Connect with us

Hír

Komolyan gondolja a németországi meccseket az NFL

Írtunk már arról korábban, hogy egyes belsős információk szerint az NFL egy-két éven belül meccseket tervez Németországba. Ez az elhatározás most hivatalossá is vált, hiszen a liga tegnap bejelentette, hogy megkezdte a folyamatot, hogy partnervárost találjon Németországban a mérkőzések megrendezésére.

Azt írják a hivatalos közleményben, hogy a folyamat során a potenciális helyi partnereket, stadion-alkalmasságokat és meccslogisztikai kérdésköröket akarják vizsgálni és hosszú távú megállapodást akarnak kötni azzal a várossal, ami végül Németországba is elhozhatná az NFL-t.

Érdekes lépés egyébként, hogy publikusan keres partnert a liga és kvázi várja a pályázatokat, ahelyett, hogy maga keresné fel a potenciálos városokat és stadionokat. Lehet, hogy versenyhelyzetet akar teremteni a jelöltek közt, ahol elsősorban talán Münchent és Berlint találhatjuk, de felírhatjuk akár Hamburgot, Stuttgartot vagy Düsseldorfot is a listára.

Állítólag olyan tervek vannak, hogy az Oktoberfest idejére szerveznék az évi várhatóan egy mérkőzést, amit akár már jövőre, tehát 2022-ben is megtarthatnak.

56 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
56 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
2021-06-10 11:24

“Érdekes lépés egyébként, hogy publikusan keres partnert a liga és kvázi várja a pályázatokat, ahelyett, hogy maga keresné fel a potenciálos városokat és stadionokat.”
Nincs ebben semmi érdekes annak fényében hogy micsoda hisztit csaptak itt európában a Szuperliga miatt.
Egy NFL meccshez minimum UEFA 4-as besorolású stadion felel meg,ezt jelenleg németországban ezek a stadionok tudják:Allianz Arena,HSH Nordbank Arena,Olympic Stadium,Veltins Arena.
Az Allianz-ot ősszel kb elfelejthetik,szóval maradt 3 stadion.
Berlin,Gelsenkirchen, Hamburg.
A Schalke most esett ki a bundesligából,a Hamburg meg nem jutott fel,szóval ott nem kell nemzetközi kupameccsekkel számolni.
Berlin-ben meg csak annyi a kérdés hogy belefér-e a BLM aktivistáknak egy NFL meccs egy Hitler kérésére épített stadionban :D

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Bélabá a csótány
2021-06-10 16:24

Ha Frankfurtig nézem, kapacitás szempontjából, akkor Dortmund, Gelsenkirchen, Düsseldorf, Mönchengladbach és esetleg Nürnberg és Köln is szóba jöhet. És ezek nem hiszem, hogy elmaradottabbak lennének Hamburgnál pl.

Staten Island
Staten Island
Reply to  Bélabá a csótány
2021-06-10 14:29

Nincs ebben semmi érdekes annak fényében hogy micsoda hisztit csaptak itt európában a Szuperliga miatt.

Sztem ennek aligha van hozzá köze. Mindenki tisztában van vele, hogy a major sportoknál nem az európai kvalifikációs rendszer van.

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  Staten Island
2021-06-10 14:48

De van köze hozzá.
A Szuperligával is az volt a gondjuk hogy pénzt vesz ki közvetetten a zsebükből.
Egy éves NFL meccs sokat erősítene a helyi amerikaifoci közegen és sok fizető nézőt venne el a bundesligától.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Bélabá a csótány
2021-06-10 18:41

Németeknél elfér egymás mellett több sportág is. Hannes mellett Sharky is elfér például Kölnben. Kusenben meg a kosárlabda megy még.

Staten Island
Staten Island
Reply to  Bélabá a csótány
2021-06-10 18:07

Ja, hogy te a klub- és városvezetés szempontjából érted, azt hittem a szurkolókról beszélsz. A németeknél nem volt hiszti, ők nem vettek részt a Szuperligában.

pritek
pritek
Reply to  Bélabá a csótány
2021-06-10 12:16

Ott van csak igazan hangulata. Raadasul ott aztan olyan vonulast tarthatnak a varosban amilyet csak akarnak.

