Connect with us

Prémium cikkek

A Cowboys betartotta az ígéretét, nem robbantott bankot Zeke Elliott-tal

Zeke Elliott nemrég kapott egy 6 éves, 90 millió dolláros szerződést, amivel a liga legjobban kereső futója lett. Ha az új pénzt nézzük a maga 15 millió dolláros éves átlagával, akkor ez valóban így is van, de a Cowboys így is betartotta a szavát: nem alakította a piacot, a rekordtartó Todd Gurley-t is csak immel-ámmal előzi, Elliott pedig messze nem fogja megkeresni azt az álomfizetést. Sőt, tulajdonképpen még mindig Le’Veon Bell a legjobban kereső futó a ligában. 

 

 

Rekordgyorsasággal jöttek ki a szerződés részletei Todd Archernek hála, ráadásul Zeke és Gurley tökéletesen azonos körülmények között kaptak új kontraktust, így adja magát az összehasonlítás. A szerződést már a Spotrac és az OverTheCap is felvitte az adatbázisába (hogy melyik másolta a másikat, azt nehéz megmondani), ugyanakkor mindkettő hibásan – hiába, az ördög a részletekben rejlik.

 

A Zeke-szerződés

[ppp_patron_only level=”3″ silent=”no”]

 

A Cowboys úgy hosszabbított hat évre Elliott-tal, hogy a futónak volt még két éve az újonc kontraktusából: idén 4 millió dollárnyi aláírási bónusza (a táblázatban sárgával jelölve) és 3,8 milliós alapfizetése volt, jövőre pedig egy 9 milliót érő ötödik éves opciója. Vagyis Elliott a következő nyolc évben 107 millió dollárt fog elfoglalni a Cowboys sapkájában – ha kitölti a szerződését –, illetve 103 millióval lesz gazdagabb.

 

 

Az alapszerződés így néz ki (fenti kép). Elliott kapott 7,5 millió dollárnyi aláírási bónuszt, amit szépen leosztott a csapat öt évre, emellett a 2019-es és a 2020-as alapfizetése, és a 2020-as opciós bónusza teljesen garantált – ez összesen 28 millió dollárt jelent. Ebből az opciós bónusz a legérdekesebb: ha a csapat lehívja – és garantáltan lefogja –, akkor aláírási bónusz formájában eloszlik a következő öt évre, Elliott cap hitje (a sapkában elfoglalt pénzmennyisége) pedig 11,4 millió dollárral csökken: 21,3 millió helyett 10,9 milliót fog csak el foglalni. Ez a gyakorlatban így néz majd ki:

 

 

Az aláírási bónusz az opció miatt 2,6 millióval nőtt a 2024-es évig bezárólag. Ezzel együtt el is dőlt, hogy a csapat legkorábban a 2023-as szezon előtt tud megszabadulni Elliott-tól, és itt hibázott a fent említett két oldal.

 

Amennyiben a Cowboys él az opciójával 2020-ban, úgy biztosra vehető, hogy Elliott a csapat tagja lesz 2020-ban. Ez azt jelenti, hogy a 2021-es, eredetileg csak sérülés esetére garantált alapfizetése teljesen garantálttá válik. Magyarán a 2021-es alapfizetést csak úgy lehet megúszni, ha Elliott már 2020 márciusában, az új ligaév kezdete után legfeljebb öt nappal lapátra kerül. Ha ez nem történik meg, 2021-ben mindenképp ki kell neki fizetni a 2021-es alapfizetését, sőt: ha a Cowboys nem küldi el a 2021-es ligaév 5. napja előtt, akkor a 2022-es fizetése is garantált lesz.

 

[quote]Ezekkel az előrehozott határidőkkel Zeke Elliott négy évre gyakorlatilag be van biztosítva.[/quote]

 

Az utolsó oszlopban látható, hogy mennyivel nőne Elliott cap hitje akkor, ha az adott évben a fent említett határidőt betartva küldené el őt a csapat (ha olyan amatőr hibát vétene a csapat, hogy például 2021 augusztusában küldené el, akkor még a futó 2022-es fizetését is ki kellene perkálnia abban az évben, vagyis még 12,4 millióval nőne a cap hit). Elliottot 2023 előtt nem lehet elküldeni.

 

Ezek az összegek egyébként le is fedik a futó teljesen garantált tartalmát: a 90 milliójából (ha jobban tetszik, 103 milliójából) 50 millió dollár lett teljesen garantált.

 

Elliott vs. Gurley

 

Az új pénzt figyelembe véve Elliott 750 ezerrel előzte Gurleyt éves szinten, és tényleg sokat fog keresni. Ugyanakkor mindkét futó esete jól mutatja, hogy miért előnyös az, ha minél előbb köt szerződést egy játékossal a csapata:

 

 

Zeke és Gurley között a különbség annyi, hogy utóbbi csak 4 éves hosszabbítást kapott, de mivel a szerződésük struktúrája teljesen megegyezik, ennek nincs sok jelentősége (Elliott szerződésének utolsó két éve úgyis csak dísznek van).

 

Jól látszik, hogy az aláírási bónuszban Gurley sokkal nagyobb kaszált, amit Elliott a teljesen garantálttal kompenzált, majd az első négy évben ide-oda adogatják egymásnak a vezető helyet. Ezek alapján nehéz azt mondani, hogy Elliott jobb szerződést kapott volna – van, ami neki kedvez, van, ami Gurley-nek.

 

Az első négy, vagyis a releváns éveket nézve Elliott csak 1 millióval keres majd többet, de a hatodik év végére is csak kettővel – ez elenyészően kicsit szám. Az összes garantáltja már 5 millió dollárral jobb, de ez csak akkor lesz érdekes, ha a Rams nagy áldozatokat bevállalva idő előtt elküldi Gurleyt (erről itt írtunk bővebben), így annyira nem fontos. És hogy milyen előnye van annak, ha minél előbb szerződést köt egy játékossal a csapat:

 

[quote]Gurley a 14,375 és Elliott 15 milliós fizetése valójában csak 12,25 és 12,5 millió a releváns években, köszönhetően az ügyes strukturálásnak (arról nem is beszélve, hogy a növekvő cappel a fizetések is nőnek, így szintén célszerűbb hamarabb hosszabbítani). [/quote]

 

Ha pedig nem az új pénzt, hanem az első négy évben megkereshető átlagot nézzük, akkor valójában Le’Veon Bell a liga legjobban kereső futója:

 

 

Bell keresi a legtöbbet az első két évében, sőt, az első háromban és négyben is (igaz, az első három alapján csak holtversenyben), és a teljesen garantáltja sem marad el sokban Elliottétól. Persze őt két év után el lehet küldeni, de nincs is hat-nyolc éves szerződése. És mivel nem maradt semmi az újonc szerződéséből, így a 13,25 milliós átlaga tulajdonképpen a legnagyobb lesz a következő években – tulajdonképpen ebben is igaza volt a Cowboysnak, kvázi tényleg Bell és nem Gurley határozza meg a piacot.

