Connect with us

Érdekességek

Lehet gratulálni Ryan Grigsonnek, tönkretette egy jövőbeli Hall of Famer karrierjét

Tekintve Andrew Luck kórtörténetét nem meglepő, hogy egy újabb (félrekezelt) sérülés után úgy döntött, hogy köszöni szépen, inkább visszavonult. Természetesen lehet és kell is hibáztatni a Colts orvosi stábját, de nem idén kezdődtek Luck bajai. Aki tönkre tette őt – az őt sérülten is erőltető Chuch Pagano mellett –, az a Colts korábbi GM-em Ryan Grigson volt.

 

Grigson 2012 és 2016 között irányította a Coltst. A támadófalat látványosan ignorálta, így nem meglepő, hogy a regnálása alatt Luckot meccsenként 16-szor helyezték nyomás alá, ami a legtöbb ez idő alatt az NFL-ben, illetve szintén Luck volt az, akit a legtöbbször ütöttek meg az ellenfél védői.

 

A Colts irányítója Grigson alatt 164 sacket nyelt be 70 meccsen, vagyis mérkőzésenként több mint kétszer vitték földre. Emiatt egyszer kilenc mérkőzést kellett kihagynia, egyszer egy teljes szezont, a GM távozása után két évvel pedig kénytelen volt visszavonulni.

 


Ha szeretnél kedvezményesen vásárolni partnereinknél, vagy csak támogatnád a munkánkat, itt a tökéletes alkalom – Legyél te is FK! Klubtag!

42 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
42 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Fetyke
Fetyke
2019-08-25 11:10

Ezzel nem értek egyet! Fölösleges most ilyen szinten keresgélni az okokat és a felelősöket ezért a visszavonulásért. Ráadásul a támadófalnál és így a GM-nél azért sokan, sokkal nagyobb felelősséggel viseltetnek ezért az ügyért.
Ez egy kontakt sport, tele fizikai ütközéssel, még egy irányító számára is (amikor Luck kezdte, még inkább az volt, mint manapság). Van az úgy, hogy valakinek a teste bírja a gyűrődést és az ütéseket, és van, hogy nem. Bradford vagy Romo esetében sem merül fel a fal felelőssége.
Sok sack-et és ütést nyelt be ez tény. De például Wilson eddigi karrierje során ugyanúgy benyeli a meccsenkénti 2 zsákolást és mégis nagyságrendekkel jobban bírja mindezt elviselni, még mérkőzést sem kellett eddig kihagynia.

renningan
renningan
Reply to  Fetyke
2019-08-25 11:40

Ez nem így működik. Lehet, hogy Brady is bírná az ütéseket, ha kapná, de nem kapja, mert a Patriotsban nem idióták dolgoznak és tudják, hogy a franchise irányítót meg kell védeni és nem a 7. körben draftolni hozzájuk falembereket.

Az irányító strapabírósága nem menti fel az edzőket és különösen a GM-et. Sőt, egy normális franchise-nak nem is lenne szabad, hogy ez felmerüljön.

Persze van, hogy a szándék nem elég. A Lions tele van első körösökkel és megfizetett sztárokkal, mégsem működik a dolog. Most már Stafford sem bírja annyira az ütést és ez már az elmúlt két évben elég sokba került. Persze lehet haragudni a GM-re, hogy szarul pickel, de legalább próbálkozik. Az, aki még csak meg sem próbálta támogatni a franchise arcát, az egyszerűen pocsék munkát végzett és őt terheli a legnagyobb felelősség az irányítója minden bajáért.

golya87
golya87
Reply to  renningan
2019-08-25 11:48

Minden szavaddal egyetértek!
Az irányító drága dolog. A Colts tudhatná a legjobban, hogy mibe került Luck-ot megszerezni. Az a minimum, hogy megvédem ezután…
Az orvosi személyzetek körüli cirkuszt nem is értem (Redskins dettó), nem lehet valaki ennyire hülye, hogy a dollármilliókba kerülő és százmilliókat hozó “befektetésére” nem vigyáz…

Fetyke
Fetyke
Reply to  golya87
2019-08-25 12:11

Látod itt olyan személetbeli különbségek vannak, amiket nem veszel figyelembe.
Egy kiváló képességű irányító (mint Luck) “befektetés” a franchise-nak, ezáltal a tulajoknak és a szurkolóknak. De nem a GM-nek és az edzőknek, akiknek azonnal kell eredményt produkálni különben kirúgják őket. Az ő számukra egy irányító csak “fogyóeszköz”, amiből a lehető legtöbbet mindig azonnal kell kifacsarni és nem az számít, hogy mit lesz majd vele 5-10 év múlva, amikor a GM vagy az edző már ki tudja hol lesznek.

renningan
renningan
Reply to  Fetyke
2019-08-25 12:24

Hát, aki egy Luckkal csak egy évre tervez, az még annál is rosszabb, mintha simán dilettáns lenne. Luckkal a Colts hasított, eredményeket mutatott fel, háromból háromszor jutott PO-ba, ahol AFC döntő is volt. Ha valakinek az első két agyonvert szezon után nem jutott eszébe, hogy basszus, tegyünk már elé egy falat, de még az első, sérüléssel végződő szezon után sem, azt nem lehet és nem is kell védeni.

