Connect with us

Minden ami NFL

Jared Goffon kívül mindenki jól járt a Stafford-cserével

Éjjel robbant a bomba: Matt Staffordot megszerezte a Rams két első körös és egy harmadik körös pickért, valamint az irányító Jared Goffért cserébe. Elsőre elég hihetetlennek, már-már értelmetlennek tűnik az üzlet, de ennél jobban talán nem is alakulhatott volna a dolog, legalábbis a négy főszereplő közül háromnak.

A cserének bőven voltak előzményei. Az újabb pocsék szezon és az újabb rebuild réme miatt Matt Stafford hivatalosan is cserét kért a Lionstől, amit a csapat hajlandó is volt teljesíteni, így megindulhatott a partnerkeresés. Eközben Sean McVaynek és Les Sneadnek annyira elege lett már Jared Goffból, hogy inkább egy draftolatlan újoncot preferáltak a korábbi 1/1-es, évi 33 milliós fizetéssel rendelkező irányító helyett, vagyis várható volt, hogy a csapat aktív lesz a QB-piacon. (Még 2019-ben írtam egy elemzést a helyzetről “Verheti a falba a fejét a Rams Jared Goff új szerződése miatt” címmel, hirtelen ez is aktuális lett.)

Verheti a falba a fejét a Rams Jared Goff új szerződése miatt

Mindezek ellenére inkább tűnt úgy, hogy ez az egész trade-spekuláció inkább csak egy szívesség a Rams GM Les Sneadtől korábbi jobbkeze, a Lionst pár hete irányító Brad Holmes irányába, hogy felverje Stafford árát. Vélhetően be is jött a dolog, állítólag elég komoly licitháború ment az irányítóért, de a legjobb ajánlatot így is a Rams tette le az asztalra. Tűnjön ez bármennyire furcsának, szinte álomszerűen találkoztak egymással az igények és szerencsétlen Jared Goffot leszámítva (már ha szerencsétlennek lehet nevezni valakit, aki akár a padon ülve is 43 milliót fog keresni a következő két évben) mindenki jól járt.

Matt Stafford a fellegekben

Stafford februárban 33 éves lesz, nem fér már bele egy újabb rebuild. Ezért is akart mindenképp olyan csapathoz igazolni, amellyel Super Bowlért küzdhet, illetve az sem volt hátrány, ha az a franchise melegebb régióban játszik. A Rams minden kitételnek megfelelt.

Mivel Andrew Whitworth visszatér még egy szezonra, így egy passzblokkolásban is jó támadófal lehet előtte. Van egy nagyon ígéretes futója Cam Akers személyében, a futójáték is jól működik, illetve a Robert Woods – Cooper Kupp – Tyler Higbee hármas is átlag feletti. Emellett adott egy top támadóguru, aki mást sem fog csinálni, csak rá koncentrálni és kihozni belőle a legtöbbet. Továbbá adott egy elit védelem, ami bár jó eséllyel visszaesik némileg a tavalyi szezonhoz képest, de így is a legjobbak között lehet.

Stafford soha nem volt ilyen helyzetben karrierje során. Voltak körülötte tehetséges játékosok, de soha nem volt egyszerre jó támadósor, védelem és edző gárda körülötte. Amikor Calvin Johnsonnal hasított, akkor a védelem volt többnyire borzalmas, amikor a védelem állt össze, akkor Joe Lombardi szabotálta az offense-t, Matt Patricia pedig nemes egyszerűséggel mindent tönkre tett.

A csoport nem egyszerű, de a Rams Goffal is rájátszásba jutott és még egy jó 49ersszel is bőven összejöhet nemcsak a rájátszás, de akár a csoportgyőzelem is. Olyan sikereket érhet el, amire a Lionsben soha nem volt igazán esélye. Értékelés: A+

Rams: most vagy soha

Véleményem szerint Les Snead az egyik legrosszabb GM a ligában, ha szerződéskötésről van szó, botrányosan rossz ütemben tud hosszabbítani. Ugyanakkor el kell ismerni, hogy nem fél beismerni a hibáját és inkább bevállalja a nagy DM-et, minthogy még évekig szenvedjen egy rossz döntése miatt. Kérdés nélkül megszabadult Brandin Cookstól, Todd Gurley-től és Jared Gofftól is, illetve nem fél kreatívan bánni a pickjeivel. Ha más nem, ez azért szimpatikus, bár vitán felül áll, hogy sokkal jobb helyzetben lenne a Rams, ha Snead néha kicsit gondolkodna, mielőtt rekordszerződést köt.

