Connect with us

Beharangozó

Forduló záró triple header – Hétfő és kedd esti rangadók

Különleges módon a koronavírus miatti halasztások miatt ebben a fordulóban hétfő éjjel kettő, kedd éjjel pedig egy mérkőzést rendeznek az NFL-ben. Lesz köztük igazi csemege is. 

Washington Football Team @ Pittsburgh Steelers (Hétfő 23.00)

A hétfő esti double header egy igazi védelmi csatával veszi kezdetét. A kétmeccses győzelmi szériával rendelkező fővárosiak látogatnak a liga egyetlen veretlen csapatához. Mindkét gárda hálaadás csütörtökén szerepelt volna, de a Ravensnél lévő covid problémák miatt a Steelers majd egy egész héttel később tudta csak lejátszani a mérkőzését. Talán ennek is köszönhetően kissé nehézkesen, de hozta a kötelezőt a Baltimore ellen szerdán a csapat, míg a Washington az AT&T Stadiumban tudta a szezonbéli legjobb produkciójával legyűrni a Dallast. A pihenőidőt tekintve tehát nagy az eltérés a Football Team javára.

A meccs igazi védelmi csemegének ígérkezik. A Football Outsider DVOA mutatója alapján a liga legjobb egysége a Steelersé, míg a 4. legjobbal rendelkezik a Washington. Közös többek között, hogy mindkét egységben nagyon erősek a védőfalak. A PFF értékelései alapján mind a Steelersnél, mind a Football Teamnél legalább 4-4 DL játékos a top20-ban van a posztján. Ezen listán azonban nem az egész szezonra kiesett Bad Dupree szerepel a hazaiak oldaláról, hanem az idei 3. körös újonc Alex Highsmith. Dupree hiányában az eddig leginkább csak rotációban a pályára kerülő első éves játékos esetében kiderülhet, mire lehet képes komolyabb snapszámban, mert amit eddig mutatott, az mindenképp ígéretes. A Ravens elleni meccshez képest már Stephon Tuitt is visszatért a COVID-IR listáról, amivel csak még erősebb lesz a hazaiak frontja.

Hiába azonban a hasonlóan jó erőkből álló védelem, a támadó oldalon már nem ennyire kiegyenlítettek az erőviszonyok. A hazaiak védelme igazából elég, ha két játékosra próbál figyelni. Terry McLaurin egészen elképesztő szezont fut. Annak ellenére lépheti át a meccsen az 1000 elkapott yardos határt, hogy Alex Smith már a 3. irányító, aki idén dobálja neki a labdát. A másodéves elkapó nagyságát dicséri azonban, hogy mind a három quarterback előszeretettel kereste őt. McLaurin, bár egyértelműen külső elkapó, előszeretettel futtatnak vele a pálya közepét támadó route-okat. Slantet futva már 6 db 15+ yardos játéka is összejött idén – senkinek másnak nincs 3-nál több. Különösen izgalmas matchup lehet, ha ilyenkor Fitzpatrick veszi esetleg fel majd a pálya közepén. A másik fegyvere a vendégeknek Antonio Gibson. Az újonc RB-nek rendívül forró a keze az utóbbi időben. Az elmúlt 5 héten 402 yardot és 8 TD-t ért el a földön, amihez 86 elkapott yard is párosult.

Természetesen a Steelers fala ellen a szezonbéli legnehezebb párharcára készülhet majd az újonc futó. Szintén komoly feladata lesz a meccsen Morgan Mosesnek. A vendégek talán legjobb támadófalembere (Scherff mellett) az elmúlt 2 mérkőzésen át kellett mozogjon a vak oldalra, de Cornelius Lucas várható visszatérésével újra a jobb oldalon játszhat, ahol a liga egyik legjobb pass rusherét, TJ Wattot kellene feltartóztatnia. Egyik párharc sem ígérkezik könnyűnek a Football Team csapatánál.

A túloldalon már jóval több emberre kellene figyelnie Ron Rivera csapatának. James Conner továbbra is covid listán van, a helyére beugró Benny Snell Jr. pedig nem zárt nagy meccset a Ravens ellen. A futás most is nehézkes lehet ez ellen a védőfal ellen, de a Claypool, Johnson, Smith-Schuster, Ebron, Washington elkapó arzenálnak lehet keresni valója. Sok fog múlni a Sweat – Young – Kerrigan fémjelezte pass rushon. Ha meg tudják zavarni Big Bent, lehet esélye a hátsó alakzatnak. Az idei 25 TD átadásából csupán hármat adott a veterán irányító akkor, amikor nyomás volt rajta. A szélső siettetők mellett pedig középről is megérkezhetnek a backfieldre. Payne, Allen és Settle mind parádés szezont futnak, így a vendégeknek 4 posztra van 6 kiemelkedő játékosa, ami egészen ritka a ligában.

Amiben bízhat talán a vendég csapat, hogy a Steelers támadógépezet, bár jól néz ki, igazán lehengerlően nem tud teljesíteni. A szezonban egyszer sem szereztek még 40 pontnál többet. Ha a Washington támadósora képes lenne 20 pont körüli pontot szerezni – ami nem kis feladat, az elmúlt 4 héten senkinek sem sikerült a Steelers ellen -, akkor elképzelhető, hogy a védelmük képes lehet hasonló keretek között tartani az ellenfelet. Vegas 7 pontos favoritnak tartja a hazaiakat, akik természetesen óriási esélyesei a meccsnek. Azt azonban figyelembe kell venni, hogy a Steelers mindössze 5 napot pihenhetett, míg a vendég csapat ennek kétszeresét.

