Connect with us

Összefoglaló

Feltámadt a Sólyom

Látványos és izgalmas csütörtök esti rangadót játszott egymással az Atlanta Falcons és a Carolina Panthers. Négy héten belül ez volt a második találkozója a két csapatnak, és bár a hazai pálya miatt talán a Panthers volt esélyesebb, Dan Quinn hiányát nem sikerült kompenzálni.

A mérkőzést a Falcons kezdte és egy főleg Julio Jonesra felépített drive végén sikerült eljutni a Panthers red zone-jába, ahol a hazai védelem csak a saját háromyardosán tudta megállítani Matt Ryanéket. 4&1 szituáció volt, de a Falcons nem akart kockáztatni, inkább berúgatott egy 20 yardos mezőnygólt Younghoe Koo-val.

A talán túlságosan konzervatív játékhívás megbosszulta magát, a Panthers TD-vel válaszolt, majd Matt Ryan interceptionje után már 14-6-ra vezetett (a Falconsnak volt ezt megelőzően volt még egy mezőnygólja). A félidő végén mégis az Atlanta örülhetett, egy remek TD-drive-nak és a védelemnek köszönhetően végül 16-14-es előnyből várhatta a folytatást.

A szünetben a Panthersnek nem sikerült kellőképp felpörögnie, és bár soha nem volt egy labdabirtoklásnyinál nagyobb a csapat hátránya, a Falconsnak végig sikerült irányítás alatt tartani a mérkőzést. Tanulságok:

  • Dan Quinn éveket lopott el a Falconstól

Mióta a Falcons elküldte a főedzőjét, a csapat háromból két meccsét megnyerte, az egy vereség is csak annak volt köszönhető, hogy Todd Gurley nem tudott nem TD-t szerezni. Ez elsősorban a védelemnek köszönhető, ami hirtelen képes lett labdákat szerezni és esetenként puntra kényszeríteni az ellenfelet, amire a szezon első öt fordulójában nem nagyon volt példa. Nehéz elképzelni, hogy mi játszódhatott le Quinn fejében, amikor a védelem gameplanjét állította össze, de nagyjából olyan jól végezte a munkáját, mint Adam Gase a Jetsnél, pedig a New York-i kollégájával ellentétben ő még relatíve jó alapanyaggal dolgozhatott.

Quinn hiányában a Falcons védelme ezúttal is jól teljesített. Volt pass rush, működtek a blitzek, Keanu Neal és Deion Jones is szerzett egy sacket, a linebacker Foyesade Oluokun pedig két turnover on downst hozott össze. A mérkőzést eldöntő játéknál is pazar volt a defense: volt nyomás Bridgewateren (már a passza előtt bedobtak egy holdingot a támadófalára), a coverage is jó volt, így Blidi Wreh-Wilson lehúzhatta az irányító passzát a saját red zone-jában. Ráadásul azonnal le is ült a földre, így a csapat lefuttathatta az órát, ami külön üdítő volt a múlt heti fiaskó után.

  • Teddy megéri a pénzét

A múlt heti Saints elleni meccshez hasonlóan a Panthers ismét jól tartotta magát és szorossá tudta tenni a találkozót, de egyelőre nincs annyi tehetség a gárdában, hogy hozni tudja a győzelmeket. Nem mintha amúgy panasz lehetne a csapat játékára: sokan 1/1-esnek gondolták a szezon előtt, tehát bőven túlszárnyalja a várakozásokat.  A labda mindkét oldalán folyamatosan fejlődik a gárda, az offense relatíve jó teljesítményében pedig nagy szerepe van Teddy Bridgewaternek.

Túlzás lenne azt állítani, hogy elit szinten játszik, de vele bárkire veszélyes lehet a Panthers, és az idei szezont elnézve ő jobban megéri a 21 milliós fizetését, mint Cam Newton érte volna. A meccsvégi INT-je nem volt szép, de előtte jól menedzselte a támadósort, volt pár szép futása is, egyszerűen most nem volt meg a győzelemhez kellő kis plusz szerencse, pláne a negyedik kísérleteknél. És persze az sem segített, hogy a harmadik negyedben rövid időre be kellett állnia P.J. Walkernek, aki négy próbálkozásból három yardra volt jó, miután Teddyt kiütötte egy late hittel Charles Harris (ki is állították a védőt, de a Panthers támadásából így csak mezőnygól lett).

