Connect with us

Összefoglaló

Nyíl a szívbe

A nyugaton élő indián törzs az ősz beköszöntével keletre vándorolt, hogy új szálláshelyet találjon magának. Rá is leltek a tökéletes ideiglenes otthonra, és le is telepedtek ott. Amit azonban nem tudtak, hogy a helyen egy ősi átok ül, és minden éjjel egy óriás holló jelenik meg az égen, mely elragad mindenkit, ki kimerészkedik a sátrából. Nagy rémületében a teljes törzs a Főnökhöz fordult segítségért, kinek legidősebb fia elhatározta, megöli a rettegett hollót. A következő éjszaka felkapta a íját, felmászott a legmagasabb hegy tetejére, és mikor a holló újra feltűnt az égen, négy nyilat is kilőtt rá. Mind a négy nyíl megsebezte a hollót, de az rendíthetetlenül közeledett, mígnem egy ötödik vessző át nem fúrta a szívét. A rettegett holló elpusztult, és az egész törzs a Főnök fiát éltette bátorságáért.

Kansas City Chiefs @ Baltimore Ravens 34 – 20

Az év egyik legjobban várt mérkőzése nem egészen azt hozta, amit minden semleges szurkoló remélt. Az első félidőben gyakorlatilag csak a Chiefs volt a pályán, a Ravens támadók semmit nem haladtak előre, a védelem pedig tehetetlen volt Mahomes ellen. A Chiefs az első 5 drive-ból 4 TD-t szerzett, és nagyon gyorsan egy magabiztos előnyre tett szert. Mahomest még az sem zavarta meg, hogy 3&14-nél a Ravens védők azonnal az arcában termettek, így is kiosztott egy 49 yardos TD-t.

A túloldalon Lamar Jackson szenvedett, de ez nem csak az ő hibája volt. A célpontjai több sima labdáját is elejtették (egészen pontosan ötöt), és gyakorlatilag minden drive gyors punttal ért véget. Az egyetlen értékelhető játékot az első félidőből a speciális egység szállította, az újonc Devin Duvernay ugyanis 93 yardos kickoff return TD-t szerzett. Ha ez nincs, akkor sokkal nagyobb bajban lett volna a Ravens, noha a félidei 27-10-es állás sem volt túl biztató.

Egyértelmű volt, hogy csak akkor van esélye a Ravensnek, ha a második félidőben valahogy sikerül megállítani a Chiefs támadásait, és az offense nem hibázik többet. Ez kezdetben úgy tűnt sikerülhet is. A defense előbb egy fumble-t harcolt ki, majd félpályán sikerült egy 4&1-et is kivédekezni. Ennek a két jó védekezésnek köszönhetően Lamar megkapta az esélyt, hogy megmentse a meccset, és sikerült is 10 pontot felpakolni a táblára. Ez azonban lehetett volna 14 is, ha Mark Andrews nem ejt el egy könnyű TD passzt.

Akárhogy is, a Ravens feljött egy labdabirtoklásra, viszont ahogyan az sejthető volt, a védelem harmadszorra már nem tudta megállítani a Chiefst. Mahomes újra végigment a pályán, és a gólvonalhoz érve Andy Reid behívott egy olyan playt, amire senki nem tudott volna felkészülni. Az LT Eric Fisher felállt a szokásos pozíciójába, viszont mint jogosult elkapó. Mahomes egyből őt is vette célba, és egy könnyű TD-t szerzett a Chiefs.

Mindezek után a Ravensnek még mindig lett volna esélye, viszont gyorsan kellett újabb TD-t szereznie. Ez azonban nem jött össze. Noha a red zone-ba sikerült eljutni, Jackson kétszer is túl sokat ment hátra, és két nagy sacket szerzett a Chiefs, ami egy 4&24-es szituációt eredményezett. Ezt nem sikerült megoldania a Ravensnek, ezzel pedig gyakorlatilag véget ért a mérkőzés, a Chiefs lefuttatta az órát.

Ravens részről az első félidőt a teljes dekoncentráltság jellemezte. A védők rendre rosszul reagáltak, az elkapók meg sima labdákat ejtettek el. Ebben a helyzetben Lamar sem tudott sokat hozzátenni a játékhoz, és a meccset végül 100 passzolt yard alatt fejezte be. Ez az eredmény nem feltétlenül csak az ő hibája volt, de neki is voltak érthetetlen döntései, két INT-et érő dobása is volt, amit meg a Chiefs védők nem tudtak elkapni.

