Connect with us

Hír

Dalvin Cook holdoutol!

Adam Schefter hozta le a hírt, miszerint Dalvin Cook nem hajlandó addig részt venni semmilyen csapattevékenységen, ameddig nem kap egy új szerződést. A kiváló futó mindössze 1,3 millió dollárt keresne szerződése utolsó évében.

Cook 2017-ben második körös volt. Egy rendkívül tehetséges játékos, ugyanakkor sérülések miatt az első két éve nem sikerült jól: összesen 15 meccsen lépett pályára, ezeken 969 yardot és 4 TD-t gyűjtött. A tavalyi éve ellenben már rendben volt, és bár csak 14 mérkőzésen játszott, így is 1135 yardot és 13 TD-t szerzett, illetve a passzjátékban is hatékony volt.

A csapat szempontjából mindig kényes kérdés egy futó megfizetése, a tendenciák alapján egyáltalán nem éri meg 10+ milliós RB-t a rosteren tartani. Ez természetesen Cookot aligha érdekli, ő minél előbb nagy pénzt szeretne, de meglepő lenne, ha ebben a Vikings partner lenne: egyrészt hosszú távon nem érné meg, másrészt Cook nemcsak, hogy komoly pénzeket bukhat a fizetéséből a holdout miatt (a karantén idején lehet még keménykedni), de még extra büntetést kapna az új CBA szerint, egész pontosan ha nem jelenik meg az edzőtáborban, akkor nem “könyvelik el” az adott évét és jövőre csak korlátozott jogú szabadügynök (RFA) lenne.

A csapatnak tehát egyáltalán nem sürgős a hosszabbítás, Cooknak gyakorlatilag semmilyen ütőkártyája nincs, ennek ellenére állítólag $13 milliós éves fizetést szeretne és azzal fenyeget, hogy enélkül fixen nem lép idén pályára a Vikingsban.

 

66 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
66 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
RvBalazs
RvBalazs
2020-06-09 08:38

már lassan fél éve mondogatom, hogy imádom a játékát, de el kellett volna cserélni a draft előtt/alatt.
Kíváncsi vagyok, mit lép a vezetőség, nem volt ilyesmi az elmúlt években nálunk.

Fetyke
Fetyke
Reply to  RvBalazs
2020-06-09 10:17

Ezért nem kell hagyni pénzt a fizetési sapkában!
Amúgy csapatszempontból teljesen egyetértek.

Kristóf Győrffy
Kristóf Győrffy
2020-06-09 09:07

Baj lenne, ha kiülné ezt az évet, nem lenne megoldott a pótlása csapaton belül. Szívem szerint Fournette-re cserélném el, szerintem sokkal több van a srácban, mint amit a Jags-ben kihozott magából, cserébe két gyenge szezon és a nem lehívott ötödik éves opció után nem is kérhet sokat, ár/érték arányban talán a legjobb elérhető futónak gondolnám. De a legjobb lenne, ha csak jövőre kellene ebben gondolkodni, és Cook végignyomná az évet még.

RvBalazs
RvBalazs
Reply to  Kristóf Győrffy
2020-06-09 10:52

Simán neki tudnék menni a Mattison+Boone párossal a szezonnak.
Ham is korrekt, amikor kell
még valakit hozunk 3. számúnak, de bevetni nem nagyon kell.

Danika
Danika
2020-06-09 09:14

Ave 1:Innentől fogva Cookot nem draftolom le fantasyba. Ave 2:Ki a második és harmadik számú futó a vikingeknél és mennyire jók?

Kristóf Győrffy
Kristóf Győrffy
Reply to  Danika
2020-06-09 09:21

Mattison és Boone. Előbbi tök átlagos futó, amilyet bármelyik évben tudsz húzni a harmadik-negyedik körben, utóbbinak tavaly volt két igen jó meccse, de ennyi. És Ham, a fullback, ő is oké. Korrekt kis futósor ez Cook nélkül is, de semmi extra.

