Connect with us

Prémium cikkek

Nagyító alatt: Lehet-e a cornerback az új safety?

Leporoltam a régen használt rovatot, és elővettem egy általam érdekesnek gondolt vitatémához. A safetyk egyre értéktelenebbek a fociban, míg a cornerbackek egyre értékesebbek. De vajon ez a szerződésükben mennyire fog látszani? És ami a legfontosabb: megéri mindez a csapatoknak?

 

 

Bevezetőként kezdjük az összehasonlítás alapját, a safety poszt lemorzsolódását. Az egész nyár azzal telt, hogy több olyan játékos sem talált magának csapatot, akik 2017-ben stabil kezdők voltak korábbi egyesületükben, és nem is játszottak rosszul. Erre jött az olaj a tűzre Iloka kivágásával, ahol végképp bebizonyosodott, hogy nem éri meg nagy pénzt fizetni a safetyknek, mikor nagyon jó utánpótlásból lehet gazdálkodni.

[ppp_patron_only level=”3″ silent=”no”]

 

Való igaz, az idei class is adott nem egy olyan kaliberű safetyt, akik nem csak a rookie rankingekben versenyeznek a dobogóért, hanem a “nagyok” mezőnyében is. Derwin James vagy Minkah Fitzpatrick meccsről meccsre bizonyítja, miért is voltak első körös tehetségek, de nem csak a “krémből” kerültek ki jó játékosok. Jessie Bates a második, Justin Reid a harmadik körben került csapatához, és mára mind kezdő lett a védelemben – nem is akármilyen teljesítményt lepakolva a gyepre. Magyarul nem csak a prémium játékosokból válogatva lehet kezdő szintű, nem mellesleg jóval olcsóbb játékost találni, így nincs értelme megfizetni a lejáró szerződésű safetyket.

 

Megtörténhet ez a cornerbackekkel is?

 

A folyamatosan átalakuló NFL ma már megköveteli, hogy nem egy, nem kettő, de legalább három jó képességű CB-d legyen a kezdőben, és akkor még a mélyítésbe ne is menjünk bele. Egyre értékesebbé válnak így a játékosok, ami leginkább a szerződésükön látszódhat meg. Ott még nem történt meg a gátszakadás, hiszen 2016 óta nem változott a legjobban kereső játékos kiléte, míg irányító, elkapó, tight end, offensive tackle, guard, center, belső védőfalember, edge rusher és punter poszton is 2018-ban történt trónfosztás.

 

[quote]

Meddig maradhat ez így?

Akár még 2020-ig is. A jövő évi FA piac ugyanis nem kecsegtet nagy nevű cornerbackekkel, akik megdöntenék Josh Norman $15 milliós átlagkeresetét. 2020-ra viszont Jimmy Smith, Aqib Talib és Chris Harris Jr. is szabadügynök lesz, ám nagyobb favorit lehet Norman lekörözésére Marcus Peters (bár nem az idei teljesítményével), Byron Jones, vagy akár Jalen Ramsey is, ha nem várná meg az opciós évének lejártát a Jaguars.[/quote]

 

Az egyszerű és zsigerből jövő válasz erre a kérdésre a ‘Nem’, de biztos ez? Furdalt a kíváncsiság, hogy a top fizetéssel játszó cornerbackek milyen teljesítményt nyújtanak, ergo megéri-e agyonfizetni őket. Fogtam a 10 legjobban kereső cornerbacket tehát, és megvizsgáltam a 2018-as statisztikáikat. Mivel a számadatok csalókák lehetnek, ezért több helyen is átlagokat néztem, hogy például ne jelentsen hátrányt, ha valaki 200 yardot engedett 10 elkapásból azzal szemben, aki csak 100-at, de 5 elkapásból – mindkét esetben hasonló az arány.

