Connect with us

Hír

A Patriotsé lehetne az 1/4, ha Belichick nem utálná a Brownst

Akár meg volt kötve Belichick keze Garoppolo elcserélésében, akár nem, az biztos, hogy a 49ers hatalmasat nyert a trade-del és bőven áron alul szerezte meg Jimmy G-t. Az is biztos, hogy Belichick nem akart a Brownson segíteni és nem akart egy (potenciális) franchise irányítót adni volt csapatának, így bármi is volt vagy lett volna az ajánlatuk, nem adta volna el nekik a QB-t.

 

 

A Brownsnak így esélye sem volt lenyűgözni Belichicket egy ajánlattal, pedig állítólag készen álltak rá. A Cleveland Plain Dealer informciói szerint Sashi Brown ugyanis hajlandó lett volna felajánlani “a Texans első körös pickjét és egyéb nyalánkságokat”. 

 

Mai fejjel már tudjuk, hogy a Texans első körös pickje konkrétan a negyedik legmagasabb lett a drafton. Persze a trade határidő idején Deshaun Watson irányította még a Texanst és úgy tűnt, akár rájátszásba is juthatnak, természetesen nem lehetett akkor azt jósolni, hogy top5-ben fognak húzni. Ehelyett viszont jelenleg a 49ers második körösét birtokolja a Patriots, ami a pénzfeldobástól függően a 41-42. helyet fogja jelenteni, köszönhetően Jimmy Garoppolo remek játékának.

40 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
40 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Vicgeordie
Vicgeordie
2018-01-09 08:02

Én ezt nem teljesen így olvastam. Azért nem adta oda állítólag nekik, mert csak olyan stabil franchisehoz akarta elpasszolni, ahonnan nem menekül rövid időn belül sikítva Jimmy a szerződése lejártával valamelyik AFC riválishoz. A 49ers ilyen. Ennek van értelme sztem.

(az utálja a Brownst rész már csak Collins miatt is indokolatlannak érzem).

katonadani
Reply to  Vicgeordie
2018-01-09 08:10

Collinst és Garoppolot ne hasonlítsuk össze. Egyik egy freelancer LB, másik egy franchise QB.

BB nem akarja segíteni a Brownst, hogy felvirágozzon. Nem akarta konferencián belül sem eladni. Az h épp a 9ers, abba lehetett beleszólása Garoppolonak is. Ettől még a Brownsba egyértelműen nem akarta eladni

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  katonadani
2018-01-09 08:16

Persze hogy nem akarta, de nem azért mert utálja őket :) Jimmy G szerződése az év végén lejár és sztem több esze és ambíciója van annál, hogy maradt volna FA-ként a Brownsban. Vagyis gyakorlatilag azonnal (ha tagelik Clevelandben, akkor is 1-2 éven belül) lecsaphatott volna rá bármelyik épkézláb AFC rivális. Ezzel szemben a 49ers messze nem reménytelen projekt és ha egy mód van rá, sztem hosszú távra összebútoroznak, távol tartva ezzel Garoppolot a Patriots közvetlen csoport/konferenciariválisaitól.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Vicgeordie
2018-01-09 13:39

És, hogy kicsit merészet mondjak: egy Big Ben visszavonulás után már jövőre egy a Pats rendszerét ismerő, nagyon erős csapattal körbe bástyázott rivális lehetett volna a Vasasnál.

tmbb
tmbb
Reply to  katonadani
2018-01-09 08:38

Jól döntött BB!A Browns egy QB temető!
Ha már mindenképpen el kellett tradelni,akkor a lehető legjobb helyre ment!
Ha már érzelemről van szó,akkor BB köztudottan kedvelte JG-t és akkor nem negatív,hanem pozitív ez a döntés.

