Connect with us

Prémium cikkek

Mahomes brutális kedvezményt adott, az első hat éve alapján a top 10-be is alig fért be

Patrick Mahomes tegnap este aláírt egy 10 éves hosszabbítást. A szerződés 450 millió dollárt ér, emellett tartalmaz 25 millió dollárnyi ösztönzőt, ami az újonc szerződésével kiegészítve egy 12 éves, 503 millió dolláros megállapodást jelent. Ő lett a történelem első sportolója, aki több mint félmilliárd dollár értékű szerződéssel rendelkezik, a nagy szám azonban megtévesztő. Mahomes szerződése igazából 6+1+1+1+1+1+1 éves, az első hat év kvázi teljesen garantált, cserébe viszont éves átlagot tekintve alig fért be a top 10-be. Brutális kedvezmény ez a részéről.

A Chiefs MVP és Super Bowl MVP irányítójának szerződéséről rengeteg információ jelent meg, némelyek ellentmondásosak, mások pedig hiányosak (ilyen például az amúgy mérvadó Over The Capé). A következőkben az interneten fellelhető legmegbízhatóbb források (Ian Rapoport, Tom Pelissero stb.) alapján összeállítottam és elemeztem Mahomes feltételezhető szerződését. Rendhagyó, az már biztos.

[ppp_patron_only level=”3″ silent=”no”]

Mahomes eredeti újonc szerződése még két évig volt érvényes összesen ~28 millió dollár értékben. Ebből 2 millió volt alapfizetés, 26 millió dollár pedig az 5. éves opciója. A 10 éves, 475 millió dolláros hosszabbítással együtt jött ki a 12 éves, ~503 milliós megállapodás.

Ahogy a fenti táblázaton is látszik, Mahomes a következő három évben brutálisan keveset keres. Mindössze 10 millió dollárnyi aláírási bónuszt kapott, amit 5 évre le is osztott a csapat. Ezen kívül a 2020-as, a 2021-es és 2022-es alapfizetése, illetve a 2021-es és 2022-es roster bónusza teljesen garantált. Tehát, ha ma megharagudna rá a Chiefs vezetősége is elküldené, akkor 62,4 millió dollárnyi halott pénz keletkezne utána. Ez a pirossal jelölt rész, ez a szerződésének 100 százalékban garantált része.

Ám a piroson kívül van még jó pár szín a táblázatban. A citromsárga a jobb felső sarokban Mahomes eredeti szerződésének aláírási bónusza, ez nem új pénz, így nem is releváns. A többi szín azonban fontos:

  • lilával jelöltem azokat az összegeket, amelyek két évvel korábban válnak teljesen garantálttá,
  • narancssárgával lettek jelölve azok a tételek, amelyek egy évvel korábban válnak teljesen garantálttá, míg
  • kékkel jelöltem azokat az összegeket, amelyek az adott évben vállnak teljesen garantálttá.

Tulajdonképpen ez adja a szerződés egyediségét, ehhez hasonlót nem nagyon láthatott még a nagyközönség.

Mahomes 2023-as alapfizetése és roster bónusza 2021 márciusában, az új ligaév harmadik napján válik teljesen garantálttá, a 2024-es alapfizetés és roster bónusza 2022 márciusában, míg a 2025-ös roster bónusz 2023 márciusában. Hivatalosan ezek az összegek nem 100 százalékosan garantáltak, de ahogy a későbbiekben majd látjuk, a gyakorlatban azt jelentik, hogy Mahomes csak 2025 márciusa előtt küldhető el (a csere lehetőségéről nem érdemes beszélni, ugyanis a szerződésben szerepel egy záradék, mely szerint nem lehet elcserélni).

Mindez azt jelenti, hogy Mahomes az első hat szezonjában 181 millió dollárt garantáltan meg fog keresni. Ha minden évben becsülettel részt vesz az edzéseken, illetve Super Bowlt-ba jut és MVP címet is nyer, akkor maximum 193,3 milliót kereshet hat év alatt, ami átlagban mindössze 32,1 millió dollár. Igaz, mivel a 6. szezonjának a fizetése garantált, így Mahomes ezt akkor is hazaviszi, ha a csapat elküldi 2025 márciusában: tehát 5 évnyi játékért is 6 évnyi fizetést kapna, de átlagban ez még így is csak 38,66 millió dollárt jelent.

Ráadásul ez a max (tehát ha minden évben MVP és Super Bowlba jut), így igazából reálisabb egy 30/35 millió dolláros átlaggal számolni, ami a szerződés első fele elég messze van a nagy csinnadrattával bejelentett 45 milliós átlagtól. Sőt, mivel jó eséllyel nem fog minden évben Super Bowlba jutni és MVP lenni, így a szerződése első hat naptári évében átlag 30-32 millióval fog nőni a bankszámlája, amivel alig kerülne be a top 10-be az irányítók között, az első négy évét nézve ráadásul még Ryan Tannehill is többet visz haza.