 

Elkapás%: A felé dobott labdák hány százalékából lett elkapás

Yard/Elkapás: Elkapásonként hány yardot nyelt be átlagban

YAC%: A benyelt yardok hány százaléka született az elkapás után

TD%: Az elkapások hány százaléka TD

Engedett PR: Az ellenfél irányítójának passer ratingje ha adott CB-re dobja a labdát

Elkapás/snap: Hány snapenként enged elkapást átlagban

A szerződés összegeket az Over The Cap, míg a statisztikákat a Pro Football Focus adatbázisa szolgáltatta. Az adatok a 10. forduló előtti állapotokat tükrözik.

 

 

A nagy számítások előtt azért látszik, hogy mindenki másban jó, ami nem feltétlen van arányban az egyes vizsgált elemekkel. Például, Malcolm Butlernél senki nem engedett több elkapást (39), yardot (618) és TD-t (7) kilenc forduló alatt a ligában, ehhez képest a 27,83%-os YAC mutatója nem is rossz – legalább egy valaminek örülhetnek a játéka kapcsán Tennesseeben… Ezzel szemben Patrick Petersonnál ugyanez a mutató arra enged következtetni, hogy elkapások után nem tudja egyből szerelni a védőjét, és hiába kapott csak 189 yardot róla a Cardinals, ha annak a fele elkapás után született. Ahogy Stephon Gilmore-nál is figyelemre méltó, hogy milyen ritkán enged elkapást, mégis elég nagy százalékban kapnak róla TD-t ezekből (3 engedett TD-nél és 20 engedett elkapásnál jár a szezonban). A.J Bouye pedig hiába enged nagy százalékban elkapásokat, ha ezekből nem születik nagy játék, illetve TD sem.

 

Megéri tehát nagy pénzt áldozni cornerbackekre?

 

Ha az idei évet nézzük, akkor inkább nem, mint igen. Malcolm Butler vagy Janoris Jenkins hatalmas mellényúlásnak látszanak, Josh Norman is egy elég gyenge éven van túl eddig féltávnál, de aligha hiszem, hogy ilyen számokért adtak Trumaine Johnsonnak ekkora gázsit New Yorkban. Ahogy az előző bekezdésben is taglaltam, még a bűn rossz Butlernek is van olyan eleme a játékában, ami a vizsgált játékosok közül jónak számít, így nehéz egyértelműen azt mondani, hogy nem éri meg nagy pénzt fizetni cornerbackekért.

 

Azonban ne gondoljuk azt, hogy nem feltétlen éri meg. Vannak már a táblázatban is olyan játékosok, akik rászolgáltak a nagy lóvéra, mint ahogy a top 10 legjobban kereső CB-ből kicsúszok között is találunk ~10 milliót zsebre tevő játékost, aki ugyan nem tökéletes, de jó szezont fut (Richard Sherman, Casey Hayward). Ugyanakkor nem szabad elmenni amellett, hogy rengeteg újonc szerződéssel játszó cornerback is hasonló, sőt, némely mutatóban magasabb szinten teljesít. Tre’Davious White például úton van a krémbe a posztján, de William Jacksonra vagy Byron Jonesra sem panaszkodhatnak az edzőik – teszik mindezt bagóért, egyelőre.

 

 

A teljes képhez viszont hozzátartozik, hogy ezen a poszton a konzisztencia egyre ritkább. Tavaly az újonc Marshon Lattimore ledöbbentett mindenkit a teljesítményével, idén viszont már nem fénylik úgy a csillaga. Jalen Ramsey hasonló cipőben jár, de mielőtt félreértések jönnének, egyikük sem lett kuka, csak gyengébb évük van a korábbiaknál. Tekintve, hogy az újonc szerződésük alatt játszanak, ez nem akkora probléma, de ezt $15+ millió dolláros szerződés után már nem biztos, hogy elnézik. Illetve ezen a poszton is kezd egyre elterjedtebbé válni, hogy a 30-as korhatár rányomja a bélyegét a teljesítményre, és mintha egy húszárvágással kezdenének azonnal romlani a játékosok fizikai attribútumai.

