Connect with us

Minden ami NFL

Komolyan olyan rossz irányító Dak Prescott, hogy könnyen le lehet váltani?

„Dalton kicsivel sem rosszabb, ugyanúgy elmuzsikálna a Cowboysban.” „Semmivel sem jobb, mint Kaepernick, akinek csapata sincs.” „Folesnak is jobban örültem volna”. „Ilyen kisegítőszemélyzettel bárkinek menne.” „Még a saját csapata sem rá épít, hanem Zeke-re.”

Csak pár kritika, ami Dak Prescottot érte az utóbbi időben. A szurkolók szemében jelenleg talán ő a legtúlértékeltebbnek gondolt irányító, akit nem lenne szabad megfizetni és akinek semmi joga nagy pénzt kérni, a teljesítményével ugyanis nem szolgált rá. Legalábbis a legtöbben így látják, de vajon tényleg így is van?

Prescott a tavalyi évet a 10. helyen zárta passer ratinget tekintve, de átfogóbb passzstatisztikát nézve hatodik lett ANY/A (Adjusted Net Yards/Attempt) mutatóban, a PFF értékelésében a 11. legjobb volt a szezonban, az ESPN QBR mutatójában pedig a negyedik helyen zárt. Ez már elég jó kiindulópontot jelent nekünk, hogy nagyjából a 10 legjobb irányító között lehet Prescott a ligában, a tavalyi évet tekintve legalábbis mindenképp.

De tételezzük fel, hogy a tavalyi év csak kiugró volt. Mi a helyzet teljes karriert vizsgálva? Bill Barnwell összeszedett minden releváns irányítóstatisztikát, amire csak gondolni tudott, és megnézte ezeket mind a 25 olyan irányítóra, akik 2016 óta (amikor Prescottot draftolták) legalább 1200 passzkísérletet elindítottak, így ebbe kvázi minden fontos, értelmes, “sztár” irányító bekerült Patrick Mahomest kivéve. Ezek közt így néz ki Prescott teljesítménye teljes négy évet figyelembe véve:

  • Passzpontosság: 7.
  • Passzolt yardok: 6.
  • Passzolt TD-k: 9.
  • Interceptionök: 11.
  • Interception-ráta: 8.
  • TD-INT ráta: 8.
  • Passer rating: 8.
  • Sack százalék: 15.
  • Passzonkénti yardok (Y/A): 8.
  • Adjusted Yards/Att: 8. (a Football Outsiders mutatója, kiigazított Y/A)
  • Adjusted Net Yards/Att: 6. (a Football Outsiders mutatója, kiigazított Y/A)
  • Meccsenkénti passzolt yardok: 15.
  • Meccsenkénti passzolt + futott yardok: 14.
  • Total QBR: 3.
  • Passing DYAR: 6. (Defense-adjusted Yards Above Replacement, tehát Védelemmel Kiigazított Csereszint Feletti Yardok)
  • Pass + Rush DYAR: 5.
  • Total EPA: 2. (Expected Points Added, azaz Várható Hozzáadott Pontszám)
  • Pass EPA: 6.
  • Dropbackenkénti EPA: 5.
  • CPOE: 5. (Completion Percentage Over Expectation, azaz Várható Feletti Passzpontosság)
  • Pass Success Rate: 8.

Mi szűrhető le ebből? Hogy kvázi minden mutatót figyelembe véve Prescott az utóbbi négy évben egy top10-es irányító. A fenti statisztikák egy részében persze nincs izolálva az irányító és korrigálni, vagy kontextusba kell helyezni a dolgokat, hogy kinek mennyire volt jó kisegítőszemélyzete vagy edzői segítsége, de több olyan mutató is van, ami elég jól tudja izolálni az irányító teljesítményét a társak hozzáadott értékétől függetlenül.

A feltételezés, hogy a Cowboys simán tudná őt helyettesíteni, minimum erősen megkérdőjelezhető, de ha keményebben akarunk fogalmazni, akkor inkább nevetséges. Erről majd kicsit később, most mélyedjünk el kicsit Prescott 2019-es teljesítményében EPA (Várható Hozzáadott Pontok) alapon. Az EPA-ről itt találtok egy hosszabb értekezést, de ha nem akarjátok elolvasni, akkor röviden: az EPA egy sikerességi mutató, amely megmutatja, hogy egy adott játéknak mekkora befolyása van a mérkőzés pontjainak alakulására. Az alábbi adatok Sheil Kapadiától származnak.

Prescott igazából minden szituációban jól teljesített. Dropbackenkénti EPA-t tekintve a második legjobb volt 11 personnelt (1 futó, 1 tight end, 3 elkapó) használva és 4. legjobb 12 personnelt (1 futó, 2 tight end, 2 elkapó) használva.

Emberezés ellen a 10. legjobb volt, zónázás ellen pedig az 5. legjobb. Nem volt olyan coverage, ami problémát okozott volna neki. A legrosszabb Cover1 (man coverage, single high safety) ellen volt, de még ott is a 9. helyet csípte meg.