 

[/ppp_patron_only]

 

83 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
83 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Szilárd Süveges
Szilárd Süveges
2019-09-05 14:46

“Ezekkel az előrehozott határidőkkel Zeke Elliott négy évre gyakorlatilag be van biztosítva.”
Javit ki ha tevednek de az a negy ev magaban foglalja a 2019/2020 ujonc szerzodes 4. evet plusz a 2020/2021-ben levo 5. eves opciot. Tehat gyakorlatilag a plusz 6 eves szerzodesbol gyakorlatilag az elso 2 evben van biztositva.
Ha ez igy van akkor a Cowboys mint egyik fel nagyon szepen csinalta. Gyakorlatilag azt a ket evet is beletolta a szerzodesbe amelyikben mindenkeppen megtartottak volna (nyilvan carrier end vagy kozelitoleg sulyos serulessel nem szamolva). Kapott egy kis emelest az ujonc szerzodes utolso eveire.

renningan
renningan
Reply to  Szilárd Süveges
2019-09-05 15:44

Jaja. A szerződés nagy része pedig szinte csak dísz.

acsdav2
acsdav2
2019-09-05 15:09

Neeeee, az ilyen szerződés elemzős cikkeket ne tegyétek fizetőssé kérlek :(

Viktor Gál
Viktor Gál
Reply to  acsdav2
2019-09-05 15:45

a szerződés részleteinek ismertetése nem saját szellemi termék, tekinthető akár plágiumnak is. Nem szóltam be(le) eddig a fizetős vitába, de ez most tényleg durva. (legközelebb a szerződést kapó játékos nevét is patronáláshoz kössétek) :(

renningan
renningan
Reply to  Viktor Gál
2019-09-05 16:10

Nem nagyon van olyan cikk, ami ennél több saját szellemi terméket jelent, a plágiumtól ez a cikk a lehető legmesszebb áll.

A szerződés részletei az erről szóló hírben szerepelnek, a részletek elemzése, az összehasonlítás stb viszont mind saját termék. Ezt már csak az is bizonyítja, hogy a két legtöbbet hivatkozott szerződéssel foglalkozó amerikai oldal, a Spotrac és az OverTheCap hibásan vezette le – a számok jók, a DM, a Cap Hit és a Cap Save rossz, semmilyen módon nem magyarázható. Ezért dolgozok én mindig csak és kizárólag az insiderek infóival – ha valamit elszúrok, az csak és kizárólag az én felelősségem, hisz az egész elemzés és az abból adódó következtetések a sajátjaim (ebből adódóan lehet velük egyet nem érteni – ellenben a szerződések részleteivel, amivel publikus/félpublikus tények, semmi szellemi termék nincs bennük, amit plagizálni lehetne vagy egyet nem érteni vele – egyedül a forrást kell megjelölnöm, de azt is csak azért, mert ezzel bizonyítom, hogy nem én találtam ki az egészet a hasamra csapva.)

Itt olyan leírás van, olyan elemzés és olyan összehasonlítás, ami tök egyedi és kinti oldalakon sem biztos, hogy találsz – de ez nem meglepő, nem ez a legtrendibb része a dolognak és nagyon kevés embert érdekel, ami azon is látszik, hogy egy-egy ilyen elemzést hányan olvasnak el nálunk a többi random cikkekhez vagy hírekhez képest. Szóval ez tényleg azoknak szól, akiket nagyon nagyon érdekel.

Másrészt pedig a híreket is lehetne patronáláshoz kötni, az sem lenne plágium, hisz írhatok én bármit abból, amit mondjuk Rapoport közzétesz – nem is értem, hogy ez egyáltalán hogy merülhetett fel. De akár csak beembedelhetném a Tweetet és kész, állhatna abból az egész cikk és még azért is kérhetnénk. Sőt bármiért: még azért is, hogy a nevek láthatóak legyenek, vagy hogy ne legyen pink az oldal.

A jogom, a lehetőségem meg lenne rá és senki sem szólhatna érte, ugyanis mindenki arra áldoz, amire akar, senki nincs kényszerítve semmire – ahogy én sem vagyok arra kényszerítve, hogy egy fél napot egy szerződés elemzésével, excelezésével stb töltsek, és ne kérjek érte semmit. Megtehetném persze, de ez már rég nem opció.

Ez a cikk azért született meg és csak azért, mert van x patron, akik a patronálásukkal támogatták ennek a létrejöttét. Mert azzal, hogy az ő igényeiket kielégítem és ezzel ők tovább támogatnak, biztosítva van az, hogy az oldal tovább működjön, vagy legalábbis az, hogy én tovább tudjam csinálni. Ennyi.