ThySoul
ThySoul
Reply to  Bélabá a csótány
2021-06-10 11:45

De hát a szuperliga a foci megmentésére lett kitalálva :'(

panthersfan
panthersfan
Reply to  ThySoul
2021-06-12 07:36

Amúgy fun fact: pont idén indul az amerikai focis “szuperliga”, a “European League of Football”, ráadásul épp Németországban van a 8-ból 6 csapat, és ott is volt némi hiszti, hogy a meglévő, az EU legerősebb bajnoksága fölé fel akarnak húzni egy topligát (valamelyest a régi NFL Europe alapjain), és hogy le szeretnék fölözni a piacot, miközben nem törődnének az utánpótlással, az alsóbb szintű bajnokságokkal stb. Szóval a mi focinkban is épp aktuális a téma.

juhaszvik
juhaszvik
2021-06-10 09:32

Berlinbe és a többi nagyobb városba már 15-20 ezerért kapni retúr repjegyet, szóval ami szempont inkább, hogy legyen közvetlen járat. Jó persze, van aki szeret autózni, vonatozni, de azért lássuk be: minek? Kibecsekkolással együtt oda-vissza kb. 6 óra az egész.
Már csak valami nézhető csapat kell…

chester
chester
Reply to  juhaszvik
2021-06-10 09:59

A Bayernt megnézném a Jets ellen

juhaszvik
juhaszvik
Reply to  chester
2021-06-10 10:26

Csak nehogy valami olyasmi legyen belőle, mint a Ted Lassoban:

https://www.youtube.com/watch?v=U_zK1NgvQCw&t=83s

Vagy egy Gulácsi interception :)

Zotya
Zotya
Reply to  juhaszvik
2021-06-10 15:02

Ezt a sorit már kinéztem magamnak, de még nem sikerült elkezdeni :)

Fontos_Vidra
Fontos_Vidra
Reply to  Zotya
2021-06-11 03:25

mindenképp érdemes, semmi köze az amerikai focihoz nyilván, de nagyon wholesome
ted lasso pedig kifejezetten szerethető figura
ráadásul most jön a 2. évad

juhaszvik
juhaszvik
Reply to  juhaszvik
2021-06-10 10:29

És sikerült időzítve felraknom :(
A lényeg 0:00-tól van, nem ahol a videó indul…

panthersfan
panthersfan
2021-06-10 18:34

The process follows a number of strong years of fan growth in Germany. Weekly NFL television viewership on partners ProSieben and DAZN has grown by more than 20 percent annually since 2017, and millions of fans tuned in for Super Bowl LV, making it the third consecutive season of record German Super Bowl viewership. Germany is a leading market outside North America for NFL Shop sales, fantasy football participation and sales of the Madden NFL video game.

Debreceni József
Debreceni József
2021-06-10 08:11

Ha nem München lesz az akkor gyakorlatilag fél káeurópát elfelejthetik ami igencsak nagy luxus lenne. Oktoberfest idejére meg be ne tegyék, az a város olyankor teljesen kifordul magából, annyi részeg német/túrista Ibizán nincs mint ott, nem beszélve arról hogy az árak (kaja, pia, szállás) az egekben van arra az egy hétre.

pritek
pritek
Reply to  Debreceni József
2021-06-10 12:17

Azt en sem igazan ertem miert pont akkorra akarjak.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Debreceni József
2021-06-10 09:27

“Ha nem München lesz az akkor gyakorlatilag fél káeurópát elfelejthetik…”

Szerintem az egésszel nem számolnak…

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Debreceni József
2021-06-10 09:26

Ugyan miért? A CGN-DUS-DTM trióval rengeteg ország fapados járatokkal is elérhető. Magyarországon túlról meg már a kutya nem fog autóval menni, ha van repülő, amivel meg hirtelen csak fél óra a különbség NRW-ig.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  Kopi3.14
2021-06-10 10:03