Hogy miért érte meg a csapatnak Stafford megszerzése, az egyértelmű: mert más polcon van, mint Goff. Utóbbi esetében McVay mást sem csinált, csak megpróbálta a rendszeren belül elrejteni a hiányosságait – ez egy darabig jól működött, de szezonról szezonra nehezebb volt Goffot kompenzálni. Stafford ugyan nem egy Patrick Mahomes, de ő az a kategória, aki a rendszeren kívül, saját kvalitásaiból is tud győzelmeket hozni, illetve magából a rendszerből is többet tud kihozni. A Twitteren például láttam olyan szimulációt, mely szerint Stafforddal a tavalyi Rams 15-1-gyel végezhetett volna: ez talán túlzás, de 2-3 extra győzelem könnyedén benne lehetett.

És itt a lényeg: a Ramsnek most van egy nagyon jó csapata. Most van a 29 éves Aaron Donald a csúcson, most lehet még Whitworth-ből, Havensteinből, Woodsból és a relatíve olcsó, de jó védelemből kihozni a legtöbbet. Ha a következő 2-3 évben nem nyer Super Bowlt a csapat, akkor utána sokkal nehezebb lesz, és erre jóval több esély lesz Stafforddal, mint Goffal.

Vegas szerint a Ramsnél már csak a Bucs és a Chiefs esélyesebb az 56. Super Bowl megnyerésére

Nem ideális, de nem is reménytelen a Rams helyzete

Stafford reális értéke egy első körös pick plusz némi apró volt, ehhez képest a Rams két első körös cetlit (2022-es és 2023-as), egy harmadik körös picket és Jared Goffot adta érte cserébe. Természetesen a túlfizetés annak köszönhető, hogy a Lions pont úgy átvette Goff fizetését, mint ahogy anno a Browns tette Brock Osweilerrel.

Osweiler mellé a Texans egy második körös picket postázott a Clevelandnek. Ebből kiindulva én egy 2. körben manifesztálnám Goff értékét is (ő azért bőven jobb, mint Osweiler, de a fizetése is több), így a maradék az, amit a Lions kapott érte: effektíve 1. kör + 2. kör + 3. kör, ahol a 2. kör és Goff adott ki egy újabb első kört. Természetesen lehet mindezt úgy interpretálni, hogy Stafford egy első- és harmadik körös picket ért, Goff szerződése pedig egy első kört, bár a lényegen nem változtat.

Mindezek ellenére a Rams kénytelen lesz benyelni 22,2 millió dollár halott pénz, miközben mindössze 12,75 millió spórolt. Ez ugyanakkor egyelőre irreleváns: a csere csak március 17 után lesz hivatalos, így addig, illetve az után is bele kell férni a fizetési sapkába. Ez azt jelenti, hogy addig 31,2 millió dollárt fel kell szabadítani.

Ez praktikusan azt jelenti, hogy Aaron Donald és Jalen Ramsey szerződését át kell alakítani: a módosításokkal (az alapfizetések aláírási bónusszá alakításával) közel 30 millió dollárt szabadíthat fel a csapat, amihez elég pár roster végi játékos kivágása, hogy határon belül legyen a gárda. Mindez természetesen azzal járna, hogy a következő szezonokban nehezebb helyzetben lenne a csapat évi 6-7 millióval, de ez annyira nem vészes – ha a fizetési plafon nőni fog, akkor a Rams bőven tarthatja a szintet (emellett az idei cap is magasabb lehet 176 milliónál, ami tovább segítheti a csapatot).

Emellett az idei offseason sem lesz vészes: a fontosabb játékosok közül csak Leonard Floyd, Josh Johnson és Darious Williams szerződése jár le. Előbbiért nem olyan nagy kár, utóbbi RFA, Johnson pedig hiába jó játékos, de veterán, olcsó, jó képességű safetyvel általában tele szokott lenni a piac.

Ez tehát az első lépés, ezután a cserét kell úgy megoldani, hogy ne lépje át a plafont a csapat. Ez két módon történhet meg:

  1. Annyi játékost kivág / szerződést alakít át a Rams március 17 előtt, hogy beleférjen a Stafford érkezésével keletkező 7,25 milliós többlet cap hit.
  2. A csapat új szerződést ad Staffordnak.