Persze tegyük hozzá, hogy mivel ez teljesen garantált, így azért nem olyan rossz a játékos szempontjából, de akárhogy is nézzük, ez inkább a csapat szempontjából lett előnyös. Ezzel Mahomes a következő három évben szinte alig foglal majd helyet a sapkából a hozzáadott értékéhez képest, tehát minden adott ahhoz, hogy a bajnoki keret nemcsak egyben maradjon, de még erősödjön is. Amikor pedig elkezd nőni Mahomes cap hitje, akkorra elvileg lecseng már a pandémia is, a cap növekedni kezd, így a 40+ milliót foglaló Mahomes fel sem fog tűnni. Egy ekkora szerződést ennél csapatbarátabban nehéz lett volna összehozni.

Na de térjünk vissza a szerződés struktúrájához. Mahomes 2022-től kezdődően évente 1,25 milliót kereshet, ha AFC-bajnok lesz a csapattal, illetve ugyanennyit ér neki az MVP-cím. Így jön ki 2,5 millió dollárnyi ösztönző. Illetve vannak workout bónuszok is, amik egyes források szerint szintén garantáltak lesznek akkor, amikor a roster bónuszok, de ez egyáltalán nem szokványos és értelme sincs sok (ez általában azért jár, ha a játékos részt vesz az önkéntes edzéseken), így én nem számoltam velük garantáltként.

Ami pedig a pénzkeresést illeti: Mahomes 2027-től kezdődően kezdhet el igazán komolyan keresni és növelni az éves átlagát, ettől kezdve ugyanis átlagosan 48-51,5 millió dollárt kereshet szezononként. Ráadásul, mivel az opciós bónuszai miatt igen komoly pénzek válnak előre garantálttá, így akkor sem hal éhen, ha bármikor kivágná őt a csapat 2026 után sem.

Mi lesz, ha kivágják?

Na de felmerül a kérdés, hogy mi lesz akkor, ha kivágják? Erre a legegyszerűbb válasz az, hogy nem nagyon fogják, vagy ha igen, akkor is legfeljebb 2025-ben, de sok haszon abból sem lesz.

Így néz ki Mahomes cap-hitje egy kivágás után. Mivel minden szezon márciusában igen komoly összegek válnak garantálttá, így két külön táblázatba gyűjtöttem össze a cap hitek alakulását.

Természetesen minden esetben március előtt érdemes elküldeni az irányítót, de 2025-ig ez minden esetben minimum 34,8 millió dollárnyi extra cap hittel járna. Ha a Cheifs például 2023-ban küldené el az irányítót, akkor Mahomes után egészen brutális 81,3 millió dollárnyi halott pénz maradna.

Ezek a számok nyilván brutálisabbak a határidő, azaz az opciók lehívása után. Ha például a Chiefs lehívná 2023-ban Mahomes opcióját, a játékos pedig átmenne Antonio Brownba és kirúgatná magát, akkor 120 millió dollár hallott pénz maradna utána. Ezek elképesztő számok, tehát biztosak lehetünk abban, hogy Mahomest március után soha az életben nem küldik el, bármit is csinál.

Az opció határideje előtt ellenben már 2025-től meneszteni lehet, bár nagy spórolás így sem lesz, mindössze az ösztönzőket és a workout bónuszokat lehet megspórolni rajta. Ez alól a 2026-os, 2027-es és 2031-es év a kivétel, ekkor ugyanis az alapfizetés csak az adott év márciusában lesz garantált, tehát ebben a három évben relatíve baráti körülmények között lehet megválni az irányítótól.

Összegzés

Mahomes hatalmas szerződést kapott, ez vitathatatlan, ugyanakkor ennek a legnagyobb előnye az, hogy sok benne a garantált tartalom, összességében elég messze van az élmezőnytől, legalábbis a szerződése első fele alapján. Utána persze jó kis átlaggal viheti haza a pénzt, ráadásul minden szezonban kvázi garantálttá válik minimum a következő évi fizetése. Így bár például 6 év alatt csak 181 milliót keresne (30,1 millió/év), de tekintve, hogy ekkor már a hetedik évének fizetése is garantálttá válik, így az a 6 év 181 millió valójában 6 év 220 millió dollár (36,6 millió/év).

Rosszul tehát ő sem járt, a magas és előre garantálttá váló tartalmak miatt  minden létező forgatókönyv szerint top 1 fizetést kap. Mindezt úgy, hogy a csapat sem panaszkodhat, hisz Mahomes cap hitje, és ezzel együtt a fizetése is csak később, a fizetési plafon várható növekedésével együtt fog emelkedni, így az irányító szerződése jó eséllyel soha nem fog semmilyen kellemetlenséget okozni.

Ha az a kérdés, hogy Mahomes rekordfizetést kapott-e, akkor a válasz az, hogy mindenképp és minden körülmények között – ez nem egy felfújt lufi. Hogy lehetett volna ez jobb az ő szempontjából? Egyértelmű, a szerződés nagyon farnehéz. Végeredményben azonban ez egy win-win helyzet, nyugodtan lehet dinasztiát építeni.

