Connect with us

Összefoglaló

Hát ez nem a Kansas támadóin múlott – Kickoff Game összefoglaló

Megdöbbentő meccsnek lehettünk tanúi hajnalban. A Kansas City végig tartotta a lépést a Patriots-szel, igaz lemaradva, majd a negyedik negyedben 21 válasz nélküli pontot pörkölt oda. Ami miatt mégis csodálkozhatunk, az nem a KC és Andy Reid zsenije, vagy Bill Belichick beégése. Mert nem vagyunk meggyőzve róla, hogy ez történt.

 

Kezdjük a vert csapattal. Ma két olyan hosszú passzolt TD-t és egy futást is benyeltek  bostoniak, amilyen hosszú játékokat tavaly nem is engedtek. A védelem számos esetben szörnyen vakon volt, hármas fedésben engedtek könnyű elkapásokat több alkalommal is. Ez nagy visszaesés egy olyan védelemtől, akiktől mindenki azt várta a holtszezonban, hogy dominánsak lesznek idén is. Ez független attól, hogy a KC a yardjainak jelentős részét amúgy nem sokat jelentő boom-játékokból szerezte, mert attól még nem vállalható egy gyűrűre aspiráló csapattól, hogy a Red Zone-ból indított passzra teljesen tökéletesen kapja a passzt 3 védő gyűrűjében az ellenfél. Hightower elég sokat volt bemozgatva a fal szélére, és érezhetően nem az ő posztja ez, ami külön fáj mind a gigaszerződése fényében, mind pedig annak okán, hogy megsérült. Ami nagyon fájdalmas volt, az a második negyed végi 92 yardos Chiefs-drive, amit engedtek. Zombo szabálytalansága okán kezdték ilyen hátul a Kansasnél, viszont igazi Pats-stílusú felőrlést láthattunk tőlük, és ezt két és fél perc alatt, tökölés nélkül teljesítették is. A hosszú játékokat nehezen tudom a védelem számlájára írni, ez elsősorban a DC Patricia hibája, hogy ennyire engedte a mismatchet.

 

 

Komoly kritika érheti a New England támadósorát is, én azért ebben nem vennék jelentősen részt. Az első félidőben nem voltak nagy gondok, bemutatkozott Gillislee és Cooks is, előbbi megbízható erőfutásokkal, utóbbi hosszú elkapással. Gillislee parádésan vette le a terhet Brady-ről, még jobbnak is láttam, mint a tavalyi Blountot. Ilyen felhasználásért megérte elhozni őt. Dion Lewis a visszahordáson kívül két futást kapott, Burkhead 4 érintést, White pedig 13 érintést. Jelenleg Amendola és White voltak Edelman sérülésének fő haszonélvezői, bár Amendola kapott egyet a fejére, és kétséges, mi lesz vele a diagnosztizált agyrázkódás után. Brady rozsdásnak tűnt a meccs alatt. Nem annyira, amit egy összeomló 40 feletti irányítótól várunk, szóval ettől még nem kell félni, de az első félidőben borzasztó számokat produkált, a másodikban kicsit kevésbé. Nyilván ez a gameplan hatása is, hiszen a begyengülő támadások esetén azonnal előkapták Gillisleet a tarsolyból, na de azért miután éveket várhat a zsebben, csak meg kéne dobni a passzt. Külön ki kell emelni a két darab negyedik kísérletet, amin besültek a Bostoniak. Mindkettő kritikus helyzetben történt: az első az első negyedben, a Kansas 10-yardosán, a másik pedig a negyedik negyedben, ami akár meg is állíthatta volna a Kansas ritmusát. Belichick szerint “rossz védelem, rossz edzés, rossz játék, rossz foci” volt ma este.

