Connect with us

Prémium cikkek

Amari Cooper szerződése olyan, mintha egy ötödikes rakta volna össze

Amari Cooper a liga második legjobban fizetett elkapója lett, miután a Cowboystól kapott egy 5 éves, 100 millió dolláros szerződést. Tekintve, hogy például a Falcons mennyire speciális szerződést kötött Julio Jonesszal, vagy hogy milyen apró finomságok vannak akár Ryan Tannehill új kontrakusában, azt hihetnénk, hogy itt is van valami csavar – pedig nem. Amari Cooper szerződése olyan egyszerű, mintha egy ötödikes rakta volna össze házi feladatként.

 

 

Cooper egyértelműen a liga legjobb elkapói közé tartozik, óriási szerepe volt abban, hogy a Cowboys legalább a rájátszás közelébe jutott az elmúlt két évben. 25 meccsen 1900+ yardot és 14 TD-t szerzett a csapatban, Dak Prescott kedvenc és legveszélyesebb célpontja, a megtartása prioritás volt. Ennek fényében az sem lett volna meglepő, ha rekordfizetést kap valami brutális garantált tartalommal – ezzel szemben egy 2+1+1+1 éves szerződése van, a csapat pedig szinte bármikor azt tehet vele, amit csak akar. Egy sztártól nem ezt várnánk.

 

A szerződés

 

[ppp_patron_only level=”3″ silent=”no”]

 

Maga a szerződés annyira egyszerű (legalábbis az eddigi információk alapján), hogy elsőre szinte hihetetlen:

 

 

Cooper mindössze 10 millió dollárnyi aláírás pénzt kapott, amit szépen le is osztott öt évre a csapat. Ehhez jött még a teljesen garantált 2020-as és 2021-es alapfizetés, ami összesen 40 millió dollárt tesz ki. Ezek messze nem rekordösszegek.

 

Továbbá a 2022-es alapfizetése sérülés esetére garantált, illetve teljesen garantált lesz a 2022-es ligaév kezdete után. Tehát nincs semmi trükk, nem hozta előrébb a dátumot egy évvel a csapat, ahogy tette azt a Titans Tannehillel – ergo ez egy sima 2 éves, 40 milliós szerződés, már amennyiben Cooper nem sérül meg.

 

A maradék három évben semmi izgalmas nincs: fixen 20 milliós alapfizetés, semmilyen roster vagy egyéb bónusz. Magyarán a csapat 2022-től kezdve minden szezonban eldöntheti, hogy ér-e neki Cooper évi 20 milliót, és ha nem, akkor gyakorlatilag bármikor megszabadulhat tőle – a táblázat jobboldalán látható, hogy hogyan.

 

Kivágni két évig nem lehet, utána viszont bármikor 10+ millió dollárokat spórolva. Cserélni viszont bármikor el lehet, ráadásul komoly pénzeket felszabadítva, ami hihetetlenül csapatbarát (papíron akár holnap is elcserélhetné a csapat Coopert és az eredeti cap-számához képest spórolna a Dallas, de 10 milliót már kifizetett neki, így ez nyilván nettó veszteség lenne, ezért is van áthúzva az a rész).

 

Mi a helyzet a többiekkel?

 

Cooper papíron és a valóságban is a liga második legjobban kereső elkapója, de ilyen satnya szerződést egy top játékos szerintem még nem kapott:

 

 

A capnövekedés ellenére még mindig kvázi minden téren Julio Jones viszi a prímet, Cooper nemhogy tőle, de a többiektől is le van maradva:

 