[/ppp_patron_only]

53 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
53 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Goodell
Goodell
2020-07-07 15:00

Brutális kedvezmény, és mi van ha 1 évben lesérül, mi lesz a cap pel akkor pl? Vagy 2 3 év és szétesik a chiefs… Ez a szerződés amennyire jó annyira rossz is lehet

RvBalazs
RvBalazs
Reply to  Goodell
2020-07-07 15:50

ez rossz hozzáállás szerintem.
Nincs értelme a sérülésre alapozni egy franchise arca emberrel.
Kell mindig valaki köré építeni, akit ha nyakát töri, akkor megszívtad. ezen nem fog változtatni semmi.
Ha adott évben lesérül a kezdő QB, akkor szinte mindegyik csapat szezonja megy a levesbe. ideig-óráig át lehet vészelni, de alapvetően nem ez jellemző.
(igen van kivétel, Vikes szurkolóként külön tudhatnám, volt ilyen PO menetelésünk)

renningan
renningan
Reply to  Goodell
2020-07-07 16:35

Ez mindig benne van, de ilyen alapon senkinek sem lehetne 1 évnél hosszabb szerződést adni. Ha van valaki, akivel lehet kockáztatni ilyen szinten, az a QB.

ahanem
ahanem
Reply to  Goodell
2020-07-07 16:35

akkor ki lehet vágni dead cap nélkül, vagy restruktúrálni
több a rossz, mint a jó

RvBalazs
RvBalazs
2020-07-07 15:50

Imádom ezt az elemzést és magát a szerződést is.
Így kell egy garantált hosszútávú szerződést kötni. Remélem, példa értékű lesz, és több ilyesmit fogunk látni.
Ha nem is teljes egészében, mert Mahomes azért mégiscsak Mahomes.
De kicsitben ilyen jellegű szerződést több GM helyében kötnék 1-1 franchise QB-val.

Goodell
Goodell
Reply to  RvBalazs
2020-07-07 16:12

Nem hiszem hogy PM ra igaz lesz, de mi van ha pl 2 3 év és leereszt? Nem hiszem hogy sok olyan irányító van akivel ilyet biztosan alá tudsz írni, ráadásul bármikor jöhet a draft piacra egy új Mahomes, Wilson vagy Rodgers, érdemes lekötni 6 évre egy játékossal? persze lehet mondani Brady, Rodgers Wilsonnal ezt kellett volna tenni régen, de ebben a sportban 6 év rengeteg idő

RvBalazs
RvBalazs
Reply to  Goodell
2020-07-07 16:12

6 év sok idő, de ahogy a cikk is írja, erre a 6 évre elég csapatbaráti áron megkapják Patrick-t.
Szerintem nem, hogy őt, de még egy Prescott-t is szerződtettnének ilyen konstrukcióval. (félreértés ne essék, nem vagyok egy Prescott fan, nem tartom olyan jó irányítónak, de ilyen feltételekkel rá lehetne bízni egy franchise-t) de itt igazából sok QB nevét felírhattam volna, Dak pont szerződés előtt áll. Az nfl.com a Mahomes szerződés egyik nyerteseként emlegette a részletek előtt őt. szerintem így azért annyira nem lesz nyertese)
épp, hogy top10 fizetés erre az időszakra. Ha leereszt, akkor ott meg lehet válni tőle.
Persze, van benne pár év rizikó, de nagyobb a leheteséges nyereség, mint amekkor kockázata van.

RA7
RA7
Reply to  Goodell
2020-07-07 16:19

Még mindig jobb ez, mint Tannehilleknek meg Osweilereknek nagy szerződést adni 3 értelmes meccs után.
Jól megkell gondolni ez egyértelmű, de 3 szezon után már lehet tudni ki mire képes.

ahanem
ahanem
Reply to  Goodell
2020-07-07 16:35

nincs lekötve 6 évre, csak 3ra, mert utána kb dead cap nélkül ki lehet vágni, de ezt a 3 évet mindig ki lehet tolni 2 évvel a lejárta előtt, szóval ha leereszt, akkor még mindig lesz 2 évre szerződése, ami alatt visszajöhet top formába, vagy a csapatnak lesz ideje egy új szerződést kialakítania, vagy mást keresni a helyére, ha éppen úgy alakul

egy ilyet még szerintem én is bevállalnék, ha már SBt nyert nekünk a csóka, szerintem ennyi minimum jár neki, ilyen szempontból a legkorrektebb ez a szerződés

baglacko
baglacko
2020-07-07 16:35

Ez elhivatottságot mutat Mahomes részéről, de ugyanúgy a csapat részéről is. Így lehet tényelg dinasztiát építeni. És mind ezt szépen csendben, nem a közösségi hálón egymásnak üzengetve-ripacskodva. Big Lájk!

