Connect with us

Érdekességek

Ha irányítót akarsz draftolni, akkor fel kell cserélned!

Ha nincs franchise irányítód, akkor mindent el kell követned, hogy találj magadnak egyet. Erre pedig nyilvánvalóan a draft az egyetlen reális megoldás (olyan kivételektől eltekintve, mint Kirk Cousins). És ahhoz, hogy franchise irányítót találj, mindent el kell követned. Ez a “minden” pedig egyre többet jelent manapság. Nem elég várni, hogy az öledbe hulljon, fel kell érte cserélned a drafton, azaz nem elég egy picket felhasználnod, többre is szükséged lesz.

Az utóbbi három évben ugyanis 11 irányítót draftoltak az első körben, ebből a 11-ből pedig 10-ért fel kellett cserélni. Az egyetlen kivétel? Baker Mayfield, ahol a Browns már nem tudott hová felcserélni, hiszen 1/1-re választották ki John Dorsey-ék.

2016

Jared Goff: No. 1: Tennessee → Los Angeles

Rams adta: 1/15, 2/43, 2/45, 3/76 + 2017/1. kör + 2017/3.kör

Titans adta: 1/1, 4/113, 6/177

Carson Wentz: No. 2: Cleveland → Philadelphia

Eagles adta: 1/8, 3/77, 4/100 + 2017/1. kör + 2018/2. kör

Browns adta: 1/2 és kondíciós 2017/5.kör

Illetve tegyük hozzá, hogy az Eagles előtte felmozgott a Dolphins helyére az 1/8-as pickre.

Paxton Lynch: No. 26: Seattle → Denver

Denver adta: 1/31, 3/94

Seahawks adta: 1/26

2017

Mitchell Trubisky: No. 2: San Francisco → Chicago

Bears adta: 1/3, 3/67, 4/111 + 2018/3.kör

49ers adta: 1/2

Patrick Mahomes: No. 10: Buffalo → Kansas City

Chiefs adta: 1/27, 3/91 + 2018/1.kör

Bills adta: 1/10

Deshaun Watson No. 12: Philadelphia → Cleveland → Houston

Texans adta: 1/25 + 2018/1. kör

Browns adta: 1/12

2018

Baker Mayfield: Cleveland Browns

Nem volt trade, 1/1-re kiválasztotta a Browns.

Sam Darnold: No. 3: Indianapolis → NY Jets

Jets adta: 1/6, 2/37, 2/49 + 2019/2.kör

Colts adta: 1/3

Josh Allen: No. 7: Tampa Bay → Buffalo

Bills adta: 1/12, 2/53, 2/56

Buccaneers adta: 1/7, 7/255

Josh Rosen: No. 10: Oakland → Arizona

Cardinals adta: 1/15, 3/79, 5/152

Raiders adta: 1/10

Lamar Jackson: No. 32: Philadelphia → Baltimore

Ravens adta: 2/52 + 2019/2. kör

Eagles adta: 1/32, 4/132

 

Idén Dwayne Haskins, Drew Lock, Kyler Murray és Daniel Jones a négy legtöbbre tartott irányító, a várakozások szerint mind a négyen kimennek az első körben (amennyiben Murray a focit választja). Nem lenne meglepő, ha többükért fel kellene cserélnie a csapatoknak. A Giantset és a Jaguarst lehet érdemes megelőzni, vagy épp ők akarnak majd feljebb menni, hogy biztosítsák maguknak a nekik tetsző irányítót. Igazából a top5-ben akár mindenki jó cserepartner lehet a megfelelő ellenérték fényében.

 

47 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
47 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Kamaron
Kamaron
2019-02-05 12:53

Sam Darnold kegyetlen drága mulatság volt s Jets-nek…

Bujdy Bujdy
Bujdy Bujdy
Reply to  Kamaron
2019-02-05 13:41

Azért Trubisky-ért is lehúzta a 49ers a macikat, tudván, hogy nekik nem is kell QB…

bjeela
bjeela
Reply to  Bujdy Bujdy
2019-02-05 15:22

És máig nem értem, hogy lehetett Trub a jobb QB ebben a felhozatalban. Megint hatalmas gratula a szakértőknek, akik ismét pontosan felmérték, kik a legjobbak a kínálatban. Mint anno Bradynél… :D