Mátyás Németh
Mátyás Németh
Reply to  Danika
2020-06-09 09:21

Mattison és Boone. Mindketten korrekt futók + a fullback Ham se rossz….

katonadani
Reply to  Danika
2020-06-09 09:49

1) szerintem hülyeség nem draftolni Cookot, mert úgysem üli ki az évet, az edzőtáborban már ott lesz, különben jövőre megint nagyon olcsón tartja meg a vikings és nem tehet ellene semmit. Üres fenyegetésnek tűnik ez nekem az új CBA szabályozása miatt.
2) Mattison amúgy elég jó

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2020-06-09 10:20

off: akkor ezek szerint lesz fantasy játék idén is. :)

Danika
Danika
Reply to  katonadani
2020-06-09 10:40

Én a holdautolo játékosoktól fázok, hogy bőven nem fogják hozni az elvárt teljesítményt. Persze ha még benn lesz 5-6-dik körben bekockáztatom, de jelen állás szerint hamarabb nem. Akkor Mattidon személyében meg is van egy lehetséges csere futó.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Danika
2020-06-09 10:20

Kirk kapitányt draftold le, idén a passzjátékra építünk. :D

Danika
Danika
Reply to  Fetyke
2020-06-09 10:38

Kirkot mindig hamarabb vitték ki, mint számítottam rá. Kubiak rendszerben passzjáték? Érdekes forgató könyv.

ahanem
ahanem
Reply to  Danika
2020-06-09 22:59

persze, Shanahan rendszerében is működik a passzjáték, ha nem Garoppolo az irányítód.

Krisztian Fekete
Krisztian Fekete
Reply to  Fetyke
2020-06-09 11:42

Ennek azért örülök, mert Green Bayben pedig a passzvédekezés sokat fejlődött, sokat draftoltunk is oda, ellenben a futással megszenvedünk.

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  Danika
2020-06-09 12:24

Épeszű ember eddig sem draftolta a sérülékenysége miatt :)

Danika
Danika
Reply to  Vicgeordie
2020-06-09 12:59

Tavaly hallottam róla először :D

Fetyke
Fetyke
2020-06-09 10:25

Én megértem Cook álláspontját is. Simán benne van, hogy a csapat idén még kisajtolja belőle amit csak lehet (ahogy Dani mondaná :) ), jövőre pedig elengedik és beteszik a helyére Mattisont (a mór megtette, a mór mehet…). Valamint draft is lesz. Sz.r dolog azóta NFL futónak lenni, mióta a PFF kimutatta, hogy a futás a támadófaltól függ nem az RB-től.
Viszont a GM helyében a sérülékenysége miatt az évi 10 milliót sem ajánlanám meg neki, bármekkora potenciál is van Delvinben egyébként.

Ádám Váradi
Ádám Váradi
Reply to  Fetyke
2020-06-09 10:29

Én is szeretem Dalvin-t, de az hogy a lehetséges 3 szezonjából másfelet kihagy. Ha meg van egy jó szezonod kell a nagy pénz. Ez nagyon nem fair dolog szerintem, én el is cserélném. Hátha akkor jobban építünk a passz játékra idén. Meg az, hogy egy hónapja elmondta nem fog holdoutolni..most meg mégis megcsinálja?

Viktor Gál
Viktor Gál
Reply to  Ádám Váradi
2020-06-09 20:13

Na és ki az a marha, aki ad érte értéket is (pick v játékos) ,mikor 13 millát akar hazavinni?

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2020-06-09 13:35

Csak azt felejtette el kimutatni a PFF, hogy közben a futó viszi a vásárra a bőrét, kvázi szó szerint, mert a legsérülékenyebb poszt az NFL-ben. És ezt qrvára nem kompenzálja az NFL az újonc szerződésekkel. Ez kb. olyan, mint a mandingó harcosok sorsa Calvin Candie farmján a Django elszabadulban: meg kell csinálnia öt meccset(NFL-ben öt évet kvázi ingyen), mielőtt megdöglik. ;)

Ádám Váradi
Ádám Váradi
2020-06-09 10:25

Cook csere Ngakoue-ra Fhuu de adnám. Addig azt a szerencsétlen valahogy eladnod aki ott futkároz

Danika
Danika
Reply to  Ádám Váradi
2020-06-09 10:44

z kizárt dolog mert akkor nem valósul meg a pár hete kigondolt Jamal Adams-Ngakou csere :D. Arra szerződésre kíváncsi lennék, amivel betuszakolják a sapka alá.

