Connect with us

Hír

Alex Smith: Jól elrontottam a Washington terveit, nem akarták, hogy ott legyek

Alex Smith folytatni szeretne a karrierjét, de nagyon úgy néz ki, hogy ezt nem a fővárosban teszi majd. Ez nem olyan meglepő annak tudatában, amit az irányító elmondott a GQ-nak adott interjújában. Elmondása szerint a Washington ugyanis egyáltalán nem akarta, hogy ő visszatérjen.

“Sosem gondolták volna, hogy visszatérek. Senki. Minden rehabilitációmat a csapat létesítményein kívül végeztem. Ők foglalkoznak ACL-ekkel és hasonlókkal, de amikor én beléptem a problémáimmal, olyan volt mintha három szemem lenne.”

Smith – aki rájátszásba vezette a csapatot és megnyerte az Év Visszatérője díjat – általában elég polkorrekt szokott lenni, de most alaposan beleállt a Football Teambe.

“Volt pár ember, aki úgy gondolta, hogy képes lehetek erre. De a világ nagy része nem hitt ebben és inkább sajnáltatott. “Szép dolog, hogy próbálkozol.” Amikor úgy döntöttem, hogy visszatérek, azzal egyértelműen keresztbe tettem a csapat terveinek. Nem látták jönni, nem akarták, hogy ott legyek, nem akarták, hogy a csapatban, a keretben legyek, nem akartak esélyt adni. Új rezsim volt, bejöttek és úgy tekintettek rám, mint a maradékra, aki sérült és csak problémát jelent. Egyáltalán nem akarták, hogy ott legyek. Persze képzelhetitek, hogy azután, amin keresztülmentem, ez mennyire érdekelt. Akár akarják, akár nem, én akkor is megpróbálom.”

Smithnek meg kellett győznie a csapatot, hogy képes ő még játszani.

“Megpróbáltak a PUP listára tenni két hétre, megpróbáltak figyelmen kívül hagyni. Úgy éreztem, nem kaptam fair elbánást. Meg akartam nézni, hogy képes vagyok-e még focizni, és úgy éreztem, hogy nem kaptam meg a lehetőséget, hogy ezt megtudjam. Olyan volt, mintha majdnem lefutnám a maratont, de a cél előtt azt mondanák, hogy nem fejezhetem be a versenyt. Én meg úgy voltam vele, hogy basszátok meg, én akkor is befejezem. Vagy legalább megnézem, hogy képes vagyok-e rá. Összességében hálás vagyok, hogy túlléptünk ezen és megoldottuk a dolgokat, de nem, nem fogadtak tárt karokkal két év után.”

A 36 éves irányító jött, látott és győzött, 5-1-es mérleget hozott kezdőként és rájátszásba vitte a Washingtont (habár ehhez a védelemnek is sok köze volt), ott viszont sérülés miatt már nem tudott pályára lépni. A Football Team idén $14,7 milliót spórolhat a kivágásával, a hallottak alapján erre jó esély van. Smith pedig kereshet magának új csapatot, aztán majd kiderül, hogy valahol bíznak-e benne még kezdőként.

59 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
59 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Sestertius
Sestertius
2021-02-24 09:19

Azt hittem, hogy az új vezetéssel ez a görény mentalitás megszűnt a fővárosban.. de ezek szerint minden a régi..

ahanem
ahanem
Reply to  Sestertius
2021-02-24 09:29

ún. selejt

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  Sestertius
2021-02-24 10:33

Hát nem.
Szegény szimbát is csak azért baszták ki mert néger!

Tibor Cseh
Tibor Cseh
Reply to  Bélabá a csótány
2021-02-24 22:31

Szimba. :)))

Staten Island
Staten Island
2021-02-24 09:26

Nagy küzdő és kiváló mentor. Ha nem talál magának kezdő pozíciót, elgondolkodnék a fiatal QB-kkal rendelkező csapatoknál, sokat segíthetne nekik, visszavonulás után pedig QB edzőként is el tudnám képzelni.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Staten Island
2021-02-24 11:23

Haskinst is kiválóan mentorálta, igaz?

Bandi
Bandi
Reply to  JackEasterby
2021-02-24 11:38

És Mahomest?

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Bandi
2021-02-24 12:40

Mahomes eddigi karrierje mindig is egy úriember volt. Smithből most kijött a tahóság. Valószínűleg nem tőle tanulta az illemet Mahomes.