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2019-02-05 15:48

Ezt a témát mi ketten egyszer már érintettük :D Én továbbra is tartom, hogy Brady akkori értéke reális volt. Steve Mariucci-ról most láttam egy interjút, hogy még a draft előtt náluk is járt a 49-ersnél próbajátékon Brady. Több edzésen is látta őt, nem csak a felvételeken. Amúgy a Combine-on, minden scout látta őt. Nem lehet, hogy mindegyik rosszul látta. Amilyen szempontok alapján draftolni szoktak embereket, azokban Brady nem volt elég jó. Persze a kérdés elsősorban az, hogy jók-e ezek a szempontok :)

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2019-02-05 16:02

Pont ezt ugatom, hogy a szempontok közé – legalábbis akkor, hogy azóta ez változott vagy sem, nem tudom – nem vették fel a mentális képességeket, hozzáállást, következetességet, kitartást, problémakezelést, vezetői képességeket, irányíthatóságot, etc., ugyanis ezek a képességek, jellemvonások döntően meghatározzák egy ember későbbi sikerességét. Valahogy az az érzésem, hogy csak azt nézték, hogy elég magas és erős kezű a csávó, meg hogy pontosan és szépen dob. Szakértők. Röhej… Amúgy szerintem épp ezért nem lehetett pontos a Brady értékelése.

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  bjeela
2019-02-05 16:14

A fizikai tulajdonságokon kívül mást nem tudnak biztosan mérni,így ezt a módszert használják.
“Bradyket” úgy tudnának kiválasztani,hamár az egyetemre kerülés elött kinéznének 5-6 játékost, akikre ráállítanának a csapatok 2-3 scout-ot.
2-4 év alatt ott azért kiderülne,hogy érdemes-e draftolni valakit,illik-e a csapat elképzeléseihez,stb.

bjeela
bjeela
Reply to  Bélabá a csótány
2019-02-05 16:34

Azért egy komoly kiválasztórendszerben kell legyen legalább egy szimpla pszichológiai felmérés, bár én a folyamatos kontrollt is előnyösnek gondolnám. Ugyanis ezek szakértői értékelések döntőek lehetnek. A QB mégiscsak egy “cég” vezetője lesz, és ha ott ezek igenis szempontok, akkor itt is sok tíz(száz) millió múlhat rajta, hogy pontos legyen a felmérés.

Győri Gábor
Győri Gábor
Reply to  bjeela
2019-02-05 17:09

Arra valók a személyes találkozók és tesztek, amik lassan az FBI-t szégyenítik meg! :)

bjeela
bjeela
Reply to  Győri Gábor
2019-02-05 17:33

Igazad lehet, és mégis van hiányérzetem, mert ha ennyire precízek a felmérések, ahogy te is érzékelteted, akkor hogy a bánatba van ennyi iszonyatos benézés, bust?

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  bjeela
2019-02-05 21:55

Mindig lesz bust illetve mindig lesz meglepetés. Egyvalamit nem tudnak mérni sehogy sem: hogyan hat majd az NFL világa az adott játékosra. Lehet hogy high school-college szinten jól állja valaki a sarat, de az NFL világa annyira messze van tőlük mint Makó Jeruzsálemtől. Az egyetem kvázi “hobbiszint” hisz ott max a suli presztízsén illetve azon dolgoznak hogy észrevegyék őket, az NFL meg kőkemény üzlet. Van aki ezt nem tudja megugorni, hiába volt blue chip prospect. Aztán meg vannak ugye a különböző felfogások, van aki bizonyos rendszerbe perfect fit, máshol meg tökéletes bust. És akkor jönnek a hozzá nem értő tulajok akik akkor is behúzzák a papíron jó de a scoutok között halkan de szirénázó játékost. 100%-os arányban nem lehet embereket beakatulyázni. Amúgy meg sokkal jobban ki vannak értékelve a qb-k mint például a futók. Sokkal több undrafted játékos fut be (helló Phillip Lindsay!) mint noname qb. Brady kivétel, mentálisan nagyon erős de én is azt vallom hogy abban a rendszerben, BB alatt sok qb rendelkezne gyűrűkkel.

bjeela
bjeela
Reply to  Debreceni József
2019-02-06 10:02

Természetesen igazad van, én sem vagyok hülye, bőven láttunk már kivételes képességű játékosokat, akiket tönkretettek az agyhalott edzők, GM-ek, tulajok. Inkább csak azért ágálok, mert nem értem, hogy lehetnek ennyire idióták vagy a felmérést végzők vagy az edzők, hogy ennyire elcsesznek egy ígéretes karriert, vagy fellelkesülnek egy arra nem érdemes emberkétől.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  bjeela
2019-02-06 11:23

Ez történik ha valaki a makacs tényeket figyelmen kívül hagyja és az érzéseire hagyatkozik. Vagy bejön, vagy nem?