 

Az utóbbi években láthattunk olyan példákat, ahol a szerződése lejárta előtt egy elit teljesítménnyel észrevétette magát egy cornerback a csapatokkal, Josh Norman vagy A.J. Bouye is egy ilyen szezonnak köszönhetően gazdagodott meg. A GM-ek kockáztattak, és ha hosszú távon nézzük, akkor bejött, csakhogy erre semmi garancia nincs – nem is egy álommeló general managernek lenni…

 

Ahogy az a táblázatból is látható, tökéletes cornerback nincs, mindenkinek van olyan statisztikája, amiben rossz számokat hoz. Mint ahogy arra sem született még definíció, hogy melyik statisztikát tekintsük a prioritásnak egy cornerback esetében. Mi van, ha nem enged TD-t egész szezonban, de cserébe több száz yardot igen, ami hozzásegítheti az ellenfelet ahhoz, hogy pontokat gyűjtsön? Vagy mi van akkor, ha alig enged elkapást, de azokat 16-18 yardos átlaggal teszi? Érzésem szerint nem született még ebben tökéletes leírás, ergó tökéletes cornerback sem létezik. Vagyis olyan játékosokat fizetnek meg, akiknek a statisztikák szerint valamilyen játékelemben gyenge pontjuk van. Ez a sors vár a cornerbackekre.

 

Van megoldás?

 

A kérdés az, hogy miben bízik jobban az egyszeri general manager: a college scout teamjében, vagy abban, hogy a drágán igazolt játékosa végig tartani fogja a szintet?

 

 

Ted Thompson előbbire tetet a voksát, amikor elengedte Casey Haywardot, miután két DB-t is elhozott a draftról egy évvel korábban Green Baybe. Mint ahogy a New York Jets is bízott abban, hogy a Tampába trade-elt Darrelle Revist majd pótolják az 1/9-esként kiválasztott Dee Millinerrel. De a Panthers is húzott egy meglepőt azzal, hogy Josh Normanről levette a franchise taget és elengedte Washingtonba, majd három cornerbacket is draftoltak 2016-ban – közülük már csak Bradberry van a rosteren. Fogjuk rövidre: nem vált be.

 

Nem véletlen, hogy más hazárdírozást nem nagyon tudok felsorolni a közelmúltból, hiszen a GM-ek úgy gondolják, hogy a nagy pénz kifizetése, és annak esetleges elbukása a kisebbik rossz. Egy franchise taggel lehet haladékot kérni, de előbb-utóbb egy jó nevű játékos meg fogja kapni a nagy dellát – a kérdés az, hogy az őt draftoló csapattól, vagy mástól. Az aranyközépút érzésem szerint ott van, hogy mindkettő kell: egy top fizetésért játszó, lehetőleg top cornerback, és mellé egy (magasan) draftolt tehetség. Csak újoncokra bízni a secondaryt nagy kockázat, ha pedig túl sok pénzt szánsz erre a posztra, akkor másra nem juthat. Ez sem rejt teljes sikert, lásd Titans vagy idén a Rams: egyikük esetében sem volt törvényszerű, hogy Butler illetve Peters akkora homály lesz, hogy bármelyik szerkesztő elkapna róluk egy passzt. A Jaguarsnak viszont nem jött rosszul az a Bouye-Ramsey páros.

 

Ti mit gondoltok, jöhet a CB-k életében egy pálfordulás, ami miatt őket is inkább rövid távra, kevesebb pénzért igazolják le mint a safetyket, vagy előbb-utóbb itt is beindul a sorozatos szerződésrekord?

[/ppp_patron_only]

28 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
28 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Arnold Patsenegger
Arnold Patsenegger
2018-11-11 09:19

Számomra az egyetlen tanulság,hogy BB-nek még mindíg igaza van. (Lásd Butler) ? Bocsi tudom ,hogy nem teljesen ide tartozik ?

