Connect with us

Összefoglaló

Overdogs – Egy dinasztia vége

Ha a Patriots játszik a Super Bowlon, az garantáltan izgalmas lesz. Így volt ez az 52. Super Bowlon is a Philadelphia Eagles ellen, ahol az utolsó másodpercekig izgulhattak a csapatok szurkolói, hisz a Falcons elleni csoda óta tudjuk, hogy Tom Bradyéknek minden lehetséges. Végül azonban a jobb csapat, a jobb coaching és a nagyobb szív nyert.

 

 

A Super Bowl előtt sorra jöttünk ki az érdekesebbnél érdekesebb statisztikákkal, amik alapján a mérkőzés győztesét próbáltuk megtippelni. Ezek közül csak kettőt emelnék ki: még soha nem nyert az a csapat Super Bowlt, melynek az irányítója a legtöbb yardot passzolta az alapszakaszban, illetve ebben az évezredben még nem nyert Super Bowlt az adott év MVP-je. Idén mindkettő Tom Brady volt. Ezek alapján persze azt gondolhatnánk, hogy az Eagles ligaelit védelme nyerte meg a meccset, pedig valójában nem sok közük volt a mérkőzéshez. Sőt olyannyira nem, hogy a két csapat által szerzett 1151 total yard minden idők legtöbbje:

 

[quote]nem csak a Super Bowlok történetebén, hanem bármilyen NFL-meccsen valaha![/quote]

 

Tom Brady MVP-hez méltóan játszott, 505 passzolt yardja rekord (ahogy a 10 ezer PO-ban szerzett yardja is az), mellé még dobott három TD-t is, ennél többet nem nagyon tehet egy irányító. Persze voltak hibái, pont úgy, ahogy az 500+ yardot benyelő védelemnek és a négy pontot is elszórakozó speciális egységnek. Azonban a hibák benne voltak a meccsben, az Eagles is hibázott (szerencsétlen INT, kihagyott extra pont és sikertelen kétpontos kísérlet), de ezt a meccset a szív döntötte el.

 

Egy dinasztia vége

 

Ezelőtt három Super Bowlt láttam, amin a Patriots is részt vett és Bradyéknek mindig volt okuk arra, hogy nyerjenek. 2011-ben bosszút akartak állni a veretlen szezonért, de a nagy akarásnak nyögés és görcsölés lett a vége. 2014-ben azért akartak nyerni, mert már lassan 10 éve nem nyertek és szomjaztak a sikerre. 2016-ban azért akartak nyerni, mert az NFL meghurcolta a csapatot a labdaleeresztés miatt és a bolond is tudta, hogy a feltüzelt Tom Bradyvel mindenkin átlép majd a csapat. Ráadásul mindezt úgy sikerült, hogy 25 pontos hátrányt dolgoztak le egy negyed alatt, minden idők legnagyobb csodáját vitték véghez, elérték az abszolút csúcsot, ennél feljebb már nem volt.

 

Idén már nem volt igazán oka a Patriotsnak arra, hogy nyerjen. Győzni akartak, mert ez egy győztes franchise, mert mindenki maximalista és ehhez értenek a legjobban. Győzni akartak, mert ők a legjobbak. Azonban ebben már nem voltak érzelmek, nem volt tűz, csak hideg profizmus. Bill Belichick úgy passzolta le az AFC-győztesnek járó trófeát, mintha a szemetet dobná ki, a meccs közben nem láttam a toporzékoló, érzelmektől túlfűtött, minden áron nyerni akaró Tom Bradyt.

 

 

A Falcons ellen a második TD után biztos voltam benne, éreztem, hogy ez meglesz a Patriotsnak. Látszott a játékosok arcán. Most nem éreztem ezt. Ellenben az Eagles játékosok egy álmot éltek meg. Akarták ezt a sikert, kapartak minden egyes yardért, ujjongtak minden egyes sikeres játék után, élvezték a mérkőzés minden egyes pillanatát. Nem volt rajtuk teher, magabiztosak és felszabadultak voltak, akik nyerni akartak, Eagles-mércével csodát tenni és bizonyítani azok után, hogy mindenki leírta őket. Ők akarták jobban a sikert.

 

A Patriotsnál pedig ez olyan volt, mint az utolsó kötelező kör, még mielőtt mindenki hagyja a fenébe az egészet. Tom Brady a meccs után azt nyilatkozta, hogy visszatérne, mert miért ne tenné, de Bill Belichick már nem akart erről beszélni, Rob Gronkowski pedig már a visszavonulását is belengette (ami a sérülései után nem is meglepő). Persze ezek lehetnek csak a vereség miatti csalódott nyilatkozatok vagy terelések, de már nem érződik rajtuk az a motiváltság és elszántság, ami az utóbbi 4-5 évben még megvolt. Befásult, jóllakott a csapat, ez pedig, ha nem is azonnal, de a történelem legsikeresebb dinasztiájának végét jelentheti.

 

Foles az ász

 

Amint előkerült a szezon közben az, hogy Carson Wentz esetleg MVP lehetne, egyből mondtam, hogy semmivel nem hoz többet, mint mondjuk Case Keenum vagy Jared Goff: az átlagosnál jobb, de ennyi, inkább csak menedzseli a csapatot. Amikor megsérült és a legjobb SB-párosításokról írtam, akkor azt mondtam, hogy az Eagles a legjobb csapat a ligában és igazságtalanság, hogy Wentz nélkül kell küzdeniük. Mint kiderült, ez az Eagles – a csapat, az edzők, a játékosok – sokkal jobb, mint ahogy gondoltam (ez még 1-2 évig, míg Wentz újonc szerződéssel játszik, még így is lehet, bár az Eagles már most hatalmas mínuszban van).

 

 

Nick Foles nem egy jó irányító, az alapszakasz végén borzalmas volt. Ám a pihenőhét elegendő volt ahhoz, hogy rászabják az offense-t, felépítsék az önbizalmát és semmivel, egyetlen yardnyival nem nyújtott kevesebbet, mint amire Wentz képes lett volna. Sőt, mivel róla alig volt film, az ellenfél dolgát is megnehezítette, ráadásul a csapatról is lekerült a teher, megszűnt az “irányító majd úgy is megoldja” illúziója és mindenkit arra késztetett, hogy 110 százalékot nyújtson.

 

Foles nem játszott rosszul a két NFC-s meccsén, de nem is rajta múlott a siker. A döntőn azonban belőle is kijött az a 110 százalék, mert azt a 373 yardot és három TD-t ő dobta meg, nem screenekből és öt yardos passzokból, hanem saját erőből és meglátásokból. Persze ehhez nyilván kellett Doug Pederson zsenialitása, a liga legjobb támadófala, ami mellett 6,1 yardot átlagolt futásonként a csapat és még sok más is,

 

[quote]de 33-32-es Patriots vezetésnél ő csinálta meg negyedik kísérletre a first downt, ő dobta meg a győztes TD-t, ő volt az, aki nem omlott össze a nyomás alatt. Nem véletlenül ő lett a mérkőzés MVP-je. [/quote]

 

Furcsaságok

 

Mindent egybevetve kiváló mérkőzést játszott egymással a két csapat, és a végén csak odatette magát az Eagles defense a strip-sackkel (ez volt a meccs egyetlen sackje egyébként). Azonban nem vagy nem csak erről lesz emlékezetes a mérkőzés, hanem Tom Brady elejtett first downjáról és Nick Foles negyedik kísérletes TD-elkapásáról. Ugyanaz a játék, de azért lássuk be: negyedik kísérletre, a Super Bowlon, az ellenfél red zone-jában ilyet csak a legnagyobb hősök mernek meghúzni:

 

 

Ez egy zseniális játék és egy zseniális elkapás volt, vitathatatlanul szabályos. Azonban nem lehet elmenni a mellett, hogy Corey Clement TD-je miért volt TD. Nekem egyébként ezzel nincs bajom, ha az elkapás szabályait logikai úton határoznák meg, akkor ez egy tiszta elkapás lenne. Azonban nem egy olyan hasonló esetet láttunk a szezonban (például Austin Seferian-Jenkins elvett TD-jét a Patriots ellen vagy Jesse James visszafújt TD-je), amit ilyen-olyan okok miatt végül nem adtak meg. A Calvin Johnson-rule a lehető legnagyobb baromság, ami létezik az NFL-ben, amivel egyedül vitát lehet csak generálni. Én például biztos voltam benne, hogy visszafújják a TD-t, de végül is lehet mellette is érvelni, azt is elfogadom. Azonban nagyon jó lenne már, ha lenne egy normális, relatíve objektíven ellenőrizhető szabályozás.

 

Végül pedig említsük meg azt, hogy Malcolm Butler talán egy percet nem töltött a pályán, pedig Gilmore-on kívül mindenkit csúnyán megégettek CB-poszton, ennél rosszabb ő sem lehetett volna. Viszont ezzel gyakorlatilag garantálható, hogy jövőre nem marad a Patriots játékosa. Az ő Super Bowlja ért véget a legcsúnyábban.

 

Philadelphia Eagles – New England Patriots 41-33

98 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
98 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Tomi
Tomi
2018-02-05 06:55

Sajnos bejött, amire számítottam. Amikor a bírók röhögve nézték végig, ahogyan az a gyökér saskutya szándékosan, aljas módon, vak oldalról helmet2helmet kiütötte Cooksot, akkor már tudtam, hogy bármit csinálhat a Pats, biztosan nem engedik nyerni őket (és lám, az eagles kapott két ajándék TD-t). Gratulálok.

vabu
vabu
Reply to  Tomi
2018-02-05 07:21

Próbálj már meg tisztességesen veszíteni, ahogy fentebb egy-két Pats szurkoló. Nem a bíróknak köszönheti a győzelmet az Eagles.Megérdemelték, jobbak voltak.