Ha szerinted nem ér ez semmit, akkor oké, elfogadom – bizonyára nagyon sokan vannak ezzel így, nincs ezzel baj, nem lehet mindenki tetszését elnyerni. Van ilyen. De az, hogy én plagizáltam… az ilyen szintű alaptalan rágalmak még viccnek is felháborítóak.

renningan
renningan
Reply to  renningan
2019-09-05 16:36

Csak hogy nyoma maradjon. Hibás szerződés, hibás értelmezés és erre fognak nagyon sokáig hivatkozni kint.
comment image

Viktor Gál
Viktor Gál
Reply to  renningan
2019-09-05 18:07

Hát ez hosszabbra sikeredett, mint a szabadon olvasható cikk:)
A plágium kifejezést általános értelemben használtam az átvett hiranyagokra, és nem konkrétan erre a cikkre(mivel nem olvastam, nem is tudhatom, mi áll benne), igy ha magadra vetted, nem az én problémám. (a szerződés elemzéséhez és egyéni véleményéért kérhetsz zsét, de meg kellett nyitnom egy másik oldalt, hogy a szerződés lebontását megtudjam.hát?)
Nem vagyok egy sóher tipus, megvettem a magazint is, nem várva meg, mig kijön az oldalon részletekbe, de ez a patronálós dolog nagyon szarul lett lekommunikálva, egyenlőre nem vette be a gyomrom. Ráadásul nem értem ezt a dollár-infációt is sem. Hirdettétek, hogy 4 dollárt csak megér mindenkinek a plusz infó, most meg már 15-nél tartunk

ahanem
ahanem
Reply to  Viktor Gál
2019-09-05 18:30

a pateront el kéne olvasni, ott le van írva tisztán, hogy melyik szint mit ad.

renningan
renningan
Reply to  Viktor Gál
2019-09-05 18:30

Ilyen alapon “nem az én problémám”, ha nem teljesen világos neked a plágium fogalma (ha pedig nem tudtad, hogy bármit plagizáltam sem, még inkább érthetetlen a rágalmazás).

Infláció pedig nincs. Le van írva, mi mennyi, azon semmi nem változott. Innentől kezdve, ha beveszi a gyomrod, akkor támogatsz, ha nem, akkor nem, ez a te saját egyéni döntésed. Nem sóherkedés, mindenki eldönti, mi ér meg neki pénzt. És ez így rendben van, nem haragszom érte. Viszont pont ezért ne kérje rajtam senki számon, hogy miért kérek pénzt.

És ismétlem, ha egysorosokat írnék, azért is kérhetnék pénzt. Sőt, ha csak üres cikkeket nyitogatnék, azért is kérhetnék. Persze ezekért nyilván nem adna senki. De a lényeg az, hogy felnőtt emberekről van szó, akik el tudják dönteni, hogy miért kérnek és miért adnak valamit. Nincs kényszer, nincs semmi. Ezen értelmetlen folyamatosan kiakadni.

Viktor Gál
Viktor Gál
Reply to  renningan
2019-09-05 20:56

Akkor is kibaszott rosszul lett eladva ez a történet a részetekről. Az egészben az a legbizonytalanabb, hogy holnap jöhet egy 25 dolláros cikk, és nem ért semmit az addig befizetett pénz. Ez a cikked lassan annyiba kerül, mint a teljes FKmagazin. Éves szinten meg majdnem két PFF Premium előfizetést lehetne belőle lecsekkolni. Most befizetném a 15-öt(éves szinten félhavi minimálbér), majd 30 napon túl jönne megint egy ilyen árkategóriájú cikk. Kidobott pénz, ki garantálja, hogy abban a hónapban kijön még hasonló terjedelmű cikk.Vagy megint gondoltok egyet, és szerzőnként kell fizetni?

Jobban járnátok, ha az egész lapot fizetőssé tennétek, egy elfogadható árért, ahol az éves előfizetéssel (teszem azt) 2 hónap árát meglehetne spórolni + járna az FKMagazin is hozzá. Kevesebb lenne az oldal látogatottsága, de többen fizetnének rá elő.(én is) Az olvasók pedig biztosak lehetnének benne, h minden cikkhez hozzáférnek. Ti meg látnátok tisztábban, hogy meddig ér a takaró, mekkora igény van fizetős nfl-lapra. Mert igy lassan tégyleg csak a gazdagabb, pénzes réteg sportja lesz a foci. Látszatra nincs nagy különbség a kettő között, de szerintem ekkora váltástól Ti is féltetek, és ezt az idióta köztes megoldást választottátok.

renningan
renningan
Reply to  Viktor Gál
2019-09-05 21:09

Lentebb írták, hogy el kellene olvasni, mi van a patroenban. Minden csomaghoz van vállalás, magyarán nem lesz 25 dolláros cikk és van egy minimum, amit mindenképp teljesítünk.

De ameddig nem érted, hogy működik, mit vállaltunk, mit akarunk és mi ez az egész, addig nincs értelme ennek a vitának, mert csak cáfolhatom meg azokat a feltételezéseket és vészforgatókönyveket, amiknek semmi alapja nincs.

Ez továbbra sem kényszer, tök mindegy hogy számolod. Remélem nem úgy érzed, hogy akaratod ellenére rákényszerítselek, hogy fél havi minimálbért kiadj valamire, amit nem akarsz. Ha tetszik, csinálod, ha nem nem. Ilyen egyszerű.

A legtöbben, sőt a döntő többség elvan a cikkek 90-95 százlaékával, amit tud olvasni. A teljes lock, még minimális összegért is, túl drasztikus és kockázatos lett volna és nem ez volt a célunk.

renningan
renningan
Reply to  acsdav2
2019-09-05 16:22

Sorry, bár konkrétan nem volt kiemelve, hogy az lesz vagy hogy melyik kategóriába, de nagyjából ez a legspecifikusabb rovat, hisz az amcsik, de még az OTC vagy a Spotrac is rengetegszer belehibázik a dologba (kimaradnak visszamaradó garantáltak stb, gyakran nem is használom őket, csak a saját adatbázisomat).

Ebből adódóan pedig rengeteg meló, és ami a legrosszabb, hogy borzasztó kicsi az olvasottsága. Sokkal kisebb, mint bárminek az oldalon és az adatok alapján még akik véletlenül belekattintanak, azok sem olvassák végig. Ha csak azt nézném, mennyi embert érdekel és mennyi munka van benne, akkor ez lenne az első, amit megszüntetnék.

