Connect with us

Playbook

Hogyan tudja megállítani a Jaguars Gronkot?

Bármikor, amikor a Patriots lép pályára, az ellenfélnek egy hatalmas kérdést kell feltennie magának: hogyan állítjuk meg Rob Gronkowskit? Az NFL történetének talán legjobb tight endjére ugyanis szinte senkinek nincs válasza. Ő a legnagyobb mismatch az egész ligában és egy az egyben szinte lehetetlen őt fedezni. A Jaguars viszont áll olyan jó erőkből és van olyan játékosa, aki képes lehetne erre. A kérdés már csak az, hogy bevállalják-e?

 

 

A Patriots alapvetően úgy áll oda minden mérkőzésre, hogy náluk jobban felkészített csapat nem lehet a világon. Belichick mindig össze tud rakni egy olyan gameplant, amivel nem lehet őket “outcoacholni”, tehát az ellenfél nem lehet náluk felkészültebb és nem rakhat össze jobb gameplant. Egyszerűen lehetetlen. Belichick látott már mindent, amit meg lehet próbálni ellenük. Támadó- és védőoldalon egyaránt. Brady is mindent látott már. Nem lesz neki új semmilyen blitz- vagy coverage séma.

 

A Patriots problémája a vasárnapi meccs előtt az lehet, hogy a Jaguarsnak nem is kell briliáns stratégiát kialakítania – legalábbis védőoldalon. Nem a taktikájuk miatt jutottak el idáig. Nem csinálnak semmi különöset a gameplannel. Nem is kell nekik, hiszen tele vannak elit tehetségekkel a védelem minden szintjén. A pass rushtól elkezdve, a linebackereken át, a secondaryvel bevégezve. Nekik elég, ha felállnak a pályára és bárkivel fel tudják venni a versenyt. A legtöbb védelemmel ellentétben nem engedik, hogy a támadók diktáljanak, nem alakítják át a rendszerüket, helyette inkább ők diktálnak. Mert megtehetik.

 

A Jaguars nagyrészt a cover-3 rendszerét használja. Ebben Ramsey és Bouye a két hátsó szélső területért felelős, hátul középen pedig Tashaun Gipson az úr. A linebackerek (Paul Posluszny, Telvin Smith, Myles Jack), illetve a strong safety Barry Church pedig a line of scrimmage-hez közelebbi zónákat osztják el.

 

Ha maradnak a megszokottnál és most sem változtatnak semmit, akkor elsősorban Gipson feladata lesz Gronk őrzése. Megpróbálhatják a linebackerekkel, Jackkel és Smithszel is, hiszen mindketten vannak olyan atletikusak, hogy tartsák a lépést Gronkkal, illetve a fizikalitásukkal sincs nagy probléma, annyira könnyen nem fogja tudni őket elnyomni Gronk, mint a defensive backeket.

 

 

Ez van akkor, ha továbbra sem változtatnak a sémán. Azonban szerintem egy ilyen nagy meccs és egy ilyen nagy mismatch arra késztetheti őket, hogy ez mégis megtegyék. Gronk lehet az egyetlen fegyver, ami miatt feladják a megszokott és jól működő sémát. A kérdés már csak az, hogy mekkorát hajlandóak változtatni.

 

Az biztos, hogy ha hagyják szabadon elindulni a line of scrimmage-ről, akkor halálra vannak ítélve. Annyira jó Bradyvel az összhang, hogy szinte látatlanban is megtalálják egymást. Ki kell őket zökkenteni. Meg kell fogni Jacket vagy Smitht, odaállítani Gronk elé és meglökni őt egyszer-kétszer, hogy ne mehessen szabadon és könnyedén az útvonalára. Ezután pedig át kell adni az egyik safetynek, feltehetőleg Churchnek. Így kihasználják a fizikalitásukat, elrontják Brady időzítését és még Churchnek is adnak egy kis előnyt coverage-ben.

 

Egy másik opció az lehet, hogy ellopják a Patriots taktikáját. A Patriots ugyebár mindig úgy áll fel a védőoldalon, hogy leveszik az ellenfél legnagyobb fegyverét. Megkettőzik például Antonio Brownt vagy DeAndre Hopkinst és nem engedik, hogy az ellenfél legjobb játékosa verje meg őket. A Jags is megteheti ezt és ráállíthat folyamatosan két embert Gronkra, ezzel Bradynek mindig más felé kell néznie és ugyan Cooks, Hogan, White vagy akár Amendola is képes lehet nagy játékokra, sokkal jobb esélyei vannak a Jaguarsnak akkor, ha Gronk kikerült a képből. A Jags védelme elég sok jó játékosból áll, akik fel tudják venni a versenyt az említett támadókkal.

 

A legjobb játékosuk pedig egy bizonyos Jalen Ramsey, akit egy az egyben is ráállíthatnak Gronkra – és nekem ez a kedvenc opcióm. Egyszerűen látni akarom, mit művel ez a két játékos egymás ellen. Ha nem játszana az Eagles, ez lenne a hétvégém fénypontja. A Jaguars hagyatkozhatna Ramsey-re, akinek megvan a sebessége, az irányváltási képessége, a lábmunkája, a testfelépítése, a tehetsége és nem mellesleg az önbizalma ahhoz, hogy felvegye a versenyt Gronkowskival. Ramsey nem engedné el egykönnyen Gronkot az LoS-ről, majd a kezei segítségével végig kontrollálni tudná a route-ot. Megvan a fizikalitása, hogy a fade ne működjön ellene. Elég laza a csípője, hogy könnyen irányt váltson és ne maradjon le a tight endről slant vagy bármilyen opciós route esetén. Minden megvan benne, ami ahhoz kell, hogy levegye a pályáról Gronkot.

 

 

Nem lehet viszont egész nap őt rakni a tight endre, mivel a boxban azért hátrányban lenne futásoknál. Így ha Gronk hagyományos tight endként áll fel, akkor nem adnám Ramsey-nek a feladatot, hanem megkettőzném az egyik linebackerrel és az egyik safetyvel, ahogy arról fentebb volt már szó. Viszont ha kimozog a slotba, vagy akár a szélre, akkor biztos, hogy Ramsey-vel próbálkoznék, szerintem ő lenne a legesélyesebb ellene úgy, hogy közben máshonnan nem kell elvonnom erőforrást.