VhXXII
VhXXII
Reply to  vabu
2018-02-05 13:16

Pacsi mindenki.
Előre leszögezem hogy SF49ers drukker vagyok,és kb az összes mérkőzést láttam még ha felvételről is az elmúlt években.Semlegesként néztem a meccset és jó volt brutális yard mennyiséggel.De könyörgöm.Hány olyan eset volt mint a Coocksé?(Itt jegyezném meg védtelen volt mivel k*rvára nem érzékelhette háttal sisakban hogy onnan ütést fog kapni.Arról nem beszélve hogy a fejet és a nyakat egyáltalán nem lehet támadni az idei szabályok értelmében tudtommal.)Mélységesen felháborító hogy 100-ból 99x befújták az ilyen eseteket de most nem.Azért hozták létre elvileg a new yorki bizottságot hogy következetes döntések szülessenek.És ha az elmúlt évek bármelyik meccsét is nézem de elég az idei is.Akkor sem Clement sem Eartz Td-je nem lett volna Td sem elkapás,hány first down-t vettek el vagy Td-t az elmúlt években ilyet tucat szám lehetne sorolni.Mindent egybe véve jobb csapat volt a Phili megérdemelten győztek.Csak már megint egy olyan Super Bowl vagy meccs amin évekig lehet majd vitázni.Abba gondoljon bele mindenki ha a Patsnek szurkolt volna(vagy az ő csapata ellen történik mindez) is ennyire következetesen áll bármelyik vitatható esethez?
Tisztelettel László.
Ui.:Béke mindenkinek.Hajrá Niners !

acsdav2
acsdav2
Reply to  VhXXII
2018-02-05 14:23

Ertz-é az biztosan jó ítélet volt, mert nem volt kétséges, hogy már futóvá vált. Clement az valóban necces.

VhXXII
VhXXII
Reply to  acsdav2
2018-02-05 23:00

Nincs már ilyen szabály már hogy az elkapó futóvá válik pont ez a baj az elkapás definíciójával.És mennyi ilyen elkapást vettek el csak ebben az évben…

acsdav2
acsdav2
Reply to  VhXXII
2018-02-06 11:03

Ilyen elkapást, mint Ertzé? Hányat vettek el? Mondj egy példát ami ezzel összehasonlítható légyszives.

kitalaltnev
kitalaltnev
Reply to  Tomi
2018-02-05 07:50

Te is tudod, h. valójában nem ezen múlt. Bár az sztem is szükségtelen durva és szabálytalan ütközés volt, ami sajnos – a Jags meccs után – megint kivett egy fontos láncszemet a gépezetből, de ettől vagy az ominózus Clement TD-től függetlenül a fontos pillanatokban eredményesebb volt az Eagles D. A Pats-é viszont kevésbé, s így nem lehet nyerni…

Gabriel Taylor
Gabriel Taylor
Reply to  kitalaltnev
2018-02-05 10:12

Jol mondod,2 fontos pillanat ,ami oriasi befolyassal volt a meccsre..

follower of buddha
follower of buddha
Reply to  Tomi
2018-02-05 08:22

Ertz TD-je vitathatatlan volt, ezt hagyjuk is, Clementé már tényleg nagyon a határon volt, egyaránt lehet a call és a no call mellett is érvelni. Úgy éreztem Collinsworth szokásához híven kicsit túlreagálta a közvetítés alatt a témát, de lássuk be egy ilyen megmozdulásnál bármelyik call vitát szült volna (mivel végülis elkapta, a labda mozgásával pedig szerintem nem veszítette el a kontrollt felette mielőtt a harmadik lépéssel kilépett volna).
Viszont azért arról se kellene elfeledkezni, hogy cserébe a patsnak is elnéztek 2 szép pass interference-t, amiből az egyik Eagles TD lett volna.
Akár így, akár úgy, hatalmas meccs volt, Giants fanként előzetesen nem voltam elragadtatva a párosítástól de lenyűgözve néztem a mecset az első perctől az utolsóig. Élvezet nézni ezt az Eaglest, a Pats focigépezete pedig újra és újra ámulatba tud ejteni.
Zárójelben: nagyon kíváncsi lennék Butler miért nem játszhatott vajon.

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  follower of buddha
2018-02-05 08:35

Abból a Gilmore DPI-ból (sztem is az volt) TD lett utána, nem osztott, nem szorzott.

Szegény Hogan viszont azóta is repül emiatt :)

http://dailysnark.com/eagles-got-away-blatant-pass-interference-penalty-final-play-game/

follower of buddha
follower of buddha
Reply to  Vicgeordie
2018-02-05 08:49

Uhh. Ez mondjuk jogos, azonnal fújni kellett volna.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Vicgeordie
2018-02-05 14:21

Ha az irányító kilép a zsebből akkor elvileg ez szabályos. Nem vagyok benne biztos, de ez rémlik, hogy egy tavalyi Hawks-Bills meccsen Sherman ugyanígy takarított és elvileg nem szabálytalan.

Mr Foherty
Mr Foherty
Reply to  follower of buddha
2018-02-05 12:09

Vitathatatlan éppen nem volt… erről Dez Bryant tudna mesélni, és tudtommal azóta nem változtak az elkapás szabályai.

follower of buddha
follower of buddha
Reply to  Mr Foherty
2018-02-05 12:42

Nehogy már egy finoman szólva is kétes döntés alapján próbáljuk megindokolni hogy akkor itt is el kellett volna bénázni a callt ha-akkor-szarul-csináltuk-csináljuk-most-is-szarul alapon.. Bryant esetében sem az elkapással volt a baj, hanem a bírói döntéssel, ne keverjük a kettőt. Miután futóvá vált a játékos, az elkapás műveletének a befejezése kérdése irrelevánssá válik, mivel már túl van rajta és futóként próbál előre jutni, innentől pedig nincs mit megkérdőjelezni a TD-n.

bloatfly
bloatfly
2018-02-05 06:56

Le a kalappal az Eagles előtt,nagyon jól játszottak.
A Patsel kapcsolatban csak annyit, hogy nem jöhet ki mindig a lépés. Szerintem egyáltalán nem voltak motiválatlanok. Igazából azt nem értem, hogyan tudnak minden évben Super Bowl közelbe jutni egy ilyen védelemmel…..

kitalaltnev
kitalaltnev
2018-02-05 06:58

Köszi renningan!
A momentumok most mindig az Eagles oldalán voltak, a labda is oda pattogott most hozzájuk, megérdemelten győztek. Nem lehetett velük tartani a lépést. Gratula nekik. Lehet, h. egy új dinasztia születését láttuk ezen az SB-n, abban meg csak reménykedni tudok, h. ezzel a Pats-ének még nem lesz teljesen vége.

Vicgeordie
Vicgeordie
2018-02-05 08:16

Hagyjuk a bírózást srácok, annál szánalmasabb dolog a világon nincs. Ezt mondtam akkor is, amikor a Pats vélt “segítése” miatt történt ez (pl. Jaguars) és tartom most is. A körülményektől függetlenül kell jobbnak lenned.

Ez az Eagles pedig piszok jó volt, kevesebbet hibázott és csak annyi szerencséje volt, ami egy ilyen jó csapatot megillet.

Ui.: Sztem Butler kihagyásával 19-re lapot kért BB, váratlant akart húzni és nagyon nem jött be. Ettől még ő marad minden idők edzője, de ez a fejetlen, 41 pontot nyelő védelem az ő sara is.

Peti
Peti
Reply to  Vicgeordie
2018-02-05 08:21

Én szerintem Butler kihagyásának más oka volt. Talán a kommentátorok is mondták, hogy edzői döntés volt. A Patriots nem állt olyan jól, hogy taktikai okok miatt ne játszassák őt. Meg többször is látszott, hogy ott állt és készen volt a játékra.
Szóval szerintem más van a sztoriban. De lehet tévedek.

Doppelspeiche 154
Doppelspeiche 154
Reply to  Peti
2018-02-05 08:43

En a nemet teven neztem es ott azt mondtäk, h beteg volt azert nem jätszik.

LasDen
LasDen
2018-02-05 08:52

Hatalmas túlzásnak érzem ezt a világvége, dinasztia vége belemagyarázást. Ha nem akartak volna nyerni, nem akartak volna játszani, akkor nem ilyen teljesítményt tesznek le. El lett taktikázva, a védelem teljesen összeesett és nem tudott mit csinálni az eagles-szel…

Sipi1988
Sipi1988
2018-02-05 08:55

Teljesen felesleges bírózni, szerintem kimondottan jó felfogásban vezették a meccset, persze nem hibátlanul. Kíváncsi lennék a véleményetekre, mennyire szabályos itt a Philly felállása? https://mobile.twitter.com/chatham58/status/960320820101951493/photo/1
Ez a szenzációs Foles elkapott TD előtti szitu. A szabálykönyv azt írja, h legalább 7 ember kell a snap pillanatában a LOSon álljon, na itt max 6,5 áll :D Egyébként gratula a Phillynek, jobban akarták a győzelmet, bár TB megérdemelte volna egy ilyen este után, de ilyen védekezésre nincs mentség.

csak ezt ne
csak ezt ne
2018-02-05 08:59

Először is nagyszerű meccs volt. Jobb volt az Eagles, mert kezdettől úgy vette fel a harcot, ahogy esélye lehetett, nyomták a passzokat, és ez egy idő után a futást is megnyitotta, ahogy egyébként tartottam tőle. Ez bárki ellen sima győzelemhez elég lett volna. Pont úgy, sőt talán egy picivel jobban játszottak, mint a Vikings ellen. A Pats védelme még a szerencsés intel együtt is, ami a saját gólvonal közelében egy megállítást ért, értékelhetetlen, borzalmas teljesítményt nyújtott.