 

 

A Kansas győzelméből szintén a védelemmel kezdeném. Keserédes a győzelem, mivel egyik részről rettentő szépen játszottak, felléptek, ha gond volt, két negyedik kísérleten is betömték a Pats pofáját, Justin Houston félistenként játszott, viszont komoly esély van rá, hogy elvesztették Eric Berry-t. Berry Gronkot követte, amikor irányváltás után elkezdett bicegni. Egész előszezonban volt egy saroksérülése, többet a mai MR után tudhatunk. Ha Achilles-szakadás, akkor találkozunk jövőre. A KC passzsiettetése nem volt valami rossz a 3 sack fényében, de folyamatos nyomást nem tudtak Brady-re helyezni, sőt többször hagyták őt hosszú másodpercekig olvasni. (Az más kérdés, hogy ő ezeket a lehetőségeket nem váltotta be, riszpekt ezért a Chiefs secondary-nek.)

 

 

Beszéljünk, amiről kell. ALEX SMITH 5 YARDNÁL MÉLYEBBRE DOBOTT EGY PASSZT. SŐT EGYSZERRE TÖBBET IS! Reid és csapata nagyon jó mismatcheket hozott létre Hill és Hunt felhasználásával. Nyilván nem látjuk még, hogy mennyire lesznek terhelhetőek, és a game film is gyűlik róluk szépen, de egészen csodálatos volt látni, hogy a Patriots saját fegyverét fordítják ellenük, és Matt Patriciának fingja nem volt, hogy ezt hogyan védekezze le. De mielőtt túlságosan belemerülnék az ajnározásba, lebegjen előttünk: nem 75 és 78 yardos játékokból kell meccset nyerni. Ez egyszer-kétszer szép, de Smith a két csodapassz nélkül (ami bizony nagyon szép volt) alig ütötte volna meg a kétszáz passzolt yardot. Lutri, hogy ez bejön-e, most örülhetnek neki a szurkolók. Hunt viszont a hosszú nélkül is szépen tolta, a földön a leghosszabb futását leszámolva is olyan mozgásokat mutatott be, amikkel nagy jövője lehet még a profik ligájában. Megdöntötte a játékával az újoncok scrimmage yard rekordját 246-tal (tehát földön-vízen-levegőben összesen szerzett táv). Kelce nem nagyon tudott mozogni, komoly mértékben fogta őt a Pats védelme, ez mondjuk később nem biztos, hogy jó döntésnek tűnik.

 

 

Összefoglalás

Megérdemelt volt a Kansas győzelme, a labda mindkét oldalán fenomenálisak voltak, de ne lássunk bele túl sokat. A Pats ütemet vesztett, de ettől még nem lett rosszabb csapat. A KC egy rohadt nagy contender, amíg a HC-t Reidnek hívják. Tyreek Hill nem győzött meg senkit sem, mivel a hosszú TD-jén kívül erősen gadget játékosnak tűnt még mindig a pályán. A futójáték mindkét oldalon pusztító volt, ezt élvezet lesz nézni a szezon folyamán. A Pats most lemaradt egy lépéssel, de könnyen hozható a hátrány, míg a Kansasnek hatalmas erőt adhat ez a győzelem a liga legkeményebb divíziójában.

 

 

Érdekességek

A Pats a tavalyi alapszakaszban nem engedett 26 yardnál hosszabb TD-t. Ma kettő is született 75 yard felett.

Alex Smith 75+ yard TD-i 2005-16: 2 darab. Ma: 2 darab.

Tyreek Hill kommentje az célterületen való bemutatásáról:

Ez azt jelenti, hogy nem kaphatsz el. Eltűntünk. Gepárd.

A KC 15 büntetést kapott 139 yardra, és több labdát vesztett (1-0), mégis 15 ponttal nyerte a játékot. Szinte lehetetlen.

A Pats negyedik negyede tökéletes ellentéte volt a SB-nak. 4 drive, 2 first down, 0 pont. 21-0-ra lettek letolva.

A Brady-korszakban a Pats eddig 105-0 volt hazai pályán, ha a negyedik negyedbe előnnyel mentek.