 

Imádnám, ha sok Ramsey vs Gronk párharcot látnánk a pályán, nem csak azért, mert mindketten elit játékosok, hanem mert mindketten nagy figurák. Az már csak hozzáad az egész pikantériájához, hogy Ramsey-nek biztos be nem állna a szája és próbálná felhergelni Gronkowskit, ahogy tette azt például AJ Greennel is. Gronk pedig lehet, hogy felkapná a vizet, emlékezzünk csak a Tre’ White féle esetre. De ez már csak tényleg adalék lenne az amúgy is remek párharchoz, amit ez a két fizikális szörny leművelne a pályán.

 

Kíváncsian várom, mit fog kitalálni a Jaguars vasárnapra és hogy mennyiben tudják limitálni Gronkot, illetve az egész Patriots támadósort. Az biztos, hogy sokszor meg kell ütniük Bradyt, ha sikeresek akarnak lenni, de erről talán lesz majd szó a vasárnap reggeli beharangozóban…

75 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
75 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
kitalaltnev
kitalaltnev
2018-01-19 07:19

Minddezek után pedig legyen az, h. a Jags D rendre beomlik. :)
Egyébként meg tök komolyan.

Everlast77
Everlast77
2018-01-19 07:38

Remek kis fejtegetés :)

wolandrule
wolandrule
2018-01-19 08:24

Szerintem hiba lenne eltérni a szokott felállástól, pont annyira zökkennének ki, ami elég Bradynek. A Patriots a Titans ellen látottakat fogja folytatni, Gronk leginkább blokkol majd, aztán ha bealszanak csinál egy-két nagy játékot. Amennyiben menni fog a futás és a futók bevonása a passzjátékba, nincs ok változtatni, akkor lesz ez jó meccs, ha megfogják Lewis-ékat. Amennyiben ez nem sikerül mészárlás lehet.

csak ezt ne
csak ezt ne
2018-01-19 08:32

Sehogy. Egy kicsit túl van dimenzionálva ez a csapatrész. Jó erőkből áll, de a Patsnek van egy csomó játéka, ami levédekezhetetlen, ha jól van kivitelezve. Ennél jóval erősebb D-eknek sem sikerült megállítania ezt az O-t, ha jól játszott. Például amikor Gronk egy az egyben lesz bármelyik LB-el akkor el fog tudni szakadni, és akkor TB megdobja, ha jól alakul a meccs a 3. negyed elején jönnek ezek a játékok. Ha meg CB-t állítanak rá végig (nem hinném), akkor más lesz megjátszható, és Gronk vele együtt is megcsinál 3-5 legalább közepes elkapást. Ez nem az amire fel tudnak készülni. Egyetlen reményük a többszöri labdaszerzés. Ez ellen meg a Pats nem tud felkészülni teljesen, de azért ezt próbálják limitálni. 3-4 TD ezen a meccsen, ha a Jax védelem nem szerez többször labdát elég lesz. És akkor elég simán, biztonságos játékokkal nyerhet a Patriots.

A pszichikai hadviselést a Jax ezzel az ostoba szájkaratéval máris elvesztette. Nem lenne teher rajtuk, de most magukra tették, tök feleslegesen. Gronkot pedig a bírók sorozatos totál fals hívásai ragadtatták arra, az elképesztően rossz szabálytalanságra a Bills meccs végén. Nagyon csodálkoznék. ha ez megismétlődne, pláne egy ennyire fontos meccsen.

katonadani
Reply to  csak ezt ne
2018-01-19 08:43

túl van dimenzionálva a Jags védelem???

– kevesebb engedett pont, mint a 2015-ös Broncos
– kevesebb engedett yard, mint a 2013-as Seahawks
– több sack, mint a 2002-es Bucs
– jobb 3rd down védelem, mint a 2000-s Ravens
– több szerzett TD, mint az 1985ös Bears

(persze ezek csak példák, de nem hiszem hogy a Patriots találkozott “ennél jóval erősebb” védelmekkel. A Steelers meccs is csalóka kicsit és nem abból vonnék le következtetést, három nagy TD a Brown-Bell kettős zsenialitása volt inkább)

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  katonadani
2018-01-19 09:09

Szerintem ez nem egy elképesztő védelem. A számok impresszívek, azért meg kell nézni kik ellen nyomták ezeket. Nem volt egy félelmetes sorsolásuk, korántsem, és még így is a komolyabb O-k meg, kivétel az első Steelers meccs, csak-csak tudtak haladni ellenük meg pontokat szerezni. Most majd meglátjuk, hogy egy fontos meccsen, egy jó O ellen mit tudnak, a múlt heti betli, mert a labdaszerzéseken kívül inkább rebetli volt, lehetett egyszeri kisiklás, de nem hinném. Nem akkora zseniális játékokkal verték meg őket rendszeresen Big Benék, hanem bénáztak.

Ádám Jakab
Ádám Jakab
Reply to  csak ezt ne
2018-01-19 09:37

Azért azt leszögezném, hogy a Pittsburg támadójátékában sokkal több a nagy fegyver, mint a Patriotséban. A Jaguars védelem tehetségben bőven felülmúlja a Pats támadósorát, a kérdés csak az, hogy megvan-e mögé a coaching.Ha már a Jaguars sorsolásáról szót ejtettél, megszámolnám idén hány komoly ellenfele volt a Patsnek, és hogy milyen fantasztikus védelmekkel játszottak. Összevissza 3 top 10 es védelemmel találkoztak, mind a 3 a Jaguarsnál gyengébb engedett yardban és engedett pontokban is. Az meg hogy nem zseniális játékokkal verték meg őket Big Benék akkora hülyeség, hogy szavakat nem találok rá. Amit Brown művelt azon a meccsen, az gyakorlatilag emberfeletti. A Patriotsnak közel nincs olyan elkapója, aki azokat a playeket meg tudja csinálni mint Brown. Más kérdés hogy ha BB megint megcsinálja észből, akkor lehet nem is lesz rá szükség. Most is az öregen múlik minden….

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  Ádám Jakab
2018-01-19 10:43

Amit leszögeztél az nem áll. Ez a közhiedelem, amit hisznek pár éve, de semmi nem támasztja alá. AB meg Bell mindenkinél jobbak de mindössze ketten vannak, Big Ben nem konzisztens már évek óta, ragyogó meccsek mellett, sokszor kifejezetten gyengén játszik.
A Patsnél jelenleg Edelman hiányában is van 3 meglehetős elkapó, egy zseniális TE, 3 jó futó, akik mind elkapó célpontok is van, meg minden idők legjobb QB-ja. Nem néztem meg a statisztikákat, de abban is biztosan jobb az elmúlt 4-5 évben bármikor a Pats , az egymás elleni meccsekről ne is beszéljünk (az utolsó 5 meccs 5-0).