A blitz sem zavarta meg, ugyanis 8,3 yardot átlagolt, amikor 5 vagy több embert küldött rá a védelem, ez pedig az ötödik legjobb mutató volt a ligában. A zsebben a hatodik legjobb EPA-t mutatta dropbackenként, zseben kívül pedig a hetedik legjobb volt.

Látható, hogy nagyon konzisztens volt Prescott, minden tekintetben jól teljesített. Tegyük persze hozzá, hogy az EPA figyelembe veszi a teljes offense teljesítményét, de ennek elsődleges mozgatórugója akkor is az irányító.

“ILYEN ELIT TÁRSAKKAL PERSZE HOGY JÓL MUZSIKÁL”

Kétségtelen, a Cowboys kisegítőszemélyzete, tehát a támadófal, a futók és az elkapók összességében elég jók. Nem is arról van szó, hogy Prescott egyedül képes-e a hátán vinni a csapatot és képes-e gyenge társakkal is top teljesítményre. Viszont erre szinte senki nem képest az NFL-ben. Ilyen irányítóból van vagy kettő a teljes ligában – Mahomes és Wilson –, akik bármilyen helyzetbe bedobva várhatóan top játékra lesznek képesek. A többieknek kell a segítség. Aaron Rodgersről is látjuk az utóbbi 2-3 évben, hogy kellenek a társak. Láttuk Tom Bradynél is, hogy mekkora visszaesés mutatkozott a Patriots offense játékában, amint elfogytak a fegyverei. Egyszerűen a mai NFL-ben nem lehet egyedül, társak nélkül nyerni, vagy úgy összességében nagyon jól játszani sem.

A Dallas Cowboys támadófalát sok szurkoló a liga legjobbjának gondolja. És ez futásblokkolásban talán meg is állja a helyét, pass protectionben viszont nem ennyire kiemelkedőek, és ez évek óta így van. Nem arról van persze szó, hogy rosszak lennének, de egyáltalán nem kiemelkedőek. Az ESPN passzblokkolási mutatójában a 11. helyre kerültek tavaly, a PFF-nél az ötödikre, 2018-ban viszont mindössze a 22.-re. Persze jó ez a támadófal, kétség sem férhet hozzá, Prescott jobb helyzetben van ebből a szempontból, mint az átlag, de azért nem arról van szó, hogy hozzá sem lehet érni.

Ahhoz sem fér sok kétség, hogy a 2020-as elkapósora az egyik legjobb lesz a Cowboysnak, az Amari Cooper – Michael Gallup – CeeDee Lamb triónál nem sok jobbat találunk. De azért ez sem volt mindig így, első két évében két kiöregedő játékosnak, Dez Bryantnek és Jason Wittennek, illetve Cole Beasley-nek és Terrance Williamsnek dobálhatott, 2018-ban pedig Allen Hurns és Tavon Austin csatlakoztak, ez a névsor pedig a liga aljához konvergált, tehát igazából első 2,5-3 évében bőven átlag alatti célpontjai voltak, ennek ellenére is jól tudott muzsikálni. Kétségtelen, hogy aztán Amari Cooper nagyot dobott a legénységen, szinte meg is mentette Prescottot azzal, hogy egy valódi első számú célpontot nyújtott neki.

“IGAZÁBÓL ZEKE VISZI A HÁTÁN A CSAPATOT”

Sokszor puffogtatott kritika, hogy a Cowboys a futójátékra épít és Prescott csak egy „utas” a gépezetben. Az első két évében ez még akár igaz is lehetett volna, hiszen 27. és 29. helyet foglalta el a csapat a korai downos passzolási arányban, tehát neutrális helyzetben az egyik legtöbbször futott a ’Boys. Két éve a 20., tavaly pedig a 18. helyet foglalta el ebben a csapat, tehát ligaátlag szinten volt futásorientált a gárda, 2019-ben 58%-ban passzolt a támadósor ilyen helyzetben. Tavaly ráadásul nagyon is sikeres volt ezzel a felfogással a csapat, hiszen a Ravens mögött a második legjobb DVOA mutatót érte el.

Zeke kapcsán szokták felhozni, hogy amikor ő nincs a pályán, akkor meghal a támadósor, emlékezzünk csak a 2017-es hatmeccses eltiltására. Kétségtelen, beszakadt a támadósor, 27,3 pontos átlagról 17,2-es esett vissza, egymás után háromszor még a 10 pontot sem sikerült átlépni. Azonban Elliott visszatérése sem oldotta meg a gondokat, csak 18 pontot átlagolt a Cowboys a szezon hátralevő részében. Elliott mellett ráadásul Tyron Smith is kiesett akkor két meccsre, a hiányában pedig Adrian Clayborn hat sacket szerzett Prescotton, mert Chaz Green és Byron Bell semmit sem tudott kezdeni a teljesen középszerű pass rusherrel.

