Connect with us

Draft

A bőség zavara – Vikings draftértékelő

Minden csapat 7 választási joggal vághat neki alapesetben a draftnak. Ez kiegészülhet a kompenzációs rendszernek köszönhetően és az esetleges cserék által. Azonban az, hogy egy csapat 15 újoncot is választhasson egy classból, nem mindannapi eset.

A Vikings elsősorban cserék útján gyűjtötte be ezt a gyakorlatilag két draftra is elegendő mennyiséget. Noha a top100-ba “csak” négy választásuk esett, abból kettő is az első körben. A temérdek pick a harmadik napra gyülemlett igazán fel, ahol is 11 játékost választhattak.

A koncepció az egész holtszezonban érezhető volt a csapat körül. Fiatalítsuk meg a keretet. Ezen elv keretein belül távozott több meghatározó név is, köztük Joseph, Griffen és Rhodes is, akik a 2010-es évek védelmének oszlopos tagjait voltak. A draft mindig némiképp szerencsejáték is. Minél későbbi körökről beszélünk, annál nagyobb a mellényúlás lehetősége. A nagy számok törvénye alapján természetesen 4 harmadik napos választásból kevesebb kezdő vagy akár csak rotációban használható embert fogsz találni, mintha 11 lehetőséged lett volna, így mindenképp érdemes lesz nyomonkövetni a 2020-as Vikings class jövőjét.

Érdekesség, hogy a 11 választás egyébként még kevesebb is, mint amennyivel nekiindult Rick Spielman (GM) a harmadik napnak. Eredetileg 13 pickkel rendelkezett a minnesotai csapat, melyből egy 5. és egy 6. körös picket adtak el 1-1 jövő évi 4. és 5. körös választásért a Bearsnek és a Ravensnek.

Az értékelőt ezúttal nem választásról választásra teszem meg, hanem pozíciónként nézem át az összetartozó embereket. Aláhúzással az első három körben választott játékosokat jelöltem, míg dőlttel az 5. vagy későbbi körben érkezőket.

Elkapók

1/22 Justin Jefferson (LSU)5/176 K. J. Osborn (Miami FL)

Nem véletlenül rendelkezett két első körös választással is a csapat már a draft előtt. A Stefon Diggs-csere keretein belül a gárda ugyan szert tett az 1/22-es választásra, de el is vesztette a támadósorának egyik fontos tagját. Jefferson ha nem is egy az egyben, de vélhetően Diggst jött potólni. Hiába keresték éveken át az elit duó mögé a megbízható 3. számú elkapót, végül a top egység is megbomlott, így pedig egyértelmű need lett a WR. Persze korántsem biztos, hogy egy Diggs hasonmást szerettek volna draftolni, Jefferson stílusban leginkább Thielenre hasonlít. Jefferson egy pontos, nagyon képzett route runner, de korántsem olyan kirobbanó atléta, mint például Diggs volt. Nem lassú, csak nem kiemelkedő NFL szinten. Ennek ellenére vagy éppen emiatt azonban konstansan jól tud szeparálódni. Remekül futja az útvonalakat, akkor és úgy gyorsít bele vagy épp töri meg őket, hogy szabadra játssza magát. Kiemelkedően jók a kezei is és a szoros elkapásoknál is meglepően jó aránnyal húzza be a labdát.

Az egyik legaggasztóbb viszont, hogy elsősorban slotból játszott az LSU-n. Voltak snapjei a pálya szélén is, de főleg belülről indult. Ha a fent leírt előnyöket/hátrányokat átgondoljuk, igazából megkapjuk Adam Thielen profilját. Jefferson szerintem jó játékosa lesz a ligának, sőt én kifejezetten szerettem mint prospect, ugyanakkor a Vikings a támadójátékának egy fontos elemét vesztette el Diggs személyében és hoztak egy ugyanolyan stílusú játékost, mint amilyen már amúgy is volt a keretben. Persze, ha az a terv, hogy Cousins előtt úgyse tud 2 és fél másodpercnél tovább tartani a fal, akkor lehet létjogosultsága a két kiemelkedő slot WR-nek. Nyilván mind ő, mind Thielen játszott már eddig is és fog is a szélen, csupán sem felépítésben, sem sebességben nem azok a játékosok, akiknek igazán X elkapót kellene játszaniuk.

[ppp_patron_only level=”3″ silent=”no”]

Említettem, hogy nem volt már Diggs távozása előtt sem meg darabszámra a poszt, így nem meglepő módon jött még elkapó a draftról. Azt mondjuk itt már végképp nem értettem, hogy miért egy újabb slot… Sűrűn lesz támadva a pálya a közepe a Vikings támadósora által, az biztos. Viccen kívül Osborn azon túl, hogy elég nagy reach volt, kicsit érthetetlen is. Amit látok a pick mögött, az talán Osborn visszahordó képessége. Egyetemen is már alkalmazták erre a szerepkörre, azonban nem a poszt új Devin Hestere jut eszembe róla. Bár a TD nem minden, azért érdekes, hogy sem a Buffalón (korábbi egyeteme, innen transzferelt a Miamira senior évére), sem Floridában nem vitt vissza sem kickoffot, sem puntot egyszer sem TD-re. Nem gondolom, hogy Osbornra 3. számú elkapóként számítanának, azonban érdekes, hogy a Vikings rostere tömve a hasonló felépítésű elkapókkal. A 6 láb környéki, nem igazán magas, nem igazán gyors, de megbízható kezű és dinamikájú emberek mellé a draft hátsó köreiben vártam volna némi színesítést, főleg ha már ennyi pickkel rendelkezik a csapat.

Defensive Backs

1/31 Jeff Gladney (TCU) CB, 3/89 Cameron Dantzler (Mississippi St.) CB, 5/169 Harrison Hand (Temple) CB, 6/205 Josh Metellus (Michigan) S, 7/249 Brian Cole II (Mississippi St.) S

Miután a kezdő corner triója távozott a csapatnak, számítani lehetett több defensive back, elsősorban corner érkezésére, ami meg is valósult. Végül 5 DB is érkezett.

