Connect with us

Összefoglaló

A Browns végre futballcsapatnak nézett ki, de a Bengals is örülhet

A Bengals clevelandi vendégjátékával ünnepelte az NFL a 100 éves születésnapját, ami bár elsőre nem tűnt különösebben izgalmasnak, aki fennmaradt megnézni, nem bánta meg. A Browns végre futballcsapatnak tűnt, bár a secondaryt sújtó sérüléshullám nagyon éreztette a hatását, míg a Bengals joggal lehet odáig az újonc irányítójától, aki a legnagyobbakat megszégyenítő higgadtsággal hozott le egy borzasztóan nehéz meccset.

Az első fordulóban mindkét csapat vereséggel nyitott. A Brownson átgázolt a Ravens, a csapat védelme és támadósora is kritikán aluli volt, nem működött semmi, egyszerűen rossz volt nézni. A Bengals már jobban tartotta magát a Chargers ellen, de azért nem volt túl jó a játék, végül viszont csak Randy Bullock utolsó másodperces hibáját múlott, hogy nem sikerült hosszabbításra menteni. Ilyen előjelekkel egy sok hibával tarkított, alacsony színvonalú mérkőzésre lehetett számítani, pláne a rövidebb felkészülési idő miatt, ennek ellenére egy végletekig szoros és érdekes meccset játszott a két csoportrivális.

A sérülések meghatározták a játék képét

Több sztár is kénytelen volt kihagyni a meccset. A Bengalsnál Geno Atkins és Mike Daniels a védőfalból, Xavier Su’a-Filo a támadófalból és Shawn Williams a safety sorból nem játszott, míg a Browsnál a CB- és LB-sor volt nagyon vékony Greedy Williams, Kevin Johnson, illetve Mack Wilson sérülése miatt. Mindez pedig meg is határozta a játék képét.

Kezdjük a Brownsszal. A két legjobb belső védőfalembere nélkül a Bengals abszolút tehetetlen volt a hazaiak futójátékával szemben: a Cleveland 215 futott yardot szerzett a meccsen, Nick Chubb 5,6 yardos átlaggal 124 yardot és két TD-t, míg Kareem Hunt 10 futásból 86 yardot és egy hatpontost tett fel a táblára (egyedül Baker Mayfield rontotta le az átlagot a három futásból szerzett öt yardjával). A Bengals védőfala annyira rossz volt, hogy hiába futott sokat a Browns, a hazaiaknak így sem sikerült égetniük az időt (egész meccsen csak 26 percig volt náluk a labda), szinte olyan ütemben haladtak a földön, mint a levegőben.

A Bengals ezzel szemben a levegőben volt hatékony (a földön három yardos átlag alatt teljesített és mindössze 68 yardot szerzett 23 futásból). Joe Burrow 61-szer passzolt a meccsen, és bár csak 37 volt jó belőle, egyszer sem adta el a labdát, szerzett 316 yardot és három TD-t, többször is visszaállította az egy labdabirtoklásnyi hátrányt, egy kicsivel jobb védelemmel meg is nyerhette volna a találkozót.

Különösen pozitív, hogy a rendre összeomló zseb ellenére is végig higgadt maradt, jól kezelte a nyomást, ráadásul ötből öt negyedik kísérletet is megoldott. Volt pár parádés passza, de dicsérjük meg Zac Taylorékat is, akik mindezt lehetővé tették: bár a futójáték nem működött, a playbook változatos volt, a jó kezű futók és tight endek is bőven be voltak vonva. Joe Mixon és Giovani Bernard kilenc passzból 62 yardot szerzett, a TE Drew Sample és C.J. Uzomah 11 elkapásból 87 yardot és egy TD-t gyűjtött.

Burrow parádés, de egyedül nehéz

Bár volt pár újonc hibája (egy fumble az egyetlen valamire való defense teljesítmény után – turnover on downs), összességében jól játszott a fiatal irányító és abszolút vezér volt a pályán. Úgy viszont nehéz, hogy minden harmadik próbálkozásánál nyomást helyeznek rá (21/61), miközben a csapata védelme összesen három (!!!!) alkalommal tudta siettetni Mayfieldet. A védelmen túl pedig külön probléma, hogy a franchise taget kapó elkapó, AJ Green egyelőre nagyon öregnek tűnik.

