Connect with us

Érdekességek

15 yardot érne minden pass interference?

Az NFL Versenybizottsága nem csak az elkapás-szabályt vizsgálja, hanem az is felvetődött, hogy a pass interference büntetések a szabálytalanság helyére lerakott labda helyett minden esetben 15 yardot érjenek. Így van ez egyébként az egyetemi fociban is, de vajon az NFL tényleg megváltoztatná ezt a szabályt?

 

 

Nagy valószínűséggel nem, hiszen minden szabályozás a támadójátékot erősíti az utóbbi években. Így furcsa szemléletváltás lenne, ha a védőket segítenék most, hiszen egy ilyen változtatás azt eredményezné, hogy egy cornerback, aki lemaradt elkapójáról, inkább elgáncsolná a támadót és veszítene 15 yardot, mintsem hogy egy 60 yardos TD-t engedjen.

 

Az lehetne esetleg megfontolandó, hogy a botrányosan egyértelmű, tisztán hosszú TD-t megakadályozó pass interference szabálytalanságok viszont “spot of the foul” büntetést érnének. Ez persze még több szubjektivitást engedne meg a bíróknak és meg több vitát generálna, tehát jó eséllyel nem fognak változtatni a jelenlegi szabályozáson.

 

A hír hallatára az NFL Research összeszedte, hogy az egyes csapatok összesen hány yardot szereztek az előző szezonban pass interference büntetéseknek hála és az új szabály szerint hányat kaptak volna, tehát kiket érintene legrosszabbul ez a változás:

 

 

Az első helyre a Pittsburgh Steelers került, de a Super Bowl két résztvevője, a New England Patriots és a Philadelphia Eagles is a dobogón végzett (ez a szabályváltozás még használhatatlanabbá tenné Torrey Smitht). A lista másik végét is érdemes megnézni, az egészen elképesztő, hogy a New Orleans Saints mindössze 12 yardot kapott pass interference büntetésekkel.

14 Comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
14 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Sestertius
Sestertius
2018-02-28 09:43

Mondjuk az egész szabály hasonló regulázásra szorulna mint az elkapás…
pont Bradynél és Big Bennél volt olyan érzésem, hogy többször is rájátszottak erre…
látták, hogy nincs tiszta célpont, akkor bumm meglőttek egy passzt az 1-1 ben védekező CB felé, hátha dobnak sárgát a zebrák (aka Ramsey (nem)DPI tökéletes példa erre) vagy AB felé is volt több ilyen passz
én nem hoznék be egy újabb szubjektív elemet, csak a már meglévő szemléletén keményítenék kicsit.. tényleg kezd kicsit átesni a dolog oda, hogy az off-ok alá tolnak mindent, nehogy véletlenül a D meg tudjon akadályozni egy TD-t..
a holding az holding (néha holding-ra is fújtak DPI-t.. vagy még rosszabb, amikor testtel szorítja le az útvonalról a WR-t arra is DPI.. hát az vicc mondjuk….), és ha a labda már a WR közelében van, akkor ha egyértelműen a WR akadályozására irányul a CB mozgása akkor lehet DPI-ről beszélni.. de többször az 50-50 labdáknál is befújták a DPI-t… komolyan a CB-nek lassan engedélyt kell kérnie egy int-hez..

ducksfan
ducksfan
Reply to  Sestertius
2018-02-28 10:25

teljes mértékben egyetértek veled. Én amúgy az offensek miatt szeretek meccset nézni, de a DPI-t a legnagyobb “szemétség”-nek tartom. Szinte minden hosszú passz után megy a vita, hogy akkor most DPI vagy incomplete (már persze, ha nem volt catch, ami ugye szintén vitás :D)

Nyílméregbéka
Nyílméregbéka
Reply to  ducksfan
2018-02-28 12:35

Nem igazán érted a DPI büntetés mögötti szándékot. Ha csak 15 yard lenne, akkor egyszerűen megszünnének a hosszú 30-50 yardos passzok és TD-k, mert a cornerek minden esetben kiütnék a labda alol az elkapókat, inkább bevállalva a 15yardot.

ducksfan
ducksfan
Reply to  Nyílméregbéka
2018-02-28 13:30

Én értem a mögöttes szándékot, csak az nem tetszik, hogy egy-egy esélytelen elkapás közben is gyakran befújják, és ezzel nagyon jó helyzetbe hozzák a támadókat. Ha a védők kiütnék az elkapókat, a labda megjátszásának mindenféle esélye nélkül, akkor be lehetne vezetni a dupla büntetést: 15yrd a DPI és sportszerűtlenségért még 10 vagy 15 yrd. Szándékos szabálytalanság esetében ezzel már elég sokat jöhetnének előre a támadók, míg rosszul sikerült védekezés esetén csak a szimpla bünti lenne.

