Connect with us

Prémium cikkek

A rossz GM biztos ismérve: futó óriási szerződéssel

Nagyon nehéz megmondani, hogy egy general manager mikor végez jó munkát. Ha jó szerződéseket köt? Ha jól draftol? Ha jó érzékkel nevez ki főedzőt? Ha rendbe teszi a capet? Ha talál egy franchise irányítót? Ha analitikus felfogású? Ha Super Bowlt nyer? Ezen aspektusok egyvelege, vagy elég, ha csak 2-3 tekintetben jó? Rengeteget lehetne erről vitatkozni. Egy azonban biztos – aki nagy szerződést ad egy futónak, jó GM már nem lehet.

Chesternek volt nemrég egy nagyon érdekes cikke a liga legértéktelenebb posztjairól. Lehet rajtuk vitatkozni, én sem teljesen úgy látom a dolgokat, egy valamiben viszont maradéktalanul egyetértünk: a futók értéktelenek, pénzügyi szempontból pedig egyenesen blődség megfizetni őket, akár Le’Veon Bellnek, akár Zeke Elliottnak hívják.

A futók pozitív megítélése idejétmúlt és káros

Az NFL hőskorában, amikor a passzjátékot semmibe nézték és senki nem törődött vele, akkor a legjobban futó csapatok és a legjobb futók uralták a ligát. Jim Brownok vagy Dutch Clarkok képesek voltak kvázi egyedül bajnokságokat nyerni, később pedig kialakult az a nézet, amit például Dave Gettleman is vall: a siker titka a jó futójáték, a jó futás elleni védelem és jó pass rush.

20-30-40 éve ennek volt létjogosultsága, de mára már elavulttá vált. Egyrészt a jó pass rush-nál ha nem is fontosabb (inkább igen), de minimum ugyanolyan fontos a jó coverage, a jó futás elleni védelemnek köze nincs a védelem overall teljesítményéhez, a jó futójátékhoz pedig minden kell, csak jó futó nem.

Előbbi két tétel igazolására talán a legjobb példa az idei Tampa Bay Buccaneers. A Bucs engedi a legkevesebb futott yardot meccsenként és kísérletenként is, 41 szerzett sackje a 10. legtöbb a ligában, de olyan hulladék a secondary, hogy csak a Cardinals és a Dolphins enged több pontot meccsenként. Ezzel szemben a Ravens és a Patriots futás elleni védelme bottom 10-es és 15-ös, a Ravens ráadásul még sackekben is csak 18. (a Pats jobban áll, de overall mindkét csapat pass rush-a középszerű), ennek ellenére a Pats engedi a legkevesebb, a Ravens pedig a 4. legkevesebb pontot a ligában, hála a két top 2-es secondarynek. Ami pedig a futójátékot illeti:

A táblázatban látható a liga öt legjobban kereső futója. Közülük csak Zeke Elliott teljesít jól, bár ezzel sem megy semmire, az Eagles elleni vereség miatt már a Cowboys sincs rájátszást érő helyen. Magyarán Elliott pont nem csinál csodát, a többiek teljesítménye pedig még be is zuhant: Gurley és Johnson lassan a kezdőből is kiszorul (DJ-t már le is nyomta Kenyan Drake), Bell pont annyit ér, amennyit a támadófal előtte, Freeman pedig még annyit se. Az idei szezonjuk után nem lenne meglepő, ha kivágnák/elcserélnék őket.

Azonnal ki kell vágni, aki futóra költ

[ppp_patron_only level=”3″ silent=”no”]

A félreértések elkerülése végett muszáj leszögezni, hogy a hatékony futójáték nagyon fontos. Remekül lehet menedzselni vele az órát, a rövid yardos szituációknál és a célterület előtt pedig hatékonyabb, mint a passzjáték, tehát semmiképp nem lehet teljesen ignorálni. A probléma ott van, hogy a hatékony és jó futójátékhoz minden kell, csak futó nem. A teljesség igénye nélkül (Chester novemberi cikkéből):