Prescott számai egyébként nagyon hasonlóak akkor, ha Elliott a pályán van és ha nincs. Elliott nélkül Y/A-ban kicsit rosszabb, harmadik kísérleteken kicsit jobb, passer ratingben rosszabb, QBR-ban jobb Prescott és a támadósor. Messzemenő következtetést tehát ebből egyáltalán nem lehet levonni.

De nézhetjük például az empty seteket is (amikor nincs futó a backfielden, tehát fix passzjáték következik), ahol nagyon produktív volt Prescott, pedig ott aztán nincs meg az Elliott-futás veszélye. Tavaly ráadásul play actionöket is csak a 13. legtöbbet használta a Cowboys, Prescott pedig a 16. helyen végzett EPA-t tekintve ilyen helyzetekben, tehát azt sem mondhatjuk, hogy Elliott futásainak veszélye nagy előnyt nyújtana az irányítónak.

“FOLYTON ÜRESEN ÁLLÓ ELKAPÓKHOZ PASSZOL”

Ahogy fentebb írtam, alapvetően elég jó elkapóbrigáddal rendelkezik Prescott jelenleg. De ez nem jelenti, hogy folyton üresen álló elkapókhoz passzolna.

A Next Gen Statsnak van egy CPOE (Completion Percentage Over Expectation) mutatója, ami veszi minden passz célbaérésének a valószínűségét, például a távolság, a nyomás, az elkapók fedezettsége és hasonló dolgok alapján, és megmutatja, hogy ehhez a várható értékhez képest az adott irányító mennyire volt valójában pontos.

Prescott a 39 kvalifikáló irányító közül a 6. legjobb volt ebben a mutatóban, ami viszont hasonlóan fontos, hogy a várható pontossága 62,6% volt, ami csak a 29. helyre volt elég a 39-ből, ebből pedig az szűrhető le, hogy a fent kiemelt állítás egyáltalán nem igaz. 2016 óta pedig a fentebb említett kvalifikáló 25 irányító közül a hatodik legalacsonyabb arányban dobott üres elkapókhoz.

Ezen felül Prescott dobásainak 17,8%-a ment szoros emberfogásba (tight coverage), ahol 1 yardon belül volt a védő, ez pedig egy kicsit a ligaátlag feletti mutató. Persze az nem jelent sokat, hogy szoros emberfogásba dob, ha ezek nem lesznek pontosak, de az utóbbi négy évet figyelembe véve a második helyen végzett Drew Brees mögött ebben is.

Emellett azt is emeljük ki, hogy Prescottot sújtották a legjobban elejtett passzok levegőben megtett yardokat tekintve a ligában 2019-ben.

“Ő AKKOR IS CSAK EGY GAME MANAGER”

Nagyjából erre a kijelentésre is van a NextGen Statsnak egy mutatója, az AYTS (Air Yards To Sticks), ami azt mutatja meg, hogy egy irányító átlagos passza a first down vonalhoz képest mennyit utazik a levegőben. A Jameis Winston, Ryan Fitzpatrick féle gunslingerek a legjobbak ebben a mutatóban, ők a legagresszívebbek, míg a Drew Brees, Alex Smith féle konzervatív irányítók a legrosszabbak.

Prescott átlagos passza 0,4 yarddal volt rövidebb, mint a first downt jelző vonalig tartó távolság, ez pedig a nyolcadik legmélyebb volt a kvalifikáló irányítók közt. Tehát nem egy Checkdown Charlie-ról van szó, hanem bőven teszteli ő a védelmeket.

“NEM CLUTCH ÉS A LEGJOBBAK ELLEN NEM TUD NYERNI”

Alapvetően nem szeretem ezt a „clutch-ságot” nézni és a meccsnyerő drive statisztika sem tartozik a kedvenceim közé, de azért nézzünk rá. A ProFootballReference adatai alapján az utóbbi négy évben Prescott 14 meccsnyerő drive-ot vezetett és nyolc hátrányból fordított meccse van – előbbiben harmadik, utóbbiban ötödik a ligában.

De nézhetjük úgy is, hogy az utóbbi négy évben övé volt a kilencedik legjobb passer rating a negyedik negyedben és a hosszabbításban, ha nyolc ponton belüli volt a különbség. Ha csak a tavalyi évet és EPA mutatót nézünk, akkor a negyedik negyedben egálnál vagy hátrányban a hatodik legjobb volt. Így tehát a clutch-faktor hiánya érv is megdőlni látszik.

A Cowboys mérlege Prescottal a kezdőben 40-24 négy idény alatt, ami a hatodik legjobb mutató az NFL-ben, ez elég jónak mondható, főleg hogy a védelem négy idényből háromszor átlag alatti volt (DVOA alapján 18., 25., 9. és 19.)