Nem volt rákényszerítve, hogy ignorálja Luck védelmét, távolról sem. az irányító soha nem fogyóeszköz és Luckot a GM herdálta el, mert meg sem próbált neki segíteni. Erre nincs mentség.

Fetyke
Fetyke
Reply to  renningan
2019-08-25 13:01

Ez stimmt. Nem azt mondtam, hogy ez rendben van. :)
“Hát, aki egy Luckkal csak egy évre tervez, az még annál is rosszabb, mintha simán dilettáns lenne. ”
Erre pedig had idézzek egy komoly szaktekintély:
“Ezért tartom én azt, hogy az NFL-ben dolgozók mondjuk 70 százaléka idióta :D és mindig megerősítenek ebbéli hitemben.”
:D :D :D

renningan
renningan
Reply to  Fetyke
2019-08-25 13:10

:DDDD

ewzy
ewzy
Reply to  Fetyke
2019-08-25 12:53

Hát ha egy GM egy abszolút franchise irányítóban csak egy “fogyóeszközt” lát akit 4-5-6 év után kikukázhat, ahelyett, hogy azt látná, hogy a franchise alappillére adott 10-15 évre és a stabil playoff sőt az SB érdekében “csak” köré kéne építeni egy jó csapatot, akkor az a GM több mint alkalmatlan, dillettáns.
pláne egy akkor, amikor a franchise irányítók értéke egy passz orientált ligában felbecsülhetetlen. De persze lehet 4-5 évente draftolni egy Winstont vagy egy Daltont és meglátjuk milyen eredmények jönnek…
Luck korszakos tehetség volt, simán HoF kaliber egy potens GM és edző mellett lazán benne volt 1-2-3 SB (részvétel legalább). Ha Grigson ezt nem volt képes felfogni, hogy neki az a dolga, hogy Luck játékát minden módon előősegítse, legyen az mondjuk a fal, akkor igen, felvetődik a felelőssége. Gyakorlatilag az alkalmatlanságával és azzal, hogy az állását féltve nem hagyta Luck-ot rendesen felépülni a sérüléseiből, elherdálta a Colts legnagyobb értékét.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2019-08-25 14:25

Ne mááá, Fetyke, ennyire nem kell ragaszkodni az igazadhoz! Ez már ilyen csakazértis kötözködés a részedről… :) Egy franchise QB olyan ritka, mint a becsületes kereskedő és épp ezért tíz körömmel ragaszkodnak hozzájuk és minden pénzt megadnak nekik a csapatok és ezt te is tudod. És egy GM munkáját a siker határozza meg, márpedig ha a QB-t nem védem meg, akkor sosem leszek sikeres, ergo a logikád már egyből sérül. Ennyit még egy GM is tud… :D

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2019-08-25 14:47

Akkor csak egy példa, hogy mennyire nem! :)
Tavaly Rodgerst térdsérüléssel visszaküldték ellenetek az első fordulóban a szünet után. Aztán amikor már tudták, hogy pontosan mekkora a baj kiküldték ellenünk bicegni a második fordulóban (egyébként az elején jól is játszott). Szerinted abban, az ő korát is figyelembe véve nem volt benne a karrier vége sérülés kockázata? És egy ARod-ról beszélgetünk!
Paradox módon, minél jobb egy irányító, annál nélkülözhetetlenebb a játéka a csapat számára, és ezért komolyabb sérülésekkel is inkább erőltetik a játékát, míg egy gyengébb QB-t azért könnyebben ültetnek le pihenni. Például ti hasonló helyzetben tavaly pihentettétek Trubisky-t. :DDD

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2019-08-25 15:06

Na, látod, azt én sem nagyon értettem. Az téllleg egy egetverő gyalázat volt, bár hasonlót rendre láttam BigBen esetében. Persze értemén, hogy győzelmi kényszer, meg ilyenek, de akkor is.

Trubot azért pihentették, mert nincs jelentős különbség közte és a második QB között, tehát tök mindegy, ki játszik, az eredmény nagyjából ugyanaz. És ezért vannak a jó QB-k kitéve a “sérülten is játszani kell, mert veled még így is nyerhetünk” gondolatnak, ami végzetes sérülésekhez vezet. Ha így nézzük, amit mondani akartál, akkor van benne igazság, de ez ettől még a GM és a HC részéről ostobaság ezt tenni.