Bandi
Bandi
Reply to  JackEasterby
2021-02-24 13:06

Ez alapján a nyilatkozat alapján nem Smith volt a tahó, hanem a vezetőség

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Bandi
2021-02-24 14:50

Ugye a vezetőséget azt kvázi Rivera jelenti, aki eldönti, hogy játszatja-e Smith-t. Képzelem mekkora tahó volt Rivera miközben rákkal is kezelték……

Bandi
Bandi
Reply to  JackEasterby
2021-02-24 15:44

Senki nem mondta, hogy Rivera volt a hibás. Vannak rajta kivül más vezetők is.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Bandi
2021-02-24 17:56

Rivera mondaná meg Smithnek, hogy hol a helye. Ő azért olyan HC, aki nem hagyja, hogy FO tagok belepofázzanak a dolgokba.

Antal Kovacs
Antal Kovacs
Reply to  Bandi
2021-02-24 15:36

Gondolom a vezetőség nyilatkozata alapján meg éppen fordítva lenne… Szerintem senki nem volt itt tahó, bár nem láthatunk a részletek mögé. Érthető volt, ha az új vezetőségnek voltak aggályai, és Smith ugyan megmutatta, hogy mekkora küzdő, nem játszott rosszul, de kiemelkedően sem. Lehet máshol ennyi esélyt sem kaphatott volna, ahol nem Haskins és Allen a konkurencia.

Staten Island
Staten Island
Reply to  JackEasterby
2021-02-24 18:40

Igen, az a gyerek rajta ment el.

Farubcek
Farubcek
2021-02-24 10:29

Noha egyáltalán nem tartom jónak ezt a hozzáállást, de valamennyire érthető. Jön egy új edzői stáb, akiknek valószínűleg azt kommunikálta mindenki a klub részéről, hogy Smithből sose lesz már focista. Megvannak a terveik nélküle, ráadásul minimum kérdéses, hogy ha Smith vissza is tér, mire képes. Egy NFL-klub mégsem egy jótékonysági szervezet, hanem kőkemény üzlet, még ha emberi oldalról nem is korrekt, de amúgy sajnos egy érthető hozzáállás az, hogy Smith-szel nem számoltak komolyabban.

És azért Smithnek volt egy ilyen mondata is: “Összességében hálás vagyok, hogy túlléptünk ezen és megoldottuk a dolgokat, de nem, nem fogadtak tárt karokkal két év után”. Hála az égnek nem a végtelenségig volt vele ellenséges a stáb, hanem megkapta a lehetőséget.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Farubcek
2021-02-24 11:10

Szerintem sem kell ezért lehúzni a keresztvizet a WFT-ről. Mi sem adtunk új esélyt Teddynek, mint ahogy például annak idején a Pats sem Bledsoenak. Ez egy ilyen sport, itt nem mindig kapsz második esélyt. Sőt! legtöbbször nem kapsz. Keresem is a megfelelő szót: Férgek!

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Fetyke
2021-02-24 14:33

Nálatok akkor azért elég speciális helyzet volt a három húszmilliós QB-val. És minden szcenárió mellett és ellen is volt ér bőven.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Fetyke
2021-02-24 14:51

Fetyke, a te véleményedre azért mérvadóként szoktam tekinteni, de ezt a mostani most egyáltalán nem értem. :) Hát mit kellett volna tenni a WFT-nek? Beállították már az 5.héten. Az a gondja, hogy nem ő volt az első héttől kezdő vagy mi? Illetve a WFT-nek miért lett volna érdeke nem játszatni őt? Ha te kifizetsz valakinek 16M-t akkor inkább azt mondod, hogy dolgozzon is megérte, nem? Hülyeségeket beszél a pali :)

Bujdy Bujdy
Bujdy Bujdy
Reply to  Farubcek
2021-02-24 11:46

Mit veszítettek a beállításával? Mert ha beáll és betli, akkor rosszabb helyzetben lettek volna? Viszont ha véletlen jól játszik, akkor bizony benne van az amerikai tündérmese story, végtelen eladott mez/merch termék stb…

Farubcek
Farubcek
Reply to  Bujdy Bujdy
2021-02-24 14:33

Vezetőként nyilván van egy terved, hogy kikkel, hogyan képzeled el a jövőt. És akkor ebbe a tervbe egyszer csak beleszól egy olyan focista, akinek a terveidben semmi lapot nem osztottál (mivel gyakorlatilag 0,0001% esélyt látott rá mindenki, hogy valaha még pályára lép), és amúgy minimum rizikós a beállítása, hogy márpedig ő igenis játszani akar. Nem egy álomhelyzet senkinek, érthető, hogy nem erre készült a stáb a szezon előtt/alatt. Viszont ehhez képest a legjobb megoldást találták meg végül, ahogy ezt Smith is mondta.