  • Még mindig működik a Ryan-Jones kapcsolat

Korábban felmerült pletykaszinten, hogy a Falcons akár el is cserélheti két legjobb támadóját, amire mindkét fél azt válaszolta, hogy eszük ágában sincs elmenni – és a látottak alapján nem is kell elengedni őket. Bár Ryan önmagához képest nem játszott annyira jól (21/30, 281 yard, 1 INT), a Julio Jonesszal kialakított kapcsolata még mindig működik: a veterán elkapó 10 targetből hét labdát húzott le 137 yardért. Illetve azért emeljük ki, hogy Ryannek meglepően sokat kellett menekülnie, amiből hat futás lett 27 yardért és egy TD-ért. A végén még futó irányító lesz belőle.

  • Jó a Panthers edzői stábja

Matt Rhule megéri a pénzét, a Baylorról a világ minden pénzéért elhozott főedző nagyon jó kis stábot rakott össze és a 3-5-ös mérleg ellenére jól játszik a csapat. A nagyon fiatal védelem erőn felül teljesít, a támadósor kreatív (most épp Curtis Samuelnek volt nagy napja egy futott és egy elkapott TD-vel, de a linebacker/safety Jeremy Chinnek is volt egy 28 yardos futása egy fake punt után) és a tökösségre sem lehet panasz. Ugyan nem jöttek be a negyedik kísérletek, de igazán sikeres ezzel a felfogással lehet valaki hosszú távon az NFL-ben, ráadásul még egy fake puntot is be mert vállalni, ami be is jött. Biztató ez a csapat, a Brady-Brees duó kiöregedése után (vagyis 1-2 éven belül) a csoport meghatározó ereje lehet.

Atalnta Falcons@Carolina Panthers 25-17

31 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
31 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
juicelandry
juicelandry
2020-10-30 09:39

Igen, korrekt egy összefoglaló! bigup

Márton Farkas
Márton Farkas
2020-10-30 09:52

nem tudom lehet a fantasy mondatja velem mert ott nálam van Gurley, de ekézni azért mert TD-t csinált??? tudom igen lefutatthatja az órát és mezőnygól. DE sztem ez totálisan ellentétes a sportal. Okos húzás? igen!. nyerhettek volna? Igen! DE kérdem én mi van akkor ha kimarad a mezőnygól bármilyen okból? AKkor meg az lenne a cikk hogy sima td helyett vereség mert túltaktikázták a meccset. Sztem nem baj ez, rövid idő a védelemnek kellett volna hozzátenni a dolgot.

Rpi
Rpi
Reply to  Márton Farkas
2020-10-30 09:52

Van egy vidi, ahol Ryan mondja nekik, hogy csak 1st down, nehogy pontot szerezzetek..majd meglett a 1st és a következő idióta Koetter futás híváson becsorgott Todd apánk.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Rpi
2020-10-30 10:24

Azért Koettert ezért biztos nem hívnám idiótának. Mi a francot kellett volna tennie? Gurleynek egyébként tegnap is volt egy mentális kihagyása. 3. és 14-re tudta, hogy nem fog first downt futni 3 perccel a vége előtt, de nem volt képes a pályán belül lemenni, hogy tovább pörögjön az óra.

Rpi
Rpi
Reply to  acsdav2
2020-10-30 10:32

Mondjuk térdeltetni Ryant, hogy lepörögjön az óra? Amikor Gurley befutott, már megvolt a 1st down.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Rpi
2020-10-30 10:34

De ha meg bármilyen ok miatt kimarad a FG, akkor meg az lett volna a gond, hogy miért kellett 4-5 yardot feladni a rúgó távolságból.