A túloldalon majdnem minden tökéletesen működött. A harmadik negyedben volt egy kis megingás, de a Chiefs végig az irányítása alatt tartotta a meccset. Mahomes ismét parádésan játszott 385 yardot és 4 TD-t osztott ki, valamint egyszer lábon is bejutott a célterületre. Az egyetlen negatívum a Chiefs oldalán meglepő módon a múlt héten hibátlanul játszó Harrison Butker volt, egy mezőnygólt és egy extrát is kihagyott. Ez nem az ő estéje volt, de szerencséjére a többiek annyira jól játszottak, hogy ez most belefért.

A Chiefs tehát címvédőhöz méltóan játszott, és januárban valószínűleg még nagyon sokat fog számítani ez a győzelem.

55 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
55 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Vicgeordie
Vicgeordie
2020-09-29 07:45

Hát ez csalódás volt. Ha a Ravens nem tud mit kezdeni az olyan meccsekkel, amikor lámárék a meccs 2/3-ára szabit vesznek ki, akkor könnyen az ismerős nóta (one-and-done) szólhat januárban…

katonadani
Reply to  Vicgeordie
2020-09-29 08:07

nem nagyon van csapat, amelyik bármit is tud kezdeni nem hogy Mahomesékkal, de egy PO-csapattal sem, amikor a támadók a meccs 2/3-át kiveszik szabinak :D Inkább azzal van baj, hogy hátrányban nem tud játszani a Ravens.

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  katonadani
2020-09-29 08:30

Ugyan, a Chiefs is úgy nyert Super Bowlt, hogy kis túlzással Mahomes-ék csak a negyedik negyedben szálltak be a meccsbe :)

De értem mit mondasz és valszeg ott van a kutya elásva

ThySoul
ThySoul
Reply to  Vicgeordie
2020-09-29 08:30

Azért nem sok csapat van akinek a támadó része egy negyed alatt kis túlzással annyi pontot tesz fel mint más csapat egy egész meccsen :)

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  ThySoul
2020-09-29 08:45

Bears?

bjeela
bjeela
Reply to  Fanyul23
2020-09-29 09:27

Okos fijú…

bjeela
bjeela
Reply to  katonadani
2020-09-29 08:45

Én ezt a hátrányban való játékot nem értem. Ez nem olyan, mint a rúgós focinál, hogy az ellenfél beáll bekkelni. Egy fikarcnyival sem kell túlzottan mást csinálni, mint korábban. Legfeljebb a végén kell egy kicsit kapkodni, hélmérizni, de közben…

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  bjeela
2020-09-29 09:17

Ugyan mar dehogy jatszod ugyan azt. Te is tudod pontosan hogy ha hatranyba vahy egeszen mas a play call valszeg musaj vagy sokat passzolni, nem egeted az orat hanem sporolsz ahogy tudsz stb stb.

bjeela
bjeela
Reply to  Fanyul23
2020-09-29 09:26

De nem azonnal! Épeszű ember nem hajítja ki a playbook-ot már az első negyed végén. A harmadik negyed felénél, végén, vagy a negyedik negyedben már lehet a hátrány függvényében, de addig… Szal ezt a hátrányból focizást továbbra sem értem. És láthatóan nem játszottak nagyon mást, de nem működött az istennek sem.

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  bjeela
2020-09-29 09:27

Nem lehet hogy akkor megiscsak mast kellett volna jatszani?😁

bjeela
bjeela
Reply to  Fanyul23
2020-09-29 09:29

Te most itt van rajta sapka, nincs rajta sapkát játszol? Megharaplak!

Amúgy de, viszont túlzottan mást nem tudnak és ebben jók igazán. Mindössze valamiért nem működött jól a rendszer. Próbálták így, próbálták úgy, de csak elakadtak mindig.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Fanyul23
2020-09-29 09:30

Erre egy példát lehet hozni ellenvetésnek, 28-3. És elég volt bedarálni.

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  Kopi3.14
2020-09-29 09:36

Igen, ez jo pelda mert gyakori.