Én továbbra is azt láttam, hogy Brown elszaladt nyílegyenesen a védővel egy az egyben párszor és a jól megdobott labdát elkapta. Semmi elképesztő nem volt benne – nyilván szerintem, a dehonesztáló minősítéseket pedig nyugodtan megtarthatod, nem vagyok rá kíváncsi, nekem is van pár jelzőm az olyan kijelentésekről, hogy tehetség dolgában a Jax jobban áll mint a Pats, mégsem mondom, de ha forszírozod kifejthetem. Azt meg majd a pályán meglátjuk, hogy ki mit tud.

wolandrule
wolandrule
Reply to  Ádám Jakab
2018-01-19 10:55

“A Jaguars védelem tehetségben bőven felülmúlja a Pats támadósorát”, made my day :D
Csak minden idők legjobb irányítója és TE-je szerepel ott, smafu. Plusz Cooks, Amendola, Hogan, Lewis, White, Burkhead, Dorsett.
A Patriots sorsolása sokkal keményebb volt, mint a Jaguars-é, ez szerintem nem lehet kérdés. Nagyon jó a Jags védelem, de azért nem kéne túlmisztifikálni.

katonadani
Reply to  wolandrule
2018-01-19 11:02

egyetértek azzal, hogy Jags védői tehetségben > Patriots támadói tehetségben.

A Patriotsban van két igazán elit játékos. A Jaguarsban alsó hangon 4.

Azért az Amendola-Hogan-Dorsett triót tehetségben elég érdekes egy lapon említeni bármelyik Jags védővel is.
És a futóknál sem vagyok meggyőződve teljesen, hogy tehetségben is erősek, vagy csak a Patriots rendszerének kiválósága miatt.

Az tény h jó számokat hoznak és jól játszanak ebben a csapatban, de ha tehetséget nézünk, akkor nincsenek a Jags defense szintjén.

wolandrule
wolandrule
Reply to  katonadani
2018-01-19 11:05

Azért Cooks és Amendola elit, az más kérdés, hogy Brady javít rajtuk (bár Cooks Brees-el is jól muzsikált). Amúgy az almát a körtével hasonlítjuk össze, érzésem szerint túl van tolva a Jags D hype.

katonadani
Reply to  wolandrule
2018-01-19 11:06

na, azért ha Amendola elit, akkor nem tudom milyen jelzőket lehet használni Ramsey-ékre.

wolandrule
wolandrule
Reply to  katonadani
2018-01-19 11:14

Az nálam elit, aki clutch, és ilyen alázattal áll a játékhoz. Nincs többet használva, mert nem kell, tudna kiváló számokat hozni, ha arra lenne szükség.
Még egyszer, én nem Ramsey-éket degradálom, de mégiscsak a szezon legjobb offense-éről beszélünk, a Jags D pedig szerintem nem a legjobb, az Eagles és a Vikings előrébb jár, rutinosabbak, érzésre egységesebbek.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  katonadani
2018-01-19 11:31

Hát tényleg elég nehéz a kettőt összehasonlítani.

Ramsey egy reményteli kezdő, aki még azért semmi különöset nem ért el. Van néhány int, meg 30 valahány levédekezett passz.

Amendola kétszeres SB győztes, mindkét döntőn TD-t ért el, a legkritikusabb pillanatokban, és ráadásul egy olyan két pontost, amire szintén emlékezhetünk. A 11 rájátszás meccsén 68,9%-ban elkapja a felé dobott labdát, míg az elmúlt 3 idényben mindig 70% felett.

katonadani
Reply to  csak ezt ne
2018-01-19 11:37

ilyen SB győzelmeket ne hozzunk fel a tehetség vagy képességek mellett. Joe Thomas sosem fog semmit sem nyerni, még playoffba sem jut be, mégis Hall of Famer és a valaha volt egyik legjobb left tackle.

Ramsey pedig másodévére a liga legjobb 5 CB-je közt van

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  katonadani
2018-01-19 11:47

Abban áll köztünk a vita, hogy te a mostanában bevett, és el is hitt értékelésekre alapozod a véleményed, én pedig a tényekre az elért eredményekre, sikerekre.

Nem hiszek abban, hogy az AFC South, amelyik en bloc több mint 7 teljes éve egyszer sem nyert a Patriots ellen, hemzsegne a tehetségektől. Most a Jax eljutott oda, hogy felkerült a térképre két szép PO sikerrel. Ezért vagyok hajlandó ennyi időt pazarolni a kibeszélésükre. Ha megvernek minket, nyilván teljesen át kell értékelni az eddigi nem túl hízelgő véleményem róluk.

Tavaly nem tudom mit játszott Ramsey, arra emlékszem, hogy az elvileg tehetségekben már akkor is bővelkedő csapatuk, az NFL leggyengébb csoportjában produkált egy 3-13-at. Mi meg SB-t nyertünk a tehetségtelen csapatunkkal 17-2-vel.

katonadani
Reply to  csak ezt ne
2018-01-19 11:50

pont erről beszéltem fentebb, hogy ne keverjük az egyéni tehetséget, teljesítményt és a teljes csapat felkészültségét, rendszerét, edzői teljesítményét, stb.

Lehetsz szar csapatban is fasza játékos, meg SB-győztes, mindenkit verő csapatban is gyenge.

Gondolom David Tyree-ra sem mondod, hogy húdejó játékos, pedig hát SB-t nyert, ráadásul az SBben volt két sorsdöntő elkapása, szóval szinte ő maga nyerte meg azt a meccset.

katonadani
Reply to  katonadani
2018-01-19 11:51

(és alapvetően nem az értékelésekre, hanem a saját szemem által látott dolgokra alapozom a véleményem. Az meg nem érdekel, hogy a végén adott csapat nyer-e vagy sem, mert nem számít az egyéni játékos teljesítménye alapján)

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  katonadani
2018-01-19 11:57

Rendben szerintem nem tudjuk meggyőzni egymást. Számomra az egyetlen fokmérő, hogy ki nyer. A tehetség mint önmagában való, ráadásul meglehetősen szubjektív dolog, engem hidegen hagy. Legyen igazad és legyen a te szemed szerint elsöprően tehetséges a Jax. Én meg egy 28-7-es győzelmet szeretnék. :-)

katonadani
Reply to  csak ezt ne
2018-01-19 11:58

ha ez az egyetlen fokmérő, akkor valóban nem tudunk mit kezdeni egymással :)

AwesomeOne
AwesomeOne
Reply to  katonadani
2018-01-19 23:53

Már az első 2-3 kommentedben leírtál mindent, és teljesen érthetően és logikusan is érveltél. De egy fanboy-t soha nem győzöl meg arról hogy téved. Pont azért fanboy, mert olyan elfogult, hogy nem látja a fától az erdőt. De érdekes volt olvasni, hogy vajon sikerül-e rést ütnöd a Pats öntudaton xD

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  AwesomeOne
2018-01-22 03:58

Tényleg nagyot tévedtem, most, hogy megvolt a meccs – belátom, Amendola, egy béna maki, mert nincs neki annyi pontja ott, ahol nagyon pontoznak. Szemre úgy tűnt, hogy kicsit mégis jobb – de ez csak az én szemem.