A francokat nem. A fapados járatok csak akkor olcsók ha mondjuk szerdán repülsz oda, rá egy hétre kedden jössz vissza, irreális időpontokban (este 22:00 felszállás Budapestről, reggel 4:40 felszállás Münchenből pl), vagy másfél évvel előtte lefoglalod. Tapasztalatból tudom, többször repültem faoadossal londoni meccsre, ha nem kötöd össze egy városi kirándulással, esélytelen olcsón jegyet venni. Szombati odarepülés, hétfői vissza soha nem jött ki 60-70k-ból retúrba, Münchenig sem lesz olcsóbb. Ha meg beülsz a kocsiba 3 haveroddal Nyíregyházán, fejenként 10k-ból megvan a benzin és ugyanúgy 7-8 óra alatt ott vagy. Szóval Ausztria, Magyarország, Szlovénia, Horvátország egy jó része, Szlovákia, Csehország simán megéri autóval. Mármint München, Frankfurt illetve Berlin már annyira nem, Hamburg semmiképp sem.

pritek
pritek
Reply to  Debreceni József
2021-06-10 12:25

Ha jol idozited az utazast Hamburg is siman megvan 10 ora alatt Budapestrol. En oda pl tok szivesen mennek meccset nezni.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  pritek
2021-06-10 13:25

10 óra kocsiban az azért kemény dió, én azt biztos nem vállalnám be, főleg úgy hogy azért a német autópályákon szoktak olyan dugók lenni amitől leméssz alfába. München ott van rögtön a határon túl. Továbbra sem látom mitől lenne jobb Hamburg (vagy Stuttgart, Berlin) mint München.

pritek
pritek
Reply to  Debreceni József
2021-06-10 16:35

7-8 oke, 10 mar nem? Max plusz egy brunyalas, egy fk podcast es meg 1-2 album :)
Pragatol folfele kb mar mindegy hogy Munchen vagy Hamburg es ne felejtsd el a lengyeleket. Jonnenek onnan is.
De en nem mondom, hogy jobb lenne, csak azt, hogy szivesen mennek oda.
Ha engem kerdezel azert jobb Hamburg mint Munchen, mert jobban szeretem :) Hamburgban van Burgerlich, Munchenben nincs.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  pritek
2021-06-10 19:42

München 7-8 óra Nyiregyről, Hamburg nincs meg 10 óra alatt Sopronból sem. Hamburgba mehetsz a cseheknek is, igen, München Ausztrián keresztül sokkal gyorsabb. Ráadásul a cseh autópálya a betontömbjeivel maga a halál. A lengyeleknek meg egyértelmű hogy Berlin lenne az igazi. Ha azt nézzük, melyik stadion lenne potenciálisan a legtöbb országnak elérhető közelségben, egyértelmű hogy München: Olaszok, szlovénok, osztrákok, magyarok, szlovákok, csehek, lengyelek egy része mind max 6-7 óra autóút. A franciák, Benelux államok, svéd-norvég-finnek meg simán belefér a repcsis, 5-600 eurós dzsembori, nekik tökmindegy az ország is.
Ha nem az lenne itt a cél hogy közép-kelet Európa is jobban bekapcsolódjon, viszonylag olcsón, akkor nem vágom az értelmét az egésznek.

pritek
pritek
Reply to  Debreceni József
2021-06-11 10:35

Ha a delutani csucs utan indulsz, akkor kint vagy 10 ora alatt Hamburgban Budapestrol. Legalabbis en kierek :)
Szerintem lobbiztak a nemetek is erosen hogy legyen naluk is, ennyirol van szo.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Debreceni József
2021-06-10 11:05

Téves. Wizzairrel random repkedve FRA-BUD viszonylaton sose volt drága, amíg volt. Eurowings árai sem ugrálnak. Az a Ryanair féle megbaszunk mindenkit egy centért világ, de van konkurenciája bőven.
Csehországból még vígan megéri Berlin is autóval. plusz ott van jó vasúti kapcsolat is.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  Kopi3.14
2021-06-10 11:15