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  Fanyul23
2020-09-29 10:01

Atlantában? Eléggé. :D

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  Krisztian Fekete
2020-09-29 10:03

😂😂 igaz

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Fanyul23
2020-09-29 15:59

Hozok akkor ellenpéldát is: Jags@PITT, PO. Vezetést szerez az első negyedben a Jags, Tomlin befosik, szívrohamot kap, a kutyáját megharapja egy kölyökmacska, és elkezd kapkodni. Eredmény 4&1, lateral passz, amit levédekeznek, FG helyett, innentől pánik az oldalvonal mellett, csak az sikerül, amikor a 3B találja ki a pályán mi legyen, vagy zsenik hozzá. És csak futnak az eredmény után.

bjeela
bjeela
Reply to  Vicgeordie
2020-09-29 08:45

Teljesen egyezünk. Ez nem az a Ravens volt, mint amit megszoktunk és nem csak támadó, de védelmi oldalon sem. Azért az nem tipikus, hogy a Ravens védelmén úgy vágtat át a Chiefs, mint legyengült szervezeten egy hasmenés. A legcsekélyebb ellenállást sem voltak képesek kifejteni ellenük.

Józsi14
Józsi14
2020-09-29 08:07

A KC-t nézve úgy érzem TB12 azért ment át az NFC-be, mert az AFC-ből egy ideig megvan ki fog SB-be jutni.

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  Józsi14
2020-09-29 09:27

Ha itt is négy győzelemig tartó párharcok lennének a rájátszásban (mint az NHL, NBA esetében), akkor azt mondanám igazad van (mert ott 100-ból 99-szer a jobb csapat megy tovább). Ez az egymeccses rendszer azonban kiszámíthatatlan, mert egy harmatos meccse bárkinek lehet. És akkor már szevasz szezon…

bjeela
bjeela
Reply to  Vicgeordie
2020-09-29 09:28

Azt azért végig nézném hány IR lenne egy PO alatt ilyen lebonyolítási rendszer mellett…

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  bjeela
2020-09-29 09:29

Isten ments tőle, nem akarok olyat. Csak példának hoztam, hogy az egymeccses rendszer nem feltétlen az esélyesebb/jobb csapatnak kedvez, mert “egy meccsen bármi történhet” (közhelyek rulez!)

bjeela
bjeela
Reply to  Vicgeordie
2020-09-29 09:29

Egyezünk. Azért egy oda-visszavágós projekt tisztességesebb lenne, de abba is belerokkanna az összes csapat.

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2020-09-29 09:37

Idegenben rúgott több FG-val dőlne el a továbbjutás… De szép is lenne…

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2020-09-29 12:32

Vagy tízyardosról kellene mindenkinek TD-t csinálnia. Aki ront, az bukik.

Józsi14
Józsi14
Reply to  Vicgeordie
2020-09-29 10:27

Lehet. Illetve tény, hogy 19 januárjában azért a NE oldalba kapta őket, de megmondom őszintén jelenleg annyira kész és komplex Mahomes játéka, hogy hihetetlen. Plusz annyira nem kész a többi csapaté….

acsdav2
acsdav2
Reply to  Józsi14
2020-09-29 10:41

1. 19 januárjában jött ki az, hogy Reid feleslegesen tartotta a vonal mellett 17-ben és komolyabb PO tapasztalat híján az 1.félidőt elizgulta, ami elég volt a NE-nek. Mahomesnak most már a PO-ban is annyi rutinja van, hogy TB csak elit védelem+kiszolgáló személyzettel vehetné fel vele a versenyt.
2. Az 1.kiemelés 1 meccsnyi pihenést fog jelenteni mindenkivel szemben. 16 meccsen nem fog TB Mahomes előtt végezni. Illetve szerintem már a Bills is kérdéses lett volna idén. TB okosan lépett le. Még az is összeállt neki, hogy a Saints még se olyan erős a csoportban, illetve az NFC-ben nincs még domináns csapat.

Józsi14
Józsi14
Reply to  acsdav2
2020-09-29 10:59

Én nem merném ezt kijelenteni, rendkívül korai (második pont).

acsdav2
acsdav2
Reply to  Józsi14
2020-09-29 11:41

Hogy a Saints nem olyan erős?

