Connect with us

Hír

Samuel nem akar hibrid szerepben játszani, ezért kért cserét

Deebo Samuel cserét kért a 49erstől, és ilyenkor az az első feltételezése a legtöbbeknek, hogy a pénzügyek lehetnek a háttérben. Most viszont nem erről van szó, a csapat hajlandó lenne megfizetni a hírek szerint, azonban az elkapónak nem ez az elsődleges problémája (aztán persze lehet, hogy a 49ers egy nagyon alacsony ajánlattal indított, ami nem segített a kapcsolaton). Samuel elsődleges problémája az, ahogyan használják őt a támadósorban.

Tavaly Samuel a szezon második felében egy hibrid “wide back” fantázianévvel illetett szerepben tetszelgett, ahol elkapót és futót is játszott, és ez igazán különleges, egyedi játékossá tette őt a ligában. Azonban ez azzal járt, hogy jóval több ütést kapott futóként, ami érthető módon nem annyira tetszik neki, hiszen ha így marad, akkor ez növeli a sérülések valószínűségét és csökkenti a karrierjének várható hosszát is. Ezen szeretne változtatni és ezért szeretne távozni a 49erstől.

Deebo tavaly az első nyolc héten mindössze 6-szor kapott labdacipelést és emellé 80-szor vették célba, ebben a szerepben meccsenként 113 scrimmage yardot szerzett. A kilencedik héttől változott meg a szerepe, innen a playoff végéig 11 meccs alatt 80 labdacipelése volt 53 target mellett, amivel meccsenként 105,2 scrimmage yardot ért el. Tehát nem mondhatjuk, hogy csak a hibrid szerepe miatt lenne kiváló játékos, sőt, “sima” elkapóként is a legjobbak közt van a ligában.

Ugyan a 49ersnek nem kell elcserélnie Samuelt és a szerződés szerinti előny egyértelműen a csapatnál van, a jövőt nézve biztosan nem vet jó fényt a franchise-ra, ha akarata ellenére tart fogva egy játékost, ez befolyásolhatja a jövőben a szabadügynökök San Franciscóba csábítását például. Persze az elképzelhető, hogy Samuel és Kyle Shanahan megbeszélik a dolgokat és a jövőben nem fogják használni ebben a wideback szerepkörben, és akkor marad a csapatnál.

18 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
18 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Raist
Raist
2022-04-21 06:47

Több érdekes dolgot is felvet ez a téma. Nyilván örülnék ha maradna, de ezek után hogy ez a problémája (az edző akarja megmondani hogy mit csináljon a pályán…) már nem feltétlenül zavarna ha elcserélnénk. És hogy mire gondolok mint érdekes téma?

“Tehát nem mondhatjuk, hogy csak a hibrid szerepe miatt lenne kiváló játékos, sőt, “sima” elkapóként is a legjobbak közt van a ligában.”

Ez így tényleg jól hangzik, csak éppen az nem lett számításba véve amit pld. Te is írtál Dani egész évben, hogy Kyle rendszere miatt az egyik legtöbb yardot átlagolják a 9ers játékosai elkapások után. Ha ezt is beleszámolnánk (azaz hogy a rendszernek köszönhetően mennyivel több yardot szerzett) szerintem nem tartozna az elitbe mint sima elkapó. Ez persze csak megérzés, lehet tévedek.

” jövőt nézve biztosan nem vet jó fényt a franchise-ra, ha akarata ellenére tart fogva egy játékost, ez befolyásolhatja a jövőben a szabadügynökök San Franciscóba csábítását például.”

Kérdés hogy a csapat szempontjából mennyire nagy baj az ha nem is írnának alá olyanok, akik az első probléma után azonnal menekülni akarnának. Lehet nem is lenne baj, ha ezek elkerülnék a csapatot és máshová mennének primadonnáskodni.