Egyszerűen nem éri meg csinálni, egy random hírrel több olvasót vonzunk be. Így sajnos ez pont az a kategória, amit csak a patronoknak érdemes csinálni.

renningan
renningan
Reply to  renningan
2019-09-05 16:36

Ja, a csillagért sorry, már oda tettem, hogy látszódjon, ez patronos cucc.

acsdav2
acsdav2
Reply to  renningan
2019-09-05 17:14

1.Okés. Így megértem. Pechemre én ezeket kedvelem talán a legjobban. :)
2. És honnan tudhat az ember arról, hogy a spotrac vagy az overthecap fals infókat tett fel?

renningan
renningan
Reply to  acsdav2
2019-09-05 17:15

Leginkább onnan, hogy elszórakozik vele egy fél napot :D

A két oldal hasznos, főleg egyszerűbb szerződéseknél és általános infóknál. A komolyabbaknál már többször futottam hibába, ezért is csinálom én függetlenül tőlük. Most például nagyon más jött ki, amivel rendesen el is bizonytalanítottak – azzal ment el egy csomó idő, hogy leellenőrizzem, hogy valamit elszúrtam-e. Miután nem találtam hibát, azon kezdtem agyalni, hogy ők mit néztek félre, hogy még egyszer megerősítsem, hogy nem én hibáztam – jelen esetben konkrétan két dátumot néztek be, ami nagyban befolyásolja, hogy mikor lehetett volna Zeke-t kivágni, ami ugye nyilván nem mindegy.

De ez igazából csak azokat érdekel, akik mélyebben bele akarnak folyni a dolgokba és jósolgatni. Ha ez annyira nem érdekel a DM, Cap Saving stb, csak a szerződés nagysága érdekel, akkor overall jó ez is.

acsdav2
acsdav2
Reply to  renningan
2019-09-05 21:46

Engem ez most őszintén érdekel, ezért bízom a jóindulatodban. :) Ha nem is fél napot, de egy órát már töltöttem vele, hogy rájöjjek, mi a hiba, de nem jöttem rá. Így csak feltételezni tudom, hogy a 2021 illetve 2022-es év tartalmának garantáltá válásának időpontjában van a bibi. Vagyis nem az előző liga év 5.napja, hanem az adott ligaév 5.napjától válik garantáltá, nagyobb mozgásteret engedve a Cowboysnak, így a 3.év után kivágható lenne. Bár jelentős halott pénzzel járna. Eltaláltam?

Keresztes Dávid
Keresztes Dávid
2019-09-05 17:02

De idáig 4 dollár volt, hogy lett 15?

renningan
renningan
Reply to  Keresztes Dávid
2019-09-05 17:30

Külön kategóriák vannak attól függően, hogy mennyire időigényes egy cikk, illetve mennyi hozzáadott értéke van. A magazinosabb, könnyebben fogyasztható, ezáltal sokkal több embert érdeklő cikkek a 4 dolláros kategóriában vannak – és ezekből is lesz a legtöbb.

A nagyobb utánajárást, több munkát, időt és energiát igénylő cikkek, mint például a Portrék már a 8 dollárosban vannak. Úgy is mondhatnánk, egy 8 dollárosra ráfordított időből legalább két 4 dollárost meg tudunk csinálni. A 15 dolláros az a legspecifikusabb kategória. Ezeket a legnehezebb megírni és a sors furcsa fintora, hogy ezeket olvassák messze a legkevesebben – ezért lett külön véve, mert akit nem érdekel, miért áldozzon rá.

Nyilván, aki 8 dollárost választ egy hónapra, az olvashatja a 4 dollárosokat is, míg a 15 dollárosok mindent olvashatnak. Próbáltuk úgy kialakítani a kategóriákat, hogy mindenki azt válassza, ami érdekli. Néha persze van átfedés, de technikailag nem tudjuk megoldani, hogy legyen személyesen választott csomag.

Keresztes Dávid
Keresztes Dávid
Reply to  renningan
2019-09-05 19:04

Ja,azt nem tudtam, hogy vannak kategóriák, de sajnálom,mert én minden cikketeket elszoktam olvasni,de nincs még 8 dollarom se erre

renningan
renningan
Reply to  Keresztes Dávid
2019-09-05 19:15

Mi ugyanebben a cipőben járunk, csak a másik oldalon. Ez már az n+1-ik próbálkozásunk, hogy valahogy fenn tudjuk tartani az oldalt. Tényleg csak annyi tudok mondani, hogy remélhetőleg sikerül olyan szintre nőnek a támogatók száma, hogy ezzel egyidejüleg tudunk árat csökkenteni. És még mindig lehet egy komolyabb szponzorban is reménykedni :)

Csonkaz
Csonkaz
2019-09-05 17:31

Tényleg nem beszólni szeretnék, ezért nem ks írtam rögtön a patreonos “vitára”. Nekem igazából tényleg csak annyi bajom lenne vele, hogy ahhoz hogy mindent elolvashassak havonta kéne fizetnem ~4500ft-t ,ami azért elég sok. Esküszöm az a 4 dollár oké lenyeli az ember nem sok valóban csupán azért nem iratkoztam fel, mert pl ezeket nem olvashatnám, a 15 dollárt meg sokallom azért.
Tényleg csak egy tipp foglamam nincs hozna e bármit, de ha van egy 4-5mps reklám a cikkek előtt az akár hozhatna valamennyi bevételt.
A cikkről biztos jó lett kár hogy ezeket olvassák a legkevesebben, azt h kapott 90 millát Zeke az instagramm is elmondja :(

renningan
renningan
Reply to  Csonkaz
2019-09-05 17:57

Sajnos a reklámokat próbáltuk, évekig mindent, google-től kezdve ügynökségen át és semmi. Gyakorlatilag ahhoz is kevés volt, ha az olyan kiadásokat, mint domain, szerver, pff, gamepass stb fizetni tudjuk.

A havi 4500 forint tényleg nem a legkevesebb és ha csak azt nézed, hogy hány plusz cikket tudsz olvasni, akkor valóban sok. De ha hozzáveszed a többi cikket is, az ingyenes híreket, a beharangozókat, összefoglalókat stb, a fantasy ligákat, a facebookot, a tippjátékokat stb, és úgy tekintesz erre a 4500 forintra, hogy ezzel támogatod azt, hogy havi 250-300 magyar nyelvű anyag megszülessen, az úgy már nem olyan vészes. Arról nem is beszélve, hogy a befolyt összegből szeretnénk fejlesztéseket csinálni, pl új tippjátékokat, de ennél nagyobb szabású terveink is vannak, amikről majd nemsoká külön cikk is lesz.

Persze megértem, ha így is sokallod, de szeretnénk folyamatosan fejlődni, egyre többet és többet nyújtani, hogy tényleg hosszú távon megmaradjon az oldal, más pedig nem működött. Remélhetően ez fog és a végén mindenki elégedett lesz.