Egy kritika viszont tényleg jogos vele szemben: a legjobb csapatok ellen nem játszik elég jól. A Cowboys Prescottal a kezdőben 5-13-as mérleget tud felmutatni olyan csapatok ellen, amelyek legalább 10 győzelmet értek el az adott szezonban, tavaly ráadásul 0-5-ös mérleg jött csak össze ilyen mérkőzéseken. A jó védelmek ellen valóban gyengébb Prescott teljesítménye, és nem csak önmagában (ami nyilvánvaló mindenki esetében), hanem a többiekhez képest is.

“NEM ÉRI MEG MEGFIZETNI, KÖNNYEN HELYETTESÍTHETŐ”

Amíg olcsó volt, addig nyilván tökéletes megoldás volt Dak mindenki számára, azonban most, hogy a pénztárhoz kell járulni, már korántsem ez az elfogadott álláspont és sokat lecserélhetőnek, könnyen helyettesíthetőnek gondolják és odáig mennek, hogy Daltonnal is jobban járna a Cowboys, pénzt takarítana meg a gárda és máshová lehetne ezeket az összegeket allokálni.

A fentiek alapján azt azért kijelenthetjük, hogy Prescott jobb irányító Daltonnál. Persze Dalton is jobban mutatna a Cowboys támadósorában, mint a Bengalséban és el is tudna hozni egy korrekt szintet, ez nem vitás. Az esetleg elképzelhető, hogy egy évet tekintve hasonló számokat és teljesítményt tud hozni, vagy csak kicsi visszalépést jelentene (bár szerintem inkább nagyot), ezt pedig a nagyjából $32 millió plusz költőpénz kompenzálhatná. De ha jól játszik, akkor jövőre úgy is meg kellene fizetni alaposan, nézzük csak meg Ryan Tannehillt vagy Nick Folest. Szóval ha Dalton bejön, akkor nagy pénzt kell neki adni (tehát nincs előrébb a csapat), vagy ismét lehet keresni egy olcsó veteránt, de így csapatot építeni azért elég nagy lutri (inkább lehetetlen).

Vagy persze lehet draftolni megint, ami szintén hatalmas lutri, ráadásul nem is bíznám a Cowboys vezetőire ezt a választást, amikor Paxton Lynchet és Connor Cookot akarták 2016-ban (két évvel korábban meg Johnny Manzielt), de lemaradtak róluk és óriási mákjuk volt Prescottal. Ráadásul Romót is úgy szerezték meg draftolatlanul, hogy az akkori irányítóedző, Sean Payton ragaszkodott hozzá.

Igazából egy példát tudunk felhozni arra az esetre, ha nem akarja lekötni Prescottot a Cowboys: Kirk Cousinst és a Redskinst. Ott ugyebár két franchise taget kapott Cousins, majd elengedték és elég nehéz volt pótolni. Oké, kaptak érte egy harmadik körös kompenzációs picket, de adtak Alex Smithért egy második kört és egy zsíros szerződést. Persze az ő sérülését nem lehetett előre jelezni, de 34 éves volt már, így előbb-utóbb új irányító után kellett volna egyébként is nézni, ami egy első körös pick formájában manifesztálódott, tehát Cousins elengedése után is elég sok erőforrást feccölt bele a QB-posztba a Redskins. Nehezen indokolható, hogy jobban járt a Redskins Cousins elengedésével, így nehezen indokolható az is, hogy a Cowboys jobban járna Prescott elengedésével (még ha persze nem is kell pont ugyanazon az útvonalon elindulni, mint a fővárosiak).

És hogy mi a konklúzió?

Az, hogy Prescott egy jó irányító és egy ilyet nem szabad elengedni. Nem mondom, hogy top5-ös irányító, vagy hogy a hátán tud cipelni egy romokban heverő offense-t is, mert erről nincs szó, de erre tényleg nem képes szinte senki. Prescott önmagában egy top15-ös irányító, aki képes arra, hogy jó kisegítőszemélyzet és jó rendszer függvényében top10-es, top8-as, top5-ös számokat produkáljon és elvezessen egy jól működő offense-t.

Azt a tévhitet pedig, hogy “magasan fizetett irányítóval nem lehetsz sikeres” majd egy másik cikkben igyekszem cáfolni. 

53 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
53 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
acsdav2
acsdav2
2020-06-15 10:23

Miért az olyanok kommentjei inspirálnak titeket cikk írásra akik ennyire felületesen követik az NFL-t, hogy ilyen ostoba állításokat tesznek? :D

Lecc Go Pecc
Lecc Go Pecc
Reply to  acsdav2
2020-06-15 11:16

Szerintem meg nagyon jó,hogy megírták ezt a cikket… ahogy olvastam a kommenteket abszolút nem értettem,hogy az emberek miért gondolják azt egy kezdő szintű top 10be bőven beférő irányítóról,azt hogy nem érdemel meg top fizetést…. mikor egy JG-t közel sem tartom olyan jó irányítónak és a 49ers látatlanban már agyon fizette….