Úgyhogy várom még a másik objektív értékelést, Dani szemét, hogy megtudjam van-e tehetség egyáltalán a Pats házatáján. De én csak neked, csak most megfogadom, hogy kizárólag a szakértőknek hiszek ezentúl. Ja nem.

AwesomeOne
AwesomeOne
Reply to  csak ezt ne
2018-01-23 11:07

Továbbra sem az volt a téma, hogy Amendola sz*r, v. ne lenne jó a Pats, de mind1. De azért erre az eredményre nem verném ennyire a mellem, mikor ti vártatok megsemmisítő győzelmet, ehhez képest pedig ha nem fogy el a Jags az utolsó negyedre… és persze a hazai pálya is meg kellett hogy legyen.

Nándó A Kuvasz
Nándó A Kuvasz
Reply to  csak ezt ne
2018-01-19 16:45

“Számomra az egyetlen fokmérő, hogy ki nyer. ”

Hát csak ezért szurkolsz a Patsnek, mint sokan mások :)

AwesomeOne
AwesomeOne
Reply to  Nándó A Kuvasz
2018-01-19 23:50

Ezért a kommentért érte meg végigolvasni ezt az egészet, tökéletesen reflektáltál egy őszinte elszólásra.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  Nándó A Kuvasz
2018-01-22 02:16

Nem ezért, hanem mert nagyon tetszik a játékuk, és úgy tudnak küzdeni, ahogy most is, ezeket a minősítgető parasztkodásokat, pedig hanyagoljuk., már kértem szépen.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  katonadani
2018-01-19 11:52

Nem egy emberről, hanem a komplett O-ról mondtad, hogy kevésbé tehetséges, mint a Jax D. Meredek egyelőre a fentebb vázolt tények tükrében.

katonadani
Reply to  csak ezt ne
2018-01-19 11:54

azt állítottam, hogy a Jaguars védői tehetségesebbek a Patriots támadóinál. Nem a támadósor, a támadók. Tehát a rendszert kiveszem az egyenletből, hiszen ott nem lehet tehetségről beszélni. A játékosok egyéni teljesítményét értékelem és ezeket összehasonlítva mondom, hogy a Jaguars védőjátékosai tehetségesebbek a Patriots támadójátékosainál.

Ezen pedig azok a “tények”, hogy hány meccset vagy Super Bowlt nyertek, nem igazán változtatnak.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  katonadani
2018-01-22 02:19

Hmmm.

katonadani
Reply to  katonadani
2018-01-19 11:05

hozzátéve hogy nem feltétlen ez fog dönteni, mert tudjuk, hogy taktikailag nincs jobb csapat a Patsnél

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  katonadani
2018-01-19 11:20

Hátha a tehetség egy olyan misztifikált valami, amit mindenki maga oszt ki, akkor lehet erről beszélni, de amúgy nem. Ugyan mitől ne lenne Lewis, Cooks esetleg Amendola tehetséges? Az meg, számomra elég érdekes, hogy a messze legjelentősebb tényezőt nem veszed figyelembe, TB ugye, aki egymaga jóval többet ér, és többet is ért el, mint a Jax D valaha fog, mind tehetségben, mind eredményekben, mind bármiben, ami számít ebben a játékban.

katonadani
Reply to  csak ezt ne
2018-01-19 11:28

Egy szóval sem mondtam, hogy nem tehetségesek, mert nyilván azok, hiszen az NFL-ben játszanak. De amit ez a Jags D fel tud mutatni, az szinte utánozhatatlan. A Patriotsnál remek a rendszer, látjuk milyen könnyen helyettesítenek kvázi bárkit és az utcáról felszedett játékosok is jól teljesítenek náluk. Támadó- és védőoldalon egyaránt. De ezt nem szabad keverni a tehetséggel.

Persze az igaz, hogy ez egy elég szubjektív, vagy misztikus fogalom, és ez az én véleményem, szóval megközelíthetjük máshonnan is. Mellékeltem a PFF idei évre vonatkozó, más játékosoktól független teljesítményértékelését. Nyilván ez sem tökéletes és vannak hibái a rendszernek, de jelenleg nem tudok ennél jobb módszert az egyéni teljesítmény értékelésére.

comment image

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  katonadani
2018-01-19 11:38

Hát ezzel nem szállnék vitába, ez az értékelés pont annyit ér, mint amennyit majd látunk belőle. Most majd kopogtat a valóság. Mindkét alakulat megmérődik és kiderül, ki merre és meddig. Remélem pont úgy alakul majd, mint már annyiszor.

katonadani
Reply to  csak ezt ne
2018-01-19 11:42

úgy érzem van egy kis félreértés a történetben. A Patsnek nagy előnye a coaching, a felkészültség. Ezt ne mossuk össze azzal, hogy milyen jó játékosokból áll a csapat.

Dobanor
Dobanor
Reply to  wolandrule
2018-01-19 11:53

Talán helyesebb lenne, hogy minden idők legeredményesebb irányítója, aki minden idők legjobbjai közöt van, ezzell így azt hiszem nem lehetne vitatkozni.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  csak ezt ne
2018-01-19 11:40

Ha nem zseniális játékokkal verték meg a védelmet B-ék, akkor mégis mivel? Ugyanis az összes negyedik játék vagy zsenialitáson, vagy improvizáción múlt, nem tudatosan felrajzolt támadás volt. És már az, hogy rendre negyedik kísérletre kellett varázsolni valakinek, nem azt mutatja, hogy jó volt a normál séma, vagy rossz a védelem.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  Kopi3.14
2018-01-19 12:06

Konkrétan hail mary hívások voltak. Esküszöm, hogy a tehetségekben erősen limitált Pats védelem ellen nem jött volna be egyik sem a kettőből. AB limitálható, duplázni kell, ez van, jó párszor bemutattuk, a Jax kissé nagyképűen a döntő szitukban egy az egyben próbálkozott, és az néhányszor nem jött be. A Steelers kirúgta a támadó koordinátorát a meccs után, gondolom tudod.