Buffalo Bills @ San Francisco 49ers (Kedd 02.15)

A meccs, amikor két vendég csapat találkozik egymással, miután szigorú intézkedéseket vezettek be Santa Clarában a 49ers kénytelen volt átköltözni egy másik csapat stadionjába. Így ezt a mérkőzést a Cardinals pályáján, a State Farm Stadiumban fogják megrendezni.

Ha van csapat, amely nem szívesen utazik vissza Glendale-be, az a Buffalo. Ki ne emlékezne a 3 fordulóval ezelőtti vendégjátékára a Billsnek, amikor DeAndre Hopkins utolsó másodperces sokkoló hail maryjével kaptak ki? Azóta túl vannak egy bye weeken és a múlt héten hazai pályán múlták felül a Chargerst. Ahogy azon a meccsen is, úgy most is hiányozni fog John Brown a csapatból, nélküle pedig nem működött úgy a Bills passzjátéka, ahogy az elvárható volna. Josh Allen mindössze 157 yardot szerzett a levegőben és annak is a felét Gabriel Davis szerezte. A Diggs – Beasley duót meglepően jól tudta limitálni a Los Angeles secondaryje, amire akár most is megvan az esély. Richard Sherman ugyanis visszatért a pályára és nagy meglepetésre még Jason Verrett is egészséges idén. Egyedül Emmanuel Moseley játéka kérdéses. A pass rush továbbra sem a csapat erőssége a 49ersnél a sok hiányzó miatt, de Shermannel a fedélzeten egy remek secondary állhat össze újra a szezon hajrájára.

A 49ers meglepő Rams elleni győzelmének kulcsa Deebo Samuel volt. 13-szor kereste őt Nick Mullens, amiből 133 yardot ért el. Ami azonban egészen elképesztő, hogy ebből 136 yard jött elkapás után. Ismert, hogy Kyle Shanahan rendszere a gyors passzokra és elkapás utáni yardokra épít, aminek talán a legfontosabb szereplője lett az elmúlt másfél évben Deebo. Vele a pályán a 49ers 15-5-ös mérleget tud felmutatni, ráadásul az 5 vereségből kettő is akkor érkezett idén, amikor a csapat a 5. és 6. számú cornerével volt kénytelen kiállni. Samuelen kívül a múlt héten visszatért már Raheem Mostert is a pályára, most pedig Brandon Aiyuk is csatlakozhat hozzájuk. Az offense-ben Garoppolo és Kittle nem egészséges még, de rajtuk kívül szépen lassan minden fontos láncszem visszatér a csapatba.

A gond azonban továbbra is, hogy az irányító poszton nem kap sok extrát a csapat. Nick Mullens múlt héten nem játszott igazán jól a győzelem ellenére. Azt azonban el kell ismerni, hogy a meccs végén, a döntő szituációkban kétszer is elvitte a csapatot field goal távolságba. A gameplan továbbra is sok rövid passz és futás lehet majd. Már csak azért is érdemes erőltetni a futójátékot, mert a Bills védelme sebezhető a földön, a 8. legtöbb yardot engedték idén meccsenként, 4.7-es yard per carry mutatóval. A field pozíciót, downt és távolságot is kalkuláló EPA szerint a 27. a Buffalo védelme futás ellen. Bár azt tegyük hozzá, hogy elsősorban a fizikális csapatokkal szemben szenvedtek. A 49ers viszont outside zone futásokkal szokott operálni, amik ellen 3.8 yardot átlagolnak, tehát majdnem egy teljes yarddal jobbat, mint összességében.

A Buffalónál MVP Josh Allen visszatértét hiába várjuk. A szezon eleji formája úgy néz ki, csak egy kiugró időszak volt. Azt azonban így is el kell ismerni, hogy az azóta eltelt meccseken is jobban játszik a harmadéves iránytó, mint az első két szezonjában. Ez ha MVP címet nem is, top 10 körüli irányító teljesítményt érhet. Ez pedig sok mindenre elég lehet egy jól összerakott csapatt mellett. Az idei évben rengeteg snap előtti mozgást használ a Buffalo, hogy könnyebbé tegye Allen számára az olvasásokat, aki talán ennek is köszönhetően kevesebb buta dobást hajt végre. A védelem mögötte nem nyújtja a tavalyi szintet, de a szezon előrehaladtával talán némi javulás az esetükben is felfedezhető.

A három mérkőzéses vereségszériájuk után hajlamosak voltunk már leírni ezt a 49erst, de hozzátartozik az igazsághoz, hogy az NFC 3 legjobb csapatától szenvedtek vereséget (Seattle, Packers, Saints). A múlt heti győzelemmel újra látótávon belülre került a playoff, de ennek fenntartásához szinte kötelező lenne a győzelem a Bills felett. A Buffalónál a cél a csoportelsőség és a minél magasabb kiemelés. A Miami remek szereplése miatt azonban csupán egy fél meccsel vezetnek a Dolphins előtt. A támadósor pedig jobb, ha felkészül mert a hátralévő menetrendjükben folyamatosan jó védelmekkel fognak találkozni, elsőként a 49ersszel.

A meccsen elvileg hazai pályán játszó 49ers a találkozó esélyese a fogadóirodák szerint, de csupán 1 ponttal.

