Connect with us

Hír

A játékosok szakszervezete benyújtotta a saját javaslatát a bevételkiesések kezelésére

Korábban írtunk arról, hogy az NFLPA (játékosok szakszervezete) tájékoztatta a saját képviselőit, hogy a liga azt szeretné, ha a 2020-as szezon költségeinek menedzselése érdekében a játékosok fizetésének 35 százalékát letétbe helyeznék. Ez természetesen nem nyerte el a játékosok tetszését, ezért a szakszervezet kidolgozott egy saját tervet, amit el is küldött az NFL-nek, állítja Tom Pelissero.

Ennek értelmében a játékosok fizetésének semmilyen százalékát nem helyezné letétbe a liga, ez az alap. Az NFLPA ezen túl azt javasolja, hogy a 2021-es fizetési sapka a pandémia előtt jósolt 215 millió dollár helyett legyen 198,2 millió (annyi, amennyi 2020-ban), az idén kiesett bevételeket pedig osszák el a 2022-2030-as fizetési sapkákban. Továbbá minden 2020-ra teljesen garantált összeget fizessen ki a liga akkor is, ha nem lesz szezon.

Az előzetes becslések alapján a fizetési sapka akár 25-50 millió dollárral is csökkenhet jövőre a bevételkiesések miatt, vagyis a növekedés esetén jósolt 215 millió helyett 150-175 millió körül mozoghat. Tehát a szakszervezet azt szeretné, ha ezt a 25-50 millió dolláros kiesést nem a 2021-es capre terhelné a liga, hanem az azt követő kilenc évre.

Ami pedig a garantált pénzeket illeti: a kollektív szerződés értelmében a liga csak akkor tagadhatja meg a kifizetéseket, legyenek azok garantáltak vagy sem, ha egyetlen meccset sem játszanak le a csapatok. Vagyis a szakszervezet azt akarja, hogy a játékosok akkor is kapják meg legalább a garantált összegeket, ha nem lesz szezon.

Elég komoly kérések ezek, meglepő lenne, ha a liga elfogadná a javaslatot. Minden esetre hétfőn megbeszélést tartanak a felek, kíváncsian várjuk, mi lesz az NFL ellenjavaslata.

44 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
44 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
László
László
2020-07-12 10:18

Bármilyen csökkentés elég rosszul hangzana pár csapatnak, akik már most bőven az eredetileg tervezett emelt összeg felett vannak. Pl. a New Orleans majd 250 milliót költött már el 2021-re.

Tibor Fotó
Tibor Fotó
2020-07-12 11:20

Elég pofátlan kérések, bár “ez a munka nélkül sok pénzt keresni” habitus nem meglepő. De hát hogy lehetne enélkül megvenni 2020-21-ben a sok új Lambot meg Ferrarit. Csodálom, hogy még nem zsarolnak azzal, hogy a játékosok többsége feka.

László
László
Reply to  Tibor Fotó
2020-07-12 11:46

Ha elmarad a szezon és benne van a kollektív szerződésben, hogy a tulajok megtagadhatják a kifizetéseket akkor azt jó eséllyel meg is fogják tenni.

László
László
Reply to  Tibor Fotó
2020-07-12 11:46

Ha elmarad a szezon és benne van a kollektív szerződésben, hogy a tulajok megtagadhatják a kifizetéseket akkor azt jó eséllyel meg is fogják tenni.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Tibor Fotó
2020-07-12 21:44

Itt nem csak a lambósokról van szó, hanem az újoncokról, a roster-végi és parctice squad játékosokról is, akiknek egyévi kereset kiesés nem olyan egyszerú dolog. Fekákról és fehérekről egyaránt.

ahanem
ahanem
Reply to  Tibor Fotó
2020-07-12 23:24

naigen, amikor a sportolók átcsapnak politikusba, mert abból nincs elég

Buddies
Buddies
2020-07-12 12:16

Ahhoz, hogy a kollektív szerződés miatt megkapják a pénzüket elég az egész NFL-ben egy meccsnek lemennie, nem kell egy egész forduló nem? Vagy ebbe benne van az előszezon is?