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  Arnold Patsenegger
2018-11-11 10:10

Butlert eléggé megtörte, hogy BB odavitte nagy pénzzel Gilmore-t, miután 2 évig elég jó teljesítménnyel első számú cb volt a csapatnál. Ez meg az ügynökének volt “köszönhető”, aki folyamatosan fűtötte Butlert, hogy követeljen ő is nagy szerződést. Ezért BB egyértelműen leírta Butlert, aki ráadásul 2017 nagy részében pocsék teljesítményt is nyújtott. Hiányzott (a mai napig hiányzik a játékából) a totális fókusz és tűz, amivel komoly elkapókat tudott elég jó semlegesíteni, a korlátai ellenére is.

Aztán jött az ominózus SB ami máig is tüske a köröm alatt, mert így magyarázat nélkül, sosem lehet majd teljesen megemészteni azt a agyalázatos teljesítményt amit BB védelmi oldalon összerakott. Nemcsak Butler hiánya (aki addig 90% fölött fenn volt a snappeknél), hanem a teljes védelemre gyakorolt negatív hatása volt az, aminek következtében TB legjobb SB teljesítménye ellenére vereség lett. Ez nagyon nevetségessé teszi a tételt, hogy BB-nek mindig igaza van. Tudta mindenki, hogy nem lesz hosszabbítás vele, de ez a beöltöztetem, de nem játszatom, még akkor sem amikor egyértelmű, hogy kellene legalább próbálkozni vele, ez örökre egy koszos folt marad BB amúgy csillogó karrierjén.

Arnold Patsenegger
Arnold Patsenegger
Reply to  csak ezt ne
2018-11-11 10:35

Most leírtál egy csomó dolgot amit eddig is tudtam ?.

A Super Bowl dologhoz annyit,hogy az Eagles O. olyan szinten jó volt,hogy a Pats. D-nek esélye sem volt. Tök mindegy, hogy Butler játszik vagy sem. Amúgy nem akarom bántani Butlert de amilyen szinten játszott tavaly nem is értem,hogy kaphatott ekkora szerződést. Gyakorlatilag folyamat szarrá égették és gyanítom,hogy az Eagles is megégette volna.

Szerintem Butlerből nem a tűz meg a totális fókusz hiányzik… Egyszerűen a képességei és az adottságai hiányoznak. Inkább pont,hogy az akarat erelye és a bizonyítási vágya volt az ami adott annyi extrát,hogy kiküszöbölje a hiányosságait. Nagyon Nagyon megszerettem Butlert mert nekem egy hős amiért megnyerte azt a Super Bowlt! De benne ennyi volt…

acsdav2
acsdav2
Reply to  Arnold Patsenegger
2018-11-11 13:19

“Tök mindegy, hogy Butler játszik vagy sem. ”
Na ez az amit nem tudhatsz biztosra.

Arnold Patsenegger
Arnold Patsenegger
Reply to  acsdav2
2018-11-11 15:06

Azt sem ,hogy bármit is számított volna ha ott van. Soha nem tudjuk meg.

Nyílméregbéka
Nyílméregbéka
Reply to  Arnold Patsenegger
2018-11-11 17:08

Azért elég sanszos, hogy sokkal jobb teljesítmémyt nyújtott volna mint azok akik a pályán szerencsétlenkedtek a secunderyben.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  Arnold Patsenegger
2018-11-11 13:34

Ugyan már! Az Eagles O. Jól játszottak tényleg de a mi védelmünk meg SB szinthez képest fájdalmas módon szánalmasan. Az Atlanta O egy évvel korábban legalább ilyen jó volt (valójában jobb), mégsem égették szénné a Pats D-t.

Butler nem csak egy játékot hajtott végre, de a 2015-ös és a 2016-os évben egyértelműen az első számú CB volt. Ráadásul elég gyakran első számú WR-re tették rá emberezni egy az egyben. Beckham például mindjárt megégette az elején egy nagy játékkal aztán ezután simán leszedte a pályáról. Úgyhogy azért valamit csak tudott.

Aztán a 2017-es évben amikor már tényleg gyengén játszott (a fókusz és a tűz hiányában) csak egy meccsel hamarabb, a konferencia döntőn kulcs volt, hogy rendszeresen elküldték a 2. félidőben bliccelni és így döntő játékokat csinált.