  • Az aláírási bónusza nagyon kevés, csak Mike Evans és DeAndre Hopkins kapott kevesebbet, de ők korábban írtak alá, vagy más ódon voltak kompenzálva.
  • A teljesen garantált tartalma csak a 3. legmagasabb, Jones több mint másfélszer annyit kapott.
  • Az első évében 20 milliót kereshet, ami nagyon kevés – ennél kevesebbet csak Mike Evans vihetett haza a legjobban keresők közül.
  • Az első két- és három évében már javít, de itt egy jó nagy DE! A többiekkel ellentétben Coopert az új szerződése második éve után simán ki lehet vágni – így hiába kereshet három év alatt 60 milliót, ha ebből 20 millióért kvázi All-Pro szinten kell játszania.
  • A teljes garantált tartalma sem sok, a 60 millió dollár kevesebb, mint amit Jones, Michael Thomas és Odell Beckham kapott.
  • A szerződése első három évének átlagfizetése pedig még úgy sem lett nagyobb Julio Jonesénál, hogy ő egy teljesen új kontraktust kapott, nem pedig egy már meglévő kétéves szerződést hosszabbított meg.

 

 

Összességében Cooper egy végtelenül csapatbarát szerződést írt alá, ami után az ügynökét illene kivágni. A piac legjobb elkapójának, akire még taget sem tettek és bárhová aláírhatott, ez nagyon sovány. Szinte semmi biztosítékot nem kapott egy formahanyatlás esetére, ráadásul akkor is megvan kötve a keze, ha esetleg szintet lépne a játéka: idén a legtöbb top játékos próbált 3 éves szerződést aláírni, hogy így az új tévés szerződések és növekvő cap függvényében még egyszer leakassza a nagy pénz. Ezzel szemben Cooper lekötötte magát 5 évre egy olyan szerződéssel, amelynek értelmében simán kivághatják, ha gyengén játszik, miközben nincs a kezében semmi arra az esetre, ha javul a játéka vagy drasztikusan nő a cap (az új CBA alapján kvázi lehetetlen holdoutolni).

 

Értékelés

  • Cowboys: A+
  • Amari Cooper: C

 

[/ppp_patron_only]

36 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
36 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
bjeela
bjeela
2020-03-18 08:38

5 évre 20 milla és negyedik legjobb fizu? Itt valamit elírtál…

acsdav2
acsdav2
2020-03-18 09:28

Érdekelne, hogy az ilyen röhejes szerződések, hogy történhetnek meg. Az ügynöknek is az az érdeke, hogy a játékos minél többet keressen. Tartok tőle, hogy itt már egy nagyon kiforrott rendszer van és a csapatok titokban jutalmazzák azokat az ügynököket akik kitolnak a játékossal a csapat érdekében.

slowmotion80
slowmotion80
Reply to  acsdav2
2020-03-18 11:22

nem látom, miért lenne annyira rossz szerződés. 20 milliós AAV, évente 20 millió garantált 2 évig, utána esetleg még egyig, és aztán a még magasabb capből még több pénzre számíthat a FA piacon, ha hagyják elmenni. a sztár FA-ket meg mindig túlfizetik.

renningan
renningan
Reply to  slowmotion80
2020-03-18 11:48

Ha megnézed a többi játékos, milyen szerződést kapott, ez azért nem jó. Ha a Cowboys elengedi, mert szerinte nem ér meg 20 milliót, akkor más sem fog neki annyit adni, hiába magasabb a cap. Ha pedig jól nyomja, a Cowboysnak esze ágában sem lesz emelést adni, legfeljebb a szerződése utolsó évében.

A játékos szempontjából soha nem jó, ha egy 5 éves szerződés csak 2+1+1+1 -es. Minimum 3+1+1-nek kellett volna lennie, de egy magas aláírási bónusszal akár 4+1-est is össze lehetett volna hozni. A két évre 40 millió garantált volt a minumum.

acsdav2
acsdav2
Reply to  renningan
2020-03-18 13:29

Vagy akár csinálhatták volna úgy is, hogy a 22-es fizetés a 21-es ligaév kezdetén váljon garantálttá. Bármi jobb lett volna ennél a konstrukciónál.

slowmotion80
slowmotion80
Reply to  renningan
2020-03-18 17:22

nem biztos, hogy azért engedik el, mert nem ér meg 20 millát,az is megtörténhet, hogy nem engedhetik meg maguknak.