Ádám Váradi
Ádám Váradi
Reply to  Danika
2020-06-09 11:25

Ha kivágod Reiffet simán van annyi pénz a sapka alatt

Danika
Danika
Reply to  Ádám Váradi
2020-06-09 11:42

Over the cap alapján akkor kb. 20 millió lesz úgy, hogy a Rokie szerződések nincsenek is benne ami a 15 játékos miatt 13 millió lesz. Eléggé egy Eagles szerződés nézhet ki neki.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Danika
2020-06-09 15:47

Mindig az a fránya matek! :)
Jelenleg is van 12 millió capje a csapatnak. A 15 rookie játékos fizuja valóban 13,8 millióba kerül, de mivel 610 ezer dollárral szerepelnek a listában, így 9,1 milliót már “lekönyvelt” az OTC. A különbség 4,7 millió, de valójában ennyi sem lesz, hiszen csak a legkorábban draftolt 6-7 játékosnak van esélye bekerülni a keretbe beszámító legjobban fizetett 51 player közé (4. körig). Az újoncok így nagyjából 3-4 milliót foglalnak majd még az idei sapkából. A maradék 8 millióból pedig ha akarom, akkor 2 Ngakue is kitelik. :D

Danika
Danika
Reply to  Fetyke
2020-06-09 16:54

Jó így tényleg beférhet, de kezed kezd összetenni, hogy Yannik is egy ilyen szerződésbe belemenjen.

ahanem
ahanem
Reply to  Danika
2020-06-09 23:00

kevés base salary(meccsenkénti fizetés) és egy rakat signing bonus(instant pénz)?
a játékos egy nagy vadbarom ha abba nem megy bele, mert számára az a legelőnyösebb, a csapatnak is rövid távon, csak hosszabb távon lehet belebukni sok halott pénzzel, de Ngakoue túl fiatal és túl jó ehhez.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Ádám Váradi
2020-06-09 12:07

Még csak ki sem kell vágni Reiffet!

acsdav2
acsdav2
2020-06-09 12:26

1.Nem örülök neki, hogy az NFL megint okosan elterelte a beszédtémát azokról a dolgokról amikről beszélni kellene a játékosoknak és amely kérdésekben ki kellene állni egymásért. Az tiszta sor, hogy a jelenlegi helyzetben Cooknak nincs semmi mozgástere, de a kérdés, hogy mennyire igazságosak a jelenlegi feltételek és nem-e kellene ezeken változtatni.
2. Cook 687-szer cipelte a labdát a Seminoles színeiben. Ő egy fityinget nem keresett vele, az egyetem évenkénti profitja 40 millió dollár volt. Eljön az NFL-be úgy, hogy a szerződése 4 évre rögzítve van, miközben egy futóban 4 jó évnél aligha van több. Megkereshet 6 millió dollárt ez alatt a 4 év alatt miközben a Vikingsnak a játéka (30 meccsen 3000 scrimmage yard szóval elég ügyes ha nem sérült) a sérülésekkel is megért legalább 20-30 milliót. Az új szerződésre minimális a mozgástere. Vagy is játszik még egy szezont 300 labdaérintéssel, amibe simán lehet, hogy belesérül és reménykedhet benne, hogy talán talál egy lúzer GM-et aki adni neki 8-10M-t egy-két évre.

Danika
Danika
Reply to  acsdav2
2020-06-09 13:16

A 2.-hoz annyit hozzátennék, hogy nem ingyen játszott. A játékjogáért cserébe az egyetemen ösztöndíjtától függően tanulhatott és az ellátását is biztosították. Amirekában azért baromira nem olcsó mulatság a felsőoktatás. Mégha nem is diplomázott le, gyakran halljuk, hogy egy-egy játékos néhány online kurzust megcsinálva sikeresen befejezte a tanulmányait, szóval előtte is itt a lehetőség. Az hogy a kollektív szerződés olyan, amilyen az újoncok fizetését nézve, az a Sam Bradford féle rokie dealeknek köszönhető. Nem akarom egyik oldalt sem védeni, csak tudjuk a helyén kezelni a dolgokat.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Danika
2020-06-09 13:27