BB csúnyán bukta el azt a döntőt ezzel a lépésével, teljesen biztos vagyok benne, hogy a megszokott felállásában a védelem nem a szeptemberi formáját hozza, de ami igazán fáj az az, hogy nem tárták fel a szurkolók számára, hogy mi volt az oka ennek a katasztrofális döntésnek.

Arnold Patsenegger
Arnold Patsenegger
Reply to  csak ezt ne
2018-11-11 15:11

Látom ezt a döntőt mindenképp BB bukta el.

Nyílméregbéka
Nyílméregbéka
Reply to  Arnold Patsenegger
2018-11-11 17:05

Igen

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  Arnold Patsenegger
2018-11-11 22:13

Igen. Miért ki? Annyit megnyert, hogy simán belefér a zakó is – bármikor. Ennek a mértéke és módja volt csúnya. Mint a mainak is.

Arnold Patsenegger
Arnold Patsenegger
Reply to  csak ezt ne
2018-11-12 07:25

A tegnapi vereséggel ebben a vitában semmit nem támasztasz alá ?
De engedjük el, Te nem tudsz meggyőzni Én meg nem is akarlak.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  Arnold Patsenegger
2018-11-12 09:50

Ha akarnál se tudnál.

fullánk
fullánk
Reply to  csak ezt ne
2018-11-11 11:00

Én imádtam a srácot, mert őt a szíve hajtotta. Nem CB1 sőt talán még nem is CB2, de ha jól használják elit kozeli lehetne a teljesítménye. Őt az edzők, és a játékrendszer tették annyira jóvá amennyire annak látszott. Ugyanúgy mint Nate Soldert vagy anno Cassel-t. Ahogy azért látszik annyira jónak több kukázott játékos. A Pats minden csapategységét rendszerben jatszatja, a meglevő emberanyagjaval próbál az ellenfélre szabott játékot játszani. A Butler SB padoztatás egy fájó pont. Nem azért mert vele lehet jobb lett volna, hanem mert ő volt az akit négy éve becseréltek egy másik SB-ra és ott sokszor kapálózva és csúszva-mászva a végjátékban villantott. Megérdemelte volna búcsúzásra.
Viszont nem gondolom hogy most ezért játszik úgy ahogy. Egyszerűen CB1-nek szerződtette a csapat és ezt várják tőle. Nem a képességei alapján használjak.

Hobgoblin
Hobgoblin
2018-11-11 10:04

Erdekes kerdes, szerintem az a dilemma fo oka hogy (ahogy nagyon szepen levezetted), jelenleg kicsit kulonleges a CB-piac mert keves a valoban elit corner de viszonylag sok eleg jo van. Ehhez hozzajon hogy hagyomanyosan a cornereket a legnehezebb ertekelni mert az o esetukben az az idealis ha felejuk se megy a labda, de azt nehez jol kifejezni szamokkal. Ezt pl hasonlitsuk ossze a qb-piaccal ahol mindenre van pontot mutato es viszonylag konnyen be lehet sorolni a qb-ket az elittol a kozepesig.

Viszont a jovore nezve szerintem jo kilatasaik vannak a cornereknek. Ha tovabbra is a passzjatek fele tolodik a liga akkor ertelemszeruen egyre tobb szerepuk lesz ami a szamaikon ronthat (megiscsak konnyebb shutdown cornernek tunni ha meccsenkent egy-ket passz jon csak feled, de ha a playek 65%-a passz akkor torvenyszeru hogy tobb target es tobb elkapas lesz meg a legjobbak mellett is). De ertelmes edzok tudni fogjak hogy ki jo es ki nem es hogy mennyire fontos hogy az elkapok ne legyenek folyton uresen es rizikosabb dobasokba kenyszeritsek az iranyitokat. Az idei Saints jo pelda erre, a legnagyobb lyuk a CB2 helyen van, ha lenne meg egy Lattimore-szintu cornerunk akkor nagyon nehez lenne barkinek is megverni ezt a csapatot. Ha viszont Lattimore-nak baja esne akkor nagyon gyorsan a 2016-os es korabbi Saintset latnank, 500 folotti hozott rs engedett yarddal meccsenkent. Ja, es Belichick sem veletlenul fizetett Patshez kepest nagyon sok penzt Gilmore-nak.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Hobgoblin
2018-11-11 14:23

Hát az engedett passer rating szerintem elég jó mutatószám. Ha aszerint rangsoroljuk a cikkben felsorolt játékosokat, akkor reális sorrendet kapunk.