Dallas Cowboys @ Baltimore Ravens (Szerda 02.05)

A Pittsburgh – Washington győztesek csatája után itt a vesztesek párosítása is. Az eredetileg TNF-re tervezett találkozó a már ismert Baltimore-t érintő fertőzéshullám miatt csúszott át kedd estére. A vártaknak talán megfelelően mindkét csapat vereségből érkezik erre a találkozóra, de még egyiküknek sem kell lemondani a rájátszásról. A Dallas esetében ez természetesen azért igaz, mert 2 győzelemre vannak a csoport első helytől és játszanak még a Bengalsszal és a záró két fordulóban két csoportmeccsük lesz. A hazaiaknál a reménykedéshez szintén elég a maradék menetrendre pillantani. Bár a Ravens borzasztó szériában van, utolsó 5 meccsükből csupán egyet tudtak megnyerni, az utolsó 5 fordulóban az egyik legkönnyebb a sorsolásuk. A mostani Dallas elleni meccsen kívül játszanak még a Brownssal ami talán a legnehezebbnek ígérkezik, a szezont pedig a Jaguars, Giants, Bengals sorral zárják. A 6-5-tel álló csapat tehát könnyedén zárhatja az évet akár 10 győzelemmel, de a 11 sem elképzelhetetlen.

A Ravens háza táján minden a covid körül forog. A hírek alapján jó eséllyel Lamar Jackson is visszatérhet holnap. Egyelőre Mark Ingram, Calais Campbell, Jihad Ward, JK Dobbins és mások már aktiválva lettek. Azonban ha játszhat is Jackson, kérdés mennyire viselte meg a vírus. Emlékezhetünk a szezon elején Cam Newton nem tudta a visszatérése után az az előtti formáját hozni – és azóta is adós ezzel. Jackson visszatérése már csak azért is lenne jó ómen, mert a QB eddig még veretlen NFC csapatokkal szemben. Hiányában a Ravens támadósoránál sírt a labda a Steelers ellen. Robert Griffin futásaira is alapozó támadóstratégia hamar bedőlt az irányító sérülésével, aki mára már IR listára is került. Jelenleg tehát a szerdán egyébként TD-t is passzoló Trace McSorley a csapat egyetlen aktív irányítója.

Bár Lamar visszatérését illetően elég pozitív hangokat lehet hallani, a csapat legveszélyesebb támadójátékosa Mark Andrews biztos, hogy nem játszhat még. Ettől függetlenül nélküle is illene haladniuk a Cowboys ellen. A Dallas védelme 32.6 ponttal a legtöbbet átlagolja a ligában, továbbá utolsók engedett futott yardokat tekintve is 1720-szal. A futásonkénti majd 5 yardos átlag holtversenyben a Texanssal szintén ligautolsó. Mivel Mark Ingram és JK Dobbins is újra bevethető, a liga egyik legjobb futógépezete kerülhet szembe velük.

A támadóoldalon szintén nem túl rózsás a helyzet. Prescott kiesése óta 6 meccsen mindössze 6 passzolt TD-je van a Dallasnak, bár ebbe Dalton kiesése is közre játszott. Vele a fedélzeten újra voltak szép pillanatai a csapatnak, ahol Amari Cooper két hónap után tudott újra 100 yard fölé jutni a Washington ellen. A gyengébb periódus azonban ismét folytatódhat. A Ravens védelme még a sok hiányzó ellenére is meccsben tudta tartani a csapatot a Steelers ellen. A secondary továbbra is jó nevekből áll, míg a védőfalba folyamatosan térnek vissza a meghatározó játékosok. A Dallasnál ismertek a támadófal problémái, ami egy teljes Ravens fal ellen kemény meccset okozhat Daltonnak. Az egyik támadható pont a hazaiaknál is a futás elleni védelem, ugyanis a Ravens egysége sem tartozik a liga élmezőnyébe. A linebacker soruk előtt hiába van egy jónak kinéző védőfal, sok elrontott tackle és eltolódás következtében képesek nyelni a yardokat. Zeke Elliott ha jó napot fogna ki, és a támadófal tudna előtte lyukakat nyitni, még érdekessé is tehetnék a mérkőzést.

Bár továbbra sem rúgta be az ajtót, mindenesetre furcsa lesz Dez Bryant-et volt csapata ellen látni. Az idén mindössze 28 elkapott yarddal álló veteránnak most kis szerencsével jó estéje is lehet. Az extra motiváltsággal biztosan nem lesz probléma, az ellenfél védelme pedig képes lehet újra a térképre helyezni Bryantet, aki kihasználhatja, hogy Andrews még nem lesz bevethető, ezáltal ő több célbavételt kaphat, rajta kívül ugyanis csak Hollywood Brown és az újonc Duvernay lesznek használható célpontok.

A meccsen 7.5 pontos favoritnak számít a Ravens, ami szintén arra enged következtetni, hogy mindneki Jackson visszatérésével számol.

69 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
69 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ThySoul
ThySoul
2020-12-07 17:44

Na ha már feljött a téma: lehet e az idei Allent (szigorúan csak) az idei évben top10 QB-nak mondani? Mert szerintem játék alapján valahol ott van, igaz annak a végén. De ott van :D

Fetyke
Fetyke
Reply to  ThySoul
2020-12-07 19:52

Kezdjük azzal, hogy ez a top10 irányító kérdés ma már igazából nem mond olyan sokat szerintem. Nálam legalábbis van 4 kiemelkedő QB (Mahomes, Rodgers, Wilson és Brees?), akik a többieknél legalább polccal magasabb szinten vannak. Utánuk viszont nagy a tülekedés, 10-12 irányító is egy szinten van, akik közül az éppen aktuális forma és a csapata teljesítménye alapján lehet sorrendet felállítani, de az nincs kőbe vésve, folyamatosan változik. Így a top 10-be könnyen be lehet kerülni és könnyen ki is lehet onnan pottyanni és fordítva, akár szezonon belül is.
Nos! Eme rövid bevezető után… :)
Nálam Allen jelenleg benne van a legjobb 10-ben. És még csak nem is éppen csak, hanem a 7-8. helyek környékére tenném a saját rangsoromban. De ennél is fontosabb az, amit alatriste még leírt róla: évről évre jobban játszik, ami kiad nála egy dinamikus fejlődést. Ez pedig jó. Erre lehet építeni. Igaz, évről évre próbálják köré tenni a segítőszemélyzetet, de ennek meg is van az eredménye. És ebbe bele lehet kapaszkodni. Egyedül nem fog varázsolni, de az említett 4 irányítón kívül senki más sem. Mindenki köré kell csapatot építeni, ahhoz hogy eredményes legyen. És Allen köré lehet, sőt egyelőre úgy néz ki, hogy érdemes csapatot építeni.