Danika
Danika
2020-07-07 17:32

Chiefs Grade: A
Mahomes és képviselői: B-
Aki nagyon szomorú: a többi QB.
A Chiefs vezetése fogta az aranytojás tojó tyúkocskájat és betette az olba a következő évekre, ahonnan kapirgálhat dobálhat Andy bácsival. Aztán ha nem toj többé tojást 6 éves korára, szépen levághatják nagyobb baj nélkül. Az ügynöktársaság legnagyobb pozitívuma, hogy a korábban rebesgetett 200 misi megvan, de azon túl kb. 0 hozzáadott értéke van a munkájuknak. Az, hogy kvázi nem tudták azt megoldani, hogy az opciós évek száma ne legyen ilyen magas… hát ezért nem járna köszönet tárgyalási technikából. A liga többi irányítója pedig csenben ül a szobájában és gondolkodik, hogy a Mahomes gyerek nem keres 45 milliót plusz csapatbarát is nagyon a szerződés, ilyen sok opcióval, akkor a boldog víg napok véget érhetnek.

ahanem
ahanem
Reply to  Danika
2020-07-07 17:39

Dak Prescott in shambles

Fetyke
Fetyke
Reply to  Danika
2020-07-07 17:46

+1

Fetyke
Fetyke
2020-07-07 17:46

Nálam ez nem egy win-win szerződés. Az egyértelmű nyertese ennek az üzletnek a Chiefs!
Számomra továbbra is érthetetlen, hogy hogyan mehetett mindebbe bele Mahomes és az ügynöke? Nem végeztek cap és fizetésnövekedés elemzést?

renningan
renningan
Reply to  Fetyke
2020-07-07 19:47

A Chiefs mindenképp nyertes, ezt nem vitatom, de szerintem Mahomes nem járt rosszul. Kapott egy kvázi garantált 5 éves, 181-193 milliós szerződést, ami azért majdnem 40 milla. ezek után meg stabilan 45-50 körül fog keresni. Persze ha a cash flowt nézed, akkor más QB-khoz képest keveset visz haza, de szerintem pont a fix garantált miatt ez korrekt kompenzáció.

Gyakorlatilag 6 évre bebiztosította magát, ráadásul, ha megsérül, akkor olyan elképzelések is vannak, hogy az összes opciós összeget megkapja. Ha kapott egy 450 milliós egészségbiztosítást, az azért nem rossz.

Persze jogos, kaphatott volna többet is, de szerintem ez már az a szint, hogy A- helyett A+ legyen a + 3-4 millióval.

Fetyke
Fetyke
Reply to  renningan
2020-07-07 20:13

Tulajdonképpen, ha Mahomes számára nem az a lényeg, hogy minél többet kisajtoljon a csapatából, és hogy a teljesítményének megfelelően a legjobban fizetett irányítók között legyen tartósan, akkor igazad van. Végül is jobb ma egy kicsit kevesebb, de biztos… És ha úgy nézzük, hogy innentől gyakorlatilag hátradőlhet, mert a pénzét biztosan megkapja, akkor is jó a szerződése.
Viszont nekem a szerződés hosszával komoly bajom van (lenne). Ez nagyon hosszú időre leláncolja Patrickot és a fizuját is. Ha az elmúlt éveket vesszük alapul (és nincs ok, ami miatt ne ez lenne a tartós trend), akkor a követező 5-6 évben az NFL bevételei és ezáltal a fizetési sapka nagyjából 50-60%-al biztosan nőni fog. Ami azt jelenti, hogy a mostani 30-35 millió közötti top irányító fizuk fölmennek 45-55 millióra majd. És ekkor Mahomes még a mostani hosszabbítása felénél sem fog tartani…

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2020-07-07 20:43

” hogy a teljesítményének megfelelően a legjobban fizetett irányítók között legyen tartósan, akkor igazad van”

Eleve ott kezdődik a történet, hogy mostantól kezdve 5 évig nem lesz a legjobban fizetett QB-k közt. Utána pedig talán még befér hozzájuk. Már, hogy lenne igaza? :D

Fetyke
Fetyke
Reply to  acsdav2
2020-07-07 21:15

Há nem pont azt írtam, hogy Mahomesnek nem az a lényeg, hogy a legjobban fizetettek között legyen? :D Pedig azt akartam. :DDD

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2020-07-07 21:15

Jogos, te írtad jól.:D Mindenesetre akár full hülye volt Mahomes akár jó fej el kell kezdeni gondolkodni, hogy veri meg bárki is a Chiefst, mert ilyen jó szerződés mellett borzasztó nehéz lesz nem rookie QB-val jobb keretet összerakni náluk.

katonadani
Reply to  Fetyke
2020-07-08 07:08

szerintem Mahomesnak nem probléma, sőt, jó dolog, hogy eddig leláncolta magát és biztosan a Chiefsnél marad, mert kiváló szervezet kiváló edzővel stb. Amúgy meg ahogy a podban is említettem, szerintem ennek a szerződésnek lesz egy piacbefagyasztó hatása, ennél a 45 milliós hivatalos átlagnál nem fog senki feljebb menni 6-7-8 évig