Azért lett ez komoly meccs mégis, mert TB és a Pats O döntő játékig, hasonló módon leradírozta az Eages védelmét. A meccs a fumble-ön dőlt el, az Eagles D a döntő pillanatban képes volt egy momentum kierőszakolására, míg a Pats védelme erre képtelen volt. Ez a pici apró momentum döntött, mert egyébként TB jó eséllyel végigviszi a drive-ot, mint előtte jónéhányszor, az addig szintén életjelet is alig mutató péppé vert Eagles D ellen.

Az nyilván eléggé nagy marhaság kategória, hogy ez azért következett volna be, mert a Pats alulmotivált lett volna, vagy kötelező utolsó kör meg – ezek. Meg a dinasztia vége is az. Ezeket mondjuk betudom a fáradságnak, álmosságnak.

Az történt, hogy ezen a fontos meccsen az egész évben komoly kérdőjelekkel játszó védelemből, az egyik CB – a 2014-es hős – Malcolm Butler, aki elég gyengén játszott az idény során – kimaradt. Ez szemlátomást nem volt jó hatással társaira sem. Így ez a védelem semmilyen szempontból nem volt versenyképes. Az Eagles támadó tervében minden ült, minden gyenge pontot megtaláltak, szellemesen, mondhatni sziporkázva játszottak – és eredményesen. A 2. félidőre fokozni is tudták ezt. BB és Patricia agyon lettek verve, mint védelmi guruk. Előfordult ez már párszor korábban is, idén is, az év elején. De SB-on még soha. Ezt lesz nekik nehéz feldolgozni. De kár hangosan reménykedni, álmodozni, Patricia megy, de a többi marad és jövőre visszatérünk.

Muszáj még megemlékezni a Pats O tervéről is. Kicsit nyafogtam, hogy így-úgy JMD nem húzott komolyat mostanában. Hát ez most az egyik mesterműve volt. Szellemes váratlan, kezdettől keményen felvéve a kesztyűt, bajnokokhoz méltó. Nyilván az elején még megpróbálsz mezőnygólt rúgni, – ez később már szóba se jött volna, meg a trükkös, amit pont olyan szépen lenyomtak a z Eagles torkán, ahogy ők később visszaadták a kölcsönt, csak pár centin múlott, hogy abból is nem lett nagy játék. Az O történelmi rekordokat döntött, rajtuk múlt, hogy nem egy elsöprő vereségről van szó, hanem büszkén vállalható legendás küzdelemben történt alulmaradásról.

Csabesz20
Csabesz20
2018-02-05 09:24

Így aludva rá egyet a privát véleményem a meccsről. Először is gratulálok a Philadelphia Eagles csapatának, hogy partnerek voltak egy ilyen döntőben és a végén a döntő egyetlen védelmi villanásával megnyerték a meccset. Egy elég jó Super Bowl-t láttunk, sajnos most kedvezőtlen eredménnyel. Olvastam a meccs utáni nyilatkozatokat, de nem gondolnám, hogy akár BB akár Gronk visszavonulna. Igazából a támadók ennél többet nem tehettek a győzelemért, 505 yard a levegőben, valamint 113 yard a földön, ez 100-ból, 99,9-szer elég akárki ellen, most nem volt az, mert kijött az, amit egész évben hajtottam, hogy a védelemnek nincs egy igazi vezére, aki, egyfajta idolként ott van és tartást ad az egész egységnek. 3 éve ez a vezér Wilfork volt, tavaly Hightower, de idén az ő kiesésével senki nem tudta átvenni ezt a szerepet, nem volt senki aki a front7-nek karizmát adott. McCourty nagyon jó játékos, de posztjából adódóan soha nem lesz a védelem igazi vezére. Ebben szerintem iszonyatosan nagyot hibázott BB a trade időszak végén, hogy nem hozott oda, minőségi pótlást (vagy legalább annak tűnő) HT helyére. Arra azért kíváncsi leszek, hogy kiderül-e valaha, hogy mi volt Butler vétke, hogy kompletten ki lett hagyva a meccsből, de ebben is nagyot hibázott a coaching. A másik, hatalmas az hiba volt, hogy a meccs elején Rowe fogta Jeffrey-t. Ennyire hülyék nem lehetnek, ennél egyértelműbb missmatch csak a Gronk-Darby páros volt a TD-nél, elkerülhető TD-is lett belőle. Igazából a 2 véleményes TD-ből az első-nél nagyot hibáztak a bírók. Egyértelműen Clement jobb kezéhez érkezik a labda ami a második lépése előtt megmozdul és miközben stabilizálja azt a bal oldalánál, kilép a pályáról. Ha előre tekintünk akkor alapvetően a támadó oldal rendben van, a három mobilis futóból kettőt meg kell tartani, de így hogy nem lettünk bajnokok, akár mind a három beférhet. Gillislee halott pénz nélkül kivágható, ki is kell és a draftról hozni egy Blount típusú igásló futót. Illetve Gronk mellé kellene végre egy másik használható TE, mert Hernandez óta Bennet-en kívül nem sok volt. A védelemben viszont komoly átalakításra van szükség, igazából a safety soron kívül szinten. A mai meccs után csodálkoznék, ha Butler maradna, így mindenképpen kell egy minőségi corner. A fal belselyébe csak mélység kell, mert nem hiszem, hogy Branch marad. Ahova viszont majd egy komplett egység kell az a LB sor, ahonnan szívem szerint HT és Van Noy kivételével elzavarnék mindenkit. A pass rush év végére egész vállalható lett, itt Harrison-t megtartanám még egy évre olcsóért, mert azért benne van még erőből néhány nagy játék, de Flowers túloldalára mindenképpen kell valaki aki folyamatosan figyelnie kell az ellenfélnek. Jövőre ugyanekkor- ugyanitt. :D :D :D Go Pats Go!!

Csabesz20
Csabesz20
Reply to  Csabesz20
2018-02-05 09:26

Azt, kihagytam, hogy a védelem oldaláról idén nem jött be, Bellichick szarból várat koncepciója, nem váltak be a kukázott játékosok.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  Csabesz20
2018-02-05 10:03

Ez nem koncepció, hanem a siker szülte szükségszerűség. Arról van szó, hogy egy 17 éve sikeres klub, nem válogathat a tehetségekből az elején, sem a drafton, sem a free agency során. BB egyébként éppen idén, komoly anyagi áldozatot hozva próbálta megerősíteni a védelmét (Gilmore leigazolása és HT megtartása együtt 108,5 milla – 5 illetve 4 évre). Az utóbbi idénre nem vált be a sajnálatos sérülés miatt, az LB poszton McClellin is kiesett. Long és Sheard elengedése se bizonyult jó ötletnek (Ealy nem vált be, Derek Rivers az év elején megsérült).

Ez egy olyan tojástánc, hogy természetesen az a csoda, hogy idáig sikerült többé-kevésbé versenyképes D-t felrakni. Továbbra sincs lehetőség sztárjátékosok leigazolására, a drafton kell majd erősíteni, erre egész biztosan sor is fog kerülni.

Bryan
Bryan
Reply to  csak ezt ne
2018-02-05 10:15

+1
Túlzásba sem esve, de Elandon Roberts-ekkel, Bademosi-kkal, Ricky Jean-Francois-kal egyszerűen ennyi a lehetőség, vagy reálisan még ennyi sem. Persze lehet tudatos vagy szerencsés draftokkal és free agency-vel ezen kozmetikázni, de ingyen vacsora nincs. Ez is a majd’ 20 éve tartó siker ára.

polo62
polo62
2018-02-05 09:38

én nagyon félek, hogy most sokkal többet veszítettünk egy Super Bowlnál. habár végig azt éreztem, hogy meglehet, itt most szerintem az edzők döntöttek. a stáb gyakorlatilag az év második felére mindenki ellen megtalálta azokat a védelmi játékokat amik működnek, de Pedersonéknak mindenre volt válaszuk, megérdemelték. lehet, hogy Butlerrel más lett volna, lehet hogy nem. de ha Butler tényleg játékra alkalmas volt, az szerintem még Belichicknek is az öltözőbe kerülhet

Bryan
Bryan
2018-02-05 09:46

Persze fáj (hogyne fájna) egy ilyen vereség, de ugyanakkor büszkeség is tölt el a csapat miatt! Megint honnan jöttek vissza, Bradyre meg tényleg nincsenek már szavak, Amendola és Gronk már megint wtf és így tovább. Világvége abszolút nem történt, el kell ismerni az Eagles kiváló teljesítményét, jövőre ugyanitt ugyanekkor talán mi fogunk ismét örülni :-)

Én igazából Belichick meccs utáni “megtalálását” nem értem sokak részéről. Évek óta elég erős talent hátrányban vagyunk gyakorlatilag bármelyik contender csapat védelmével összehasonlítva, várható volt hogy ez előbb-utóbb kijön. Szerintem inkább értékelni kell, hogy eddig milyen alapanyagból mit sikerül kihozni az edzői csapatnak védelmi oldalon. A tegnap “működő” védelmünkből két talán három játékos ha beférne egy komoly védelem kezdőjébe? Innen nézve fokozottan megsüvegelendő ajándék minden siker amit BB és a csapat ad/adott nekünk.