Debreceni József
Debreceni József
2018-11-11 10:10

Szerintem is ugyanúgy el fog értéktelenedni. A shutdown cornerek ideje ugyanúgy lejár mint a gunslinger qb-é is, de az elit wr-eké is le fog. Már nem az van hogy az edző azt várja el hogy a qb oldja meg ha nyomás alatt van és dobja fel a labdát 40 jardra, a sztárelkapó meg oldja meg és húzza be, az ilyenek miatt kellettek a shutdown cornerek mint Revis, Sherman, Peterson. Ma már az van hogy úgy alakítják magát a rendszert hogy az emberi tényezőt egyre jobban kiveszik, egyre jobban a mismatcheket keresik, nem az elkapónak kell magát üresre játszania hanem a play már úgy van megszerkesztve hogy ha jól futja üresre játssza magát. Egyre inkább “eliparosodik” és egyre kevésbé kell a kiemelkedő atletikus képesség bizonyos posztokon, ilyen a safety, corner, elkapó.
Bizony én is azt mondtam hogy BB hibát vétett amikor elengedte Butlert, de kiderült hogy igaza volt. Peterson bárkit levesz a pályáról de ha a gameplan olyan hogy más elkapókra, TE-re, RB-re épül akkor pont semmit nem ér a teljesítménye a csapata ugyanugy kikap. Kíváncsian várom higyan reagál az elkövetkező években a defense a mostani offense átalakulásra.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Debreceni József
2018-11-11 12:06

Viszont NFL szinten kiemelkedő rendszert kialakítani kevés edző tud. Szerintem a 32 csapatból, jó ha 8 van. A maradék 24-nek marad az, hogy kellenek az atletikusan kiemelkedő játékosok és megfizetik őket.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  acsdav2
2018-11-11 13:22

Ezt mondtam volna én is a szezon előtt, de nekem úgy tűnik hogy jelenleg az OC-k (legalábbis akik értik is a dolgukat) egyre inkább úgy alakítják a rendszert hogy nem elit elkapókra építik hanem olyan ökoszisztémát hoznak létre amiben egy “átlagos” elkapó is lubickolhat. Úgy van az egész kitalálva hogy az ellenfél gyengeségeit kihasználja, az erősségeit meg elkerüli. Ilyen rendszere van a Ramsnek ahol 3 nagyon jó de nem elit elkapó plusz egy kiváló futó akinek tökéletesen blokkol a fal gyakorlatilag mint az úthenger megy át mindenkin, de hasonló a rendszer a Chiefsnél is (sokkal több college play-el), nagyon hasonló a Vikesnál is, de a 49-ersnél is ebbe az irányba mozognak, a Saints is zakatol amióta megjelent Kamara és Brees vállán kicsit kevesebb a teher. Ezek mint új elgondolások, a támadó foci teljes ujradefiniálása az NFL-ben amire a védelmek egyelőre nem találják a választ.
Hiába van 1 (Peterson) esetleg 2 jó cornered (Bouye-Ramsey), ha a slot-ból ugyanolyan veszélyes az elkapó, a futó is bármikor ki tud menni elkapóba és a TE-k is egyre inkább elkapó mint blokkoló feladatot látnak el. Nem véletlen hogy a linebackerek is egyre vékonyabb de gyorsabb emberek. A régi btusztolós focinak végképp leáldozott, legalábbis egy ideig biztosan.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Debreceni József
2018-11-11 13:39