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-12-07 19:52

lol @ you
Breest Watson elé helyezni literally bármely valós idejű rankingban elég nagy ostobaságra utal, már megbocsáss

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2020-12-07 19:54

Hát ha tudnád, hogy ki mindenkit sorolok még Watson elé? :) Biztosan ostoba vagyok, de nálam egy 4-8-as csapat irányítója nem elit.

katonadani
Reply to  Fetyke
2020-12-07 20:14

hú az nagy hiba, Watson simán top5 QB

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2020-12-07 20:38

Emlékszem, hogy volt amikor Wentzről is ezt mondtad. :D
Engem nem győzött még meg erről. Másik főcsoport lévén nem követem olyan gyakran a játékát ez tény. De jelenleg az én boardomon a 10-ben sem lenne benne. Most nálam az ötödik egyébként Big Ben. A 11-0 önmagáért beszél.

ui.: Amúgy a PFF-nél hogy van a top5 grade alapján?

katonadani
Reply to  Fetyke
2020-12-07 23:25

itt az idei top20. Kiemelném Big Bent a végén :D (Azért remélem nem mérlegek alapján rangsorolod a QBkat)
comment image

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2020-12-07 23:29

Nem. Elsősorban szemrevételezéssel szoktam megállapítani a sorrendet. :D
Big Bent idén többször láttam, mert Johnson a fantasy csapatom elkapója. Rengeteget droppolnak az elkapói. Főleg Johnson sajnos.

katonadani
Reply to  Fetyke
2020-12-07 23:39

az igaz h sokat dropolnak, de ez az irányító PFF értékelésén nem változtat, úgy számolják mintha mindent elkapnának. max a sima statjai romlanak tőle

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2020-12-07 23:46

A PFF mindig csal, ezt tudjuk. :)
Az oké, hogy beszámítja mondjuk a PFF elkapásnak. de attól még a támadás megakad. Mint ahogy most is Johnson esetében, aki hazai pályán nem tudja, hogy az oldalvonal. És az így elmaradt lehetőségekkel már a PFF sem tud számolni…

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-12-07 23:47

de arról meg nem az irányító tehet
most is a harang odadobta Jujunak aztán a full egyszerű passzt elejtette, most arról nem tehet az irányító, hogy az elkapó nem fogja meg amikor 0 yardos körzetben senki sincs körülötte

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-12-07 23:59

meg még talán annyit, hogy az adott körülményekből kell a lehető legtöbbet kihozni
láthatod hogy Ryan is 50%os passzpontossággal top10es, pedig őt aztán most már tényleg senki nem segíti ki, akit nem Calvin Ridleynek hívnak
pedig még ő is hitvány útvonalakat köteles futni sokszor

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2020-12-08 00:14

Értem én, csak akkor sem győztök meg arról, hogy Watson top 5 irányító lenne. Közelében sincs annak.

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  Fetyke
2020-12-08 09:02

Azért az vicces, hogy nem láttad Watson, csak egy meccsen és a csapat mérlege alapján ítéled meg (ellentétben Kirk kapitánnyal), utána azt mondod, hogy te az alapján ítélesz, amit látsz. Csupa önellentmondás amiket leírsz. A pff meg nem is érdekel, mert kik ők, hogy csapatmérleg nélkül rangsorolnak 😂
Én a fantasy miatt is követem Watsont, és bizony elég jó irányító (top5 simán). Idén ráadásul megmutatta, hogy nem csak a top elkapó személyzete miatt…

Fetyke
Fetyke
Reply to  Gáspár Bollók
2020-12-08 10:07

Nem egy év alatt rangsorolom az irányítókat. Rodgers sem csak az idei éve alapján emelkedik ki nálam elitté a többiek közül, hanem karrier alapján.
Azért összességében Watsont sem csak egy mérkőzésen láttam. És nem látom benne azt, amit mondjuk Wilsonban vagy Mahomesban igen (bennük sem csak idén). Mi olyan bonyolult ezen?

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  Fetyke
2020-12-08 10:13

Várjál…akkor ez megint egy önellentmondás részedről. Fentebb úgy írtad, hogy a top10-be akár szezonon belül is be és ki lehet kreülni, nomeg Cousins év elején kívül volt, most már belül. Lassan nem tudom követni, hogy mi szerint értékelsz. Szezonon belül is lehet mozogni a listádon/több év alatt rangsorolsz, az alapján ítéled meg a játékost, amit látsz tőle, de ha 1-2 -szer látod az is elég (nézd meg Rodgerst a Tmap ellen, de Mahomestól is tudok gyenge meccs összeállítást), a csapat mérlege számít, csak nem minden játékosnál.
Azzal eggyet tudunk érteni, hogy van egy top3 idén (Mahomes, Rodgers…Wilson), de ettől még van hely a top5-ben. De nem akarlak meggyőzni, mert látom nem lehet, csak gondoltam rávilágítok jópár ellentmondásra az érveléedben.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Gáspár Bollók
2020-12-08 12:01