Everlast77
Everlast77
2018-02-05 09:56

Mondjuk ez garantálható volt, hogy a következő egy hónapban arról fog szólni mindenhol minden, hogy egy dinasztia vége így meg úgy. Ahelyett, hogy a Philivel foglalkozna mindenki, megint elviszi a Pats a showt :)

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  Everlast77
2018-02-05 10:09

Komolyan azért nem, a haterek reménykednek majd. Amíg TB-BB nem vonul vissza, addig tartani fog a dinasztia. Az más kérdés, hogy jövőre is sikerül-e a SB, de a rájátszás, sőt ott legalább 1 kör az nincs annyira veszélyben.

Gabriel Taylor
Gabriel Taylor
2018-02-05 10:03

Jobb coachingon azt erted hogy “veletlenul” megint kifejeltek egy kulcsjatekosunkat?
Ugy latszik ez mar tendencia lesz

katonadani
Reply to  Gabriel Taylor
2018-02-05 10:23

come on man. simán tiszta szerelés volt, semmi szabálytalan.

Vicgeordie
Vicgeordie
Reply to  katonadani
2018-02-05 10:49

Elfogadva azt, hogy ez tényleg így van, sztetek mi indokolja ezt a megkülönböztetést? Ha lép kettőt már futó, de ugyanolyan védtelen a vakoldalról jövő telibeverés ellen, mintha nem lépett volna egyet sem. Ráadásul ha elfogadjuk, hogy a szabály lényege a játékosok fejének/agyának védelme, miért másabb ez? A végeredmény ugyanaz: Egy agyonvert agy.

katonadani
Reply to  Vicgeordie
2018-02-05 10:56

leginkább az, hogy itt tud tenni ellene a szenvedő játékos. “Védtelenként” nem tud

atis123Juve
atis123Juve
Reply to  katonadani
2018-02-05 23:29

Tud ha látja, az illetőt. Itt hátulról jött Jenkins. Az is biztos, hogy Cooks is megtanulja, hogy spuri előre, mert ilyet kap.

Szatya
Szatya
Reply to  Vicgeordie
2018-02-05 10:56

Azért itt nem kettőt lépett. Forgolódott össze-vissza kb 3 másodpercig. Simán lemehetett volna de ő még yardokat akart szerezni, hát így nem szerzett.

Gabriel Taylor
Gabriel Taylor
Reply to  katonadani
2018-02-05 13:50

Haha,trollkodni ér?

KGYM
KGYM
Reply to  Gabriel Taylor
2018-02-05 10:26

Ha ezt a szerelést szabálytalannak ítéljük, akkor az összes szerelést annak kell innentől a játékban.

Mr Foherty
Mr Foherty
Reply to  KGYM
2018-02-05 10:56

viszont szerelhetett volna akár vállvédővel is, ha nem a sérülésre akar menni

atis123Juve
atis123Juve
Reply to  Gabriel Taylor
2018-02-05 10:31

Jah, ez mondjuk kurvára idegesítő, hogy ez ellen nem lehet csinálni semmit. Hokiban ugye erre vannak a verőemberek. Komolyan mondom, hogy az ilyeneket egy blind-side blokk-kal kéne jutalmazni. És ezt nem az Eagles ellen mondva, de nehéz azt elhinni, hogy egy ilyen 100 %-ig véletlen. Meg persze profi sport, 15 yard lenne a bünti, annyit megér. Szóval valamit kellene, tenni ez ellen. Én a félidőnél elaludtam. De az alapján amit olvastam, megérdemelten nyert az Eagles. Gratulálok nekik, meg a fanoknak. Jó hogy nekik is van végre SuperBowl győzelmük. :) Ilyen hajrá utàn mégjobban megérdemlik. Ui: Long, meg blount tud igazolni. Long majd 10 évig várt az elsőre. Aztán máris itt a második.

atis123Juve
atis123Juve
Reply to  atis123Juve
2018-02-05 10:37

De semmiképp sem ezen múlt. Nyert a jobb csapat. Foles elkapta, Brady nem stb.

Homoki Szabó Tibor
Homoki Szabó Tibor
Reply to  atis123Juve
2018-02-05 12:41

Parádés meglátás, gartulálok.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  Gabriel Taylor
2018-02-05 10:52

Nem kell ez, ez sajnos benne van a játékban. Nem a bírókon múlt. Ahogy múltkor sem. Nyilván nem jó nézni, főleg Pats szurkolóként.

Inkább azon tépelődjünk, hogy ott áll sisakban a pálya mellett, az idén ugyan gyengélkedő, de azért jó párszor döntő megmozdulásra képes CB-ed, miért nem vagy képes felülbírálni a szemlátomást katasztrófához vezető döntésed, és mégis pályára tenni a 2. számú CB-et? Nem biztos persze, hogy ez bármit is változtatott volna, de jogos kérdésként ez már mindig meg fog maradni. Mert rontani aligiha tudott volna a helyzeten. Ez volt a vereség oka. Hogy fájdalmasan nem volt védelme a Patriotsnak ezen az estén. Egy picit is gyengébb O teljesítménnyel akár 50 pont felett is kaphatott volna a csapat.

Homoki Szabó Tibor
Homoki Szabó Tibor
Reply to  csak ezt ne
2018-02-05 12:40

Kizártnak tartom, hogy egy ilyen nagyszerű edző az Sb-n példát statuálva nem játszatja az egyik emberét, aki jobb lenne egy a pályán lévő játékostól. Tény és való, hogy mezőnyben egy rakás szart nem ért Rowe, de a célterületi védekezése szerintem parádés volt. És hát nem tudom de Butler idén, végig (egy-két parádés megmozdulását kivéve ami ráadásul nem meccset befolyásoló volt) olyan szinten játszott amiért megmutatt miért draftolatlanul került a ligába. Sajnálom mert sokat köszönhet neki a múltban a csapat, de az idei éve kritikán aluli volt. Amíg Gilmore tudott javulni év közben, ezt Butleren nem lehetett látni.

Arnold Patsenegger
Arnold Patsenegger
2018-02-05 10:17

Nekem az egyik szemem nagyon sír, a másik egy kicsit nevet.
Nagyon sír mert nem nyert a kedvenc csapatom. Brady és az Offense megint megmutatta,hogy nem ebben a dimenzióban mozognak. De most komolyan, az Eagles TOP 3 Deff.-el feltörölték a gyöpöt de nem kicsit. A védelmünk olyan amilyen nem varrom a nyakukba ezt a vereséget mert ez az Eagles O. Nagyon nagyon jó.
Kicsit nevet, mert egész évben erre a párosításra vártam, nagyon szeretem a Philit, és már nagyon megérdemelte a csapat és a város ezt a győzelmet. Sajnálom,hogy pont a Pats ellen kellett Superbowlt myerni de az vigasztal,hogy egy ilyen fantasztikus meccset láttam!

Nem kell keseregni,van még a Tankba Bradynél és BBnél! És kedves NFC készülj fel mert ez az Eagles sokáig szárnyalhat!

Go Pats! Szép volt Phili!

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  Arnold Patsenegger
2018-02-05 10:44

Az nem kérdés, hogy a Pats dinasztia még tart. Az a kérdés, hogy nem egy új dinasztia kezdetét láttuk-e? Tavaly a Falcons kapcsán is felmerült, és láttuk, hogy két évig is nehéz az NFL-ben egy igazán sikeres szereplést fenntartani, de megmondom őszintén ebben a Phillyben érzem a kraftot, akár 3 gyűrűhöz is. Wentz-el nagyon durva lesz jövőre is a keret, és még erősíthetnek is a drafton. Nagyon komolyan körvonalazódik egy nagy csapat lehetősége.

Arnold Patsenegger
Arnold Patsenegger
Reply to  csak ezt ne
2018-02-05 13:16

Nálam a Phili > Falcolns.
Jobb és fiatalabb irányító, fantasztikus edző, fantasztikus véldelem, az egész csapat fiatal és komplett.
Biztos, hogy Falcolns is ott lesz a tűzközelben de ne érzem bennük azt mint a Philiben. És ez az Eagles szerintem az elkövetkezendő 10 évben komoly tényező lesz.
De nem is baj mert nagyon szeretem a Philit. Persze ettől még Go Pats :)

ducksfan
ducksfan
2018-02-05 10:58

A szezon meccse!
Ez egy olyan döntő volt, amikor mindkét csapat megérdemelte volna a győzelmet, mert ennél többet nem tehettek volna a sikerért, de csak egy nyerhet :)
Egész végig azt kérdeztük barátaimmal, hol maradnak a védelmek. Mondtam, majd a végén dobbantanak, mert nem nagyon fáradnak el, hamar átmennek rajtuk És lőn… A Hail Maryt azért Gronk majdnem behúzta 5(6?) ember között.
A két véleményes TD közül az elsőre szerintem elfogultságtól függően állunk hozzá, mind a megadás, mind a visszavonás “jogos” lett volna (viszont ez milyen már, hogy egy döntés mindkét, tök ellentétes kimenetele szabályokkal indokolható????)
A második viszont sima TD, ha ez nem az, akkor nincs értelme NFL-t nézni: elkapta, lépett 3-4t, futott vagy 2-3 yardot, beért az endzone-ba. Nem csak “megnyúlt”, hogy hátha TD lesz.
A kihagyott rúgások miatt izgalmasabb lett a meccs, többet kellett mindkét oldalon kockáztatni. Viszont ha már kockáztatás: ez Eagles off játékhívások terén megmutatta, hogy tökös csapat, tökös edzővel. Lélektani hadviselésben is jók voltak, tuti, ha Brady nem próbálja meg az elkapást, akkor ők is mást hívnak a TD előtt, de meg akarták mutatni, hogy itt is partiban vannak.
Cooks “kiütése”: szerintem nem volt se aljas, se szabálytalan. Arra viszont “jó” volt, hogy lehet majd erre fogni, hogy a Pats nem nyert, pedig inkább a meccs elején kihagyott red zone lehetőségekre kellene “fogni”.