acsdav2
acsdav2
Reply to  katonadani
2018-01-09 14:48

“BB nem akarja segíteni a Brownst, hogy felvirágozzon.” Ez miért jelent utálatot? Te vezetőként szeretnéd, hogy a konferenciádban egy gyenge csapat megerősödjön? Ez szimplán józan ész, nem utálat kérdése. Sokszor mondjuk, hogy a Jags egy jó QB-ra van attól, hogy igazi esélyes legyen. Ha a Chiefs nem hajlandó nekik elcserélni Smith-t, akkor az azt jelenti, hogy utálja Andy Reid vagy a GM a Jags-et?

csak ezt ne
csak ezt ne
2018-01-09 08:16

Ezt a cserét nem lehet még megítélni. Ha JG stabilan – legalább 3 évig – egészséges franchise irányító lesz, aki rájátszásba esetleg SB-ba segíti a csapatát, akkor majd ki lehet jelenteni, hogy ebben BB hatalmasat hibázott. Függetlenül az ártól. Mert kiemelkedő irányítónak jelenleg nincs ára az NFL-ben. Tudom az a közkeletű, szerintem téves, álláspont, hogy két jó irányítót nem tarthatsz egy csapatban, de ha JG komoly sztár lesz, akkor bizony ezt a nehezebb utat kellett volna járni.

Erről az állítólagos Browns ajánlatról meg annyit, hogy érzelmek játszottak az elutasításában szerepet, az nevetséges. Nem is értem, hogy mernek megint egyszer ilyen marhaságokat leírni. Két évvel azután, hogy pont oda száműztük példa statuálási szándékkal az egyik legtehetségesebb védőnket, két marok szotyiért. Ha úgy érezték, hogy túl kell rajta adni, akkor legyen inkább a másik konferenciában. Ez már egy logikusabb érv.

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  csak ezt ne
2018-01-09 08:34

“Tudom az a közkeletű, szerintem téves, álláspont, hogy két jó irányítót nem tarthatsz egy csapatban, de ha JG komoly sztár lesz, akkor bizony ezt a nehezebb utat kellett volna járni.”

Ezzel sztem 2 gond volt (bármennyire is szerettem volna, hogy így legyen):

1) Jimmy játszani akart. Nem 1 vagy 2 év múlva, hanem azonnal
2) nincs az az isten, hogy BB összesen 40 millióért tartson rosteren 2 irányítót

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  Vicgeordie
2018-01-09 08:59

Az, hogy JG mit akar, az nem döntő tényező. És abban az esetben, ha TB utód (lett volna), akkor mindenkinek áldozatot kellett volna hozni. Neki, TB-nek, hogy igen is adjon neki pár meccset ne csak padozzon nagy pénzért, és a csapatnak is, hogy két drága irányító terhét elviselje.

Tudom nem egyszerű és szokványos szitu, de nem fogadom el ezeket a berögződéseken alapuló válaszokat, hogy ezt nem lehet megoldani. Ilyen alapon a Pats sikersorozata is lehetetlen. A valóság az, hogy jelenleg a játék egyik meghatározó eleme a QB, akiknek nincs is ára valójában. (Egy Andy Dalton, egy Flacco oda van betonozva egy csapathoz, egy semmit eddig el nem ért Stafford, vagy egy borzalmas Cutler is elképesztő összegeket kap.)

TB ideje fogytán van, pont a tavalyi idény megmutatta, hogyha 12 meccset játszik, akkor is mehet a szekér, ez lehetett volna egy kiút. Azzal ami történt, számomra egyértelműen azt fejezte ki BB (mert az ő döntése volt – ebben biztos vagyok), hogy nem látja JG-ben a következő franchise QB-t. Mert ha azt látta volna, akkor soha és semmiképpen nem engedhette volna el.