Bár a legfrissebb hírek szerint az irányítót nem érdekli a pénz és nem akar új szerződést, azért érdemes kicsit foglalkozni a második opcióval. Stafford hozza magával a 2 éves szerződését, idén 20-, jövőre 23 millió dollárt keresne garantált tartalom nélkül. Ez nagyon alacsony és csapatbarát egy franchise QB-esetében, de egy hosszabbítás több szempontból is nagyon adja magát: egy aláírási bónusz nélküli (vagy minimális bónuszt tartalmazó), 2 éves, 50-60 millió dolláros, teljesen garantált hosszabbítás mindkét fél számára előnyös lenne.

Stafford 20 millió dolláros cap hitjét akár 2-3 milliósra lehet így csökkenteni, jövőre keresne 25 milliót, az azt követő szezonban szintén, plusz kapna pár Tom Bradyéhez hasonló ösztönzőt (a maradék 40-45 milliót áttolnák a szerződése utolsó évére garantált nélkül). A következő négy évben megközelítőleg annyiért játszana, mint Brady, de cserébe bajnoki címért küzdhetne, és karrierje ezen szakaszában alighanem ez a fontos számára is.

(Stafford “sérülékenységéről” direkt nem tettem említést, mert nem releváns: mindenki szenved el kisebb-nagyobb sérüléseket, egy szerencsétlen agyrázkódás miatt is partvonalra kerülhet valaki, Stafford problémái pedig nem krónikusok. Ráadásul pont ő az, aki szinte bármit kihord lábon.)

A comeback király – Matthew Stafford

Goffal maradt volna a lassú leépülés, így lépni kellett: jó QB-t pedig olcsóbban nehéz szerezni, ahogy a korábbi 1/1-est sem lehetett máshogy elpasszolni. Ennek ez volt az ára (ha bejön a Rams terve, akkor csak két első kör végét áldozott be), de jobb kockáztatni és megpróbálni nagyot szakítani, mint csendben reménykedni, hátha Goff Patrick Mahomesra issza magát a holtszezonban. Értékelés (Rams): A- 

Miért a Rams ajánlatát fogadta el a Lions?

Mivel nem ismerjük a többi ajánlatot, így nehéz erre egyértelmű választ adni, de van egy racionálisnak és logikusnak tűnő magyarázat a döntésre – a Lions azt csinálja, amit a Dolphins. A Lions hatéves szerződést adott Dan Campbellnek, vagyis nem vár el azonnal eredményeket. Ez egy hosszú újjáépítés lesz, az idei szezon inkább csak a tanulásról és a koncepciók kialakításáról fog szólni, akár az 1/1-es pick sincs kizárva.

A tankolás anatómiája

A roster nem jó. A védelem specifikusan lett összerakva, mindenki Matt Patricia kicsavart Cover 1-es rendszerébe illik, így a védelem nagy részét cserélni kell. A támadósorban van egy ígéretes futó és tight end, de Kenny Golladay szerződése lejár, rajtuk kívül pedig csak egy átlagnál jobb fal áll rendelkezésre. Mivel a védelem jó eséllyel bottom 5-ös lesz, a támadósor pedig nem alkalmas a passzjátékra, így akár megtartja a Lions Goffot, akár nem, egy top 5-ös pick simán kinéz jövőre is.

Nem lenne meglepő az sem, ha az idei 1/7-es pickkel vagy egy prémium nem-irányítót húzna csapat, vagy folyamatosan hátracserélve gyűjtögetné a pickeket – leginkább a jövő évieket. Ez egybe is vágna Holmes korábbi nyilatkozataival: az analitikus és modern felfogásáról ismert GM alaposan kivette a részét a Rams ligaelit scouting rendszerének felépítésében, parádés kapcsolati tőkéje van és a draftról akar építkezni.

Mindezek fényében érthető, hogy a Lions idén inkább kiárusítani fog és megpróbálja a szimpatikus vesztes szerepét betölteni, ami sok és magas 2021-es és jövő évi pickekben manifesztálódna. Ebbe a koncepcióba jobban illik két későbbi első körös pick, amiket felhasználva 2022-ben vagy 2023-ban lehet QB-t szerezni, ha nem végezne idén bottom 3-ban a csapat, mint egy ide 1/12-es (49ers) vagy 1/19-es (Washington) pick.