1.Persze, az ember hall elképesztő történeteket, hogy valaki rakétamérnök, matematikus, orvos, építőmérnök lett és az NFL-be is eljutott. De olyan kis réteg ez, hogy kimutatni se lehet százalékosan. Az egy irreális elvárás, hogy a napi 4-5 óra edzések mellett valaki piac képes diplomát szerezzen.
2. Azzal nincsen baj, ha rögzítve van a rookie szerződés. Hisz valaki annyira se játszik jól, mint a rookie szerződése. A szerződés hosszával van a baj. Amikor 3-4 év között van az átlagos pályafutás nem normális, hogy azt fixen határozza meg az NFL. 2 évnek kellene lennie a rookie szerződéseknek.

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2020-06-09 13:27

2. Nem minden poszton, de pl. a futóknál igen.

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2020-06-09 13:32

Az átlag ennyi. Tehát akkor a futóknál ennyi se ezek szerint.

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2020-06-09 13:40

Úgy tudtam, hogy csak a futóknál ennyi az átlagos pályafutás.

LG
LG
Reply to  acsdav2
2020-06-09 14:21

Ez (is) egy olyan statisztika, ami nagyon torzít. Kiket vesznek bele? Azt a rengeteg roster játékost is, aki alig kap lehetséget? Akkor nem meglepő, h ilyen alacsony az átlag… Persze az arany így is sokatmondó… :O

acsdav2
acsdav2
Reply to  LG
2020-06-09 14:40

Ez látod egy nagyon jó kérdés, hogy kit vesznek bele. Szerintem aki legalább egyszer bekerült a practice squadba. Szerintem ennek a számnak azt kellene megmutatnia, hogy aki nem egy nagy tehetség, de azért befér az 53-as rosterbe az mennyi ideig tud el lenni a ligában.

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2020-06-09 15:47

Nem törvényszerű, hogy a tehetség a kiválasztási szempont, lehet, hogy csak az egyik jobban illik a rendszerbe, mint a másik, ezért elhajítják, aki nem kell.

Temérdek kiváló sportoló karrierje bukik meg egy nem túl bölcsen szelektáló edző/GM elképzelései miatt, hogy számos egyéb okot most ne említsünk. És akkor még ott van az egyetemi vagy középiskolás játékosok jóval több, mint 95%-a, akik zöme egy rossz periódus, egy figyelmetlen kiválasztási rendszer, az embert visszahúzó családi vagy egyéb környezet vagy akármi miatt nem kerülnek kiválasztásra. Ilyenkor mindig eszembe jut az Esterházy testvérek esete, ahol a Marci mindig mindenhol elmondta, hogy a Péter sokkal tehetségesebb focista volt, mint ő, mégis a Marciból lett profi játékos, míg a Péterből a legjobb magyar írók egyike.

guthmate
Reply to  bjeela
2020-06-09 21:21

A középiskolások amerikai focisták 95+%-a nem jut be az egyetmre.
Az egyetemi játékosok 95+% nem jut be az NFL-be. Évente kb 300 játékos kap egyáltalán lehetőséget miközben több 10e amerikai focista van.
A legtöbb egyetemen játszó játékos esetében már kezdetektől fogva tudható, hogy sosem lesz NFL játékos. Esetükben lehet nem annyira rossz a diploma deal és ők a többség. Ettől még persze a rendszer hihetetlenül igazságtalan és kihasználó. Csak az összkép talán kicsivel árnyaltabb.

bjeela
bjeela
Reply to  guthmate
2020-06-09 22:07

“A legtöbb egyetemen játszó játékos esetében már kezdetektől fogva tudható, hogy sosem lesz NFL játékos.”
Ezt egy sportoló sosem látja be, vagy feladta. A célja az, hogy NFL játékos legyen és sikeres. És kaparni fog az utolsó pillanatig. És közben nem a tanulás lesz a fő prioritás, különben nem kap ösztöndíjat. ;) Ne áltassuk egymást azzal, hogy már előre tudják és elkezdenek tanulni. A legjobb esetben ez a játékosok alig 1-2%-a.

guthmate
Reply to  bjeela
2020-06-09 22:59

Azt értem, hogy egy sportolónak ezzel a mentalitással kell rendelkezzen. Ezt a mentalitást és ezt a jövő képet az olyan tenyész istálókban, mint az Alabama, LSU, Florida, Wisconsin stb adom is.
DE.
Az Aurora Spartans vagy az Eureka Red Devils játékosai esetében már nem gondolom evidensnek.