Az irányító nem az a poszt,ahol minden nap találsz egy kezdőt… ha van egy akkor meg kell becsülni (fizetni) és kész.

Staten Island
Staten Island
Reply to  Lecc Go Pecc
2020-06-15 11:55

Szerintem azt senki nem vitatja, hogy nem érdemelne meg top fizetést, a Cowboys tett is egy $33 millió éves és $105 millió garantáltat tartalmazó ajánlatot, ami az 5. legjobb lenne jelenleg a ligában. Mindezt egy “top 15-ös, jó kisegítőszemélyzet és jó rendszer mellett top 10-es/5-ös” irányítónak, aki visszautasította ezt az ajánlatot. A vita már rég nem azon megy, hogy Dak kapjon-e nagy pénzt, sokkal inkább azon, hogy legyen-e az NFL legjobban fizetett irányítója?

acsdav2
acsdav2
Reply to  Staten Island
2020-06-15 11:59

1.A fenti idézetek alapján nem úgy tűnik, hogy a top fizetést elismernék neki.
2. Ilyen formában semmit se ér ez a szerződés információ. Garantált tartalomnak számít az is, ha azt írják be, hogy a 2024-es alapfizetés garantáltá válik 2024 március 5.-én. Pedig mindenki tudja, hogy a játékos szempontjából ez minden csak nem garantált tartalom.

katonadani
Reply to  Staten Island
2020-06-15 12:03

Hunter Henry és Austin Hooper is jó irányítóval top10-es tight endek, de nem a legjobbak, mégis ők ketten vezetik most a TE-fizetés listát

acsdav2
acsdav2
Reply to  katonadani
2020-06-15 12:03

Amíg Kittle meg nem kapja rekord szerződését. :)

katonadani
Reply to  acsdav2
2020-06-15 12:03

Prescott is addig lesz maximum a legjobban fizetett amíg Mahomes meg nem kapja a rekordszerződést :D

acsdav2
acsdav2
Reply to  katonadani
2020-06-15 12:06

De pont ez a lényeg, hogy a QB-knál egymásra vár mindenki. :) Prescott, Mahomes és Watson. Aztán simán lehet, hogy senki sem mozdul idén.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  acsdav2
2020-06-16 00:52

Szerintem a Prescott elleni rosszindulatú kampány mögött Andy Reid áll. Tudja, hogy ha Prescott nagy pénzt kap, akkor Mahomes nyugodtan kérhet a felével többet és a Chiefs már csődben is van :)

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2020-06-15 13:12

“Dak szerződése már lejárt, míg Patrick szerződése az 5. éves opciójának hála két évig még él – ez könyvelési szempontból jóval ideálisabb.”
Kicsit átalakítva Józsi meglátása a Cook cikkből. Amivel abszolút egyet is tudok érteni.

katonadani
Reply to  Fetyke
2020-06-15 13:17

persze, a Cowboysnak nehezebb/rosszabb a dolga így, hogy nem fizette meg előbb.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  katonadani
2020-06-16 00:52

Hát ha Rivers és Mayfield szerinted jó irányítók , pontosabban annyira jók, hogy képesek egy átlag TE-ből TOP10-est csinálni, akkor nem csodálom, hogy Prescott nálad egy félisten kategória ;)

ahanem
ahanem
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-06-16 04:37

mármint Tyrod Taylor

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  ahanem
2020-06-16 11:30

Henry hány meccset játszott Taylorrel?

ahanem
ahanem
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-06-16 13:07

tippre annyit, mint Mayfield Hooperrel, de Taylor már egy éve Henry csapattársa, meg volt 4 jó passza tavaly, szóval akár azt is mondhatnám, hog az 1 az végtelenszer több, mint a nulla

ha más nem, legalább edzésen már találkoztak :)

katonadani
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-06-16 08:13

Matt Ryan lesz az a Mayfield :) és ha tavalyi szezon alapján nem is, azért karrierje alapján Rivers is egy elég jó irányító

és azt sem mondtam hogy full átlag TE-k, mert ők jó TE-k, főleg Henry, de azért nem kiemelkedők. Hooper főleg nem.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  katonadani
2020-06-16 11:40

OK, már a jövőben járok, de a lényegen pont nem változtat, szerintem nincs lényeges különbség közöttük. A választ meg elegánsan elkerülted. Szóval vannak ők olyan jó irányítók? Gondolj pl. Manning és Julius Thomas esetére, ott pontosan látszott, hogy mit számít az irányító egy egyébként nem különösebben extra TE esetén. Kiből csinált elit játékost Ryan vagy Rivers?

katonadani
Reply to  Megawatt Szvetozár
2020-06-16 13:19

Vannak olyan jók.
Ryan Hooperből, Rivers meg Henryből, erről beszéltem :D

Lecc Go Pecc
Lecc Go Pecc
Reply to  Staten Island
2020-06-15 12:54

“Dalton kicsivel sem rosszabb, ugyanúgy elmuzsikálna a Cowboysban.” „Semmivel sem jobb, mint Kaepernick, akinek csapata sincs.” „Folesnak is jobban örültem volna”. „Ilyen kisegítőszemélyzettel bárkinek menne.” „Még a saját csapata sem rá épít, hanem Zeke-re.”