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  csak ezt ne
2018-01-09 09:02

Cutler csak addig borzalmas, amíg éles helyzetben össze nem kell hasonlítani egy Bortles-szel, Egy Weedennel, vagy egy Yates-szel. Onnan minden megszépül. :D

tmbb
tmbb
Reply to  csak ezt ne
2018-01-09 09:08

Nagyon mellé fogtál!
A Patriots-nak pont az a filozófiája,hogy senkinek nem ad túl nagy pénzt,hogy lehetőleg minden posztra minőségi játékost tudjon alkalmazni.
BB igenis láthatta benne a jövőt,mert az utolsó utáni pillanatig várt a trade-el.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  tmbb
2018-01-09 09:17

Ez egy irányító köré kialakított csapat, ami mindent erre épít jó rég óta. Ha megvan ( ha meg lett volna) az az irányító akivel tudod folytatni a nagy menetelést, akkor semmiképpen nem engedte volna el. Mert nem lehet egyet csak úgy leakasztani a szögről. Ennek a franchise-nak már évek óta a legnagyobb kockázata, az utódlás megoldása. Ez egy valódi stratégiai kérdés, nem egy LB pótlására szánt összeg. A TB előtt ez a franchise adta a legnagyobb összegű szerződést egy QB-nak, majd TB váratlan felbukkanását követően simán túladott rajta.

tmbb
tmbb
Reply to  csak ezt ne
2018-01-09 09:31

Ennek ellent mond a 2008-as szezon,amikor Brady az első meccsen egész szezonra lesérült.Matt Cassel-el(aki azóta sehol nem alkotott maradandót) is produkáltak egy 11-5-ös szezont és csak azért nem jutottak rájátszásba,mert 3 csapat is ilyen mérleggel rendelkezett az AFC-ben,akik WC-ra mehettek és ebből a Pats jött ki a legrosszabbul.Hogy BB ne látta volna,hogy mire képes JG?!
Na ez teljesen kizárt.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  tmbb
2018-01-09 16:55

Ha emlékszel azt írtam az elején, hogy még majd meglátjuk évek múlva, hogy ez a döntés milyen volt. Nem mondtam olyat, hogy ne tudta volna megítélni. Meg tudta ítélni, sőt meg is ítélte. Elcserélte. Ettől lehet még jó irányító, de BB szerint nem annyira kiemelkedő, hogy egyértelmű TB utód legyen, és emiatt annak rendeljen mindent alá, hogy megtartsa.

Amit meg a 2008-as idényről mondasz, az pont azt mutatja, hogy az éppen egy annyira az irányító számára berendezett csapat volt, hogy egy 16-0-ás idényt követően, egy erősen közepes QB-val is a majdnem mindig rájátszást jelentő 11-5-ig lehetett menni. Emlékszem, hogy a később SB-t játszó Arizonát milyen szörnyen a földbe döngöltük. Randy Moss, Wes Welker, stb..

katonadani
Reply to  csak ezt ne
2018-01-09 09:14

ha nem látta volna benne a jövőt, akkor tavasszal elcseréli, ennél jóval drágábban.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  katonadani
2018-01-09 09:20

Számomra ez arra utalt, hogy ez egy határeset kérdés volt. Nyilván a megoldás órási nehézségei személyi/anyagi is fokozódhattak.

Arnold Patsenegger
Arnold Patsenegger
Reply to  katonadani
2018-01-09 19:18

Dani mennyi lett volna az a jóval drágább? :)

Tavasszal te is azt írtad,hogy első kört nem ér. De még másodikat se szivesen adnál érte mert most kell neki nagy pénzt adni.

Most utólag èn is azt mondom akár az 1/1 et is megérte volna.

Gábor Kakuszi
Gábor Kakuszi
Reply to  Vicgeordie
2018-01-09 09:33

44…

sgtGiggsy
Reply to  csak ezt ne
2018-01-09 19:45

“az a közkeletű, szerintem téves, álláspont, hogy két jó irányítót nem tarthatsz egy csapatban” Egy csapat egy szezonban max 20 meccset játszik. Egy jó játékos élesben akar játszani. Mégis hogy a toszba tartasz egy jó játékost úgy keretben, hogy “igaz, kezdhetnél 20 másik csapatban, de nálunk csak évi 20-30 snapet látsz majd pályán”? Mégis ki a rossebb menne ebbe bele? Ha Garoppolo marad amíg Brady visszavonul, a karrierje fele már el is ment. Hogy a faszba gondolod mégis a két jó irányító huzamosabb ideig egy csapatban dolgot?