KidInk789 .
KidInk789 .
Reply to  csak ezt ne
2018-01-19 12:20

Azért ezt a bestélgetést végigolvasca,néha elgondolkoztam,hogy most vajon trollkodsz e :D de néha elég komolytalannak tunik,nyilván nincs olyan D a világon akinek néha be ne csuszna egy 40pontos meccs de ha 45t rak fel az O akklr nincs mirol beszélni…bezzeg a pats védelme is lekapta volna Benéket ott? :D ugyan már…elhiszem hogy valaki elvakultan Pats fan,de azért kezeljuk helyén a dolgokat szerintem.Egyébként Ramsey nyilatkozataban szerintem semmi Pats sérto nincs,magabiztosan várja a meccset,nem szolt be senkinek ezzel,meg akarja nyerni az SBt,magabiztosság nélkul ezmi nem fog menni :) nem bántott meg ezzel senkit se szeirntem,max pár érzékeny lelkut

wolandrule
wolandrule
Reply to  KidInk789 .
2018-01-19 14:43

Pedig szerintem a trash talkon kívül igaza van. Szimpatikusan nyilatkoznak egymásról.
Néha becsúszik egy 40 pontos meccs? Háromszor csúszott be (és 30 fölött is jártak), abból a legfontosabb meccsen pakolt fel ennyit az ellenfél offense-e. Nem arról volt szó, hogy tanári játékkal 15-20 ponton tartották őket, és szereztek 2 labdát, amivel élt a támadósor. Bortleséknek és a Steelers D-nek köszönhető leginkább a siker, 20-ból 18-szor kikapnának 42 kapott ponttal, gyakorlatilag bárkitől.
Arra pedig fogadni mernék, hogy a 3 hosszú TD-ből legalább kettőt kivédekezett volna a Patriots D, Brown-t eleve kettőzték volna.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  csak ezt ne
2018-01-19 13:30

Nem rúgták ki. Nem hosszabbítottak vele.

wolandrule
wolandrule
Reply to  katonadani
2018-01-19 09:44

Azért csak kaptak viszonylag könnyű sorsolás mellett 40+ pontot háromszor is, kikaptak a Jetstől, és a Titanstől (37 pontot benyelve). A Patriots egyszer engedett ennyit, az első fordulóban, egyből világvégét jósoltak. Jó, tudom, a 49ers meccs nem számított (bár nem értem miért, még versenyben voltak a kiemelésért), a Steelers pedig szépen haladt a nagy játékok mellett is. Szóval számomra kérdőjeles még a védelmük megítélése, szenzációs meccseket hoznak le, sok labdaszerzéssel, de bőven meg lehet égetni őket.
Kevesebb szó esik arról, hogy mit tudnak támadásban előadni Bortlesék, BB-t ismerve a futás meg lesz fogva, Bortles kezébe adják a meccset, az pedig nem jó ómen az álmoskönyvek szerint.

tmbb
tmbb
Reply to  wolandrule
2018-01-19 09:48

Pont azt akartam írni,hogy lehet,hogy a Jags védelme jobb,mint a Pats offense(ebben én egyáltalán nem vagyok biztos),de a Pats védelme is jobb,mint a Jags offense(akármennyire égő kukaként írták le a szezon első 4 meccse után)

katonadani
Reply to  wolandrule
2018-01-19 09:55

a Steelers ellen elképesztően jó volt a coaching támadóoldalon. Persze a Pats ellen ez sokkal nehezebb lesz, de múlt héten lenyűgöztek azzal, hogy Bortlesnek egyszerűen nem adtak lehetőséget dönteni. Under center játékok során egyetlen egyszer sem kellett azt hiszem döntenie. Vagy átadta a futónak, vagy play action után egy screen vagy csak egy célpontja volt, aki mindig tök üresen volt.
Szóval nekem nagyon tetszett, amit csináltak offense oldalon edzői szempontból. Ezt kéne a Pats ellen is, csak ellenük nyilván nem olyan könnyű.

tmbb
tmbb
Reply to  katonadani
2018-01-19 09:59

azért volt 3 hosszú passz,amiből egy jött be,de mind a 3 simán lehetett volna INT. is.

wolandrule
wolandrule
Reply to  katonadani
2018-01-19 10:04

Jó meccse volt Bortleséknek, okos hívásokkal, szépen lehozták a meccset. Az a kérdés, hogy van-e még valami a tarsolyban, mert erre fel lesz készülve Patricia.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  katonadani
2018-01-19 11:10

Támadásban egyértelműen az év meccsét hozták le, mélységesen lesajnált alakulatként. Nyilván kellett ehhez a Steelers D fájdalmas teljesítménye, de vitathatatlan, hogy ők felülmúlták magukat. Ráadásul amit tudnak az nem titok, úgyhogy lehet készülni rá, és így is remekül működött.

A Gilette-ben sem szabad hátrányba, pláne jelentősebb hátrányba kerülniük, és akkor okozhatnak kellemetlenséget. Bortles formáján is sok múlik, nem adhatja el a labdát, ezen a meccsen nem, és sokat kellene futnia.

Pats szurkolóként én persze azt várom, hogy erősen limitálni tudják őket, mert a Pats igenis Bortles-TB párharcra akarja majd redukálni a meccset, azaz D oldalon amennyire lehetséges megállítani a futást, és ennek Brady-Bortles párharcnak s kimenetele aligha lenne kérdéses. Bortles most szerintem meg fogja kapja a nagy esélyt, hogy a komolytalan irányítók közül előlépjen. Remélem nem tud majd élni vele.

Fetyke
Fetyke
Reply to  csak ezt ne
2018-01-19 09:19

Aligha hiszem, hogy a Pats játszott volna sokkal jobb D-vel, mint a Jags-é. Merthogy olyan nincs jelenleg a ligában. A szurkolói elfogultság mondatja talán velem, hogy kicsit is jobb is talán csak egy, a Vikingsé (a kiegyensúlyozottság miatt), velük viszont nem játszottak Bradyék, majd csak a jövő szezonban találkoznak.
Ezzel együtt ez a mostani Pats egy nagyon jó offense, én a helyükben amúgy is a futásokra tenném a hangsúlyt, abban gyengébb a Jags D.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  Fetyke
2018-01-19 09:27

Nem erre az idényre gondoltam, a Seahawks 2013-14-es védelmét és a Broncos 2015-ös védelmét is jelentősen jobbnak tartom, mint a jelenlegi Jax védelmet.