Miért nem a lényegre figyelsz? :D Így kezdtem: “Utánuk viszont nagy a tülekedés, 10-12 irányító is egy szinten van, akik közül az éppen aktuális forma és a csapata teljesítménye alapján lehet sorrendet felállítani, de az nincs kőbe vésve, folyamatosan változik.” Watson ebbe a csoportba tartozik. Tömören ők a jó illetve nagyon jó irányítók. Watson tehát jó vagy nagyon jó.
Írtam még ezt is: “… a top10 irányító kérdés ma már igazából nem mond olyan sokat…”. Vagyis nagyjából mindegy, hogy valakit 6. vagy 12. helyre teszek, mert nagyjából ugyanazt a szintet jelenti mindkettő.
A többi csak a rizsa. :)
És még valami! Könnyű ellentmondásokat találni egy szubjektív rangsorban. Nyilván, hogy van benne, ettől szubjektív. Pont az a baj a PFF rangsorolásával is, hogy nagyon sok ugyanilyen szubjektív megítélésre épít. Ezzel együtt nem állítom már egy ideje azt komolyan, hogy a PFF értékelései megfelelő körülmények és jó használat mellett ne lennének nagyon is hasznosak…
Egyébként nem olyan bonyolult ám ez. :) Tömörítve: Vannak az igazán kiemelkedő elitek (Mahomes, Rodgers, Wilson és nálam Brees is). És egy kicsit lejjebb jön 10-12 irányító, akik között egyébkén nagyon szoros a verseny és nehéz különbséget tenni.

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  Fetyke
2020-12-08 12:05

Nehéz ám úgy a lényegre figyelni, hogy egymásnak ellentmondó állításokat teszel. Ha esetleg a lényeget kiemeled, amit meg csak úgy írsz, de nem kell komolyan venni zárójelbe teszed, megkönnyíti a dolgunkat ;)

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-12-07 23:39

meg annál a pár dropnál még jóval többet tesznek hozzá a rengeteg yac-kel

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2020-12-07 23:47

Igen, csak ahogy én látom ennek a sok yac-nek legalább a felét nyugodtan be lehet írni Big Bennek, mert nagyon jól vezeti az elkapóit és dobja meg a keresztútvonalakat.
Illetve a Steelers playbook is nagyban épít erre.

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-12-07 23:52

ha arra gondolsz, hogy 20 yardos üres terület van az elkapó előtt, az vagy a sémából, útvonalak összességéből adódik, vagy abból, hogy Gregg Williams még ma is a ligában volt

most kapta el slanten Ebron, most nem volt ott senki körülötte, ez nem egy nagy play BB-től, ezt Colt McCoy is megdobja. Ha double coverageben elkapja Claypool, mert jól helyezte a labdát, akkor az az ő érdeme. De ha dob 5 yardos passzt majd előbb nevezett elkapó agyonver 3 embert és fut utána 80 yardot, az nem az ő érdeme.

ahanem
ahanem
Reply to  katonadani
2020-12-07 23:47

ez csak passz vagy összesített? mert Dr. Jonesnál meg a törpénél biztos benne vannak a lábon kihordott játékok is (mondjuk a top4ben is )

katonadani
Reply to  ahanem
2020-12-08 07:37

teljes offense grade

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-12-07 23:04

BoB te vagy az?

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-12-07 23:24

komolyabbra véve a szót, a los mögé dobálni Kamarának, aki majd 20 yardot mindig kihoz abból, vagy Keke Coutee és Chad Hansen a két elkapód, nem pont ugyanaz a szituáció, és mondanom se kell, hogy előbbiben vajmi kevés érdeke van a QB játékának, főleg az utóbbihoz képest

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2020-12-07 23:39

Nem az a baj. Hanem az, hogy amikor én láttam, akkor egy középszernél soha nem volt jobb. Igaz, nem sokat láttam belőle, mert másik főcsoport. De azért egy félidőnél bőven többet. És nyilván akkor kerül a szemem elé, amikor komolyabb csapatokkal játszik, vagy Vikings. De egyszer sem győzött meg.
Látom én is a számain, hogy valszeg jobb irányító annál, mint amit látok belőle, de top 5-nek semmiképpen sem gondolnám. Nem fogtok róla meggyőzni. :) Majd ha látom a saját szememmel, mondjuk a rájátszásban, hogy top5 irányító akkor elhiszem. Addig azt fogom gondolni, hogy nagyon túl van értékelve valami miatt a srác.

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-12-08 00:07

Hopkins, elcserélve, Fuller eltiltva
Coutee 141 yard, CHAN HANSEN (az meg ki? Jetsben volt 95 elkapott yardja 2017ben) 101 yard, Brandin Cooks 65 yard
támadófal nulla, futójáték nullaű
megértem, ha nem tartod jó irányítónak, de azt nem, hogy checkdownokat dobáló irányítókat miért teszel elé

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2020-12-08 00:14

Mert jobb nála. :)
Nem kell lenézni a checkdown passzokat! Ha azzal nyered a meccseket, akkor azt kell dobálni. Hiába dobálsz 20+ yardos csodákat, ha nem nyer a csapatod, akkor az csak öncélú statisztika gyártás.
Hogy haza beszéljek kicsit, Cousins pont ezért ingadozik ugyanígy a top10-en belül és kívül, és nem stabil tagja annak, mert hiába jók az egyéni számai, ha a csapatot nem tudja magasabb szintre emelni.