Zoard
Zoard
2021-02-24 10:44

Ha ezt így a nyilvánosság elé tárja akkor ő már tudja hogy semmiképp nem tartják meg.
Valóban enyhít kicsit a dolgon hogy mégiscsak pályára léphetett aztán.

A Colts szurkolóknak meg újabb tű a székpárnában hogy olyan scenario is lehetett volna hogy kipróbálják az eddigi második számú irányítoújukat és Smith-t elhozzák tartaléknak, mentornak. Ha nagyon nem megy a srácnak, akkor beállítják idénre Alexet és fut egy bridge évet. Jövőre meg keresnek megoldást ha ezek közül semmi nem jön be.
Lehet hogy ez a megoldás is sántít és nem nagy előrelépés, de ennél a Wentz hazardírozásnál kevesebb kockázatot jelentett volna-ha idén már jobb esélyt nem láttak, tolták volna meg egy évvel a QB keresgélést, kiválasztást. De most már ugye mindegy is.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Zoard
2021-02-24 14:33

Most annyi már jó harmincötmillió érv szól a kivágás mellett és csak olyan tizenhárom ellene.

gyeek
gyeek
Reply to  Zoard
2021-02-25 02:28

Wentznek még mindig magasabb a plafonja mint Brissettnek, csak drágább. 1/21en se hoznak idén jó anyagot QB-nak. Én amúgy 2014ben őt se tartottam volna kizárt picknek a Dallasnak 1/4en Romo mögé, lehet hogy az FCS háttere miatt neki kellett volna anno mentor. Most már csak szurkolni tudok neki, még ha ez picket is hozna az Eaglesnek. :)

JackEasterby
JackEasterby
2021-02-24 12:40

Okos ember Smith, mert tudja, hogy a WFT-nek van múltja ebben és mivel ő valóban igazi hősként szerepelhet az emberek szemében, így kevesen fogják tovább gondolni a dolgot. Pedig azért bele gondolunk Smith óriási baromságot mondott. A WFT nem vágta a 18-as szezon után, mert úgy érezte becsületesnek, ha Smith náluk marad és kap fizetést 20-ra még ha egy percre se tud majd beállni. Na most már csak ennek fényében nagyon fura lenne a WFT rossz csapatként beállítani. Az meg külön fura lenne, hogy nem akarták volna, hogy játsszon miközben 16M-t kifizettek neki.

Gáspár Bollók
Gáspár Bollók
Reply to  JackEasterby
2021-02-24 12:49

Ha a cikkből jól értem (mert WFT fronton nem vagyok tájékozott), új vezetőség jött.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Gáspár Bollók
2021-02-24 14:33

Pont ez az, hogy új vezetőséget kritizálja, amelyet egyébként mindenki dicsér, hogy milyen jó öltözői kultúrát épített.

ahanem
ahanem
Reply to  JackEasterby
2021-02-24 17:58

Haskinst is milyen jól megjavították :D

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  ahanem
2021-02-24 20:24

Na szép. :D Lent meg Haskinssel érveltem az ellen, hogy Smith mennyire jó mentor

ahanem
ahanem
Reply to  JackEasterby
2021-02-24 20:34

egyébként Haskins sem Rivera embere, de mindkettőt a Redskins FO vitte oda, ezért én inkább utóbbit, mintsem előbbit hibáztatom, nameg nekik van már előéletük ilyen mismanagementekben

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  ahanem
2021-02-25 08:45

Nekem az nem tiszta, hogy miért lenne bármiért is hibás a FO. Smith-t már az 5.héten a Rams ellen beállították. Ő kb. úgy állítja be a dolgot, mintha végig szenvedték volna a szezont Haskinssel meg Allennel aztán a 17.héten jutott eszükbe, hogy jé akkor Smitht is berakhatnák.

ahanem
ahanem
Reply to  JackEasterby
2021-02-25 20:04

nem látunk bele a két fél közti kommunikációba, de a WFT FO az egyik, akikből kinézem ezt a férgeskedés, pedig nem sok ilyen van a ligában (talán a Jags a másik, de ott nem is az FO, hanem a GM/HC miatt eddig)