Fetyke
Fetyke
Reply to  katonadani
2020-07-08 09:11

“…ennél a 45 milliós hivatalos átlagnál nem fog senki feljebb menni 6-7-8 évig”
Ezt magam is így gondolom. Csak éppen 6-7-8 év múlva Mahomes még mindig csak a szerződése felénél fog tartani. És ha ekkor elkezd fölé nőni az összeg, akkor legfeljebb csak irigykedhet, mert fizuemelésért folyamodni nem nagyon lesz realitás akkor még.

acsdav2
acsdav2
Reply to  renningan
2020-07-07 20:36

“Kapott egy kvázi garantált 5 éves, 181-193 milliós szerződést”
Mahomes a te táblázatod alapján 142M-t keres az első 5 évben. Nagyjából a többiek szerint is. 30M-s átlag se. Wilson 157M-t keres az első 5 évében, a garantáltat nézve 4 év 131M-ról beszélünk és 2024-ben simán 45M-ért fog aláírni, de valószínűleg 50M is meg lesz. Az utána lévő 4 évről ne is beszéljünk. Persze Wilsonnál ez nem lesz aktuális, mert akkor már 40 lesz.

katonadani
Reply to  acsdav2
2020-07-08 07:18

az 5. évre viszont már a 6. év is garantálttá válik, azért kap többet

acsdav2
acsdav2
Reply to  katonadani
2020-07-08 12:46

Jogos, bár a pénzéhez 6 év alatt jut hozzá ebben az esetben, ami továbbra is csak 30M körüli átlag. Számomra ez hihetetlen. Ha meglévő szerződéshez adják hozzá az újat, nyilvánvaló, hogy az első években nem keresi meg az újnak az átlagát, attól egy picit elmarad. De Mahomes 477M-s 12 éves szerződése 40M-s átlag körül van. Megdöbbentő, hogy az első 6 évben 10M-val elmarad ennek az átlagától.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2020-07-07 23:18

Alapvetően igazad lenne, de ne feledd a vírus okozta parát és beláthatatlan következményeket… A fizetésnövekedés optimális esetben igaz, de jelenleg nincsenek optimális esetek, és a bánat tudja, hogy mikor lesznek ismét.

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2020-07-07 23:46

1 évnyi megállás lesz szerintem, de nem nagyon lehet itt tartós stagnálástól tartani.

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2020-07-07 23:56

Mindig is csodáltam a magabiztosságodat, de tavaly szóba sem került ez a gané vírus és pláne nem a vele járó paranoia, aztán meg… szóval honnan a tökömből szeded, hogy mi lesz jövőre? Esetleg a részleteket megosztanád velem privibe, hogy tuggyam, mibe fektessem a megtakarításaimat? ;)

Fetyke
Fetyke
Reply to  bjeela
2020-07-07 23:46

De azért egy ilyen hosszú távú szerződést a vírus okozta parára alapozni elég erős…

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2020-07-07 23:54

Ne feledd, hogy ez az év is kérdéses és fingunk sincs, hogy mi lesz jövőre. Egyáltalán nem erős ez…

camillo 7777
2020-07-07 18:14

Nem tudom, nekem ez az +1+1+1+1 éves szerződések nagyon nem tetszenek.
Túl koszolgáltatott a játékos.

renningan
renningan
Reply to  camillo 7777
2020-07-07 19:41

Alapvetően igen, de ha most megnézed, Mahomesnál +1 a gyakorlatban +2-t jelent, mert a fizetések egy évvel hamarabb válnak garantálttá. így azért elég baráti a játékosnak is.

acsdav2
acsdav2
Reply to  renningan
2020-07-07 21:15

Ezek még csak nem is +2 jelentenek, hanem végig garantáltat. Persze egy career ending sérülésnél a Chiefs nyilván bevállal egy 40M-s halott pénzt (persze akkor valami más kompenzáció jár Mahomesnak). Én legalábbis nem tudok elképzelni egy olyan szitut, hogy a Chiefs annyira megharagszik Mahomesra, hogy inkább benyel egy 50M-s dead moneyt, minthogy náluk játszon.

camillo 7777
Reply to  renningan
2020-07-08 10:42

Végülis igen, de PM jó fej volt a csapattal. A világ összes pénzét elkéthette volna, de nem tette.

ducksfan
ducksfan
2020-07-07 18:20

Szerintem ez sima win-win:
Mahomes: már az elején sokat keres garantáltan, pandémiás bizonytalanság ellenére is (ha pl. idén nem lesz szezon, vagy rövidített és ezáltal csökken a sapka idén vagy jövőre (vagy esetleg nem nő), neki nem kell aggódnia. Utána pedig durván sokat fog keresni: ha esetleg a sapka sokkal erőteljesebben emelkedne, és Mahomes még elit szinten játszik (azért 4-6 év minimum van benne; durva lenne, ha összeomlana), akkor újratárgyalják.
Csapat szempontjából pedig most, amikor bizonytalan a helyzet, sikerült pár évre relatíve olcsón leszerződni, de ha helyreáll a világ rendje, több meccs, nagyobb bevétel, nagyobb sapka, beleférnek ezek a brutális cap számok. És ha esetleg újra is tárgyalják majd, mivel a cap hit már eleve nagy volt, ezért az újratárgyalt fizetés cap hitje nem fogja annyival nőni, mintha teljesen új szerződés lenne. Két három sima 4-5 éves szerződéshez képest jobban jártak.