A második első körös választásukat először elcserélték a 49ersszel, ezzel szert téve plusz 4. és 5. körös pickekkre, majd a kör végén nem nagy meglepetésre a legnagyobb hiányposztot erősítették meg Jeff Gladney-vel. Mivel valóban távozott minden tapasztalt corner, elsősorban egy kissé protípusosabb CB-t vártam elsőre. A TCU játékosa kissé alulméretezett, így kérdés, lehet-e belőle NFL-szinten igazi első számú corner. A felmérős eredményei közepesek vagy inkább gyengék voltak (bár vélhetően a sérülése után még nem volt 100%-os formában). Félek, hogy Gladney fizikális press man-ben erős stílusa a profik között már nem fog tudni olyan eredményes lenni, mint egyetemi szinten. A futás ellen hasznos játékos lesz, ami mindig fontos volt Zimmer rendszerében, de kétségeim vannak afelől, hogy valaha lesz-e No.1 CB belőle. Nem tartom kizártnak, hogy a slotban képzelik el Gladney jövőjét, de egy csapatnál, ahol nincs se első, se második számú megoldás, kissé furcsa, ha a slotba draftol az első körben. Ettől még kinézhet neki egy elit slot karrier, ha ott fog főleg játszani.

A poszt újjáépítése nyomán a harmadik körben is érkezett erősítés a corner részlegbe. Dantzler megítélése elég kettős. A videókon mutatott produkciója alapján sokan kezdték el megkedvelni a játékát. Ráadásul felépítésében is már sokkal jobban megfelel az első számú CB-nek. Magas, hosszú kezei vannak és mindehhez kellően aggresszív is. Szintén tapasztalt press manben, de zónában is. A hátulütője, hogy nagyon rossz combine-on van túl. 4.60 másodperces 40 yard felett nagyon kevés corner csinált magának karriert a ligában és Dantzler ezen vonal fölött teljesített. Továbbá túl vékony a posztra. Ha a 40-es idejéhez hozzáveszi az ember, hogy még tömeget kéne szerezni, vagyis akár tovább lassulhat, még ilyesztőbb a helyzet. A harmadik kör végén nem számít már ördögtől valónak egy próbálkozás egy egyébként jó technikájú egyetemen sikeres corner felé, ugyanakkor ez a választás is kissé megkérdőjelezhető.

A corner sor harmadik játékosa kapcsán csak tovább nőnek a kételyek. Mintha a Vikings ráment volna egy adott séma szerinti játékosok kiválasztására. Hand sem épp a sebességével vagy agilitásával, fordulékonyságával kápráztatta el az scoutokat. Az atletikai számokat tekintve a combine-on minden sebességre épülő gyakorlaton a mezőny végén kullogott, egyedül az ugrószámokban lehet pozitívan kiemelni, ahol elit számokat produkált. A draft előtt ráadásul több scout is felvetette, hogy akár safetyként lehet jövője a profik között.

A cornerek után a hátsó körökben érkezett két safety tovább erősítve a defensive back sort. Itt már nem azonnali kezdőket vadásznak a csapatok, de a Smith – Harris duó mögött elvékonyodott a poszt, így van realitása a mélyítésnek. Főleg, ha belevesszük, hogy Harris csak franchise tag alatt játszik, míg Smith már 31 éves. Metellus minden szempontból jó prospectnek tűnik. Tapasztalt mind FS, mind SS szerepkörben, sőt még a slotban is. Átlagos atletizmsa mellé fizikalis játékstílusa és remek szerelőképessége társul. A 6. körben szerintem igazán remek választás. Esetében én kicsit többet látok, mint csak egy csere ember. Ha az előttünk álló szezonban talán még nem is, 1-2 év múlva kiforrhat belőle egy egészen jó kezdőjátékos, főleg ha gyakran sikerül hasonló olvasásokat bemutatnia.

A defensive backek sorát a 7. körben Brian Cole II zárta. Fizikális játékos, aki főleg a box környékén a futás ellen lehet hasznos. A passz elleni védekezése azonban nem NFL-szint. Mind az olvasási sebessége, mind az elkapási ponton való produkciója gyengébb, így elsősorban inkább a speciális egységben lehet jövője és csak nagyobb sérüléshullám esetén kap majd szerepet a védelemben.

Támadófal

2/58 Ezra Cleveland (Boise St.), 6/203 Blake Brandel (Oregon St.), 7/253 Kyle Hinton (Washburn)

A draft harmadik választásával a már sokat szídott támadófal kapott erősítést. Clevelandet a draft közeledtével sokan már első körbe is várták, noha ez erősen tulzó volt vele kapcsolatban, a második kör végén bőven jó értéket képvisel már. Cleveland remek atletikussággal rendelkezik, modern LT prototípus, kissé vékonyabb felépítéssel, de könnyed alsótesttel. Az ellenfelek mozgásának tükrözésében az egyik legjobb volt a classban. Az erőteljes bull rushok ellen kérdés, megvan-e a lehorganyzási képessége, de a combine-on mutatott 30 fekvenyomása megmutatta, a karjaiban azért lehet bízni. Reiff az NFL gyengébb LT-jei közé tartozik és 8 milliót lehetne spórolni az elküldésével, így nem lepne meg, ha egy jó TC-vel beelőzné a poszton az újonc, amivel a vérfrissítés mellett extra pénzt is kreálna a csapat.

Clevelandhez hasonlóan Brendel is a vékonyabb tackle-ök közé tartozik. Esetében azonban az erő hiánya már inkább aggasztó is. Továbbá nála a könnyed felépítés nem társul olyan jó atletikai paraméterekkel, így igazán nincs kiemelkedő testi adottsága. Legjobb esetben is csere swing tackle lehet belőle meglátásom szerint, de még ehhez is gyorsítania kell a lábmozgását és felszednie pár kiló izmot. Ha ezeket sikerrel véghezviszi, megfelelő backup játékos lehet belőle, aki elsősorban passzblokkolásban lehet képes segíteni.

Végül a draft egyik utolsó választásával is a támadófal kapott egy kis mélységet Hinton személyében. Akárcsak a többiek, ő is egyetemi LT volt, de a profik között vélhetően beljebb fog mozogni majd. Gyakorlatilag UDFA játékos, aki helyett ha nagy sztár nem is jöhetett volna, kétlem hogy a maradék 2 pickre mindkét csapat az ő nevét írta volna fel.