Leonidasz007
Leonidasz007
Reply to  renningan
2019-09-05 18:30

Ehhez még hozzátenném, hogy szerintem ha lesz egy megbízható havi kereset, akkor az ilyen cikkek átkerülhetnek alacsonyabb kategoriaba (sőt lehet h 10 dollarnal nem is lesz nagyon magasabb kategoria). Viszont az kell ehhez h osszegyuljon annyi havi szinten hogy tudjatok nyomni rendesen félallasba. Ez nyilvan nem a következő 4-5 hónap zenéje.

Walter Mitty
Reply to  Leonidasz007
2019-09-05 18:42

így van, gondolom, ha iksz tízezer rendszeres olvasó mind havonta befizetne mondjuk 300 forintot, már működhetne a dolog
(mint egy hagyományos napilap-előfizetés)

renningan
renningan
Reply to  Walter Mitty
2019-09-05 19:04

40-50 ezer olvasónk van havonta, abból mondjuk 20-25 ezer az állandó, naponta pedig 5-8 ezer van.

Ha lenne 5000-8000 fix előfizető, akkor tőlem lehetne egyetlen tier, az is 100 forintért havonta. De az eddigiek alapján nem feltétlen azzal van baj, hogy valami végtelenül túl sok, hanem azzal, hogy nem ingyenes. Nagyon remélem, hogy ez változik, és akkor támogatók növelésével lehet az árakat is csökkenteni – kis szerencsével mindkettő drasztikusan fog idővel változni a pozitív irányba.

ahanem
ahanem
Reply to  Leonidasz007
2019-09-05 18:51

ebben a pillanatban 109/882$, ami nincs nagyon messze a konferenciagyőzelemtől. szerintem nincs már az sem olyan messze, azért azzal a 4-5 hónappal elég óvatos voltál :)

Leonidasz007
Leonidasz007
Reply to  ahanem
2019-09-05 18:51

Azért várjuk meg hogy hányan fogják ezt tényleg havi szinten benn tartani és nem csak lelkesedésből az elso 2 hónapban :)

ahanem
ahanem
Reply to  Leonidasz007
2019-09-05 19:03

Ez teljesen így is van, viszont ez ad egy viszonylag tiszta képet arról, hogy mekkora a potenciál. Engem először meglepett, hogy milyen magas, aztán elkezdtem keresni az indokokat, és a meglepettségem csökkent rendesen.

Leonidasz007
Leonidasz007
Reply to  ahanem
2019-09-05 19:03

Hidd el mi is pozitivan csalodtunk és reméljuk h a pozitiv meglepeseknek nincs vége.

Fetyke
Fetyke
2019-09-05 18:30

A cikk pontosan jól tükrözi, amit már elég régen mondtam, hogy a részletek nagyon fontosak, és hogy Zeke-nek most érdemes megadni nagyjából azt a mit kér, mert így jár jól a Cowboys is. Van +2 év, hogy elosszák a fizuját, és így már jóval kevésbé terheli majd a sapkát. Gyakorlatilag ezzel több marad Prescott és Cooper hosszabbítására.

Tamás Hangyál
Tamás Hangyál
2019-09-05 18:41

Srácok, megértem a Patreon törekvéseteket, viszont azt gondlom, hogy a 15$ egy baromi erős túlzás. Ez éves szinten 180$, érdemes lenne összehasonlítani, hogy milyen print magazinok éves előfizetése jön ki ebből manapság, kb. 5 másik; mondjuk a Galaktika rohadt drága, abból csak 2 jönne ki. Sőt, még egy éves Nature előfizetés is olcsóbb tud lenni. Hangsúlyozom, ezek printek, nem pedig online termékek.
Nem támadni szeretnélek ezért Titeket, mert igényes oldalt működtettek, és megértem, hogy ez az irány, viszont kicsit túláraztátok a dolgot ahhoz képest, hogy manapság milyen minőségű információ mennyiért elérhető.

renningan
renningan
Reply to  Tamás Hangyál
2019-09-05 18:42

Erről már volt szó korábban, nagyon sokszor leírtam, eggyel lentebb is. Idézem:

A havi 4500 forint tényleg nem a legkevesebb és ha csak azt nézed, hogy hány plusz cikket tudsz olvasni, akkor valóban sok. De ha hozzáveszed a többi cikket is, az ingyenes híreket, a beharangozókat, összefoglalókat stb, a fantasy ligákat, a facebookot, a tippjátékokat stb, és úgy tekintesz erre a 4500 forintra, hogy ezzel támogatod azt, hogy havi 250-300 magyar nyelvű anyag megszülessen, az úgy már nem olyan vészes. Arról nem is beszélve, hogy a befolyt összegből szeretnénk fejlesztéseket csinálni, pl új tippjátékokat, de ennél nagyobb szabású terveink is vannak, amikről majd nemsoká külön cikk is lesz.

De a lényeg az, hogy a legtöbb magazin nem vagy nem csak az előfizetőiből él meg. Szponzorokkal, gazdag tulajdonosokkal vagy egyéb támogatással nekünk sem kellene ezt így csinálni. Viszont egyik sincs. De az egészben az a szép, hogy mindig lehet módosítani és semmi sincs kőbe vésve. Majd meglátjuk, hogy alakul és hogy sikerül-e az olvasók és a mi igényeinket is maradéktalanul kielégíteni hosszú távon.

Walter Mitty
Reply to  renningan
2019-09-05 18:42

… meg hát ha lenne “Nemzeti Futball Liga” és annak milliárdos állami támogatása, aminek jelentős része kormányzati hirdetésként itt jelenne meg az FK!-n…

Tamás Hangyál
Tamás Hangyál
Reply to  renningan
2019-09-05 18:51

Olvastam ezt korábban is. Viszont szerettem volna rámutatni, hogy a “másik” oldalról hogyan csapódik le. Tényleg semmilyen támadó szándék nem volt bennem.