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-12-08 00:22

Cousins egyértelműen nincs a 13 legjobb irányítóban. /s
Baker sokkal jobb nála, ezt jól meg is mutatta a hétvégén, sőt, Tua is!
Kíváncsian várom, hogy esetleg Mullens felér-e Cousins szintjére, mert ha esetleg Allen 4x eladja a labdát ez ellen az izmos 9ers védelem ellen, még simán benne is lehet!

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2020-12-08 00:34

Látod ezt sem egyformán ítéljük meg. By weekig valójában még a 15-be sem fért be nálam Kirk, azóta viszont veri a mezőnyt (a Mahomes-Rodgers kettőst leszámítva), és így már nálam olyan 10. helyre éppen befér.
Baker még csak nem is az a polc egyelőre. Tuát pedig 7 meccs alapján biztos nem teszem a legjobb 15-be. Ahhoz nálam többet kell játszani és mutatni.

ui.: helyesbítek! Még akár a 9. helyet is odaadnám Cousinsnak.

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-12-08 00:39

lefuttattam a gondolatmenetedet, erre egy kettős mércével válaszoltál

Tua semmi extra egyébként (amúgy se várnám el, sérült volt, aztán jött a covid és nulla edzés), a Miami a védelme miatt van ott, ahol
Fitzmagic jobb volt, még a kilengésekkel együtt is

a 9-3 a browns mellett az miért nem jó? 25-33 4td 0 int 334 yard, ilyet csak az igazán jó irányítók tudnak, ő pedig aztán semmiféle sztárelkapóval nem játszik (nem, Landry nem sztár, egy jó/kiváló WR2)

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2020-12-08 01:30

Akkor valamit nem jól értelmeztél. :)
Azzal kezdtem, hogy a legjobbak mögött van 10-12 irányító, akik mind jók vagy nagyon jók, és közöttük rangsorol az aktuális forma. Mivel Baker nincs ebben a csoportban így ő hiába ad 4 TD-t, ettől még nem lesz jó, és ezzel nem kerül be a 15 legjobb QB közé. Pár meccs alapján sem fogom azt állítani senkiről, hogy jó irányító, ezért Tua sincs bent ebben. Nem mellékesen Tua rosszabb volt a hétvégén Cousinsnál, de ez tényleg csak mellékes szál. :) Ettől még lehetne jó irányító, de egyelőre nem az.
És az aktuális formát is nagyon félreértetted ezek szerint, Ez nem azt jelenti, hogy az éppen aktuális fordulóban ki milyen teljesítményt nyújtott. Trendeket és több hetes teljesítményt is figyelembe veszek. Watson nem azért nem elit nálam, mert most rosszul játszott a Colts ellen. Hanem azért mert amit eddig láttam belőle (nem csak idén), az alapján nem üti meg azt a szintet. Elismerem, hogy jó iránytó, ő benne is van a 10-12 között. Viszont az alapján, amit láttam belőle (4. forduló v Vikings) és a csapata összteljesítménye alapján most biztosan nem tenném be a jó irányítók első felébe sem. Ennyi.

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-12-08 01:40

ez alapján pedig Cousinst valahova Carr és Lock közé tenném, mert amit láttam belőle, az 3 negyedig semmi, majd statpadding 20+ pontos hátrányban, mindezt egy olyan védelem ellen, akik a Vanderbilt defense szintjén vannak.

Baker miért nincs benne abban a 10-12ben? őt nem láttad játszani a kedvenc csapatod ellen, szóval elvileg se negatív, se pozitív irányba nem kéne dőlni ilyen szempontból
azért, mert sokat fut a clevelandi csapat? én is azt tenném, egyértelműen övék a liga legjobb futó párosa
vagy azért, mert nem ő a legjobb ratinggel rendelkező passzoló a csapatában? a tökéletesnél nem lehetsz jobb (Landry 158.3-as passer ratinggel rendelkezik), de attól még csak nyert 9 meccset a csapatának

Watson rosszul játszott a Colts ellen? nincs több kérdésem.
Még talán annyi, hogy az irányítónak (Tuán kívül ugye, aki defense/special teams coordinatorként érkezett a csapathoz) mégis mi köze van ahhoz, hogy a defense mennyi pontot enged, vagy azt milyen módszerességgel teszi?

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2020-12-08 02:21

Kicsit sokat kérdezel? :)
1.) Azt nem értem, hogy Baker mitől lenne benne? Tavaly szar volt, újonc szezonjában sem sem parádézott. Egy jó irányító nem erről ismerszik. De úgy is mondhatnám, hogy azért, mert tudok mondani +10-12 irányítót, aki jobb nála. Szerintem…
2.) Oda rangsorolod Cousinst ahova akarod. Én nem fogok e miatt sírni. Mindenkinek szíve joga rangsorolni saját belátása szerint a játékosokat.
3.) Értem! Tehát ha 20-24-es hátránnyal fordulsz a szünetben, és a védelem nem enged egy pontot sem a második félidőben, akkor nyilván ők a hibásak amiért veszít a csapat. Végül is hol voltak az első játékrészben? És ha az általad vezetett támadó sor nem tud pontot sem föltenni egy egész félidő alatt, de háromszor azért elveszted a lasztit (az egyik a safety) biztos ami biztos, akkor nem játszottál rosszul. Elit vagy. Top 5-ben a helyed.
+ Az idén lejátszott 12 mérkőzésből az ellenfelek hatszor 21 ponton vagy az alatt tartották a Texans offense-t. Biztos, hogy csak a védelem a hibás mindig, mindenért?

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-12-08 02:39

persze hogy sokat kérdezek, mert egyre inkább arra a következtetésre jutok, hogy beírod az irányítók nevét egy táblázatba, rányomsz a randomize gombra, és az adott sorrend áll x ideig.