A fent linkelt A tankolás anatómiája cikkemben azt írtam, hogy a “Dolphins projektje egy végtelenül érdekes kísérlet, amely siker esetén drasztikusan megváltoztathatja az NFL-ben uralkodó alapfilozófiát és csapatépítési hozzáállást”. Ez egy jóval könnyebben járható út, mint sikeres edzőket majmoló segédedzők kinevezése főedzővé: a Dolphins által bemutatott tankolás univerzális, bárki által használható koncepció, amit mindenki a saját leképzelései szerint alakíthat, és kell hozzá Bill Belichick, Sean McVay vagy Andy Reid zsenialitása.

Amennyiben a csapatnál valóban türelmesek lesznek és megpróbálnak végigvinni egy alapos, draftról építkező, 2-3 évig tartó rebuildet, akkor egyértelműen pozitív a Goff-trade. Emellett az irányító helye sem beton biztos: a Lions például megteheti azt, hogy Goff 25 milliós fizetését átalakítja aláírási bónusszá és megpróbálja elcserélni a QB-t.

Goffért ilyen szerződés mellett nem nagyon adna bárki is bármit, ellenben ha csak 1-2 millióba kerülne idén, míg 2022-ben 15 millió DM mellett 10 milliót megspórolva lehetne elküldeni (vagyis effektíve egy évre 16 milliót kóstálna), már érdekes lehet több csapatnak. Egy harmadik, de akár második kört is érhetne ilyen koncepció mellett például a remek csapattal és rendszerrel rendelkező Coltsnak, akár a Washingtonnak, de még a Patriotsot is el tudom képzelni.

A Lions ezzel semmit nem veszítene: ha nem tudja Goffot elcserélni, akkor úgy is ki kell neki fizetni 27,5 milliót idén, majd 15,5 milliót jövőre. Miért ne vállalna át az idei fizetésből 25 milliót egy harmadik körös pickért és 15,5 millió spórolásért jövőre? De egy negyedik körös pickért is megérné a dolog.

Összességében tetszik a kibontakozó koncepció. Egyedül attól tartok, hogy Goffot komolyan gondolják, de mivel jó eséllyel egy év alatt úgy is kiábrándulnak belőle és egy ezer fokon pörgő Goffal sem tud túl sokat nyerni ez a roster, így bolondbiztosnak tűnik a terv. Viszont ha sikerül elcserélni az irányítót, akkor egyenesen csodás az, amit az új menedzsment összehozott. Értékelés (Lions): B+ (Goff elcserélése esetén A)

Csak Goff veszített

Természetesen vesztese is volt mindennek, mégpedig Goff. A korábbi 1/1-es renoméja és megítélése nagyon csúnya csapást kapott, legrosszabb esetben akár a kezdő karrierje is véget érhet. Emellett egy minimum PO-esélyes csapatból egy 1/1-eshez került, tehát kvázi esélye sem lesz bebizonyítani, hogy tévedtek vele kapcsolatban.

Ebben az esetben a vastagodó pénztárcája sem vigasztalhatja, hisz a fentebb említett 43 millió dollárját mindenképp megkapta volna. Ha akar még valamit kezdeni a pályafutásával, akkor itt az ideje áldozatot hozni és kockázatot vállalni, például belemenni egy fizetéscsökkentésbe vagy lemondani a garantált fizetésének egy részéről, hogy vonzóbb legyen a jobb csapatok szemében (ezzel a Lionsnek is nagy szívességet tenne).

Nem mintha ez az áldozathozatal könnyű lenne: egy magabiztos játékos megteheti, de egy ilyen csere után aligha van az egekben Goff önbizalma – így nehéz dollármilliókat kockáztatni. Amennyiben marad Detroitban, lehet temetni a karrierjét. Értékelés: D (ha sikerül elcseréltetnie magát egy jó csapathoz, az áldozat mértékétől függően B-/B+)

49 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
49 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Lecc Go Pecc
Lecc Go Pecc
2021-01-31 18:41

Azért én a Lions szurkolók helyében annyira nem örülnék, mert oké hosszú távban kell gondolkozni… de akkor is a következő legperalább 2 év nagyon gyenge lesz… fájó még bele gondolni is.

ahanem
ahanem
Reply to  Lecc Go Pecc
2021-01-31 18:41

eddig is szarok voltak, előre nehéz ítélni

Pizsama
Pizsama
Reply to  Lecc Go Pecc
2021-02-02 18:48

Nem pont az a lényeg, hogy 2 évig ne legyenek túl jók? Goff adott hozzá.