Védőfal

4/117 D.J. Wonnum (South Carolina) DE, 4/130 James Lynch (Baylor) DE, 7/225 Kenny Willekes (Michigan St.) DE

A negyedik kör a front sevené lett. Három választása is volt itt a Vikingsnak, amiből kapott erősítést a védőfal széle, közepe és a linebacker sor is. Elsőként a fal szélére érkezet D.J. Wonnum. A negyedik körben borzasztó korainak gondolom ezt a választást. Mindezek ellenére Wonnum izgalmas prospect. Nem volt túl produktív egyetemi karrierje, de ha a technikáján tudnak segíteni, kicsit felerősíteni az NFL-szintre egy erősebb, tanuló év után akár korrekt kezdő kalibert is látok benne. Szívesebben láttam volna ezt a picket a 6. körben, de a játékos profilja egyébként tetszik.

A három negyedik körös választásból a másodikkal is a védőfalba erősített a Vikings. James Lynch Wonnummal ellentétben rendkívül produktív volt az egyetemen. A Baylor új sack rekordere azonban a profik között némiképp tweenernek számít. A fal belsejéhez vékony, míg kívülre hiányzik belőle a megfelelő hajékonyság és robbanékonyság. Az NFL-ben így lehet, hogy nem is találnak majd neki egyértelmű pozíciót, hanem a fal minden részén feltűnhet majd a kezdőket tehermentesítendő. Mindezek mellett Lynch is picit korábban lett kiválasztva, mint azt gondoltam volna, így ezzel együtt ez sem egy ideális választás. Ugyanakkor James remek karakter, mindig hajt és megfelelő alázattal egy közepes kezdő játékossá kinőheti magát. Azonban ez karrierje teteje, aminek eléréséhez is sokat kell fejlődie.

Ha Lynch tekintetében még volt is kérdés a posztot illetően, a szokásosnak mondható dupla biztosítására a hetedik körben érkezett még egy igazi edge defender. Willekes is produktív volt az egyetemen és mondhatni már kifejlett játékosnak számít. Alacsony plafonnal, de meglehetősen magas padlóval vág neki az NFL-karrierjének. Egy futás ellen jó, sokszor erőből dolgozó edge defender lehet, aki ha kezdő szerepre nem is, hasznos rotációs szerepkörre mindenképp számíthat a profik között is. A 7. körben pedig kész stealnek is tekinthető.

Egyéb

4/132 Troy Dye (Oregon) LB, 7/244 Nate Stanley (Iowa) QB

Ha eddig volt pár reach szagú választás Troy Dye a negyedik körben mindenképp steal. Dye stílusa remekül illeszthető a Kendricks – Barr duó mellé. Már rookie-ként is sok snapre számíthat gyenge oldali LB-ként. Jó atlétának számít és erőssége a passz elleni védekezés. Első naptól képes lehet a TE-k ellen játszani. Atletikusságban megfelel a modern LB kritériumainak, de kissé vékony a pozícióra. Felépítése inkább safetyre emlékeztet, bár ott se lenne a legnagyobb játékosok között. Mivel a Vikings védelmében már volt két remek futás elleni LB talán elbírják, ha Dye-t a földön el tudják nyomni, de a benne rejlő potenciálhoz hasonló érték a draft ezen pontján már ritkán található.

Az értékelő utolsó elemeként a hetedik körös Nate Stanley a soros. Itt már messze nem kezdő potenciállal rendelkező irányítókból válogathat az ember és az Iowa egykori játékosára is illik ez a leírás. A választassál talán Sean Mannion pozícióját szeretnék megversenyeztetni. Stanley plafonja egy közepes game manager szintű irányító környékén van. Jól vigyáz a labdára, nem vállal felesleges kockázatot, de nem elég pontos és hiányzik a játékából az a fajta váratlan megoldás, ami kiemelhetné őt a cseresorból. Az a fajta irányító lehet belőle, aki ha be kell szálljon és szerencséd van, nem fogja neked elveszteni a meccset, de ha hátrányba kerülsz, nem ő fogja megfordítani a párharcot. Bár az erő megvan a karjában a mély labdákhoz, nincs meg hozzá a kellő pontossága, így kihasználatlan maradhat ez a potenciál. Persze ha a 7. körben 4 évre találsz egy megfelelő csereirányítót, a választás már rendben van. Kérdés ki lehet-e ennyit is hozni belőle.

Összegzés

A Vikings a 2020-as offseasonban egy átépítési folyamatba kezdett bele. Pár meghatározó, de idősödő játékos elküldése és a 15 választás mindenképp ezt sugallja. Egyes szakértők a draft egyik legnagyobb nyertesének tartják a Minnesotát. Tény, hogy a sok választással sikerült pár ígéretes tehetséget szerezniük, és a nagyobb merítési lehetőségből kis szerencsével több játékos fog karriert befutni a profik között. Mindezek ellenére én kicsit úgy érzem, hogy a mennyiség miatt lett egyeseknek ez egy kicsit túlságosan is felértékelve. Egyáltalán nem gondolom, hogy rossz drafton lenne túl a Vikings, de a legmagasabb polc nálam picit túlzó. Az első három választott akár rögtön kezdő is lehet a csapatban (Reiff – Cleveland párharcon múlik), ami önmagában már jó előjel. A hátsó körökben való rengeteg lehetőségből azonban talán kicsit többet is ki lehetett volna hozni. Jó pár esetben választottak hasonló stílusú játékost, vagy olyan embert, aki kicsit meglepő volt a draft azon pontján. A sok távozó, sok új ember miatt némi visszaesést várok a csapattól, de ha ebből a 15 újoncból 5 meghatározó játékos és pár hasznos csere lesz 2022-re, akkor Minnesotában sikeresen tették le az alapot a hosszútávú projektnek.

Értékelés: B

[/ppp_patron_only]

62 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
62 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Kristóf Győrffy
Kristóf Győrffy
2020-05-27 09:18

Annyi sok A+ meg A értékelés után mellbe vágott a valóság egy erős B-vel :D

Ezért szép ez az egész, mert szerintem (meg kb. minden más Vikings szurker szerint is) az első három körben naaagyon jó játékosokat sikerült hozni, minimum az értékükön, reachelés nélkül, további tőkét is gyűjtve. Ehhez jön egy valag hátsó körös választás, ahonnan ha kettő-három bejön, már megérte. Ráadásul az első négy pickkel sikerült a hiányposztok nagy részét is betömni, akár azonnal is bevethető játékosokat választva, és Reiff is végre valahára lecserélhető. Ez nálam alsó hangon is A.