renningan
renningan
Reply to  Buddies
2020-07-12 13:39

Ha egy meccs lemegy, akkor kvázi lemegy a forduló is, a csütörtöki rangadó után aligha áll le az élet, annyi idő alatt a vírust sem lehet kimutatni. De elméletileg egy alapszakaszmeccs kell, az előszezon tudtommal nem számít, azt pl még el is törölhetik teljesen.

ducksfan
ducksfan
2020-07-12 12:33

Szerintem ez egy eléggé jó javaslat: nem a cap csökkentése majd emelése (és a fizetések ide-oda rángatása) a cél, hanem a szinten tartása, hogy a jelenlegi szerződések legalább megmaradhassanak minden játékosnál. A teljesen garantánt pénz meccs nélkül pedig majd tárgyalási alap lesz egy kompromisszumos megoldáshoz: pl. lejátszott meccsek fele esetén minden garantált, az alatt csak fele; esetleg bizonyos “bérkategóriákban” különböző százalék.

Fetyke
Fetyke
Reply to  ducksfan
2020-07-12 13:27

Egyetértek!

László
László
Reply to  ducksfan
2020-07-12 14:22

Mondjuk a legtöbb csapatnak valószínűleg nem jelentene túl nagy problémát hogy beleférjen a 198 milliós capba 2021-ben, a Saints és az Eagles helyzete lenne csak problémás.

conspiracy theory
conspiracy theory
Reply to  László
2020-07-12 18:30

Gondolom, sehol nincs leírva az, hogy a cap az évről évre szigorúan csak nő, innentől kezdve, meg ez egy kockázati elem, amivel a Saints-nek és az Eagles-nek számolnia kellett. És most lehet, hogy rajtavesztettek. NFL szempontjából nem oszt nem szoroz, hogy pár csapatnak olyan erős korrekciót kell végrehajtania, hogy visszaesnek 1-3 évre. Sőt, igazából ezt gondolják a “rendnek”.

László
László
Reply to  conspiracy theory
2020-07-12 18:31

Szerinted mennyire érdekli azt a csapatot a cap kockázati része amelyik 50 millióval megy a cap fölé? :D

conspiracy theory
conspiracy theory
Reply to  László
2020-07-12 18:31

Miért gondolod, hogy nem érdekli és hogy nincs tervük a menedzsmentjére?
A pókerben is van olyan, hogy valami All-In-t mond a flop előtt és ez nem feltétlenül ésszerűtlen.

László
László
Reply to  conspiracy theory
2020-07-12 18:44

Ha volt tervük akkor most még majd valószínűleg reszelni kell rajta. Egyébként ha jobban belegondolok akkor majdnem minden helyzet kezelhető, csak jó eséllyel ezért majd be kell áldozni pár játékost.

conspiracy theory
conspiracy theory
Reply to  László
2020-07-12 19:16

Lol. Most nézem a spotrac-on az Eagles-t. Hát igazad van, náluk tényleg érdekes lesz hogyan férnek be a sapi alá, mert dead money-ból is durván állnak 2021-ra. A Saints egy fokkal áll jobban, de még az is durva.

László
László
Reply to  conspiracy theory
2020-07-12 19:52

Nagyot kell majd mennie a könyvelésnek, hogy elosszák a többletet a következő évekre, átstrukturálás hegyek lesznek. Meg biztos imádkoznak azért hogy legalább ne csökkenjen a 2021-es cap összeg a mostanihoz képest túl sokat.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  conspiracy theory
2020-07-13 13:21

„A cap túlértékelt.” K. D.

conspiracy theory
conspiracy theory
Reply to  Kopi3.14
2020-07-13 14:18

Tényleg Dani! Most komolyan, te ezt hogy látod? Mi itt a megfejtés?
Az átstrukturálással is csak elnyújtják a problémát úgy, hogy az adott évet lehet, hogy betuszkolják a cap-be. De ennek az az ára, hogy még hosszabb időre, még több (!) dead money-val kötelezi el magát az Eagles.

katonadani
Reply to  conspiracy theory
2020-07-13 16:16

én alapvetően a cap kvázi kimaxolásának vagyok a híve, már csak azért is, mert tényleg nagyon rugalmasan lehet ezt kezelni. Persze lehet ezt okosabban és kevésbé okosan is művelni, az Eagles nagyon a határon mozog overall ilyen szempontból. Ez az 50 milliós mínusz kicsit tud csalóka lenni egyébként, mert ezt szinte problémamentesen tudja kezelni a csapat, ha közelebbről megnézzük a helyzetet (idei capet átvinni, Jefferyt és Goodwint kivágni, 1-2 szerződést átalakítani és szevasz, távozó FA meg nincs is. Persze a pandémia közben megnehezíti a helyzetet.)