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  bjeela
2019-02-05 18:08

“Azért egy komoly kiválasztórendszerben kell legyen legalább egy szimpla pszichológiai felmérés”
Nem értem miből gondolod,hogy most nincs :”D
comment image

bjeela
bjeela
Reply to  Bélabá a csótány
2019-02-05 18:39

Pedig esküszöm, hogy nem Kareem Hunt jutott eszembe elsőnek… ;)

katonadani
Reply to  Bélabá a csótány
2019-02-05 16:45

szerintem nagyon máshogy gondolod ezt a folyamatot, mint történik. A csapatok scoutjai egész évben járják az országot és nézik a meccseket. Vannak area scoutok, a saját földrajzi területükön scoutolnak rengeteg embert, illetve ezek a scoutok megkapnak egy pozíciót is és azt nézik az egész országra game tape alapján.
Egyáltalán nem csupán fizikai tulajdonságok alapján választanak, hanem leginkább képességek alapján, illetve hogy az adottságokból mit lehet kihozni. Plusz rengeteg játékossal interjúznak, felmérnek itt mindent. (Harmadik naposoknál kevésbé, ott főleg game tape alapján)

bjeela
bjeela
Reply to  katonadani
2019-02-05 17:30

Akkor különösen nem értem, hogy nézhették be Bradyt ennyire és nézhettek be még jó pár jelöltet. Egy tisztességes teszt ki kellett volna mutassa, mi rejtőzik a srácban mentálisan, fizikailag meg nem volt annyira tré. De hasonló benézéseket, bustokat te is fel tudnál sorolni tömegével.

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  katonadani
2019-02-05 18:02

Vágom hogy kiterjedt scout rendszerek vannak.
Inkább arra céloztam,hogy egy célzottabb keresés optimálisabb lehetne.
Meg alapvetően torzító tényező az egy mintavételezés alapján való szelektálás.
A mostanit úgy tudnám leírni,mintha X időnként valamilyen módon rádnéznék,és az alapján eldönteném hogy faszfej vagy normális arc vagy.
Az általam elképzelt módszernél meg olyan lenne mint pl egy csapattárs.
Szóval úgygondolom hogy célzottabb és sűrűbb mintavételezéssel “pontosabb” eredmény kapható.

bjeela
bjeela
Reply to  Bélabá a csótány
2019-02-05 18:36

Vagy lenne egy állandó szakember a csapatoknál, aki rendszeresen ellenőrzi legalább a legjobbakat.

pritek
pritek
Reply to  bjeela
2019-02-05 17:17

Lehet Brady azert lett az aki, mert a hatodik korben valasztottak ki es csakazert is meg akarta mutatni es mindig tobb munkaorat tett bele mint amennyit a tobbiek. Lehet ha elso koros lett volna, akkor elszallt volna az agya. Lehet ezt lattak benne. Nem tudhatjuk. Az biztos nem volt a homlokata irva, hogy a valaha volt legsikeresebb iranyito lesz.

bjeela
bjeela
Reply to  pritek
2019-02-05 17:38

Igen, ezt én is feltételeztem már korábban is. Meg bőven voltak ezt erősítő utalások, legendák TB12-vel és BB-vel kapcsolatban.

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2019-02-05 17:28

Nagyjából erről ment tegnap is a vita szinte egész nap. Mi van, ha Brady képességeit jól mérték fel? Mi van, ha tök mindegy ki az irányító a Pats-ben, BB akkor is szerez velük 6 gyűrűt? Sőt! Mi van, ha nem Brady az irányító, akkor már nem 6, hanem 8-10 bajnoki címe lenne a Bostoniaknak? Ezek mind-mind olyan kérdések, amikre már sohasem fogunk válaszokat kapni valószínűleg. De attól még egyesekben felmerülnek időnként.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2019-02-05 17:36

Megjegyzem én erre alapoztam részben azt, hogy Brady BB terméke, de persze tréfáltam :D Azért TB12 tényleg elit QB, kivételes jellemvonásokkal, de én váltig állítom, hogy PManninggal többre jutott volna BB. Megjegyzem az lett volna az igazi katasztrófa az NFL életében.