A wiki szerint 130 élvonalbeli 163 másodosztálybeli és 250 harmadosztályó program van. Azaz több mint 500 egyetemi program van (ebbe nem tudom bele számitanak-e a community college-ok). Egy-egy egyetemi keretben 70-80 játékos van a nagyobb programoknál. A kicsiknél fogalmam sincs, de biztos, hogy több 10ezer játékos van az egytemi fociban. Ebből évente 200-300 játékos jut be az NFL-be.
A másod harmad osztályú csapatok esetében nem gondolom, hogy a játékosok akik NFL szinten vagy alulméeretezettek vagy lassúak nem gondolhatják reálisnak, hogy NFL játékos lesz belőlük.

bjeela
bjeela
Reply to  guthmate
2020-06-09 23:27

Persze, a másod és harmadosztályoknál már érthető ez a világlátás és ott valóban van jelentősége annak, hogy az egyetem ösztöndíjat ad nekik, de azok az egyetemek és a meccseik nincsenek benne a tévében és nem szakítanak nagy lét a fociból, legfeljebb a közösségformálás lehet az előnyük az egészből. Tehát értelemszerűen a tévés meccseken szereplő első osztályú csapatok tekintetében elvárás, hogy valamit leadjanak a legjobb játékosoknak.

bjeela
bjeela
Reply to  LG
2020-06-09 15:47

Az ebben a riasztó, hogy soxor árnyalatnyi difi van egyes játékosok között és néha az épp aktuális teljesítmény dönt közöttük, ami lehet, hogy két hét, hónap, év múlva pont fordított eredményt hozna. Igen, könnyű mondani, hogy ott és akkor kell teljesíteni, de ez nem mindig igazságos elvárás. ;)

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2020-06-09 15:29

Azannyát, ez nekem teljesen új! Köszönöm, megint tanultam valamit.

ahanem
ahanem
Reply to  acsdav2
2020-06-09 23:15

“Az egy irreális elvárás, hogy a napi 4-5 óra edzések mellett valaki piacképes diplomát szerezzen.”

Nem az, másoknak 4-8 óra munka mellett sikerül ez, na meg nem szenny szakokra kell jelentkezni, hanem valami értelmes dolgot tanulni, ha már van rá lehetőséged, elvégre nagyobb az esély arra, hogy nem leszel profi atléta, mint hogy igen.
Jaigen, még annyit, ha az átlag 3 év körül van, akkor az mondjuk mennyi? 2 millió dollár? Kb. ennyivel lehet számolni, abból egy rakat elmegy lakhatásra, transzportációra, egészségügyi kezelésekre, biztosításokra, mondjuk marad 1-1,5 millió körül, de inkább kevesebb az életük hátra levő részére. Ez talán elég lehet 20 évnyi fizetést kibekkelni, de talán szeretnének 40 éves korukon túl is élni, akkor meg nem árt, ha van egy diplomád, amit ingyen meg tudtál szerzni (kvázi ingyen, elvégre az atletikai képességeiddel fizettél érte).