Két meccs után 8 elkapásból 80 yardnál tart, ami nem túl combos, de ez még akár elfogadható is lenne, ha keveset lenne bevonva a játékba. Az viszont már kritikán aluli, hogy mindezt extrém magas target-számmal teszi: a Browns ellen Burrow 13-szor vette célba, amiből csak három elkapás született 29 yardért. Nem tud elszakadni, nem tud dominálni, miközben 17 milliót keres – tiszta szerencse, hogy nem hosszabbított vele a csapat.

Pozitívum viszont, hogy Bullock kivételesen nem hibázott, mind a hat próbálkozása (3-3 mezőnygól és extra pont) jó volt, illetve a visszahordók is jól teljesítettek. Nem sok, de azért valami.

Végre láttuk egy jó Beckhamet

Mayfield korrekt volt: 23-szor passzolt 219 yardért, két TD-ért és egy interceptionért. Nagyjából egy Case Keenum szerepet töltött be: leginkább a futók kezébe adta a labdát, majd playactionökből dobált néhányat. Utóbbinál főleg Odell Beckhamet kereste, aki ez egyik legjobb meccsét játszotta a Brownsban: működött a kémia, négy elkapásból 74 yardot és egy pazar TD-t szerzett, mindhárom statisztikában vezette a csapatot (TD-kben holtversenyben, ugyanis Huntnak is volt egy).

Jarvis Landry is jól játszott a kisebb sérülése ellenére, ellenben az offseasonben kvázi rekordszerződésért igazolt Austin Hooper kifejezetten gyenge volt. Négy felé szálló labdából csak kettőt kapott el 22 yardért, nem nagyon tudták hatékonyan bevonni a játékba, pedig neki fontos szerepe lenne Kevin Stefanski rendszerében.

Illetve dicsérjük még meg a védelmet. A védőfal három sacket szerzett, jól fogta a futást és folyamatosan nyomás alatt tartotta Burrow-t. Különösen az idén évi 25 millió dollárért hosszabbító Myles Garrett játszott nagyot, kilenc siettetést és egy sacket mutatott be (ugye a teljes Bengals védelemnek volt három siettetése sack nélkül), utóbbit ráadásul a Bengals 20 yardosán belül mutatta be, aminek egy fumble lett az eredménye a harmadik negyedben, amiből TD-t szerezve 28-13-ra elhúzott a Browns.

Összegzés

Izgalmas mérkőzés volt, a két edző nem félt nekimenni a 4. kísérleteknek, mindenki tökös volt. A Browns magabiztos volt, amit már rég láttunk, mindössze egyszer kellett puntolnia a csapatnak, de tegyük hozzá, hogy nem mindig ilyen gyenge védelem ellen kell majd játszani, nyomás nélkül és 5-8 yardos futásonkénti átlaggal pedig nem olyan nehéz nyerni. A védelem még javulhat, van potenciál a csapatban, meglátjuk, menyit sikerül belőle kihozni.

A Bengals túl sok mindenre nem lesz esélyes idén ilyen védelemmel, de nem is ez a cél. Burrow ügyes, ha sikerülne egy stabilan jó offense alapjait letenni, esetleg pár önbizalomnövelő meccset nyerni, már jó szezont zárt a csapat.

Cincinnati Bengals@Cleveland Browns 30-35

45 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
45 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
aranytöküJimmy
aranytöküJimmy
2020-09-18 09:00

Hogy szoktátok visszanézni a meccseket a hétvégi meccsdömping után? A teljes 3 órás verziót vagy az összevágott 40 perceseket?
Nekem személy szerint jobban bejön a 3 órás, mégha rengeteg időt vesz el, jobban átjön a feelingje, a rövidített verzió az nagyon monton, csak pörögnek az események.