  • Latavius Murray két meccsen (Bears, Cardinals) pótolta Alvin Kamarát, amiken összesen 221 futott yardot, 4,9-es átlagot, 4 total TD-t és 308 scrimmage yardot szerzett.
  • David Johnson amikor megsérült a Giants ellen a mérkőzés elején, a helyére beszálló Chase Edmonds 3 TD-t is szerzett, valamint 4,7-es átlaggal futott kísérletenként (a Saints elleni meccse már nem sikerült ilyen fényesre). Később Edmonds is harcképtelenné vált, így az alig pár napot a csapatnál töltő Kenyan Drake szállt be rövid héten a 49ers elleni meccsre, ahol 7,3-as(!) átlagot hozott egy TD mellett, összesen 162 yarddal nehezítette az ellen védelmét, azóta pedig ki is játszotta DJ-t.
  • Saquon Barkley sem úszta meg karcolások nélkül, de Wayne Gallman nem vallott szégyent hiányában. A Redskins elleni meccsen 1-1 futott és elkapott TD-vel zárt, bár a levegőben nagyobbat szólt. 7 targetből 6 elkapás 52 yardért, míg a földön 3,5-ös átlaggal nyargalt össze 63 yardot (amin torzít egy 22 yardos futás).

De a fentieken kívül említhetnénk Todd Gurley tavalyi szezonját, és hogy C.J. Anderson milyen könnyedén pótolta, vagy a Steelerst James Connerrel Le’Veon Bell helyén, esetleg a Chargerst és Austin Ekelert Melvin Gordon hiányában. Nem azt mondom, hogy Anderson vagy Conner jobb, mint a liga krémje, de az biztos, hogy nincs a hozzáadott értékük között évi 10 millió dollár.

A jó futójátékhoz ugyanis két dolog nagyon fontos: egy jó rendszer és egy jó támadófal. Hogy melyik a fontosabb, azon sokat lehetne vitázni: Ravens és a 49ers egyértelműen a rendszer mellett tette a le a voksát, közepes/jó falemberekkel dominálják a ligát, míg a Cowboys elsősorban az ultraelit támadófalának köszönhetően hasít, az alkalmazott rendszer sokkal kevésbé kifinomult. Ha a két kitétel mellett van némi átfedés, akkor olyan mindegy, hogy ki a futó.

A fenti táblázat jól mutatja, hogy a hatékony futójáték igenis fontos, a liga 10 legtöbb futott yardot szerző csapatából hét jelenleg PO-helyen tanyázik és még a Cowboysnak is van rá esélye (a meccsenként szerzett yard messze nem a legjobb mutató, de mivel a listán lévő csapatok a footballoutsiders.com szerint is bőven a liga első felébe tartoznak, így nem lövünk mellé). Ugyanakkor azt is jól megmutatja, hogy ehhez nem kell elit futó. A Ravensnél Mark Ingram a kezdő évi 5 milliós fizetéssel, a 49ersnél a 7,5 milliós Jerick McKinnon helyett Tevin Coleman és minden mozdítható futó hasít bagóért. A Seahawksnál a 7. körös Chris Carson volt a lead back, a Vikingsnál a 2. körös Dalvin Cook, a Billsnél a harmadik körös újonc Devin Singletary, a Texansnál pedig a 2018 óta négyszer csapatot váltó Carlos Hyde a kezdő. Összesen nem keresnek annyit, mint Zeke Elliott.

De ne zárjuk le ennyivel a dolgot, nézzük meg a liga krémjét (hat futót választanak a Pro Bowlba, én viszont néggyel kibővítettem a listát és mindenki itt van, aki legalább 1300 total yardot szerzett):

A liga tíz legelitebb, vagy legalábbis a legtöbb yardot szerző futója közül csak kettőnek a csapata került be a rájátszásba. Sőt, az idén jó eséllyel All-Pro Nick Chubb és az MVP esélyes CMC még csak a PO-közelében sem lesz. Persze ne legyünk igazságtalanok, önmagában egy elkapó vagy TE vagy OL sem tesz csodát, viszont van egy nagyon nagy különbség:

[quote]a futón kívül az összes többi poszt kell/hasznos lehet/nélkülözhetetlen a jó passzjátékhoz rendszerszinten.[/quote]

Gondoljunk csak Amari Cooperre vagy Emmanuel Sandersre, mekkora változást jelentenek a Cowboysban vagy a 49ersben, vagy például Rob Gronkowskira, mennyire nem megy nélküle a Patsnek. Ellenben a Steelersnek, Chargersnek vagy a Cardinalsnak nem hiányzik/hiányzott DJ, Bell vagy Gordon.