Egy dolog nem tetszett nekem: amikor az ünnepléskor a tulaj külön kiemelte, hogy a franchise QB sérülése ellenére nyertek. Vazze, Foles egész PO-ban nagyon odatette magát, MVP lett, erre nyilvánosan “lealázza”. OK, mindenki tudja, hogy ez az igazság, de lehetett volna már annyira fair Folessal, hogy csak simán a sérüléseket említi meg, nem mond nevet. Ezt nem érdemelte meg Foles.
BTW, vajon Wentz hozott volna jobb teljesítményt? Tulajdonképpen végig vezettek a PO-ban, Foles szinte hiba nélkül játszott, szóval?

Fürgerókalábak
Fürgerókalábak
2018-02-05 11:19

Remek összefoglaló, gratulálok! Talán csak annyit tehetnék hozzá kötözködésképpen, hogy Foles, nem rossz QB, lehet csak berozsdásodott az alapszakasz végén és kellett neki pár meccs, mire felvette a fonalat…

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Fürgerókalábak
2018-02-05 14:56

Foles tragédiája csak most kezdődik. Van a charton előtte egy fiatal, franchise QB, garantált neki Phllyben a pad. Eddig nagyon nem mutatott olyan játékot, amire más lenne a karrierjében, erre idén, egy remek stábbal megtámogatva gyakorlatilag elit PO-runt tett le az asztalra, hihetetlen játékkal. Flacco elit szintet minimum hozott. Erre minimum normális fizu és kezdő hely dukálna. De vajon hol és mennyiért? Illetve hol lesz képes máshol így játszani?

szentvik
szentvik
2018-02-05 11:20

Na lassan kezd leulepedni…Semlegeskent egy jo meccset akartam csak, hat elegge odabaszosra sikeredett :D
Elkepeszto volt amit a ket tamadosor muvelt, mindket csapat top5 volt engedett pontokban, erre a legfontosabb meccsen momentumaik is alig voltak. Defense wins championship…majd legkozelebb.
Eagles reszrol: hihetetlen Pedersonek mit raktak ossze erre a meccsre. Mindenki az RPO-rol aradozott, nyilvan alig hasznaltak, volt helyette zsebiranyito Foles. Raadasul kvazi hiba nelkul (INT nem az ove volt), kis helyekre is jol dobta meg. Jeffery hihetetlen labdakat huzott be (amig ra nem raktak Gilmore-t), Ertz kulcsszituaciokban villant, a futojatek is ult, remekul blokkolt a fal is hozza, kozben meg Foles-t is megvedtek.
Pats reszrol: igazabbol kb ugyanezt el lehet mondani (talan a futojatekot leszamitva, bar ott is voltak felvillanasok). Cooks elvesztese utan is vegigmentek szinte az osszes drive-ban, hihetetlen mennyire nem latszott meg a hianya. Nuanszokon mulott, mindket csapat boven letett annyit a palyara ami eleg egy gyozelemhez, de hat valakinek ki kellett kapnia…

Biraskodasrol max a Clement TD-t lehet vitatni, Ertz-e teljesen egyertelmu (ha 3 lepes + elorevetodes nem minosit futonak akkor semmi…). Kivancsi leszek hogyan akar valtoztatni az elkapas szabalyain. Ha belenyulnak elsore szinte biztos rosszabb lesz (mi az ami elsore sikerul?), de remelem nem fognak visszakozni, es elobb-utobb lesz valami normalis rendszer erre.

Lehet lassan tenyleg eljon a generaciovaltas. Philly, Rams, Jags, Vikings, 49ers, (Titans?). Csomo fiatal csapat akiknek most nagyon fenyesen nez ki a jovo. Meddig tud meg fent maradni vajon az a generacio amiben a magyarok (fokent) elkezdtek NFL-t nezni (Manningek-Brady-Brees-Big Ben)?

Melto lezarasa egy nagyszeru szezonnak!

Csabesz20
Csabesz20
Reply to  szentvik
2018-02-05 14:54

Igen, számomra is teljesen érthetetlen volt, hogy a meccs kezdeti szakaszában Rowe őrizte Jeffreyt. Az első TD ezen múlt.

katonadani
2018-02-05 11:41

Ez a kedvenc statom estéről (amellett, hogy Eagles Super Bowls: 1)

Punts: 1
Passes to QBs: 2

tmbb
tmbb
Reply to  katonadani
2018-02-05 11:46

New England punts=0

ClayMatthews52
Reply to  katonadani
2018-02-05 15:43

am nem akarok megmondóemberkedni (meg nem is ehhez a kommenthez jön), de Wentz kiesésénél egyből írtam neked, hogy én annyira nem aggódnék Foles miatt, láttuk már őt nagyon jól játszani. Aztán mondtad, hogy Folest azóta tönkrevágták az edzők, Pedersonnál meg nem ismerjük. Ezek szerint Pederson ilyen jó QBsuttogó, meg úgy összességében motivátor.

katonadani
Reply to  ClayMatthews52
2018-02-05 18:47

az biztos, hogy Folesszal kapcsolatban tévedtem

Joco88
Joco88
Reply to  katonadani
2018-02-05 16:21

És van még egy olyan csapat, aki egy szezon összes meccsén, az utolsó 2 percben nem engedett TD-t?

tmbb
tmbb
2018-02-05 11:55

Gratula a Phlillynek,most nekik jött ki jobban a pisztolypárbaj.
Eartz TD-je vitán felüli,viszont Clement-nél a new yorki központnak sikerült megint az egész szezonbeli felfogásukat törölni!
Lehet,hogy ezen nem múlt semmi,de akkor is totális a következetlenség!
Nem hinném,hogy Butler beteg lett volna a meccs alatt(elötte igen),de azt gondolom ez volt BB legrosszabb húzása,hogy valószínűleg bünti miatt nem játszatta.
Nehéz holtszezon következik a Patriots számára(bár felrepült a hír,hogy JMD mégis marad),de nehéz szezon következik mindkét csapat számára is.
A Phillynek sem lesz sétagalopp 2018 és a neheze(marad-e mindkét irányító) csak ezután jön majd.

Hurrá Torpedó
Hurrá Torpedó
2018-02-05 11:59

Óriási meccs volt.
A cikkel ellentétben azonban nem merném állítani, hogy a jobb coaching győzött. zseniális volt mindkét oldalon a támadások hívása. Igen, volt váratlan az Eagles-nél a Foles TD, de ez csak egy sima trükkös play. A másik oldal is ugyanúgy hasított, a támadójáték a második félidőben, olyan volt mint kés a vajon. A Philinél voltak megakadások, de mindig kijöttek belőle (gondolok itt a két negyedik és x szitura). Persze ehhez kellett tökösség, pl a TD-nél, és kellett a muszáj a negyedik negyedben hátránynál a 4 és 1-re.
A védelem mindkét oldalon szar volt. kár tagadni. fogalmatlan volt mindegyik védősor. Ez a Phili-től abszolút nem volt elvárható, az edzők nagyon rosszul dolgoztak (vagy a NE offense volt többszörösen emberfeletti?). NE védelmet meg lehet etetni, ez is nyilvánvaló volt, de persze azon az oldalon is játszani kellett, magától nem lett TD.

Szerintem két kulcs mozzanat volt, ami miatt elbukta a NE a meccset. a 4 and 1, és a fumble. Bármelyik megvan, a Phili nem nyerhetett volna, így tartom, hogy a meccset a NE vesztette el.

polo62
polo62
Reply to  Hurrá Torpedó
2018-02-05 13:15

egyértelműen a jobb coaching győzött, akármennyire fáj is kimondani. és még azt is mondanám, hogy az edzőkön múlt. mondhatjuk akár a Butler esetet is, de szerintem nincs más edzői stáb, aki ilyen tökös lett volna BBék ellen azokban a helyzetekben. és az nem csak egy trükkös play volt sajnos. belevágták a D# arcába 4.re!!! azt, amit Bradyék nem tudtak megcsinálni, ráadásul egyből td. ennél demoralizálóbb nincs. Patricia próbálta rendbetenni a védelmet, de a Philly mindig tudott újítani, nem fogytak el a játékaik, és ami a legfontosabb volt, nem estek pánikba amikor elkezdett fogyni vagy elfogyott az előny. és ez kizárólag az edzők érdeme

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  polo62
2018-02-05 22:58

Másik, a felpattanó int semstörte megma sasokat Az is fontos mozzanat volt.

