Connect with us

Érdekességek

Még mindig a Cowboys a világ legértekesebb csapata

A Forbes idén is kijött a világ legértékesebb sportcsapataival: a top 50-es listán 26 NFL franchise kapott helyett, rajtuk kívül kilenc-kilenc kosárlabda- és futball, illetve hat baseball csapat szerepel. A legértékesebb továbbra is a Cowboys, amely 2016 óta birtokolja ezt a címet (ekkor sikerült megelőzni a Real Madridot).

A Cowboys értéke 5,7 milliárd dollár, az elmúlt öt évben 43 százalékkal nőtt a franchise értéke. Ki gondolta volna ezt, amikor 1989-ben 150 millió dollárért vette meg Jerry Jones? Az NFL-es lista:

  • 1. Dallas Cowboys – 5,7 milliárd dollár
  • 8. New England Patriots – 4,4
  • 9. New York Giants – 4,3
  • 13. Los Angeles Rams – 4
  • 15. San Francisco 49ers – 3,8
  • 17. New York Jets – 3,55
  • 18. Chicago Bears – 3,53
  • 19. Washington Football Team – 3,5
  • 20. Philadelphia Eagles – 3,4
  • 23. Houston Texans – 3,3
  • 25. Denver Broncos – 3,2
  • 29. Las Vegas Raiders – 3,1
  • 30. Seattle Seahawks – 3,08
  • 31. Green Bay Packers – 3,05
  • 32. Pittsburgh Steelers – 3
  • 33. Baltimore Ravens – 2,98
  • 34. Minnesota Vikings – 2,95
  • 35. Miami Dolphins – 2,9
  • 36. Atlanta Falcons – 2,88
  • 37. Indianapolis Colts – 2,85
  • 38. Los Angeles Chargers – 2,6
  • 42. Carolina Panthers – 2,55
  • 43. Kansas City Chiefs – 2,5
  • 46. New Orleans Saints – 2,48
  • 47. Jacksonville Jaguars – 2,45
  • 50. Cleveland Browns – 2,35

31 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
31 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ClayMatthews52
2021-05-08 16:29

Ilyenkor a lusták nevében lehet egy olyan kérés, hogy mondjuk a Forbes szónál legyen egy link? Köszi :)

Attila Horváth
Attila Horváth
2021-05-08 08:39

A Jets értéke nekem nagyon meglepő

Zotya
Zotya
Reply to  Attila Horváth
2021-05-08 10:21

J-E-T-S!
Jets! Jets! Jets!
:)

ahanem
ahanem
Reply to  Attila Horváth
2021-05-08 09:11

New York ennyit jelent

Zotya
Zotya
Reply to  ahanem
2021-05-08 10:46

Megnéztem a teljes listát: konkrétan New York mindkét NFL-, mindkét NBA- és mindkét MLB-csapata benne van a top50-ben!

JackEasterby
JackEasterby
2021-05-08 08:52

A futball csapatok azok a “mi” csapataink. :) Labdarúgó csapatok amelyekből 9 szerepel a listán.

Farubcek
Farubcek
Reply to  JackEasterby
2021-05-08 16:42

Ajj már, ezt miért kell? :(

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Farubcek
2021-05-08 18:28

Na de most mi ezzel a baj? Akinek a kedvence a köznyelv által amerikai focinak hívott sport, az miért ne mondhatná, hogy ez a foci, a másik pedig a labdarúgás?

ahanem
ahanem
Reply to  JackEasterby
2021-05-08 09:11

SZÁKKÖR

Kopi3.14
Kopi3.14
Reply to  ahanem
2021-05-08 11:38

Színjátszó?

ahanem
ahanem
Reply to  Kopi3.14
2021-05-08 12:18

önképző

Farubcek
Farubcek
2021-05-08 07:48

Érdekes lenne egy regressziót futtatni arra, hogy milyen összefüggés van a franchise értéke és eredményei között. A top 10-et elnézve egészen minimális.