Összegezve: NFL öt legjobban kereső és kilenc legjobban teljesítő (Zeke Elliott ugye mindkét listán szerepel), vagyis az NFL top 14 RB-je közül csak kettő fog jelen állás szerint bejutni a rájátszásba, miközben a 10 legjobban futó csapatból hét PO-résztvevő. Nem nehéz levonni a következtetést, hogy a jó és hatékony futójátékhoz nincs szükség elit futóra, vagy ha éppen olyanod van (Cook vagy Carson), akkor sem kell megtartanod őket 13-15 millióért – bőven elegek az Ingramek és Hyde-ok 3-5 millió dollárért.

A futókat megfizető GM-ek olyanok, mint az oltásellenesek

A 2000-es évek elejétől megfigyelhető volt egy nagyon erős és a játék képe alapján logikus tendencia: elértéktelenedtek a futók. Ha nem számítjuk Adrian Peterson 14 millió dolláros MVP-fizetését, akkor a top futófizetés 6-7-8 millió dollár körül mozgott és AP minnesotai búcsúja után be is állt erre a szintre. A futók fizetése pont úgy nem követte a fizetési sapka tendenciáit, ahogy a TE-k bérezése, de utóbbiakkal ellentétben ez abszolút jogos volt – Devonta Freeman 2017-ben úgy volt top fizetésű futó, hogy csak 8,25 milliót keresett.

Aztán megjelentek a Les Sneadek és a Steve Keimek, és amikor azt hittük, hogy végre kigyógyult a liga a futók túlfizetéséből, ledobták az atomot. Pont úgy, ahogy az oltásellenes idióták visszahozták az emberek életébe kanyarót és sok más válogatott nyalánkságot, úgy hozták vissza Sneadék az agyonfizetett futókat az irreális 13-15 milliós fizetésekkel. Ez pedig megfertőzte a Jetst, megfertőzte a Cowboyst és ki tudja, ki esik még áldozatául (Kamara, CMC, Henry, Gordon stb.)?

Természetesen Sneadék alaposan ráfáztak, Gurleytől és DJ-től is szabadulna már mindenki, Bellt is elcserélné a Jets, a Cowboysnál pedig akkor veri majd mindenki a falba a fejét, amikor nem sikerül megtartani Amari Coopert, Byron Jonest vagy bárkit, aki egy 6. körös újoncnál nagyobb hatással van a játékra. Mert ha már a Dallas volt az oltásellenesség legfrissebb áldozata, nézzük meg őt.

Mivel tud többet Zeke Elliott, mint Darren McFadden, DeMarco Murray vagy Jordan Howard, hogy évi 15 milliót visz haza?  Semmivel:

  • McFadden kezdőként a Cowboysban 2015-ben: 1089 yard, 4,6-os átlag, 3 TD, 328 elkapott yard
  • Murray kezdőként 2011-2014 között:  4528 yard, 4,8-as átlag, 28 TD, 1200 elkapott yard
  • Jordan Howard (2016-ban 6. körös, míg Elliott ugyanekkor top5 pick) a Bearsben 2016-2018 között:  3370 yard, 4,3-as átlag, 568 elkapott yard
  • Zeke Elliott: 5236 yard, 4,6-os átlag, 39 TD, 1580 elkapott yard

Ha liga történetének egyik legjobb támadófala mögött McFadden top játékosnak tűnt, Murray olyan All Pro szezont produkált, amit Elliott újoncként ugyan megközelített (egy még jobb támadófallal), de azóta a közelében sincs. Sem szerzett yardokban, sem átlagban, de még elkapásokban sem emelkedik ki annyira ugyanazon körülmények között, hogy 10-12 millióval keressen többet. És akkor mit mondjon Jordan Howard, aki Zeke classából került ki és totál fakezűként tudta többnyire hozni Zeke számait a Bearsben?

[quote]Elliotnak, Bellnek, Gurley-nek vagy bárkinek évi 13-15 milliót adni olyan, mintha 350 ezer forintot fizetne valaki egy kínai telefonért, mert valaki filctollal ráírta, hogy “Epöl”. [/quote]

Mennyit ér egy elit futó?