Doppelspeiche 154
Doppelspeiche 154
2018-01-09 09:41

Ez mär az unalomig ki lett tärgyalva. BB tudta, h Jimmy G mekkora äsz ezert nem akarta az AFC-be tradelni. Az NFC-ben meg 2 csapatnak voltak csak iränyitoproblemäi, a Cardinalsnak meg a 49ersnek. Egy lejäro szerzödesö jätekos meg ennyit ert. Attol függöen, h mennyit jätszik meg TB12 fog kiderülni, h a Patriots reszeröl jo döntes volt-e a csere. Ha legaläbb 3+ ev benne van TB12-ben, akkor jo döntes volt.

Arnold Patsenegger
Arnold Patsenegger
2018-01-09 12:00

Még mindíg nem tudom elképzelni,hogy BB egy ilyen ajánlatot visszautasított volna. De már mind1 is.

conspiracy theory
conspiracy theory
Reply to  Arnold Patsenegger
2018-01-09 14:30

Pedig nem nehéz. Menedzserként nem csak azt a szempontot kell figyelembe vennie, hogy egy adott tranzakciónak mi a rövid távú haszna, hanem azt is, hogy hosszú távon mit okoz. Ennek az érmének több oldala van.
Ha a játékosai azt látják, hogy a történet vége úgyis az, hogy tulajdonképpen jól kicsesznek velük, mert egy hulladéktelepen kötnek ki, az bizony szépen visszaüt a teljesítményükre. Pl., ha egy játékos szempontjából kisarkítva nézzük, akkor ha mindent megtesz a csapatért, azt csinálja, amit mondanak neki, elviseli az elviselhetetlent, és kvázi egy jó és értékes játékos lesz belőlük, akkor a jutalma az lesz, hogy jól elcserélik egy szar helyre (szarabb csapat magasabb pick), míg ha nem jól, vagy csak átlagosan játszik, akkor vagy kivágják, vagy kitölti a szerződését és mehet ahova akar. Játékosként, ebben az esetben te mit csinálnál?
Szerintem BB pont ezt a “kalács és korbács” stratégiát követi. Ha azt csinálod amit mondok, akkor jól jársz, ha nem, akkor viszont megszívod.
Amúgy meg a draft továbbra is egy szerencsejáték. Kizárt dolognak tartom, hogy pl. TB-ben az első pillantban meglátta a korszakos QB-t. Max egy szorgalmas és elszánt fiatalembert láthatott, aki utána edzésről edzésre bizonyított. Aztán eljött az ideje és élt vele.

Doppelspeiche 154
Doppelspeiche 154
Reply to  conspiracy theory
2018-01-09 14:38

Az a baj a drafttal, h sokkal nagyobb hangsulyt fektetnek a fizikai parameterekre, mint a mentälis tulajdonsagokra. Pedig ez egy nagyon mentälis jätek, olvasni kell a jatekot, agresszivnek kell lenni, jo szöget kell välasztani stb. Igy lehetseges, h aki most rekord 40-et futott, az elsö körös volt, de nem lättuk meg a pälyän sem, mert nem olyan jo jätekos.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Doppelspeiche 154
2018-01-09 14:46

Ezzel egyetértek teljesen. Viszont kiemelném, hogy nem nagyon van lehetősége a csapatoknak ezt felmérni, mert próbajátékra az első-második körös tehetségek nem mennek el, hogy jobban megismerjék őket. A Combine alatt van lehetőség személyes elbeszélgetésekre, de szerintem az nagyon kevés lehetőség.

