Connect with us

Érdekességek

Super Bowl LIII – Öregek a fiatalok ellen

A Los Angeles Rams és a New England Patriots két hét múlva vasárnap összecsap a Lombardi trófeáért. Nagyon érdekes lesz a kontraszt a két csapat között, ugyanis az egyik oldalon egy szuperidős irányító és egy sokat megélt edző, míg a másikon egy szuperfiatal edző és egy harmadéves irányító fogja harcbavezetni csapatát. Ez lesz tehát az öregek és fiatalok csatája.

Az irányítók összevetésében Tom Brady 41 éves, Jared Goff pedig 24 esztendős. A 17 év és 72 nap pedig a legnagyobb életkorbeli kölönbség lesz két kezdő irányító között Super Bowlon. Brady már kilencedik nagydöntőjére készül, ennyiszer a Patriotson kívül egyetlen csapat sem szerepelt még az NFL nagydöntőjében – egészen elképesztő.

Az edzők közti különbség is figyelemreméltó. Bill Belichick 66 éves, Sean McVay pedig mindössze 32 esztendős, így kettejük közt 34 év van – arra egyelőre nem találtam adatot, hogy volt-e nagyobb korkülönbség edzők közt, de talán nem. Sean McVay 1986 januárjában született, Bill Belichick egy évvel később pedig megnyerte első Super Bowlját még a Giants védőkoordinátoraként. És amikor Brady és Belichick mester először nyert közösen SB-t, akkor McVay másodikos volt a gimiben.

A Super Bowl LIII tehát a fiatalok és öregek – vagy ha szebben akarunk fogalmazni, akkor sokat tapasztaltak – összecsapása lesz.

31 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
31 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
bjeela
bjeela
2019-01-21 06:25

Hogy ne legyen vita: a gyűrűt megint BB és TB12 nyeri. Sajnos.

d zoli
d zoli
Reply to  bjeela
2019-01-21 07:53

A-men.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  bjeela
2019-01-21 12:00

Úgy, ahogy tavaly?

d zoli
d zoli
2019-01-21 07:57

Értem én, hogy a Pecc sok dicsőségtől megfosztotta a többieket. Hosszú árnyékot vetették Manninger, Riversre, Benre, Luckra stb. De basszus minden bennük van amitől a fotel széléről fölugrálva lerágod a körmöd. Minden, csak nem unalmas ahogy nyernek.

bjeela
bjeela
Reply to  d zoli
2019-01-21 10:29

Stimmel, de épp ezért röhej, hogy nevetségesen kevéssel nyernek szinte mindig. Mintha szerződésük lenne a Mindenhatóval, mint a rúgósfociban a németeknek: “22 ember rugdossa a labdát és a végén a németek nyernek”. Baromira unalmas egy idő után…

d zoli
d zoli
Reply to  bjeela
2019-01-21 10:55

Ez egyébként Böbi szinte egyetlen hibája. Ha megfigyeled, az előnyt gyakran eladják és hátrányból indulva nyernek azzal a bizonyos kevéssel.

Már nem hiszem, hogy 64.évesen kinövi. Szóval valószínűleg nem fogsz sok olyat látni, hogy végig vezetve simán nyernek, mint a Chargers ellen. Maradnak az izgalmas, szűk győzelmek.

bjeela
bjeela
Reply to  d zoli
2019-01-21 16:54

Hááát, ha az hiba, hogy Böbi – ez qrvára tecccik! – mindig nyer, akkor én szeretném, ha Matt Nagy is ilyen hibával rendelkezzen. :D

John Keninger
John Keninger
Reply to  bjeela
2019-01-21 14:07

Szóval : Bradynek ez a 16. teljes szezonja. 2 hét múlva játssza a kilencedik Szuper Bowlját. Eddig van 5 aranygyűrűje, de könnyen 6 lehet belőle. (Sok óriási NFL játékos 1 db gyűrűért bármit megadna, pl. Larry Fitzgerald, stb.) A rájátszásokban minden csúcsot toronymagasan Tom Brady tart. És szerinted röhejes, nevetséges, hogy a Patriots mindig, de véletlenül nyer. Rossz sportágat választottál, bjeela ! Javaslom neked a lengőtekét vagy a balkezes súlylökést, ott biztos nincs ekkor a mákja senkinek, hogy közel 2 évtizedig meghatároz egy sportágat. Amúgy Arizona Cardinals vagy Browns szurkoló vagy, és ettől lehet a frusztrációd ? Vagy puszta irígység ?