Lecc Go Pecc
Lecc Go Pecc
Reply to  Pizsama
2021-02-02 18:50

Persze az cél. De attól még a szurkolóknak nem lesz élvezet azt nézni két évig hogy egy szar a csapat mert tankolnak meg rebuild van.. és ezen az sem változat hogy eddig is szarok voltak.

Annyi változott, hogy eddig legalább a remény megvolt,hogy Stafforddal jön egy csoda év és nyernek valamit. Most meg már a remény sem lesz meg hisz az a cél hogy szarok legyenek…

ahanem
ahanem
2021-01-31 18:41

a csere előtt sem volt magabiztosabb Goff, hiszen leginkább ez az elsődleges indok a rossz játékára.

egyébként tök felesleges volt végigolvasnom, mert ezt már mind tudtam :DDD
a megjegyzésem viszont, hogy szerintem nem érdemes ilyen “abban az esetben,ha” dolgokat beleszőni az értékelésbe, hiszen az már egy másik ügylet, akauzális rendszereket pedig nem érdemes kauzális rendszerre értelmezhető módszerekkel elemezni, csak hogy érthetően fejezzem ki magam. Az egy másik trade lesz, ennek értékét nem befolyásolja, mivel a trade előtt és a trade után más erőforrások állnak rendelkezésre, és ezek a többi, esetleges résztvevő csapat lehetőségeit és cselekedeteit ugyanúgy befolyásolják.

Danika
Danika
2021-01-31 18:41

A Rams A- értékelését nem értem, az egy dolog, hogy Staffordd jobb, mint Goff, jobb lehet tőle az offense, de hogy mikor és hol fognak körülötte a csapatot erősíteni azt nem látom, mert nem csak egy irányítóra voltak a Lombardihoz, ráadásul elkezdik ők is ismét maguk előtt görgetni a bajt, addig, amíg ismét ki nem pukkan. Ráadásul a védelemben sincsen már ott Brandon, abban se lehet bízni, nehéz a csoport 3-3-as csoportmérleggel nem jutsz superbowlba, Bold tipp: 2023-ban már nem Snead lesz itt a GM. A Lions tankolásos filozófiájában sem hiszek. A Dolphins is tökéletesen idén megmutatta mennyit ér az egész építkezünk a jövőre filozófia. egyből van valami rövidtávú siker lehetőség, dobjuk a kukába a projekt hosszútávú sikerének a lehetőségét.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Danika
2021-01-31 21:15

A Ramsnek én az összes csillagot odaadnám, ezért a trade-ért annyira jól sikerült. Én azt megértem, hogy nem látod az előrelépés lehetőségét, ami igaz is, de Goff-fal a fedélzeten sokkal rosszabb helyzetben lettek volna. Ráadásul ha 2 év múlva kivágják, akkor ki tudja, hogy jutnak-e egy Stafford szintű QB-hoz. Ez egy elképesztő munka volt, ráadásul vedd hozzá, hogy 2 db 3.kört is bezsebeltek, hogy a Lionsnak elpasszolták ezt a tehetséges GM-et. :)

LG
LG
Reply to  acsdav2
2021-02-01 00:30

+szerintem időben is léptek. Most a többi QB needy csapat foghatja a fejét, akik elég hátul fognak húzni (khmm, hello Colts!), h most aztán kit szereznek? Drafton nem marad előttük senki, felmozogni persze mindig lehet, de nem mindegy milyen áron, Stafford meg azért nem kutyaütő. Szóval a Ramsnek egy nagy pacsi, h a többiek előtt sikerült megoldani az irányító helyzetet.

Danika
Danika
Reply to  LG
2021-02-01 08:36

Tudom, hogy kicsi az esélye, de van esélyed mindig találni egy hátsó körös irányítót. Persze tized annyi esélye, hogy beválik, mint egy első körösnek, de ez nem egyenlő a 0-val. A Rams megoldja az irányító helyzetet kijelentést pedig már hallhattuk Sam Bradford draftolásánál, szintén 1/1-es, és Goff esetén is 2017-ben és 18 elején.