Aztán persze az is egy szempont, hogy mennyire illeszkednek a sémába a játékosok, értem, és meg is értem a gondolatot a B mögött. Jefferson és Thielen hasonló stílusa talán a fő kérdés. Mondjuk amennyire tavaly sokáig nem jöttek Diggsre a játékok, viszont amilyen jó az összhang Thielen és Cousins között, ezzel nincs is feltétlenül baj. Thielenre ki tudnak így is jönni a nagy játékok, két ilyen jó útvonalfutót pedig ember legyen a talpán, aki le tud követni.

Az biztos, hogy a playoff nem lehet kérdés ennek a csapatnak idén sem, erős divízió ide vagy oda (idén a Lions is meccsben lesz, meglássa mindenki). A nagyobb kérdés az az, hogy sikerül-e előre lépni még egyet. Ez a szűk anyagi lehetőségek, és a nem túl magas draftpickek miatt nem egyértelmű nekem, nem jött igazán azonnali, jelentős upgrade. Viszont ha beválnak a secondarybe húzott srácok, le lehet váltani Reiffet, és a WR-páros sem “zavarja” egymást a pályán, akkor egy nagyon értelmes építkezéssel talán még léptünk is a SB felé egyet. Nem hatalmasat, de ez a csapat jó, még mindig jó.

RvBalazs
RvBalazs
2020-05-27 10:05

Szerintem nagyon szigorú az a B értékelés.
Igen, tudom, ez az szerkesztő alatriste véleménye mindössze, aki nálam sokkal jobban ért a focihoz :-)
Érdekel, hogy hogyan lehetett volna ez A, vagy A+ ?

Amennyire nem szerettem a draft alatt Jefferson érkezését, ahogy utánaolvastam jobban és megnéztem azokat a csapatokat, akik Thielen szintű WR-rel sem rendelkeztek és mennyire szenvedtek, igy már egész korrekt.
Igen hasonló játékosok Thielennel. De biztos vagyok benne, hogy okkal őt hozták ide, még ha gunner volt még a WR class-ban

Szerintem Wonnum alul van értékelve. Kinlaw mellett tényleg nem úgy jöttek az eredmények, de azért az OL feladata sem egyszerű, amikor két jó játékos érkezik.
Kiváló példa, hogy a 49ers esetében se mindenkinek jönnek a kiváló statisztikák, mégis mások stat-jait fel lehet húzni.
Ez az edzői gárda csinálhat belőle is egy nagyon eredményes játékost.

Sokat megtett a csapat a 2. napon Trent Williams megszerzéséért. Az tuti nagyot dobott volna, instant nagyobb hatása lett volna, mint Ezra érkezése.

Támadó oldalon érkezett egy nagyon jó WR. Némi OL megoldás.
van jó RB, jó QB. Szerintem ezen a fronton sokkal többet nehéz lett volna tenni (és még van keret rá, hogy esetleg Warford-t is idehozzuk)

Védő oldalon Dye, ahogy az értékelésben is szerepel tökéletesen illik a LB sorba. Nehéz jobb LB sort elképzelni. Ha igy nézzük, már nem is lehet reach jelzőt használni rá.

DL-be Wonnum-ról irtam. Mellette Odenigbo is nagyot lépett előre, nem lesz könnyű őt se megállitani idén.

A S sor legjobb aligában, a tavalyi gyenge CB sort is ők húzták ki a pácából. Olyan CB-k érkeztek, akik az edzői gárda prototipusai. És még sikerült extra pick-t is begyűjteni.

Ez egy akkora A, mint a ház nekem :D
pedig nagyon kritikusan szoktam hozzáállni.

De a mélyére nézve nagyon rendben lesz a csapat.

A csoport első helyére ugyanannyi esély van, mint a 3. helyre. Nagyon apróságokon fog múlni, hogy kinek hogyan jönnek ki a lépések.

Fetyke
Fetyke
Reply to  RvBalazs
2020-05-27 11:49

SKOL!

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  RvBalazs
2020-05-27 12:12

Az értékelésnél vedd figyelembe, hogy egy-egy húzás helyét is szokták osztályozni (nem mindegy, hogy Jefferson az első vagy a harmadig körben jön), nem csak azt, hogy mennyire lesz hasznos a csapatnak. A draft pedig olyan műfaj, hogy kell egy pár év, hogy a csapat szempontjából kiderüljön a tényleges értéke a class-nak. Az pedig elvitathatalan, hogy az A-tól akár a C+ -ig terjedhet ez az érték, így a B reálisnak is tekinthető.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Gáspár Bollók
2020-05-27 12:24

Jefferson a legtöbb szaklap mockjában a 4. legjobb elkapó és top 20-as prospect volt. A mockjában még dani is úgy számolt, hogy föl kell érte cserélniük. :)

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  Fetyke
2020-05-27 13:08

Ez csak egy erős hasonlat akart lenni. Jefferson épp a helyén jött, csak a cikk írója szerint nem biztos, hogy ilyen típusú játékos hiányzott a csapatból. Így a B- érthető, de ez is csak egy vélemény. Ha úgy ítélte volna meg, hogy pl. pont ilyen játékos kell a csapatnak és pont helyén is volt, az B+ vagy A, ha pedig mindezt kicsit hátrébb teszi meg akkor A+. De ez csak az én véleméynem.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Gáspár Bollók
2020-05-27 13:20

Igen csak ebben alatriste téved! :) Illetve gyermetegnek érzem ezt a fajta magyarázatot. Thielen tök mindegy, hogy slotban vagy szélen áll föl, mindenhol megveri az emberét. Ha jön még egy ilyen elkapó, az nem lehet olyan rossz.
De! Akkor tudnám elfogadni az érvelésedet, ha ezt következetesen vitte volna végig alatriste. De JJ azért lett lehúzva, mert nem rendszerfit, pedig jobb combine-t produkált, mint annak idején Diggs. Gladney pedig hiába volt az egyetlen elsőkörös rendszerfit CB, le lett húzva a méretei miatt.
Bocsi de azért ennél “ha akarom ezért húzom le, ha akarom akkor meg azért a választást” hozzáállásnál egy értékelőn belül több, sokkal több következetességet várnék el. És nem azért mert a kedvenc csapatomról van szó.

