak, vagy a Chiefs-nek.)
PO-ban Packerstől, Patstól, Manning féle Broncostól kikapni nem kudarc, és mostanság Chiefs-től, Billstől sem (külsősként nézve, egy Steelers fannak biztosan az volt)
Jaguároktól, Brownstól kizúgni igen, de ott meg pont nem az offense volt a baj, mert 42 illetve 37 ponttal illik meccset nyerni.

Kopi3.14
Reply to  Hurrá Torpedó
2024-06-11 14:08

Amikor első negyedben nekimész negyedikre pánikrohamodban, és erre egy LoS mögé passzt hívsz be, ott kurva nagy edzői baj van. Amikor éveken keresztül nem tudsz semmit kezdeni azzal, hogy a jobb futók szétfutnak, akkor ott edzői baj van. Olyan sincs, hogy a Patset soha nem bírták megverni kb., az edzői baj, nem volt képes felkészíteni a csapat. Olyan sincs, hogy valakinek soha ne legyen szerencséje, csak mindig másnak.

Csakeztne
Csakeztne
Reply to  Kopi3.14
2024-06-11 13:39

Igen, nyilván erre az időszakra vonatkozik a kritika, de ez az ìdő kezd egyre hosszabb lenni, reális kitörési pont nélkül. A csapat így helyben jár a posványban, miközben tényleg varázsol Tomlin a gyenge kerettel. A realitás nem a Ravens megverése volt, hanem a zakó otthon a Patriots meg Cardinals ellen.

Last edited 5 months ago by Csakeztne
Kopi3.14
Reply to  Csakeztne
2024-06-11 14:10

Amennyire varázsol, ugyanannyira felelős a keret minőségéért. És mire megy a nemnegatív szezonnal? Mert sem jó drafthely, sem értékelhető eredmény nem jár vele.

bjeela
bjeela
Reply to  Kopi3.14
2024-06-11 21:18

Őőőőőő… nem
2019 óta 5 szezonon át így nézett ki a támadóoldal teljesítménye:
2019
szerzett yardokban 27. szerzett pontokban 30.
2020
szerzett yardokban 24. szerzett pontokban 12.
2021
szerzett yardokban 23. szerzett pontokban 21.
2022
szerzett yardokban 23. szerzett pontokban 26.
2023
szerzett yardokban 25. szerzett pontokban 28.

Ezeket megelőzően viszont mindössze egy évben nem jutottak rájátszásba, 2018-ban, pedig jó volt a támadójáték, de a többi időszak így nézett ki:
2017 Div
2016 Konf
2015 Div
2014 WC

Ezekben az években jó volt a támadójáték.
Magyarul az derül ki, ha van Tomlinnak egy jó QB-ja, akkor a PO-ban is jól teljesít, ha nem, akkor dadog. Tomlin 17 évéből 10x a Top 10-ben volt a Vasas védelme, a fennmaradó 7-ből 3x Top 15-ben és mindössze négyszer csúszta ennél mélyebbre.
Röviden: adj Tomlinnak egy Top 10-es franchise QB-t és a csávó az NFL közveszélyévé teszi a Vasast.

Kopi3.14
Reply to  bjeela
2024-06-11 22:12

Ott volt neki Big Ben, láttuk mire ment vele. Csoportot, alapszakaszt megnyerni igen, PO-ban meg elhasalni.
Pláne, hogy Bennek még 2017 után is top teljesítménye volt. És kompetitív közegben nem lehet megélni abból, hogy tíz éve mit produkáltál, ha azóta semmit.

Hurrá Torpedó
Hurrá Torpedó
Reply to  Kopi3.14
2024-06-12 08:47

Off hasonlat: kézilabda Veszprém. Itt 2-3 évente azt mondták, hogy az edző hibája hogy nincs BL győzelem. Olyan edzőket tettek simán lapátra, akik előtte és utána is sikeresek voltak máshol. Tulajdonképpen itt Veszprémben is, csak pont akkor nem jött össze a win amikor a legjobban kellett volna. Valami mindig hiányzott, de nem a jó edző, és nem a jó játékos, és nem is a gameplan, mert az adott volt.
Kb ugyanezt érzem a régebbi Steelerssel kapcsolatban (BigBen utáni években már játékosprobléma is van).
És mondjuk kb ugyanezt el lehetne mondani a Billsről is.

Kopi3.14
Reply to  Hurrá Torpedó
2024-06-12 15:16

Csak épp hosszú évek óta vannak általános problémák, amiket nem tudnak megoldani, nem akarnak megoldani, nem vesznek észre, missed tackle-ök, elnézett játékok, és így a semmiböl 20-30+ yardos futások, gyenge CB sor, gyenge csapatok elleni pocsék teljesítmény. Egy manager HC-nak, mint Tomlin ezeket címezni kéne, és fejlödni kéne a csapatnak benne. Mert ha nem jó az edzö megoldani a gondokat, jönnie kellene másnak. Ezért pedig mint HC Tomlin a felelös.

Tudom, régi meccs, viszont remekül összefoglalta a csapat sokéves problémáit a Jags elleni PO: elit futó keresztbe szopat, mert nem tud felkészülni, tervvel ellene elöállni az edzöi stáb, fontos meccsen elsö negyedes hátránynál pánik gombra tapsolás (4& rövidre LoS mögé dobni RB-nek, közpen kamera képen pánik az edzök arcán), koncepció akkor müködik, ha a játékosok maguktól tudnak valamit alkotni, kitalálni, improvizálni.