Fetyke
Fetyke
Reply to  renningan
2019-08-25 12:04

Azért itt nem csak ütésekből eredő sérülésekről van szó. Egy dobóváll vagy vádlisérülés (mint most) nem feltétlenül vagy elsősorban az ütések következménye.
Az rendben van, hogy kell a falra áldozni már csak az eredményesség miatt is. De Lucknak annyi mindene sérült meg olyan rövid idő alatt, hogy mindezeket, és ezért a visszavonulását csak erre fogni finoman fogalmazva is erős túlzás.
A cikknek adott címmel több szempontból sem értek egyet továbbra sem.

p. p.
p. p.
Reply to  Fetyke
2019-08-25 12:52

Lehet, hogy Luck nem egy Roethlisberger fizikai szempontból, de az ok-okozat egészen biztosan szerepet játszik abban, hogy sérülések jönnek. Az emberi test nem egy is ugyanolyan, mint bármi más:wear and tear, mentálisan is…

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2019-08-25 14:18

Lehet, hogy némileg túlzó a címadás, de ettől még tény, hogy a fal dolga megvédeni az irányítót és ha szar a fal, akkor logikusan sokkal több és nagyobb veszélynek van kitéve a QB. Vélhetően erre utalt renningan és ebben igaza van. Nagyon úgy fest, hogy a sérüléseinek java részét a rossz fal miatt szerezte Luck.

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2019-08-25 14:47

Ezzel nem vitázom. Nem azt mondtam, hogy a fal és a GM nem tehet semmiről.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2019-08-25 14:47

Pedig nagyon úgy tűnt… ;)

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2019-08-25 12:11

Wilson szerintem jóval több ütközésről dönt önmaga, aminél sokkal egyszerűbb kivédeni egy esetleges sérüléshelyzetet.

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2019-08-25 13:01

Itt a Wilson által vállalt ütésekről szó sincsen. Sackből nyel be Russel ugyanannyit vagy még többet is, mint tette azt Luck, aminek azt gondolom, hogy a nagy része aligha saját vállalás.

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2019-08-25 13:10

Engedd meg, hogy másképp fogalmazzak.

JJ Watt telibever vakoldalról nem egyenlő elesek egy utánam ugró védő kezében.

Ha Wilson nem jut el a LoS-ig, de inkább bevállal egy kisebb ütközést, vagy a pass rusher kiüti a lábát, az ugyanúgy sack, csak kevésbé sérülésveszélyes, mint amikor JJ teljes erőből összeroppant vállmagasságban.

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2019-08-25 15:06

Hát akkor megvan a bűnös. A szemét Watt tehet mindenről. :) Még szerencse, hogy Donald nem ugyanezt csinálja. :D

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2019-08-25 15:15

Mert Donald humanista és pacifista, ezen felül gyűlöl mindenféle erőszakot, nem mellesleg elítél mindennemű fizikai atrocitást. Igazából a szóbeli meggyőzésben hisz.

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2019-08-25 17:35

Donald elfúj melletted és már meg is van a sack, nem is kell hozzád érnie.

Most tegyük félre Wilson nyilvánvaló mozgékonyságát, Donaldnak 3 évvel kevesebbe volt a terrorizáláshoz eddig, meg a Seahawksnál az is menő, hogy inkább odaadjuk a futónak a labdát, hogy őt vigyék le kb azonnal a földre, amint megkapta a játékszert.

Utoljára még idetenném, hogy Donald többet jön középről, mint a szélről, ebben az esetben meg könnyebb úgy esni, hogy elkerülj egy elkerülhető sérülést, mintha vak oldalról jön a vonat.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  Fetyke
2019-08-25 12:38

Erről azért megkérdezném a seriffet is, mondjuk 10 év múlva, hogy van a nyaka, és ha tehetné visszavonulna a nyaksérülés előtt.

wolandrule
wolandrule
2019-08-25 12:24

Számomra hihetetlen, hogy mennyire egy belterjes fertő az NFL-t körülvevő közeg. Ugyanazok a nyilvánvalóan alkalmatlan arcok képtelenek elégszer bizonyítani a hozzá nem értésüket, újabb és újabb esélyt kapnak. Lásd: Hue Jackson, Grigson, a fél AFC East, Bill O’Brien, J.B. Cooter, stb. Az egy dolog, hogy képtelenek kinevelni 20 épkézláb irányítót, de hogy HC, GM, és egyéb pozíciókban is a csapatok felénél félkegyelműek vannak, az kabaré.

renningan
renningan
Reply to  wolandrule
2019-08-25 12:31

Ezért tartom én azt, hogy az NFL-ben dolgozók mondjuk 70 százaléka idióta :D és mindig megerősítenek ebbéli hitemben.

p. p.
p. p.
Reply to  renningan
2019-08-25 12:44

Erre mondják, hogy csak bekerülni nehéz.