acsdav2
acsdav2
Reply to  ahanem
2020-06-11 15:37

1.Azért piacképes diplomát nem hiszem, hogy sok ember szerez napi 4 óra munka mellett. Az egyetemi játékosoknak 4 óra edzésidő amit engedélyez az NCAA egy nap. De ugye önkéntes alapon (mivel az edzők ezt súlykolják beléjük) még többet edzenek és a film elemzésekre is rengeteg idő megy el. És a fizikai edzések nem olyanok, hogy utána vidáman mennél be órára, ha nem pihensz az ágyban mert meg vagy halva.
2. Aki 3 évet van el az NFL-ben annak szinte semmi pénze nem marad a végére. Egyszerűen annyira egy pénzszóró világ az, hogy nem tudnak kimaradni belőle. Ez persze az ő döntésük, mert ha valaki keres 400 millió ft-ot az adók levonásával, abból egy ház, nyaraló, autót lehet venni és rengeteget félre tenni. De egyszerűen az a világ beszippantja őket, és ha a csapattársak luxusverdával mennek, akkor neki is azzal kell. Ha a csajoknak gyémánt gyűrűt vettek, akkor neki is azt kell.

ahanem
ahanem
Reply to  acsdav2
2020-06-11 22:44

1. Én csak magamból tudok kiindulni, heti 20-24 órát dolgozom átlagban, s tippjeim szerint a villamosmérnöki diploma nem olyan értéktelen. Az edzések gondolom az órák után vannak, mivel ezek a játékosok student athlete-k, ami azt jelenti, hogy a tanulás az első és a sport a második.

2. Erre vannak ellenpéldák is, nem kötelező elszórni a pénzed abban a pillanatban, amint megkaptad.

acsdav2
acsdav2
Reply to  ahanem
2020-06-11 23:33

1. Nem tudom eléggé hangsúlyozni, hogy mennyire nem összehasonlítható azzal, hogy valaki dolgozik. Az edzések olyan kemények, hogy előfordulnak halálesetek. Az edzők abból élnek meg, hogy hány játékost jutattnak el az nfl-ig és hány győzelmet szereznek. Nem fognak úgy hozzáállni, hogy nekik a tanulás az első, hanem a szart is kisajtolják belőlük. Illetve nem azt mondják a játékosoknak, hogy inkább tanulj, többet érsz a diplomával, hanem azt, hogy gyere önkéntes edzésekre, film nézésekre, mert eljuthatsz az NFL-ig. Minden elismerésem, ha megszerzed a villamosmérnöki diplomát, mert az munka nélkül is nagyon nehéz. De nem összehasonlítható az egyetemi-játékosokéval.
2. Nem az 1%-nyi ellenpéldát kell nézni, hanem azt, hogy egy rosszul működő rendszer ha 99% elcseszi.

bjeela
bjeela
Reply to  Danika
2020-06-09 13:27

Ezt már korábban soxor kitárgyaltuk és arra jutottunk, hogy egy 40e dolcsis oktatás – ami nagy vonalakban egynagylófaxt ér, hiszen a játékos, ha nem a focival törődik, akkor nem lehet sikeres, ergo alig tanulnak valamit – nevetséges töredéke annak, amennyit keres egy játékoson az egyetem, ergo az egyetemnek bitang jó befektetés és emellett még kegyetlen jó ingyen reklám, míg a játékosnak nem túl sok előny, hogy alig jut ideje a tanulásra, de legalább megsérülhet és akkor kirúgják, mint macskát szarni. Ja, és a zömük – alig pár százalék keres a focival mérhető összeget az egyetem után – kap egy diplomát, amihez jobbára semmit sem ért és ezt mindenki tudja róluk, ennek megfelelően nem alkalmazzák.

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2020-06-09 14:40

Látod bjeelam továbbra is ott tartunk, hogy mi ketten egyetértünk mindenben, de senki nem tart velünk. :/ Egyébként nem rég belefutottam egy cikkbe és kiderült alábecsülted az 50-60 millióval, hogy mekkora pénzgyárak az egyetemek. A Texas A&M 94 milliós profittal zárt az elmúlt 3 évben átlagosan…….
https://www.forbes.com/sites/chrissmith/2019/09/12/college-football-most-valuable-clemson-texas-am/#47514176a2e7

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2020-06-09 15:29

Naaaaa, nem kell itt dramatizálni! Mindenki, de legalábbis a többség érti a helyzetet, de mivel nem tehetnek ellene, így félredobják az ellenérzéseiket és a kész tényeket veszik alapul, aminek fényében írnak le teóriákat. Ez is egy megoldás. És sokan vannak, akik már kifejtették, hogy ez így nem kóser. Rohadtul nem csak mi ketten gondolkodunk így itt a FK oldalain…