Józsi14
Józsi14
Reply to  acsdav2
2020-09-29 11:41

Azt évek óta ki merem jelenteni, pedig szimpatikus csapat. Erre gondoltam: “NFC-ben nincs még domináns csapat”

acsdav2
acsdav2
Reply to  Józsi14
2020-09-29 11:51

Szerintem a még szó miatt, az állításom igaz. Én Packers-Hawks versenyfutást várok az 1.kiemelésért idővel. De a Hawks túlságosan függ Wilsontól ahhoz, hogy domináns csapat legyenek, a Packers egy kiegyensúlyozott csapat minden fronton (még az elkapók terén is), de Rodgers az utóbbi években nem nyújtott olyan teljesítményt ami miatt nyugodt szívvel azt mondhatom, hogy elit irányító és a csapat is domináns lesz. Persze az első 3 meccs alapján egyelőre megérdemel minden elismerést ő is.

bjeela
bjeela
2020-09-29 08:45

Azért Mahomes is elmegy ám a jó fenébe. Hát nem most kezd el MVP üzemmódba kapcsolni? Futtából, hátrafelé totyogva, balra kifutva, kifordulva hajigál 30-50 yardos passzokat a legkisebb megerőltetés nélkül. Én meg percenként mehetek ki újra mosni a protkómat, mert mindig tátva marad a szám. Piszok egy alak. A Rozmár nem különben. Ha ezek ezt így folytatják, akkor idén meglesz a második…

Zotya
Zotya
Reply to  bjeela
2020-10-01 17:38

Micsoda??!! Most akkor mégsem jön az a 12 Bears bajnoki cím? :O

bjeela
bjeela
Reply to  Zotya
2020-10-01 22:26

Deeee, jön az, csak ez a hülye Matt Nagy szórakozik és ilyenkor mindig kiakadok. Meg mért ne hitegessem a nyomorult főnököket? Az ingyen van…

ducksfan
ducksfan
2020-09-29 08:58

4&24-n minek nekimenni? Tuti nem fog sikerülni (legalábbis ezen a meccsen a leghosszabb Ravens játék 20 yrd alatt volt az egy Lamar futást leszámítva – ha jól rémlik).
Ha kimarad az FG, ugyanonnan jön a Chiefs.

Ha bemegy a FG, én értem, hogy így is úgy is 2 TD, csak ez utóbbi esetben, ha megvan a 2 TD, akkor már a Ravens vezet. Meg lehet próbálni egy onside kick-et, siker esetén rövid pálya (ha nem, akkor is kb onnan jön a Chiefs, mint a kivédekezett 4&24 esetén). Vagy ha nem onside kick, hosszú pályát adnak a Chiefsnek.
Igaz, ezen a meccsen valószínűleg mindegy volt, de attól még nem értem.

rowi
rowi
2020-09-29 09:26

az a hátrálás közben kiosztott 50 yardos lézer – hmmm…mannyifikk

(a hillnek dobott pedig kiköpött wilson löbbölés… utánozós…)

Everlast77
Everlast77
2020-09-29 09:28

Szerintem mivel a KC nem igazán villogott eddig, a Hollók gondolhatták, hogy ez meglehet, el is izgulták az első félidőt. Nem szoktak ennyi hibával játszani. De nem kell parázniuk, nekik a PO-ban/AFC döntőben kell majd lenyomni a KC-t úgyis. Viszont Haribó még mindig besz*pja a falember TD-ket :D

bjeela
bjeela
Reply to  Everlast77
2020-09-29 09:30

“Nem szoktak ennyi hibával játszani.” Hát ezaz! Ez nagyon nem megszokott a Ravenstől. Az a standard, hogy egy-két TD után rendeződnek. Hát itt nem volt semmi ilyen és főleg a védelmet nem értem.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Everlast77
2020-09-29 14:57

OFF
Megromlott a Haribó,
Ki is jött a Maribó’comment image

Fetyke
Fetyke
2020-09-29 09:53

Ne finomkodjunk! Osztálykülönbség volt a két csapat között a teljes mérkőzés idejére. A Ravensnek igazából egy percig nem volt esélye a mérkőzésen. Ha a Chiefs végig komolyan vette volna a mérkőzést, akkor nagy alázás lett volna ebből az MNF-ből.
Lehet nekem csak ilyen meccsek jutnak a hollóktól, de én egyáltalán nem láttam azt, hogy ez a Ravens kiemelkedne az AFC jó csapatai közül.

ui.: Lamar passzai elkaphatatlanok. :)

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  Fetyke
2020-09-29 10:01

Egyetértek. Igazából akkor kerültek közelebb, mikor a Chiefs valamit elbalfaszkodott. Pl harmadikra, és negyedikre tömegen keresztül középen próbáltak futni, mikor kb minden mással tudtak egész meccsen haladni. Bár lehet, hogy csak egy teszt volt, hogy ezt is meg tudják-e csinálni. (nem)