Én azt gondolom, hogy a csapatnak sem jó ez az egész, de kisebbet bukhat rajta mint Deebo. Kyle legfeljebb ebből tanulva keres egy olyan futót aki elkapásokban sem fakezű és mondjuk Őt használja slot elkapóként (aki majd ezért WR szerződést akar 1 év után :D :D :D ).

katonadani
Reply to  Raist
2022-04-21 06:59

Deebo szerintem egyébként önmagában is top elkapó és amennyire segítette a rendszer, ő is annyira segítette a rendszert és az offense-t.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Raist
2022-04-21 15:49

Egy problémát látok a gondolatmeneteddel. Mégpedig azt, hogy nektek most pont égetően szükségetek lenne Deebora vagy valami hasonló képességű elkapóra. Elvileg az idei lesz Lance első szezonja. Eleve elég nagy hendikeppel indul a srác. Villantania kéne. De elit elkapó nélkül ez nem lesz könnyű. Sőt! Realitás sem.

Raist
Raist
Reply to  Fetyke
2022-04-21 19:31

Ezért írtam már a második mondatomban, hogy “Nyilván örülnék ha maradna”.De ha nem akarja azt csinálni, amit az edzője kér, akkor nem kell erőltetni a “kapcsolatot”. Mert ez szíve-joga.

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  Raist
2022-04-21 11:52

Azért az, hogy egy WR screenek után rengeteg YAC-ot szerez, és a Scrimmage Yard nem ugyanaz. És a YAC teljesítmény a játékoson is nagyon múlik, nem csak a rendszeren.Faszán mutat a 8YAC yard, ha -2 yardot repül a labda és amúgy tízet kéne megtenni, pláne ha összevetjük egy 20 yardos route-tal, 0YAC mellett.

Hurrá Torpedó
Hurrá Torpedó
Reply to  Raist
2022-04-21 11:01

…aki majd ezért WR szerződést akar 1 év után…
és itt a lényeg szerintem. lejár Deboo szerződése, akkor milyet tesznek eléje?
Top WR szerződést? Na ne röhögtessenek (mondja a csapat), a snapek felén futó volt…
Top RB szerződést? Na ne röhögtessenek (mondja Deboo), én WR vagyok, arról nem tehetek, hogy nem úgy használtok
Ha a 49-ers nem ad elfogadható szerződést (pénzben, minőségben, mindegy is), akkor ha FA lesz, akkor ki fog neki jó WR szerződést adni, ha idén mondjuk javarészt RB-t játszat vele majd a 49-ers?
Én totál egyetértek azzal, hogy a WR karrierjének ez a wideback szerep nem kedvez. Sem egészségügyileg, sem pénzügyileg.

ahanem
ahanem
2022-04-21 06:57

úgynevezett ürügy

az nem zavarja, hogy a produkciójának 70%-a a rendszerből származik?

csak ezt ne
csak ezt ne
2022-04-21 07:48

Szerintem meg joga van az egészségét és karrierjét jelentősen befolyásoló kérdésbe beleszólni. Ha lesz olyan csapat, ahol meg tud állapodni abban, hogy kizárólag/majdnem mindig elkapóként használják, akkor jól járt, szerintem nem futónak szerződött, van tehetsége hozzá, de nem kötelezhető erre szvsz.

Staten Island
Staten Island
2022-04-21 07:47

Elég későn ébredt rá erre, ezzel a saját trade lehetőségeit szűkítette.

Fetyke
Fetyke
2022-04-21 15:59

Én is abszolút megértem Deebot. Egy elkapó nem futó. Egyszer-egyszer be lehet akként is vetni őket, de ennyiszer nem. Ez Samuel egészségét komolyan veszélyezteti.

Raist
Raist
Reply to  Fetyke
2022-04-21 19:45

Az irányító sem futó, aztán mégis elég sok van amelyik rohangál a labdával a kezében. És Ők is veszélyeztetik a saját épségüket.

Igaza van? Persze, ez egy ilyen sport hogy veszélyes és vannak veszélyesebb pozíciók. Csak az egész sztori nem áll attól még össze és inkább érzem ezt egy “ja, most jutott eszembe hogy amúgy én nagyon nem szeretnék futót játszani és ezért akarok elmenni” dolognak. Előbb letörli a közösségi médiából magát, aztán jön a hír hogy új szerződést szeretne, aztán megfenyegetik, aztán eszébe jut hogy amúgy Ő WR-t akar játszani és ez a baja. Még egyszer mondom, megértem az indokot, csak nekem ez sántít így utólag.

katonadani
Reply to  Raist
2022-04-22 06:02

szerintem itt a timeline egyébként nem így néz ki, mármint nem mindezek után jött rá h nem akar RBt játszani, ez csak most jött ki a médiába. Én két opciót látok:
1) a 49ers ajánlata szar volt és akkor erről az oldalról vagyunk megvezetve
2) tényleg a használatával van baja , de akkor ez már korábban is baja volt és nem újkeletű a probléma, csak most derült ki a világ számára.