acsdav2
acsdav2
Reply to  slowmotion80
2020-03-18 21:58

Nagyon nem vagy képben….. Eleve nem elengedésről van szó, ha nem kivágásról. Elengedés az amikor lejár a szerződése a játékosnak, de a csapat nem tudja/akarja megfizetni és a taggel sem bosszantja a játékost, hanem kiengedi a piacra. Kivágás az ami megtörténhet Copperrel 2 év múlva, ha a Cowboysnak nem ér meg évi 20M-t a játéka. Az a lehetőség, hogy nem engedhetik meg maguknak csak játék a szavakkal, mert az továbbra is azt jelenti, hogy nekik nem Cooper játéka ér meg évi 20M-t, hanem másra költenék.

slowmotion80
slowmotion80
Reply to  acsdav2
2020-03-19 08:49

egyrészt szemantikai vitáknak sok értelme nincs. másrészt rennigan is elengedést írt, úgyhogy szerintem engedd el. harmadrészt, nagyjából leírtad ugyanazt, mint én, csak több szóban. gratula.

acsdav2
acsdav2
Reply to  slowmotion80
2020-03-19 09:41

Te arról okoskodsz, hogy milyen jó Coopernek, ha 2 év után kivágják, mert a növekvő sapka miatt még magasabb fizuért tud aláírni. Mi ezt magyarázzuk neked renningannel, hogy ha a Dallas kivágja, mert nem ér neki 20M-t a játéka, akkor még 20-at se fog kapni nem, hogy többet az új csapatnál. Ezért kell legalább olyan szerződést kötni amiből legkésőbb 3 év után vághatnák ki, de ha olyan helyzetben vagy, mint Cooper akár 4-et is ki lehet harcolni. Érted már, hogy miért nem ugyanarról beszélünk?

Charlie Firpo
Charlie Firpo
Reply to  acsdav2
2020-03-19 11:57

Egyfelől Slow-val vitába menni önmagában merészség.
Másfelől igaza is van: két év után újra megnézi mindkét fél, hogy mi az érdeke. Simán elviszik több pénzért, ha a Dallas le is mond majd róla, mondjuk Gallup beérése miatt.
És néha, talán van ilyen is: ez egyben kedvezmény a Dallas-nak szerződéskötéskor, aki viszont rögtön ad 40 milliót.

De például ezért nem tudunk Prescottal hosszú távú szerződést kötni, mert ő is rövid távon gondolkodik, a mai 35 millió három év múlva már 50 lesz, ő meg akkor majd azt akarja, nem folyamatosan 35 milliót. (Már ha hinni lehet a pletykáknak.)
Mindenki a folyamatosan emelkedő caphit árnyékában szerződik, és mindenki úgy gondolja, hogy őt illeti meg a növekvő különbözet.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Charlie Firpo
2020-03-19 13:36

1. Most már én is rájöttem :)
2. Ha Gallup 2 év múlva tényleg olyan szinten lesz, hogy egy szinten említjük majd Cooperrel, akkor a Cowboys miért Gallupnak adna 25M-t (mert ennyi jár minimum a sapka emelkedése miatt), amikor Cooper 20M-ért játszik?
3. Ha mégis annyira jó lesz Gallup, hogy őt meg akarják tartani és Cooperre így nincs pénz (pedig továbbra is jól játszik), akkor a Cowboys elcseréli nem pedig kivágja. Az új csapata meg nem fog neki új szerződést adni, mert 3 év még hátra van a régiből.
4.Tehát összegezve: Cooper több pénzt semmiképpen se fog keresni. Ellenben, ha hanyatlik a formája közbe jön egy sérülés és már nem lesz ugyanolyan jó, és senki nem hajlandó cserélni érte, akkor kivágják és még 20-at se fog megkapni.
5. Ez nem engedmény a csapat számára. A csapat így nem áll jobban a cap space-szel, amíg Cooper ott játszik nem lesz több pénz jobb társakra. Engedmény a következő lett volna: évi 15M, de az 3 vagy 4 évre garantált.

renningan
renningan
Reply to  acsdav2
2020-03-19 15:48

Pontosan. Egy kivágott játékos szinte soha nem kap nagyobb pénzt, mint amennyit eredetileg megkeresett – a kivágás eleve egy jelzés, hogy nincsenek megelégedve vele.