Ha a Veszprémet nézzük, ha éveken át mindig ugyanott van elhasalás, akkor az pszichológiai probléma, ha nem címzi a management, akkor az azon a szinten hiba. De emlékeim szerint univerzálisan probléma a magyar kézilabdában, férfi és nöi oldalon egyaránt, hogy nyitott védekezés ellen, 4+2 ellen totál megáll a tudomány, csak a hatos fal elött körbe passzolgatás megy.

bjeela
bjeela
Reply to  Kopi3.14
2024-06-12 20:19

Én kajoltam BigBent, de sosemnem volt elit. Csinos karrierje alatt háromszor volt all pro, az utolsóért én kérek elnézést. Ezen felül haccor volt PB, oszt ennyi.
Nagy vonalakban 2018 januárjában focizott utoljára jól és a 2017-es szezonja is inkább AB-nek és Jujunak volt köszönhető, no meg Bellnek.
BigBen utoljára 2014-ben focizott saját jogán kiemelkedően. És most abba ne mennyünk bele, hogy mit művelt a két SB-on… Maraggyunk annyiban, hogy nem véletlenül nem lett eccer sem SB MVP.
Ha lett volna Tomlinnak egy Brady-je vagy egy Rogers-e, akkor garantáltan lett volna még legalább 3 gyűrűje a Vasasnak.

Kopi3.14
Reply to  bjeela
2024-06-12 21:27

Egy szezonban két tökéletes QB rating neki sikerült először, azóta is talán csak Lamarnak.
Hány hat TD-s meccse is volt?
2017-ben hogy a fenébe ne lett volna neki is köszönhető?
All pro: ja, amikor egyszerre van veled egy főcsoportban Mr. Homlok és tibi, mindkettő Prime Time, akkor nincs esélyed semmilyen módon oda kerülni, pláne ha folyamatosan megsérülsz.

Ja, ha meg nekem lett volna, akkor én nyerek mindent. Soha nem tudott Pats verő csapatot összerakni, arra taktikát kidolgozni.

SiKan
SiKan
Reply to  Csakeztne
2024-06-11 15:05

Mi a nyerő filozófia, szándékosan veszíteni? Kirúgni az edzőt egy felkapott koordinátorért, aki vagy bejön, vagy nem? Sokszor hallottam már szurkolótársaktól, hogy Pittsburghben nem pozitív mérleges szezon kell, hanem Super Bowlok, könyörgöm már, ha nem jutunk el pozitív mérlegig akkor Super Bowlt se fogunk nyerni. Cowher sokkal nagyobb szarban volt anno, Rooney-ék nem rúgták ki és az élet őket igazolta. Sokkal jobban tudják, hogyan kell egy csapatot vezetni (ha használhatom ezt a szót), mint azok, akik háromévente nagytakarítást végeznek és annyit sem érnek el, mint a Steelers.

Kopi3.14
Reply to  SiKan
2024-06-11 17:26

Csak épp nem három éve toporog a csapat egy helyben, hanem sokkal több, nem sikerül a problémákat megoldani, nincs reális ötlet rá, és az sem látszik, mivel akarnak kitörni ebből az állapotból.

SiKan
SiKan
Reply to  Kopi3.14
2024-06-11 18:13

Engedjük el Tomlint és nézzük meg, kik a szabad jelöltek. A legjobb, akit ide tudunk hozni, az Mike Tomlin és közelében sincsen senki. Colbert távozása óta a támadófalat próbáljuk felépíteni, védelemben jelenleg megvagyunk. Azért ez bőven lehet egy működőképes koncepció.

Kopi3.14
Reply to  SiKan
2024-06-11 20:37

Azért CB sor évek óta szar, most is csak egy ember tehetsége húzza fel. Egyébként védelemben meglenni is csak akkor, ha Watt egészséges, különben veszett fejsze nyele. És évek óta ez van, nincs semmi, ami koncepció szinten segítene, kijavítana hibákat, hiányosságokat.
És igen, ez tényleg probléma, hogy nem lenne olyan HC jelenleg, aki tényleg előrelépés lenne. De Tomlinnal meg láthatóan itt a vége, előrelépés nem lesz. Csak épp kockázat nélkül nincs siker.

Last edited 5 months ago by Kopi3.14
Csakeztne
Csakeztne
Reply to  SiKan
2024-06-11 19:20

Nehezen esett le nekem is, de sajnos igen.Kellenek a vereségek, hogy később győzhess. Amíg nincs jó QB-HC páros, addig semmi esély komoly sikerre, a legrosszabb dolog szerintem évtizedekig középcsapatnak lenni. (Nem a Steleers a példa erre, de akad.)

Egy jó QB megszerzésére ma már szinte kizárólag a draft marad. Elég ritkán van olyan, hogy TB-t le tudod igazolni. Szóval a drafton meg egyre nagyobb a tolongás a jobb prospectekért, nehéz 20 vagy afölötti cetlivel komolyan kezdeni bármit. Úgyhogy marad a rebuild. A jelenleg komolyan vehető irányítók szinte kivétel nélkül az első 10-ben keltek el. Nyilván az a kockázat, hogy még rosszabb helyzetbe kerülsz, erre is van bőven példa, de a ma menő csapatainak döntő többsége egy jó edzőn és egy korai QB húzáson alapulnak.

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

20
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x