Gábor Kakuszi
Gábor Kakuszi
2018-02-05 12:00

1. Gratula az Eaglesnek, szenzációs volt, amit csináltak egész szezonban! Csodás meccsen a jobb csapat nyert, csúnyán outcoacholva is lettünk
2. Cooks kiütése mészárlás volt, helmet to helmet, mint a kinti kommentátor is mondja, nem ezen múlt.
3. Az amerikai focihoz jobban értesz, de a sportról fogalmad sincs. Méghogy jobban akarta a győzelmet??? Mindkét csapat küzdött, a jobbik nyert. Még a hail marynk se volt esélytelen. Ezzel a motivációs vonallal még degradálod is az Eagles sikerét. Azt állítod, hogy ha a Pats igazás akart volna, akkor így is nyert volna.
4. A Dinasztia végével jó lenne megvárnod, hogy egyszer ne jussunk rájátszásba, ahogy a jó politológus mondja, wishful thinking.

Dolby
Dolby
2018-02-05 12:20

Védelmek nélküli Super Bowl…
A két irányító és mindkét támadófal megérdemli a maximális elismerést, ami ugyanezzel a lendülettel a védelmek abszolút kritikája is!
Jómagam a támadó focit szeretem, de ha egy Super Bowl lemegy egyetlen egy sack-vel, akkor arra már én is eléggé rosszallóan pillantok!
Ha bárki csak annyit lát, hogy a két irányító összedobált 850 yardot, 6TD-vel megspékelve, nevek, bármiféle megjelölés nélkül, az csak arra gondolhat, hogy egy középsulis és/vagy egyetemi bajnokság meccsének a stat-lapját látja… a legelvakultabbak sem mondanák soha, hogy ez egy Super Bowl lőlapja…
Extrém jó irányítók, legalább ennyire gyenge védelmek, én ezt láttam!
Motivációs hiányt, vagy épp extra érzelmi löketet belekeverni ebbe a Super Bowlba, szerintem teljesen felesleges!

Orwell_1984
Orwell_1984
Reply to  Dolby
2018-02-05 13:27

De azért a végén mégiscsak egy sack-fumble páros volt a kulcsmomentum… ;)

Dolby
Dolby
Reply to  Orwell_1984
2018-02-05 17:35

ja…. az egész meccsen az az egy… :)

MouSkétás
MouSkétás
2018-02-05 12:31

comment image

Wide open
Wide open
2018-02-05 12:37

Remek mérkőzés volt, nagyon élveztem az elejétől a végéig (a Half time show-t különösen mert ennyire amatőr playback-es tragikomédiát még a világ nem látott, szakadtunk a röhögéstől mind). Igazi high fly offense volt mind a két oldalt, érzésem szerint sem Bradyék sem Folesék ebből nem tudtak volna többet kihozni. Ami igazán meglepett az inkább az hogy mennyire inkompetens volt a védelem mind a két oldalt (különösen a Patsnél) a végén már kajak aggódtam hogy most komolyan lehoznak egy SB-t sack nélkül… :D Az év jinx-e volt.
Ertz TD-je real timeban nagyon incomplete-nak tűnt, de visszajátszás alapján az sima TD, azzal nem is volt gond. Viszont őszintén mondom hogy Clement kapcsán kicsit átverve, megvezetve érzem magam. Az idény során egyre inkább kezdtünk a haverokkal ráérezni erre az idióta szabályra, hogy mi lesz végül elkapás és mi nem. Clementnél egy emberként jelentette ki mindenki hogy ezt bizony vissza fogják fújni….. és pont hogy nem. Ha Pats szurker lennék akkor most tuti bíróznék (hehe ironic), semlegesként a konzisztencia hiányát érezve erősen furcsának tartom a döntést. Csak abban tudok reménykedni hogy esetleg ez az eset is rámutat a szabály gyengeségeire és ezt majd egy új, egyszerűbb szabállyal fogják honorálni az offseasonben.
All in all, nagyon erős zárása volt ennek az idénynek, remek meccs volt. Gratula az Eaglesnek, ennyi szívatás után már rég kijárt nekik egy trófea. Jövőre Chargers győzelmet kérnék az égiektől. Elférne Riversék háza táján is egy hasonló underdog sztori ;)

Orwell_1984
Orwell_1984
Reply to  Wide open
2018-02-05 13:22

“Ha Pats szurker lennék akkor most tuti bíróznék (hehe ironic), semlegesként a konzisztencia hiányát érezve erősen furcsának tartom a döntést.” Igen, ez bennem, mint Eagles drukkerben is felmerült. De arra is emlékszem, hogy amikor a Steelers nem kapta meg azt a TD-t, akkor többnyire az volt a konszenzus, hogy az ilyen TD-ket meg kellene adni, én is ezen a véleményen voltam. De én is azt remélem, hogy ez az újabb ellentmondásos, bár szerintem jó döntés, végre segít tiszta vizet önteni a pohárba, már csak a pont gazdagabb focit is elősegítve.

Wide open
Wide open
Reply to  Orwell_1984
2018-02-05 13:50

Én nem bonyolítanám túl a dolgot: birtoklás + 2 láb lent, aztán csókolom. A világ vicce volt anno James visszafújt TD-je is, mert bár a szabály szerint helyes ítélet született, de az ember igazságérzetét ezek azért komolyan sértik.

Orwell_1984
Orwell_1984
Reply to  Wide open
2018-02-05 14:19

Igen, ez ilyen egyszerű lenne, ha nem különböztetnék meg más eseteknél is a futó és az elkapó játékot, ezért tartanám szükségesnek itt is külön venni. De egyetértünk, hogy a játék szellemével ellentétes, ahogy ezt most alkalmazzák…

katonadani
Reply to  Wide open
2018-02-05 18:46

Clementnél pont a birtoklás a kérdés

Wide open
Wide open
Reply to  katonadani
2018-02-06 15:11

Szerintem nem kérdés hogy nem volt meg rendesen a birtoklás. A Philly-t ott a pályán hozott döntés mentette meg (ugye a “stands” lett a végső verdikt, nem pedig a “confirmed”). Ezért is furcsállom nagyon az ítéletet, de hát nem én voltam a játékvezető, szóval “It is what it is.”

Orwell_1984
Orwell_1984
2018-02-05 13:19

Erre a birtokolta, nem birtokolta dologra, elkapás volt-e nevetséges vitára egy egész egyszerű szabályt lehetne hozni: mint ahogy a vonal melletti elkapásoknál az az alap szitu, hogy 1. két lába bent ért le, 2. miközben már nála volt a labda és 3. a kilépés után sem vesztette el. Nagyjából ezt a sémát lehetne a TD elkapásoknál is alkalmazni azzal a nem apró különbséggel, hogy nem számít, hogy megmozdult-e a labda, ha csak átnyújtja/leérinti azt: 1. birtokolja a labdát és 2. két lába lent volt, 3. az egyik lábával lépett még egyet, tehát a kvázi harmadik lépéssel futóvá vált, 4. a labda áthaladt a gólvonal síkja fölött. És itt vége is van. És el kéne felejteni azt, hogy megmozdult-e utána a labda vagy sem.

renningan
renningan
Reply to  Orwell_1984
2018-02-05 14:34

Ez lenne a normális. De itt megkülönböztetik a sideline és a pályán lévő elkapást, hogy megye-e a földre magától vagy lökik stb. Túl lett bonyolítva a végtelenségig.

katonadani
Reply to  Orwell_1984
2018-02-05 18:46

pont a “birtokolta” kifejezés a szubjektív a szabályban. Emiatt kérdéses a Clement TD is

wolandrule
wolandrule
2018-02-05 13:57

Brady> Belichick, ez tegnaptól nem kérdés szerintem, nekem eddig sem volt. Gyakorlatilag védelem, rúgó nélkül majdnem megoldotta, nekem nagyon fáj, hogy az elképesztő munkát végző támadófal egyetlen hibája sokba került. Nyilván az a labda is valakinek a sípcsontjáról az Eagleshöz pattant, de végig olyan érzésem volt, hogy itt ma minden ülni fog nekik, ki volt írva.
Megérdemelten nyert a Philadelphia, nekünk meg le kell vonni a következtetéseket. BB, a nagy védelmi guru, ehhez képest kiveszi a meccsből a CB2-t, és érdemben semmit nem tudott hozzátenni a védelemhez, pedig ironikus módon egy 4. kísérletet kellett volna fogniuk a végén és megvan a meccs.
Sok olyan szitu volt, amikor azt mondtam, hogy ha ez megvan megfordul a momentum, de minden esetben rosszul jöttünk ki ebből. Bademosi bénázása 3. kísérletnél (td lett a vége), a necces TD-k, én mindkettőt megadtam volna, de a szabályok szerint Clementé nem volt az, a benyelt 4. kísérletek, a red zone bénázásunk az elején (miért kellett nekimenni az első félidőben a FG helyett mester??? ráadásul egy ilyen hívással…), stb.
Brady az összes SB-on vagy fordított a végén, vagy előnnyel adta át a terepet a védelemnek (még ha nem is mindig játszott jól), elképesztő az ember, őt nagyon sajnálom.

renningan
renningan
Reply to  wolandrule
2018-02-05 15:03

Szvsz ez volt az egyetlen olyan SB eddig, amit Brady egyedül nyerhetett volna meg. A Giants ellen kétszer nem tudott mit kezdeni, pedig 20 pontot kellett volna csak szerezni, karrierje első három SB-jét a védelem és Vinatieri nyerte, a Falcons elleni meccsen pedig bár ő jött fel a végén, de nem a védelem miatt volt csak három pontja az offense-nek három negyeden át (btw az a defense úgy, hogy végig a pályán volt, csak 3 TD-t engedett csak a liga legjobb offense-ének, szerzett egy fumble-t és kisackelte Matt Ryanéket FG pozícióból, ez is minimum csapatmunka volt).