katonadani
Reply to  aranytöküJimmy
2020-09-18 09:00

én 40 percest, 3 órásból kemény lenne kb 10 meccset visszanézni :D
persze így kimaradnak mondjuk sérülések vagy hasonlók, de a 3 óra rengeteg, ennél hatékonyabban kell dolgoznom :D

aranytöküJimmy
aranytöküJimmy
Reply to  katonadani
2020-09-18 19:08

Nem értem az amerikai közvetítésekben miért divat hogy alul folyamatosan mennek az eredmények illetve folyamatosan bevágnak jeleneteket. Nem lenne kifizetődőbb ha ezek nem lennének? Olyasmire gondolok hogy több gamepass előfizető lenne ha nyugodt körülmények közőtt végig lehetne nézni ezen a felületen a meccseket úgyhogy nem tudod a többi eredményt. Persze a fanok így is előfizetnek, de biztos vagyok benne mégtöbb előfizető lenne ez nélkül, mert minek fizessek elő ha tudom az eredményt de másnapra fentvan minden ingyen a youtubeon.

ahanem
ahanem
Reply to  aranytöküJimmy
2020-09-19 08:05

40 perces (condensed), teljesen felesleges 2,5 óra reklámot / leállást / visszajátszást megnézni, de szerintem még a huddle pillanatait is. ha annyira kell, meg tudod állítani, visszatekerni és hasonlók

ThySoul
ThySoul
2020-09-18 09:15

Na, kellett mondanom hogy szarok a meccsre úgyis rossz lesz, erre meg egész izgalmas volt összefoglaló alapján

bjeela
bjeela
2020-09-18 09:48

Szegény Burrow… Ja, ezt már mondtam. Ezek tönkreteszik ezt a kiváló tehetséget. Ja, ezt is mondtam.

De most télleg: nincs rendes fal, ami védje, illetve a fal gyengesége miatt nincs futás, így kiismerhetőbb a játék, nincs kiemelkedő elkapója, csak pár tűrhető iparos, és így még Zac Taylor sem segít túl sokat. Jójó, teher alatt nő a pálma, de ennek a nyomorultnak már a földön vannak az ágai.

kecifeju
kecifeju
Reply to  bjeela
2020-09-18 10:30

Hát ebbe se volt sok újdonság, de végül is igazad van.

bjeela
bjeela
Reply to  kecifeju
2020-09-18 12:22

Picsába, már ezt is mondtam volna?

Staten Island
Staten Island
Reply to  kecifeju
2020-09-18 12:42

Feltűnési viszketegséggel küzd, szegény pára. Majd megszokod.

bjeela
bjeela
Reply to  Staten Island
2020-09-18 14:40

De nekem még ez is jól áll…

Attila
Attila
2020-09-18 10:00

comment image Survivorom sokáig tartott nem? :D

d zoli
d zoli
Reply to  Attila
2020-09-18 12:12

Tovább, mint annak, aki a Coltsot tette a Jax ellen a múlthéten.

ducksfan
ducksfan
Reply to  d zoli
2020-09-18 13:19

Vagy az Eagles-t :(((

makosteszta
makosteszta
Reply to  ducksfan
2020-09-18 13:22

Én az előző hét különböző pontjain a Colts-t, Eagles-t és Lions-t rotálgatattam, végül mégis a Raiders és Bills lett befutóm. Hát nem kicsit örültem a végén a döntésemnek. :D

Péter Török
Péter Török
Reply to  makosteszta
2020-09-18 17:54

En pedig nem kicsit bosszus,Colts és Lions a múlthétre:D

Matyika29
Matyika29
Reply to  Péter Török
2020-09-18 20:07

Én a tutira mentem: Eagels+Colts. Mi baj lehet?? :D

Hurrá Torpedó
Hurrá Torpedó
Reply to  d zoli
2020-09-18 14:13

jelen :)
de majd innentől nem hibázok, és jó lesz ez!
Brownst most már kipipáltam, szóval egy szerencsétlen (bizonytalan) csapat már letudva.

ahanem
ahanem
Reply to  Attila
2020-09-19 08:05

nem kell aggódni, métg a 9ers is simán kikaphat :DD

Gergely Angyal
Gergely Angyal
2020-09-18 11:08

Burrow mély vízben is jól teljesít, ha jövőre nem azon lesz a fókusz, hogy egy normális falat húzzanak elé, akkor agyatlan az FO.