Leonidasz007
Leonidasz007
Reply to  Tamás Hangyál
2019-09-05 19:04

Teljesen korrekt a megjegyzésed. Jozsi csak szerintem elmondta hogy miert kezdtunk ilyen nagy csomagokkal is. De ahogy mondtam, tôletek is függ h a jövőben mi lesz. Ha lesz támogatás akkor eltűnik a csomagos rendszer. Ehhez kell a ti segítségeteke is. Sajnálom enis h az ilyen nagyobb cikkeket kevesen fogjàk elérni igy kicsi lez az olvasottság is. Vigasztaljon h ez a cikkek elenyezo szazaleka lesz

Tamás Hangyál
Tamás Hangyál
Reply to  Leonidasz007
2019-09-05 20:22

Szerintem hatásosabb lenne, ha meghatároznátok célösszeget, hogy teszem azt ha októberig összejön x ezer forint, akkor y ilyen cikket tudtok bevállalni az adott hónapban, ha több jönne össze, akkor még több. Így mindenki annyit adhatna amennyit megengedhet magának, egy számláló meg mehetne, hogy mennyi jött össze. Nem lenne egy bizonytalanság az olvasóban, hogy akkor hány hónapig lesz 15$, aztán mennyi lesz, stb.

renningan
renningan
Reply to  Tamás Hangyál
2019-09-05 19:15

Nem is vettem annak, az ilyen kommentekkel nincs problémám és tényleg megértem. Én csak jelen esetben a másik oldalt képviselem és egy kis megértés nekünk sem tenne rosszat :)

Fetyke
Fetyke
Reply to  renningan
2019-09-05 19:03

Én úgy tekintek az egészre, ahogy te javasolod. Nem is azért támogatlak titeket elsősorban, hogy ezeket a cikkeket elolvassam, hanem hogy ne szűnjetek meg és megmaradhasson a kedvenc oldalam hosszabb távon is.
De! Kicsit én is most azokkal értek egyet, akik szerint elsőre soknak tűnik ennek a cikknek a bekategorizálása. Bevallom nem gondoltam volna, hogy ezzel ennyi munka van, így hogy elmondtad, azért már jobban értem, de az eredeti hozzászóló sajnos jól mondja, hogy külsőre nem érzékeljük, hogy ezek mögött a cikkek mögött mennyi háttérmunka van. Pedig nekem egyébként az egyik kedvenceim ezek a pénzes dolgok.
Én is azt gondoltam, hogy a 15 eurós csomagba mondjuk a játékelemzések, playbook elemzések kerülnek majd.
Ha elfogadtok egy tippet, akkor lehet érdemes lenne csinálnotok egy pár olyan cikket is, amiben leírjátok, hogy az egyes cikkek vagy podcastek mögött milyen mennyiségű munka rejlik. Például mennyit elemeztek PFF-et, az esetleg mibe kerül, stb. Lehet mindenki jobban megértené az egészet, mintha csak simán leírjátok, hogy sok munka van mögötte.
Abban amúgy is tökéletesen igaza van Leonidasznak, hogy ahhoz, hogy ez a lelkesedés (mert ezt már lassan hívhatjuk annak) megmaradjon, folyamatosan fejleszteni és újítani kell. Lehet ezzel közelebb hozhatnátok a munkátokat hozzánk kicsit….

renningan
renningan
Reply to  Fetyke
2019-09-05 19:15

Egyetértek.

És semmi sincs kőbe vésve, mindig lehet mindenen finomítani és próbálni valami olyan középutat találni, ami mindenkinek jó.

Leonidasz007
Leonidasz007
Reply to  Tamás Hangyál
2019-09-05 18:51

Csak azt tudom felelni amit lentebb is. Ha összejön annyi megbízhatóan havi szinten hogy a srácok félállásban nyomják akkor eltünnek ezek a tulzoan draga csomagok. A masik lehetoseg hogy ilyen cikkek ugye megse szuletnek egyelőre

ahanem
ahanem
Reply to  Tamás Hangyál
2019-09-05 18:51

Vagy mondjuk megnézheted, hogy mennyi felesleges dologra költesz el havonta 15+$-t, és belegondolhatsz, mire van nagyobb szükséged.

akdestroyer
akdestroyer
Reply to  Tamás Hangyál
2019-09-05 19:15

Teljesen jogos észrevétel, viszont sajnos megvan rá az indok, volt dolgom hasonlóval:

Azért mert fizetési hajlandóság a béka picsája alatt van.

Ha a törzsolvasógárda mindössze 10%-a befizetne, (ami a napi látogatottság alig 5%-a) akkor simán összegyülne a kívánt összeg többszöröse akár 4-5$ csomagokból is.
De ilyen esetben a valós fizetési hajlandóság általában alig éri el az 1%-ot is, ilyenkor meg az élet bármely más területéhez hasonlóan a keveseknek kell állni a csekket.

Nem vagyok tisztában az FK adataival, máshol ezek voltak az százalékok, de szerintem kb itt is ezek. 100 patronnál járunk, miközben az oldal napi látogatottsága olyan 10.000 körül lehet, – és most még akartam nagyot mondani.
1000 patronnál simán be lehetne vezetni egy 5$-os standard-et amiben minden bennevan, és megvan a lóvé is. (5000$)

Ilyen kevés befizetőnél egyelőre ez nem megy.

ahanem
ahanem
Reply to  akdestroyer
2019-09-05 19:27

Igen, én is valami hasonlóra gondoltam, de ez az internetes platform sajátossága is.
Brett Kollmann-t tudom hozni példának (ingyenreklám), akit én imádok, nagyon jó kontentet gyárt, jelen pillanatban 194994 youtube subbal, míg a Patreonon 2807 patronnal, ami egy nagyon szép 1,44%-os arány úgy, hogy tippre azért ennek több mint a fele USA-beli, akikhez ugye a sport egy kicsit közelebb áll, meg egy kicsit nagyobb az átlagkereset, illetve még azt tenném hozzá, hogy 1$ is elég a támogatáshoz. Így 5452$ havonta a támogatás elvileg, ugyebár átlag 1,94$ fejenként, ami nem egy nagy összeg. Ha odakint ilyen arányokat lehet elérni, akkor itthon, ahol ez egy rétegsport, jóval nehezebb azért ezt megugrani.

sóher
sóher
2019-09-05 19:04

el vagytok tévedve ezekkel az összegekkel, van bőr a képeteken
chester te meg nyald meg a lyukamat, te önelégült, pökhendi bohóc!