bjeela
bjeela
Reply to  John Keninger
2019-01-21 16:49

Az üldözési mániád nem sért, ahogy az ebből fakadó kisebbségi komplexusod sem. Más megszoktam a peccesektől. Ebből fakadóan a szövegértelmezési problémáiddal sem engem kellene vegzálnod. Szerinted ki vitatta, hogy a Pats BB irányítása óta a liga legjobbja? TB12-nek nagy vonalakban kezet kellene csókolnia minden áldott nap, hogy BB az edzője, ugyanis hasonló képességű játékos, mint TB12 akad még a ligában, de ilyen felháborítóan nagy zseni, mint BB aligha. Akármelyik kezét vágod le a csávónak – értsd elmegy a támadókoordinátor,sebaj, elmegy a védőkoordinátor, kit zavar, elmegy akármelyik top játékos, majd jó lesz a draft nélkül az utcáról előkapart proligyerek, etc. – ez a szarból is aranyat csinál. És ezzel nem azt akarom mondani, hogy TB12 szar, de hogy qrvára nem GOAT, az szentség. És igen, ahhoz képest, hogy mindig nüanszokkal nyer, ahhoz képest elképesztő, hogy kis túlzással mindig a Pats a győztes a legvégén. Vitathatatlanul zseniális, káprázatos, csodálatos, de ne domináns. Csak egy kicsivel mindig jobb, mint akárki… ;)

Rohadtul nem vagyok egyik csapatnak sem drukkere, bár a Bears közel áll hozzám, de engem a jó játék és a jó játékos érdekel, és baromira nem vagyok elfogult agyhalott, mint sokan. Ezért aztán bennem sosem lesz sem irigység, sem frusztráció azért, mert valaki győz, vagy veszít.

John Keninger
John Keninger
Reply to  bjeela
2019-01-21 19:05

Kiváncsi lennék, szerinted ki a GOAT ? És bár abban igazad van, hogy BB zseniális edző és GM egy személyben, de a pályán mégis a játékosnak kell a játékokat megcsinálni. És 2008-ban is BB volt a Patriots edzője, mikor az egész szezonban sérült Brady helyett Matt Cassel irányított – és nem jutottak be a rájátszásba sem. Közvetlenül előtte, 2007-ben Brady-vel az alapszakasz 16 – 0 ! Nagyon nem értékeled azt a fizikai és mentális egészséget, ami Tom Bradyt közel 2 évtizede a csúcson tartja. Persze, hogy nagyra tartom BB-t, hiszen draftolatlan újoncokból, meg senkinek sem kellő szabadügynökökből kiváló játékosokat csinál. De a tojáslabdát nem ő dobálja a meccseken. Vagy úgy gondolod, hogy Hoyer, Cassel, Mallett is hozta volna ezt a 9 SB döntőt meg az 5 bajnoki gyűrűt, csak mert BB az edzőjük ? Korántsem. BB és Tom Brady egyformán kellett a Pat’s dinasztia létrehozásához (és persze Robert Kraft). És hogy az általad felhozott példánál maradjak, BB is mindennap csókolgathatná Brady kezét, hogy ilyen irányítóval dolgozhat. Nem kötekedni akarok veled. Nagyon szeretem Big Bent is, Drew Brees is egy zseni, de hát hol vannak ők Brady eredményeihez képest ? Aki elvitatja, csakis irígy lehet.