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  Farubcek
2021-05-08 09:02

Persze. Az értéket valójában az adja, hogy melyik városban van a franchise. Érdemes rákeresni, hogy a Rams 2015-ben rajta se volt a listán még St Louis-i csapatként. De sanszosnak érzem, hogy a Chargers, mint San Diego-i.

Farubcek
Farubcek
Reply to  JackEasterby
2021-05-08 13:04

Igen, ez biztos, hogy így van. A potenciálisan elérhető piac miatt is, meg úgy általában a brand értéke miatt is.

ahanem
ahanem
Reply to  JackEasterby
2021-05-08 09:25

nem volt rajta a Chargers, de a St Louis Cardnals pl igen, szóval nem minden a város

ami egyébként kemény, hogy a Cowboys értéke 43%-kal nőtt, a Golden State Warrioirs meg 147%-kal (Liverpool 165%, Rams 176%,, PSG 207%), szóval azért az se mindegy, hogy sikeres-e a franchise

ClayMatthews52
Reply to  ahanem
2021-05-08 16:29

A Liverpoolnál pl nem csak a siker van benne, ott az amcsik nagyon jól menedzselik a klubot ilyen szempontból.

ahanem
ahanem
Reply to  ClayMatthews52
2021-05-08 16:35

de a PSGnél meg konkrétan csak az olaj van benne :D
szóval lehet így is meg úgy is, csak az egyik fenntartható(bb), a másik meg egy lufi

ClayMatthews52
Reply to  ahanem
2021-05-08 16:58

így

Bélabá a csótány
Bélabá a csótány
Reply to  ahanem
2021-05-08 14:57

Mondjuk a lábas focit felesleges felhozni,mert milliárd eurós adósságokat görgetnek közben maguk elött.

ahanem
ahanem
Reply to  Bélabá a csótány
2021-05-08 16:34

tisztában vagyok vele, de az idei listán pl eléggé előreugrottak, mégha ez pl számomra hamis érték

mer ja ha van egy 300 milliárd dolláros bizniszem abból át tudnék dobni 10 milliárdot egy fodballklubba és egyből az lenne a legértékesebb.

Amiért felhoztam őket, hogy injektálás nélkül is lehet kb akkorát növekedni

Farubcek
Farubcek
Reply to  ahanem
2021-05-08 13:03

Amúgy az sem semmi, hogy az éves szinten uszkve 7,5%-os növekedést produkáló vállalat növekedési üteme alacsonynak számít a piacán.

ahanem
ahanem
Reply to  Farubcek
2021-05-08 13:47

nagyon kemény, hogy 2019-2020 között nem ritka a 15+%-os növekedés is, de még a covid alatt is 3-6%-os simán produkált a nagy részük, pedig jegyeket aztán tényleg nem is tudtak eladni

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  ahanem
2021-05-08 09:46

Összetett kérdés az egyszer biztos. Az engem például nagyon meglep, hogy a Chiefs bár valóban egy farmer államban van, de azért 3 éve ők a liga legizgalmasabb csapata. Furcsa, hogy ez ennyire nem teremt értéket.

ahanem
ahanem
Reply to  JackEasterby
2021-05-08 09:52

hát látod Missouriban az embereket jobban érdekeli a baseball meg az egyetemi foci
na meg az sem mindegy, mennyire fizetőképes a helyi nép, szerintem ez a legnagyobb gátja a Chiefs értéknövekedésének

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  ahanem
2021-05-08 10:28

A hely érdeklődés szerintem NFL szinten pont, hogy a legjobbak között van. Amit inkább én még problémásnak látok az a nemzetközi ismertség értékké teremtése.Szerintem a Patriots érték emelkedéséhez az adott sokat, hogy a keleti part közelsége miatt sok európai tudott élőben meccset nézni. KC-ig nyilván nem fognak ennyien utazni. Na meg a másik probléma, hogy külföldiek által nem igen látogatott hely KC. A Kaliforniai, Floridai, keleti parti csapatok csak azzal nyernek nézőket, hogy a várost nézik meg a külföldiek és ha már ott vannak összekötik egy NFL meccs nézéssel.