ThySoul
ThySoul
2020-09-29 10:03

Amúgy mivan ezekkel a random statisztikákkal a ligánál? Első QB aki 3 meccs alatt 10 td passzt adott meg futott kettőt is, meg első QB akinek 600 kísérletből 45 TD-je lett kevesebb mint 10 int mellett. Kinek jut eszébe ilyen? Külön ember van a ligánál arra hogy minél hülyébb statisztikákat találjunk ki? :D

rowi
rowi
Reply to  ThySoul
2020-09-29 10:37

szerintem ez csak adatbázis kérdése – az ugye van -, onnan meg csak ügyesen kell keresni

ThySoul
ThySoul
Reply to  rowi
2020-09-29 10:37

De ezek olyan hülyén néznek ki. Nekem bőven elég ha leírják az adott játékos aznapi teljesítményét, nem kell hozzá valami fogyatékos statot kitalálni, hogy még látványosabb legyen.

rowi
rowi
Reply to  ThySoul
2020-09-29 10:41
ThySoul
ThySoul
Reply to  rowi
2020-09-29 10:59

Elkezdtem, elég is volt az első pár táblázat hogy kivonuljak a világból :D

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  ThySoul
2020-09-29 14:57

Mert mindenből szenzációt kell csinálni, így lehet eladni a sajtótermékeket és növelni az olvasottságot.
“Mahomes 3 TD-t dobott” – a kutyát nem érdekli, dobott már többet is meg fog is
“Mahomes az első QB az NFL tőrténelmében, aki 3 TD-t dobott úgy, hogy csak a bal cipőjében volt lúdtalpbetét és az alsógatyáját is kifordítva vette fel” – hallatlan szenzáció! :)

ThySoul
ThySoul
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-09-29 15:43

Hát nem tudom, ha látok egy jó statot az adott játékos meccséről nekem az is elég, nem kell mellé iylen fogyatékos dolog hogy “ő az első QB aki td passzt adott az első negyed 134. másodpercében”
Kicsit olyan, hogy van egy játékos aki nem a posztja legjobbja (de attól még jó játékos nyilván) és hülye statokat csinálnak hozzá hogy lássuk hogy ő is jó játékos ám, csak nem úgy mint a no.1

Zotya
Zotya
Reply to  ThySoul
2020-10-01 17:38

Nincs ezzel baj. Én kifejezetten szeretem a statisztikát, és engem szórakoztat, hogy mindig elő tudnak kapni olyanokat, ami egy átlagos nézőnek eszébe sem jutna :)

Sestertius
Sestertius
2020-09-29 11:08

Különösebben nem vagyok kétségbeesett.. tavaly begyalultunk mindenkit, aztán szembejött a Henry nevű gyorsvonat..
3. meccs volt, a Texans-t és a Browns elég szépen elpicsáztuk
Kell pár kört videózni, levonni a tanulságokat, nem droppolni :)
Minden meccsen Mahomes-t sem kapja el az ihlet, viszont amikor igen akkor nyilván kéne a plussz teljesítmény..
Szerintem szimplán annyi történt, hogy a Ravensnek ma semmi nem jött össze, a Chiefsnek meg minden
de az nem kérdés, hogy ki a liga két magasan legjobb Qb-ja :)

rowi
rowi
Reply to  Sestertius
2020-09-29 11:41

az nem is kérdés. de vajon lamar hányadik mögöttük?

Sestertius
Sestertius
Reply to  rowi
2020-09-29 14:07

szerinte Lamar csak top10-es , nálam mondjuk kb Dak szintje

juhaszvik
juhaszvik
Reply to  Sestertius
2020-09-29 11:41

Wilson és Rodgers? :)

Trubiskynek több TD-je van, mint Lamar barátunknak. És tudom, hogy ez csak egy stat, de hiányoznak fantasyban azok a pontok :(

Fanyul23
Fanyul23
Reply to  Sestertius
2020-09-29 11:41

Wilson es Mahomes?

Sestertius
Sestertius
Reply to  Fanyul23
2020-09-29 14:22

pontosan

Skyfire
Skyfire
2020-09-29 22:39

Jaj már értem mit élt át a sok Brady gyűlölő hosszú éveken hát, és Mahomes még csak most kezdte, annyira ellenszenves hogy minden meccsére tennem kell pénzt hogy jól érezzem magam utánna xD
Tehetséges, nagy jövő áll előtte de az egész hype vonat és az emberre nézve ahogy viselkedik valamiért ellenszenvet okoz… Jó meccs volt, érik az a 16-0,a korona tehet csak be, a lesajnált védelem is szerintem jobb mint tavaly

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

55
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x