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2019-02-05 18:51

Tökéletesen igazad van ebben, hogy ezeknek is fontos szempontoknak kellene lennie. :) De mégis, hogy tudod ezt felmérni? Pláne azt, hogy ez a jövőben hogyan alakul, ha már milliomos, családos, döntőt játszó ember lesz? :)

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2019-02-05 19:17

Egy ember karakterét, habitusát, alapbeállítottságát aránylag jól fel lehet mérni néhány teszttel és rendszeres kontrollal, folyamatos ellenőrzésekkel relatív pontos képet lehet alkotni arról, mivé fejlődhet, ha megfelelő impulzusok érik, megfelelő környezetbe, kezekbe kerül. Mert ugyebár az sem mindegy, hogy ki pallérozza tovább az embert. Lehet belőle jó kezekben zseni és avatatlan kézben egy beteg állat. Itt van épp szegény Matti Nykänen, a káprázatos képességű finn síugró esete, aki a sportág legnagyobb alakja és közben egy emberi roncs lett, mert nem volt mellette senki, aki felkészítette volna a sikerekkel járó lelki torzulásokra. Bele is döglött a nyomorult.

Antal Kovacs
Antal Kovacs
Reply to  bjeela
2019-02-06 08:26

Fentebb is leírtam, Brady egy évszázados csoda volt, ehhez kb. minden létező csillag együttállására szükség volt: egy QB akiben BB látja a potenciált, de az összes többi csapat nem. Aki project QB-nak tűnt, aki nem kész az NFL-re, de rácáfolt. A NE kezdő irányító sérülése, hogy hamar lehetőséget kapjon. Ebben volt zseniális scout munka, és persze nagy szerencse is kellett, azért, hogy más ne vegye észre. Amúgy a 6. körös QB pickek az elmúlt 10 évből: Brad Kaaya, Nate Sudfeld, Jake Rudock, Brandon Allen, Zach Mettenberger, David Fales, Keith Wenning, Tajh Boyd, Garrett Gilbert, Ryan Lindley, Tyrod Taylor, Rusty Smith, Dan LeFevour, Joe Webb, Tony Pike, Tom Brandstater, Mike Teel, Keith Null, Curtis Painter, Colt Brennan, Andre Woodson. Nem sok kezdő kaliber van, SB aspiráns főleg nem. Ennyi embernél sem vett észre senki semmit? Ennyi embernél ment félre a pszichológiai felmérés? Vagy lehet, hogy csak egy TB12 van a történelemben, és szerencséje a NE-nek, hogy addig csúszott? :)

Raist
Raist
Reply to  Bujdy Bujdy
2019-02-05 15:41

Ez így azért nem teljesen igaz. Nem az volt a trade lényege hogy a 49ers ne húzzon ott irányítót, hanem hogy mással ne cseréljen. Azt a Bears nem tudhatta hogy 49ers-t kik keresték még meg, olyanok esetleg akiknél reális volt a “gyanú” hogy irányítóra vadásznak. Ez csak arról szólt hogy más csapat ne előzze be őket és nem arról hogy féltek a 49ers húzásától.

Bujdy Bujdy
Bujdy Bujdy
Reply to  Raist
2019-02-05 16:19

Igen, igazad van, a macik oldaláról nézve. És ezt használta ki a 49ers. Ők tudták, hogy nekik nem kell QB, ergo ha egy 7. kört kapnak pluszba a letrade-ért, akkor is jól jártak, talált pénz! Viszont pontosan azzal amit írtál szépen meg lehetett kopasztani a macikat!

(az már csak cseresznye a habon, hogy mennyit is spórolt a cap-ban a 49-ers, hogy a kiválasztott játékosuk nem 1/2, hanem 1/3? Ha jól tudom, sok-sok dollárral kap magasabb szerződéset és 1/2, mint egy 1/3…)

acsdav2
acsdav2
Reply to  Kamaron
2019-02-05 15:41

Tekintve, hogy a korábbi évek 2.körei semmit nem értek a Jetsnek, a legkevésbé volt drága. Pláne, hogy az első éve biztató volt.

József Zatykó
József Zatykó
2019-02-05 19:29

Franchise irányítóért felfelé? O.o Csak úgy itt hagyom Tom Brady mr.6 . So close.
Steelers fan. :)
Ja és ebből látszik, általános statok nem mindig jók. Risk and win.

Antal Kovacs
Antal Kovacs
Reply to  József Zatykó
2019-02-06 08:04

TB12 pickből egy van egy évszázadban… maximum. Ha lenne időm összeszedném neked az elmúlt 20 draft 6. körös QB pickjeit, nem sok név mondana bármit is tuti. Szóval igen, a világ legnagyobb steal-je volt, de akkor sem lehet erre draft stratégiát építeni :)

tmbb
tmbb
Reply to  Antal Kovacs
2019-02-06 09:59

mondjuk Edelman egyenesen 7. körös volt.

Sándor Jánosik
Sándor Jánosik
2019-02-06 06:03

Minek draftolni? Ott van Foles es Brissett is!

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

47
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x