A labdaszerzések száma tényleg fantasztikus, egyebekben még vannak sebezhető pontok. Van bennük fejlődési potenciál és elhiszem, hogy még akár legendás egység is válhat majd belőlük, de jelenleg ez – számomra- még nem az.

tmbb
tmbb
Reply to  Fetyke
2018-01-19 09:38

azért az a super D,mind a San Francisco,mind a Steelers ellen 40 pont felett kapott.

bg
bg
Reply to  csak ezt ne
2018-01-19 11:03

nagyon sok kérdésem lenne, de szépen sorban: hol volt bármiféle Jax szájkarate? azon felül, hogy rommá dícsérték a Patst a héten?

tmbb
tmbb
Reply to  bg
2018-01-19 11:29

mondjuk itt ezen a portálon.
“Nincs sok mondanivalóm, de szeretném, ha ugyanezt az energiát hoznátok
nekünk a jövő héten és azután is. Bejutunk a Super Bowlba és meg fogjuk
nyerni a kib*szott Super Bowlt.”(Ramsey)
Viszont itt olvasható az is,hogy a Pats játékosai mennyire dícsérték a Jags-et(Harmon,Slater,Solder)

bg
bg
Reply to  tmbb
2018-01-19 12:44

Ramsey-é nem szájkarate volt szerintem, hanem feltüzelte a fanokat – semmi rosszat nem mondott a Patriotsra. A Jags játékosok pedig ugyan úgy méltatták a Pats játékosokat. Marrone legutóbb pl azt mondta, hogy Brady balkézzel is ugyan olyan veszélyes lenne, hehe

tmbb
tmbb
Reply to  bg
2018-01-19 12:52

Én nem állítottam,hogy rosszat mondott a Pats-re(az sem érdekelne,ha mondana),csak ugye,hogy mennyire bejött a steelers-nek,hogy a Jags-en átlépve már a Pats elleni visszavágásról és SB-ről nyilatkoztak.
Lehet,hogy unalmas BB,de ő mindig csak a következő meccsre koncentrál és csak a következő meccsről hajlandó beszélni.

bg
bg
Reply to  tmbb
2018-01-19 14:22

én imádom BB-t és ebben tökre igaza is van. Egyébként Marrone is ilyen, nézd meg az öltözői videókat vagy sajtótájékoztatókat, ha érdekel.

Vicgeordie
Vicgeordie
2018-01-19 08:43

Gipson eddig végig OUT volt az injury reportok szerint. Ez nem kavarhat be?

katonadani
Reply to  Vicgeordie
2018-01-19 08:44

de, bár szerintem játszani fog.
(Brady is DNP, mégsem hiszem, hogy ne játszana)

Gergely Angyal
Gergely Angyal
2018-01-19 10:22

Szerintem másrészt azon múlthat, hogy a Jags hogyan lesz képes megállítani a Lewis-White féle futásokat, screeneket. Valahogyan ilyenkor mindig előkerülnek, a Pats meg úgy megy át a védelmeken, mint kés a vajon.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Gergely Angyal
2018-01-19 12:35

Egyetértek! Illetve még az lesz szerintem kulcskérdés, hogy a Jags futásai ülnek e majd, és azzal tudják e uralni az időt, és lent tudják e tartani a Pats támadóit. Mert Brady ellen a legjobb védekezés tényleg az, ha te támadsz. :)))

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Fetyke
2018-01-19 14:55

És fordítva is igaz, mennyire bírja a Pats lassan felőrölni a Jags védelmét. No huddle, sok rövid játék, folyamatos fárasztás.

Arnold Patsenegger
Arnold Patsenegger
2018-01-19 13:25

Én megvárom a vasárnapot azt majd utána eldöntöm melyik a jobb, Pats O. vs Jags D.
:D :D
Amúgy szerintem a liga legjobb védelem a Vikingsnál van.

Doppelspeiche 154
Doppelspeiche 154
Reply to  Arnold Patsenegger
2018-01-19 14:16

a Seattle-nel van, ha mindenki egeszseges.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Doppelspeiche 154
2018-01-19 14:31

Szerintem nem elég jó a pass-rush. Jó a Bennett-Avril duó, de nem említhető egy lapon a Griffen-Hunter vagy a Campbell-Ngakoue duóval. Én 3.helyre tenném őket, egészségesen.

Arnold Patsenegger
Arnold Patsenegger
Reply to  Doppelspeiche 154
2018-01-19 14:59

Ohh.. szerintem se. :)

Doppelspeiche 154
Doppelspeiche 154
Reply to  Arnold Patsenegger
2018-01-22 21:32

Lehet nem ertek a focihoz, de ma nem tünt a Vikings vedelem olyan ütösnek, egy felidö alatt kaptak 24 pontot a Philadelphia Underdogstol.

acsdav2
acsdav2
2018-01-19 14:28

Fúúú, jó ezt látni, hogy már előjött a rájátszáshangulat pénteken. :D Én a cikkre annyiban reagálnék, hogy szerintem nem Ramseyt tennék Gronkra, hanem Bouye-t. Legalábbis én azt gondolom, hogy Bouyet tartják a jobb CB-nek és azért őt állították Brownra.

Dobanor
Dobanor
2018-01-19 17:32

Néhány hozzászólást olvasva kényszert érzek, hogy leírjak néhány gondolatot, nem szakértőként és nem statisztika guruként.
Cím: Az elvakult fanok serege. Rövid cím: Vakfanok
Igen határozott egyéniségnek tartom magam, ha úgy tetszik fafejűnek, DE észérvekkel, tényekkel meg lehet győzni, azaz másnaki is lehet igaza elvből kindulva, képes vagyok elfogadni mások véleményénk igazságtartalmát. Így nem értem miér nem lehet elfogadni, hogy egy csapat eredményességéböl nem következik az abban játszók tehetsége, vagy játékszintje. Azaz az eredményesség nem egyenlő a tehetséggel, vagy játéktudással. Nem mondok újat, hogy ez egy kétpolusú (defense, offense) igen összetett csapatjátek, ahol az eredményk nem csak a játékosokon, azok tehetségén, vagy elit teljesítményén múlnak, gondolok itt az edzői stábra, és egy ember sosem válthatja meg a világot. Itt majd éledezhet a lincshangulat. Tény, hogy Super Bowlt tekintve Brady a legeredményesebb játékos ever, ezzel nem lehet vitatkozni, de azzal a kijelentéssel talán egy-két, nálam hozzáértőbb már tudna, hogy minden idők legjobb irányítója. Az én személyes véleményem, hogy a legeslegjobbak egyike. És akkor itt jön az edző, rendszer, csapat kontra egy ember, mégha oly tehetséges is, netalán a valaha élt legjobb, kérdésköre. Felteszem a “mi lenne ha” nagy kérdéseket. Az elmult 4 évben a Saints offense 2x volt top 1, 2x top 2 elit irányitóval Nulla Super Bowl, miért védelem. Hozzá tudot volna tenni Brady tenni a Saints támadásaihoz, lehet, és akkor mi lett volna 2x top 1 és 2x top csillagos 1, de mit csinált volna a legendás védelemmel? Rodgersszel, Breessel, Manninggel kevésbé lett volna meghatározó a Patriots? Rodegers vagy Brees irányitásával nem lett volna meg az elmult időszakban a 2 Super Bowl győzelem a patriótáknak? Ismételten személyes véleményem, hogy ez CSAPATJÁTÉK, ahol https://youtu.be/Uxvajec2VSE
Jags D hype? A másik csapat oldalán ugye kis hype sincs, soha nem is volt? Persze ők rászolgáltak.
Ui: Nem vagyok egyik csapat szurkólója sem, és nem utálom egyiket sem.