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  Fetyke
2020-05-27 14:19

Utánanéztem, és tényleg tök igazatok van. A szakértők táblázatában is a B+ volt a legrosszabb értékelés. Illett volna ehhez igazítani Alatristenak is a véleményét. Most nem tudom eldönteni, hogy csak összecsapta az anyagot, hogy túl legyen rajta (ez abból is látszik, hogy csokorban kezelte a játékosokat), vagy egyszerűen szabotálni akarja a csoport ellenfelünket. Egyik sem szép dolog. :)

RvBalazs
RvBalazs
Reply to  Gáspár Bollók
2020-05-27 14:55

nincs ez összecsapva! szépen fel van épitve a cikk, és maguk a játékosok is kellően ki vannak elemezve.
Nem hiszen, hogy ennél többet lehetne várni egy draft értékelőbe.
de igen, a legtöbb helyen TOP3 volt a vikes draftja (és ezt is megemlitette, hogy véleménye szerinte ez a mennyiségnek szólt)

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  RvBalazs
2020-05-28 16:30

irónia volt :D

RvBalazs
RvBalazs
Reply to  Gáspár Bollók
2020-05-27 13:20

ahogy irtam is alatriste jobban ért a focihoz mint én! és tisztelem is a véleményét, korábban is mindig szivesen olvastam.
és természetes, hogy másképp lát két ember egy adott dolgot. Barátokkal is másképp látjuk, legyen Vikes vagy GB szurkoló.
engem piszkosul érdekel, hogy aki szerinte B meg B- az hogyan lehetett volna jobb? mi az amit nem oldott még meg a csapat? (van ilyen, én is irtam, hogy jöhet Warford pl. akár Griffen is hasznos lenne még 1-2 évre)

RvBalazs
RvBalazs
Reply to  Gáspár Bollók
2020-05-27 13:20

több podcastben a srácok is beszéltek róla, hogy ha egy csapat választ és neki márpedig olyan játékosra van szüksége, akit két körrel később várnak. Ha tényleg rá van szükség, akkor az nem igazi reach.
és maga a steal és reach fogalma is kérdéses.
az érvelés, hogy A-tól C-ig lehet osztályozni? hát, van F is ott, meg a WTF,
nem értem, hogy ez alapján miért a B a helyes :D
szerined hogyan lehetett volna ebből A akkor?

Ádám Váradi
Ádám Váradi
2020-05-27 12:33

Én még egy jó darabig nem fogom elengedni ezt az 58.pickre húzzuk Denzel Mims picket. Tavaly AJ. Brown-t szerettem volna a második körben, most pedig Mims zsinórban a második játékos lehet aki eggyel után megy ki és berobban az NFL-be.OT meg lehetett volna Peters is.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Ádám Váradi
2020-05-27 13:46

Erre azt tudom mondani, hogy nyilván a Trent deal meghiúsulása átírta kicsit a forgatókönyvet Spielmanéknél is. Egyébként is 3 kimagasló elkapó nem fér el egy csapatban. :) Mindegyik magának követelné mindig a targetet, erre meg nincs szükségünk. :D

Ádám Váradi
Ádám Váradi
Reply to  Fetyke
2020-05-27 13:59

Nem hiszem hogy a rookie szezonba követelnék maguknak a targeteket, Thielen pedig már 30éves nem lesz mindig ilyen mely az elkapó class

Fetyke
Fetyke
Reply to  Ádám Váradi
2020-05-27 13:59

Alkat kérdése. Szerintem Diggs már az edzésen sem osztotta volna szét a labdát, ha tehette volna. :D
Viszont, ha nem kap egy WR megfelelő számú targetet, akkor könnyen úgy járhat, mint Treadwell. A Thielen-Diggs kettős mellett alig kapott lasztit, hiába volt első körös. Így begörcsölt és el is rontotta nagy számban az elkapásait, ezért még kevésbé bíztak benne, már snapet sem kapott annyit, amitől ő csak még frusztráltabb lett…. Pedig alapból nem olyan rossz elkapó (nyilván nem elit), ezt tavaly azért be tudta mutatni, csak nálunk az akkor már késő volt.

Ádám Váradi
Ádám Váradi
Reply to  Fetyke
2020-05-27 13:59

Na majd meglátjuk, de ennyire még sose voltam izgatott egy szezon előtt, csak imádkozok istenhez hogy még egy Guardot szerezzünk

Fetyke
Fetyke
Reply to  Ádám Váradi
2020-05-27 14:07

Te nem guardot szeretnél szerezni, hanem Warfordot. :D
Sajnos nem illik a csapatba, mert fekete. :)
Amúgy én is izgatott vagyok a szezon miatt. Hozzátéve, hogy lehet belőle besülés is. A védelem miatt nem aggódom, de azért az offenseben egyedül csak az pozitívum egyelőre, hogy Kubiak tejhatalmat kapott. A többiben csak reménykedem…

Ádám Váradi
Ádám Váradi
Reply to  Fetyke
2020-05-27 14:07

Szerintem ez nem igaz, hogy azért mert fekete, akkor nem lenne Oduh, Hill csak szimplán jobb fit a Vikingsnak ráadásul nem tudunk falembert kinevelni, a technikáján sokat kellene volna dolgozni Jonesnak, részemről nem lenne az se gond a top5be végeznék ami a draftot illeti.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Ádám Váradi
2020-05-27 14:25

Csak vicceltem. :) De tényleg nem tudom hova tenni azt, hogy a kezdő támadósorunk ennyi fehér emberrel áll fel. Azért ez ma már finoman fogalmazva sem trend.
Annyit pontosítanék, hogy eddig nem tudtunk támadó falembert képezni. Idén Samián gondolom lemérhetjük, hogy mennyit változott mindez az új stábbal.