Chriss
Chriss
Reply to  sóher
2019-09-06 22:58

En is utálom chestert, főleg hogy jobban ismeri a playakat,es még az organuma is jobb…de láttad volna a cerkáját…😱

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
2019-09-05 20:23

“A cikk további része csak Patronoknak (havi $15) elérhető.”
https://www.youtube.com/watch?v=xZYuLlTVRyw

Zsombor P.
Zsombor P.
2019-09-05 20:34

az mondjuk fasza, hogy 2 dollárral értékesebbnek gondoljátok magatokat a Netflixnél :D

renningan
renningan
Reply to  Zsombor P.
2019-09-05 21:08

Nem igazán értem, ez hogy jön ide – de ha azt nézzük, hogy én egy darab pénzt nem adnék a Netflixért, akkor szerintem 15 dollárral értékesebb :D

De akkor ezzek szerint a Netflix előfizetés 4000 forint. Abból már egy normálisabb könyv kijön. Ezek szerint én havonta elköltök egy fél éves Netflix előfizetést könyvekre? :O ha ezt tudom, leállok az olvasásról és csak tévét fogok nézni! Ezek szerint akkor a Netflix azt gondolja magáról, hogy értékesebb, mint mondjuk egy 400 oldals sci-fi? :O

Ismételten csak azt tudom mondani, hogy mindenki azért fizet, amit értékesnek gondol. Ha szerinted ez ennyit nem ér meg, akkor természetesen nem támogatsz, ha igen, akkor meg támogatsz. Ez nem kényszer, a saját egyéni döntésed.

AwesomeOne
AwesomeOne
Reply to  renningan
2019-09-05 21:17

Szerintem viccnek szánta…
Bár több mint elgondolkodtató komment… mert attól még hogy te nem nézel sorozatokat és ezáltal nem költenél a Netflix-re, azért azt elismerheted, hogy ég és föld a tartalmi különbség az ő havi mennyiségi content-jük és az FK-é között… ezt már te is elismerted:

“A havi 4500 forint tényleg nem a legkevesebb és ha csak azt nézed, hogy hány plusz cikket tudsz olvasni, akkor valóban sok.”

Szóval itt csak ennyi volt a lényeg szerintem, de ahogy a Giants-nél is volt az elmúlt 2-3 évben: no offense… olvastam lent is mindent, tudom mik az érvek ez ellen és megértem… valamilyen szinten :)

renningan
renningan
Reply to  AwesomeOne
2019-09-05 21:27

Egy hét alatt lefáradtam, van ilyen, én is próbáltam viccesre venni (ezért a sok szmájli), de úgy tűnk, már nem megy.

Nyilván ég és föld a Netflix, ahogy millió más is, de az ilyen összehasonlítások tök fölöslegesek és értelmetlen :D max viccnek jó párhuzamot vonni egy gigamulti és köztünk, és az árszabás között :D

Zsombor P.
Zsombor P.
Reply to  renningan
2019-09-05 21:17

Nem kritika volt főni, objetkív ténymegállapítás. Az 13 dollár, ez 15, mindenki úgy áraz, ahogy neki kellemes (hidd el pontosan vágom ezeket, médiafelület értékesítésből élek, nem újdonság).

szóval pont kettővel kevesebb kettőspontó épp elég lett volna :D

renningan
renningan
Reply to  Zsombor P.
2019-09-05 21:26

Nem vettem annak, én is csak objektív ténymegállapítottam :D próbáltam a sok szmájlival elvenni az élét, de nézd el nekem, egy idő után kicsit frusztrált az ember :D sokkal több kommentet írtam ma, mint amennyit szerettem volna :D

Zsombor P.
Zsombor P.
Reply to  renningan
2019-09-05 21:27

No problemo Renn, nem könnyű ez most nektek. Szerkesztettem a bowl.hu-n 4-5 évig ingyen, abszolút átérzem a dolgot :D

renningan
renningan
Reply to  Zsombor P.
2019-09-05 21:27

Egyszer csak vége lesz :D vagy jön egy unatkozó milliárdos, esetleg nyerek a lottón. Mindháromnak tudnék örülni :D

ahanem
ahanem
Reply to  renningan
2019-09-05 21:58

és ugye mint tudjuk, azért nem fizetnek

makosteszta
makosteszta
2019-09-05 21:08

Azért az szép, hogy egy rakat funkcionális analfabéta károg, hogy nem olvashatják el Elliott szerződésének a részleteit, de az FK Patreon oldalát sem tudták közben értelmezni…

Leonidasz007
Leonidasz007
Reply to  makosteszta
2019-09-05 22:51

Nem az a baj h nem tudtak ertelmezni. Mikor lattak a cikket hogy tamogatas ra se kattintottak. Leszartak gondolom. Aztan most nem ertik.

Nyílméregbéka
Nyílméregbéka
2019-09-05 21:08

Most akkor ezen túl minden ilyen cikk alatt megy majd a hiszti és nyígás a petreon miatt? Engedjétek el már! Fizzesetek vagy kussoljatok… ¯_(ツ)_/¯

Nyílméregbéka
Nyílméregbéka
2019-09-05 21:08

Most akkor ezen túl minden ilyen cikk alatt megy majd a hiszti és nyígás a petreon miatt? Engedjétek el már! Fizzesetek vagy kussoljatok… ¯_(ツ)_/¯

AwesomeOne
AwesomeOne
2019-09-05 21:08

Eddig ha 40 hozzászólás volt egy cikk alatt, akkor garantáltak voltak a jó kis viták, érvek, beszélgetések a komment szekcióban… Most ennek a 90%-al Patreon vita, 5% aki ezzel poénkodik, és a maradék 5 aki tényleg a cikkhez szól hozzá… Ő rendszerint teljesen magára marad, és max csak az egyik szerkesztővel tud beszélgetni a dolgokról…

Az melyik tire és hány dodó, hogy ezt visszakapjuk? Költői kérdés volt, ennek már annyi…

makosteszta
makosteszta
Reply to  AwesomeOne
2019-09-05 21:08

Pár hónap alatt le fog ez csengeni, csak idő kell az embereknek, hogy elolvassák hogyan működik a rendszer. :P

AwesomeOne
AwesomeOne
Reply to  makosteszta
2019-09-05 21:16

Nem fog, mert azoknak a többsége akik ezeket a kommenteket és vitákat generálták nem fognak fizetni az ilyen tartalmakért. Nem azért mert nem becsülik meg, hanem mert ők eddig sem olvasni és tájékozódni jöttek ide, hanem pont a komment szekcióban lezajló viták miatt. A komment szekció bukására senki nem gondolt? Egy perces néma csend az értelmes kommentszekciók emlékére…

renningan
renningan
Reply to  AwesomeOne
2019-09-05 21:17

Azért az értelmes kommentszekció elég erős túlzás, én rettegtem, amikor valahol 40 komment volt hirtelen, mert ott valami nagyon elszabadult :D (és elég gyakran maradt üres a szekció érdekesebb nagycikkeknél is, bezzeg faszkodás volt rengetegszer)

Most is egyre több rossz érzésem van, de csak elcsitúl már idővel. Egyszer mindenki kiadja magából azt, amit érez, ha normálisan teszi, akkor normálisan reagálunk rá, aztán megszokottá válik. Legalábbis remélem, mert a végtelenségig nem tudom ismételgetni magam – hiába értem meg a problémát, ha az enyémek ignorálva vannak.