bjeela
bjeela
Reply to  John Keninger
2019-01-21 21:26

Na, itt van a gond. Ugyanis olyan, hogy GOAT nem létezik. Túl sok szempontot kellene figyelembe venni ahhoz, hogy össze lehessen mérni különböző korok sztárjainak teljesítményét, köztük számos olyat, ami ma már kivitelezhetetlen, így a végeredmény az, hogy nem összemérhetők, így aztán a GOAT egy teljesen öncélú, értelmetlen, hamis fikció, ami csak arra jó, hogy vitatkozzanak rajta az elfogult rajongók és növeljék a látogatottságot. :D Kár lenne ebbe a csapdába esned…

Ne csereirányítókat mérjünk egy kiváló QB teljesítményéhez, mert TB12 valóban kiváló. De kiváló QB akad még olyan, mint ő a saját kortársai között is. Csak kapirgáld elő a fantáziádat és próbáld elképzelni, hogy mi lett volna, ha P.Manning keveredik BB keze alá. Egy kivételesen zseniális rendszer és egy elkötelezett, mindenkinél jobb elméleti tudással és elemző képességgel rendelkező QB, aki nem mellesleg jól is dob. Vagy egy ösztönös zseni, mint ARod. Nem sorolom, akad még olyan, mint TB12. A megszerzett eredmények nem kizárólag TB12 kivételességét jelzik, ugyanis ez csapatjáték és nem egyéni sportág. És igen, kell hozzá Kraft, BB, a rendszer, az edzői stáb, a védelem, a speciálisok, a rúgó, az elkapók, a futók, a fal, etc, etc. és TB12. Pont BB rendszere szól erről, hogy bár a QB ebben a sportágban kiemelt jelentőségű, azonban BB rendszerében – bármennyire is ragaszkodott minden szinten TB12-re, de – csak egy a sok közül. Pont erről számoltak be sokan, amikor elsőként találkoztak BB rendszerével. Nála a QB nem isten, csak egy kiemelten fontos játékos. Ez a szemlélet is ösztönzi újra és újra a QB-t, jelesül TB12-t, hogy újra és újra bizonyítson, hogy ebben a bandában ő a legjobb. Máshol meg BigBen az öltöző ura, ami nagyon nem vezet jóra. Amúgy belőle is csinált volna BB rendszere olyan QB-t, mint TB12…

John Keninger
John Keninger
Reply to  bjeela
2019-01-21 22:22

Nos, rendben van, elismerem, hogy elfogult vagyok Brady-vel. Nemcsak a játékával, hogy minden idegszálával győzni akar, (vezet is rendesen minden győzelmi statisztikában, őt egyedül a győzelem érdekli), hanem az életmódja, a családi élete és – neked lehet hogy meglepő – a szerénysége miatt is. Ugyanis nagyon tiszteli és szereti pl. egy másik kedvencemet, Aaron Rodgerst, és néhány hónapja azt mondta róla, hogy Rodgers annyira kreatív és tehetséges, hogy ha a Patriots rendszerében játszott volna, minden szezonban kb. 7000 passzolt yardot hozna össze. Tehát bár lenne mire büszkének lennie TB 12- nek is, számomra rokonszenvesen szerény tud maradni. Azt pedig hogy a GOAT nem értelmezhető, vitatnám, mert ténylegesen csak kb. 30 évet lehet visszamenni az időben, mert a játék folyamatosan változott. De az utóbbi 30 év irányítói közül számomra Tom Brady a legnagyobb. Legfeljebb te nem így látod, nem muszáj mindenben egyetérteni. De vagyunk jópár millióan, akiknek alapvetés hogy Tom Brady a GOAT.