Fetyke
Fetyke
Reply to  acsdav2
2020-10-30 11:50

NA nehogy már az a 45 yard számítson ilyen távból FG esetén… Ráadásul ha már futást hív, akkor el lehet magyarázni a futónak is, hogy csak 2-3 yardot kell menni, nem 10-et TD-ig. Abszolút játékhívás hibának gondolom magam is.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Fetyke
2020-10-30 12:06

Egy biztos, itt mindenért kritizálva van mindenki. Emlékszem rá, hogy amikor a Bears úgy vesztett a Chargers ellen tavaly, hogy a rúgó egy biztos kísérletet hagyott ki, akkor is ekézve lett Nagy, hogy miért nem próbált meg TD-t szerezni. Zimmer papa is, hogy akkor miért is, ment 4.-re Seattle-ben. De valami Ariansról is rémlik a tavalyi Giants elleni meccsről. Ha nem nyersz, akkor biztos, hogy ekézve leszel. Amúgy gondolhatod, hogy el lett magyarázva Gurleynek. De a srác nincs ott fejben. Mint fentebb is írtam tegnap is kifutott a pályáról 3. és 14-re amikor tudta, hogy futtatni kellene az órát.

Fetyke
Fetyke
Reply to  acsdav2
2020-10-30 12:06

Mert nálunk mindenki ért a focihoz (is). :D

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-10-30 13:15

de ahhoz leginkább

ahanem
ahanem
Reply to  acsdav2
2020-10-30 13:15

jó de a Bears meg a Chargers híres a jó rúgóiról, na :DDD

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  acsdav2
2020-10-30 13:58

Ahogy mondják, a csata után mindenki tábornok :)

ahanem
ahanem
Reply to  acsdav2
2020-10-30 13:15

Koo ebben az idényben még nem hibázott onnan FG-t (és ha a tegnapi XPt is belevesszük, azért elég gány időben sikerült), én inkább bízok benne, mint a támadókban, akik nem tudtak 20 pontot szerezni a meccsen, de szerintem csak én gonolodom így

nyilván ha Girly fut 300 yardot, akkor persze, tolja be, de amikor 2,5 yardos átlaggal fut (Hill meg 4+), akkor én még azt se látom, hogy miért neki kéne egyáltalán a pályán lennie ilyenkor

Rpi
Rpi
Reply to  acsdav2
2020-10-30 17:24

Én jobban el tudtam volna fogadni úgy a vereséget, olyan szerencsétlenkedést már átéltem, az nem fájt volna. Így igen. 😢

ahanem
ahanem
Reply to  acsdav2
2020-10-30 13:15

igen, a 3&14re zseniális behívni egy tosst :DDDDDDDDDD
inkább fusson bele Ollison a falba, vagy passzojunk a fullbacknek

acsdav2
acsdav2
Reply to  Márton Farkas
2020-10-30 10:22

Szerintem 20 yard környéki FG kísérletek sikerességének 99% környéki a valószínűsége. 75 yardot megtenni 1 perc alatt 1 időkéréssel és TD-t szerezni azért biztos esélyesebb, mint 1%, mondjuk legyen 10%. TD futással 90% esélyed van a győzelemre, FG kísérlettel 99%. Azt kell tenni amivel nagyobb esélyed van a győzelemre. Persze az igaz, hogy a védelemnek ezt ki kellett volna védekeznie.

ahanem
ahanem
Reply to  acsdav2
2020-10-30 13:15

10%? Az ilyen esetben legjobb QB (na jó, top3), Megatron 2.0, bírói segítség, kifulladt védelem

nem vagyok valószínűségszámító, de nem Minshew állt oda Dídzsé Sárkkal

Kiso
Kiso
Reply to  Márton Farkas
2020-10-30 11:04

“Totálisan ellentétes a sporttal” – Beszarok ezen a mondaton. Nincs sehol a sport filozófiában olyan mondat, hogyha tudsz szerezz TD-t vagy hogyha tudsz szerezz pontot. A sport célja a győzelem! Ezt pedig stratégiák és taktikák segítségével szerzed meg, amibe beletartozik néha, hogy nem az épp adott pillanatban való fejjel a falnak megszerezzük az összes pontot. (Sakkozók és küzdő sportok)
Ne haragudj Farkas Márton, hogy így fogalmazok, de félelmetes nagy baromságot írtál! Gondold át még párszor! Győzelem a cél, nem a szépség, vagy pont szerzés!