Fetyke
Fetyke
Reply to  ducksfan
2020-07-07 18:42

Érdekes, hogy mindenki azzal nyugtatja Mahomest. hogy majd 4-6 év múlva úgy is újratárgyalják a szerződését és kap emelést.
Én nem lennék ennyire optimista. Az új CBA gyakorlatilag minden erre irányuló “kényszerítő” eszközt kivett a játékosok kezéből. Még egy Mahomes is a management jó indulatára lesz ráutalva ujratárgyalás és emelés terén. Egyszerűen nem engedheti meg magának hogy nem játszik, hogy nem jelenik meg a kötelező edzéseken, programokon. Innentől pedig csapdába került.

ducksfan
ducksfan
Reply to  Fetyke
2020-07-07 19:20

Mire ez a pillanat eljön, addigra már megkeresett 160 milliót, anyagilag megengedheti magának.
Nyilván kérdés, hogy mennyire vállalná be, hogy public enemy legyen KC-ben (gondolom, inkább nem), de az is kérdés, mennyire vállalná be a GM vagy a tulaj, hogy kekeckedik Mahomes-sal és public enemy legyen KC-ben(gondolom, inkább nem). Elég sok idő van még addig, de ez a szerződés szerintem két “felnőtt” gondolkodású fél egymás iránti megbecsülését és a hosszútávú közös jövő iránti elköteleződését mutatja, így ha úgy alakul, akkor megbeszélik.

bjeela
bjeela
Reply to  Fetyke
2020-07-07 23:18

Ez igaz, de azt te is jól érzékelheted, hogy itt az van belekódolva a szerződésbe, hogy neked garantálunk hosszú távon egy egészen meglehetős fizetést, de ha úgy teljesítesz, vagy még jobban, akkor mi is hajlandók vagyunk ezen a szerződésen javítani. Ugyanis baromira csodálnám, hogy ha esetleg lesz Mahomesből egy olyan sikeres QB, mint mondjuk a történelem legjobb öt QB-ja, azaz 3-4-6 gyűrűs csodagyerek lesz, akkor nincs az az isten, hogy ne raknának a srác valaga alá még egy kis pluszt, hogy ne a seggutolsó fizut kapja. Báááár Tibinél is voltak ilyen időszakok…

petipajti
petipajti
2020-07-07 21:44

nem értem, miért mondjátok, hogy rossz volt az ügynök(ség)ének a munkája. nem lehet, hogy mahomes belátta, hogy 35 millió sok évre is pont ugyanannyira elég, mint 45 millió? és inkább azt mondta, hogy legyen csapatbarát a szerződés, hogy tudjanak neki játszópajtásokat hozni, ugyanakkor az azért legyen garantált is.
a csapat meg annyit fenntartott magának, hogy ha véletlenül történik valami (ne történjen!), akkor ne 10 évre ássák el magukat, hanem csak 2-3-ra.
szerintem ez így nemhogy korrekt, de példás. és ha ezeket az instrukciókat kapta az ügynök(ség), akkor ők is jó munkát végeztek.

acsdav2
acsdav2
Reply to  petipajti
2020-07-07 23:46

Ha te vagy Mahomes és a csapatbarát szerződés volt a fontos neked, akkor te melyik szalagcímet szeretnéd látni, amikor hivatalossá válik a dolog?

Mahomes brutális kedvezményt adott, az első hat éve alapján a top 10-be is alig fért be

Patrick Mahomes az első sportoló, aki félMILLIÁRD dolláros szerződést kapott

Fetyke
Fetyke
Reply to  petipajti
2020-07-07 23:46

Amiket felsoroltál érvként a szerződés mellett az akár még igaz is lehet. Csakhogy ezek sem magyarázzák és támasztják alá az ilyen hosszú, gyakorlatilag a karrierje végéig szóló hosszabbítást. Ugyanezeket a szempontokat és csapatbarátságot meg lehetett volna valósítani akkor is, ha 5 éves hosszabbítást köt.
És attól még az általunk felsorolt veszély továbbra is erősen fenn áll, mégpedig az, hogy a most jól hangzó és nagy összegű (mert 45 millió ma még nagyon nagy összeg évente az NFL-ben is) szerződés 5-6 év alatt akár el is értéktelenedhet sportági szinten. És nincs hova és kinek reklamálni, amikor még a szerződése felénél sem fog tartani Mahomes.

ui.: és eskü, hogy acsdav2 és én nem ugyanazon személy két profilja vagyunk! :)