Ádám Váradi
Ádám Váradi
Reply to  Fetyke
2020-05-27 14:43

Gondolod Samia kezdő lesz? Nekem nincs gondom azzal, hogy fehérek a falemberek, egyedül az zavar, hogy túl könnyűek súlyra, nekünk volt a második legkönnyebb OL az egész ligába

Fetyke
Fetyke
Reply to  Ádám Váradi
2020-05-27 16:25

Nagyon bízom benne. Legalább próbálják ki. Tehetség alapján volt benne kezdő potenciál amikor tavaly draftoltuk. 1 évet most már tanult. Ha ezek után sem lehet rá számítani, akkor tényleg hagyjuk az OL draftot (legfeljebb első körben) és inkább szerezzük játékost az FA piacról. Na nem mintha az olyan jól menne. :)

Ádám Váradi
Ádám Váradi
Reply to  Fetyke
2020-05-27 17:56

Bears ellen nem nézett ki rosszul Samia

Fetyke
Fetyke
Reply to  Ádám Váradi
2020-05-27 18:15

És az előszezonban sem. Látszott rajta a rutintalanság (false start), de amikor akcióba lendült akkor jól nyomta. Igaz, ott nem az első sor ellen játszott.

Ádám Váradi
Ádám Váradi
Reply to  Fetyke
2020-05-27 19:44

Viszont a Bears ellen simán jó szintet képviselt, és ott azért volt minőség

Breuer András
Breuer András
Reply to  Ádám Váradi
2020-05-27 21:02

Remélem a súlygondot majd a jövőbeni Draftokon megoldja a Faalele, Dunlap jr. páros a Gophersből!! :)) csak maradjanak egészségesek

Ádám Váradi
Ádám Váradi
Reply to  Breuer András
2020-05-27 21:32

Vagy Trey Smith a Tennessee-ből :)

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  Fetyke
2020-05-27 15:01

“Egyébként is 3 kimagasló elkapó nem fér el egy csapatban. :)”

Ezt beszéld meg Jerry Jones-al :)

RvBalazs
RvBalazs
Reply to  Vicgeordie
2020-05-27 15:01

ugyanez jutott eszembe
Fektye: 3 kimagasló elkapó nem fér el egy csapatban
Jerry Jones: Hold my beer

Fetyke
Fetyke
Reply to  Vicgeordie
2020-05-27 18:15

Ezzel Jones papának is akartam üzenni. :)
Én pedig abban nem vagyok benne biztos, hogy ez bejön majd a Dallasnak. A WR-ek nagyon nehéz lelkiállapotú lények…
Nálunk a kettős sem fért meg egymás mellett! :D

Ádám Váradi
Ádám Váradi
2020-05-27 12:57

Ráadásul kihagytad Quartney Davis-t a felsorolásból. Ő a Texas A&M elkapója volt, és sokan várják tőle, hogy már az első évébe akár WR3 is lehet. Egyébként ő draftolatlan volt.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Ádám Váradi
2020-05-27 13:08

Akartam róla is szólni, csak éppen már így is hosszú lettem. :)
Azt azért tegyük hozzá, hogy a szerző állításával ellentétben a WR3-at tavaly megtaláltuk. Én Johnsonból idén egy break out évet simán kinézek.

Ádám Váradi
Ádám Váradi
Reply to  Fetyke
2020-05-27 13:14

Akkor ez egy nagyon ritka pillanatok egyike, amikor nem egyezik valamibe a véleményünk. Johnsonba max 3-400 yardot látok, csak Slotba nem fog játszani egyáltalán tavaly pedig onnan játszott sokat. Na de bízzunk benne:) vagy Tajee Sharpeban:)

RvBalazs
RvBalazs
Reply to  Ádám Váradi
2020-05-27 13:26

igen, őt én is meg akartam emliteni.
Elég jó kis játékos lehet. elképesztő sebességre is képes.
szerintem megvan a cserékkel együtt a minőség és mélység is a WR poszton.
TE-ből is jók vagyunk. RB, QB pipa
az OL lehetne jobb, de amúgy ez egy elég pofás támadósor

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  Ádám Váradi
2020-05-27 14:25

Valamikor korábban írták, hogy draftolatlan játékosokkal ebben a cikksorozatban nem foglalkoznak. Így is volt játékos dögivel, akiről lehetett írni :D

Fetyke
Fetyke
2020-05-27 13:08

Az értékelés nálam nagyon lehúzós lett, ennél bőven jobb lett a Vikings draftja, és nem csak a mennyiség miatt.
A Jefferson miatti fanyalgást egyáltalán nem értem. Mitől lenne gyengébb “két Thielennel” egy elkapósor. Ne csináljunk úgy, mintha Adam szélről nem ugyanúgy verné meg a cornereket, mint slotból indulva. JJ a legtőbb boardon a 4. legjobb elkapónak tartották, kisebb csoda, hogy le tudtuk draftolni, ez inkább steal, needre is jött, mi az A, ha nem ez? Szóval ez A!
Gladney valóban alulméretezett és ez okozhat gondot, jelezhet némi kockázatot. Viszont az elérhető első körösnek várt prospectet közül ő az egyetlen aki igazán jó zónázásban is, márpedig Zimmer rendszerébe ez kell. Rendszerfit, 31. helyen értéken is van, igaz van némi kockázat vele, ezért ez A-!
Cleveland esetében viszont nem lehet elmenni a mellett szó nélkül, hogy még bent volt Jones. Oké, hogy Ezra bőrszínben is passzol az OL-hez és futás ellen is illik a sémánkba, de ez akkor sem A, hanem jó ha B-!
Dantzler értéken jó választás, már nem volt bent nála jobb CB a 3. kör végén. B!
A negyedik körös védőkből Dye nagy steal lehet. Szerintem Lynchet alul értékelitek, nagyon fiatal játékosról beszélünk, akiben bőven van fejlődési potenciál, a méretei DE-nek félelmetesek, szituációs játékosnak nagyon hamar el tudom képzelni. Wonnumban ellenben nem látom amit sokan belelátnak, őt nagy reachnek gondolom. Az 5. körtől Metellus steal a többiek értéken jöttek, kűzdhetnek a keretben maradásért, az is talán jó, ha a felének fog sikerülni. Összességében a 3. napon azért jó projekt prospectek jöttek (különösen a 4. körben), ezért és a mennyiség miatt ez a nap A-!
Összességében az egész draft minimum A-!!!