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2021-02-25 00:53

De ha azt mondjuk, hogy kihozták belőle a maximumot. :DDD

gyeek
gyeek
Reply to  ahanem
2021-02-25 02:22

Ha 2. évében kivágnak egy elsőrben draftolt QB-t, annak több köze van a játékosnak mint a kultúrának.

katonadani
Reply to  JackEasterby
2021-02-24 14:21

(pénzügyileg nem igazán vághatták ki Smitht egyébként, mert több halott pénz lett volna utána, mint amennyit spóroltak volna)

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  katonadani
2021-02-24 14:50

Post designation kivágással egész vállalhatóan el lehetett volna osztani a halott pénzt. Egyébként itt szerintem az a hangsúlyos, hogy a WFT kb. biztos volt abban, hogy nem fog pályára lépni 2020-ba mégis megtartották és kifizették a 16M-t.

ahanem
ahanem
Reply to  JackEasterby
2021-02-24 17:58

attól még a halott pénz nem lesz kevesebb, csak két évig szopsz miatta kisebbet, mint egy évig nagyobbat

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  ahanem
2021-02-24 20:18

Így meg kifizettek neki 16M-t tavaly és idén benyelnek 10,8M halott pénzt. Nem hiszem, hogy így jobban jártak volna.

ahanem
ahanem
Reply to  JackEasterby
2021-02-24 21:00

rájátszás azért csak meglett, későbbi bajnok ellen tisztes helytállás

nyilván nekünk ez lófaszt sem ér, de nekik igen

amúgy tavaly benyelhettek volna 32-t vagy két évre 16-16ot, a két covidos évben pont jól nézett volna ki

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  ahanem
2021-02-25 08:51

1.Mondjuk Smithnek a rájátszáshoz kb. semmi köze nem volt. Az 5 győzelemkor 9, 16, 17, 15 és 14 ponton tartotta a védelem az ellenfelet. Talán a Dallas ellen volt egy jó mérkőzése. Ezt a produkciót szerintem Heinicke is hozta volna.
2. Amúgy jobban jártak volna azzal, ha 19-ben benyelnek mindent, mert akkor nagyobb esély lehetett volna az 1/1-re és kihúzták volna Burrowt. Mondjuk 1/2-n is húzhattak volna QB-t. De ha ennyire fogalmatlanok, hogy Haskinsre építenek, akkor meg is érdemlik, hogy még szenvedjen a csapat.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  JackEasterby
2021-02-25 11:01

Oszt Haskinsre mégis hogy építenének?

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Kopi3.14
2021-02-25 16:27

Hát most már sehogy. :) Pont ezért röhejesek, hogy átnéztek Tuan és Herberten mondván nekik jó lesz Haskins. Aztán szezon közben kivágták :D

Antal Kovacs
Antal Kovacs
Reply to  JackEasterby
2021-02-25 20:14

azért Chase Young miatt se vagyok szomorú a csapat szurkolójaként… Haskins-t még az előző rezsim draftolta, akkor kellett volna jobban átgondolni a dolgokat.

ahanem
ahanem
Reply to  JackEasterby
2021-02-25 20:04

nem rontotta el azt, amit a védelem összehozott, sokszor ez is elég

“nagyobb esély az 1/1re”
ezt velem nem fogod elhitetni, így is mindenki top3ba várta őket.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  JackEasterby
2021-02-24 14:33

“Per Albert Breer, Smith will receive a $27 million signing bonus and $55 million is guaranteed at signing. If on the roster on the 5th day of the 2019 league year, Smith’s 2020 $16 million salary will also become fully guaranteed.”

Izé, ja, valóban csak a jó szívük tartotta rosteren.
Ugyanitt valaki tudja, miért csak a 2021-es Marsalkó Dávid és spórolás változik a pre- vagy post June 1 kivágás esetén? Belébútt a gyász, vagy elbaszódott, netán beszart?
http://overthecap.com/player/alex-smith/784/

gyeek
gyeek
Reply to  Kopi3.14
2021-02-25 02:18

Marslakó Dávid és a változás? Ez csak fénytörés lehet…

A PJ-cut csak formalitás könyvelési szempontból, adott évre tudnak cap space-t tartani, egy év múlva leróva azt. De a játékos előbb kerül piacra gyakorlatilag, ez nekik jó.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  gyeek
2021-02-25 10:59

Marsalkó halott pénz és nem változás, hanem spórolás.
tudom mi a PJ Cut. De a linkelt Overthecapen a Pre June és Post June nem változtatja a 2022-es hitet, csak az ideit. Ezért jelzem, hogy ott szerintem valami nem oké.