conspiracy theory
conspiracy theory
Reply to  Doppelspeiche 154
2018-01-09 14:48

Na igen, aztán ott vannak még olyan szempontok, hogy mennyire lesz sérülékeny, mennyire bírja a nyomást hosszú távon, hogy fogja kezelni, hogy lesz egy csomó pénze, meg hogy felismerik az utcán, motivált tud-e még maradni az első nagy sérülése, vagy némi mellőzés után. Meg úgy egyáltalán x év mókuskerék után. Mennyire tud kijönni más emberekkel, akikkel évi jópár napot össze van zárva. Stb. stb.

Arnold Patsenegger
Arnold Patsenegger
Reply to  conspiracy theory
2018-01-09 18:32

Biztosan nem látta benne a zsenit :)
Egy zsenit nem lehet hagyni direkt,hogy a 199. Helyig csússzon :)

Az a baj,vitázhatunk ezen a Garoppolo tèmán az örökkè valóságig. BB az egyetlen akinek elhinném ha bevallaná,hogy volt ilyen ajánlat. Erre meg kb. 0 az esèly :)

kitalaltnev
kitalaltnev
2018-01-09 13:57

Hú, megy a pörgés, mind újságírói (szerkesztői) oldalon, mind a szurkolói publikum részéről. :) Őszintén remélem, h. a csapat mindezen jólértesült orákulumi híradásokkal keveset foglalkozik, s a hideg ellenére is produktívan készül a várhatóan felszabadultan érkező Titans ellen.

acsdav2
acsdav2
Reply to  kitalaltnev
2018-01-09 15:05

Persze, hogy megy a pörgés, mert kattintásvadász, provokatív cikknek szánták. Az éremnek csak az az oldala van megemlítve, hogy egy első kör lett visszautasítva, amely döntés csak az utálat miatt született. Arról valahogy megfeledkeztek, hogy lehet a Browns Jimmy G-vel egy kihívója lehetett volna a következő évtizedben a Pats-nek és nagyon logikus döntés volt ez BB-től, hogy az NFC-be cserélte.

renningan
renningan
Reply to  acsdav2
2018-01-09 17:52

Ezt te sem gondolhatod komolyan :D A Brownsnál sokkal, de sokkal jobb csapatok, illetve Jimmy G-nél jelenleg sokkal, de sokkal jobb irányítókkal rendelkező franchise-ok sem kihívói a Patsnak az AFC-ben :D A Brownsba azt cserélte csak el BB, akit büntetni akart, mint a lusta és sokat akaró Collinst :D akiért egyébként a kutya sem akart semmit adni :D

Lehet, hogy BB nem utálja a Brownst, és egyszerűen csak nem is volt ajánlat, de hogy nem a potenciális rettegés miatt adta el, arra elég nagy téttel mernék látatlanban is fogadni :D

sgtGiggsy
Reply to  renningan
2018-01-09 19:31

Vagy inkább tényleg arról van szó, amit írtak valahol, hogy Garopplo az ő projectje volt, és egyszerűen nem akart vele kibaszni, hogy egy világtalan csapatba passzolja, ahol PO foci közelébe se kerülhet életében.

acsdav2
acsdav2
Reply to  renningan
2018-01-09 20:14

1.Igen, elképzelhető, hogy nem ez volt az elsődleges szempont, sajnos ezt sose fogjuk megtudni. Bár ezzel nem értek egyet, hogy Jimmy G-nél jobb irányítók nem kihívói a Pats-nek. Te kit tartasz jobb irányítónak az AFC-ből?
2.”Lehet, hogy BB nem utálja a Brownst,” Erről van szó! Nem tudhatjuk. Csak találgatunk, hogy mi miért történt, erre Dani ír egy ilyen címet “Ha nem utálná” mintha ez bizonyított tény lenne. Mond, hogy ezt nem a Pats szurkolók miatt írta így :)

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

40
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x