Nyílméregbéka
Nyílméregbéka
Reply to  ducksfan
2018-02-28 16:33

Ez megint nagyon szubjektív lenne és újabb döntés kényszerbe hozná a bírókat. El kell fogadni hogy nincs tökéletes bíráskodás.becsúszhatnak téves itéletek is. De még igy is fényévekkel jobb mint sok más sportágban ahol pl. még videobíró sincs. Szerintem a szabályokkal nincsenek bajok inkább a bírókat kell jobban szelektálni és értékelési rendszer szerint alkalmazni és fizetni.

sgtGiggsy
Reply to  ducksfan
2018-03-01 16:57

Nem érted. Direktbe megszűnne MINDEN 30 yard feletti passzjáték, mert akármilyen büntetés is kevesebb lenne, mint egy engedett elkapás. De ha a szándékosságot nem vesszük, akkor is gondolj már bele, hol jogos, hogy egy 60 yardos tisza elkapás szabálytalan megakadályozásával csak 15 yardot veszítsen a defense?

Fetyke
Fetyke
Reply to  Sestertius
2018-02-28 11:55

Szerintem te csak simán nem ismered a szabályrendszert és azért nem érted, hogy mi micsoda. :)
A szabálytalanság addig holding, amíg a labda az irányító kezében van (a bírók be is szokták mondani, hogy: before the pass), amint eldobta azt, és a labda a levegőbe került már DPI szabálytalanság van. Tehát azt, hogy egy szabálytalanság holding vagy DPI nem az dönti el, hogy milyen szabálytalanságot követ el a védő, hanem az, hogy mikor követi azt el. Természetesen vannak még ezen kívül is eltérések, de azokkal most nem fárasztanálak.
Remélem tudtam segíteni. :)

Sestertius
Sestertius
Reply to  Fetyke
2018-02-28 13:23

Rendkívül hálás vagyok, hogy leereszkedtél hozzám, és világosságot gyújtottál elmémben..
és ha ezt sikerült volna normális stílusban prezentálni, azt további köszönettel tudtam volna honorálni..

Fetyke
Fetyke
Reply to  Sestertius
2018-02-28 13:26

Elnézést kérek!

Kopi3.14
Kopi3.14
2018-02-28 10:32

Ennek hátulütője, hogy honnan lehetne megmondani, amikor rohadtul lemarad a CB, hogy elkapható volt-e a labda, vagy sem? Nézzük meg, egy éven keresztül szerintem tesztelhető, aztán meglátjuk.

László Varga
László Varga
2018-02-28 12:05

Hát Én nem igazán értem, miért kéne ennyire foglalkozni a DPI büntetésének mértékével. Pl. TB tavalyi alapszakaszban passzolt yardjaihoz viszonyítva mindössze 6%-nyi nyereséget ért el DPI-vel. Elhanyagolható. Az meg kimondottan “rosszindulatú” szemlélet, hogy egy-egy elit irányító “direkt” DPI-re játszik.
Miért nem inkább azzal foglalkoznak a hozzáértők, hogy miért olyan gyenge átlagosan a liga DB állománya, egy-egy jobb CB-et lassan már alig találni, nemhogy legalább 64-et. Talán azért mert a kollégiumi fociban nem kell jó CB, mert legfeljebb 15 yardot vesztünk, ha ügyetlen vagy lassú.
A 15 yardnak semmi visszatartó ereje nincs, jöhetnek a “favágók”,az egész a WR-ek “halálához” (sérülések!) vezethet.

Bujdy
Bujdy
Reply to  László Varga
2018-02-28 13:37

Pontosan! Ha fix 15 yard a plafon, akkor megéri egy top WR-t kiütni inkább TD helyett. Szerintem is a sérülések számának növekedéséhez vezetne!

pritek
pritek
2018-02-28 13:41

A szabalynak ezzel a reszevel semmi gond nincs. Azt kell szabalyozni, hogy egyertelmuen legyen hasznalhato.

Toxic Waste
Toxic Waste
2018-03-01 10:22

Most 15 yardot érne az összes DPI, vagy az lenne a plafon? A poszt meg a címe alapján előbbi, a táblázat alapján utóbbi. Nem mintha sokat számítana, ugye nem a tízyardos passzok miatt merült ez fel.
Amúgy Amerikában ez jóval fontosabb kérdésnek tűnik, mint itt, valószínűleg mert több college footballt néznek :) Valaki azt írta nemrég, hogy nagyon nem ért egyet a mostani szabállyal – miért csak erre van nem fix büntetés, amikor más szabálytalanságok is adott esetben nagy játékot hiúsítanak meg (csak kevésbé nyilvánvalóan). Nehéz ez.

14
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x