Pont ez a lényeg, amit az első mondatban leírtál. :) “Akik értik a dolgukat” Ebből van kevés. Én az általad említettekhez még a Pats-et és az Eaglest tenném hozzá és akkor is csak 7 csapatról beszélünk a 32-ből.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  acsdav2
2018-11-11 13:51

De ők nagyon sikeresek, erősen csodálkoznék ha a GM-ek nem arra törekednének a következő 2-3 évben hogy ugyanolyan edzői gárdát hozzanak össze. Fiatalok akik nem a régi iskolát képviselik mernek újítani és a College-ből atvenni dolgokat. Browns, Bucs, Jets, Giants, Lions, Texans, Ravens, Broncos, Cowboys, Cardinals, mind olyan csapatok ahol nem lennék meglepve ha HC és /vagy OC csere lenne év végén. Ha igen és a GM-nek van esze akkor újít és halad a trendekkel. Máris több mint a fele a csapatoknak átáll, szóval a védelmeknek is reagálnia kell. Legalábbis én így látom, aztán Malcolm Butlernél is azt hittem hiba volt elengedni és majd jól megmutatja?

acsdav2
acsdav2
Reply to  Debreceni József
2018-11-11 14:00

Igen, de ha már a csapatok nagy részének lesz ilyen edzője, aki képes ilyen rendszert kialakítani, akkor megint lesz valami újítás ami sikeres és akkor megint el indul ez a folyamat, hogy csak kevés csapat játszik ebben a rendszerben és a többiek futnak utánuk. Szóval ez sose fog véget érni. :D Viszont nagy kérdés, hogy ez mennyi időt vesz igénybe. Mert ha megnézzük még mindig van csapat aki többet fut, mint passzol.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  acsdav2
2018-11-11 17:58

Nem tudom, mindenesetre izgalmas lesz hogyan alakul a sport jövője. Mondjuk én sajnálnám ha eltűnne a brusztolás hisz a látványos ütközések, futások, elkapások miatt szerettem bele ebbe a sportba. AP futásai, Polamalu ösztönös megmozdulásai, Ray Lewis félelmetes tackle-jei, Favre gunslinger mivolta illetve ugye Houston szurkolóként elsősorban Andre Johnson miatt ültem le a tévé elé. Ha a sztárok eltűnnének, a sport is kevésbé izgalmas lenne a szurkolóknak ezt meg a líga szerintem nem hagyná.

sgtGiggsy
Reply to  Debreceni József
2018-11-11 22:48

Azért akármilyen sportot nézve is többször bebizonyosodott, hogy világklasszis játékosból kategóriákkal több van, mint világklasszis szakemberből. Amíg adott esetben csak az NFL-t nézve minden skillposztra jut legalább 15-20 klasszis, hány GM-et, HC-t, vagy OC-t tudsz mondani, aki tényleg igazán top? Egy NFL szinten elvárás lenne egy GM-től, hogy jól tudja felmérni a játékosok képességeit, és ne válasszon rosszul, mégis olyan ótvar draftokat, cseréket, meg szerződéskötéseket látunk, hogy 100-ból 99 ember egy pillanat alatt megmondja, szar lesz, aztán rendszerint tényleg az is. Egy HC-tól elvárás lenne, hogy képes legyen jól szót érteni a játékosaival, kialakítson egy megfelelő öltözői kultúrát és játékrendszert, ehhez képest Hue Jackson éveken át az NFL-ben rontotta a levegőt, Jon Gruden 100 milliós szerződést kapott, Chip Kellyt meg az Eaglestől való kirúgása után azonnal leigazolta a 49ers, miután nem csak a keretet barmolta szét, hanem még a játékrendszerével is totálisan megbukott.
A másik meg, hogy ez a mismatchek kialakítása dolog nem újkeletű ám. Sportágtól függetlenül mindig minden csapat arra megy rá, hogy kihasználja a másik gyengeségeit, miközben a saját erősségeit használja. Tehát oké, megvan a mismatchek kiépítésére kihegyezett offense, aztán valaki rájön hogy kell ezt levédekezni, és lehet is újat kitalálni.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  sgtGiggsy
2018-11-13 18:35