De ahogy sikerült pár dologban előre lépni az egyetemi sportolók támogatásának kérdésében – lásd a reklámok ügyét -, úgy a tendencia afelé mozog, hogy szép lassan az egyetemeknek is fel kell hagyniuk ezzel a rabszolgatartó magatartással, amit álszent módon “amatőrnek” neveznek, miközben az egyetemek profin profitálnak belőle. Ocsmány kettős mérce, és csak azon csodálkozom, hogy még nem akarta őket senki komolyan seggbe durrantani ezért. Ahogy az újoncszerződések is vélhetően változni fognak a közeljövőben, mert túl sok a holdout és túl sok az elégedetlen futó…

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2020-06-09 18:41

“…sikerült pár dologban előre lépni az egyetemi sportolók támogatásának kérdésében – lásd a reklámok ügyét -…”
Azért ettől a “változástól” még a lepkék is nagyobbakat pukkantak egy-egy nyári zápor után. A semmit viszont nagyon jól becsomagolta és eladta az egyetemi liga.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2020-06-09 21:42

Naaaa, értemén, hogy jó tréfizni, de ez akkor is nagyot szólt azután, hogy évtizedeken keresztül egy vajaszsemle elfogadásáért is profizmussal vádolták a játékosokat és tele torokból ment a gyalázatos képmutatás. Ez kb. akkora jelentőségű lépés volt, mint amikor 1862. szeptember 22-edikén Lincoln kihirdette az Előzetes Emancipációs Kiáltványt, amelyben szabadságot ígért azoknak a – fekete – rabszolgáknak, akik a lázadó déli államok fennhatósága alatt éltek és amit 1863. január 1-jén törvénybe iktattak. Ettől még utána évtizedeken/századon át ment a rabszolgaság, a megkülönböztetés, a niggerezés, etc, etc, de a szellem a palackból kiszabadult és láss csodát, eljött az az idő is, hogy nigger elnöke lett az USA-nak. Igazán csak 150 év kellett hozzá. Szal légy türelemmel, Fetyke. :D

ahanem
ahanem
Reply to  bjeela
2020-06-09 23:15

Szabadok voltak azok, abban az esetben, ha Libériába mentek… :D

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2020-06-09 19:37

Nem lesz itt semmi változás. Ami anyagilag érintené őket azon nem fognak változtatni. A fekete HC kinevezést megpróbálják elősegíteni, ahogy most nagyon együtt éreznek Kaep-pel és minden térdelővel. Ők mindent meg tesznek ami pénzbe nem kerül nekik.

ahanem
ahanem
Reply to  acsdav2
2020-06-09 23:15

“Ők mindent meg tesznek ami pénzbe nem kerül nekik.”

Én profitot is látok ezekben az intézkedésekben, szóval nekik is érdekük. Több kevésbé elnyomott nigger -> több fizetőképes rajongó.

Fetyke
Fetyke
Reply to  acsdav2
2020-06-09 18:47

Jól hangzik ez a kapjanak fizetést az egyetemi játékosok is a teljesítményükért cserébe. CSAK! Meglátásom szerint ez roppant bonyolult, kényes és veszélyes kérdés. Ha ezt bevezetnék, az több bajt és problémát generálna, mint amennyinek az esetleges megoldását várnák/várnátok tőle. A srácok helyzete nemhogy javulna, hanem egyenesen romlana, ha már az egyetemen is kapnának rendes fizetést.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2020-06-09 19:43

1.Hogy miért vársz romlást azt kifejthetnéd. Tán már az egyetem alatt elveszítenék a fejüket a sok pénz miatt?
2.Én egy olyan koncepcióban gondolkodnék, hogy ne legyen kötelező nekik a tanulás amíg fociznak. Koncentráljanak csak a sportra és miután befejezték a focit utána annyi ideig finanszírozza az egyetem a tanulmányokat ahány évig fociztak az egyetemnek. Szerintem ez bőven egy jó megoldás lenne mindenkinek. Az NFL is profitálna hiszen jobban képzett, profibb játékosok érkeznének a ligába, ha több időt tudnak a focira koncentrálni. Az egyetemeknek pedig csak a szállás+kaja költség lenne pluszban 4 évig a jelenlegi felálláshoz képest. De cserébe a játékosok akik nem kerestek semmit az NFL-ből nem banda tagok lesznek, hanem keresnek valami munkát a foci után.