Szerintem nagyon, nagyon messze vagyunk attól, hogy bármelyik irányítót akárcsak egyenlősíteni lehessen Belichickkel, nehogy értékesebbnek vagy fontosabbnak titulálni. Erről Aaron Rodgers vagy Peyton Manning is sokat tudna mesélni, ahogy Doug Pederson is. Nem Wentz miatt nyer SB-t az Eagles, ahogy messze nem csak Brady miatt ötszörös bajnok a Pats.

De ez az én véleményem :D Brady semmit nem ért volna el a Lionsben (ahogy talán Manningen kívül senki sem, mert egy Jim Caldwellel csak ő volt képes SB-ig jutni), ellenben BB jó eséllyel, legalábbis Matt Casselből vagy Jimmy Gből kiindulva, azért egy két gyűrűt biztos hozott volna egy Stafforddal is 20 év alatt :D

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  renningan
2018-02-05 15:58

Ezt a karrierje első három SB-ját a védelem nyerte meg arra utal, hogy abból azért nem mindet láttad.

Fogalmazzunk úgy, hogy mind a három igen nagy szerepe volt TB-nek. A Carolina ellenit konkrétan megnyerte a védelem gyengélkedése ellenére. A többi 4 közös munka volt, a legelsőn nyilván nagyobb volt a védelem szerepe. Az ellen Seahwks ellen senki, soha nem lett volna képes futás nélkül nyerni csak TB, a Falcons ellen gyenge kezdés után a végén 4 TD és egy mezőnygól nem igazán kell magyarázni, most meg 500 yard fölött egy elit védelem ellen, szerintem nincs mit megmakkolni. TB a legnagyobb, tényleg ezt vitatni komolytalan. Ez a hol nem lett volna belőle semmi megint olyan légből kapott durrogtatás, mert senki nem tudja mi lett volna ha… Itt elég jól játszott baromi sok meccset, idényeket hozott elfogadható védelem nélkül, első körös elkapó, vagy kiemelkedő futó nélkül. Egy Megatronnal szerintem meg jó párszor SB-ba jutott volna.

BB órási edző nem is kétséges, sajnos mostanában azért pár fájó tévedése is volt. Elengedett olyanokat akiket nem kellett volna, és ezek a fegyelmezések is sokba kerülnek mostanában. Mert egy jó Collins, egy jó Butler, azért hiányzott tegnap.

wolandrule
wolandrule
Reply to  csak ezt ne
2018-02-05 16:14

Ennyi.

renningan
renningan
Reply to  csak ezt ne
2018-02-05 22:21

Egy jó Collins tavaly sem hiányzott, a Brownsban is középszer. Egy jó Jones talán hiányzik, de tavaly ő sem hiányzott. Ne legyen már egyszer egy csodálatos döntés másszor pedig pocsék. Ha nyer a csapat, akkor BB egy zseni, aki tudja, mikor el elcserélni Mankinst vagy Collinst, amikor pedig kikap, akkor tévedett, hogy x-y évvel ezelőtt meglépett valamit. Cmon man, nehogy már minden idők legjobb edzőjére akarjátok kenni a vereségét.

Még Brady is elismerte, hogy szerencséje volt, hogy jókor volt jó helyen. Aaron Rodgers, Peyton Manning, Drew Brees és még sokan mások tudnának mesélni arról, milyen szar edzők alatt elbaszni a legjobb éveket.

Berúgni egy mindent eldöntő mezőnygólt pedig közel sem egyszerű. Kérdezzétek pl a két évvel ezelőtti Vikingst vagy most Gostkowskit.

Komolyan mondom, nem értem ezt a logikát, ezt a Brady mosdatást, ráadásul BB kárára, mintha miatta soha nem veszített volna a csapat, vagy ne lenne benne a rossz teljesítményben, csak a jóban. Egyébként csak halkan jegyzem meg (és most nem Bradyt bántom, hanem BB-t védem), hogy most végre megtapasztalta Brady, hogy milyen az, amikor szarul játszik a csapat körülötte, amihez eddig baromira nem szokhatott hozzá. És bebizonyosodott, hogy ő is pont annyira ember, mint Rodgers, Manning vagy bármelyik korábbi klasszis irányító, hogy ez egy csapatsport, és legyen bárki bármekkora legenda, egyedül nem képes csodát tenni. Ennyi. Ettől még bizonyára naponta összeteszi a két kezét, hogy nem Jim Caldwellnek vagy John Foxnak vagy Mike McCarthynak hívják a főedzőjét.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  renningan
2018-02-05 23:19

Tényleg mentegeted amit írtál TB-ről? Kár érte, mert ez egy tényleg nagyon szerény vélemény volt, és most, hogy kifejtetted, hát csak rosszabb lett a helyzet. Ne haragudj, de csak a vicces jelzővel tudom illetni. Ahhoz Tolsztojt le kéne nyomnod írásban, és hidd el erre semmi esélyed sincs, hogy beadd nekem, hogy nem TB a legjobb irányító. Ezt a részt hagyhatjuk.

BB. Nyilván zseniális, legendás edző, és ezt most elrontotta, bár eddig ezt nem állítottam, pláne a bűnbak részt meg ilyesmi. Szeretsz mások szájába adni olyanokat, amiket nem is mondott, ez nem etikus, erre figyelhetnél!

De ha már inzisztálod, vajon ki rontotta el? Lenin, vagy én a tévé előtt? Ez a védelmi produkció, – és nekem sokkal jobban fáj, mint neked, olyan elfogadhatatlan volt, hogy a legnagyobb tisztelettel sem tudok örülni neki. Nyilván ez semmit nem von le a korábbi és remélhetőleg további zseniális tevékenységéből. Szerintem éppen a hihetetlen karrierje miatt szabad ezzel a teljesítménnyel kapcsolatosan nem örülni. (A te csapatod, nem tudom melyik az, de ha annak megfelel ez a produkció, abba bármikor belenyugszom.) Ez most sajnos nem volt sem jó, sem közepes, ez konkrétan bűn rossz volt a Patriots D részéről. És ne találd már ki, hogy senki nem hiányzott ebből a D-ből, meg a terv is nagyszerű volt, vagy kötelező volt így játszani mert ez se túl hiteles.

Egyébként elég álságosnak tartom ezt a BB iránti hirtelen nagy áhítatod, a cikkedben, cikkeidben megfogalmazott, most már akkor ezekről is kimondom, orbitális tévedéseid és amúgy a rosszindulatot sem nélkülöző megállapításaid után – a Pats-el és BB-vel kapcsolatosan. Dinasztia vége, kötelező tánc, bírók nyerték meg az elődöntőt stb.

Úgyhogy ne tőled tudjam már meg, hogy kell nekem a Pats-nek szurkolni! Köszi de inkább ne.

Ennyi, és tényleg legyen elég ennyi.

acsdav2
acsdav2
Reply to  renningan
2018-02-05 17:28

Ne haragudj,de ez a Vinatieri duma….. Dome-ban 48 yardról és félig dome-ban 43 yardról berúgni nem egy elvárható teljesítmény egy rúgótól? Komolyan, ne vicceljünk már, csapatmunka volt az is és mindenki tette a dolgát.

tmbb
tmbb
Reply to  renningan
2018-02-05 20:21

A második Giants elleni meccsen cserben hagyták az elkapói.

Hans Castorp
Hans Castorp
Reply to  wolandrule
2018-02-05 19:36

Brady>Belichick, ilyen marhaságot. Mintha egy forma 1-s pilótát hasonlítanál az autó tervezőjéhez.

acsdav2
acsdav2
2018-02-05 14:55

1. Én a yard zuhatagot inkább onnan közelíteném meg, hogy egy jó O-t nincs védelem aki megtudna állítani, ha tökéletesen működnek a hívások és senki nem hibázik a támadók közül. Szerintem tegnap is ezt láthattuk inkább, persze voltak védelmi megingások is.
2. Az 1.pontból kiindulva szerintem nem hibáztathatók a Pats edzői a védelemért. Láthattuk az NFC döntőn, hogy a No.1. Vikings D-t is simán lemosták a pályáról. Akkor mindenki azt mondta, hogy csak rossz napja volt a liláknak, én most inkább azt mondom, hogy az Eaglesnél állt össze ennyire a támadósor.
3. Renningan szavaival egyetértek. Most én is azt éreztem, hogy nem a világ vége, ha kikap a Pats. Én ebbe leginkább azt látom, hogy Brady már megelőzte Montanát (BB pedig Nollt). Eddig meg volt az a plusz löket, hogy a csúcsra érjen. Odaért, nem tud már feljebb kapaszkodni. A megítélésén már semmit nem változtat egy újabb siker és ezt ő is tudja. Ha valaki szerint 5 gyűrűvel nem ő a legjobb, akkor 6-tal vagy 7-tel se lesz.
4. Ha valamiért hibáztatni lehet a Pats edzői stábját az az, hogy nem tudnak mérkőzést kezdeni. És ez már tendencia. A legutóbbi 4 PO meccsen, mindig az ellenfél szerezte meg a vezetést és csak a Titans ellen nem volt 2 labdabirtoklási a hátrány. Erre egyszerűen nem lehet építeni, hogy Brady majd mindig megfordítja. Ha nincs 15-6-nál az óriási mázlival szerzett Harmon INT, akkor ez is 3 labdabirtoklásnyira nőtt volna.