Pizsama
Pizsama
Reply to  Danika
2021-02-02 15:38

Ha két 1/1-es se vált be náluk, akkor ezek után miért ne próbálhatnák ki, hogy esetleg ez a másik út működik-e?!
Amúgy nézzük meg az arányokat, hogy évente a liga hány százaléka küzd irányító gondokkal?! Szerintem kb. mindig több mint a fele.

snookerista
snookerista
Reply to  LG
2021-02-01 10:16

Luck esetleg visszatér nem opció? :D

Danika
Danika
Reply to  acsdav2
2021-02-01 08:36

Ha a cél az, hogy stabilan jó csapat legyenek, akik 10-12 győzelemmel a rájátszásban akarnak részt venni, akkor aláírom, hogy jó volt a csere. De ha a cél McVayeknek a SB győzelem, akkor már nem és ez a bajom. Hogyan fogják megtenni a következő lépést? Benne van a pakliban, hogy ők lesznek a következő Steelers, ahol jő edző és jó irányító kombó a jó csapattal évekig a Playoff lesz a plafon és semmi több.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Danika
2021-02-01 23:32

És szerinted mi lett volna ennél jobb opció? 2 évig elvegetálsz Goff-fal, aztán amint lehet kivágod, majd direkt tankolsz egyet?

realface
realface
Reply to  Danika
2021-02-01 06:58

Ezt az A- minusz értékelést én sem vágom, ez inkább egy B- a Rams részéről, a Detroit részéről viszont A.

chester
chester
2021-01-31 21:12

Jozsi, nincs olyan, hogy tankolas.

ahanem
ahanem
Reply to  chester
2021-01-31 21:13

comment image

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  ahanem
2021-02-02 20:43

Hogy jön ige Steffi Graf?

ahanem
ahanem
Reply to  Megawatt Szvetozár
2021-02-03 10:06

igazából csak a kéztartása miatt gondoltam ideillőnek

Rynald
Rynald
2021-01-31 21:12

A cikket nem látom (bocsi ha amit írok elhangzott benne), de szvsz jól csinálta a Lions, hogy nem értékelte túl az idei első körös ajánlatokat. Ha hajlandó eladni a Miami az 1/3-at, akkor az 1/7+ a jövő évi saját első körösével is fel tud menni a Lions QB-ért, tehát összességében 1 db 2023-as első körrel több marad a zsebükben. Ha viszont nem tud felmenni a Lions tőle független okok miatt, akkor jobban jár majd a QB keresés szempontjából, ha minél több drafttőkéje marad 2022-re és 23-ra

Fetyke
Fetyke
Reply to  Rynald
2021-01-31 21:12

Ez nem hangzott el.
Én egyébként a Lions helyében tuti nem kapkodnék az 1/3-ért. Józsi is azt írta, hogy inkább hátra kell cserélni jövő évi pickekért, ebben több logikát látok.
Esetleg meg lehet környékezni Watsont is, hogy ezt az évet hisztizve húzza ki, jövőre pedig 2 első körért el lehet hozni Houstonból. Ezzel gyakorlatilag egy év alatt Staffordot Watsonra tudnák lecserélni. Az nagyot szólhatna.

Fetyke
Fetyke
2021-01-31 21:12

A Lions résszel egyetértek, a többi nekem kicsit túl rózsaszín ködnek tűnik.

bjeela
bjeela
2021-01-31 21:13

Tejjesen egyetértünk. Eladni a draftectliket, tankolni, jövőre meg gazdagon bevásárolni.

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2021-01-31 21:15

Szerintem ha elköltesz 43M-t Goffra akkor nem nagyon fogsz gazdagon bevásárolni, de úgy látszik ezt csak én látom így.

Lecc Go Pecc
Lecc Go Pecc
Reply to  acsdav2
2021-01-31 21:16

Jó de ahogy Dani is írta, nem sokáig lesz 176 millió a sapka…

acsdav2
acsdav2
Reply to  Lecc Go Pecc
2021-01-31 21:17

Szerintem 22-ben is max 200M lesz.

Lecc Go Pecc
Lecc Go Pecc
Reply to  acsdav2
2021-01-31 21:17

Nem tudom, az még nagyon messze van. De az máris 25el több mint az idei.

bjeela
bjeela
Reply to  acsdav2
2021-02-01 13:58

A pikkekre gondoltam, sorry, ha nem esett le.

acsdav2
acsdav2
Reply to  bjeela
2021-02-02 10:36

Két 1/25 környéki pick szerintem nem olyan gazdagon bevásárlás.