Brady 36 passzából 17 repült 15+ yardra a levegőben, vagyis közel a fele számított mély passznak. A karrierátlaga 20%.

A Chiefs az elmúlt 7 idegenbeli meccsét megnyerte, beleértve az utóbbi két SB mind a négy csapata ellen.

 

35 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
35 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
hamay
hamay
2017-09-08 10:21

mcdanielsnek mi köze volt a Kansas támadásához?

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  hamay
2017-09-08 10:33

Biztos folyamatosan a vállán bőgött Patricia, ezért ő sem tudta 100%-osan a munkáját végezni ?

KGYM
KGYM
Reply to  hamay
2017-09-08 10:36

Kerekisti úgy szidta itt nekem JMD-t, hogy már össze is kevertem.

TT
TT
2017-09-08 10:29

A defensive coordinator a Patriotsnál Matt Patricia. Gondolom Josh McDaniels-el lett összekeverve.

KGYM
KGYM
Reply to  TT
2017-09-08 10:36

Kerekisti úgy szidta nekem JMD-t, hogy már össze is kevertem.

acsdav2
acsdav2
2017-09-08 10:39

” A hosszú játékokat nehezen tudom a védelem számlájára írni, ez elsősorban a DC Patricia hibája, hogy ennyire engedte a mismatchet.”

Hill TD-je szerintem nem a mismatch-en múlott. Egyszerűen Gillmore (vagy talán McCourty) helyezkedett rosszul és érthetetlen módon nem ment Hillel.

Kriszti
Kriszti
2017-09-08 10:42

Tényleg gyalázat, amit a Pats D művelt.

Azért Eric Berry dolgát Gronk levédekezésében igencsak könnyítették a játékvezetők azzal, hogy nem voltak hajlandóak def holdingot dobni rá, legalább 4 egyértelmű esetben. Ezeket bárki másnak, bárhol, bármikor befújják, de hát, fentről figyelt a nagyfőnök.

Garay Béla
Garay Béla
2017-09-08 10:51

12 pontot tettem a Peccre- pedig nem is szeretem őket. Ájjjjjjj…. :)

makosteszta
makosteszta
2017-09-08 10:53

Nekem a Pats részéről leginkább a pass rush hiánya volt szembetűnő. Amikor sikerült végül sietettni Smith-t akkor is inkább a secendory érdeme volt, akik jól fedezték és nyerték az időt a rusheknek. Ez a Saints ellen se igér sok jót…

acsdav2
acsdav2
Reply to  makosteszta
2017-09-08 11:05

Ahhoz képest, hogy mennyire reménytelenek tűnt a szezon előtt, a 3 sack és 4 QB hit nem rossz mutató. Ez szerintem NFL szinten egy jó átlagosnak felel meg. Viszont, ha ezt veszem amit te is mondasz, hogy ez inkább a secondary érdeme, akkor tényleg gyengének mondható a passrush.. Bár azt ne feledjük, hogy nyomást jó secondary nélkül nem lehet gyakorolni, mert ha mindig megszabadul 2 mp alatt az irányító a labdától, akkor szinte lehetetlen oda érni.
Most nagyon azt érzem a levegőben, hogy 0-2 lesz a Patriotsnak, mert ha Brady nem lendül formába, akkor pontháborút szerintem a Saints nyeri.

makosteszta
makosteszta
Reply to  acsdav2
2017-09-08 11:07

Meg az egyik sack-nél konkrétan elcsúszott Smith :D

acsdav2
acsdav2
Reply to  makosteszta
2017-09-08 11:08

Igen. Azt egy fentebbi hozzászólásomba bele is akartam írni. :) Bár szerintem a nyomás akkor is ott lett volna, ha nem csúszik el, csak valószínűleg nem sack a vége.

acsdav2
acsdav2
2017-09-08 11:08

Sok apró hiba okozta a Pats vesztét, amit a korábbi években nem szokhattunk meg:
1.Fölösleges 4.kísérlet a Chiefs 10 yardosán.
2.Chung elszalasztott interceptionje, amivel 17-7-tel mentek volna szünetre.
3.Gillmore hibája Hill TD-jénél
4.Elszórakozott Red Zone lehetőség (Brady scrimmage vonalon túl passzol) amivel 2 labdabirtoklásnyi különbség lehetett volna.