wolandrule
wolandrule
Reply to  Dobanor
2018-01-19 19:30

Ez a tipikus “elvakult szurkoló” skatulya már elég unalmas, a Facebookon ok., ott tényleg vannak olyan Patriots szurkolók, hogy én is fogom a fejem. Aki itt szokott kommentelni azok közül én még nem találkoztam olyannal, aki ne észérvekkel, vagy ne kulturáltan írná le a véleményét.
Brady: nem én, mi mondjuk, hogy ő minden idők legjobbja, hanem a szakértők kb. 80%-a. Miért gondolják/gondoljuk így? A majd két évtizednyi egyenletes elit teljesítménye miatt, amit többen is fel tudnak mutatni, szerencsések vagyunk, hogy láthatjuk Brees, Rodgerst, Big Bent, valamint P. Manninget tavalyig játszani. Ami eléjük emeli, az a PO teljesítménye.
Manning a legjobb alapszakasz irányító aki valaha volt, de a rájátszásra elfogyott. 2 gyűrű így is összejött neki, egy Rex Grosmann ellen, a 2.-ra meg emlékszünk.
Rodgers a legtehetségesebb mind közül, és hasonlóan jól felépített rendszerben játszik, mint Brady, a PO statisztikája viszont a tehetségéhez képest nagyon szerény. Lehet mondani, hogy a védelem nem volt igazi a Packersnél, ami pl. az előző szezonra adja magát, azt a védelmet senki nem vitte volna tovább. Viszont amikor komplett csapat volt mögötte, akkor se sikerült, az idegenbeli statisztikája szörnyű, de otthon is sikerült kétszer elhasalni. Emellett Brady cipelt SB-ig gyenge védelmet, és ha Welker elkapja a labdát a végén, akkor nyert volna velük.
Brees a legérdekesebb közülük. Ő meg van áldva Sean Paytonnal, szerintem nem jó edző, az onside kickből él 10 éve, plusz ugye a védelmet szétbarmolta Ryan évekig. Viszont én látom benne a vezért, a tüzet, plusz ugye elviszi a sapka nagy részét, úgy azért az ideihez hasonlóan sikeres draft kell, hogy komoly csapat legyen körülötte. Brady lemondott a fizetése egy részéről, hogy csapat legyen körülötte. Breesnek van a legjobb keze az irányítók közül, de bele tud szürkülni szezonokba.
Big Ben egy igazi harcos, nagyon szeretem az embert, ő kevésbé szerencsés alkat, sajnos már nem sokáig láthatjuk játszani.
A régiek közül Montana a legjobb, de ne feledjük, hogy milyen kiszolgáló személyzettel dolgozott. Bradynek Moss, és (amikor éppen nem sérült) Gronk kivételével nem volt elit elkapója, futója, ezért Brady előrébb van szerintem.
Láthatjuk, hogy Brady gyakorlatilag semmiben sem a legjobb, de összességében mindenki elé kerül a mentalitásával, a győzni akarásával, ő a tökéletes vezér. Emellett clutch, kiválóan olvassa a játékot, egy hidegvérű gyilkos a defense-eknek.
A Jags D hype-ról csak annyit, hogy nálam egy elit védelem az egy évek óta pusztító egység, lásd Seahawks, Broncos. Még korainak érzem az agyon dicsérésüket. Na de vasárnap meglátjuk. :)

Dobanor
Dobanor
Reply to  wolandrule
2018-01-19 20:40

Sok mindenben egyet is értük! A hozzászolásom lényege, amit azt hiszem te is fejtegetsz a példákon keresztül, hogy egy igen összetett dolog a játékosok megiítélése. Nem azt mondom, hogy ne lehetne Brady a legjobb csak azt, hogy ez egy olyan kijelentés mellyel, jellegéből adódóan lehet vitatkozni, mint ahogy a szakértők maradék, kissebbségben lévő 20 százaléka meg is tesz. Payton kérdés, Saints szurkolóként mit is mondhatnék erre? Talán az, hogy nem jó kicsit túlzás, bár, és ez saját véeményem, a Viks meccs a végén inkáb a megelőző rossz edzői döntéseken múlt, mint Williams hibáján, még aķor is ha ez volt a leglátványosabb és akár meg is csinálhatta volna a szerelést.

makosteszta
makosteszta
Reply to  Dobanor
2018-01-20 01:09

Sajnos csak 1 upvote-ot adhatok a hozzászólásodra, de szívem szerint 100-ad adnék :)