Egy futónak három dolgot kell jól tudnia, hogy végig a pályán legyen: elkapni, blokkolni és futni. Sok csapat már próbálja rotálni a futóit (lásd 49ers, Colts, Packers), és ezt ne úgy képzeljük el, hogy van egy buldózer és egy kis elkapó-futó – most már az a cél, hogy all-around játékosok legyenek a futóposzton. Persze vannak kivételek: a Texansnál például Carlos Hyde csak fut, egész szezonban 10 elkapása van csak 42 yardért, míg az elkapó-teendőket Duke Johnson végzi. Ez nem ideális, mert kiszámíthatóbb lesz tőle az offense, de nagyjából jól be lehet ez alapján lőni egy egysíkú játékos értékét.

Hyde 2,8 milliót keres idén, az elkapni amúgy elég jól tudó, de WR-ként csak minimális szinten használt Mark Ingram pedig 5 milliót keres. Mivel egy sokadik körös újonc csak 0,6-2 milliót vihet haza, így egy egysíkú futónak a legjobb esetben is, már a növekvő capet beszámolva is maximum 4-5 milliót lehet adni.

[quote]Tehát el kell felejteni azt az ostobaságot, hogy Bell (vagy bármelyik klasszis, elkapni is tudó RB) egy elit futó és egy WR2 fizetését éri meg, ami nettósítva 13-15 millióba kerül.[/quote]

A fenti tételből egyedül az állja meg a helyét, hogy egy elit, jól blokkoló és jól elkapni tudó futó egy 80 elkapásos, 800-900 yardos WR fizetését érdemli csak meg (hisz egy 1000 yardos futót 1-2 millióért lehet találni). Ez jelen esetben 8-9 millió dollár, a cap növekedéssel számolva is legfeljebb 10 millió egy olyan futónál, mint CMC. Magyarán Zeke Elliott a neki maximálisan járó fizetés 150 százalékát kapta a Cowboystól, ami nevetséget.

Ez egyébként pont összecseng a Gurley-ék előtti tendenciával, amikor a top futók 7-8 milliót kerestek (WR2 fizetés), amely ugyan fokozatosan, de mindössze 0,5-0,75 millió dollárral növekedett minden egyes új szerződéssel (vagyis a cap növekedésének durván 5-7 százalékával). Egy RB értékét ma már gyakorlatilag csak a WR-kvalitásai határozzák meg, minden más centekért pótolható – aki ezt nem látja be, pont úgy megszívja majd, mint azok, aki 10+ milliót adtak a futóiknak.

[/ppp_patron_only]

36 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
36 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
bjeela
bjeela
2019-12-25 12:06

Ebben túl sok újdonság nincs, minden csecsemő tudja, hogy a futó a fal és egy jó playbook nélkül nem megy semmire. Viszont egy jó fallal egy középszerű futó is csodákra képes. Ebből logikusan következik, hogy fizesd meg a falat és az OC-t és akkor lesz jó futásod, a futó másodlagos, egy kifutófiú a sarki pizzázóból is megteszi. Persze egy jó elkapó képességgel rendelkező, sok minden egyébre is használható futó sok pénzt is megér, lásd McCaffrey-t.

bjeela
bjeela
2019-12-25 12:06

Ebben túl sok újdonság nincs, minden csecsemő tudja, hogy a futó a fal és egy jó playbook nélkül nem megy semmire. Viszont egy jó fallal egy középszerű futó is csodákra képes. Ebből logikusan következik, hogy fizesd meg a falat és az OC-t és akkor lesz jó futásod, a futó másodlagos, egy kifutófiú a sarki pizzázóból is megteszi. Persze egy jó elkapó képességgel rendelkező, sok minden egyébre is használható futó sok pénzt is megér, lásd McCaffrey-t.