bjeela
bjeela
Reply to  John Keninger
2019-01-22 10:24

Alakul ez! :) Az elfogultsággal mindössze az a gond, hogy rongálja a tisztánlátást, mint pl. a szerelmeseknél. De ha lehiggadsz, akkor lám, szépen kezded észrevenni, milyen zöldségeket is beszéltél. ;) Az persze túlzás, hogy TB12 szereti ARodot, de hogy tiszteli – és kicsit talán irigyli is -, az nem kérdés. És máris jön egy újabb ellentmondás tőled, miszerint TB12 a GOAT, de maga TB12 ismeri el, hogy ARod 7000 yardokat termelt volna szezononként BB rendszerében. Vagyis TB12 elismeri, hogy ARod jobb QB, mint ő, mindössze nem sikerült az optimális környezetet biztosítani számára. És akkor elérkeztünk a GOAT kérdés lényegéhez. A GOAT arról szól, hogy minden idők LEGJOBBJA. Na, de ki a legjobb? Akinek a szerencséje folytán sikerült a legoptimálisabb környezetbe kerülnie, s bár a képességei alapján lett volna nála jobb QB, de mázlija folytán ő teljesedhetett ki ebben a környezetben úgy, hogy 5 gyűrűt szerzet, míg a nála jobb QB egy silányabb környezetben csak egyet? Az nem kérdés, hogy TB12 mindenkinél eredményesebb. De hogy a LEGJOBB, az sokszorosan vitatott. Minden korban megvolt ez a polémia. Joe Montana négy gyűrűvel vagy Dan Marino gyűrű nélkül? Sokak szerint pl. Mahomes hiába csinált eszelős rekordokat idén, de mindenki azon fanyalog, hogy olyan elkapókkal, olyan rendszerrel, olyan támadó guruval, mint Reid nem kunszt. Hát épp ez a lényeg, hogy egy QB önmagában nem mérhető, mert számos, rajta kívülálló személy/ek képessége, hozzáállása, a környezet milyensége befolyásolja a megítélését. És akkor még nem is beszéltünk az eltérő korokról, -szabályokról, -játékrendszerekről, anyagi lehetőségekről, orvosi, dietetikai lehetőségekről, etc, amelyek szintén nem adnak módot az összehasonlítgatásra. Ez nem szubjektív látásmód kérdése, hanem szimpla objektivitás. Jól mondod, számodra lehet TB12 a GOAT, de ilyen valójában nincs. Mint ahogy a szerelmet is csak az érzi, aki szerelmes, más csak azt látja, hogy meghülyültél. :D (ennek a parafrázisa, hogy a szerelem olyan, mint ha behugyoztál volna: mindenki látja rajtad, de csak te érzed).

Ceterum censeo: olyan, hogy GOAT nem létezik.

Ja, és még valami: TB12 szerénysége BB rendszeréből is adódik…

John Keninger
John Keninger
Reply to  bjeela
2019-01-22 13:36

Így nem jutunk a végére, annyira szemellenzősen látod Bradyt. Mint a legtöbb ember, aki nem a Pat’snak szurkol. Csak egy valamit nem veszel figyelembe. Az NFL nem műúszás vagy női torna, ahol egy zsűri eldönti (pontozza) hogy ki a legjobb. Az NFL-ben nyerni kell. És nem számít, hogy ARodgers dob-e egy szezonban 7000 yardot (megjegyzem, Brees szinte minden szezonban a legtöbb yardot termeli, ráadásul a legpontosabban dobál. Viszont mindössze 1 SB-t nyert. És vedd már észre, NFL-ről beszélgetünk, ahol egy kemény menetelés után az nyer, aki több pontot szerez, tehát többször nyer. Na ezért TB a legjobb, nincs miről beszélni. Philip Riversék a nejével a 9. gyermeküket várják, tisztelem érte. De nem tud SB-t nyerni. Ha a gyerekek számát néznénk, Rivers sokkal jobb, mint Brady. De hát az NFL az alapszakasz, rájátszás, konferenciadöntő, végül SuperBowl. Na ezért megdöbbentő nekem, ha valaki kétségbe vonja TB dominanciáját. Nektek, Bears szimpatizánsoknak egykor Jay Cutler, most pedigTrubisky jutott. (Trubisky azért minőségi javulás) Ezért megértem az irígységedet. Ha TB egyszer visszavonul, és nekünk is egy lúzer lesz a QB-nk, én akkor sem vitatnék el ilyen szinte extrém rekordokat, amiket TB a rájátszásokban produkált, és egy új zseni, másik csapatban sorra döntené a rekordjait. Nem vagyunk egyformák. :) Szerencsére, mert az piszkosul unalmas lenne.