Danika
Danika
2020-09-18 11:32

Pár gondolat a meccsről. Ha 3. negyed közepén vezetsz 8 ponttal és 4&goal szituáció van minek mész rá a TD-re? Berugód a mezőnygólt, meg van 2 labdabirtoklási előny és onnantól kezdve kontrollálod a meccset és a jól menő futást tovább lenyomod az ellenfél torkán és égeted tovább az órát. De nem, megint előjön a “ki a faszagyerek” mentalitás és rá mész és nem sikerül, mint az elmúlt jó pár meccsen. Kérdezem, hogy az év eddigi meccsein ezek a 4&goal helyzetek hány%-ban hoztak TD-t eddig. A másik, van egy Chubbod meg Huntod, két Top 10 közeli futód, akik az elkapásokban sem ügyetlenek, picit luxusnak tűnik nekem, hogy 4-5 snap erejére sem küldöd fel őket a pályára és nem találsz ki erre a helyzetre playeket, mert itt drága Stefansky szerintem jókora ziccert hagyj ki, mégha Mayfield, jobban is szereti 12 personelt a 21 és 22-vel szemben.

katonadani
Reply to  Danika
2020-09-18 12:02

(ha ott berúgod az FG-t, rontod az esélyed a győzelemre win probability alapján)

Danika
Danika
Reply to  katonadani
2020-09-18 13:19

Azért ezt nehezem hiszem el, éppen amiatt amit írtam. Kontrollálod a meccset, égeted az időt mert lebírod nyomni az ellenfél torkán a futást és haladsz ismét a pontszerzés felé. A 65% és 75% között nincs akkora különbség szerintem a meccs ezen pontján.

katonadani
Reply to  Danika
2020-09-18 13:22

nem hasraütésre mondtam :D
nem sokkal, de jobb esélyeid vannak a győzelemre, ha nekimész abban a helyzetben. A logika mögötte am az, hogy ha még nem is sikerül, akkor is borzasztó nehéz helyzetben van az 1 yardosról indulva az ellenfél és még ott is neked van a jobb esélyed legközelebb pontot szerezni.

makosteszta
makosteszta
Reply to  katonadani
2020-09-18 13:22

Ami amúgy be is jött, sack+fumble és újra jó helyzetben volt a Browns.

Danika
Danika
Reply to  makosteszta
2020-09-18 13:30

Az már rég rossz ha ebben bízol. Nem túl gyakori, hogy ez a kombo összejön ráadásul még a labdát is te szerzed meg.

makosteszta
makosteszta
Reply to  Danika
2020-09-18 13:41

Nyilván nem ez volt a Browns terve, én csak Dani statját próbálom magyarázni (már ha szükséges még).

ahanem
ahanem
Reply to  Danika
2020-09-19 08:17

Myles Garrettben bízol, vagy Wyatt Tellerben?

Danika
Danika
Reply to  ahanem
2020-09-19 09:43

Abban, hogy az irányítónak van annyi esze, hogy a két kezét a labdára teszi ha látja, hogy jön az elkerülhetetlen.

ahanem
ahanem
Reply to  Danika
2020-09-19 16:15

“ha látja”

de sokszor nem látja, mert még nem tart ott az emberiség, hogy 360 fokos látószögben lássuk a világot, meg az sem életbiztosítás, mert jön egy érondonáld és akkorát ver a kezedre hogy hiába teszed a kezed a labdára, az ugyanúgy ki fog jönni

katonadani
Reply to  makosteszta
2020-09-18 14:13

de ilyet nem szabad mondani, hogy utólag bejött, ezért volt jó döntés :D

Danika
Danika
Reply to  katonadani
2020-09-18 13:41

Persze a logikát értem, de nem éppen egy gyakran megtörténő esemény, hogy ott a védelem labdát szerez + pontot tesz fel a táblára. Egész fordulóban csak a Green Bay tudott ebben a helyzetben egy safetyt szerezni, ami 2 pont. Nem tudom, hogy az előző fordulóban, hány 0-5 yardosról induló drive végződött labdaszerzéssel, de szerintem nem sok. Ergo az ellenfél vagy végigment és pontot szerzett ezzel csökkentve a ponthátrányát, vagy visszaadta neked a labdát és ugyanott tartasz, mint az előző drive elején. Félreértés ne essék, meg lehet próbálni a 4&ggoal, de akkor olyan játékot hívj be ami 100-ból 95-ször bejön, ha hátrányban vagy vagy egyenlő az állás. Engem az akasztott ki, hogy nem akartak egy labdabirtokláson kívülre kerülni, amit én nettó hülyeségnek gondolok.

katonadani
Reply to  Danika
2020-09-18 14:13

nem is csak az, hanem ennek az esélye mellett ott van az is, hogy onnan jó eséllyel majd punt következik, amiből megint te támadhatsz jó mezőnypozícióból.