Az például óriási probléma és hülyeség volt, hogy Jefferynek garantálták a fizuját és nem lehet kivágni. Összességében addig jó ez a taktika, amíg olyan játékosok szerződésével machinálsz, akiket fixen nem akarsz kivágni még jópár évig. Viszont ha belefutsz olyanba is, akit aztán mégis ki kéne vágni, na akkor viszont bajban vagy.

conspiracy theory
conspiracy theory
Reply to  katonadani
2020-07-13 17:22

A spotrac szerint 2020-ban +22M-án, 2021-ben -63M-án áll az Eagles.
Ha idén már nem igazolnak senkit (?), vagy legalábbis a nagy jövés-menés egyenlege nem ront az egyenlegen, és átkerül ez a teljes összeg jövőre, az akkor is -41M. (Félreértések elkerülése végett, nem értek ahhoz, hogy mit hogyan lehet átvinni a szezonok között). Jeffery 8 milla, Goodwin 6 milla megtakarítás, szóval a kivágsukkal 2021-be az egyenleg -27M.
Így első ránézésre ez azért nem kevés (13% a cap-nek), amit kivágással, meg átstrukturálással ugyan lehet kezelni, de akkor még nem keletkezett érdemi space az új igazolásoknak. Ehhez kb. a cap újabb 10-15%-át kell valahogy átvariálni. És ott járunk, hogy a teljes szerződéses állomány összegének 20-25%-áról beszélünk, ami miatt pénzmennyiség szerint a szerződések jó nagy részét módosítani kell. Mert ugye az átstrukturálás után is maradni fog 2021-re bőven a szóban forgó játékosokra cap hit.
Az átstrukturálásban én azt látom gondnak/kockázatnak, hogy úgy kell hosszú távon, farnehézen, több dead money-ért elköteleződnie a csapatnak, hogy igazából a szerződés kifutására a fénykorán valószínűleg túl lesz az adott játékos, miközben a fizetése meg nő. Nyilván ez azoknál igazán érdekes, akik most sokat keresnek. Ők meg azért keresnek sokat, mert most jók. Viszont kérdés, hogy 2-3 év múlva mennyire nyílik ki ez a teljesítmény-fizetés olló.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  László
2020-07-12 21:44

Azért ez szarügy, mert jobb híján nyilván neki lehet menni a szezonnak a gyakorló csapattal is, ha már azt mondjuk, hogy a jól kereső játékosok így jártak. De akkor meg jön a kérdés, hogy ki fogja ezeknek a meccseit nézni? Ki fogja a mezüket megvenni? És a spirál szépen megy tovább…

conspiracy theory
conspiracy theory
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-07-12 23:24

Lásd: Dolphins ;)

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  conspiracy theory
2020-07-13 02:40

Te miről beszélsz???? Ahol olyan irányító van, ott minden meccs egy élmény. A többi játékos nem számít, úgyis csak statiszták és áhítattal bámulják a Mestert! :)

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-07-13 13:21

Keanut mindenki.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Kopi3.14
2020-07-13 14:04

Az ki?

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-07-13 14:25

Keanu, nem tudod kicsoda? A valaha volt legjobb beugró QB.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Kopi3.14
2020-07-13 17:49

Istenbiza nem ismertem a filmet, már ha arra gondolsz (The Replacements). Belenéztem, hát szerintem jobb is, hogy nem láttam :)

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  conspiracy theory
2020-07-12 21:44

Szerintem egyáltalán nem biztos, hogy átgondolták. Ez olyan, mint amikor részvényt veszel és az értéke minden évben nő valamit. Igaz, hogy csak egy trendről van szó, de az ember hajlamos állandónak tekinteni. Sokan a részvények hozamát emiatt teljesen keverik a kamattal, pedig hát ugye… Aztán amikor bezuhan az egész, csodálkoznak, hogy hát mi is történt. Devizahitel-ügyek dettó. :(