Tamasi Antal
Tamasi Antal
2019-12-25 14:09

A kezdetekben mi volt a qb szerepe? Mikortól kezdtek passzolni? Ki volt az edző, a qb, akik elsők voltak ebben?

acsdav2
acsdav2
2019-12-25 19:30

1.Érdekes témákat boncolgattok, én nem vagyok előfizető, de a témák minősége az nagyon rendben van, nagyon fontolgatom, hogy érdemes lenne változtatnom.
2. Elliottot azért nem érte megfizetni, mert a Cowboys nem jut (valószínűleg) PO-ba? Ilyen alapon akkor a támadófalat se érdemes megfizetni, mert 3 embernek is nagy pénzt adtak még se csinálnak csodát. Vagy a Rams visszaesése alapján, akkor a WR (Cooks) QB (Goff) pozíciót is ugyanúgy felesleges megfizetni. Szerintem Elliott megérdemelte nagy pénzt, a többiek nem. Vagy is hát a teljesítménye alapján Bellnek is járt volna, de a Jetsnek felesleges volt.
3. Én azzal nagyon egyetértek, hogy az idejét múlt gondolatokat kell elvetnie egy GM-nek, ha sikeres akar lenni. Szerintem az egyik ilyen az, hogy egy futóra támaszkodnak csak. Saints-9ers-Ravens (tavaly Pats) contender csapatoknál érdemes megnézni a futók munkamegosztását.

Márton Farkas
Márton Farkas
Reply to  acsdav2
2019-12-25 21:58

Sztem itt nem az erdemen van a hangsuly. Egyszeruen ha elit a futod, aki csak akkor lehet elit ha elotte egy elit fal van, ha pedig elit falad van nem letszukseglet a sztar futo, akkor egyszeruen labon lovi magat a fizetesnel. Jobban megeri egy olcsobb futora aldozni cserebe egy eros falat szerezni mert akkor RB serules eseten sincs baj. Ha meg elit a falad amugy is akkor meg mas posztokra tudsz tobbet erositeni.
Sokaig en is azt hittem hogy a futok mekkora aszok rajtuk mulik sok minden, csak aztan az elmult egy ket evben nem egy helyen kiesett a sztarfuto, jott az olcso csereje es minden ment tovabb. Par pelda: Conner, Anderson, Drake, Murray a teljessseg igenye nelkul tavalyrol es idenrol

acsdav2
acsdav2
Reply to  Márton Farkas
2019-12-26 00:02

1.Igen, de a nehézségét pont az adja, hogy senki nem tudja mitől lesz egy fal elit. A Giants óriási szerződést adott Soldernek (aki a Patsben jó volt) aztán semmi nem változott New Yorkban. A Pats kikukázta Trent Brownt betette Solder helyére és New Englandben ugyanúgy jó volt a fal. De mondhatnám a Ramst is ahol egyik évről a másikra hirtelen beomlik a fal. A Coltsnál meg egy Quenton Nelson egy év alatt megváltoztat mindent. A Vikingsnál meg évek óta nem javul a helyzet. Persze, ha egy csapat 2 offseasont is a fal építésre szán nagyobb valószínűséggel lehet jobb,.
2.A Jets a Bellnek adott pénzt akár elkölthette volna Jawuan James RT-re is, de nem tudhatjuk, hogy lett volna-e előre lépés. Közel se biztos. Én az olyan tehetségeknél, mint McCaffrey vagy Barkley nem tartanám hülyeségnek a nagy szerződést, mert nem tudni, hogy egy falember biztosan jobb befektetés-e.

Márton Farkas
Márton Farkas
Reply to  acsdav2
2019-12-26 00:07

persze kapjanak nagy szerződést, csak nem ekkora léptékben. Látják hogy RB nagyon is pótolható akkor mondjuk azt mondja a gm hogy figyu remek vagy ezért kapsz pl 15 millát. de nagyon eltolták a szerződéseket. Sztem 10-15 közé belőni őket aztán belrakni olyan bonuszokat amik rájátszásba jutást super bowl és társait és akkor mehet tovább. De ezek a millák és lásd a cikkben levő táblázatot sztem nem egészséges…

acsdav2
acsdav2
Reply to  Márton Farkas
2019-12-26 00:23

Szerintem korrektek a szerződések. Az általad említett 15M-t át se lépték még és mivel Elliott és Gurley is érvényben lévő újonc szerződéskor kapták valójában az éves átlag ennél 1-2M-val kevesebb.

renningan
renningan
Reply to  acsdav2
2019-12-26 02:55

A korrekt akkor volt, amikor 8-9 milliót kapott egy top futó úgy, hogy volt újonc szerződése. Egy elit, elkapni is tudó futó pont annyit ér, amennyit elkapásokból hozzá tud tenni. Tehát egy 800-1000 yard körüli WR2, ami jelenleg 9-10 millió. Ennyit, nem többet.