Vízi Balázs
Vízi Balázs
Reply to  JackEasterby
2021-05-08 10:57

Pontosan,lásd Boston,New York.

ahanem
ahanem
Reply to  JackEasterby
2021-05-08 12:32

érdeklődni úgy is lehet hogy évente egy sapkát veszel meg egy mezt, meg úgy is hogy évente 6 pulcsit 5 sapkát meg 4 mezt, persze ezt nem /főre kell nézni, mert Buffaloban meg KC-ben több a futballbolond, csak a keleti parton meg szimplán többen élnek, így potenciálisan több embernek lehet eladni a termékeket
a peccnél nehezebb dolgunk van mert ők már 2010-ben is 5. helyen álltak, 2000ben meg még nem volt ilyen lista, ami többet mondana
eszerint a cikk szerint a pecc 10. volt az nflben https://boston.cbslocal.com/2021/05/07/patriots-robert-kraft-forbes-ranking-most-valuable-sports-teams-world-cowboys-yankees-red-sox-celtics-nfl/
arányaiban nem jött fel annyira a pecc 20 év alatt, mint amennyivel sikeresebb volt, mint a redskins vagy a cowboys

a nemzetközi bevételekre én is kiváncsi lennék, de valószínűbb, hogy a belföldi pénzmozgás itt még jóval nagyobb mértékű
az amerikai városok nem éppen a városnézés értékéről híresek

JackEasterby
JackEasterby
Reply to  ahanem
2021-05-08 18:35

A merchandisingból egyébként nem lehet piaci előnyre szert tenni, mivel közös kasszából dolgozik az NFL. Egyedül a Cowboys nincs ebben benne és ők ezen a téren szereznek több bevételt, mivel nekik van a legnagyobb szurkolótáboruk. Egyébként furcsálom, hogy más csapat még nem lépett ki belőle, mert egy Patriotsnak pl. biztos nem éri meg.

ahanem
ahanem
Reply to  JackEasterby
2021-05-08 22:06

ezzel a vásárlóerő nagysága közti különbséget próbáltam szemléltetni, az “egyéni” sponzorok pedig leginkább ez alapján fognak leszerződni, meg a jegyárakat is akkor lehet feljebb nyomni, ha van vásárlóerő, ami viszont már direkt bevétel a kluboknak

azért évente 6 pulcsi meg 4 mez elég durva lenne, amikor így is sok amerikai van úgy, hogy igen, megveszi a belépőt 100 dollárért de bent már inkább nem iszik/eszik mert tailgaten rottyra teszi magát ilyen téren, vagy max 1 sört a csapatok szerint illendő 5-6 helyett; meg nem veszi meg a mezt 150 dollárért, hanem rendel egy másolatot 30ért kínából (mert igen, ilyen is van)

hogy a pecc miért nem kér egy külön dealt a csapatnak, az számomra elég egyértelműen amiatt van, hogy ne essen szét ez a rendszer, gondolom a bois már rég megkötötte ezt a ligával
na meg a peccnek 2019ben így is 2. legtöbb bevétele volt, de mi van ha lelép a csicskafrizura meg a haverja és egyből megcsappannak a mezeladások? a tehenészeknek egy nagyon rég kialakult bázisa van már ehhez, bár ki tudja, egyszer lehet azt is megéljük, hogy a kisegérnek elveszik ez az előnye is

ducksfan
ducksfan
2021-05-09 06:31

Mondjuk ezek az értékek akkor jelentenének valamit, ha meg is lehetne venni a csapatokat ennyiért. Addig csak játék a számokkal. Mint amikor egy ritka autó/óra/festmény eszmei értéke xxxx millió dollár, de nem eladó.

31
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x