Pizsama
Pizsama
Reply to  acsdav2
2021-02-02 15:38

Szerintem át lehet alakítani azt a szerződést.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Pizsama
2021-02-02 18:51

Hogyan alakítanád a szerződést?

Pizsama
Pizsama
Reply to  acsdav2
2021-02-02 18:51

Megvannak erre a GM-ek trükkjei. És szerintem a hajlandóság is meglesz Goff részéről.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Pizsama
2021-02-02 18:52

De mit akarnál elérni? Goff-ot kivágnád egy év után, de azt akarod, hogy a 43Mt 3 évre osztod el?

Pizsama
Pizsama
Reply to  acsdav2
2021-02-02 18:52

Miért akarnák kivágni 1 év után? Egyértelmű hogy a Lions egyfajta bridge QB-ként gondol Goff-ra, hogy áthidalják vele azt a pár évet amíg építkeznek. 2021 és 2022 lemegy vele, építik közben a csapatot (O-line, védelem), aztán 2023-as drafton húznak egy QB-t az első körben, aki talán a 2023–as szezont még Goff mögött tölti, 2024-ben meg elköszönnek Goff-tól (kivágás, trade).
Én így csinálnám a helyükben.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Pizsama
2021-02-02 18:55

Az az érzésem, hogy te nagyon rossz vonatra szálltál.(De aztán lehet, hogy én :D) Ha az a terv, hogy egy átlag alatti QB-val lehoznak 2-3 szezont, akkor nyugodtan el is lehet felejteni az új rezsimet.

Pizsama
Pizsama
Reply to  acsdav2
2021-02-03 07:37

Nem véletlenül nem én vagyok a Lions GM-je!

Amúgy ha egy GM kap 6 évnyi lehetőséget eredményt felmutatni, amiben benne van annak a lehetősége is hogy az első 2-3 évben nem jutnak PO-ba sem, akkor hol a gond?

Lehet amúgy, hogy tévedek, és a Goff már nem lesz a Lions-nál 2022-es szezon startja előtt, de mégis van egy olyan érzésem, hogy ők tényleg vele képzelik el ezt az építkezős időszakot.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Pizsama
2021-02-03 21:13

A Lions 3 éve húz top 10-ben. Meddig szeretnének még építkezni? :) Ha még 3 évig építkezhet Campbell akkor 6 évig húznak Top10-ben.

Pizsama
Pizsama
Reply to  acsdav2
2021-02-04 21:54

A korábbi építkezés kb semmis a GM/HC váltással. Az örökölt anyag. Így is lehet ki kell vágni egy csomó embert akiket a Quinn/Patricia duó draftolt.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Pizsama
2021-02-04 22:02

Így a legalja NB1-es foci edzők állnak hozzá a dolgokhoz, amikor új helyre kerülnek. :) “Az előző rezsim mindent rosszul csinált, én nem tudok azokkal a játékosokkal dolgozni, nekem a következő játékosok kellenek, nekem sok idő kell, míg a munkám beérik” :D

Pizsama
Pizsama
Reply to  acsdav2
2021-02-04 22:03

Kingsbury is sok esélyt adott Rosen-nek, mi?
Hidd el, vezetőváltásnál mindenki saját koncepcióban gondolkozik. Szépen végigveszik a rostert és aki nem illik bele az elképzelésükbe vagy túl sok pénzbe kerülne megtartani, azt elküldik vagy elcserélik. Nem egy olyan játékoscserét látni mikor egy új DC más típusú védelemben gondolkozik (pl. 3-4 vs 4-3) és simán levált olyan játékosokat, akik amúgy jók, csak nem illenek az új rendszerbe.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Pizsama
2021-02-04 22:06

1.Rosen teljesen vállalhatatlan játékot mutatott és nem volt egy vezető alkat. (Igaz Murray se az, de legalább egy jó QB ha hagyják futni). Itt most nem sémákra vagy rendszerekre gondolok. A Lions azért vágta ki Patriciat, mert rossz munkát végzett. Ha rossz munkát végzett, akkor az azt jelenti, hogy nem hozta ki ami a keretben rejlik. Ami igaz is, mert egy 7-8-9 győzelem benne volt a csapatban a tehetséget illetően. Tehát ez a csapat messze van attól, hogy itt aztán totális rebuildnek kellene neki állni.
2. Nekem továbbra is az a véleményem, hogy mivel lemaradtak a jó edzőjelöltekről és csak Campbellre futotta, pánik hangulatot elkerülve előadják a rebuild tervet, hogy majd úgy tűnjön van valami elképzelésük. Pedig semmi nem utal arra, hogy aztán jövőre jobb QB-t tudnának húzni, ami miatt érthető, hogy nem idén húznak.