nullaegy
2018-02-05 15:45

“Nick Foles nem egy jó irányító”

Őszintén, mégis mi a cukrom a jó irányító mércéje, ha nem az, hogy egy ilyen meccsen de facto irányít és győzelemre vezeti a csapatát? :) Túltekintve a statokon meg a médiahájpon. Többször odaszúrta triple coveragebe, zsigerből nyomta 4th downra, 60 perc alatt egyszer se hozták zavarba. Ha nem volt ott a play, higgadtan kidobta oldalra, ha hozzáért a védő, ellépett tőle. Egy nyamvadt homályt se dobott, amiből még Bradynek is volt pár. Volt összesen három magas passza, de még abból is jó lett az egyik. Ha Bradyt nem számítva összehasonlítjuk az elmúlt évek irányítóteljesítményeivel a Super Bowlban, mások a közelébe se érnek. Foles ráadásul nem csak sodródott az árral, és hagyta, hogy megnyerjék neki a többiek, vagy összehozott 1 db kritikus playt egy teljes játékidő alatt, hanem a nyakába vette a csapatot, és driveról drivera megcsinálta ezt. Nem hogy backupnak túl jó, de Miamitól Baltimore-ig a fél ligában kezdő lehetne. Persze úgy nehéz, ha még mindig álomvilágban ringatják magukat az ilyen csapatok, és az Andrew Luckok után csorgatják a nyálukat, akiről mellesleg három éve nyilvánvaló, hogy nem lesz belőle már semmi. Maga Brady a tökéletes példa, fogsz egy mentálisan rohadt erős és fegyelmezett QB-t, nem is kell tudnia mindent, de lehet vele nyerni. Jacksonvilleben vagy Carolinában összetennék most a kezüket egy ilyen “nem jó” irányítóért.

Orwell_1984
Orwell_1984
Reply to  nullaegy
2018-02-05 16:00

Talán annyiban igaz az, hogy “nem jó irányító”, hogy ha egy csapat az SB-t célozza meg szezon elején, akkor nem Foles-t választja franchise irányítónak. Mert azért az teljesen más, mint beugrani és a csapatnak nincs más választása, mint vállvetve támogatni őt, mindent a keze alá játszva. Utóbbi alatt értve azt is, hogy Wentz sérültként maximálisan odatette magát, hogy támogassa Foles-t és nem azon gondolkodott, hogyha most jól teljesít, akkor jövőre meginoghat a helye. Ettől még Foles jó irányító, de pályafutása során kezdőként csak 1 jó éve volt, az is 4 éve… Szóval annyira azért mindenképp jó irányító, hogy a kispadot koptassa Wentz mögött pályafutása hátralévő részében, bár én örülnék, ha maradna.

nullaegy
Reply to  Orwell_1984
2018-02-05 16:39

Szóval Foles nem lehet kezdő irányító egy jó csapatban az eddig mutatott játéka alapján? Ezzel gyökeresen nem tudok egyetérteni, főleg egy olyan évben, amikor Case Keenum és Blake Bortles is konferenciadöntőt játszott. Azt meg kb. senki sem tudja a szezon előtt, hogy playoff/SB esélyes-e valójában a csapata (lol Giants), tehát nem úgy igazolnak irányítót, hogy oké, te 6 W-t fogsz szállítani tesa, de a másik meg 11-et. Az is ritka, hogy egy csapat nagyon válogathasson. Ott volt példának a Tampa, az Oakland, a Baltimore 2x, a Carolina 2x, a Seahawks Hasselbackkel, Kaepernick, madafakin Rex Grossman, csak hogy soroljak párat a 2000-es évekből… A borzalmas Osweiler+Peyton Manning kombó két éve. Akkor ők nem gondolták komolyan a SB runt? :) El vagyunk kényeztetve az elit irányítókkal, pedig évről évre bebizonyosodik, hogy önmagában semmire sem garancia a meglétük.

Foles karrierjét Chip Kelly és Jeff Fisher széttrollkodta. Ha Kelly nem tradeli el, a mai napig a kezdőnk lenne, és nem draftoltuk volna Wentzet sem. A Ramsben sem segítséget, sem bizalmat nem kapott. KC-be backupként került. Most hogy igazi lehetősége kínálkozott, élt vele. Még a kihagyott és eltékozolt éveket beleszámolva is sokkal többet ért el, mint számos sztárolt irányító.

Orwell_1984
Orwell_1984
Reply to  nullaegy
2018-02-05 16:58

Meggyőztél! :)

renningan
renningan
Reply to  Orwell_1984
2018-02-05 22:03

NE legyen senkinek sem illúziója. Se Keenum, sem Foles, se Bortles nem lesz jó eséllyel hosszú távon franchise irányító és pláne nem ad értük senki első kört. Pont úgy, ahogy Matt Cassel sem volt franchise irányító, hiába hitte azt a Chiefs.

Bridge QB-nak elvihetik őket, de nem többnek. Az, hogy Foles jól játszott, az pont annak köszönhető, amiért Wentz MVP-nek tűnt: mert olyan rendszer volt körülötte és olyan csapat, amiben még Geno Smith is kezdő irányítónak tűnt volna. Ez az Eaglest, nem pedig Folest minősíti.

Persze, egy jó csapatban lehetne kezdő irányító, de egy jó csapat nem egy Folest fog szerződtetni. Rossz csapatban pedig ő is pocsék lenne, így az éréke korlátolt. Legalábbis szerintem. Sem a Broncos, sem a Cardinals nem vele virágozna fel újra, mert ott szarból kell várat építeni, arra ő pedig nem képes.

nullaegy
Reply to  renningan
2018-02-06 17:40

Nekem illúzióim nincsenek, gyorsan ki fog derülni, hogy valójában milyen piaca lesz Folesnak, és valószínűleg nem lesz olyan borzasztó kapós. Viszont pont erről a trendről beszélek, a franchise irányító mint fogalom maga az illúzió. Egyrészt nem csak franchise irányítóval lehet nyerni. Warner és Brady sem volt az, amikor először odakerültek. Másrészt egy franchise irányító is bármikor lábon lőheti a saját csapatát: Eli, Romo, Stafford, Rivers, Palmer, Flacco…

Sokszor elég sokat mondogatni valakiről, hogy franchise irányító, aztán előbb-utóbb az emberek többsége elhiszi. Ryan Tannehillről pl. a mai napig ezt állítják, pedig kifejezetten gyengébb képességű játékos mint Foles. Bortlest és Keenumot pedig nem mint potenciális “franchise irányítókat” hoztam fel, hanem az ellenkezőjére példaként, hogy velük is lehet sikereket elérni. Pont a jobb edzői teljesítmény hiánya miatt nem ők kerültek végül a Super Bowlba. Ahol van franchise irányító, ott is kell mellé a jó stáb, különben szélmalomharc mint Atlantában vagy Green Bayben.

Szvsz nem értek egyet azzal, hogy egy jó csapat nem egy Folest fog szerződtetni. Azt fogják szerződtetni, aki az elérhető legjobb – és ez adott esetben lehet Foles is. Az pedig eredmény szempontjából a nap végén nem számít, hogy franchise irányítónak hívják-e a mukit vagy sem, ha mindent képes lekezelni és kivitelezni, amit a stáb kér tőle. Még egyszer, Brady is ebből nőtte ki magát azzá, ami ma.

Eszemben sincs elküldeni Folest. De ha a Cardinals a 15+aprót odaadja Foles+32-ért, inkább azon lennék meglepődve, hogy Howie nem rabolta le őket jobban. :)

acsdav2
acsdav2
Reply to  nullaegy
2018-02-05 17:40

Ne feledjük az se, hogy a kiemelkedő 2013-as szezonja után, 2014-ben se volt rossz a sérüléséig. Az, hogy Fisher alatt meg nem volt jó, szerintem most már nem bizonyít semmit, látva Keenum és Goff játékát. Szóval szerintem is simán kezdő szint Foles.

csak ezt ne
csak ezt ne
Reply to  nullaegy
2018-02-05 18:55

Foles kezdő helyet érdemel ezen nem is lehet gondolkodni. Denver és Arizona, ahol minimum PO-ig vihetné a csapatot. Bills, Jets, ahol kereshetne is mellé. Esetleg Dolphins és Jax is szóba jöhetne.

Tényleg ne hülyéskedjünk már, egy főcsoport döntőn, meg egy SB-on, az utóbbin folyamatos teljesítménykényszer alatt, remek teljesítményt produkált, és emellé ott van az újonc éve is. Ennél jóval kevesebből is minimum 5 évig kezdő lehet valaki, nem is gyengécske csapatoknál. Luxus padoztatni, egy első kört is kaphattok érte simán. Én olcsóbban nem engedném.

United82
United82
2018-02-05 19:30

Dinasztia vége? Ha valamit megtanultam nfl-t követő “pályafutásom” 16 éve alatt akkor az az h Tom papàt és Bill bácsit nem szabad leírni. Boldolom h jövőre a Pats védelme top10 lesz minden tekintetben és újra minimum AFC döntő lesz annak ellenére h a ket koordinátor lelép.

98
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x