Teljesen egyetértek, de fejétől bűzlik a hal, a bajok már a tulajdonosoknál kezdődnek. Belterjes csapat, akik csak bizonyos embereket fogadnak el és fel GM-nek és ezen emberek száma véges. De talán most, látván hogy új szelek fújnak és ezek sikeresek, talán változik valami.

sgtGiggsy
Reply to  Debreceni József
2018-11-13 20:21

Hue Jackson épp ma kapott új állást az NFL-ben, just sayin… Semmi nem változik.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  sgtGiggsy
2018-11-13 20:36

Már akkor megmondtam amikor kirúgták. Mindig lesznek ortodox csapatok, legfőképp a maradi/hozzá nem értő de belepofázó tulajok miatt: Browns, Dallas, Bengals pl. De előbb-utóbb a tulajdonos is elpatkol (nem tudom szebben kifejezni magam), majd talán akkor. Egy normális managementnek 3-5 év alatt látnia kell hogy a HC filozófiája életképes-e és ennek tükrében meg kell hoznia a döntést. Ahol egy Marvin Lewis, egy Jason Garrett vagy egy Hue Jackson évekig elvan valamirevaló eredmény nélkül, ott bizony legfőképp a tulajdonosnak kellene tökösnek ÉS okosnak lennie. comment image

alatriste
alatriste
2018-11-11 11:19

Pass rusher és CB a védelem premier posztjai. És bár a CBk esetében nagyobb a forma ingadozás mint az Edge-nél, a legjobbakat meg fogják fizetni.
Tre’ remek példa. Én odamegvissza voltam tőle mint prospect, igazságtalannak tartottam, hogy tavaly majdnem minden rivaldafény Lattimorenak jutott. Később ez lehet, hogy fordulni fog, de 2 évet nézve eddig White nyújt jobb és főleg kiegyensúlyozottabb teljesítményt.
Van most 3-5 olyan fiatal CB, aki biztos vagyok benne, hogy meg fogja ugrani a Norman határt.
Talán az mondható el, hogy csak 1 jó év alapján inkább fognak megfizetni egy pass rushert a GMek mint egy CBt. Egyszerűen mert az NCAA több jobb CBt ad akik azonnal képesek magas szinten játszani mint Edge játékost. De aki valóban top az meg is fogja kapni a top pénzt szerintem.
Ha 19ben talán nem is (valóban kevés a top, fiatal (maaax Darby)), 20ban akár több CB is rekordott dönthet. Ramsey, X. Howard, Will Jackson, (Fuller) sorból több is esélyes. Az öregek irányában viszont valóban szerintem is óvatosabban lesznek a GMek. Harris Jr, J. Smith, Talib stb 30 fölött már szerintem bőven nem lesz rekordközelbe.

acsdav2
acsdav2
2018-11-11 14:30

1. Először is köszönet a cikkért, mert színvonalasra sikerült és jó volt olvasni. :)
2. Viszont azért van olyan része, amivel nem tudok egyetérteni.
“és hiába kapott csak 189 yardot róla a Cardinals, ha annak a fele elkapás után született.”
És az miért lenne gond? Ha ezek nem missed tackle-ök miatt alakultak ki, akkor nem jelenthető ki biztosra, hogy Peterson rossz a játék ezen elemében.
“még a bűn rossz Butlernek is van olyan eleme a játékában, ami a vizsgált játékosok közül jónak számít, így nehéz egyértelműen azt mondani, hogy nem éri meg nagy pénzt fizetni cornerbackekért”
Ugyan ez. Közel sem biztos, hogy Butlert dicséri az alacsony YAC.
“Mint ahogy arra sem született még definíció, hogy melyik statisztikát tekintsük a prioritásnak egy cornerback esetében”
Hát az engedett passer ratingnél szerintem nincs jobb mutatószám. Legalábbis ha a cikkben említett játékosokat aszerint tesszük sorrendbe, akkor reális eredményt kapunk az idei teljesítményükről.

28
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x