bjeela
bjeela
Reply to  John Keninger
2019-01-22 22:58

Drága cimborám, nincs itt semmi szemellenzőség. Az nem jutott még át a leírt szövegemből, hogy az eredményességhez nem elég TB12, ahhoz csapat, edzők, környezet, tulajdonos, etc. kell. Nem TB12 nyerte meg ezeket a meccseket, hanem a csapat. A legjobb játékos a sportág jellegéből fakadóan mindig a QB, de a QB-t nem a győzelmek minősítik. Minden szakértő szerint az NFL történelmének egyik legjobb QB-ja Dan Marino volt. Nincs egy nyamvadt gyűrűje sem, mégis sok szakértő többre tartja őt, mint a négy gyűrűvel rendelkező Joe Montana-t, vagy a szintén négy gyűrűvel rendelkező Terry Bradshaw-t. Elég szépen leírtam, de úgy tűnik, nem sikerült még értelmezni. Rivers gyerekei hogy keveredtek ide, ezt csak te tudod, és én ezzel némileg elvesztettelek…

Senki sem irigykedik TB12-re, ha valakit örömmel vennék a Patsből, az mindenképpen BB és Kraft, a tulaj. Velük bármelyik csapat forradalmi változást lenne képes létrehozni. Ha QB-t szeretnék a Bearsnek, akkor az ARod lenne és nem TB12. Esetleg a fénykorában játszó PManning. De nem vagyok Bears rajongó, mint már mondtam, engem a jó foci érdekel, és ebben a Pats játéka igenis lenyűgöz és nagyon élvezem. Ahogy más csapatoké is. Ugyanis nem vagyok elfogult és érzelem vezérelt.

John Keninger
John Keninger
Reply to  bjeela
2019-01-22 23:44

Csak hogy megmagyarázzam, hogy miért említettem Rivers gyerekeit : mert ha lehet, még tiszteletreméltóbb családi életet él, nem csak mert a 9. gyereküket várják, hanem mert a középiskolai szerelme lett végül is a felesége, akivel nagyon boldogok. Ugye TB-nek csak a második házassága lett sikeres, elég meglepő módon egy volt szupermodell feleség tökéletes társa lett, nagyon sokat van együtt az egész család. (Tom első fiát is a “bónusz” gyerekének tekinti). Azt pedig feltételezhetted volna rólam, hogy szerintem sem egy irányító nyeri egyedül a meccseket. Brady számtalanszor nyilatkozta, hogy nem tudja saját magának dobálni a passzokat, vagy megvédeni magát pl. J.J. Watt kaliberű passz siettetőktől. Persze, hogy csapatmunka a siker és a kudarc is. Csak éppen az irányító külön kasztba tartozik. Majdnem mindig egy QB az MVP, pedig néhány évben fenomenális védőteljesítményeket is láttunk.Ebben az évben kb. fél éve lehet tudni, hogy Mahomes lesz az MVP, pedig ahogy Donald játszott középső falemberként, ő is megérdemelné, vagy ahogyan pár évvel ezelőtt a zseniális Luke Kuechly, a kitűnő linebecker.

Gabriel Taylor
Gabriel Taylor
Reply to  bjeela
2019-01-21 23:22

Jaja, igazad van BB dobálgatta le az Atlanta elleni utolsó negyedet illetve most a Kansasi elleni uccsó 2 driveot is…
Meg még sorolhatnánk..
Nem kecske,csak vmi tucat 6/199-es.

bjeela
bjeela
Reply to  Gabriel Taylor
2019-01-22 10:29

Na, még egy szövegértésből bukott pecc szerelmes.

Grünvald Mihály
Grünvald Mihály
Reply to  bjeela
2019-01-22 09:50

Igen és Bill dobja a TD.-ket, meg ő híja át a játékokat ha az edző hülyeséget hív. Meg őt döngölik a földbe,, ha a támadófal nem jól zár! Ja és ő tartja Brady minden rekordját!

bjeela
bjeela
Reply to  Grünvald Mihály
2019-01-22 10:27

Na, még egy szövegértésből bukott pecc szerelmes… Hányan vagytok még? Nincs kedvem mindenkinek elmagyarázni ugyanazt mégeccer, olvass tovább és rájössz, hogy ostobaságokat beszéltél.