Tizenkettes
Tizenkettes
2018-01-19 19:27

Először is, Patriots-drukkerként az jutott eszembe néhány – vélhetően – NE-fan írása kapcsán, hogy idehaza valószínűleg az ilyen és ehhez hasonló kijelentések, attitűdök miatt nem kedveltek azok, akik a Patsnek szurkolni. Ha tehát valaki tehetségesebbnek gondol valakit a Pats-offense-nél, úgy gondolja, hogy az ellenfél legyőzi a New Englandet, Bradynek nem lesz esélye X vagy Y Defense ellen stb., akkor ezt sokan személyes megtámadtatásnak tekintik, mondván, hogy lehetne a minden idők egyik legjobb edzője által kiválasztott játékosokat kevésbé tehetségesnek tartani, mint az ellenfeleket, a GOAT Bradynek már hogy a fenébe’ ne lenne bárki ellen esélye stb. stb.?! Sajnos ez a legnagyobb probléma a Patriots-drukkerekkel, hogy közülük sokan adottnak, megfellebbezhetetlennek tartanak bizonyos dolgokat, szinte hülyének tartva azokat, akik valamiféle adatokkal azt hozzák ki, hogy “a másik játékos” jobb. Annak idején ennek mentén ment a Manning vs. Brady vita, ahelyett, hogy mindenki úgy tett volna, mint a két játékos, aki egyaránt elismerte a másik zsenialitását.
Az NFL az egyetlen sportág, amelyben a kicsi és a nagy, a lassabb és a gyorsabb, az erősebb és a “gyengébb” egyaránt érvényesülni tud. Ha nem tudsz elkapni, gyorsan futni vagy jól passzolni, de jól tudod megrúgni a labdát, tudnak használni egy csapatban.
A New Englandet nem úgy tehetséges, mint egyes csapatok, amelyekben tehetséges játékosok szerepelnek, de amelyek éppen ezért sebezhetőbbek, mert például az elit elkapó vagy futó, pláne irányító kiesése esetén hatalmas a visszaesés. A Jaguarsból, amennyiben mondjuk kiesne a két elit CB, akkor valószínűleg jelentősen meg lennének lőve. Ugyanígy, ha Calais Campbell kiesne, azt megérezné a védőfal. És itt a lényeg. Mert a Patriotsnál az a félelmetes, hogy a rendszer annyira “meg van csinálva”, hogy az O-nek kis túlzással elég bárki ellen, ha Brady és Gronkowski jól játszik. A 2007-es Patriotsban több elit játékos volt, de talán nem volt annyira összerakva a rendszer. Felesleges vitatkozni azzal, hogy a Jaguars védelmében rengeteg elit játékos szerepel, több, mint a Patriots offense-ében. Szerencsére az amerikai foci úgy van kitalálva, hogy a legjobb játékosok is legyőzhetőek egy ügyes és okos tervvel, ha megtalálják a gyenge pontokat. Márpedig minden védelemben van gyenge pont, de persze minden támadósorban is van. Nem fog ülni a Pats passzjátéka a Jaguars-defense ellen? Lehet, hogy nem is lesz rá szükség, ha mondjuk Harrison kétszer kiüti a labdát Bortles kezéből, vagy a Patriots Campbellék ájulásáig futtatja a RB-jeit.
BB (mármint Bill Belichick, nem Blake Bortles…) korábban valami olyasmit mondott, hogy fontosabb a megbízhatóság, mint a tehetség. Tehát ha valaki stabilan tud hozni egy 80-85%-ot, és nem hullámzik a teljesítménye, azzal jobban fog illeni a Pats rendszerébe, mint az a játékos, aki az egyik meccsen összeszed 2 interceptiont, majd a következőn 200 yardot kapnak el mellette.
A Jaguars D legyen 10/10, a Patriots O meg legyen 10/9. Ebben az esetben viszont legyen 10/5 a Jaguars O, és 10/7 a Pats D…
Én korábban valahol azt írtam, hogy a Patriots a Brady-korszakban talán sosem találkozott olyan jó védelemmel, mint amilyen ez a mostani Jaguars-D. Örülök, hogy vannak, akik hasonlóan vélekednek. “katonadani” szerintem sokkal több energiát fordított arra, hogy vitázzon a “kiajobb” témában, mint kellett volna. Szerintem teljesen egyértelmű, hogy a rendszert és a tehetséget semmi értelme összehasonlítani. Dan Marino, Bruce Smith, Tony Gonzalez, Ozzie Newsome, LT, Barry Sanders vagy Randy Moss nem nyert SB-t, miközben Cyrus Jones nyert. Miközben folyamatosan azzal nyugtatják magukat némely Pats-szurkolók, hogy “nem a játékosok a fontosak, hanem a rendszer”, addig közülük néhányan nehezményezik, ha ezzel szemben egy másik csapatban esetleg több tehetséget vélnek felfedezni az elemzők. Pont ez a pláne ebben a játékban! Ez az, amire igazán büszkére lehet lenni! Hogy a IL. Super Bowl utolsó TD-ját a korábbi 199. Brady meg a korábbi 232. Edelman hozta össze.
Szerintem egy baromi jó meccs lesz legendákkal, korszakos tehetségekkel. Nem csodálkoznék, ha ez lenne az évad meccse. Minden adott hozzá.

wolandrule
wolandrule
Reply to  Tizenkettes
2018-01-19 19:50

Ne már, te hol olvastál olyat, amit az első bekezdésben írsz??? Ki vett itt személyes támadásnak bármit? Ki tartja megfellebbezhetetlennek, amit Dani, meg a többiek leírtak? Érveltünk a véleményünk alapján szerintem normálisan, erről szól egy blog, nem? Ez egy tök felesleges, meglehetősen álszent komment, legalábbis én, mint vélhetően NE szurkoló így gondolom.

Tizenkettes
Tizenkettes
Reply to  wolandrule
2018-01-19 23:39

Lehet, hogy (újra) el kellene olvasnod a kommenteket. Szerintem találsz benne érdekes dolgokat. Nekem – néhány érvelést olvasva – az volt az érzésem, amit le is írtam. Természetesen lehet érvelni, ez nem tilos, de vannak dolgok, amikkel, úgy gondolom, nem feltétlenül érdemes vitába szállni. A PFF elemzéseit például – lehet, hogy hibásan, de – fenntartások nélkül el szoktam fogadni. Meglep egy kicsit, ha olyanokat írnak, amiket én nem így érzékelek, de annál jobban örülök, ha olyanokat olvasok, amiket én is észrevettem. A Dani által belinkelt teljesítményértékelés – amely nem 10 play adatait vette alapul, hanem az egész idényre szólt – kapcsán például nem mindenkit sikerült meggyőzni… A normális érvelés számomra mást jelent. Ha te a kommentemet álszentnek tartod, tkp. az sem zavar. Mondjuk nem is érdekel. :)

Dobo Zoltan
Dobo Zoltan
Reply to  Tizenkettes
2018-01-20 23:53

Öcsém, lelkemből szóltál!!!!!

Z
Z
2018-01-21 22:28

Itt a válasz: totális szabálytalansággal. Church-öt ki kellett volna zárni, ja nem bocs, a Patriots az ellenfél, akkor nem is olyan szabálytalan…

tmbb
tmbb
Reply to  Z
2018-01-22 09:54

Az NFL-ben nincs azonnali kizárás,csak az egyetemi fociban(lásd Troy Rice esete a tavalyi mmagyar elődöntön)Két sportszerűtlen után van kizárás,de elnézve BB “társalgását” a bírókkal,lehet,hogy el kellene ezen gondolkodniuk a tulajdonosoknak.
Egyébként Jack ellen is sportszerűtlent kellett volna dobni White TD-je után szükségtelen keménység miatt.A zászló elmaradt.

75
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x