Dobj be egy screenshotot légyszíves (én marha lusta vagyok, nem is igen hiszem hogy van ilyen) a következő paraméterekkel : BUD-FRA, retúr, pénteki vagy szombati oda, hétfői vagy keddi visszaúttal, 20ezer forintért max. Legyen ezen év októbere, bármelyik hétvége. Thx! Berlin a cseheknek meg a lengyeleknek jó kocsival aztán kifújt. München +6 országból jövő szurkolói tábornak lenne ugyanúgy alternatíva kocsival. Szerintem nem kérdés hol kellene rendezni, hol lesz ott a legtöbb szurkoló.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Debreceni József
2021-06-10 12:38

Mint írtam, amíg volt. Már nincs Wizz ezen a vonalon. Szóval nem tudok bedobni ilyet.
A legtöbb szurkoló a legnagyobb Stadionban lesz, az pedig nem München.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  Kopi3.14
2021-06-10 13:21

Nem a legnagyobb stadion, ez tény. De ezt legalább meg tudják tölteni biztosan. Volt azért londoni meccs ahol nem volt tele a Wembley.

ahanem
ahanem
Reply to  Debreceni József
2021-06-10 11:56

azt nem veszed bele hogy a pandémia tönkrebaszta kb 2 évre a fapados repülőzést

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  ahanem
2021-06-10 13:20

Ezért kell olyan városba rendezni amelyik autóval is elérhető a legtöbb embernek. München😊

ahanem
ahanem
Reply to  Debreceni József
2021-06-10 14:09

“legtöbb embernek”
ez alatt mit értünk? legtöbb magyar embernek? mert mi nem teszünk ki 10 milliót itten, de NFL rajongót szerintem 100ezren se, bár nem tudom a nézőszámokat
fizetőképes szurkolóból nincs annyi, aki meg bevállalna egy 6-12 órás autóutat, még kevesebb

még ha München is lenne a választás, az a bajorok, osztrákok, olaszok, svejciek miatt, mi csak haszonélvezők lennénk

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Debreceni József
2021-06-10 14:35

NRW meg Németország nagyja, Franciaország, Belgium, Hollandia, plusz a keleti országok repülővel.

Antal Kovacs
Antal Kovacs
Reply to  Debreceni József
2021-06-10 08:48

“gyakorlatilag fél káeurópát elfelejthetik” – hiába népszerű errefelé is a sport, szerintem itt a német, holland, francia, stb. emberek vannak fókuszban, a vastag pénztárcájukkal amiben nem gyenge forint, hanem sok-sok €€€ van :D :D :D

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  Antal Kovacs
2021-06-10 10:29

A (főleg) német, holland, francia szurkoló eddig is ott volt Angliában, nekik ebből a szempontból mindegy is. Ha az NFL-nek is az lenne, akkor maradnának is a szigeten, több meccsel. Azért hozzák közelebb Európa közepéhez ezt az egészet hogy több embert elérjenek. Hidd el, sokan mennének akiknek eddig nem volt 100+ ezer forintjuk (alsó hangon, jegy nélkül) egy ilyen road tripre. München nagyon sok helyről autóval, vonattal is könnyen elérhető, és főleg olcsóbban letudható maga az utazás.

Kovi
Kovi
Reply to  Debreceni József
2021-06-10 17:59

Meglepően olcsón meg lehet járni egyébként egy ilyen túrát, a 2018-as Raiders-Seahawks meccset 105000 forintból kihoztam mindennel együtt. Persze egyetemi hallgatóként külföldi konferenciákon edződve tudtam már, hogy hogyan lehet mindent a legolcsóbban megúszni, négy emberrel osztoztam egy cipősdoboznyi hostel-szobán és azért voltam kint szombattól hétfőig, mert jobban megérte még egy éjszakát kifizetni, mint amennyivel drágább volt a jegy a vasárnap reggeli odaútra :D

Ez az olcsóság persze most eltűnt, de ha az ember lejjebb ad az igényeiből, akkor meg lehet oldani a Provident nélkül is.