Jakab Ádám
Jakab Ádám
Reply to  Kiso
2020-10-30 11:30

Egyetértek. Nem is értem, hogy egyáltalán hogy merül fel valakiben, hogy “bezzeg ha kihagyják a FG-t”….Igen, ki lehet hagyni. Amire mint előttem is írták kb 1% alatti az esély abból a távolságból (konkrétan bármelyikünk berúgja ha nem fumblizzák el a snappet). Helyette van egy 1 perces driveod a másik oldalon…Nem tűnik fel hogy a mérleg két oldala közt veszett nagy különbség van? Ha kihagyja a FG-t akkor lehet fikázni a snappert, a holdert vagy a rúgót….de nem a döntést. Az, hogy illene kivédekezni egy 1 perces driveot már Gurley kreténkedésén kívüli dolog, és persze igaz, de Gurley akkor is elcsámpázta.

Márton Farkas
Márton Farkas
Reply to  Kiso
2020-10-30 12:06

nem értek hozzá, elfogadom az érvelésed. Elnézést ha valakinek hülyeség volt ez. Értem én is a dolgot, csak attól még nem fura volt. Nem tudom mennyi volt az órán hátra de nekem attól még fura ez. De persze tudom szakmailag meg hülyeség volt a td elfogadom!

ahanem
ahanem
Reply to  Márton Farkas
2020-10-30 13:05

igen, Ryan tisztán elmondta neki, hogy ne fusson be
ha a főnököd mond valamit, te pedig homlokegyenest a másik dolgot csinálod, akkor neked megköszönik a munkádat

Fetyke
Fetyke
Reply to  ahanem
2020-10-30 13:15

Csak ha a főnök írásba adja az utasításait. Tehát Ryan a hibás…

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-10-30 13:32

egyébként nyilván, nem kellett volna átadni a játékszert… :D

Márton Farkas
Márton Farkas
Reply to  ahanem
2020-10-30 15:00

Jogos, nem tudtam ezt koszonom a valaszokat!

Gábor Gulyás
Gábor Gulyás
Reply to  LG
2020-10-30 14:44

Tegnap mondták, vagyis ma a közvetítésben, hogy ez egy jól összevágott videó, egy korábbi play előtt mondta ezt Ryan. 1 & goal volt a futás, itt már nem volt first down. Egy pillanatra kihagyott. A védelmében, megkapta a labdát, beindult , örült, hogy átjutott és későn eszmélt. Buta dolog volt, de 60mp alatt időkérés nélkül azért illene kivédekezni egy támadást.

Rpi
Rpi
2020-10-30 09:52

Örülök, hogy inkább aludtam egyet, Ridley sérülése után magzatpózban sírva néztem volna a meccset.

Fetyke
Fetyke
2020-10-30 12:06

Én sajnálom a Falconst. Ha nem szórakozzák el a mérkőzéseket, akkor most 2-5 helyett állhatnának 5-2-vel is, és lehetne ez egy nagyon izgalmas csoport is.

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-10-30 13:05

5-3

ahanem
ahanem
Reply to  Fetyke
2020-10-30 13:45

ja és a Lionssal ellentétben, akik ugye már kirúgták volna Patricitát, mi még mindig Quinnel mennénk előre

ahanem
ahanem
2020-10-30 13:05

eddig azt mondtam, hogy meg kell tartani Ulbrichot, mert miatta éled fel a defense
most már azt mondom, hogy minál hamarabb el kell távolítani a védelem éléről, mert így megint nem fogunk top10ben pickelni

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

31
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x