gyeek
gyeek
Reply to  Kopi3.14
2021-02-25 20:38

Csak egy évet módosít a prépost cut. Köv évben már nem tudják nyilván cutolni.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  gyeek
2021-02-25 20:38

De a halott pénz két részre osztható, így mind annak, mind a spórolásnak adott évben változnia kell.

gyeek
gyeek
Reply to  Kopi3.14
2021-02-25 22:04

Nálam 0-s balanszot mutat a script. A következő évre meg marad z dead money.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  gyeek
2021-02-26 17:50

comment image

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  gyeek
2021-02-26 17:50

comment image

reszelo.aladar
reszelo.aladar
2021-02-24 16:05

Abban igaza van, hogy legtöbben nem hittük hogy visszatérhet. Nem csak a sérülése, hanem az utána lejátszódó komplikációk miatt. Egy GM-nek és eg HC-nak is ezt kell szem előtt tartani.
Másképpen fogalmazva, ha a doki azt monjda, hogy az esélyek valahol a lehetetlen és a csoda között vannak, akkor nem felróható, hogy nem hittek benne.
Minden esetre a távozása kicsit megbojgathatja a piacot, ha 38 évesen még valahol QB mentor lehet, azzal sem járna rosszul.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  reszelo.aladar
2021-02-24 22:00

Egyetértek, de a boJgatást próbálom elfelejteni :(

gyeek
gyeek
Reply to  reszelo.aladar
2021-02-25 02:09

Nem az esélyeivel volt gondja, hanem azzal, hogy polcra akarták tenni. Alex Smithből nem néztem volna ilyet ki, de ahogy Trent Williams is befakkolt a FT-nek, tényleg elég gáz lehet a kultúrával és edző fecske se csinált nyarat elsőre.

Antal Kovacs
Antal Kovacs
2021-02-25 07:18

Amúgy egy picit a dolog hátteréről, a sok találgatás mellé: az előzmény az, hogy volt Rivera-nak egy rádió interjúja, amiben azt mondta, hogy a 17. héten kezdette volna Allent, ha egészséges, mert ő is van olyan jó mint Smith. Illetve nem esett jól Smith-nek, hogy nem ő kezdett a PO meccsen. Ezért most kiborult a bili. Gondolom azt is most tudhatta meg, hogy cut-olni szeretnék, ami azért várható is volt.

Sajnálom, hogy nem lehetett ennek a kapcsolatnak szép csendben vége. Oké, hogy csoda szintbe megy, ahogy Smith visszatért, és jobban játszott (azért nem mindig), mint Allen vagy Haskins. De megint megsérült, illetve látszott a mozgásán a korábbi sérülés nyoma is (sokkal óvatosabban mozgott). Így azért érthető volt Heinincke beállítása, akinek elég jó meccse volt. A csapat is hozott azért áldozatokat, elég sok cap helyet foglalt amíg lábadozott (még ha a szerződése miatt mást nem is nagyon lehetett tenni), és azt is megértem, hogy sok stressz volt Smith-nek a gyógyulás mellett a kezdő helyét is visszaszereznie, és most kijöttek belőle dolgok. A háttérben pedig egy profi NFL csapat próbálta megtalálni a megfelelő QB opciót egy szedett-vedett társaságban.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Antal Kovacs
2021-02-25 09:13

Smith a rájátszásra szerintem nem volt beöltözve. Valami olyasmi rémlik, hogy amikor Heinicke benyelt egy nagyobb ütést akkor mutatták a teljesen ismeretlen csere QB-t.

Antal Kovacs
Antal Kovacs
Reply to  JackEasterby
2021-02-25 09:18

Igen, kérdés hogy valóban csak a sérülése miatt volt ez, vagy Rivera egyátalán nem akarta őt játszatni és ezt a sérülésre fogta. Ezt mi valószínűleg sose tudjuk meg, de ez is oka lehetett a viszony megromlásának.

Szerintem Steven montez volt az a csere a QB :)

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Antal Kovacs
2021-02-25 10:02

Rivera miért ne akarta volna, hogy beöltözzön? Mégis csak jobb, ha ő a csere, mint Steven Montez. :) Ahhoz képest, hogy Smith milyen okosan előadja, hogy vele milyen csúnyán bántak, most már az derül ki, hogy ha nem kezdhetett akkor cserének se volt hajlandó beöltözni.

Antal Kovacs
Antal Kovacs
Reply to  JackEasterby
2021-02-25 10:37

igen, ebben van ráció

59
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x