Nem véletlenül nézik egy szerződésnél az első három évet. Egy top játékosnál az a minimum, hogy három évig nagyon jól keres és biztosítva van. Cooper csak akkor kvázi fog jól keresni, ha:

1. megsérül súlyosan (de ekkor hosszú távon nyilván sokat veszít)
2. pro bowler/all pro szinten nyomja végig, de akkor meg pont kevesebbet fog keresni, mint amennyit három év múlva, a piacot újra tesztelve kereshetett volna.

Egy ilyen szerződést kötni, ráadásul pont akkor, amikor jön a nagy pénz a házhoz… ezt sehogy sem tudom Cooper szempontjából még fairnek sem ítélni.

slowmotion80
slowmotion80
Reply to  renningan
2020-03-19 15:49

félve kérdezem, hogy olyan nem lehet-e, hogy egyszerűen financiális okokból válnak meg valakitől? (mert pl egy fontosabbnak ítélt játékosra kell a pénz, és el kell dönteni, hogy két sztár közül melyiket tartják meg)?

ahanem
ahanem
Reply to  slowmotion80
2020-03-19 17:44

de, ezért vágtuk ki Trufantot pl. vagyis nem pont ezért, de az alapja az volt, hogy sokat keresett és másra kellett a pénz.

acsdav2
acsdav2
Reply to  renningan
2020-03-19 20:24

Mielőtt elkezditek elemezni a szerződéseket írjatok egy ilyen kisokost a tudnivalókról, mert sokan nem tudják az alapokat. :)

slowmotion80
slowmotion80
Reply to  acsdav2
2020-03-19 15:49

1, lassan mindenki, fárasztó tudok lenni.

2, sok mindentől függhet, pl konzisztencia, hadrafoghatóság stb. azért Cooperben hárommal több NFL-év van benne, és az nagyobb terhelés is. fiatalabban jött a ligába, elvileg esélyes lehet, hogy fiatalabban elkezd hanyatlani (mint pl Tyron Smith, aki most már egy szezont sem tud végigjátszani, mert 9 év NFL lehasználta). másrészt ha Gallup tényleg jól néz ki, akkor szerintem meglépik a hosszabbítást 2020 után, hogy ne legyen sokkal drágább 2021 után hosszabbítani vele.
3, a csere reális opció, csak az a kérdés, hogy nem fog-e holdoutolni (a CBA-t idén nem kísértem figyelemmel, mert egy ideig úgysem lesz itt foci, nem tudom, lehet-e holdoutolni – ez a pont szerintem ettől függ)
4, ennyi volt a piaca. persze mehetett volna több pénzért landoveri libalegelőre játszani évi 8 vagy 9 meccset, de mégsem akart.

azt mondjuk nem értem (és ez nemcsak a Cooper-, hanem a fenti Thomas-bírálatra is áll), hogy miért nem lehet elhinni, ha valaki tényleg nem akarja a szerződésrekordot megdönteni. igen, nyilván, a játékosok nagy része ilyen, de kivételek mindig akadhatnak. ez valahol egy játékelméleti kérdés, és azért valahol mindenki a gyűrűre hajt.