Még így is meg lehetett volna magabiztosan a győzelem annak ellenére,hogy Brady nem volt jó, ha a sorsdöntő szituációkban az edzők és a játékosok jó döntést hoznak. Ami biztató lehet, hogy a pass-rush nem halott, bár az egyik sack inkább Smith elcsúszásának volt csak köszönhető. Valamint a fal a meccs végéig (amikor már eldőlt a meccs) jól tartotta Houstont és Fordot.

katonadani
Reply to  acsdav2
2017-09-08 11:28

Hill TD-nél McCourty is legalabb akkorat hibazott mint Gilmore

acsdav2
acsdav2
Reply to  katonadani
2017-09-08 18:55

Azt honnan lehet tudni, hogy melyikük hibája volt inkább? Mert McCourty azzal, hogy középre mozgott azzal fogta azt hiszem Kelce-t, viszont Gillmore amelyik zónában maradt azzal nem fogott Kansasi játékost.

katonadani
Reply to  acsdav2
2017-09-10 16:52

Cover2 volt (annak tunt, most nem neztem ujra) igy a mely zona azon az oldalon mccourtye, gilmore-e meg elorebb van de mivel ott nincs senki igy kovethette vna Hillt. De ha meg koveto es bejon oda vki akkor az egyertelmuen az o sara

acsdav2
acsdav2
Reply to  katonadani
2017-09-11 11:43

Köszi a magyarázatot. :)

katonadani
Reply to  acsdav2
2017-09-08 11:28

Ja es a pass rush szerintem eleg gyenge tovabbra is, Flowers volt az egyetlen aki kepes volt barmire is

katonadani
Reply to  katonadani
2017-09-08 11:29

Latom kozben hogy lentebb ki lett fejtve a coverage sack intezmenye, azzal teljesen egyetertek hogy a jonak tuni nyomas-szamok inkabb a jo coveragenek koszonhetoek

KGYM
KGYM
Reply to  acsdav2
2017-09-08 12:11

Jól láttam, hogy Hightower DE-ben katasztrófa volt?

acsdav2
acsdav2
Reply to  KGYM
2017-09-08 18:58

Igen. McDaniels óriási hibát követett el, hogy ott játszatta. :D

szemhokinsz
szemhokinsz
2017-09-08 11:09

Valahogy nem vagyok elégedett ezzel az összefoglalóval ,mert bár mindkét csapat teljesen hidegen hagy (illetve a tisztelet meg van az irányukba) ,de úgy érzem kicsit el lett mismásolva ez a gyönyörű KC győzelem ami tele volt remek játékokkal ,kiváló futásokkal ,egy pontos irányítóval aki még bevállalós is volt ,főleg magához képest,kifejezetten nem értem a Smithre vonatkozó a két csodapassz nélkül alig ütötte volna meg a 200 yardot megjegyzést ,mert egyrészt baszki megdobta és pontosan őket és a szokott rövidekkel is pontos volt ,másrészt egész évben emiatt van ekézve ,hogy rövidet dob ,talán itt lenne a pillanat egy kicsit körbenyalogatni a Qbt, illetve nekem Hill is tetszett ami lehetőségeket kapott azokat hozta egy necces dobást nem kapott el a többi rendben volt, kéretik egy kicsit több hozsannát a KC csapatának ,most bőven megérdemlik

szulfid
szulfid
Reply to  szemhokinsz
2017-09-08 11:13

szerintem annál, hogy rohadt nagy contender nem igazán lehet szebbeket mondani.