Tényleg senki nem vitatja? 🤔

Staten Island
Staten Island
Reply to  Lecc Go Pecc
2020-06-15 13:07

Oké elismerem, ezt elhamarkodottan írtam, magamra vettem, mivel ebben az ügyben én Prescott kritikusai közé tartozom. Látom az összes többi, jóval relevánsabb kérdéshez nincs hozzáfűzni való.

Lecc Go Pecc
Lecc Go Pecc
Reply to  Staten Island
2020-06-15 13:19

A többi érvet eltudom fogadni.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Lecc Go Pecc
2020-06-16 11:46

1. ezt nem vitatom
2. szerintem igaz volt, amikor még K. aktív volt, most biztosan nem
3. szeretem Folest, de Dak azért konzisztensebb
4. bárkinek biztos nem, de sokaknak igen
5. ezt nem tudjuk, senki nem látta a 2020-as gameplant

acsdav2
acsdav2
Reply to  Lecc Go Pecc
2020-06-15 12:03

Ha azért tartod jónak mert így megváltoztatják az emberek véleményét akkor szerintem tévedsz. Akik eddig se szántak percet, hogy ránézzenek Prescott statisztikáira azok ezt a cikket se fogják elolvasni figyelmesen. Igaz én se, mert én nem vagyok patreonos, de engem nem is kell meggyőzni, hogy megérdemli a nagy pénzt :D

d zoli
d zoli
Reply to  acsdav2
2020-06-15 11:54

Az amerikai szaksajtóban is ezek forognak.

acsdav2
acsdav2
Reply to  d zoli
2020-06-15 11:54

Ezt azért nagyon kétlem.

Vicgeordie
Vicgeordie
2020-06-15 11:59

Szerintem a kérdés inkább úgy hangzik, hogy komolyan olyan jó QB Dak Prescott, hogy 40 millió körüli éves fizetést kapjon?

Fetyke
Fetyke
Reply to  Vicgeordie
2020-06-15 12:55

Erre egyértelmű a válaszom: nincs!

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Vicgeordie
2020-06-16 00:52

L0faszt!

Fetyke
Fetyke
2020-06-15 13:04

“Körülbelül ugyanezt tudjuk elmondani másik 5-10-15 irányítóról, köztük például Wentzről vagy Cousinsról, akik szintén megkapták a nagy lóvét és úgy gondolom, hogy egyik csapat sem bánja ezt a döntést.”
Dani lehet, hogy tudat alatt, de nagyon is pontosan fogalmaztad meg a kérdésre a választ.
Dak franchise irányító, ezt még magam sem vitattam soha. Nem a legjobb, ezt meg még senki sem cáfolta. Az értékét pedig Kirk kapitány pontosan beárazta idén. Ezt a 33 milliót éri meg Prescott is jelenleg, illetve ha hosszú távú (4-5 éves) szerződést kap akkor ez felmehet 35 millióig. De nagyjából ez a plafon amit most meg lehet adni neki. Ha ennél nagyobbak az igényei (most nem pár száz ezer vagy 1 millióról van szó természetesen), akkor bizony már át kell fordítani a cikkben feltett kérdést: Komolyan olyan jó irányító Prescott, hogy simán megér akár évi 40 milliót is?

katonadani
Reply to  Fetyke
2020-06-15 13:17

igazából senki sem beszél évi 40 milliós fizetésről :)
35ről igen

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2020-06-15 13:25

Most tényleg azon a 2 millión menne a sz.rrágás a csapat részéről? Miközben Zeke-t meg kitömte tavaly Jones? Lehet, de akkor az meg ökörség lenne.

Hozzáteszem, hogy Dak akkor járna a legjobban, ha az “unokatesó” példáját követné. Egy 3 éves, évi 33 milliós szerződést kell kötni, és akkor két év múlva már lehet ismét a kasszához fáradni. Nem hülyeség az “okostól” tanulni. :)

katonadani
Reply to  Fetyke
2020-06-15 13:25

a szerződés hosszán megy a vita valójában. Cowboys hosszabb távút, Dak rövidebbet akar.