“van 10-12 irányító, akik mind jók vagy nagyon jók, és közöttük rangsorol az aktuális forma.”
Baker újonc szezonjában elérte a rookiek által passzolt legtöbb td-t (amit ilyen amatőrök tartottak addig, mint Wilson meg Manning [persze Hörbi majd megdönti ezt]), persze az nem parádés, nyilván a parádés ott kezdődik, ha rookieként SB-t nyersz. (mennyi is volt a browns előtte? 2-14? 1-15? ja, még annál is rosszabb)

Igen, Cousinsnál 6 meccs alatt lehet egy 5 helyes előrelépés (bár ugye top15ös irányítóval nem lesz a csapat 1-5), de Bakernél ez nem lehetséges, még ha játszik is legalább olyan jól, sőt, nézzük csak pár meccsekre a trendeket, majd rögötn hozzuk ide, hogy “jaj tavaly meg előtte nem volt olyan jó”, de kérdem én, hogy ez kit érdekel, hogy tavaly meg azelőtt milyen volt, ha “Trendeket és több hetes teljesítményt is figyelembe veszek.”
Akkor ez a több hét olyan 30 hetet jelent, vagy 10et? esetleg 5öt? mert utóbbi esetében megint csak ellentmondasz önnön magadnak.

A defenses kérdést pedig jól kisarkítottad a texansra megintcsak, pedig ott az nem szerepelt. Ellenben elmondom neked, hogy a Saints meg a Steelers top5ös védelemmel rendelkezik, ami nálad nagyon úgy tűnik, hogy egyenesmód beleszámít a QB-játékba.

Ja, a Steelers most kapott ki egy nevenincs csapattól.

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2020-12-08 09:02

Tavaly Winston dobta a legtöbb TD-t és passzolta a legtöbb yardot. Akkor ezek szerint parádés, MVP szezonja volt. Tegyük top 5-be. Vagy mégsem?

“bár ugye top15ös irányítóval nem lesz a csapat 1-5”
top5 irányítóval nyilván kezdhet, azért is nyitott ilyen jól idén a Texans. Az meg hogy azóta sem találja magát többször a támadósor, a véletlen műve.

katonadani
Reply to  Fetyke
2020-12-08 10:07

persze, ha nem dobott volna 30 intet mellé csak 5öt, akkor mvp lett volna :D

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2020-12-08 10:08

Ugye! :D
Azért a 27 TD mellé Baker is dobott 14 INT-et két éve, és például a passzpontossága is 65% alatt volt (csak hogy én is kiragadjak bizonyos stat adatokat). Azért így együtt ez már nem parádés vagy kiváló. Vagy az?
A tavalyi Baker meg egyenes inkább a bust kérdést vetette föl. Idén azért dolgozik, hogy ezeket a kételyeket örökre eloszlassa. :)

katonadani
Reply to  Fetyke
2020-12-08 10:08

ahogy másik kommentben is írtam, szerintem ahanem azért hozta Bakert és Tuát, mert azzal érveltél, hogy a csapat eredménye alapján jó vagy rossz egy QB. ezek alapján akkor tök jó Baker és Tua is, még ha nem is gondoljuk így valójában.

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2020-12-08 10:09

Az a baj, hogy ti kirgadtatok egy dolgot és azt szajkózzátok. Nem csak az alapján rangsorolok. Csak azt is figyelembe veszem.
Azért az sem véletlen, hogy mondjuk Watson esetében nem beszélünk például az MVP-ről (bezzeg Murray). Pedig az egyéni statisztikája alapján akár oda is érhetne. Vagy nem?

katonadani
Reply to  Fetyke
2020-12-08 10:09

MVP-hez kell a jó csapatteljesítmény is. És Murray-nél sem beszélhetünk MVP-ről :D

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2020-12-08 10:09

Pár hete még szó volt róla a fogadóirodáknál is. :D
Nálam is kell a csapatteljesítmény (is) az elit szinthez. Azért ez mégis csak egy csapatsport és a “w”-t számolják benne. Lehetsz te bármilyen jó, ha a csapatod folyamatosan veszít, akkor valami még sem stimmel…

katonadani
Reply to  Fetyke
2020-12-08 10:09

Watson az utóbbi két évben csoportot nyert :) idén meg edző és védelem nélkül van a csapata

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2020-12-08 12:16

A szezon elején volt edző is, meg GM is. :D
Brees az utóbbi három évben nyert csoportot és idén is megnyeri. :) Tibiről már ne is beszéljünk (bár ő idén nem nyer ez igaz).:D

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-12-09 00:31

a fogadóirodkál nem azt nézi, hogy valójában ki esélyes, hanem hogy a közvélemény szerint ki lehet az, mivel így lehet minél több pénzt kinyerni a fogadókból

alapnak jó, de a fogadók jó része nem szakértő

katonadani
Reply to  ahanem
2020-12-09 08:06

ez egyébként nem igaz, hiszen ugyan fogadás számban nyilván dominál a közvélemény, de pénzben nem, vannak Sharp groupok saját fogadási modellekkel, akik hatalmas nagyságrendben fogadnak minden héten. Ha rosszul lövik be a line-t, akkor ezek a szakértők ezt durván kihasználják. Nyilván a közvélemény valamennyire tudja mozgatni a line-t, de nem óriási mértékben.