szemhokinsz
szemhokinsz
Reply to  szulfid
2017-09-08 11:16

ezt eddig is tudtuk ,ahogy abban a csoportban bárki az lehet

szulfid
szulfid
Reply to  szemhokinsz
2017-09-08 11:21

hát én speciel még most sem gondolom őket igazán esélyesnek.
de ez mindegy is, a lényeg, hogy a cikkíró bajnok matériának tartja a chiefst, ennél meg nem nagyon van feljebb.

katonadani
2017-09-08 11:33

A chiefs offense “lehuzasaval” nem ertek egyet, szerintem nagyon jol jatszottak vegig, kreativ jatekhivasaik voltak egesz meccsen, elmeny volt nezni. Persze Hill TDje egy busted coverage volt de ez is benne van. Vezettek ket 90 yardos driveot rovid jatekokkal szoval nem csak nagy jatekkal szereztek pontokat, nekem kellemes kifejezetten meglepetes voltak

Boci
Boci
2017-09-08 13:08

ez már megint milyen pats oldalára hajló írás? nem lehetne, hogy olyan írjon összefoglalót akit hidegen hagy mind a két csapat, vagy abszolút pártatlan tud maradni?

makosteszta
makosteszta
Reply to  Boci
2017-09-08 13:36

dude what?

amúgy KGYM annyira Pats fan, hogy a nyár folyamán 11-5-öt jósolt nekik, és külön cikkben fejtette ki, hogy Brady hamarosan leszállóban lesz…

KGYM
KGYM
Reply to  Boci
2017-09-08 14:11

Szia!

Alább van az objektív összefoglaló a meccsről.

Kansas – New England 42-27

Üdv,
KGYM

Attila
Attila
2017-09-08 14:16

Ááá gyerekek megyek a Packershez, tom Brady monnyon le nyugdíjba kellene mennie.
ebből nem lesz playoff se :D a defről ne is beszéljünk

Lesy87
Lesy87
2017-09-08 14:50

Alex Smith: a fantasy pont generátor! :D

Sestertius
Sestertius
2017-09-08 15:59

remélem a power ranking is ennyire fog bejönni mint a meccs tippjei ;)

Arnold Patsenegger
Arnold Patsenegger
2017-09-08 19:47

Nem kell leírni a Patset. (Ez nem a cikknek szólt, mert szerintem KGYM jól látja a dolgokat) Egy csomódolog nincs még a helyén (elkapók abszolút nincsenek összhangban Bradyvel, Secondaryben voltak gondok, a passrush hol volt hol nem volt…) és ezt nem lehet megengedni egy ilyen erős csapat ellen mint a KC. (Ezt a sérülési hullámot hagyjuk is)

Viszont valaki a playbookba írhatna olyan rovatot is amikor a futás nem annyiból áll,hogy kamikáze üvöltéssel nekifutunk a fal közepének azt lesz ami lesz! Omg? Egy abszolút tehetséges fal + futókerettel, komolyan c’mon man. (Főleg egy ilyen def ellen mint ami a KC-nek van…)

Everlast77
Everlast77
2017-09-08 22:23

Én az egészhez már csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy az igazi foci hálaadás után kezdődik :D Na meg nagy tisztelet a KC-nak, lerángatták a földre a srácokat :)

atis123Juve
atis123Juve
2017-09-09 03:31

Nagyon fasza volt a Kansas. Öröm lett volna nézni, ha nem Pats drukker vagyok. De így is tetszett. Különösen, hogy így rögtön elintéztük a 16-0- szezont kérdését, ez a teher sem nyomja a srácokat. A védelem kicsit aggasztó de szerencsére a Jets, meg a Bills, miatt jó esély van hogy elvergődünk a PO-ig. No, meg az a szezon jobban tetszett, ahol elvert minket a Kansas és bajnokok lettünk, mint a 16-0-s SB bukta a Giants ellen. Szóval én heppi vagyok :)

35
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x