acsdav2
acsdav2
Reply to  slowmotion80
2020-03-19 20:24

3, Ha 3 évig van még érvényes szerződése akkor kiröhögik a holdoutját. Ha minden 2.év után új szerződést akar, akkor kössön 2 évre szerződést. Cousins már elkezdte lehet követni.
4. Thomas esetében még lehet mondani, hogy jó fej volt, csak nála azért nehéz elhinni, mert úgy adták tovább a hírt, hogy rekord deal született. Ha tényleg jó fej lett volna és ő engedett volna a Saints ezt valószínűleg értékelte volna és azt közölték volna, hogy Thomas igazi csapatember, mint Brady volt.
5. Mint írtam amíg Cooper Dallasban játszik sokat fog keresni. Az átlag fizut tekintve semmi kedvezményt nem adott. Nem lesz több helye a sapkában a Dallasnak, nem lesz több esély a gyűrűre. Ha a gyűrű a cél évi 15, de azt 3 évre.

slowmotion80
slowmotion80
Reply to  acsdav2
2020-03-19 23:09

* a harmadik év még mindig garantált 20 millió, az se rossz pénz (persze addigra lehet, hogy nem ez lesz messze a legmagasabb, de egyelőre Cooper sem a legjobb), utána meg már csak két évi hátralevő mellett tud/kell holdoutolni.

Dallaszban amúgy nagy sikere van a fizetések átstrukturálásának, egy adott évi fizuból a vet min feletti részt búnusszá alakítják, és leosztják a hátralevő évekre. lényegében mindig így csinálnak helyet. meg ha olyan a helyzet, akkor ki lehet terjeszteni.

de mint mondtam, nagyon sok mindenbe nem látunk bele, nekünk innen még mindig csak annyi az információnk, hogy a csapat mindig a vet mint akarná legszívesebben kifizetni, a játékos meg a most ever pénz beszedni. az összes többi információ meg rejtve marad, aztán legfeljebb majd évek múltán kiderül.

maradjunk annyiban, hogy érdekes fizetés, sok pénzért, az idő meg majd eldönti.

acsdav2
acsdav2
Reply to  slowmotion80
2020-03-20 08:38

A 3.éve nem garantált! Emiatt nem jó ez a szerződés, nem igaz, hogy nem tudod megérteni….

slowmotion80
slowmotion80
Reply to  acsdav2
2020-03-20 09:50

a ligaév ötödik napján garantálttá válik, úgy olvastam

acsdav2
acsdav2
Reply to  slowmotion80
2020-03-20 10:33

És az azt jelenti, hogy garantált? Nem!

slowmotion80
slowmotion80
Reply to  acsdav2
2020-03-20 15:16

az ötödiken azzá válik. feltéve, hogy nem tűnik el a meccsek felére, mint idén.

ahanem
ahanem
Reply to  acsdav2
2020-03-18 16:14

biztos leírtam vagy 20x az elmúlt napokban hogy Cooper hajlamos meccsekre eltűnni, így ha mondjuk egy bizonyos határt átlép ez a meccsszám 2 év alatt, akkor én biza ki is vágnám. az ügynök meg valszeg úgy volt vele, hogy így több pénzt kaphat overall, mintha egy hosszabb ideig lenne biztos helye

acsdav2
acsdav2
Reply to  ahanem
2020-03-18 21:58

Gondolom te az európai fociban vagy jártas, mert ott csinálják direkt így az ügynökök, hiszen minden egyes klubváltás után jár nekik pénz az átigazolási díjból. Az NFL-ben ilyen nincs, ők csak a játékosok fizetéséből kapnak meg egy bizonyos százalékot. Itt az ügynök vagy szimplán hülye volt vagy ami valószínűbb a sík hülye játékosok ügynökeit lefizetik a tulajok, hogy egy kis bónuszért cserébe a csapatnak előnyös szerződést kössenek.

slowmotion80
slowmotion80
Reply to  acsdav2
2020-03-19 08:49

persze. és ha a játékos erre rájön, akkor még véletlenül sem rúghatja ki és akaszthat pert a nyakába, meg esetleg az ügynöki licencét is elvesztheti.

acsdav2
acsdav2
Reply to  slowmotion80
2020-03-19 09:41

És hogy bizonyítja?