Btw, én is Münchennek örülnék a legjobban és remélem, hogy ugyanúgy rákap az NFL, mint a londoni meccsekre és pár éven belül akár több meccset is hoznak, akár több német városba is.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  Kovi
2021-06-10 19:16

Igen, lehet nagyon olcsón és nagyon drágán is kihozni, bár bevallom én még 100ezer alatt nem tudtam kigazdálkodni, jegy nélkül számolva. A legdurvább az volt amikor aznap, vasárnap mentünk ki az első repcsivel (azt hiszem 4:40-kor indult) mert úgy volt a legolcsóbb és a legutolsóval jöttünk haza (22:35-kor), mindezt vidékiként, leszállás után még 2 órát vezetve. Soha többet nem vállalom be😅. Repjegy oda-vissza 55k, trip előtt 3 héttel megvéve, transzfer reptérről be Londonba és vissza, napi jegy a tömegközlekedésre, bent mekibe kajálás, egy pici sör a környéken, stadionban ásványvíz, szurkolói sál vétele mert marha hideg volt. Pesten parkolójegy a reptéren, benzin oda-vissza, olyan 120-130 volt.
Aztán ott volt a másik vége amikor családostul kimentünk városnézésre pár napra ahol apa a vasárnap délutánt a Wembleyben töltötte. Mondanom sem kell hogy nem állt meg félmillióból sem. Repjegy oda-vissza két személyre meg egy gyerekre, szállás, kaja-pia, sightseeing főleg tömegközlekedést használva, városnézés ezerrel.
Talán az arany középút volt egy szűk baráti körrel egy szombat-hétfő, teszkó gazdaságos rb&b szállás, szolid esti sörözgetésekkel, olyan programokkal amik olcsók vagy ingyenesek voltak. Ez sem állt meg 250k-ból. Nem tudom, nekem talán ez tűnik egy olyan középútnak ami élvezhető is, de bizony negyed milla alsó hangon is.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Debreceni József
2021-06-10 14:37

Miből gondolod, hogy olcsóbb lenne Münchenbe?
Eddig viszont a francia-német-holland rajongóknak nem volt extra szopás az angliai utazás a hülye angolok miatt, idéntöl az.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  Kopi3.14
2021-06-11 03:25

München mindig is olcsóbb volt mint London. Mondjuk viszonyítás kérdése, innen nézve mindkettő drága város. Abból a szempontból olcsóbb hogy reálisan nézve is lehet szervezni utazást kocsival, akár innen, Magyarországról is úgy, hogy ott aludnod sem kell hanem egyből jössz is vissza. Egy Berlin, Stuttgart, de főleg Hamburg így nem játszik, oda tényleg repülni kell vagy egy éjszakát ott aludni.
És igen, a Brexit miatt gondolom én is egy kicsit hogy mégsem Káeurópa lesz a cél hanem a nyugati résznek szeretnék megspórolni a határon való baszakodást. Ha innen nézzük, akkor nem biztos hogy München a győztes.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Debreceni József
2021-06-11 06:58

Stuttgart egy órával több Münchennél, az még ugyanúgy jövök-megyek távolság. És nem Londonhoz mérve, hanem a többi német opciókhoz.

Antal Kovacs
Antal Kovacs
Reply to  Debreceni József
2021-06-10 10:57

én is remélem, hogy így gondolkodnak, örülnék ha lenne München-ben NFL :)

LG
LG
Reply to  Debreceni József
2021-06-10 08:17

“Állítólag olyan tervek vannak…” Ki szerint? :D
A városvezetés (gondolom) nem engedné, hogy egy időpontban legyen az Oktoberfesttel: nincs hely hova elszállásolni a szurkolókat, akik nyilván nem csak az agglomerációból jönnének. De ez csak egy, bár igen fontos szempont.

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  LG
2021-06-10 08:37

Úgy legyen, bár nekem csak 3 óra az út szóval elvagyok egy ásványvizen meg egy “lébérkáz” – on, szállás sem kell, de Oktoberfest idején én be nem teszem oda a lábam😁.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  LG
2021-06-10 09:40

Na igen. Elég fura ez az állítás annak fényében, hogy az USA-ban is az a tapasztalat, hogy New Orleans is halasztotta a SB rendezést, mert a Mardi Gras-szal egy időbe esett volna.

