Connect with us

Hír

Esélytelen végrehajtani egy onside kicket, változás jöhet

Idén 29-szer próbálkoztak onside kick-kel csapatok és mindössze egy volt sikeres (az is az ellenfélnek köszönhetően, egy amúgy rövid próbálkozásnál, tehát halálra ítélt próbálkozásánál), ami mindössze 3,44 százalékos ráta. Emiatt az illetékesek fontolóra veszik a Broncos korábban benyújtott és elhasalt szabálymódosítását, mely szerint rúgás helyett a csapatok megpróbálkozhatnak egy 4&15-tel.

 

 

Az onside kick 2018 óta lett teljesen kivitelezhetetlen egy új szabályozásnak köszönhetően: a játék biztonságosabbá tétele érdekében ez megtiltotta a repülőrajtot a rúgó csapat részéről, az így elveszített lendület miatt ugyanakkor gyakorlatilag esélytelen lett, hogy bárki is odaérjen a labdához. 2017-ben, a szabálymódosítás előtt 13/60 volt az onside kickek aránya, ami 21,7 százalék.

 

Az onside kick kiherélése miatt jött képbe ismét a Broncos javaslata, ami a rúgást egy 4&15 szituációval tenné helyettesíthetővé meccsenként egyszer a negyedik negyedben. Még Aaron Rodgers Hail Mary hatékonyságából kiindulva is bőven nagyobb esélyt adna ez csapatoknak a labda megszerzésére, mint az onside kick.

 

 

37 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
37 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
László
László
2019-11-17 10:39

Vagy lehetne az, hogy ha a vesztésre álló csapat TD-t szerez az utolsó 2 percen belül akkor mégegyszer támadhat.

Viktor Gál
Viktor Gál
Reply to  László
2019-11-17 13:39

Remélem, a te csapatod ellen próbálják ki sikerrel először az agyament ötleted:(((

Tizenkettes
Tizenkettes
2019-11-17 10:39

A 4&15-tel még egyet is értenék, de azzal, hogy csak egyszer és csak a negyedik negyedben lehetne élni vele, azzal már nem. Ha egy csapat nagy hátrányban van, és csak így van esélye nyerni, akkor igazságtalan ezt korlátozni. Olyan, mintha hoznának egy olyan szabályt, hogy punt helyett trükkös játékot csak az utolsó negyedben lehetne csinálni. Baromság.
Szóval ha egy csapat megcsinál mondjuk a negyedik negyedben egy ilyen játékot, amiből TD-t és 2 pontost szerez, majd még lenne másfél perce, hogy egy újabb ilyen játékkal megint pontokat szerezzen, nem tehetné meg, hanem kötelező jelleggel el kell rúgnia a labdát, és várnia, hogy a másik csapat lepergesse az órát… Megint az a bajom, mint sok más szabállyal, hogy az alapelgondolás jó, de mégis hülyeség sül ki belőle…

Skyfire
Skyfire
2019-11-17 10:50

Érdekes, más sportokban nem jön semmi szabály hogy lehessen fordítani meccset, van egy játékidő amin belül nyerni kell, miért kell mesterségesen folyamatosan belenyúlni? Aki nem képes 4 negyeden keresztül játszani jól ne nyerjen… A hosszabbításhoz is szerintem bele fognak még nyúlni, pedig szerintem most tényleg normális, ha el is veszíted a feldobást a védelmed ami a csapat része könnyen FG tudja tartani az ellenfelet, ha TDt kapnak megérdemelik a vereséget

renningan
renningan
Reply to  Skyfire
2019-11-17 12:16

Már mesterségesen belenyúltak egyszer, ezért lett szar minden :D most azért nyúlnak bele, hogy rendbe tegyék, amit elszúrtak :D

Vicgeordie
Vicgeordie
2019-11-17 11:16

Valami olyasmi rémlik tavaszról, hogy a 4&15 sikereségi rátája 23% volt az előző 20 szezonban. Nagyon hasonló, mint az onside kickeké a kiherélés előtt

nnntm
nnntm
Reply to  Vicgeordie
2019-11-17 16:20

Mondjuk fene tudja ez milyen statisztika, ha valaki rámegy 4&15-re, annak komoly oka lehet. Például a meccs végén a védelmek engedik a rövid játékokat. Meg gondolom benne vannak a fake puntok is :D Szerintem ha 3&15-re néznénk statot, többet mondana.