Grünvald Mihály
Grünvald Mihály
Reply to  bjeela
2019-01-22 14:19

Ne sértegess te arcnélküli senki, legalább a kört tiszteld! Én nem bántottalak csak a Pats és Brady ellenszenvedre reagáltam, ami nyílvánvaló! Lehetne kúltúráltan is vitatkozni! Szerintem még természetes hogy valaki szereti a választott csapatát! Szépen kérlek ne válaszolj mert 0 vitakúltúrája felesleges! Üdv!

bjeela
bjeela
Reply to  Grünvald Mihály
2019-01-22 22:41

Na, látod, mégsem tévedtem: tényleg egy szövegértésből bukásra álló ember vagy, aki ostobaságokat beszél. Nagy tisztelettel kérlek, hogy az általam leírtakat próbáld értelmezni, vagy ha nem megy, akkor kérj meg rá másokat, akiknek ez megy és utána irkálj, mert megspórolsz ilyen érzelemvezérelt felesleges írásokat. Érdekes, a másik pecces rajongótársad némi lehiggadás után felfogta, mit írtam és élvezetes társalgás alakult ki köztünk. Igaz, ehhez az is kell, hogy az indulataidat kikukázd és próbálj meg értelemmel és nem érzelemmel közelíteni a leírtakhoz. Ehhez kívánok neked sok sikert.

Grünvald Mihály
Grünvald Mihály
Reply to  bjeela
2019-01-22 22:51

De tévedtél! Pontosan értem, hogy mit mondasz! Szemtelen arc nélküli senki vagy aki csak papol az értelem és az érzelem közti különbségről meg az indulatról! Közben simán letegez szemtelenül egy idős embert folyamatosan személyeskedve. Mintha nála lenne a bölcsek köve. Közben lehet, hogy a fiam lehetne. Nem kívánok mást hozzátanni mert méltatlan minden további szó. Nem kérek választ.,mert a medő értelmetlen fölényeskedő szemtelen vitát befejeztem!

bjeela
bjeela
Reply to  Grünvald Mihály
2019-01-22 23:08

Te honnan tudod, hogy hány éves vagyok és én honnan tudjam, te hány éves vagy? Szedd már össze magad, öcsi! Használd az eszedet és olvasd el mások írását, mielőtt reagálsz. Az indulataiddal nem lehet vitázni, csak veszekedni, abból meg nem kérek. A minősítésem ennek megfelelően továbbra is áll veled kapcsolatban.

Grünvald Mihály
Grünvald Mihály
Reply to  bjeela
2019-01-22 23:12

Mert nekem van képem neked nincs! 63vagyok! És nem indulatos csak reális! Talán apád az öcsi!

LG
LG
2019-01-21 11:50

Annyi kiegészítés, hogy jelen pillanatban (!) van 34 év korkülönbség a két edző (bá’) között, a SB LIII-ön már “csak” 33 év lesz a különbség, mert Sean McVay január 24-én lesz 33 éves.

Breki a béka
Breki a béka
Reply to  LG
2019-01-21 12:32

És Bill addig nem öregszik?:”D

LG
LG
Reply to  Breki a béka
2019-01-21 12:48

Ő majd áprilisban lesz 67, szóval nem.

tündérzsazsa
tündérzsazsa
Reply to  LG
2019-01-22 03:03

Attól még a korkülönbség ugyanakkora marad :DDD

LG
LG
Reply to  tündérzsazsa
2019-01-22 04:57

? Igazad van… 66-33=34…
MOST 34 év a korkülönbség kettejük között és majd ÁPRILISBAN lesz ismét ennyi. Az 53. SB-on 33 év lesz köztük. Nem értem felétek h számolnak… ?
Az más, ha az lett volna írva, h “a két edző között 33 év és 9 hónap korkülönbség van”. De úgy látom nem hatott meg senkit, nem lett javítva… Ám legyen…

tündérzsazsa
tündérzsazsa
Reply to  LG
2019-01-22 14:03

Valóban, csak a te hozzászólásod néztem, elnézésed kérem!

31
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x