CMC potenciális 15 milliójából egyébként ki is jönne egy újonc 4-6. körös futó 6-8 ezerért, aki a jó fal mellett hoz 1000+ yardot, és egy 9-10 milliós elkapó 1000 yarddal, valamint lenne pénzed még minőségi backupra valamelyik másik posztra. Három játékosod lenne egy áráért és nettó teljesítményben ugyanott vagy, de cserébe mélyebb, telíttetettebb a csapatod, amivel jobban tudsz reagálni, ha beüt a krach.

Ráadásul CMC-t ha betennéd a Jetsbe, akkor Adam Gase és a támadófal pont annyira lerontaná, mint Bellt. Bell semmivel nem játszik rosszabbul, mint a Steelersben, van 40 kikényszerített elrontott szerelése 255 snapből, miköben 2017-ben vagy 2016-ban 46 és 54 volt neki 350 és 346 snap után. Hozza a kontakt utáni yardokat, a 2,67 yardos átlaga pont megegyezik a Steelerses karrierátlagával (2,65), a különbség csak annyi, hogy most az első védővel nem a LoS után 2-3 yarddal találkozik, hanem csak 0-1 yarddal. Emiatt rosszabb az átlaga, emiatt gyengébb a számai, pedig a játéka nem nagyon esett vissza.

Szokás mondani, hogy azért nem lehet WR soha MVP, mert függ az irányítótól. Ez bullshit, elég csak megnézni, mit művelt Hopkins vagy Thomas a csere QB-kkal. Egy top WR/TE a QB-tól függetlenül el tud szakadni, megtudja futni az útvonalát és le tudja szedni a rosszul megdobott labdát. Egy futó fal vagy potens támadó/passzjáték nélkül esélytelen.

acsdav2
acsdav2
Reply to  renningan
2019-12-27 11:28

1. Kérdés mikor volt ez, hogy évi 8M-t kapott egy futó? Mert ezt csak a fizetési sapka arányában érdemes nézni. Gondolom nem a 2000-es évek elejére mondod ezt.
2. Azért ez így nem teljesen igaz, hogy csak annyit ér amennyi elkapása van. Mert CMC, Elliott vagy épp Barkley futott yardjait biztos, hogy nem tudná hozná pontosan egy 3. vagy 4.körös újonc. Viszont nem kérdés, hogy ez nem okozna akkora visszaesést a csapatjátékában, hogy ez szignifikáns lenne. De az biztos, hogy a szerződésben anyagilag látszódnia kell, hogy ő futásokban is többet tesz hozzá.
3. Szerintem az egész problémakört oda kellene visszavezetni, hogy buta az a HC, aki futásokkal és 300+-os labdacipelővel akar győztes csapatot építeni. Ha valaki a futások megosztásában gondolkozik akkor fel sem merülnek az ilyen problémák, hogy adjunk-e nekik nagy pénzt vagy sem.
4. Egyébként az jutott még eszembe, hogy a Cowboysnál anyagilag valószínűleg megéri a dolog, mert a ligából egyedül ők birtokolják a csapat merchandising jogait és mivel Elliott (Prescott mellett) a csapat legnagyobb sztárja biztos vagyok benne, hogy mezeladásokban ez megtérül a csapatnak.

renningan
renningan
Reply to  acsdav2
2019-12-27 23:34

1. Pontosan 2017-ben volt ez, akkor volt Freeman top kereső futó 8,25 millával.
2. Erre csak azt tudom mondani, hogy Drake, Jordan Howard, de Blountnak is volt 17 TD-s 1200 yardos szezonja, vagy ott van Murray (erről egyébként elég sokat írtam a cikkben, ha elolvasnád, akkor ugye jobban értenéd a logikámat, de tervezünk majd ezen némileg változtatni, hozzáférhetőbbé tenni a dologakt :) )
3. Pontosan. És ha 2-3 jó, és nem elit futóban gondolkodsz, akkor nem is kell 15 milliót adnod egy posztra.
4. Abszolút igazad van, de ugye ez egy másik szegmens. Anyagilag lehet, hogy JJ jól jár, de a csapata ennyivel gyengébb lesz, és hát lássuk be, így sem túl erős :D ha mondjuk Cooper nem marad, akkor az óriási kapufa lesz, mert nem kérdés, melyik játékos értékesebb.