Fetyke
Fetyke
Reply to  conspiracy theory
2020-07-12 20:22

Ha jelentősen csökken a jövőre a cap, akkor nem csak két csapat kerül bajba. Az OTC-n a jövő évi fizetésekbe az idén draftolt játékosok fizetése egyáltalán nincs még beleszámítva, ami jó 8-10 millióval csökkenti a most kijelzett cap helyzetet a legtöbb csapatnál. Ehhez még tegyünk hozzá további 2-4 milliót a jövőre draftolt játékosok fizetése miatt, és máris 10 millióval rövidebb az cap. Ha jövőre jelentős, mondjuk 25-30 nilliós cap csökkenés követezne be, akkor gyakorlatilag a csapatok fele bajba kerülne. Ami azt jelenti, hogy ezeka csapatok olyan játékosokat rúgnának ki, akiktől egyébként nem válnának meg. És ezen játékosok természetesen a szűkült cap miatt nem nagyon kapnának a képességeiknek megfelelő fizetést, ha kapnának egyáltalán szerződést valakitől.
Azaz ez egy jóval szélesebb réteget érintő és összetettebb probléma, mintsem két csapata baja legyen.

László
László
Reply to  Fetyke
2020-07-12 21:59

Nyilván előállhat olyan helyzet is ami nagyon kellemetlen lenne a csapatok legalább felének és ezáltal azon csapatok szerződött játékosainak is. Mondjuk ha valóban lecsökkentenék az a cap összegét 150 millióra az már szerintem az a kategória ami a csapatok nagy részének teljesen kivitelezhetetlen lenne, abban a helyzetben már komoly fizetéscsökkenésekről kéne beszélni a már meglévő szerződések esetében is.

conspiracy theory
conspiracy theory
Reply to  Fetyke
2020-07-12 23:24

Ha számottevő cap csökkenés történne, akkor én hoznám a pop corn-t. :)
A cap-pal eleresztett csapatok gyakorlatilag kirabolnák a szorult helyzetűeket.
Egy csomóan kicserélnének az első körből, meg ilyesmi telefonok lennének:
“Cseréljünk! Ha ideadod Wenz-et, meg az első és második körödet, akkor átveszem a fél fizujával együtt”
Nem mellesleg, ha megnézed, hogy kinek van jövőre viszonylag sok pénze, akkor fura módon ott van a cheatriots ;)

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  conspiracy theory
2020-07-13 13:28

A Nagyúr mesterterve lett volna akkor az egész vírus, ő szabadította volna a világra, hogy ezzel döntse be az összes franchise-t, majd bagóért rakjon össze egy Dream Teamet?

conspiracy theory
conspiracy theory
Reply to  Kopi3.14
2020-07-13 14:18

Hát, állítólag jóban van Trump-pal, aki meg ugye múlt héten vett fel először maszkot … ;)

pfefe8
pfefe8
2020-07-12 15:11

Teljesen fordítva ülnek a lovon a játékosok. A vége az lesz, hogy még ennél is többről kell lemondaniuk. Itt a vírus, a térdeplős és ki tudja még milyen bohóckodás.

bjeela
bjeela
2020-07-12 16:46

Najakkor mennyire is volt csapatbarát Mahomes szerződése? ;)

camillo 7777
Reply to  bjeela
2020-07-12 19:16

Nem lesz akkora gáz, mint gondolod. Főleg hosszútávon.

bjeela
bjeela
Reply to  camillo 7777
2020-07-14 20:09

Azonnal mond meg a lottószámokat!

camillo 7777
Reply to  bjeela
2020-07-15 16:57

27, 33,56,76,77
De azt nem mondom meg melyik évbe és melyik héten fogják ezeket a számokat kihúzni.😃😃😃

bjeela
bjeela
Reply to  camillo 7777
2020-07-15 22:24

Legalább tól-ig intervallumot adj meg, te istentelen!

camillo 7777
Reply to  bjeela
2020-07-16 10:18

Abba az évbe lesz amikor a Medvék SB-t nyernek.

bjeela
bjeela
Reply to  camillo 7777
2020-07-16 22:35

Akkor 2021 februárban?

conspiracy theory
conspiracy theory
Reply to  bjeela
2020-07-12 19:17

Trubi ezt a rekordot is megdönti.

bjeela
bjeela
Reply to  conspiracy theory
2020-07-14 20:09

Is.

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

44
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x