ahanem
ahanem
Reply to  acsdav2
2020-03-19 17:32

európai focit uszkve 12 éve nem nézek/követek, fogalmam sincs hogy melyiben hogy múködnek a menedzserek, de azt még mindig hozzátenném, hogy Cooper többet kapott, mint amennyit ér, még akkor is, ha elvileg maradni akart a Cowboysban és ezért belement a kevesebb (ami még mindig több) pénzbe. Nyilván 3 év múlva ez már kevés lesz de addigra meg úgy is kijátssza magát a keretből. :)

acsdav2
acsdav2
Reply to  ahanem
2020-03-19 20:35

Korrekt az átlag fizuja hidd el nekem.

magyar_newton
magyar_newton
2020-03-18 15:44

Nemértem. Az a baj, hogy minden évben ugyanannyi a cash és a cap hit? És ez miért baj? Éppenséggel pont, hogy nem oldschool, mint ahogy néhány csapat könyvel. Megjegyzem a könyvelt tétel és a yearly cash nem ugyanaz, a pénzt mások is hasonló ütemezéssel kapják, csak a könyvelése van eltolva.
Cooper kapott 40 garantáltat, és tovább három évre évi 20 milliós opciós szerződést. Ez az ő kaliberénél és a jelenlegi árakon éppen rendben van szerintem. Ő nem Julio Jones, annyit nem fog kapni nyilván. Beckhamnél és a többieknél aki pedig tavaly, két éve, stb. szerződtek, többet kapott, ahogy az évről évre “szokás”.

acsdav2
acsdav2
Reply to  magyar_newton
2020-03-18 22:11

Azzal van a baj, hogy nem maxolta ki a lehetőségeit. Ha a piac legjobb elkapójaként lehetőséged van 4 évre 80M-t biztosan megkeresni, miért azt a lehetőséget választod, hogy 2 év 40M biztos és talán további 2 év 40M?

magyar_newton
magyar_newton
Reply to  acsdav2
2020-03-18 22:29

Mert ki adott volna neki ennél többet? Attól, hogy idén egyedül van, még nem fognak neki feltétlenül másfélszer annyit oda dobni, az NFL azért nem teljesen hülye. Coopernek több a fully garantáltja, mint a nemrég hosszabbító Michael Thomasnak, Tyrek Hillnek (az övénél pl. SOKKAL több), Mike Evans-nak. Amondó vagyok, hogy egyiknél se jobb játékos…
Nem volt az az ügynök annyira hülye, jól tudta a játékosának az értékét.

slowmotion80
slowmotion80
Reply to  magyar_newton
2020-03-19 08:49

Mert ki adott volna neki ennél többet?

a Redskins

acsdav2
acsdav2
Reply to  magyar_newton
2020-03-19 09:22

1.A Dolphins Byron Jonesnak olyan szerződést adott amiből 3 év után vágható ki. Az alatt 55M-t fog megkeresni. Egy CB aki közel se akkora név, mint Cooper…. Nehéz elhinni, hogy nem lett volna csapat aki megfizetné.
2. Thomas egy barom volt. Nincs rá más szó. 3 év után kivágható és 45M-t keres az alatt. Ó még Coopert is alul múlja, mert ő tényleg elit elkapó.
3. Hill összeteheti a két kezét, hogy még a ligában van. Az ügye után hálás lehet a Chiefsnek, hogy kitartott mellette. A Chiefs olyan szerződést állíthatott össze amit nem szégyelt.
4. Evans 3 év után vágható ki és az alatt 55M-t keres. De abban benne van az 5. éves opció és 2 éve kötötték. A reális Coopernek 3 év 60M lett volna, de olyan jó időben került piacra amikor 4 év 80M is összejött volna.

ahanem
ahanem
2020-03-18 16:14

nem is olyan hülye ez a kisegér Jones

d zoli
d zoli
2020-03-19 10:46

Vagy Cooper esetleg nagyvonalú volt. Mely esetben jogosult arra méltatásra amit QB-k szoktak kapni ha kedvezményt adnak.

36
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x