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2020-07-08 12:53

Bár az ilyen szerződéses témákban egyezik legtöbbször a véleményünk, azt a mai napig nem tudom elfogadni neked, hogy Eli érdemének is tartod a 2SB-t :D

bjeela
bjeela
2020-07-07 23:46

Hm… A srác zseniális, de azért emlékezzünk, hogy az SB utolsó negyed közepéig simán benne volt a pakliban, hogy lófax lesz neki, nem gyűrűje. És asse feleggyük, hogy jönnek a friss húsok, a Burrow gyerek, jövőre a lobogó hajú kétméteres Lawrence kisasszonka, és még ott van a futóbolond Lamar, a DWatson gyerök, a Cousins fiúcska, és még sokan mások a vénebbek közül, akik szintén éhesek(bár egyiküknek sincs esélye sem 12 évig, de ezt most haggyuk ki a számításból). Jól hangzik, hogy ő a legjobb és szerintem is eszelős jó a srác, de nem az egyetlen. És képes megsérülni is, ahogy azt láthattuk a második szezonjában. Szóval egyáltalán nem bolond döntés ez a részéről.

Ami pedig a megjósolt húazannyátdemennyitemelkedikmajdasapkaötévalatt érvelést illeti ugyebár jelenleg ott tartunk, hogy drámaian nagy bevételkiesést prognosztizálnak a vírus okozta helyzetnek köszönhetően és még nincs kizárva, hogy egy októberi újabb vírusroham eredményeként becsukják idén a boltot. Najakkor mennyit fog emelkedni a sapi? Jelenleg ott tartunk, hogy túl sok rizikófaktor szerepel a szerződéskötéseknél és nagy vonalakban nincs ember, aki ilyenkor képes lehet minden tényezőt előre látni. Ezt is figyelembe véve ez egy igenis bölcs döntés volt. A srác nem fog éhenhalni és ha egészséges marad, és jól is teljesít, akkor igen szépen szakít majd. Nem mellesleg erősen csodálkoznék, hogy ha nagyon hátulra kerülne a fizetési listán, de közben hozza a PO-kat és esetleg még gyűrűt(ket) is, akkor a csapat ne tolna alá még egy kis lelkesítő milliókat, hogy a fizetési listán visszarugdossák az első ötbe. De persze lehetek naiv is…

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2020-07-08 00:15

Pedig de, ő az egyetlen. Ilyen játékos nem lesz egy jó darabig, aki 24 évesen 0-24-nél szarik arra, hogy az elkapók minden labdát elejtettek, tesz tovább a dolgát lelkesíti őket majd felpakolnak 4 TD-t egy negyed alatt. Aki 3&15-nél a legfontosabb pillanatban megdobja a SB-n azt a passzt amit más QB nem tudna. Bradynek 37-38 éves korára állt össze a játéka annyira, hogy megcsináljon hasonló fordításokat ( Ravens div kör, Seahawks, Falcons elleni SB-k). Mahomes már 24 éves korában eljutott erre a szintre.

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2020-07-08 00:42

Azért ez komoly szépítés, Mahomes sem volt csúcsformában és akkor még finom voltam. És JG is tette a dolgát, buzdított, magabiztosnak láttatta magát, de neki épp akkor nem jött össze az a hosszú passz. Mahomesnek meg igen, bár ahhoz kellett az elkapó is… Hill olyan magányosan álldogált, hogy még te is telibeverted volna, nemhogy egy elit QB. ;) Nem mellesleg egy régóta használt játékuk volt. Ismét bejött. Mahomes zseni, de nem ő az egyetlen. Ilyet állítani olyan, mint GOAT-ozni Tibit és ugyebár tudod az erről kialakított véleményem. ;)

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2020-07-08 12:53

Ugye a történet ott kezdődött, hogy Mahomesnak volt az ötlete ez a játék nem is Bieniemynek vagy Reidnek. A legtöbb QB-nál csak annyi stimmelt volna, hogy a 60 yardra álló Hill helyett őt veri Buckner telibe a passz után. Egy ilyen passzt nyomás alatt, csak Favre tudott volna megdobni. Jelenlegi mezőnyből senki. Ha Lawrence jó helyre kerül és Watson is megszabadul BOB-tól, akkor ők lehetnek a méltó kihívói.

Ui: Jelenleg Brady vitathatatlanul GOAT, de ha Mahomes hozz még 10 ilyen szezont nem nagyon lesz kérdés, hogy átveszi a stafétát.

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2020-07-08 14:29

“…Mahomesnak volt az ötlete ez a játék…” és ebben mi a különleges? Ja, mint Folesnek a Philly special, vagy PManningnek szinte az összes játéka. ;) És most nem kezdenék sorolni olyan QB-kat, akik nem csak jól passzoltak, de az utolsó utáni pillanatig kivárva dobtak zseniális passzokat, mert a fenének sincs kedve itt verni a klaviatúrát órákig…
p.s.: Nincs olyan, hogy GOAT. Pont.