ahanem
ahanem
Reply to  JackEasterby
2021-06-10 11:58

Mardi Gras-val

bjeela
bjeela
Reply to  ahanem
2021-06-10 12:20

Hiába neveled, inkább aggy neki egy gyöngysort. Bár inkább mégse, mert még a végén megmutattya cserébe a…

ahanem
ahanem
Reply to  bjeela
2021-06-10 14:06

gyógysört olvastam

bjeela
bjeela
Reply to  ahanem
2021-06-10 17:07

Az stimmel, hogy a mardigrán rendesen vedelnek, de azért alapvetően nem ez van a fókuszban… arról nem beszélve, hogy sörért nem sokás mutogatni a márdigrán semmit.

panthersfan
panthersfan
2021-06-10 08:11

Hamburg, Stutgart, Düsseldorf és Berlin mitől van Frankfurt előtt egy ilyen listán? Logisztikailag Frankfurt elég erős, a Commerzbank Arena méretre kb. hasonló, elég modern (és játszotak ott 3 World Bowl-t, és jó ideje minden German Bowl is itt van), a városban van pár tőkeerős cég, szóval München után-mellett a legerősebb jelölt nálam Frankfurt lenne

Walter Mitty
Reply to  panthersfan
2021-06-10 10:30

Nekem pont a Signal Iduna Stadium volna a legszimpatikusabb! “A világ legszebbje” cím birtokosa

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  panthersfan
2021-06-10 09:24

Viszont a helyi népesség, akiket el lehet érni kevés. NRW-ben viszont gyakorlatilag az egész Ruhr vidékkel az egész tartományt hozzá lehet csapni Köln-Leverkusentöl Dortmundig. Direkt vasúti kapcsolattal Brüsszelbe, Amsterdamba, három reptérrel megtámogatva.

panthersfan
panthersfan
Reply to  Kopi3.14
2021-06-10 18:28

ezzel Düsseldorf mellett érveltél, de Hamburg, Stuttgart és Berlin ellen felírtál még egy ellenérvet, mind kisebb tartományban van, alapvetően rosszabb közlekedéssel. és amúgy az NFL Europe alatt Frankfurtban volt a legnagyobb a nézettség (aztán jött Düsseldorf ott is), persze Münchennek nem is volt csapata

de ezek a szempontok szerintem sokkal kevésbé fognak játszani, itt csak a $$$ a kérdés, és hogy melyik helyszín milyen bevételt remél majd egy ilyen eseményből. az amerikaiak számára ilyen távolságok és közlekedési eltérések nem is értelmezhetőek (értsd: ha Amerikából fogad repülőt, amit azért tud több német város is, akkor onnantól nem érdekes)

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  panthersfan
2021-06-10 18:45

Szerintem NRW-ben több potenciális stadion van, és szinte mindegy melyik, annyira egybe van épülve az egész, egy megapolisz kb. A

panthersfan
panthersfan
Reply to  Kopi3.14
2021-06-11 07:09

így van. de ne felejtsük el, a londoni meccsek (bár eredetileg nyilván fontos szempont volt, hogy maga London is egy hatalmas város) közönsége is teljesen nemzetközi. Németországban is azért várhatóan bármelyik régióba dobnád le a meccset telt házas lenne, Lipcsében meg Drezdában is. Szóval önmagában ez nem különösebben perdöntő érv Észak-Rajna-Vesztfália mellett

Ami valószínűleg sokkal fontosabb, hogy egy 50 ezres stadionból nehezebb nagy eseményt csinálni, mint egy 90 ezresből (anyagilag is, de marketingileg is); azért nem véletlen, hogy a legnézettebb NFL-meccsek a szezonban a londoni és a mexikóvárosi meccsek, mert ez a két stadion nagyobb. És itt a németek azért meg vannak lőve, 70 ezres stadionnal is csak München és Berlin rendelkezik (meg Dortmund álló nézőkkel, de NFL-meccsen ott is csak max. 60-65 ezren lehetnek), és innen nézve a sok 50 ezres stadion (beleértve az én frankfurti felvetésemet is) simán lehet, hogy karcsú lenne

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  panthersfan
2021-06-11 10:45

Dortmund állókkal 80-as, nemzetközi meccsen 70-es. most csekkoltam, tisztán ülőhellyel 65 800.

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

56
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x