(Egyébként a patronokat elnézve a legtöbb pont a törzsolvasói gárdából került ki, akik kommentelni is szoktak. Ha normalizálódik a helyzet, talán a kommentszekció is normalizálódni fog – vagy legalábbis a témával kapcsolatos lesz)

AwesomeOne
AwesomeOne
Reply to  renningan
2019-09-05 21:26

Vagy az, vagy ez: https://www.youtube.com/watch?v=YetymMpBcvY

Remélem neked lesz igazad…

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  renningan
2019-09-05 21:26

“Azért az értelmes kommentszekció elég erős túlzás, én rettegtem, amikor valahol 40 komment volt hirtelen, mert ott valami nagyon elszabadult ”
Azért inkább ez, mint a pecc hús kommentszekció ahol hopi “jopofiskódása” meg egymás farkának szopkodása megy a kommentelők közt…

renningan
renningan
Reply to  Bélabá a csótány
2019-09-05 21:35

De hát ti mindenütt elemedben vagy :D a kolbászos kommenten azóta is nevetek, ha eszembe jut :D

ahanem
ahanem
Reply to  renningan
2019-09-05 22:08

Most az a gond, hogy én csak a faszkodáshoz értek?

Azért remélem az nem gond, hogy van egy módszerem arra, hogy megtudjam, kivel érdemes hosszabb szóváltásokra ellőni az időmet, s kivel nem.

:DD

ahanem
ahanem
Reply to  AwesomeOne
2019-09-05 21:46

ez az idő nevezetű tier az

Leonidasz007
Leonidasz007
Reply to  AwesomeOne
2019-09-05 22:50

Azért irtam most 3 beharangot abbol egy kiment. Kutya nem jott alá vitazni vagy megköszönni vagy vmi. Volt elotte podcast is, kb 4 komment. Volt rengeteg nem patreonos kontent, de sajnos ha nem haborogni kell akkor annyira nem is erdekes, termeszetes h ottvan

Fetyke
Fetyke
Reply to  Leonidasz007
2019-09-05 23:14

Én írtam a Kick off-hoz! Szakmailag amit tudtam, beleadtam. :)
De nem akarok minden cikkhez reagálni, mert akkor hamar lelő valaki. :D Vagy azt hiszik, hogy beépített szerkesztő vagyok. :D

Leonidasz007
Leonidasz007
Reply to  Fetyke
2019-09-05 23:35

Természetesen nem is várjuk el hogy minden cikk alatt legyen vmi
Komment :) én ezt csak arra reagaltam h igenis van rengeteg kontent ami tovabbra sem fizetos es varjuk h gyertek vitazni, beszelgetni ami tetszik

Fetyke
Fetyke
Reply to  AwesomeOne
2019-09-05 23:14

“Eddig ha 40 hozzászólás volt egy cikk alatt, akkor garantáltak voltak a jó kis viták, …”

Szerintem meg inkább az volt garantált, hogy a cikk a Pats-ről szólt vagy legfeljebb Rodgersről.
Annyiban igazuk van az adminoknak, hogy bizony nagyon sokk cikkhez nem reagált szinte senki. A Vikings-ról szóló cikkekhez szinte csak a pár szurkolója és 1-1 Packers és Bears rajongó írt bármit is. A Bearsről szóló cikkek után nem egyszer ketten zrikáltuk egymást Bjeelával. Szóval valóban voltak azért olyan cikk, ahol nekem is élmény volt mások hsz-it olvasni, de azért ez nem minden cikkre volt jellemző.

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2019-09-05 23:15

A többi csapat 70%-hoz kapcsolódó hírekhez meg még az a pár ember se általában.

Ha most valaki megírná hogy Diggs lehet nem játszik vasárnap akkor kb annyi lenne a komment szekció hogy bjeela röhög rajta egy jót te meg “megsértődsz”, de ha meg arról írna valaki egy rövidkét hogy Julionak fája lábikója és lehet nem játszik vasárnap arra egy komment se jönne.

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2019-09-05 23:35

Tegnap még nem edzett egyébként, ha már így szóba hoztad, ma is csak könnyített edzést csinált. Szóval aggódok is Diggs miatt kicsit…

renningan
renningan
2019-09-05 22:51

Tettem egy lakatot a patronos cikkek után. Ezek után senki nem mondhatja, hogy nem tudta.

RvBalazs
RvBalazs
2019-09-05 23:14

Ha már egyszer ennyire mindenki okos és beleássa magát az oldalba…
A srácok vállalkozók, üzemletetnek egy oldalt (és szerintem jól is csinálják)
De semmi sincs ingyen. Megpróbálták nem fizetőssé tenni az oldalt.
Aki annyit sír, hogy nem tud fizetni, azoktól kérdem, hogy annyiban járultatok hozzá az oldal működéséhez, hogy legalább naponta 2-3 percet eltölteni azokon az oldalakon, amik reklámjait beszúrták ide? mert az pénz. az konkértan pénzzé fordítható, mert bevétel a srácoknak.
Ne vitázzunk már minden cikk alatt arról, hogy ez miért megy így.
Ez egy vállalkozás. Aki tud tényleg jobb megoldást ennél, hogy hogyan lehet egy főállású újságírót (vagy pl kettőt félállásban) kitermelni, azt szívesen látja mindenki.
A közösség, akik olvassuk az oldalt csak nyerünk vele.

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

83
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x