acsdav2
acsdav2
Reply to  renningan
2019-12-28 09:35

1. De Freeman meg nem ugyanazt hozta, amit a mostani elit futók produkálnak elkapások vagy futások számában. És hát Freeman nem is akkora sztár, mint Elliott vagy Gurley. A te mércéddel nézve szerintem Freeman is túl volt fizetve :)

renningan
renningan
Reply to  acsdav2
2019-12-28 19:55

Derek Carr vagy Jimmy Garoppolo sem azt hozza, amit Aaron Rodgers vagy Drew Brees, de mivel ők kaptak új szerződést hamarabb, kis ideig a legjobban keresők voltak a posztjukon. Ahogy Solder és Trent Brown.

Mindig az a top játékos lesz x-y poszton a legjobban kereső, aki a legkésőbb kapja az új szerződést. Normális körülmények között, DJ 9 milliót kapott volna, Gurley és Bell 9,5 környékén, Zeke 10 milliót. Ez egy egészséges növekedés, a tendenciáknak megfelelően, ami persze csak papíron növekedés, hisz a caphez viszonyítva ez az összeg csökkenő tendenciát mutat százalékban. És mivel a poszt értéke csökken, ez így lett volna jó.

Ehelyett Zeke már a 150 százalékát keresi annak, amit kellene, ami azért nem túl jó irány-

Márton Farkas
Márton Farkas
Reply to  acsdav2
2019-12-26 11:23

Nalam a max lenne 15 soha nem menne fole

acsdav2
acsdav2
Reply to  Márton Farkas
2019-12-27 10:30

De mi az, hogy soha nem menne fölé? Ha 300 vagy 400 millió lesz a fizetési sapka akkor se? Pont ez a lénye, hogy mindig növekszik.

pritek
pritek
Reply to  Márton Farkas
2019-12-26 00:29

SZerintem azt is érdemes megfigyelni, hogy tisztán futó esetében szóba sem jön a szekérderéknyi lóvé. Zeke, Bell, DJ, Gurley, mind közepesnél jóval jobbak elkapásban is, így kvázi két embert kapsz egy fizuért. Viszont ahhoz, hogy valaki megkapja ezeket a pézeket a csillagok jó együttállásának kell megvalósulnia. Értsd, vagy annyira jó az ember és annyira épül rá a csapat támadójátéka, hogy egyszerűen szinte kihagyhatatlan megfizetni, főleg ha az öltözőre is jó hatással van, a másik variáció, hogy épp lejár a szerződése és van egy olyan hülye a piacon aki azt hiszi, hogy ő krisztus következő eljövetele és nem is kell fal és támadójáték ahhoz, hogy sikeres legyen.
Az utóbbi szinte mindíg lesz, ezért ha meg akarod tartani a sztárodat, kénytelen vagy zsebbe nyúlni. Most komolyan. Ki ne akarná még két ilyen szezon után CMCt megtartani csak azért mert futó?

Márton Farkas
Márton Farkas
Reply to  pritek
2019-12-26 00:38

Persze hogy megtartanam csak nem mindenaron. Kiszamolnam mi a max amit lehet neki adni ugy hogy masra is jusson es ezt talalnam neki. Ha jo jo ha nem mehet mashova ahol labonlovik magukat a giga fizuval. O nagyon sokat kap cserebe tuti nem nyer vagy sokat kap es talan lehet ra eselye. Amugy NBA ban us ugyanez a helyzet. Egy nagyon jo jatekosnak aki remek de mondjuk nem top5 os csak pl 10 es adnak egy szupermaxot es el lehet felejteni a tobbi jatekost. Sajnos ez a sport. Valahogy elkene indulni visszafele a realitas talajara, plane hogy nem a kis munkas berrol van szo…

renningan
renningan
Reply to  acsdav2
2019-12-26 02:33

Elliottot azért nem érte meg megfizetni, mert kvázi tök mindegy, hogy itt van vagy nincs, ahogy Gurley esetében is. Nem miattuk jó a csapat. De ez látható a legjobban teljesítő futók listáján is, egyszerűen egy jó futó nem csinál jó csapatot.