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2020-07-08 15:47

De te azt nem akarod figyelembe venni, hogy a srác 24 éves korában tart ezen a szinten. :) És ez a nagyon nem mindegy, hogy hány éves korára jut el arra szintre, hogy tőled várja a csapat a csodát

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2020-07-08 20:00

Háááát, ugyebár voltak előtte is sokan, akik taknyos ifjúként lettek olyan vezérek, hogy a legvénebb rókák is vakon csinálták, amit mondtak, úgyismint Favre, BigBen(ő még Mahomesnél is fiatalabb volt az első gyűrűjénél), Kurt Warner, Dan Marino, Montana, Brady… És a felsorolt jelenlegi ifjak sem rosszak. Lesz itt még csihipuhi a következő tízegynéhány évben és nem biztos, hogy Mahomes lesz a legnagyobb májer. De hogy jelenleg káprázatos dolgokat csinál, az tuti és én imádom a játékát.

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2020-07-09 13:50

Olyan szintű vezér és játékos, mint amilyen most Mahomes csak Marino volt ennyi idősen. Az ő 1984-es szezonja a mai napig felfoghatatlan. Big Ben 22-es passer ratinget hozott az első SB-ján, Brady az első 3 SB-n nagyjából olyan szerepet játszott, mint Jimmy G a 9ersben manapság. Montana-nak is a 2. de inkább a 3. és 4. SB runja volt zseniális, akkoriban pedig jócskán benne volt a korban. Warner pedig 28 éves volt már amikor berobbant. Hidd el nekem, hogy Mahomes teljesítménye annyira egyedülálló, mint a franchise QB-k száma a Bears történelmében.

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2020-07-09 17:25

BigBen a 2005-ös gyűrűvel végződő PO 4 meccsén 101,7-es ratinget produkált, ami figyelembe véve a SB-n hozott völgybegödört jelentő 22,6-os mutatót(azért futott egy TD-t, hogy ne legyen totális beégés) elképzelhető, miket produkált a többi meccsen… Szal maraggyunk annyiban, hogy nem véletlenül nevezte BigBent vezérnek Bill Cowher, pedig akkor az még csak egy nagy darab mamlasz kölyök volt. Tibi sem volt egy atyaúristen, ha csak a statokat nézzük, de már az elején imádták a társai, mert a legvégén mindig hozott egy game winning drive-ot(és ez majdnem összejött JG-nek is, ha egy cseppet pontosabb a végén). Favre meg ugyebár Favre volt. Kurt Warner meg már az első szezonjában csinált egy alapszakasz 109,2-es ratinget, ami azért akkoriban nem volt tipikus, majd a PO-ban egy 100-asat, ami szintén meglehetős, hogy a SB-t már ne is emlegessük(414 yard, 2 TD 99,7-es rating). Tehát nem 28 évesen robbantott…

Szóval maradjunk annyiban, hogy Mahomes egy zseni, de neki is csak egy 78,1-es rating jött össze a SB-ban és rohadtul nem ő az egyetlen, aki olyasmire képes, amit ott megdobott. Vannak még ilyen tehetséges srácok, akár még most is és nem is egy. Ja, és Bears történelmében is van már két franchise QB, szal ne élcelődjünk, ha kérhetem.

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2020-07-09 21:48

1.Legalább tanulsz valami újat. :) Akármennyire is furcsa, de Warner 28 évesen első kezdő szezonjában teljesen ismeretlenként sokkolta a világot a lenyűgöző játékával.
2. Big Bennél valóban nem voltam korrekt. Korához képest tényleg szép SB runt futott, de azért a Colts és Hawks elleni teljesítmények miatt szerintem nem említhető egy lapon Mahomes idei SB runjával.
3. Az szép dolog, hogy Tibi kivívta a társak elismerését és imádták, de a 3 SB run-kor nyújtott teljesítményt valószínűleg jó pár QB hozta volna akkoriban. A Chiefs ezzel szemben melyik QB-val tudott volna SB-t nyerni? Én egyedül Wilsonnak adnám meg az érdemet.

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2020-07-09 22:21

Valóban kimaradt Kurt Warner sztorija, de szerintem a srác teljesítménye így még hatalmasabb, mert a semmiből érkezve hozta ezt a produkciót, míg a többiek edzésből, csúcs csapatokban fitten tartva. Azért az nagy difi…
Nem értünk egyet teljesen ebben, de ez legyen a legnagyobb gond. Szerintem vannak még ilyenek most is, szerinted nem. Abban viszont egyezünk, hogy Mahomes korszakos zseni kivételes képességekkel.

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2020-07-09 22:21

Warner története annyira felülír minden korábban gondolt dolgot, hogy az nem igaz. 28 évesen a semmiből 3 éven át mindenidők legjobb támadósorát irányítja, hogy aztán úgy leengedjen, hogy 7 évig tényező se legyen a ligában. Aztán búcsúként majdnem összehoz egy újabb gyűrűt. Zseniális. :)

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

53
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x