ClayMatthews52
2021-01-31 21:15

Ez a Lions simán 1/1 esélyes (tudom, renningan is leírta)

ahanem
ahanem
Reply to  ClayMatthews52
2021-01-31 21:15

tavaly ilyenkor a Panthers volt ilyen, aztán odáig jutottak, mint idén a Lions, csak ők nézhető focival kaptak ki, amire lehet építkezni

ha egy évvel később a Lions el tud indulni ugyanazon az úton, akkor ez egy védhető döntés

Debreceni József
Debreceni József
2021-01-31 21:17

Egyetértek, win-win, kivéve Goffot, de talán pont most lett rendesen beárazva a srác. Talán annyit tennék hozzá, hogy a Rams kicsit nagyobb rizikót vállalt mint a Lions, nekik most nincs megállás, el kell hozniuk a Lombardit 2-3 éven belül különben ordas nagy buktaként fog ez a Deal beírodni a történelmükbe. A Lions ennyi pickből meg simán tud építkezni: idén prémium pick (o-line?), jövőre húzni az 1/1-en egy qb-t (Howell?) A másik pick-el prémium játékost, utána évben meg még mindig lenne két első pickjük. Én a helyükbe jövőre berántanám valahogy Doug Pedersont is a fedélzetre 🙂

acsdav2
acsdav2
Reply to  Debreceni József
2021-02-02 18:51

A gond az, hogy abból a 43M-ból amit Goff egy éves játékára elköltenek sokkal jobban lehetne erősíteni a csapatot 22-ben Howell/Slovis számára, mint amilyen tehetséget húzhatnak 23-ban. (Ugye az az elfogadott álláspont, hogy a 23-as 1.kör érte Goff átvételét.)

Debreceni József
Debreceni József
Reply to  acsdav2
2021-02-03 15:10

Szerintem sokkal jobban jártak így, lesz egy jó rookie irányítójui aki alig foglal majd valamit a sapkából 3-5 évig, mellé még kaptak jópár első körös picket is. Ennek az az ára hogy most két évig vegetálnak (Staffordal sem lett volna más), utána megszabadulnak Gofftól és ha jól draftolnak addig vagy van már egy közepes és nagy potenciállal rendelkező o-line a rookie qb előtt vagy rendbetették a védelmet. Jó Wr1 van, jó futó van, jó TE van. 3 év múlva talán Rodgers is visszaesik, Chicagoban jó szokásukhoz híven megint rossz qb-t húznak (😅), kis szerencsével a Vikings is épp akkor esik szét teljesen. Ezt már csak elcseszni tudják.

acsdav2
acsdav2
Reply to  Debreceni József
2021-02-03 21:22

1.Nincs azzal baj, hogy új franchise QB után néznek. Elvégre mi mást tehettek volna, ha Stafford cserét kért? A gondom az, hogy már kétszer húztak top 10-ben az elmúlt 2 évben, tavaly konkrétan top 3-ban és akkor belengetik, hogy olyan rebuildre készülnek ami 3 évig is eltarthat. Basszus, hány évig szeretnének még magasan húzni? :D Ez a menedzsment szerintem messze alul múlja a drága jó káplánunkat, mert az legalább nem adja elő, hogy ért a focihoz. :D Előadják, hogy itt komoly tervek vannak hosszútávban gondolkodnak stb. Pont az látszik, hogy semmi terv nincs, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a legrosszabb HC jelölt jutott csak nekik.
2. Ha az a terv, hogy QB-t húzol jövőre akkor nem költesz el 43M-t 21-22-ben azért, hogy 23-ban legyen egy első kör második felében lévő picked.

d zoli
d zoli
2021-02-01 23:45

Ma kellett megtudnom, hogy 2 éve nagyot ment a sztori: Jared azt smsezte csapattársakkal, hogy felpróbálná Mrs McVayt.

Pizsama
Pizsama
Reply to  d zoli
2021-02-02 15:37

Neee!

acsdav2
acsdav2
Reply to  d zoli
2021-02-02 18:51

Miért? Ki nem próbálná fel? :D

49
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x