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2020-06-15 13:29

Na ezt eddig nem mondtátok! :)
Akkor igaza van Prescottnak. Bízik magában és ez helyes. Azt az érvelést abszolút el tudom fogadni, hogy a Cowboys előtt lebegjen a Redskins példája.
Ráadásul ezt kicsit olyan álvitának is érzem, hiszen a hosszú távú 4-5 éves szerződések utolsó 1-2 éve már sokszor csak dísznek van. Igaz, most, hogy már nem lehet hold outolni, kétszer meg kell fontolni a játékosoknak, hogy mit írnak alá…

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2020-06-15 13:34

Télleg! :D

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  katonadani
2020-06-15 15:14

A senki nem beszél azért túlzás. Maga Prescott is diplomatikusan mellébeszélt, mikor erről kérdezték :)

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2020-06-15 17:14

Most már egyre inkább az a véleményem, hogy Cousins alul értékelte magát. Ha pedig ő így döntött Prescottnak nem kell ezért így cselekednie. Cousins jövőre a taggel 31M-t fixen keresett volna, de a még várható szerződések miatt inkább többet 1-2M-val. A 2 tag összesen biztos lett volna 70M és utána az új szerződés átlaga tovább nőhetne. Persze mivel csak 2 évre kötött talán lehet mondani, hogy ez a korrekt.Tudom, hogy mindenki a legjobb fizetéshez szokta nézni, hogy mi lehet a fair ajánlat mindkét félnek. Én most már azt mondom, hogy a tagekhez kell viszonyítani. Ami korrekt ajánlat az a 3 év 105M garantáltan Prescottnak.

Fetyke
Fetyke
Reply to  acsdav2
2020-06-15 18:11

Cousins tag-je jövőre minimum 33,6 millió lett volna, mert nála az utolsó évi kereset növelve 20%-al szabály lépet volna életbe. Sőt! Ez csak akkor, ha az éves átlagkeresetét nézik, de ha az utolsó évi keresete (cap hitje) számít, akkor már 38 millió körül lett volna számára a tag. És már csak egy tag-et kaphat összesen egész pályafutása során, mivel a Redskins kettőt már kiosztott neki.
Szerintem Kirk nagyon jó üzletet kötött. Két év múlva, az új tévé szerződések birtokában megemelkedő cap esetén ismét a kasszához fáradhat. Átmeneti időre pedig ez a 33 millió igazából korrekt mindkét fél számára.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2020-06-15 18:54

Érdekes kérdés, hogy a cap hit számít vagy az átlag kereset. Mert nagyon rossz alkupozícióban lesztek 2023-ra hiszen előző évben 45M lesz a cap hit. A 2 év miatt végül is elfogadom korrektnek a 33-at. De Prescottnak 3 év 105M-t kell kérnie. Az alá nem mehet. A Watson-Mahomes duónál nehezíti a dolgot a hátralévő 2 év még a szerződésből. Náluk talán az év 5 év 200M lenne a mindkét félnek előnyös, mert 7 évre szépen le lehet könyvelni 220M körüli összeget, hogy a csapat cap ügyileg mindig bajnok esélyes lehessen, illetve Mahomes is csak 6 év múlva kérjen emelést.

Fetyke
Fetyke
Reply to  acsdav2
2020-06-15 19:54

Nyilván ez egy két éves szerződés valójában. Szerintem mindkét fél így gondolja mindezt. Nem hiszem, hogy az a 45 milliós cap megmarad(hat) 2022-re.
Illetve annyit javult a helyzetünk, hogy két év múlva Kirk már kivágható. 2022-ben 10 millió halott pénz mellett meg tud tőle szabadulni a csapat. Ez némileg javítja az alkupozícióját Spielmannek.

Dak helyében én inkább arra törekednék, hogy lehetőleg teljesen garantált szerződést kapjak. Például egy 3 éves 100 milliós teljesen garantált szerződés ideális lenne neki.
A 3 év 105 milliót egyébként csapat szempontból már sokallanám kicsit. De ezt ők tudják.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2020-06-15 20:02

Prescottnak nincs értelme a 33M-s átlagot választani, ha 2 év alatt a tagekkel 34M-t keres és utána elképesztően jó alkupozícióban lesz a 3.tag hihetetlen nagysága miatt. Persze azt is megértem, ha te az aláírási bónusz miatt inkább aláírsz 3 évre 100M-ért, hogy aztán szintén egy nagyon jó alkupozícióban legyél. :)

Fetyke
Fetyke
Reply to  acsdav2
2020-06-15 20:03

Matematikailag teljesen igazad van. :)

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-06-16 04:46

mint ahogy ezt is teszi, de nem fog 3 éves szerződést kapni

ahanem
ahanem
Reply to  acsdav2
2020-06-16 04:46

“mert 7 évre szépen le lehet könyvelni 220M körüli összeget”

ilyet nem lehet, 5 évre lehet csak elosztani a signing bonust, de a mai trendek alapján már a 3. évben biztos lenne egy restucture is, mert miért ne kéne a cap space más játékosokra, de én megkockáztatnám azt is, hogy a szerződés 3. évének a végén már követelné az újabb fizuemelést is

acsdav2
acsdav2
Reply to  ahanem
2020-06-16 10:25

1.Az aláírási bónuszt valóban csak 5 évre szól, de a “játék” valójában erről szól, hogy a két újonc szerzősben lévő év segítségével kihoznak egy olyan konstrukciót, hogy mindenki jól járjon.
2. Valamelyik szerződésben egyébként láttam, hogy a 2.évre beírtak egy ú.n. option bonust amit szintén leosztottak több évre. Adnak egy 40M-s aláírási bónuszt idén, jövőre egy 40M-s option bónuszt, a maradék 5 évre pedig elosztják a fennmaradó 140M-t az alapfizetésben.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  ahanem
2020-06-18 09:54