Ádám Váradi
Ádám Váradi
Reply to  Fetyke
2020-05-27 13:26

Személy szerint Lynch-ben én se látok semmi extrát, azon kívül hogy extra motorja van és sipszóig játszik, de kívülről sose fog odaérni az irányítóra rövid időn belül (3mp). Cleveland pickel én is egyet tudok érteni, nem erre a picire számítottam. De ha megnézzük hogy zónablokkolás sémába tökéletes fit, ráadásul neki voltak igazi pass setjei is egyetem akkor mégis lehet egy értékes választás, én már az első naptól kezdve játszatnám, lehet hogy szenvedni fog az első évében de kivágni Reiffet és elhoznám Warfordot. Dantzler picket én nagyon imádom, próbálom figyelmen kívül hagyni a 4.6os idejét redzonbe egész szezonba egy elkapást engedett ha jól tudom és ott annyira nem szükséges a hosszútávú sebesség. Ráadásul ha van kettő ilyen szenzációs Safetyd akkor a hosszú játékoktól nem igazan kell félned mivel időben olvassák a játékot és nem hezitálnak. Ha visszamehetnék az időben az első körben akkor is ugyanezt a két játékost választanám. Gladney sok mindenkit megfog lepni már az első évében. A Bills All-Pro Cornere White is alulméretezetten indult neki a draftnak és lásd csodát mi lett belőle. Nálam ez egy szimpla A pick. De azt se gondolom hogy KJ. Osborn ne tudna odakerülni, az hülyeség, hogy ő slot elkapó. A highlight videókban rendre a számokon kívülről indult, és szerintem nem egy rossz játékos ő se. Wonnum meg az a mehh. kategória nálam, lesz ami lesz, láttuk már nem egyszer alsóbb körökben pass rushert húzni, csak hogy az utóbbi pár évet mondjam: Brian Robinson, Everson Griffen, Danielle Hunter nem kis nevek.:) Egyébként Fetyke nem tudom te hogy vagy vele, de lehet hogy mégis meg kellene tartani Harrist nagy pénzel akár? Szerintem meg kellene.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Ádám Váradi
2020-05-27 13:46

Látod én meg Osbornban nem látok valóban semmi jót. A WR poszt annyira telített nálunk (Thielen, Jefferson, Johnson, Beebe, Davis), hogy már a keretben maradása is meglepne.
A CB-et ugyanúgy látjuk.
Lynchet már korábban megbeszéltük egyébként. Hidd el jó lesz ő. Nem kell neki megkerülni a Tackle-t, ha át is tud gázolni rajta. :D Kell neki 2-3 év fejlődés, de Zimmernél ez amúgy is így megy (még Hunter sem volt egyből kezdő). A méretei megvannak, a többit megtanulja a csapatnál. Az ereje DE-nek brutális. 3 és hosszú szituációs védekezésnél már most is betenném Hunter mellé a fal közepébe.

Ádám Váradi
Ádám Váradi
Reply to  Fetyke
2020-05-27 13:46

Legyen neked igazad, én ezt a Beebe dolgot már réges rég elengedtem, szerintem nem lesz már abból semmi

Fetyke
Fetyke
Reply to  Ádám Váradi
2020-05-27 13:59

Visszahordónak jó lesz. :)
Amúgy is többnyire 2 TE-es vagy FB-es felállást alkalmazunk, abba pedig csak két WR fér bele. Ha jól emlékszem, akkor összesen tavaly is csak négyet vagy ötöt tartottunk rosteren mindennel együtt. Több most sem lesz szerintem.

Ádám Váradi
Ádám Váradi
Reply to  Fetyke
2020-05-27 14:43

Fhuu én Irv Smith Jr. -től egy 700 yardos szezont várok, neki hatalmas Breakout éve lesz majd meglátod:) Egyébként én szeretem ezeket a 2TE-s felállásokat csak ne hagyják bent blokkolni őket:)

RvBalazs
RvBalazs
Reply to  Ádám Váradi
2020-05-27 14:55

Smith hoz idén több yardot, mint Rudi!
teljesen biztos vagyok ebben!
mondjuk TD-ben azért a tapasztalat megmutatkozik és ott Rudi hozza a számokat

Fetyke
Fetyke
Reply to  RvBalazs
2020-05-27 16:25

Ráadásul Rudi inkább RZ prototipus, mint Smith. Ott még nagyon kell nekünk az öreg rénszarvas az biztos.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Ádám Váradi
2020-05-27 16:25

Ő a másik favoritom a breakoutra a támadósorból.

Ádám Váradi
Ádám Váradi
Reply to  Fetyke
2020-05-27 17:56

És ki a másik?:) Garrett?:)

Fetyke
Fetyke
Reply to  Ádám Váradi
2020-05-27 18:15

Hát azt már írtam, Bisi Johnson!. :)
7. kör ellenére szép teljesítményt nyújtott tavaly. Azért a Diggs-Thielen kettős mellett 31 elkapás 300 yardért első évben nem gondolom, hogy rossz lenne.
És abban sem vagyok biztos, hogy nem tarthatja meg a slot elkapó posztot. Thielen jó szélen is. De azért két szélső WR csak kell. Ki a rossebet állítanánk be oda, ha nem Jeffersont.

renningan
renningan
Reply to  Fetyke
2020-05-27 16:56

Én annyira nem vagyok elájulva ettől a drafttól, szerintem inkább a végtelen pickmennyiség miatt tűnik olyan hú de jónak (bár mondjuk itt legalább normális a vita :D ).

De ahogy a Giants alatt írtam, itt sem baj az, ha esetleg szigorúbb az értékelés. Szerintem alaposan meg van indokolni, hogy miért, ez is egy nézőpont a sok felszopás után, árnyalja a képet, aztán ha Jeffersonból lesz az új Treadwell, akkor nem lesz a nagy értetlenség, hogy basszús, de hát mindenki A+++++++++++++++-t adott :D a nem rossz szándékú negatív kritikával szerintem nincs baj, sőt még hasznos is lehet.