Danika
Danika
Reply to  katonadani
2020-09-18 15:31

na ennek aztán jó kis matekja lehet, ami kiadja a megoldást :D

katonadani
Reply to  Danika
2020-09-18 16:19

nem olyan bonyolult a háttere, minden helyzetből van egy várható pontérték, amit szerzel, így kalkulálható

Danika
Danika
Reply to  katonadani
2020-09-18 19:29

Igen csak sok a változó. Összevetni, hogy a 19 yardos mezőnygólok hány százaléka megy egyik oldalt, a mérleg másik oldalán pedig, hogy mennyi a TD esélye a 2 yardos vonalról vagy egy defense által szerzett labda valószínűsége.

katonadani
Reply to  Danika
2020-09-19 08:05

persze, sok a változó, de szerencsére a mai világban ezt már nem kell papírral ceruzával számolgatni :D

Danika
Danika
Reply to  katonadani
2020-09-19 09:43

de azt a programsort leírni se piskóta :D

katonadani
Reply to  Danika
2020-09-18 14:13

“olyan játékot hívj be ami 100-ból 95-ször bejön” — ilyen nincs :D

Danika
Danika
Reply to  katonadani
2020-09-18 15:18

Tom Brady és a QB sneak :D.
Oké a QB sneak se 95%, de a többi playhez képest egy jó kis választás a maga 88%-os sikerességi rátájával.
https://sportsinfosolutionsblog.com/2019/01/30/the-qb-sneak-is-the-most-underutilized-play-in-football/

katonadani
Reply to  Danika
2020-09-18 15:27

persze, ha 1 yardot vagy szűk 1 yardot kell, akkor oké, de 2nél már nem megy :D

Danika
Danika
Reply to  katonadani
2020-09-18 15:30

akkor lassan el kell, hogy jöjjön az az idő amikor erre is kell playeket alkotni.

ahanem
ahanem
Reply to  Danika
2020-09-19 08:17
Danika
Danika
Reply to  ahanem
2020-09-19 09:32

Ennyi, nagy cula futókat red zoneba :D.
Bár elvileg, pont az inside futások nem hatékonyak, de ez jó kis emlék.

makosteszta
makosteszta
2020-09-18 13:30

A meccshez: végre érdemes újra leülni Cincy meccset nézni, thanks to Burrow. A csapat persze gyenge, bottom 5 a keret, de ez a srác már most több tökösséget mutatott, mint Dalton közel 10 év alatt (pedig én őt is bírtam). Eddig két meccsen 4 félidő végéből háromból ő támadhatott, ezekből egy missed FG (berugható lett volna, ET-re menti a meccset), sikeres FG és TD lett. A srác egyszerűen nem hajlandó leállni, nem hajlandó feladni, az utolsó pillanatig küzd és harap, ennek a Bengalsnak pont egy ilyen vezérre volt már szüksége. Csak remélni tudom, hogy sikerül köré egy valid csapatot építeni a következő pár év alatt.

pritek
pritek
2020-09-19 10:25

En ugy dontottem, egy kicsit meg varok azzal, hogy hanyatt essek Burrowtol. Vannak nagyon igeretes pillanatai – pl a ketperces driveokat hatarozottan es szepen vezeti, valamint vannak gyonyoru szep dobasai – de vannak orias homaly pillanatai is. Tapasztalt iranyito foteledzoi szemem szerint eleg sok rossz dontest is hoz (a hype szinthez kepest), amit persze magyarazhatunk azzal, hogy ujonc, meg a fal, meg Green es foleg a futojatek, raadasul ugy altalaban minden. De mi van, ha ezekbol sok nem javul a jovoben? Aztan egy rossz draft, edzovaltas…

45
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x