De az aláírási bónusz kifutása utánra be lehet tenni adott évi garantáltat nagyobb tétellel, ami kompenzálja az aláírási bónusz tételt. Öt évig osztod a bónuszt, két év évig marad az újonc fizetés és az ötödik éves, majd utána jöhet jobban alapfizetéssel megtámogatva. Így a 7 évre összesen a 250-et sem tartom elképzelhetetlennek.

Danika
Danika
2020-06-15 15:38

Köszi Dani az érdekes és részletes cikket. Dak nálam most pár polccal feljebb került ( s látva a statisztikai adatokat, még Drew Lockhoz is elkezdtem hasonlítgatni). Viszont a cikk olvasása közben elkezdtem azon gondolkodni, hogy miért lehet az, hogy jó pár ember nem tartja jó irányítónak és miért élt bennem is ez a kép. Talán amiatt, ahogyan a legjobb csapatok ellen teljesített. Ezek a mérkőzések jóval nagyobb figyelmet kapnak, ergo a mutatott játék kép is nagyobb vízhangot kap és ha itt valaki nem jó, az sokáig megmaradhat az emberek fejében. Dak ezzel az 5-13-as mérleggel tényleg nem lehet túl büszke. Mégha az alapszakaszban el is tudja kerülni az erősebb csapatokat, egy PO-t végig csinálni úgy, hogy nem találkozik max. 9-es csapatokkal az lehetetlen. Ha kiindulunk az előbb említett mérlegből, akkor a jobb csapatok ellen eddig 38%-os a győzelmi mutatója. Ez egy 2+1 mérkőzésből álló PO esetén is (1. kiemelés) azt jelenti, hogy 6% az esélye arra, hogy elhozza Dallasba a Lombardi trófeát. Ha kerekítünk kicsit felfelé, akkor Jones papa hamarosan beáraz egy olyan irányítot, akinél 10% az esélyed arra, hogy a legjobb esetben is következő 3 mérkőzéssel SB győzelmet hozz össze neked.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Danika
2020-06-15 17:15

Prescott 38%-os győzelmi mutatója pozitív mérlegű csapatok ellen akkor releváns, ha látjuk, hogy Wilson, Mahomes, Jacksonnak milyen ez a mutatója.

Danika
Danika
Reply to  acsdav2
2020-06-15 21:32

Kiszámoltam, de egyébként elrontottam, mert 5/(5+13)-at kellett volna számolnom eredetileg Dakra. Most korrigálva neki 5-13 28%-os a győzelmi mutató (és így SB yőzelem legjobb esetben felfelé kerekítve 5% lesz). A többieké PO-val együtt a következő: Wilson: 9-13 41%, Mahomes: 6-6 50%, Lamar: 6-2 75% .

Fetyke
Fetyke
Reply to  Danika
2020-06-15 23:16

Azért igen erősen föl kell kerekíteni azt a 2,2%-ot, hogy 5 legyen belőle. :)

Egyébként érdekesség, hogy a felsoroltak közül eddig messze Lamar sült be leginkább a PO-ban, pedig ugye a 10+ ellenfelek ellen neki a legjobb az aránya.

ui.: PO-val Lamar egyébként 6-3, mert 2018-ban a 12-4-es Chargers volt a végállomás a Ravens számára a wild card körben.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Danika
2020-06-16 10:31

Érdekesnek érdekes, főleg Jackson esetében. Mindenesetre Mahomesnál elképesztően csalóka ez az adat, mert, hogy a 6 vereségből talán a Texans elleni az egyedüli ahol tehetett volna többet. Ha van egy olyan védelem a Chiefsnél, mint tavaly is volt, Mahomest 10-ből 1-szer verik csak meg szerintem.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Danika
2020-06-16 01:01

“…elkezdtem azon gondolkodni, hogy miért lehet az, hogy jó pár ember nem tartja jó irányítónak és miért élt bennem is ez a kép.”
Szürke, nem látványos a játéka, semmi bravúrt, extrát nem csinál. A nézőnek a fotelban az az érzése, hogy ennyit ő is tudna.
OFF: mi az a vízhang?

ahanem
ahanem
2020-06-16 04:28

“Komolyan olyan rossz irányító Dak Prescott, hogy könnyen le lehet váltani?”

Persze, Romo is volt ennyire rossz, hogy le lehetett váltani, viszonylag könnyedén. :))

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

53
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x