Ebből nem az következik, mármint Zeke-ből, hogy akkor támadófalat nem érdemes megfizetni, minden csapat nem juthat PO-ba. Vannak rossz edzők is stb. De a támadófalra lehet építeni, a jó elkapóra, TE-re is, és belőlük sokkal nehezebb jót találni, mint futóból. Zeke-nek szerződést adni fölösleges volt és ez majd akkor lesz különösen fájó, ha miatta nem jut pénz akárcsak egy csere falemberre is, mert a minőség mellett a mélység még az, ami nagyon fontos. Nemhogy egy csere QB, de egy jó csere tackle vagy guard, vagy corner, vagy szinte bármelyik poszton egy minőségi csere többet ér, mint egy futó, aminek a jó teljesítményhez ezer dolog kell. Nincs még egy poszt a ligában, ami jobban függne egy egész embercsoporttól és a jó rendszertől. Egy önmagában ennyire életképtelen posztra költeni szerintem minimum ostobaság.

Ami meg Goffot és Cookst illeti, ide veheted a Ramsey trade-et. Szerintem nem nagyon van rosszabb GM jelenleg Les Sneadnél. Rosszkor és rossz szerződéseket köt a rossz játékosokkal.

acsdav2
acsdav2
Reply to  renningan
2019-12-27 11:04

Ha már Snead. Hogy is volt ez még tavaly júliusban? ;)
https://fuzovelkifele.com/2019/07/hosszabbitott-ket-sikerkovacsaval-a-rams/

renningan
renningan
Reply to  acsdav2
2019-12-27 23:28

Azért ott se volt agyondicsérve, sőt, csak azt emeltem ki, hogy McVayt kinevezte :D de azóta már annyi szarságot csinált, hogy azt McVay sem kompenzálja :D

acsdav2
acsdav2
Reply to  renningan
2019-12-27 23:34

Mondjuk ezt akkor se értettem, de miért járna dicséret McVay kinevezésért? :) A csapatok általában egy újonc főedzőt neveznek ki, aki koordinátorként szép eredményeket ért el.

renningan
renningan
Reply to  acsdav2
2019-12-27 23:53

Fiatal volt nagyon, elég tökös húzás volt, nem biztos, hogy sokan bevállalták volna. Így utólag ennyi szerencséje volt csak, karrierje kb egyetlen fénypontja, hisz mondjuk Donald kiválasztása azon a helyen, ahol várták, hát nem egy nagy cucc.

acsdav2
acsdav2
Reply to  renningan
2019-12-28 09:47

1.Jajj, ne már :D Hát elit QB-nak nézett ki Cousins a kezei alatt. Hogy Goff ne legyen kuka, mindenképpen egy fiatal támadóguru kellett, más pedig nem volt elérhető. Szerintem McVay kinevezése se volt nagy cucc.
2. Ha a Cardinalsnak bejön Kingsbury kiválasztása, arra tényleg mondhatjuk, hogy óriási választás volt. Bár nem nagyon fog bejönni, mert aki annyira ért a védelemhez, hogy Vance Jospehet nevezi DC-nek az nem nagyon lesz jó HC :)

renningan
renningan
Reply to  acsdav2
2019-12-28 12:23

Az elit QB azért túlzás, és láttuk, hogy Kitchens vagy Hue Jackson sem jó HC annak ellenére, hogy jó OC volt.

McVay kinevezése jó döntés volt, a Super Bowl részvétel után pedig úgy tűnt, hogy ez elég a boldogsághoz, ami miatt speciel én is pozitívabbnak ítéltem meg, mint amilyen volt. Idén viszont bebizonyosodott, hogy egyetlen jó lépés nem tud helyrehozni millió rosszat. De így, hogy beszélünk, Sneadről egy nagycikk is érdekes lenne :D

Attila Horváth
Attila Horváth
2019-12-25 21:27

Kíváncsi lettem nagyon, hogy Spielman mennyit tesz le majd Cook elé.

camillo 7777
2019-12-28 08:14

Talan butaság túl fizetni egy futót. De arra is kellene kitalálni valami rendszert ,hogy ne apróért focizzanak évekig. Bell nem most érdemli meg a nagy pénzt ,hanem eddig kellett volna megkeresni ennyi pénzt.

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

36
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x