katonadani
Reply to  nnntm
2019-11-17 16:25

pont azért jó a negyedik és 15, mert komoly oka van rá :D onside helyetti negyedik és 15nél is komoly oka lenne, ahogy a védelem is jobban koncentrál akkor arra, hogy ne legyen meg (és engedi a rövidebbet)
harmadik és 15nél sokszor a támadók sem erőltetik, hogy meglegyen az első, pl vezetnek, vagy szoros a meccs és puntolnak

bjeela
bjeela
2019-11-17 11:16

Ez megint a támadó focisoknak kedvezne. Van egy szar védelemmel rendelkező csapat egy földöntúli támadóalakulattal. Nagyjából ikszre állnak, de az idő miatt égnek egy támadásnyi ponttal. Rámennek erre az új verzióra és megnyerik a meccset. Ez nagyjából azt fogja eredményezni, hogy épeszű HC leginkább a támadókat fogja fejleszteni, a védelem háttérbe szorul, mivel ezt az opciót rendszeresen alkalmazva bénára verik az ellenfeleket. Sőt, lesz olyan, hogy a pénzfeldobás dönt majd egy meccs sorsáról, mert aki nyer, az végig magánál tartja a lasztit egészen addig, amíg végig tud menni a pályán. Röhej…

László
László
Reply to  bjeela
2019-11-17 11:36

A meccs eleji pénzfeldobástól magánál tartja a labdát végig? Azt megnézném, az aztán a time management. :)

bjeela
bjeela
Reply to  László
2019-11-17 11:46

Aki tud, az nagykabátban is tud!

Ádám Jakab
Ádám Jakab
Reply to  bjeela
2019-11-17 12:38

Olvassatok is…Meccsenként EGYSZER a negyedik negyedben.Oda van írva világosan…

bjeela
bjeela
Reply to  Ádám Jakab
2019-11-17 13:39

Ugyan, kééééreeeem, ne legyünk naivak! Tessen figyelni a trendre! A vége az lesz, hogy nem maradnak védők, csak egy QB lesz meg két elkapó és választhat. Dögunalom…

Tizenkettes
Tizenkettes
Reply to  bjeela
2019-11-17 11:36

Azért egy 4&15-öt annyira azért nem egyszerű megcsinálni… Ráadásul a védelmek erre biztosan jobban fognak készülni, mert tudják, hogy ilyen szituáció szinte biztosan lesz a meccsen. Persze a legbiztosabb, ha a negyedik negyedben 30 ponttal vezet a csapat. :)

bjeela
bjeela
Reply to  Tizenkettes
2019-11-17 11:40

Persze, hülyéskedtem és karikírozom a lehetőségeket, de ettől még nem értem, miért kell újabb és újabb előnyöket biztosítani a támadóknak. Illetve értem, a pontzuhatagra lehet építeni egy jól prosperáló bizniszt, a védelem senkit sem érdekel, de ettől még ez akkor is igazságtalan.

renningan
renningan
Reply to  bjeela
2019-11-17 12:20

Nem nagyon értem, hogy ez miért előny a támadóknak, aligha emiatt lesz valakinek csúcsszuper támadósora, amikor e nélkül csak simán jót tervezett :D A 4&15 hatékonysági rátája olyan 10 százalék körüli, ami még mindig fele annak, ami a régi onside-dal volt, tehát még mindig nem tartunk ott :D

Másrészt pedig az onside eddig is a támadóké volt ilyen alapon, hisz ilyenkor a pálya tele van biztos kezű, elkapni tudó játékosokkal :D Most legalább a védelmeknek is lesz beleszólása :D vagy lenne

Skyfire
Skyfire
Reply to  renningan
2019-11-17 12:33

De egy 4&15 nél rengeteg bírói hiba is befolyásolhatja… Míg egy onside kicknél a fogadó csapat biztosra tud menni.
Szerintem a támadókat segítené ez a döntés hosszú távon ami szerintem unfair… Ennyi erővel fociban is adjunk szabadrúgást vagy ajándék szögletet a lefújás előtt.
3 egységből áll az amerikai foci, miért kell kiherélni bármelyiket is? Megyünk a támadás fele egyre jobban, védelem és speciális egység meg örüljön hogy pályán lehet, mert játszani már nem tudnak mert minden sárgát ér

bjeela
bjeela
Reply to  renningan
2019-11-17 13:30

Nem tudom a statisztikáját ennek a 4&15-nek, de szerintem erre jobban rá lehet feküdni speciális gameplaneket kitervelve rá, amivel jelentősen lehet növelni a siker esélyét.