Fetyke
Fetyke
Reply to  renningan
2020-05-27 17:30

Azért egy PO-ba jutott és ott még egy kört túl is élt csapattól nagy csodákat szerintem nem lehet elvárni (én ezt is figyelembe szoktam venni). Nyilván esély sincs top 10-es, biztos, vagy csak a posztjukon adott évben legjobbnak tartott prospecteket megszerezni.
Nem a kritikával önmagában van bajom. Azt azért el szoktam fogadni. Úgy ahogy. :)
Sőt! Amit alatriste leírt egyéni szöveges értékelést, azzal döntően egyetértek. Csak nálam az azokra adott osztályzatok kicsit erősek. Olyan ez, mint amikor megfeszülhet a gyerek az iskolában, akkor sem kap a tanárától négyesnél jobb jegyet. :D
Illetve a több következetességet hiányoltam leginkább, de ezt lentebb már kifejtettem.

ui.: amúgy tudom, hogy direkt csináltátok, hogy legyen sok hozzászólás! :D

renningan
renningan
Reply to  Fetyke
2020-05-27 18:15

Három év múlva lehet ítéletet mondani, addig marad a preferencia :D

Például, maradva csak az első körnél, szerintem Jefferson egy tök szar húzás volt. Nem tragikus, de most visszakerestem és az első kör után én C+-t adtam neki. Olvastam a kommenteket, de engem egyáltalán nem győztek meg, az én álláspontom közelebb van Balázséhoz.

Ellenben pl Gladney nálam A+ volt és nagyjából tartom magam ehhez, ellenben Cleveland nem nagyon tetszik, Dantzlerre is C+ a maximum.

Most ha az első két napot nézed, akkor én adtam két C+-t, egy B/B-t és egy A+-t. Mivel alapvetően ez határozza meg a draftot, és amúgy a 4. kör se tetszik, szerintem a B értékelés abszolút korrekt az én értékrendem szerint.

Ádám Váradi
Ádám Váradi
Reply to  renningan
2020-05-27 18:39

Hogy lehet Jefferson C?

Fetyke
Fetyke
Reply to  Ádám Váradi
2020-05-27 18:42

Látod, simán! :)

alatriste
alatriste
Reply to  Fetyke
2020-06-02 10:05

Nos hát bocsánat, hogy csak most de nem volt időm reagálni a poszt utáni napokban.
Először is nem lehúzni szeretném/szerettem volna a classt. Csupán picit kontextusba helyezni a főleg draft utáni hurrá optimizmust. Nekem erősen tulzó volt a rengeteg A és A+ az overall értékeléseknél. Nem gondolom, hogy rossz drafton lenne túl a Vikings, sőt de nem gondolom azt sem, hogy ez (így rögtön draft után nézve) a lehető legjobb volt amit ki lehetett hozni.
Ahogy írtam is én Jeffersont nagyon kedveltem. A top duó (Ruggsot nem oda számolva, én nem vagyok annyira oda a speedsterekért) után nálam Mims és Jefferson volt a sorrend. Kifejezetten kedveltem a játékát és egyáltalán nem rossz játékos. Viszont amit le is írtam nekem egy Thielen 2.0. Mármint profilra, ha eredményességben is az lesz akkor remekül választott a Vikes. De ugye benne van, hogy nem lesz olyan eredményes. Mindezek mellett NEKEM hiányzik a színesítés a választásokban. Nem bővült a lehetőségek sora. Azok a route-ok amiket Diggs oldott meg sebességből egyenlőre kiesni látszanak. Se a top duó se Johnson se Bebe, senki nincs aki más stílusú WR volna. Nincs egy magas igazi possesion receiver továbbá Diggs távozásásval gyors ember sincs. A játékost szeretem a koncepciót kevésbé.
Gladney: Az egy dolog csak, hogy én nem voltam olyan magasan vele mint a konszenzus. Ettől ez még nem rossz választás mert top tehetség volt. Viszont ÉN nem látom benne a no1 CB potenciált. Egy jobb Waynes lehet belőle de nem látom azt, hogy hoznál Rhodes jobb éveinek produktumát. Jó WR-ek vannak a csoportban is és a Bearsen kívül jó QB-k is. A S duó top3 (vagy még jobb is (?)), de mindent ők és a szintén kiválló LB sor nem fog tudni megoldani, ha nem lesz aki ARobot vagy Davantet tudja őrizni. Az hogy corner kellett egyértelmű. A duplázás is rendben van de Dantzler meg baromi nagy kérdőjel. El is sülhet jól de 10ből 1 corner csinál karriert ilyen gyenge 40y-os idővel. Lehet, hogy ő lesz az az 1 (drukkolok is neki mert a videókat nézve én szerettem), de ez se készpénznek vehető.
Az újjáépített corner sor darabra meglesz de a játékosok skill setje nekem kevésbé tetszik. Gladney mellett valóban az szólt, hogy használható zóna és emberezésben is, jó a futás ellen, nem hülye gyerek -> Zimmernél ezek fontosak. Értem is. De ettől még nekem nem no1 CB potenciál. Ha másnál az elfogadom, nincs ez kőbe vésve. És nem is húztam le a picket a B egy jó értékelés csak nem kiválló. :)
Cleveland szerintem csillagos 5-ös volt azon a ponton.
A 3. napon pedig továbbra is a mennyiség lett szerintem nagyon felkapva a minőséggel szemben. Ha 3 év múlva visszanézünk és azt mondjuk, hogy találtak 2 fasza játékost abból a 11 srácból az jó arány? A 11/2? Hisz normál esetben a 4(1-1 pick minden körben)/2 az volna. De ebből a 11 választásból kellene 4-5-6 játékosnak bevállni az arányokat tartva. Ezt se látom így elsőre.

Persze ez az egész találgatás ilyenkor. Vélemények vannak. Review-ot kell tartani 3 év múlva hogy lehessen dönteni. Mindazonáltal nem lehúzni akartam a classt és szerintem nem is ezt tettem, csupán a top-top értékelésből visszahúztam a simán csak jó-ra, mert szerintem ez a draft jó volt, de nem kiválló így, bő egy hónappal az esemény után.

Fetyke
Fetyke
Reply to  renningan
2020-05-27 19:02

Nálad legalább van következetesség! :)
Egyébként pedig természetesen nem értünk egyet. :D
Három év múlva visszatérünk rá úgy is! :DDD

RvBalazs
RvBalazs
2020-05-28 13:05

Most adta ki a 16. hét Madden szimulációt az NFL.com.
Ez alapján egy fordulóvala vége előtt a Vikings 5-10es mérgelet tud felmutatni.
Csak a Jaguars és a Dolphins rendelkezik kevesebb (1 illetve 4) győzelemmel
és a Pats azonos mérleggel
Gyerekek! Top3as pick ez alapján :D
sirni tudnék, elég vicces eremények jöttek ki

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

62
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x