Fetyke
Fetyke
Reply to  Raist
2022-04-21 20:30

“Az irányító sem futó, aztán mégis elég sok van amelyik rohangál a labdával a kezében.”

És elég hamar ki is kopnak. Az ilyen rohangálós irányítók 30 éves korukra elfogynak (a többség jóval előbb). Míg azok, akiket megfelelően használnak, vagy nem csak rohangálásból tudnak megélni nagyjából 10 évvel tovább bírják. Na látod! Ez a nem mindegy. Csapat szempontból sem egyébként…

És persze könnyű azt mondani, hogy aki nem csinálja azt amit a HC mond, az menjen. Sokszor én is hajlok erre. Viszont amelyik HC meg ennyire nem foglalkozik a játékosai testi épségének védelmével, ahhoz nem nagyon akarnak majd menni játékosok. Mert fel lehet írni/rajzolni csuda dolgokat a playbookba. Lehet komoly újításokat is kitalálni. Csak ha mindez a játékosok testi épségének árán valósul meg, akkor az ma már szart sem ér.

Gergely Angyal
Gergely Angyal
2022-04-21 10:58

Én csak akkor tudok a magam részéről igazat adni neki, ha már próbálta ezt jelezni a csapat felé, hogy Ő ebben a szerepkörben nem akar játszani, inkább csak elkapóként jeleskedne.
Ha egyből az ügynökéhez fordult és cserélt kért, akkor kevésbé értem miért nem tudta először házon belül megbeszélni. Ha próbálta, de nem hajlottak efelé, akkor érthető lépés a részéről, hogy trade-et szeretne (akár nyomásgyakorlásnak is jó).

Hurrá Torpedó
Hurrá Torpedó
Reply to  Gergely Angyal
2022-04-21 11:03

ezt sosem tudjuk meg, mert mindkét fél pont ellentétesen fog nyilatkozni, hisz mindegyiknek pont az az érdeke, hogy a másikat tüntesse fel rossz színben (függetlenül attól, hogy mi a valóság)

Raist
Raist
Reply to  Hurrá Torpedó
2022-04-21 19:40

Ez érdekes gondolat. Tehát szerinted a 9ers érdeke egy esetleges cserénél az hogy lehúzza a játékos árát azzal, hogy nem szólt erről, nem kommunikált a csapattal stb.? Nem gondolnám.

Megawatt Szvetozár
Megawatt Szvetozár
Reply to  Raist
2022-04-22 10:24

Szerintem rosszul gondolod. Ha bevallják, hogy ők a hunyók, akkor a hülye sem fog hozzájuk igazolni, nehogy elkapóként pl. védekező falembert kelljen játszaniuk. És az sokkal nagyobb kár, mint 1db játékos esetleges minimális értékcsökkenése.

Zoard
Zoard
2022-04-21 09:50

Nem értem miért kritizáljátok.
Hisztizett egy-két meccs után, ahol nem csak elkapóként kellett játszania és kapott ütéseket emiatt? Nem tudjuk, de mindegy is mert a következő kérdésválaszának tényszerűsége miatt ez kevéssé számít már.
Végigjátszotta az igényt a hibrid szerepkörben? igen
Szóval odatette magát.
Akarhat mást a jövőre nézve? igen
Ez egy üzlet, ha valamelyik félnek több belőle a vélt hátrány vagy előny, tovább akar lépni.
Én egyáltalán nem csodálkozom hogy ő nem néhány éves karriert tervezne mint a futók többsége.
Ha ez ürügy és sok pénzt akarna..ez talán nem fog kiderülni.
Az ő teste, az ő pénze. Lehet emiatt nem szeretni és kételkedni abban hogy mennyi szerepe van az eredményeinek sikerben, de kétségtelenül vannak jó számai. De hogy emiatt kikiáltani egyből hisztisnek, nem értek egyet.
Ezt az elmúlt évet most betolta a pókerpariban tétnek és vagy nyer vagy mindketten veszítenek.

Legfrissebb cikkeink

Legutóbbi hozzászólások

18
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x