katonadani
Reply to  bjeela
2019-11-17 13:48

idén 3. illetve 4. és 15-öket 19%-ban csináltak meg a csapatok (14/75), de ugye harmadikra nem jó mert nem mindig akarták feltétlen megcsinálni. csak negyedikre 2/4 az arány
2016 óta csak negyedik 6/23, tehát 26%

bjeela
bjeela
Reply to  katonadani
2019-11-17 16:40

Az elég jó százalék és még nem is készültek fel rá rá eléggé. Mi lesz, ha ez lesz a trend?

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  bjeela
2019-11-18 20:06

Védelmi oldalról nem olyan nehéz egy 4&15-re felkészülni, gyakorlatilag tíz yardig lehet engedni jönni öket, oda kell felállítani a safetyket, az elkapókat a LoS-on blokkolni, és meg is van.

bjeela
bjeela
Reply to  katonadani
2019-11-17 16:40

Off: Danikám, miért nem látom azokat, akiknek nem teccett a kommentem, csak azokat, akiknek teccett?

katonadani
Reply to  bjeela
2019-11-17 16:46

a disqus ügyfélszolgálatra fordulj ennek kapcsán :D

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2019-11-17 16:58

Abszolút egyetértek! Szar támadó foci! :)
Pedig ellenetek milyen jól jött volna nekünk ez a szabály idén is meg tavaly is. :D

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  bjeela
2019-11-18 16:05

Összesen két csapat van a ligában, amelyiknek elhiszem bármikor, hogy egy 4&15-öt megcsinál: a Pats és a Saints.

László
László
2019-11-17 11:50

Remélen nem fogják bevezetni ezt az őrültséget. Teljesen jó a jelenlegi szabály, ha vissza akarják szerezni a labdát szerezzék visza, nem kéne odaadni ajándékba.

renningan
renningan
Reply to  László
2019-11-17 12:16

A jelenlegi szabály borzasztó, gyakorlatilag nagyobb esélyed van arra, hogy egy visszahordás utáni fumble-el szerezd meg a labdát, mintha onside-dal – az eredeti volt az, ami jó volt.

A 4&15 nagyon távol van az ingyentől, bizonyos statok szerint olyan 10-12 százalékos hatékonysággal lehet megoldani, tehát még mindig sokkal rosszabb, mint a régi onside kickeknél volt. De a semminél legalább több.

Pizsama
Pizsama
Reply to  renningan
2019-11-17 13:30

És ott van ugye még, hogy ha nem jön össze, akkor igen jó field position-ből jöhet az ellenfél. Tehát a kockázat nagy, de mégis ad esélyt a hátrányban levő csapatnak!
Szerintem alapvetően jó ötlet.

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
2019-11-17 12:29

Már megint a csótányoknak próbálnak kedvezni…

bjeela
bjeela
2019-11-17 13:39

Szerintem meg el kell törölni az onside kick intézményét és kötelezni kellene a csapatokat, hogy előre el kell rúgni a lasztit minimum 30 yardra. Aki meg nyafog, hogy “nem akarom odajadni a lasztit, mert ég a csapat 7 ponttal”, azzal közölni kell, hogy teccettek volna 58 percen keresztül rendesen jáccani.

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  bjeela
2019-11-17 13:59

+Trubiskit jól pofánvágni!
Jajj!Sajnálom.
Elragadtattam magam.

bjeela
bjeela
Reply to  Bélabá a csótány
2019-11-17 16:35

Van neki elég baja, minek tetézni…

fullánk
fullánk
2019-11-17 13:59

Esetleg belerakhatnak egy vadonatúj játék elemet, ahol az irányítót maximum hárman támadhatják, viszont a távolság nem 15, hanem legalább 30 yard és legfeljebb 40 yard lehet.
Én szivesen megnézném a mini HailMaryket
:)

Fetyke
Fetyke
2019-11-17 16:58

Túl van ez gondolva! Az új szabályok miatt nem megy az onside kick? Akkor azt kell megjavítani, nem új, értelmetlen hülyeségekkel bepróbálkozni. Nem is lenne bonyolult. 10 yard helyett váljon 5 után élővé a labda és már rendben is lesz. Mindent nekem kell megoldani? :)

37
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x