golya87
golya87
Reply to  renningan
2019-08-25 12:44

Azt hinné az ember, hogy amikor százmilliókról van szó, akkor a 32 csapatból legalább egy elkezd másképp gondolkodni. Sokszor azok jutnak előrébb, akik kipróbáltak valami mást. Mindez még inkább hihetetlen úgy, amikor látja az ember, hogy egy csapat hülyére nyeri magát, mert másképp mert gondolkodni és cselekedni…

pritek
pritek
Reply to  renningan
2019-08-25 13:48

Ezt abszolut tartom en is. Eleg csak megnezni az amcsi kommentatorokat, a bloggerek, ujsagirok tobbseget. Knezy-t fele ennyi ostobasagert mar egy orszag rohogte ki. Azt hinne az ember, hogy egy ilyen belterjes brigadban legalabb a hozzaertes megvan, de lehet ez a hatulutoje is az egesznek. Tobb “haver” kevesebb szakerto.

bjeela
bjeela
Reply to  pritek
2019-08-25 14:03

Ne bántsuk szegény Jencikét, alapvetően nem is akart sportriporter lenni, de belátta, hogy máshol nincs ismeretsége és nem is tudna megélni, így ráfanyalodott és a papára való tekintettel sajnos karriert csinált.

pritek
pritek
Reply to  bjeela
2019-08-25 14:47

En az idosebbre gondoltam. A gyereket szamon sem tartom.

bjeela
bjeela
Reply to  pritek
2019-08-25 15:06

Pedig az az igazi! Percenként sírva lehet tőle fakadni… :D

Walter Mitty
Reply to  pritek
2019-08-25 21:57

(ne említsük őket egy lapon
egyikük bizonyos szempontból remek, más szempontból csapnivaló tévériporter volt
másikuk egyszerűen nem az)

bjeela
bjeela
Reply to  renningan
2019-08-25 14:10

Anno én az általam vezetett szerkesztőségben kötelezővé tettem az újságíró kollégáknak megnézni a yes, mr minister és a yes, mr prime minister sorozatokat, amiből kiderül, hogy a politika és a hozzá kapcsolódó gazdaság minden szintjén alkalmatlan idióta seggfejek dolgoznak ismeretségi alapon. Ha jót akarsz magadnak, nézd meg, beszarsz a röhögéstől.

Nyílméregbéka
Nyílméregbéka
Reply to  wolandrule
2019-08-25 12:31

Mert a tulajdonosk üzletemberek és nem sportemberek. Üzleti alapon profitorintáltan hoznak legtöbbször döntéseket, a sport és eredményesség csak másodlagos.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  wolandrule
2019-08-25 14:18

Ez így van. Szinte minden évben elképedek a Hard Knocksot nézve, hallgatva. Most őszintén, Gruden megnyilvánulásai, legalábbis amiket eddig bevágtak, egy átlagos érdeklődő szintjén mozognak. “Nehogy eladjuk már a labdát, dobd el gyorsabban”, és hasonló elmésségek záporoznak. Ok értem én, hogy a komoly szakmai rész javarészt titok, de azért biztosan felvillantanának olyan részeket ahol nem káromkodásokkal tarkított lapos közhelyeket puffogtat. Mayock hozzá képest egy zseni esküszöm. Jön Sean McVay akiről elmondja, hogy amikor kopasz volt szívattuk. Ennyi. És Gruden szerintem bőven átlagos szinten van, mert természetesen az öregek között is vannak igazi nagy tudású zsenik, de sokkal több az ilyen igénytelen fafej.

Ezek a kipusztíthatatlannak tűnő, bekövesedett elvek szerint vezető, tehetségtelen balfékek baromira nem nevelik, fejlesztik a játékosaikat, csak használják. Ez a szemlélet, melyet persze a liga rendszere is támogat, dobd el, vegyél újat.

Ezért most szurkolok a fiatal új hullámos edzőknek, hátha egy normálisabb szemlélet is jön velük.

Kopi3.14
Kopi3.14
2019-08-25 13:09

Ez még a Suck for Luck, vagy most már eökezdődött a Suck for öööö?

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  Kopi3.14
2019-08-25 15:06
LasDen
LasDen
Reply to  Kopi3.14
2019-08-25 15:24

#TankForTua time van…

kitalaltnev
kitalaltnev
2019-08-25 20:19

Túl van tolva a cikk sztem 🤔 de mivel rengeteg olvasmányos kommentet generált, így bőven meglett a célja. 😎

acsdav2
acsdav2
2019-08-25 21:16

Grigson egy óriási seggfejnek tűnt az alapján, amit elmondtak róla a játékosok. Nem akarom védeni, de azt nem lehet elfelejteni, hogy Luck nem az a fajta volt aki kerülte az ütközéseket.

42
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x