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-12-09 00:31

na igen, csak én mondjuk nem td/int aránnyal adom meg azt, hogy ki a jó irányító
vagy éppen azzal, hogy a másik 21+ ember mit hoz ki egy meccsből

érdemes lenne úgy megvizsgálni az irányítók teljesítményét, hogy minél kevesebb tőlük nem függő változót kiiktatunk

de nyilván Rötyi is azért kapott ki tegnap mert a kb tökléletes labdáit nem ejtették el az elkapói, mert ők úgy döntöttek, hogy nem akarják megnyerni a 12. meccsüket :)

katonadani
Reply to  Fetyke
2020-12-08 08:02

szerintem ahanem arra akart itt rámutatni, hogy ha az érvelésed szerint Big Ben top5, mert a csapata nagyon jó, akkor Baker és Tua is top10, mert az ő csapatuk is nagyon jó

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2020-12-08 10:09

Igen, én kezdem érteni, hogy ahanem csak az idei évet veszi figyelembe. A baj csak az, hogy nem az ő rangsorán vitatkozunk, hanem az enyémen, ami alapvetően teljes karrierre épül. Big Ben karrierje azért nem olyan rossz…
A mai NFL-ben 21 ponttal már csak akkor tudsz folyamatosan nyerni, ha a védelmed a legjobb 5-ben van, kifejezetten elit. Elmondtam, hogy nálam az is szempont például, hogy a Texans támadósort a meccsek felén ezen 21 pontos határon vagy az alatt tartották idén (garbage time-al együtt is).

katonadani
Reply to  Fetyke
2020-12-08 10:09

egy jelenlegi QB rangsorban nem nézhetünk 5-10 évvel ezelőtti teljesítményeket, mert teljesen irreleváns. Big Ben karrierje tényleg tök jó, de hogy jelenleg nincs a top5 közelében, az biztos.
Watsonnak meg az egész karrierje kiváló egyébként :)
Szerintem igazából csak nem tudjuk megérteni, hogy Watson mi alapján nem top5-10 nálad, mert évek óta nagyon jó teljesítményt nyújt, idén meg kifejezetten topot. Így én azt ajánlanám, hogy ha keveset láttál belőle, akkor nézd vissza több meccsét, mert érdemes, ha szereted a jó QB játékot :)

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2020-12-08 10:09

Most el kell mennem, de délután szívesen folytatom…

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2020-12-08 12:15

“… igazából csak nem tudjuk megérteni, hogy Watson mi alapján nem top5-10 nálad,…”
Azért nem egészen. :) Az éjjel még a top5-öt és a Watson miért nem jobb Breesnél-t kértétek számon rajtam. :D Én erre a polcra nem tudom felhelyezni Watsont.
Illetve az 5-16 közöttire igen, mert oda tartozik, és ha nektek ettől jobb, akkor tőlem lehet 5. is. :) Mert ugye azzal kezdtem, hogy van 10-12 jó vagy nagyon jó irányító akik között nehéz rangsorolni… És nem tagadom azt sem, hogy a rangsorom szubjektív…
“…nézd vissza több meccsét, mert érdemes, ha szereted a jó QB játékot :)”
Vegyetek föl szerkesztőnek és akkor minden Texans meccset elvállalok. :D Ígérem, nem leszek elfogult. :DDD

katonadani
Reply to  Fetyke
2020-12-08 12:22

én ezt “kértem számon” elsősorban, vagy ezzel nem tudok egyetérteni a leginkább :D
“De jelenleg az én boardomon a 10-ben sem lenne benne.”

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2020-12-08 12:22

Mindjárt összerakom Buksisiminek a listát. Még az is lehet, hogy bekerül. :)

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2020-12-08 12:48

Be is fért a 10-be! :)

ThySoul
ThySoul
Reply to  Fetyke
2020-12-07 20:02

Nálam hasonló, annyival hoyg a legfelső polc 3 QB-t takar, Brees a kora miatt sajna már nem az a kategória.
Allennel a nagy kérdés hogy hol a potenciálja. Nem mondanám, hogy ennél a három úriembernél, de tavaly azt se mondtam volna, hogy idén top10 QB szinten játszik majd, szóval bármi benne lehet :D

ahanem
ahanem
2020-12-07 23:39

JÖTT A ROBOTZSARU

konky
konky
2020-12-08 01:30

Uristen, ez a sok faszsag amit Fetyke ír, a végére azt hittem kifolyik a szemem…

Fetyke
Fetyke
Reply to  konky
2020-12-08 01:30

Akkor csak neked tömörítek és összefoglalom. :)
Watson nem top 5 irányító. Attól messze van. Idén főleg.

konky
konky
Reply to  Fetyke
2020-12-08 02:05

Értem én, o nem az de Brees igen:) Maximum egy olyan ligában ahol u9-es Soroksári féllábú kislányok játszanak. Ráadásul a lányoknak be van kötve a szemük is.

Fetyke
Fetyke
Reply to  konky
2020-12-08 02:26

Na látod! És még a szemed sem folyt ki…

Fetyke
Fetyke
2020-12-08 02:26

Közben a WFT veri a Steelerst! :)

ThySoul
ThySoul
Reply to  Fetyke
2020-12-08 06:47

Mondjuk en számítottam rá hogy egy gyengébb csapat ellen jön össze, rájött még a covidos tologatás is. Lehetett tudni, na :D

ThySoul
ThySoul
Reply to  Fetyke
2020-12-08 06:47

Mondjuk en számítottam rá hogy egy gyengébb csapat ellen jön össze, rájött még a covidos tologatás is. Lehetett tudni, na :D

Farubcek
Farubcek
2020-12-08 10:08

No, ezeknek a keletieknek nem elég, hogy mindenképp lesz egy csapatuk a play-offban, de még az egyik Wild Card-helyre is le akarnak csapni? :)

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

69
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x