Fetyke
Fetyke
Reply to  acsdav2
2020-06-09 21:11

1.) Nagyon sok helyen elcsúszhat a történet. Például egyáltalán nem gondolom, hogy a 18-19 éves srácoknak jót tenne, ha rájuk eresztenénk azt a világot, ami az NFL-t jellemzi. Márpedig a fizu nyilván ezt is magával hozná. Vajon hogy élnék meg, hogy tegnap még te voltál az Isten, ma meg simán kitesz a keretből a csapat pár rosszabb mérkőzés vagy sérülés miatt, és mehetsz mosogatni a gyorsétterembe? A kapott pénzből sem sok maradna nekik, hiszen nyilván adózniuk kellene és onnantól a saját ellátásukról maguknak kell gondoskodni. És azért ezek az elért nyereségek is becsapósak, ugyanis jelenleg nagyon sokan dolgoznak társadalmi munkában az egyetemi csapatoknak (főleg szintén egyetemisták). Nyilván ez is megszűnne, mert egy profi csapatnál senki nem végez semmit sem ingyen. És még a legdurvább félelmeimet (például srácok szülők általi “eladása”, kizsákmányolás, stb) nem is ragoznám.
2.) Ez most is így van. Amíg játszik az ösztöndíjas, addig tanulhat is. A játékosok többsége pontosan tudja, hogy nincs esélye az NFL-be jutni (a többséget kitevő 2. és 3. ligás egyetemi csapatokból nagyon nehéz az NFL világába kerülni). Nem értem, hogy ha kap fizetést a játékáért cserébe, akkor még miért járna nekik ösztöndíj is egy fiatalnak?
3.) Szerintem egyébként a gond sokkal összetettebb, mintsem, hogy fizetéssel orvosolni lehetne. Egy komplex probléma feltárásra és javaslatcsomagra lenne szükség.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2020-06-09 22:13

Az én javaslatomban mi nem elég komplex? :) Egy tökéletes megoldás mindkét félnek és nem is hoztam be a fizetést, amit elismerek valóban túl bonyolult lenne kivitelezni.

Fetyke
Fetyke
Reply to  acsdav2
2020-06-09 23:25

A tanulást jobban ki kellene fejteni. :) Fel kell mérni, hogy akik elcsúsztak vagy nem ment nekik a tanulás, azoknál hol történt a hiba. Mentorokat kellene szerezni az ösztöndíjas (jobbára hátrányos helyzetű) játékosok mellé. Kötelező magánkorrepetálást kell bevezetni számukra. És igazából mindezt már a középiskolában el kellene kezdeni…
Oher élettörténetéből merített ihletet a szív bajnokai című film. Szerintem nagyon jól sikerült eltalálni és megragadni az ezzel a problémával kapcsolatos dolgok egy jelentős részét. És az egyéni mentoráláson alapuló tehetséggondozás fontosságát is kellően kiemelték benne.

atis123Juve
atis123Juve
Reply to  acsdav2
2020-06-10 21:35

Késő még beszállni? Mondjuk jobban örülnék két nagy mellű szőkenőnek :)

Ádám Váradi
Ádám Váradi
Reply to  acsdav2
2020-06-09 14:21

Ne izgulj, Cook megkapja majd nagy pénzt.. Csak egy másik csapatnál remélhetőleg

acsdav2
acsdav2
Reply to  Ádám Váradi
2020-06-09 14:31

Szerintem kizárt dolog. Azt már szép lassan minden GM megértette, hogy RB-nek ha lehet ne adjunk nagy pénzt.

Fanyul23
Fanyul23
2020-06-09 19:37

Kar erte, kivalo ugynok volt.

RvBalazs
RvBalazs
2020-06-10 08:18

A Vikings ajánlata nem érte el a 10 Milliót
helyes lépés. el se fogadta Cook :D

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

66
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x